• firefifo

    Nazdar. Potrebujem novú vidlu a výber som zúžil na tieto dva modely. Prečítal som si nejaké témy, ale priame porovnanie týchto dvoch som nenašiel. Kto s nimi má skúsenosti, tak mi prosím napíšte, ktorú by bolo výhodnejšie kúpiť. A aj aký je rozdiel medzi nimi. Jazdím XC, váha 80kg. Vďaka za dotazy.

    http://www.kupkolo.cz/…la_1283.html

    http://www.dajsport.cz/…tora-318-m09

    0 0
    • PatrikL  

      Prečo nie epicon?

      0 0
    • rbcrx9  

      U Tory píšou, že je to pevná vidlice

      0 0
    • t29  

      Pokud vím, tak Tora 318 se dělala do roku 2008, pak se přešlo na značení SL/XC/atd.

      Tora 318 i Recon Silver jsou v porovnání s Epiconem těžké – Epicon má 1,7 kg (model 2010 a pozdější), zato Tora má kolem 2,1 kg a Recon Silver na tom bude podobně.

      Pokud jsi Epicon zavrhl a ani váhová výhoda tě nepřesvědčí, tak:

      Tora 318 má Motion Control = i v zamčeném stavu chodí cca 2 cm zdvihu, a při velkém nárazu se odemkne. Recon Silver nemá Motion Control = má míň kurvítek, zamyká natvrdo.

      Dál se mezi lety 2008 (Tora 318) a 2009 (Tora SL) změnilo nastavení odskoku, dost ho očesali. Nevím jak je na tom nový Recon Silver.

      A posledí rozdíl, Tora 318 má IS úchyt na kotouč, Recon má PM. Pokud budeš montovat kotoučovky, budeš potřebovat odpovídající adaptér.

      0 0
      • rbcrx9  

        Přítelkyně má RS Tora 318 RS 900. Zdvih je asi 80 mm, nevíte něco víc o této vidli? dík

        0 0
        • t29  

          Jako každá Tora váží přes dvě kila a odtrh má hodně přes deset kilo. Nahoře na levé noze má buď štelovátko předpětí a pak je to pružinová vidlice, nebo pod krytkou schovaný ventilek + vzadu dole nalepenou tabulku tlaků a pak je to vzduchová vidlice. Nahoře na pravé noze má lockout (Motion control, funkci popisuju výš) a dole štelovátko rychlosti odskoku zajíc – želva. Zdvih u vzduchové se dá nastavit v rozmezí 80 – 130 mm vložením nebo vyndáním plastového bazmeku zevnitř vzduchové komory. Nevím jestli pružinová verze je v tomhle stejná.

          Co dál? :)

          0 0
          • rbcrx9  

            Až teď jsem zjistil, že v levé noze je vzduch. Dá se nějak zvednout zdvih aspoň na 100 mm? Když tak na mail v profilu, dík, jarda

            0 0
          • Evilcleaner  

            tohle co tu píšeš je v některých ohledech velmi nepravdivé. s tím odtrhem jsi teda dost přestřelil a RS dost křivíš. je pravda že některé kusy byly s odtrhem až u 13kg třeba ale znám dost takových které v serii jdou do zdvihu už při 7kg. zvláště pružinové verze (což se ovšem netýká 318 pokud není u-turn) mnohdy chodí jak máslo a odtrh pod 10kg není vůbec nic nenormálního (za předpokladu že má molitanové kroužky pod guferami na mazání, ty u některých nebyly a nikdo nikdy nepřišel na to, proč a u kterých přesně)

            jinak se vrátím ještě k tvému předchozímu příspěvku. není pravda že lock u reconu silver zamyká na tvrdo. malé propružení v rámci 0,5–1cm má dneska skoro každá vidlice. MC, pokud je dotažený floodgate nechodí 2cm (aspon u běžných xc zdvihů). tora sl neodpovídá 318 ale levnější 302.

            0 0
            • t29  

              Ok, neměl jsem tak zobecňovat. Moje dvě 318 Soloair měly odtrh 14 kg (29er, 80 mm, jetá 5000 km) resp. 12 kg (26er, 100 mm, nová). Floodgate u obou v továrním nastavení, MC mi ty 2 cm chodí.

              Netvrdím že SL je nástupce 318, říkám jen, že mezi ročníky 08 a 09 se změnilo značení (a vnitřek vidlic).

              BTW, jak je to se změnou nastavení odskoku mezi ročníky 08 a 09? Vím že je jiné, a subjektivně je hodně očesané, ovšem porovnával jsem jenom 318 SoloAir 2008 proti SL Coil 2009. A jak jsou na tom letošní vidle?

