• Fran-tic

    Zdravím,

    zvažuji koupi kola, mojí představou by byl ful kolem 130/130 zdvihu, váhově mi to je vcelku jedno. Cenově plánuju kolem 25tis. Najíždím na htčku 7tis ročně, kolem 8tis na silnici. Je to hlavně kvůli pohodlí a častějším výletům do hor. Měřím 189 cm, váha 82kg. Představa by byla něco mezi živým xc a trail bikem. V hledáčku mám zhruba 3 kola. Je lepší jít do nějakého z těchto nebo počkat na bazar – resp. kdy by se mohly začít objevovat častější nabídky kol na bazaru? Moc jsem to nesledoval, ale přijde mi to nyní takové probrané.

    Výběr:

    http://www.teamsport.cz/…-model-2012/

    http://www.teamsport.cz/…-model-2009/

    http://aukro.cz/…0918926.html

    http://www.novekolo.cz/…st-2013-p678

    http://www.teamsport.cz/…-model-2012/

    Díky za každou radu, popřípadě odkaz :)

    0 0
    • Fran-tic  

      ještě bych dodal, uvědomuju si, že to nebude žádná hitparáda, ale zase si říkám, že vyšší váhu ušlapu, spíše mi jde o to, ať se mi hned nedo… půlka komponentů při první vyjížďce

      0 0
      • tonik666  

        Koupil bych něco slušnějšího jetého, na slušného rámu a slušných pevných komponentech, spotřebák stejně časem vyměníš. Na cyklobazaru se průběžně objevují pěkná kola.

        0 0
        • tonik666  

          Třeba bych začal tím Intense co je na bazaru.

          0 0
        • tonik666  

          Taky bych mrknul na dolekop, občas jsou tam zajímavé trailbiky, třeba tenhle Trance

          0 0
          • Fran-tic  

            ten trance vypadá slušně, ale zas 3 roky starý, z toho bych měl lehce obavu

            0 0
            • tonik666  

              Jasně, není to jistota. Zase je levnější, takže ti zbyde rozpočet na případný upgrade/výměnu když něco odejde.

              0 0
              • Fran-tic  

                jako třeba bude v klidu, ale zase to beru tak, že je to už trail bike, dostává to určité rázy (navíc když tam borec hází 720ky řidítka), takže i ten materiál bude mít něco za sebou

                0 0
                • Azmir  

                  Co je špatně na 720 řídítkách? :) já jezdím 680 na XC a neznamená to že bych tomu nějak nakládal.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Ale musíš uznat, že to není standardní postup a když už na toho Trance někdo dával 720 rodla, tak to asi nebylo jen tak z ****** :)

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      …ale třeba proto,, že má zároveň i sjezďáka s širokými řidítky a je na to tak zvyklý. Pár takových, co mají i na trailbiku 720 a dokonce i 750 rodla znám.

                      0 0
                    • Azmir  

                      Tak ono se to dneska stává celkem běžnou věci, že se vozí širší rodla než kdysi.

                      0 0
                    • ClAyD  

                      Tak zrovna 720 jsou na trailbike naprosto normální, dnes bych řekl až podprůměrné. Já mám na AMku 785 a je to nejlepší, co jsem kdy zkusil.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • Aspean  

                      Standartni to asi nebude, ale vylozene ojedinele taky ne.

                      Me slo o zivejsi rizeni a trochu vice kontroly, takze mam kratsi predstavec a 800mm riditka na Trancovi a jeto zase uplne o necem jinem. Budu je teda zkracovat na 750, protoze na nekterych trailech je uz vazne tesno :-)

                      0 0
            • scret  

              nedavno jsem tu mel na bazaru velmi malo jeteho TranceXe na Fox RL, RP2, XT, XTR, SLX… cena 33tis. a nikdo ho nechtel… Nakonec sel velmi rychle po dilech…

              0 0
              • tonik666  

                Sakra…to je pech.

                0 0
              • Kamikaze 591  

                Rok výroby nevíš kolik to byl? Že jsem si ho nevšimnul…

                0 0
                • scret  

                  09, jeste starej poctivej Giant, zadny ko..otiny ala pressfit atd.

                  v Mku, TX2ka… Byl tady i na cyklobazaru…

                  0 0
                  • Atilla  

                    Pressfit je hrozná kravina už jsem viděl 3 prasklé u středu a to jsem viděl kol s tímhle systémem asi 5.

                    0 0
                    • scret  

                      navic ty PR kecy okolo toho, hnus… aneb jak udelat neco pro uzivatele slozitejsi a pritom snizit naklady na vyrobu a jeste se tvarit, jak je to super vec..

