• Lišák

    Přátelé, tak jsem pořídil od Tinka z bazaru (tímto mu děkuji!)skoro nové ÁCéčko a chtěl bych z dost freerajdově nastaveného kola udělat něco na XC/AM. O vidli jsem v podstatě rozhodnutý-Epicon 140mm od Milana. Chtěl bych vědět váš názor na tlumič. Rozhoduju se mezi Manitou Radium RL a Manitou Swinger 3 way. Jde mi o to, aby kolo, v rámci možností, dobře šplhalo, protože jezdím rád i do kopce. Houpání po rovině neřeším, nejsem závodním, ale turista. Spíše se přikláním k tlumiči Radium RL-do kopce (příkrého) locknout a všude jinde nechat otevřený. A ještě dotaz-jak se chová Platform Plus? Bude tlumič citlivý? Díky za názory Lišák

    Anketa: Jaký tlumič?

    0 0
    • MlokCZ  

      A co takhle Pearl 3.3? Sice u nás ho nekoupíš, ale už tu někdo dával odkazy a dá se pořídit v celku za podobnou cenu jako ten Swinger 3 way.

      0 0
    • kesu  

      pokud bych si kupovla tlumic byl by to RP23 a nebo ten pearl co zminoval mlock.A kdyz uz to musi bejt manitou vzal bych to RL jednak protoze je to jednoduchost overena casem a navic lock se na acecku bud ehodit

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak RP23 by byla určitě dobrá volba, ale cenově je už výše.

        0 0
    • JMT  

      s temahle si nepolepsis, si tam nech to co tam je

      0 0
      • Lišák  

        Nj, jenže ten tlumič má 700g. Teď jsem to vážil. Celý kolo, tak jak je má 17,5kg, což se mě na XC/AM zdá docela dost. Jasně, budu dávat jiný kola, jiná brzdy (Sole tam nezůstanou) a taky vidlu (je tam Splice 130mm). Ale tím tlumičem bych chtěl vyřešit zlepšení výjezdových vlastností a 400–450g k dobru se taky počítá :-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Lišák  

      Ještě dotaz: Lze použít tlumič délky 200mm, když původní má 190mm?

      0 0
      • assassin  

        ja tam zkousel prehodit vanilu z bratrova bighita a ta ma tusim 200 a nevejde se… no zatim jezdim na origo tlumici a az budu kupovat neco lepsiho tak asi udelam novy vahadla…

        jinak by me zajimalo jestli se ti podari z toho udelat XC:) me to todiz do kopce jede asi jako zminovany bighit – tzn. vubec:) ale mam ex729mavici a 66vpredu… takze tak o 2kila vic jak ty:) BTW ty sole mi brzdily ok, jen maj takovej nic moc tvar packy a nejsou dost na urovni pro zdejsi forum:)

        0 0
        • Lišák  

          Na starý kolo jsem sehnal jetou zadní ORO K18 a vpředu mám BB5.Obě tyto brzdy brzdí líp, než Sole, co jsou na kole. Pokusím se ještě tu přední pořádně seštelovat, ale zadní dám ORO, když už ho mám :-)

          0 0
        • Lišák  

          Vanilla je pružinová, tak se nedivím, že jsi ji tam nenacpal, pokud vypustím vzduchový tlumič, tak bych ho tam nacpat mohl, ne? Zajímalo by mě, jak by se to chovalo. Pokud má tlumič 190/50 a vyměním ho za 200/50, tak ta dvoustovka už bude mít jenom 40mm zdvihu, ne?

          Včera proběhla odtučňovací kůra a kolo už má + – 15,5kg. :-) Ale asi tam dám z5 pláště 2,35-v terénu se to chovalo o hodně líp (i když jsem jel jenom kousek), než s tím, co tam mám teď (Schwalbe Big Jim 2,25 / Tioga Factory 2,1).

