• MatS

    Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde

    https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-5

    Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.

    4 0
    • keymaker  

      Znackuju :-)

      0 0
    • MatS  

      Omlouvám se, nějak se blbě zkopíroval link, tak zde již funkční https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-5

      1 0
    • Kratter  

      Zdar mám rychlodotaz na bezdušový tmel NoTubes Stans klasika vs race verze. Ke klasickému jsem si koupil i verzi Race s vidinou, že oba smícháme v poměru cca 3:1 abych měl šanci na samozalepení i větších děr a vlastně jakýchkoliv, protože jsem měl špatnou zkušenost s jen obyčejným, kdy ne a ne zalepit asi 30 mikrodírek skrze které tmel stále prosakoval. Ale je tohle vůbec dobrá myšlenka? Zatím jsem to udělal jen na gravelu a teď cca po třech týdnech slyším jak ty větší částice z race tmelu chrastí v plášti. Nevím jestli tedy na sebe časem nenavážou tu tekutou složku, takže kombinace obou tmelů je v podstatě úplně „stejná“ jak kdybych použil jen race?

      0 0
    • marshalll  

      Zdar, na klikách DUB, který jsem na pozdim z kola demontoval, jsem objevil pár drážek v oblasti kontaktu se středovým složením. Teď jsem zkotroloval osu na novejch klikách a zase jsem tam objevil drážku v jednom místě. Kliky se jinak točí hladce. Značí to nějaký problém?

      0 0
    • Slavik  

      Ahoj,

      mám kotouč SM-RT900 160 s externí ozubenou maticí, jenže tu nikde na eshopech nemají, mají jen s interní. Mohu použít svoji starou externí matici místo nové interní? Dík

      0 0
      • Vilém  

        Moc nechapu tvuj dotaz. Mej jsi v umyslu s kotoucem menit i „matici“? Pokud ano, tak proc?

        0 0
      • Mr.Duck  

        Ano, muzes.

        1 0
      • tonik666  

        Matice funguji obe.

        Ta se zuby zvenku je universalni. Ta se zubama zevnitr nepobere tluste osy, myslim, ze vezme max. 12mm, mozna 15mm, ale dvacet uz ne

        1 0
        • puka  

          …a některé ebiky potřebují „vnitřní“ matici kvůli sensoru v kotouči.

          Z preference brát vnitřní matici. Hrozí menší riziko úrazu. (A úplně se vyhnout nízké vnější matici na lowcost shimano, dají se povolit snad jen ve svěráku)

          0 2
          • Mr.Duck  

            Jak přesně hrozí menší riziko úrazu?

            Nevzpomínám si, že za roky v shopech bych měl problém povolit CL.

            0 0
    • RMX  

      Posoudí někdo zkušeným okem zda ten zadní plášť je ještě OK (Maxxis Icon 29" 2,20) ?

      0 0
      • Vilém  

        Ok v jakem smeru? Tak platno z nej jeste nekouka.

        Asi by chtelo zalozit vlakno „Rady pana Lorence“.

        1 1
      • kubad  

        v pohodě, to ještě sezonu dá, sice to nebude držet, ale to není pottřeba

        2 0
      • michomin  

        Pán je šetřílek.

        0 0
        • Slavik  

          Spíše se nepodíval, jak vypadají nové. Syndrom vařené žáby – ještě furt jedou :-)

          0 0
    • jezura  

      Zdravím.Mám problém,potřebuji sundat kliky Sram NX,ale chybí jedna část klik,která funguje jako stahovák.Má někdo nějaký nápad,jak to sundat?

      0 0
      • Markony  

        Sehnat zbytek co chybí.