                      0 0
        • W.Muchov  

          ale kol v xl je tam jak šafránu

          0 0
          • Fran-tic  

            to a navíc jsem to tak zvažoval a u celopér bych možná i raději nové…nebojím se nijak bazaru, ale hlavně i kvůli záruce (přece jenom kolo bude dostávat atd)

            0 0
    • kozusnik  

      no z tohohle výběru bych asi sáhnul po tom Giantu

      0 0
      • Georrge  

        tak zrovna giant bych vyřadil, má pružinovou vidlu, šel bych radši do vzduchu. Taky bych vyřadil kellys, je postavený na aceru/alivku, felt a 4ever jsou aspoň na deorku (a něco ze SLX), takže za mě buď felta nebo 4ever s tím, ať si vybereš už podle toho co se ti víc líbí. Feltík díky dobrému virtuálu možná bude i líp fungovat, ale nejel jsem ty ostatní tak nechci srovnávat :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Fran-tic  

          čistě teoreticky, neměla by pružinovka v těchto cenových relacích i lepší chod než vzduchovka? Šlo by jen o to, že bych si to přizpůsobil své váze (to neznamená, že bych do toho šel). Jinak celkově jsem raději pro nové, přece jenom ty záruky atd… já jsem měl jako top právě felta a 4ever

          0 0
          • Kamikaze 591  

            A co jeté se zárukou?

            0 0
            • Fran-tic  

              a jo, do toho bych šel…na co si tak dávat pozor u koupi takových kol? Krom teda těch základů jako projít si vidli, kouknout na rám, brzdy atd? Dá se něco vysledovat z projetí – chod tlumiče nebo tak?

              0 0
          • Jirka777  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
    • marapara  

      Osobně bych buď přidal nebo volil slušnou bazarovku.

      0 0
    • Azmir  

      Ještě slušně vybavené mi přijde tohle ovšem co je ten systém zač a jak funguje to netuším.

      0 0
    • johnydvorak  

      Teď je bazar plný Specializedů /Jarda dělá dobrou reklamu :-)/

      Kup Cambera nebo FSR Stumpjumper . Léty prověřená geometrie a super rámy.

      0 0
      • Fran-tic  

        neplatí se ještě v těhle kategoriích cen hlavně za značku? :) já jen, jestli to bude opravdu tak znatelný rozdíl oproti ostatním kolům

        0 0
        • jIrI___  

          Zrovna ten Stump funguje řekl bych velice obstojně, o Camberu bych to už netvrdil :). Ale za značku se platí v každém případě.

          0 0
        • johnydvorak  

          Každý ti tady řekne něco, já osobně musím říct, že jsme jezdil na dost kolech a Specializedy mají pro mě nejlepší geometrii a i když papírově to nikdy není kup století , dostaneš kolo s velmi kvalitním rámem a zbytek kompenent se dá ladit. Výhodou Specializedů na bazaru bych viděl v tom, že jde hlavně o lepší modely, kde už výbava plně odpovídá nebo převyšuje konkurenci

          0 0
        • tonik666  

          Kup si funkční a správně velký rám, zbytek se dá poladit pomocí bazaru, zejména když stavíš kolo na ježdění a ne leštěnku.

          0 0
        • K2  

          Kdo pár kol nevyzkoušel, nepochopí.

          Většina těch levných značek používá čínské katalogové rámy, které si nechají nabarvit a popsat podle sebe.

          Některé jsou srovnatelné s značkovou konkurencí, jiné jsou propadáky. Bez vyzkoušení je to loterie.

          Pokud zvolíš zavedenou značku s vlastním vývojem, tak máš alespoň záruku slušné geometrie a slušné funkce zadní stavby (klidně i levné Merida, Author, Canyon, Giant, Ghost, …)

          Dražší značky nabízejí větší jistotu odladění funkce a geometrie, ale nechají si více zaplatit…

          Z mého pohledu jestli značky typu Kellys,Ever a pod tak nejdříve vyzkoušet

          Naslepo kupovat zavedené značky (menší riziko zklamání)

          PS: Recenze v časopisech mohou být zaplacené

          0 0
          • Atilla  

            Vyřaď toho authora!

            0 0
            • K2  

              Ok,awi jsem uveril reklamni masirce a uveril,ze jejich posledni dva fuly jsou jejich prace a maji funkcni geo a stavbu.

              Znam par lidi co maji AGangy a jsou spokojeni (maji je ale velmi levne nebo zdarma..;-)

              0 0
            • K2  

              Ok,awi jsem uveril reklamni masirce a uveril,ze jejich posledni dva fuly jsou jejich prace a maji funkcni geo a stavbu.