          0 0
          • MlokCZ  

            Podle mě to není vůbec dobrý nápad dát tam delší tlumič. Třeba na mojem Cubu 125-ce bych tam 200 tlumič narval, o ten jeden centimetr stavba jde narvat ještě nahoru. Jenže je to poloha s kterou rám vůbec nepočítá a bude to chodit divně nebo by to i možná mohlo poškodit rám. A pak je ještě možnost, že o ten centimetr délky tlumiče to ani narvat nepůjde a pak by tlumič neměl ani možnost být v klidu úplně roztažený a někde by se něco u rámu o něco muselo opírat, to je ještě horší případ.

            Ale jinak vypuštěný ho tam fyzicky narveš, to určitě půjde, ale to bude tak všechno co tím docílíš.

            0 0
            • Lišák  

              Právě to mě zajímalo. Chtěl jsem vědět, jestli musím shánět opravdu tlumič 190/50. Ve 165/38 je výběr velký, ale v těch delších už to tak slavný není.

              0 0
              • fousek  

                No na 200mm je problem hlavne na delku, na prumer by se tam vesla i ta vanilla, leda ho tam naprat kladivem:-)

                0 0
          • Lišák  

            Oprava: …odtučňovací kúra…

            0 0
          • Páník  

            ja mel na RM o centak delsi tlumak, sice se tam vesel, ale brzo sel pryc…s tim delsim sice kolo tolik nehoupalo a pritom mi ta zadni stavba prisla hodne citliva, ale bylo to cely takovy nakoply, vysoko teziste, proste divny.

            s delsim tlumicem: www.panikuvblog.estranky.cz/…original/198

            se standartnim tlumicem: www.panikuvblog.estranky.cz/…original/202

            0 0
          • TinkTink  

            Teoreticky mas pravdu – tlumic tam jde dat – to jsem taky vyzkousel, ale velkej problem neni pak tech 40mm chodu, ale prave to, ze doraz nebude v tlumici, ale v ramu – cep tlumice by bouchal do ramu…vyzkousej a uvidis :) Takze – jednoznacne 190/50…Jinak – sel by tam nacpat myslim 195/50…uz jsem ho taky videl :) (FOX OEM)…ale dej tam tu 190tku s SPV…

            0 0
        • Lišák  

          Tu přední Sole jsem tam nechal. Po seřízení brzdí obstojně a páka má přeci jenom lehčí chod, než mechanika.

          0 0
      • TinkTink  

        Nevyjde, vyzkouselo. RL bych tam necpal – SPV odvede lepsi praci a nebudes mit tendenci znicit loziska… At slouzi :)

        0 0
        • Lišák  

          Dík!

          Už jsem se ptal, ale nikdo mi neodpověděl-zvyšuje se u SPV sag, když jedeš do kopce?

          0 0
          • TinkTink  

            Jasne, neni duvod, proc by to nemel delat. Nebo jinak – konkretne na AC jsem mel 3-Way Air a 4-Way Coil a kdyz pominu, ze ten 4-Way tam byl mnohem lepsi, tak oboum se zvetsoval sag do kopce.

            0 0
            • Lišák  

              To je právě to, co mě vadí, když nemám vidlu s regulací ala ETA, tak bych právě uvítal, kdyby se mi nezanořoval tlumič. To jsem chtěl právě řešit lockem.

              0 0
              • TinkTink  

                Vis co? Zvyknes si :) Hehe, po ranu jsem obzvlaste vtipny :)

                0 0
                • hanz  

                  ty kdykoli :-)

                  0 0
                • Lišák  

                  Tak jsem ho byl projet a SUPER! Sjezdy paráda, do kopce je sice hodně těžký, ale nezvedá se nazadní. Jeli jsme s kamošem, má GT ID4. Kola jsme si měnili a byl to neskutečný rozdíl. Taky je fakt, že on tam měl obutý Tiogy 2,1/1,95 které, ač širší, než se jiné stejného rozměru, byly jako galusky :-)

                  0 0
    • Lišák  

      Tak tedy Swinger. Ale teď který?

      www.x-bikes.cz/?…

      nebo

      www.x-bikes.cz/?…

      Co je lepší? Nastavit tlak v SPV komoře a jezdit bez možnosti okamžité regulace, nebo mít páčku na přepínání SPV? Pokud se dá nastavit SPV i u páčkové verze, tak by to bylo fajn. Pokud je to přednastaveno výrobcem, raději bych vzal starší typ.