        0 0
      • cibi  

        myslím že je tam stejný závit jako v stahováku co je na čtyřhran.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tohle je, pokud dobře vidím, dub klika. Tam je o dost větší závit, nejjednodušší je sehnat tu vnější „matici“. Často se válí na trailech :D

          1 0
    • Florenc  

      Ahoj, v postarší vidlici RS Dual Air byl už jeden závit pro šroub třmenu načnutý, takže když jsem to včera dotahoval, tak jsem ho strhnul. Tuším, že oprava spočívá v tom, že se do díry natočí opravná závitová vložka. Stačí koupit toto? https://www.hornbach.cz/…32/10622817/ Nebo to raději koupit od „lepší“ značky? Klasické závitníky a vrtáky mám. Díky

      0 0
      • Markony  

        Už se to tady někde probíralo, ne musíš udělat díru dle návodu a potom tam namontovat vložku, ale jestli neoslabíš moc stěnu toť otázka ?

        0 0
    • jIrI___  

      Mám na kole brzdy Shimano s hadicemi BH54, hadice je provlečena vnitřkem rámu. Mám zvlášť páky a třmeny z vyšší řady využívající hadici BH90, které bych chtěl namontovat na kolo. Lze pro tyto páky a třmeny použít hadici BH54? Jde mi o to, že hadici BH90 bych musel dokupovat a především pak protahovat rámem, čemuž bych se chtěl vyhnout.

      0 0
      • Hrabex1  

        asi jsi myslel BH 59… Tato hadice lze pouzit i na lepsi brzdy, pokud pouzijes olivy a trny pro tuto hadici. Ja bych ale koupil BH 90 a ramem bych ji provlik napojenim na starou hadici.

        3 0
      • Mr.Duck  

        Pokud mas/nemas na obou brzdach banjo, ty hadice jsou plne zamenitelne.

        BH90 ma mensi prumer, mene oleje a vetsi tuhost, takze s ni bude paka o neco tvrdsi. Asi nemam prime srovnani – vsude mam BH90, ale kdyz uz to mas v ramu a nechce se ti to delat (uprimne, s vhodnym naradim je vnitrni vedeni vetsinou jednodussi delat nez vnejsi), muzes to klidne vozit s BH59 a resit pouze pokud ti prijde brzda mekka.

        0 0
    • larssen  

      Mám po odvzdušnění brzd (v servisu), k tomu jsem potom vyměnil destičky a hodně mi teď samo přibrzďuje zadní kolo. Opravdu hodně – když ho roztočím rukou, ve volnoběhu neudělá ani půl otáčky. Před výměnou destiček to bylo jen o trochu lepší. Když jsem destičky dal pryč, nic nebrzdilo, takže je příčina opravdu ve třmenu (Shimano GRX BR-RX400) a ne nikde jinde.

      Dokážu s tím něco udělat sám, nebo se mám raději zase obrátit na servis?

      0 0
      • theedge  

        zkoušel jsi vycentrovat brzdový třemen ?

        0 0
        • LM  

          Nebo roztáhnout brzdové destičky ve třmenu od sebe.

          1 0
          • larssen  

            Ano, oboje. Třmen jsem uvolnil, vycentroval. Pístky odtlačil co nejvíc dovnitř. EDIT: Ale bez povoleného odvzdušňovacího šroubu, takže jestli je tam hodně kapaliny, tu jsem nepřetlačil.

            2 0
      • novas752  

        Vyndej kolo, vyšroubuj z páky odvzdušňovací šroub, plastovou montpákou toztlač destičky ve třmenu od sebe a prebytečny olej ktery vyteče z otevřené páky setři.

        3 0
        • larssen  

          Asi jo, tohle bude cesta. Jen přemýšlím: roztlačovat destičky, nebo je dát pryč a raději tlačit rovnou na pístky? Nebo je to jedno?

          0 0
      • mech1  

        Před výměnou destiček musíš zatlačit pístky zpátky do třmenu. Je lepší to dělat s nasazeným kalíškem, nikdy nevíš, jestli není brzda přeplněná.

        1 0
      • larssen  

        Jen potvrzuji, že operace byla vlastně úplně jednoduchá a proběhla úspěšně. Kolo se už opět volně točí.