              Znam par lidi co maji AGangy a jsou spokojeni (maji je ale velmi levne nebo zdarma..;-)

              0 0
    • Kamikaze 591  

      Nebo chvilku počkej a já počítám, že budu zanedlouho prodávat trance :-D

      0 0
    • šimlos  

      Jestli chceš něco mezi svižnějším XC a trail bikem,tak prosím tě neuvažuj kolo tlačit k AM,tam je běžná váha 15kg a víc:-). Za sebe radím jít do Treka Fuel EX,ten svojí geometrií přesně splňuje to co chceš – svižný trail bike,co se v terénu neztratí a přitom jde hbitě za pedálem.Mám ho,můžu potvrdit na 100%.Jak už psali výše,u fullu je nejdůležitější konstrukční kvalita zadní stavby,takže spíš se zaměřit na ty značky,kde nejsou pochybnosti,že to umí:například Trek,Giant,Speš­l,Canyon.Na bazaru se občas objeví,možná koupíš starší ročníky ve výprodeji.Feltu nebo Polygonu bych se vyhnul obloukem.

      0 0
      • maajkee  

        Tak Felt je alespoň značka narozdíl od Polygonu. Jinak mnozí tady tvrdí že Fuel EX zrovna teda moc funkčnosti nepobral, tak nevim :)

        0 0
        • šimlos  

          Mnozí možná,co člověk,to názor.Já jsem z něj měl poprvé pocit,že to není ani full,hlavně tlumič a i vidle jsou oproti jiným trail bikům – třeba Giantu Trance,laděný tak nějak líně,asi je to i konstrukcí,a­merický traily budou přeci jenom víc o pohodě,než třeba Rychlebky:-)Ale rychle jsem si na tu úspornost zvyknul a celková svižnost kola je spíš plus.

          0 0
        • jIrI___  

          Souhlas s tím EXkem, Polygon myslím bude funkčnější. Ale jako softail je EX velice nadprůměrný :D

          0 0
          • scret  

            jako softail je EX dost tezky nemyslis?:)

            0 0
          • Azmir  

            Co ti konkrétně na EXku nevyhovuje? Jak jsem jel testovačku, tak mi to náhodou přišlo jako celkem super kolo, možná to bylo i tím že byl hodně lehký, ale i přesto mi nepřišlo že by nějak špatně fungoval, ale nedokážu zas tak objektivně posoudit, měl jsem ho na jedno odpoledne.

            0 0
            • Milvus888  

              je to super bike, ale aby bylo lehké tak za něj vysolíš fakt moc..

              0 0
              • jIrI___  

                To je zas blábol :D. Aby bylo lehké, tak do něj oproti jeho konkurenci vysolíš málo, protože ten rám není žádné těžítko.

                0 0
                • Milvus888  

                  kdyby mělo do 13 kg ve verzi za 50 tisic tak to by šlo.. ale podívej se na to kolik váží a za kolik se dají koupit..

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Aha, pokud se bavíš o sériové verzi, tak máš pravdu. Ale to je dáno osazením, protože ty sériové Treky jsou tenhle rok nehorázně předražené a koupil by si asi jen blázen. Něco jako Spešly. Já jsem za svojeho dal podstatně míň než 50k a má lehce přes 12 kg.

                    0 0
                    • Milvus888  

                      No já bych řekl že 29 full vážící 12,8kg i s pedálama za 50 tisic je nejlepší co se dá sehnat…

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Tak 29 je nejlepší vždycky, o tom žádná.

                        0 0
                        • Milvus888  

                          okej, nebavme se o 29, ale když jsi tak chytrý tak ukaž Nového lehčího fulla za 50 tis..(samoz­řejmě 29)

                          0 0
                        • Azmir  

                          To se zase musí spešlu nechat, že ty jejich sériovky bývají celkem lehké.

                          0 0
                          • scret  

                            za ty prachy ani nahodou…

                            0 0
                            • Milvus888  

                              bože, děláš si ze mě srandu ?

                              0 0
                            • maajkee  

                              Přesně tak, já jednou tu chybu udělal, že jsme koupil sériovýho špešla, defakto z něj šel použít jen rám :)

                              0 0
                              • Milvus888  

                                jojo to souhlasim ten tvuj camber musel byt hrozna plecka.. obecne je camber plecka..

                                0 0
                                • ClAyD  

                                  Hehe :D

                                  0 0
                                • maajkee  

                                  jo jo, spešl je taková značka že si může dovolit dělat plečky :) Aby lidi odradil, u mě se mu to povedlo dokonale, spešl never more! :)

                                  0 0
                                  • Milvus888  

                                    to se ti nedivim :)

                                    zkus nekdy nejakeho lepsiho spesla..