              0 0
              • Evilcleaner  

                jo z toho modelového přechodu 2008->09 mám taky dost rozporupné pocity, MC se už na toře skoro nevidí, už prý ani nejde mnohdy změnit u těch nových zdvih. o odskoku nevím, ale je i to možné. nejlepší tora podle mě byla 318 z let 07–08, protože soloair byl jednoduše přenastavitelný na jiný zdvih, korunka byla shodná s rebou sl (05–08), měla MC, alu krk a na svoji dobu byla v kategorii xc vidlic jednou z nejtužších.

                0 0
            • firefifo  

              Dobre to chápem že ak lock-out používať nebudem, tak motion control prakticky nebudem využívať? A na čo je dobrý ten turn key? Už v tom mám zmätok:) Popísali ste mi čo májú tie vidlice, ale neviem čo z toho je výhodnejšie. O recone som sa veľa na webe nenašiel ale 318ku si dosť veľa ľudí pochvaľuje a neviem či také nastavenie a reguláciu má aj recon. Tak že ide mi o výhody/nevýhody, citlivosť, možnosť poruchy…

              0 0
              • Evilcleaner  

                motion control je především tlumič, na kterém se dá nastavovat low speed komprese (postupně přivírat až do zavření, klasicky točítkem na korunce), tunrkey je jednoduchý lock, který mají verze bez MC, tzn s horším tlumičem.

                osobně bych doporučil epicona z T-T:-)

                rozhodnutí mezi nejobyčejnější vezrí reconu a nejlepší tory záleží trochu i na preferencích. lepší by měla být tora, ale bude asi o kousek těžší a recon je podle mě hezčí.

                0 0
                • firefifo  

                  ok, dik za vysvetlenie. Tak pravdepodobne pôjdem do tej 318ky. Aj čo som čítal nejaké recenzie na nete, tak dopadli vcelku fajn. Tých 300 gramov naviac mi dúfam vadiť nebude a za tu cenu…Viem, že to záleží od spôsobu jazdy, ale asi ako dlho si ten epicon z TT drží svoje vylepšené vlastnosti? Teda ako často by bolo potrebné posielať ho na prehliadku? Viem že asi vtedy keď cítim že niečo nieje v poriadku, ale ten čas (cca).

                  0 0
                  • PatrikL  

                    myslím, že posielať na prehliadku a servis bude potrebné až keby je nejaká súčasť opotrebovaná/poš­kodená… Olej si vymeníš sám a to je asi taká hlavná údržba pokiaľ najazdíš len nejakých 4000km mimo extrémnych podmienok :) . To platí aj pre RS aj suntour z tt…

                    0 0
                  • Evilcleaner  

                    epicon musíš servisovat stejně často jako každou jinou vidlici. většinou to v pohodě vyjde na konec sezony, servis u milana stojí bez pošty 300kč (výměna náplní). za ty peníze v tom linku ze začátku je ta tora v pohodě.

                    0 0
    • McBlacky  

      já bych vzal recona ale ne Turn Key ale Motion Control, při normálním ježdění nesmrtelná vidle. +200gr proti epikonu bych se nebál.

      0 0
      • firefifo  

        Používať lock-out prakticky nebudem, tak to by mi bolo asi jedno. Teda ak tam neide ešte o niečo iné.

        0 0
      • Soreno  

        U-turn a motion control je úplně něco jiného – změna zdvihu a tlumeni dost rozdíl ne

        Jinak bych vzal určo recona

        0 0
        • DaSnail  

          a Turn key je ješte úplně něco jiného…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Soreno  

            Prosím ano spletl jsem se nicméně furt mi není jasný proč turn key ne (což je obyč zamykání) a motion control ano což je tlumení nějak to nepobírám – RECON má obojí takže jako koupit jenom kus Recona nebo jak.

            0 0
            • Vilém  

              Vidis snad na tom Reconu nalepku Motion Control? tzn. ze ho nema. Je to proste odrbana verze, jednak ocelove nohy, jednak jiny lock.

              0 0
              • Martinson  

                Připojím své zkušenosti – mám Toru 318 U-turn z roku 96. Je to pružinovka 85–130, má motion control a stále chodí zcela hladce a bez vůlí. Odtrh 7kg. V servisu 2× , udržované kluzáky čištěním a mazáním. Jezdím i v zimě a blátě a mám k metráku. Teď šla na pevňáka, potože jsem měnil kolo.

                V mém okolí zlobilo pár lidem tlumení turn key – hlasuju pro motion control.

                0 0
                • Evilcleaner  

                  z roku 96 to byla nějaka vyvojová verze ne:-P jinak tunrkey, motion ctrl u obou nejvíce hrozí že praskne nějaký gumový o-kroužek a oleje protečou tam kde nemají. takže jednoduchá levná oprava, navíc to byl problém hlavně ročníku 08, mi třeba na rebě drží pořád ty původní (už 4 roky)

                  0 0
        • PatrikL  

          kde píše niečo o u-turne? :)

          0 0
      • firefifo  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.