      0 0
      • Lišák  

        Nebo tento?

        www.x-bikes.cz/?…

        0 0
      • Peslezedirou  

        Asi si máš omezený rozpočet, ale já bych na AC dal swingera air ale čtyřku.

        Ale z tvého výběru spíš tenhle

        www.x-bikes.cz/?…

        nového swingra jsem něml zaplať boha, tak nemůžu radit. Měl jsem čtyřku a byl jsem celkem spokojený.

        RS jsem neměl, ale projel jsem se na nějakém cube kde byl a nějak zvlášť mě neoslovil.

        BTW co nějaký DT?

        0 0
        • Lišák  

          Přesně jak píšeš, rozpočet je omezený-v říjnu čekáme malýho bikera, tak nelze cpat všechny prachy do kola :-) Ideální by bylo něco jetýho. Jaký je rozdíl mezi swing.3 a swing.4?

          0 0
    • Lišák  

      Tak obnova vlákna.

      Namontoval jsem tlumič Manitou Swinger air 3 way a potřeboval bych poradit. Když foukám hlavní komoru, abych nafoukal na požadovaný sag, tak co s komprou SPV? Vypustit?

      A dále: Na kolik (zhruba) máte nafoukáno v SPV při vaší váze. Já vážím ±80kg.

      Dík za info Lišák

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mar_tin1  

        v navode pisu, ze najprv nafukas spv komoru na polovicu tvojej vahy v librach (orientacne: kolko vazis kg, tolko psi) a potom hlavnu komoru podla sagu. cize obe komory vypusti a postupuj podla tohto popisu. to je vsetko. inak tlak v spv musi byt minimalne 40 psi, inak hrozi poskodenie tlmica…

        0 0
        • Lišák  

          Je možný že abych měl 20% sag tak mám v tlumiči 200PSI?? Nevíš, kolik je maximální povolený tlak?

          0 0
          • mar_tin1  

            hlavna komora max 300 psi, spv komora 40–175psi (podla manualu 2006)…

            0 0
      • MlokCZ  

        Já bych použil minimální tlak do SPV komory co se smí, aby SPV kurvilo chod co nejméně.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Do SPV jsem dával max. 75 psi, zkoušel jsem i 90 ale to bylo už moc.

        0 0
        • Lišák  

          Já mám trochu problém s foukáním SPV. Když ho nafoukám na určitý tlak, tak než odpojím hadičku, tak dost tlaku ujde. Není to tlak v hadičce, jak už se tady kdysi řešilo. Je to tlak z tlumiče. Když pumpu znovi připojím, je tam o dost nižší tlak. Jak to řešíš ty?

          0 0
          • Peslezedirou  

            Měl jsem u swingra podobný problém, už ale nevím jestli to bylo při foukání spv komory a nebo hlavní. Ventilek v tlumiči byl dlouhý, přesahoval o dost hranu trubičky na kterou se šroubuje koncovka od pumpy. Když jsem po nafouknutí vyšroubovával pupičku, ušel tlak z pupičky(mano­metru, haičky), ale i z těla tlumiče :o/. Prostě po odšroubování pumpičky byl ventilek ještě stačený. Vyřešil jsem to tím, že jsem tam dal jiný ventilek.

            0 0
          • MlokCZ  

            Pokud je to skutečně případ, že utíká při odšroubování vzduch i z tlumiče, tak kromě výměny ventilku můžeš zkusit přidat těsnění do koncovky pumpičky (pak při odšroubování dříve zavře ventilek než to přestane těsnit).

            0 0
          • mar_tin1  

            ak nemas problem s ventilom, ako pise pes, tak si myslim, ze naozaj ti unikne len vzduch z hadicky. ta spv komora je dost mala, takze ked nasrobujes pumpu, tak dost vzduchu minies na „naplnenie“ hadicky, preto namerias o dost menej. mam pocit, ze to moze byt aj o 30–50%…

            0 0
    • Lišák  

      Díky za info. Zhruba jsem naladil a zítra to doladím v terénu. Teď jsem jenom párkrát objel dílnu přes obrubníky :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.