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      Zkoušel jsem carbonovýho Epica 29 s brainem a musím říct, že mě to naprosto neuchvátilo.

                                      0 0
                                      • Milvus888  

                                        jak dlouho ? :) musíš se stím kolem zžít :)

                                        0 0
                                        • Kamikaze 591  

                                          Jo, takže rok si na něco bude zvykat a pak až mu bude kolo vyhovovat? Není lepší si hned koupit kolo podle svých představ?

                                          0 0
                                          • Milvus888  

                                            ne, ale aspoň jeden den..

                                            0 0
                                            • ClAyD  

                                              Zvláštní. Já poznám během deseti minut, jestli se mi na tom jezdí dobře nebo ne.

                                              0 0
                                              • Milvus888  

                                                jo já taky.. někdo to pozná hned někdo ne.. když to nepozná ani potom tak je geometrie nevyhovující..

                                                0 0
                                        • maajkee  

                                          To ne, na kole se mi musí jet dobře hned. JInak to nemá význam. z Cambera jsem se snažil udělat lepší kolo, aby jelo, ale nepovedlo se, rám je prostě základ a ten nebyl nic moc.

                                          0 0
                                      • Atilla  

                                        Mě se na spešlu líbí ta jejich geo. Ať vlezu na jakého chci tak se na tom cítím dobře, ale ten průběh zadní stavby se mí úplně hnusí. Na všech si přijdu jak na houbě.

                                        0 0
                                      • kopečák1  

                                        Epica carbon marathon měl bratránek a trvalo mu snad 2–3 měsíce něž si to nastavil tak, aby mu trochu seděl…

                                        Full má pružit a ne přemýšlet kdy zapruží a kdy ne…

                                        0 0
                                        • scret  

                                          tak epica si musi koupit clovek, ktery presne vi, co ma cekat… Se vsema pozitivama i negativama…

                                          Ac jsem odpurce speslu jako znacky, tak se musi uznat, ze epic ma neco do sebe, ale jako zavodni XC full… Proto od nej nelze ocekavat pohodli a chovani jako na 120mm trailbiku bez mozku…

                                          0 0
              • scret  

                bozemuj, ty jsi mi ale brepta vid?:)

                0 0
            • jIrI___  

              Ukrutně progresivní, málo pohodlná zadní stavba, zdvih působí menším dojmem než ve skutečnosti je. Ale aspoň mi připadá, že je celkem svižné, což mi je k ničemu :D

              0 0
              • Azmir  

                Já ho měl s nějakýma ***** pláštěma, takže mi přišel jako lenoch, nadruhou stranu relativně pěkně žehlil, choval se celkem předvídatelně a přišlo mi že funguje dobře, ale je mi jasné že nemůžu mluvit moc objektivně po jednom odpoledni.

                0 0
              • bluma  

                Každý full má svoje specifika. Naopak pro někoho, kdo přechází z HT na fulla a bojí se, že to nepojede a bude se houpat, tak je EXo ideální. To že se časem rozmlsáš a chceš aby to žehlilo víc a víc je věc druhá.

                0 0
        • McBlacky  

          zrovna tohle bych netvrdil. V kategorii 120mm mi přijde jako jedna z nejlepší možností a myslím, že nejen mě. ale musí tam být alespon RP2, líp RP23 a dobře nastavený

          0 0
          • maajkee  

            Ona tak nejde ani o tlumák ale o pohyb zadní stavby, popisoval to tady mlok několikrát, že prostě zákonitě to bude ke konci zdvihu dost progresivní chca nechca. Někomu to ovšem může vyhovovat, někomu ne. Já nevím, já jsem se jednou na EXku projel a přišlo mi, že jedu skoro na HT, ale je pravda že s tlumičem jsem si nijak hrát nemohl.

            0 0
            • Atilla  

              Tlumič, ale dělá na citlivost nejvíc. To že je rám progresivní nebrání v tom aby pěkně zobal.

              0 0
              • maajkee  

                Však o zobání tady nemluvím, z kraje zdvihu může zobat jak chce, ale když ze 120 pak využiješ ale jen 60 a dalších 60 už jen horko těžko, tak to prostě někomu nevyhovuje.

                0 0
                • Atilla  

                  Zase tak progresivní není:)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Já nevím já ho dlouhodobě nejel, jen tak vyvozuju z x zkušeností lidí kteří ho jezdili, nebo jezdí a trochu tomu rozumí.

                    0 0
            • McBlacky  

              mě osobně EX hodně oslovilo a tu progresivitu jsem až tak nevnímal jako rušivou. Při ostřejší jízdě využiješ skoro celý zdvih a když to náhodou někde naprasíš, tak ten doraz není tak brzo. Rozhodně si na tom jde dovolit dost.