        2 0
    • tomvv  

      Musí se/doporučuje se po nějaké době měnit hadičky k hydraulickým brzdám i když jim nic není?

      0 0
    • sramavid  

      Ahoj, koupil jsem použitou sadu Apex AXS XPLR. Sada je z výrazně menšího kola, potřebuji tedy delší brzdovou hadici. SRAM doporučuje tuhle kompletní sadu – https://www.kupkolo.cz/…ion_z120427/. Ta je ale v podstatě nesehnatelná. Zároveň na svých stránkách zmiňují, že je možné použít i jinou hadici se správnými koncovkami. Šla by tedy nahradit kombinací této hadice – https://www.kupkolo.cz/…-010_z90339/ (na jiném eshopu prodávaná jako SRAM, vycházím z čísla 00.5016.168.010) a příslušnými T8 trny + olivy (https://www.kupkolo.cz/…am_z103598/) Případně nějakou jinou hadicí? Díky za odpověď.

      0 0
    • vasek80  

      Co používat na patky plášťů aby snadněji zaskočily?

      Mýdlová voda a ?

      0 0
      • novas752  

        Silikonový sprej nebo oživovač pneu

        0 0
      • J1RKA  

        cim foukas? ja uz jsem presel na < Tire Booster > protoze nekdy jeto takovej o_ser, ze jsem nato uz nemel naboje, jinak jenom mydlovou vodu, hustou

        0 0
        • vasek80  

          Kompresorem. Já loni neměl po ruce klasické mýdlo a zkoušel jsem hustou jarovou vodu a na jaře jsem se zděsil jak zoxidovaly některé niple a ventilek.

          0 0
          • Vilém  

            A tu oxidaci prikladas te jarove vode?

            0 0
            • J1RKA  

              to musela bejt asi NANO voda, protoze prosla zkrz pasku, nebo nevim jak seto mohlo podarit

              0 0
              • vasek80  

                Okolo ventilku. I ten dural ráfku to zaoxidovalo. Nejhorší to bylo pár cm od ventilku.

                0 1
                • kubad  

                  a tmel tam byl :D

                  0 0
                • Vilém  

                  S dusema jsi to asi nejezdiol, takze to sezral tmel, jako mnohym jinym.

                  0 1
                  • vasek80  

                    Duše. To je low cost kolo

                    0 0
                    • Vilém  

                      Hm, tak to potom jo. Ale tomu jaru a jeho vlivu na oxidaci se mi verit nechce.

                      0 0
                      • vasek80  

                        To je ta duše. Zítra cvaknu ráfek. Niple jsem očistil a střík olejíčkem. 3 blízko ventilku praskly. To kolo bylo v garáži. Není to zimák. Ani na tom nejezdím, tak jsem na to dal drátové pláště ze synovo kola a jemu staré skládací co tam byly.

                        Tu největší oxidaci z ventilku stáhla páska.

                        0 0
                  • Mr.Duck  

                    Se zasekla kristalova koule :)

                    0 0
          • novas752  

            To bude spíš tou zimou než jarovou vodou. :-)

            1 0
          • vasek80  

            Reaguju na sebe, ale odpovídám všem 3. Opravdu to bylo tím jarem. Já to udělal před zimou a na tom kole je až do teď nejezdilo. 3 niple praskly. Kola jsou z Authora 2009. Dával jsem na to drátové šrot pláště a pořád házely. Dal jsem skoro jen jar a když jsem to foukal, tak okolo ventilů a niplů probublaval jar s vodou ven. Aby zaskočily patky, tak jsem to dělal snad 5×. Potom jsem to jen ostříkl vodou. Po pár měsících oxidace v místě probublávání. Když jsem měnil niple a duši a celé to omýval vodou. Tak to ještě bublalo jak tam byly zbytky jaru.