              Třeba takový canyon XC ten byl progresivní fakt zle a to už mě trochu sralo.

              0 0
              • maajkee  

                Hmm, zajímavý, brácha na canyonu xc dle gumičky chodí na doraz poměrně často a to to nijak neprasí. Tak nevim :)

                0 0
                • McBlacky  

                  tak to má málo nafoukaný třeba, těžko říct.

                  já jen píšu, jak se na tom jezdilo mě. tlumák jsem měl manitou swinger 3way air spv s spv nastaveným na minimální povolený tlak (tedy prakticky nefunkční)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Na to dávaj takový tlumáky?

                    Řekl bych že od 2011 dávaj jen fox, navíc ty rámy jsou malinko jiný bych řekl.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      tak jasný, že se to liší od roku výroby – co se týče tlumiče. Zavěšení je pořád 4čep a změny minimální v pozici čepů.

                      ten swinger byl dobrej tlumič, na dost rámů to bylo podle mě lepší než přepínat propedal, akorát nastavení bylo šílený, na to měl nervy málokdo :)

                      0 0
      • scret  

        „Jestli chceš něco mezi svižnějším XC a trail bikem,tak prosím tě neuvažuj kolo tlačit k AM,tam je běžná váha 15kg a víc“

        to uz jses ale uz u EN kol ne?:)

        Myslim, ze dnes neni porblem mit trailbike v rozmezi 11–13kg a AM kolo 12–14kg… K 15kg to uz bude dobry zavazicko v tehle kategoriich…

        0 0
        • tonik666  

          Ale ne za 25 tis.

          11kg AMko je někde na 150, 13kg tak na 60.

          0 0
          • scret  

            kdyz se podivas treba na Canyony, ktere nejsou taky uplne tezke, tak i s nejnizsim modelem jses na rozumny vaze… kdy mas jeste hodne daleko do 15kg…

            Ale jinak mas samozrejme pravdu, cim niz jdes, tim vic solis:)

            0 0
      • Pokr  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • Fran-tic  

      když už jsme u těch giantů…narazil jsem na tyto 2 inzeráty. co myslíte?

      http://sport.bazos.cz/…rance-X3.php

      http://www.annonce.cz/…-wdv9vg.html

      zbylo by mi něco navíc právě na úpravu, výměnu atd

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Ten první je 2010 model. Podle přilby bych soudil, že s tím XCčko nejezdil. Cena řekl bych odpovídající.

        Ten druhý už je 2011 model, ale řekl bych, že je to sériovka. Takže osazení velmi slabé. Je tam špatná fotka, možná se pletu.

        0 0
        • Fran-tic  

          jojo, ta helma mě taky celkem odradila. Ten druhý by teda měl být údajně 2012 model, zbylo by mi relativně dost na výměnu vidle, kol a ještě něco.

          0 0
          • šimlos  

            Ten druhý se jeví dobře,ať ti pošle víc a lepších fotek,ta s tím duchem co líže sedlo je jako by to ani nechtěl prodat :-)

            0 0
    • hctr  

      Jestli mas ht a chces kolo na pohodu, vzal bych klidne i vetsi zdvih.

      0 0
      • Fran-tic  

        jako htčko mám, ale od toho jsem chtěl upustit a jít do něčeho právě víc na pohodu. Poslední dobou jsem stejně jezdil na ht hlavně po horách a nebo jsem hledal nějaký alespoň malý terén, než abych švihal po šotolině někde :) Ale s vyššími zdvihy nemám absolutní zkušenost, takže jsem se raději zastavoval na těch 130–140mm

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Já jsem s prvním fullem byl vyděšený i se zdvihy 120/120. Ta merida co je v profilu.

          Teď to zkouším znovu.

          0 0
          • Fran-tic  

            a? přidával si na zdvizích a nebo zůstáváš těch 120? Já právě mám strach jít víš, že se budu potit třeba při 100 km vyjížďce. Na druhou stranu, když to bude mít časem nějaké lepší odpružení, tak to zas takový děs být nemůže si říkám.

            0 0
            • Kamikaze 591  

              No třeba teď mám trance vpředu 110–150mm vzadu 127mm. Ještě jsem na tom ale pořádně nejel. Páč je to ještě těžká ***** :D

              0 0
              • Fran-tic  

                jo tak proto ses ho chtěl zbavit :D ne, jako ale nejraději bych to volil právě nějak podobně

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Fran-tic  

      Zdravím Vás,

      chtěl bych topic trochu updatovat. Vy bírám teď definitně mezi těmito dvěma koly

      http://www.sterba-kola.cz/…sor-3–0–2011

      http://www.merida-bike.cz/…y-900-d-2012

      obojí kvůli locku tlumiče, abych se mohl občas svézt ke kopci po asfaltu.

      Merida se mi teda moc designově nezamlouvá, lehce se bojím zdvihu, zase mi přišla geometrií protáhlejší (než ostatní trail-AM, co jsem měl v merku), je lehčí než GT a přijde mi slušně osazena (pár změn by přišlo).

      GT mi přijde vcelku vyvážené, slabinu vidím v kolech a klikách. Zbytek asi cajk. Zas nevím, jestli 120 stačí.

      Když vyrážím, jedu se hlavně odreagovávat do lesa. Mám silničku, tak rád jezdím Beskydy na biku (třeba 15×- 20× ročne), pokud je čas, Jeseníky. Zbytek lesy v okolí. Mám se nebát 140 nebo to Sensor občasně požere?

      0 0
      • Rubi  

        z tech dvou bych vzal urcite meridu… ten vetsi zdvih se bude hodit, 120 mi prijde malo na to k cemu ho chces pouzivat

        0 0
        • Fran-tic  

          zas si říkám, že tady kolem Ostravy toho tolik hustokrutopřísného není, takže sem tam to střelím 10km po šotolině. Zas tam se ale projedu někde po lese a fičím dál, tak ať to není vyloženě otrava.

          0 0
          • Milvus888  

            Nevim kde mas vyhlidnute to GT kazdopadne u sterby pisou ze ho nemaji.. I tak bych bral asi meridu z tehle dvou, neslabsi clanek jsou urcite ty kola na meride.

            0 0
          • Rubi  

            nez 120/120 full to uz radsi 100/100 full lazeny do rychla… proste 120 mi prijde jako uplne zbytecna kategorie, bud jezdim kudlu a vemu 100/100 abych nemel moc otriskany zadek a lepe to drzelo, nebo si chci hrat a vemu minimalne 140…tot je alespon muj nazor

            0 0
            • Fran-tic  

              mi právě přišlo to GTčko že snese víc než zbytek 120kových a i pojede. 100/100 je na mě málo, to vím určitě. Měl jsem i celopevňáka a toho jsem téměř nevyužil. Buď jsem jel supa a nebo silničku, když jsem věděl, že čekám terén.

              0 0
              • ClAyD  

                Sensor toho snese opravdu dost a jede taky velmi dobře – zkoušel jsem.

                0 0
                • Fran-tic  

                  a co myslíš, byla chyba jít do 150mm nebo si měl hned jasno?

                  0 0
                  • ClAyD  

                    Kámoš ho má. Jede trochu rychleji jako moje IQ6 a vydrží toho taky dost (vono ten kámoš jezdí totiž jak hulvát), nicméně na svých 150mm nedám dopustit – ten minimální rozdíl v rychlosti mi za to pohodlí navíc stojí a asi bych do něj šel klidně i na ježdění okolo Ostravy, ale každý jsme jiný žejo…

                    0 0
                    • Rubi  

                      kdyz jede iq6 jako silnice, tak to uz musi byt neco :)

                      0 0
                  • gallardo  

                    Sensora ma otec, za pedalem jde vazne pekne, ale citlivost zadni stavby je horsi. Co se tyce 120×150mm zalezi kde te vic bavi jezdit. Ale pokud uz ted te na HT bavi jezdit beskydskym terenem, je dost velka pravdepodobnost, ze na fullu te to bude tahnout do terenu vic a vic. A ted koukam ze ti je 21, v tomhle veku je ta pravdepodobnost, ze budes chtit s tim kolem blbnout, jeste vetsi…

                    0 0
          • jIrI___  

            Kolem Ostravy je 120 mm zdvihu až nad hlavu, ideální by mi přišla pevná 29".

            0 0
            • Rubi  

              nesmis jezdit furt po cyklostezkach no :)

              0 0
              • jIrI___  

                On je spíš ******* v tom, že v blízkém okolí nejsou žádné záživnější kopce a v terénu na rovině člověk tolik zdvihu nevyužije.

                0 0
                • Fran-tic  

                  přesně toho se bojím, jako vyloženě takové kopce vyhledávám v okolí, mám pár tras, ale 140 mi na Ostravu přijde moc a zvažuju, jestli jezdím dost často do Beskyd a Jeseníků (tam to vcelku nešetřím)

                  0 0
                • Rubi  

                  njn, je treba obcas vyjet i tam kde nevede asfaltka :D jako jestli ti beskydy nestaci, ale da se najit i v blizkosti plno hezkych sjezdu, jen tam proste neni sipka s napisem, je treba trochu hledat, navic jen v bilovci vim o 3 mistech kde se da i slusne zaskakat

                  0 0
                  • jIrI___  

                    No jen abys nepatřil do té kliky, která si jako terénní vyjížďku představuje Bobrovníky a Děhylov po lesáckých cestách :). Bílovec ani Beskydy už neřadím do blízkého okolí Ovy.