            Hodně jsem to očistil, ale zítra dám fotku, něco vidět bude.

            0 1
            • Mr.Duck  

              No i s dusema mydlo. Pouzivam cokoliv zrovna pouzivam na ruce – misto abych flasku vyplachl a vyhodil, naplnim ji vodou, dam na ni sprej a pomer je tak akorat. Nicmene i neco jako jar jsem uz pouzil bez problemu.

              Problem tve koroze podle mne bude v tom, ze jsi to odmastil, nejezdil a ono to tam zustalo s vodou pod tlakem, takze se mohla odparovat dost pomalu a tim, ze povrch nemel zadnou mastnotu se tam holt dlouho udrzely dobry podminky pro korozi.

              Spekulant ale zadnou vedu v tom nevidim :)

              1 0
              • vasek80  

                Jar už každopádně používat nebudu. Jsem zvědav jestli ulítnou ještě nějaké niple. Vím že v pneuservisech používají nějaký tuk. Zkusím pohledat na nettu. Fotka vnitřku ráfku a druhé kolo, které dopadlo mnohem lépe.

                EDIT: tak toho v autodílech mají mraky.

                https://www.autokelly.cz/…689;40109431

                0 0
                • Hrabex1  

                  mas recht, ja taky na vsechno pouzival JAR, ale jen do doby, kdy jsem si nechal zaplest nova kola na motorku – chrom rafky, draty nerez a niple obyc (nerez na Jawu se nedelaji) do pul roku byly vsechny niple orezly.

                  Tenkrat jsem netusil, ze na moto neni zadny klouzek treba – staci jen nasadit gumu a parkrat tim hodit o zem.

                  Pro extremni pripady jsem si koupil tekuty klouzek od Ferdus.

                  0 0
                  • vasek80  

                    Jsem rád že nejsem blázen. Já sedl na kolo a jak jsem se rozjel, tak se rafkove brzdy zbláznily. Když jsem se podíval vzad, tak 3 dráty trčely ven. To na fotkách je po očištění. Ten jar vyžral úplně důlky do té ALU slitiny ráfku.

                    0 0
                    • Markony  

                      Hele mi to spíše připomíná jako by proběhla elektrolýza.

                      2 0
                    • Hrabex1  

                      netroufam si hadat, ze to tobe udelal jar, ale myslim, ze jar bude zasadity podobne jako mejdlo a na dlouhodoby pusobeni urcite dobry neni. Koneckoncu vime, co s hlinikem umi udelat tmel.

                      0 0
      • Florenc  

        V nouzi třeba i slunečnicový olej od manželky

        0 0
        • LM  

          „Normálně šlapu, zadní kolo se točí, ale plášť stojí na místě. Nevíte čím to může být?“ :-)

          „A při brždění to funguje přesně obráceně. Kolo stojí ale plášť se stále točí.“ :-D

          5 0
      • vasek80  

        Teď mi došlo, že jsme se blbě pochopili. Nemyslím nahazování bezduší.

        Mě nezaskočily patky levných drátových plastů s dušema. Ten plášť házel a povedlo se mi to snad až na 5 pokus. To jsem to foukal na max povoleného tlaku.

        0 0
    • keymaker  

      Jsou všechny piny do platforem s matičkou stejné? Nikdy jsem platformy neměl, teď chci dát jedny na chalupokolo a dost pinů tam chybí. Jen jestli je jedno jaké koupím. Díky

      např. toto https://www.koloshop.cz/…edaly/109100?…

      0 0
      • J1RKA  

        nejsou

        0 0
      • Kouba_2005  

        Na sezení u kompu je jedno, jaký máš na pedálech piny, ne? :-D

        0 0
        • keymaker  

          Ty seš zas chytrej jak rádio :-P :-D

          0 0
          • LM  

            Kdybys napsal do jakých platforem ti chybí piny, tak bychom ti třeba i poradili jaké koupit namísto srandiček ;-)