                    0 0
                    • Fran-tic  

                      :D… asi tak, je to z ruky no

                      0 0
                    • Rubi  

                      bilovec je nakych 27 km, tak jestli mas blizke okoli do 30km tak to potom asi fakt nevyuzije, ale kdyz ma htcko tak kratky svih da na tom a o vikendu muze jet celodenni nekam do beskyd, nicmene mit 120 a ht mi prijde jako blbost, protoze do blizkeho okoli ostravy neni treba ani full

                      0 0
                  • KRAJIC  

                    Přesně, JiRi zas mele pičoviny. V okolí Ostravy je plno míst, kde nakrmím 150 zdvih úplně v klidu – stačí nejezdit jak teplouš.

                    0 0
            • Fran-tic  

              jo to jo, já spíš raději ty Beskydy a když už není čas, tak prostě tady vyletím. Buď silnička nebo aspoň něco po okolí pro pobavení a vyřádění se.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • dua  

                120 je málo, vem pořádné kolo na Beskydy, když zjistíš, že to je moc, můžeš to dycky prodat a nebo překopat do jezdivějšího setupu. BTW: Hlavně proto,že mi ho pak půjčíš :D

                0 0
            • swinx  

              +1

              0 0
      • goofy  

        Ani jeden… Ber Force

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Fran-tic  

          mám možnost jít do Force 3.0 2012 (ten černožlutý) za 26k. Bude velký rozdíl Merida/Force?

          0 0
          • goofy  

            Tak 3 je sice trochu ocesana, bude krapet tezsi, ale fungovat by to melo porad dobre, a casem muzes upgradovat…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • goofy  

          Tady ho mas jeste trochu levneji, a kdyz uz se pohybujes v tehle cenove, tak neni co resit… Jestli to myslis vazne i s jezdenim do Beskyd, tak bych se takoveho typu kola vubec nebal. naopak na hrebenech ti usetri vetsi zdvih sily, a da se s nim paradne vybylbnout z kopce (a ver, ze s takovym kolem, te to bavit bude). No a ze ho nevyuzijes u Ostravy? Kecy. Kdyz budes chtit, tak mu muzes nalozit vsude, a kdyzse budes chtit jenom projed, tak krapet pohodlicka te taky nezabije ;o)

          Ja uz bych jine kolo nez tu mrchu co mam nechtel. Hodne zabavna vec totok :o) (a to ten Force pojede urcite lip)

          0 0
          • Fran-tic  

            tak jako rozdíl mezi meridou a GT forcem je 1cm zdvihu, takže o to by ani tak nešlo, ale u GT bych bral Lko, což je kratší geoška a bude hravější – o to hůř mi to ale pojede po cestě ne? Merida XLko je o něco protáhlejší než to GT. Jako Force jsem dlouho zvažoval, ale bojím se, že 150 je už až až :)

            0 0
            • Treeper  

              zdvihu se neboj ber force, jinak obcas se tu poradaj nejake AM vyjizdky kolem ovy, tak se muzes pridat

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • scret  

        Meridu jsem nejel, Force ano… Jel jsem hlinikovyho i karbona …

        Neni to moc o zdvihu, system moc nehoupe a docela hodne slusne jede… Rekl bych ze lip nez treba Reign…

        Jinak hodne zalezi na pouzitych pneu a celkovym setupu kola… Muzes mit 12kg brko a taky 15kg mrchu… Je celkem logicky, ze pak obe kola frcej uplne jinak… Ikdyz je to vlastne „stejny kolo“…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Fran-tic  

          nad čím hlavně uvažuju je to, že když opomenu komplet osazení kola (v té cenové relaci to vcelku ani nějak řešit nemusím), tak váhově merida je cirka o kilo níž (jsou to samo jen váhy ze stránek výrobců, takže tam může lítat třeba 300g). tak si říkám, že třeba pofičí víc a ten 1 cenťák zdvihu už bych nějak oželel.

          0 0
          • scret  

            chtelo by to mit realnou vahu, katalogova ti vubec nic nerekne… tam to klidne muze litat i daleko o vic nez 300g:)

            0 0
            • Fran-tic  

              hmm, tak to vážně už nevím, podle čeho se rozhodnout :) co si budem povídat, ten force vypadá i líp, zas ať to není pomalá mrcha, i kdybych na to hodil nějaká jezdivá kola (to můžu teoreticky i na tu meridu).

              0 0
              • jIrI___  

                Oproti Sensoru Force pomalá mrcha je. Aspoň mi to tak přišlo před asi třemi lety, kdy jsem je hned po sobě měl půjčené na testovačku. Ale do Beskyd je Force lepší, to bez debat.

                0 0
                • devmixil  

                  Hmmmmm,ty si taky myslim mrcha „pomalejší“

                  mam sice po vcerejsku kdy jsem si ho dovezl domu najeto jen 10km vcera, ale s klidnym svedomim muzu rict,ze bych se k sensoru uz nevracel ..tim nechci rict,ze byl spatny,to ani NAHODOU,reknu to jednoduse,rozdil sensor a force je maly a zdvih navic se vzdy hodí jak uz tady nekdo psal,tak jen potvrzuju,taky jsem mel trochu strach z toho zdvihu .. z prvnich pocitu jsem nadseny, geoska je pro me vyborna-velmi podobna sensoru, rychlost je taky velmi podobna,force je ted o neco pomalejsi → ten rozdil mi delaji ale plaste – ardenty (na sensoru sem mel xkingy rs) … Ale kazdeho vec,navic uz jsi mi psal maila Vojto, kde sem ti rozdil co jsem postrehl popsal ;) … na vetsi objektivnost je takova mala vyjizdka co mam za sebou malo,ale prvni pocity z kola jsou takove jake jsem popsal .. je to na Tobe ,co si vemes .. ja osobne bych mel uz ted jasno, Force … jen pro zajimavost, vazil jsem ho bez pedalu(ty budu menit) a 13.78kg .. sensora jsem mel vahu 13.2 takze rozdil pro me zanedbatelny … ale taky ber v potaz,ze to jsou oba 1.0 …

                  0 0
                  • Fran-tic  

                    vím vím, vidíš, jak mi pořád vracíš Force do hry, tak mi v tom děláš jen čím dál větší mišmaš :). Už jsem se Xkrát rozhodl – že mi sensor stačí na sem tam Beskydy a Jeseníky, pak že bude příjemnější mít i vyšší 140mm meridu, pak zas že už není tak rozdíl mezi Forcem a furt dokola :)!

                    0 0
                    • devmixil  

                      jojo je to krasa vybírat nove kolo !!! :D :D uzij si to vecne škrtání,vrace­ní,škrtání … :D

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • pavlik6022  

                      jestli váháš jestli sensor nebo force, tak rozhodně Force – jezdil jsem ho dva roky a max. spokojenost. Nikdy nebyl problém s nadbytkem zdvihu, právě naopak – šel do světa protože ho bylo málo :)

                      0 0
    • Treeper  

      Zdvihu se neboj, ja jezdim po okoli taky se 150mm a obcas vyrazim do beskyd a za nic bych nemenil za nizzsi zdvih, spis naopak dalsi kolo bude se 160, a kolem ostravy se daj najit trasy kde ten zdvih vyuzijes, staci jen hledat. Co tak Force, na ten jsi nekoukal?

      0 0
      • Treeper  

        Force

        0 0
        • osha  

          Z vlastní zkušenosti pokud bych šel do Force, tak ročníky 2011 a výš. Mám 2010 a povoluje se tam hlavní čep stavby. To by takový problém nebyl, kdyby na to nebyl potřeba speciální klíč, který ssebou 99,9% lidí nevozí (včetně mě, a když se to stane na vyjíždce tak to příjemný není). Na modelech 2011 je to už na imbus a údajně (podle PR keců) je to i líp utěsněný. Každopádně Force je tak línej jako jsou líny kola, takže záleží na setupu. Osobně ho pomalu ladím spíš do endura, prostě jsem si zvykl, že po rovíně do práce nejedu průměr 30, ale jen 25… Navíc už ten posed tě tak nějak „vyklidní“, že tě to přestane nutit jezdit kudlu, hlavně výjezdy ze sedla sem omezil na minimum. V terénu si myslím, že je to luxus pohodlíčko. Ještě bych dodal, že mi praskla zadní stavba (po výletu do Leogangu), naštěstí vyreklamováno.

          0 0
          • pavlik6022  

            ten speciální klíč je přece obyčejný klíč na misky za pár korun. JInak používal jsem po každé rozborce na zajištění stahovacích šroubů čepů loctite a nikdy se mi čep nepovolil – zkus to , funguje

            0 0
            • osha  

              Však jsme to psal, že doma to není problém, na vyjíždce jo. Nic to nemění na tom, že imbusové řešení je lepší a když už něco vybírat, tak tedy novější model.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.