            1 0
            • keymaker  

              Takhle z práce jsem jen schopnej napsat, že to jsou platformy Specialized. Na typ kouknu až doma. :-)

              0 0
              • J1RKA  

                a co takhle zkusit napsat na kupkole ndo pole vyhledavani < nahradni piny >

                https://www.kupkolo.cz/vyhledavani/?…

                0 0
                • keymaker  

                  Otázka zněla, zda jsou s matičkou všechny stejné nebo se liší. To jsi mi odpověděl ty. V druhé fázi už budu hledat konkrétně. Pokud by byly všechny stejné, vezmu ty nejlevnější a dlabu na to. Je na tom něco, čemu není rozumět?

                  0 1
                  • J1RKA  

                    :D ted jsem kouknul na ten tvuj odkaz, to jsou normalni sroubky a maticky, dojdi do zelezarstvi a za 100 jich mas pytel

                    0 0
                    • LM  

                      To vypadá spíš jako ilustrační foto, proto se ptal jestli jsou všechny stejný :-).

                      Já si počkám na typ pedálu a optimálně fotku, kde budou ty stávající piny vidět.

                      1 0
    • rx113  

      Rychlý dotaz:

      Je potřeba při přelakování karbonového rámu obrousit původní nátěr? (původní lak je v dobrém stavu, jen se mi už nelíbí barva)

      0 0
      • Florenc  

        Stačí odmastit, zdrsnit jemným smirkem a můžeš začít

        0 0
      • novas752  

        Záleží na barvách. Ale vzdycky to bude chtít minimálbě přebrousit – zdrsnit, aby na to nový lak chytnul.

        0 0
      • Hrabex1  

        jen bych doplnil – velmi jemny smirek a odealne pod vodou…

        0 0
      • 01carbon  

        pokud neni nutne opravovat = tmel, plnic, brouseni, tak staci sthnout vrchni zoxidivanou vrstvu brusnym rounem

        0 0
    • Florenc  

      Jak udělat ostřejší ohyb na vedení, na hadicích Shimano BH90? Za studena rukou prakticky žádný výsledek, vrací se. Musí se to nahřát, jak poznám správnou teplotu, prostě až to změkne? Je uvnitř hadic vůbec nějaké vyztužení, zdá se mi to jako homogenní materiál. Dík

      0 2
      • Jáchym 1  

        To bych nedělal.

        Brzda Ti bude pumpovat.

        0 0
      • kubad  

        Nesmysl nejde

        2 0
      • raschi  

        Shimano hadice jsou třívrstvé, na povrchu je měkký plášť, pod ním textilní oplet a jádro je tvrdá plastová hadička. Takže na nějaké tvarování za tepla to nevidím, než prohřeješ tu hadičku uvnitř, tak ten plášť spálíš. A pokud vnitřní hadičku zmáčkneš, tak brzda nebude pořádně fungovat. Jinak jednovrstvé hadice mají třeba některé Magury.

        0 0
      • Florenc  

        Máme na jednom kole toto „origo“, tak přišlo z DE. Podle toho jsem myslel, že ostrý ohyb jde udělat lépe a hezky bez faldíků. Ale je to tedy asi zlomené? Chtělo by toto raději vyměnit? Dík

        0 0
        • Jáchym 1  

          Ta hadice v místě ohybu vypadá prapodivně.

          0 0
        • novas752  

          To je „origo“ zalomený. Vyměnit.

          0 0
        • jIrI___  

          To vypadá, jako by ta hadice byla během přepravy někde přiskřípnutá.

          0 0
        • Mr.Duck  

          To skřípnutí o kterém ostatní mluví asi vidím taky, ale ruku do ohně za to nedám. Nicméně by to nevysvětlilo ten tvar.

          Nicméně si myslím že hadice má takový tvar proto, že je zkroucená. Když sundáš páku ze řídítek, měl bys to cítit že se jí chce srovnat.

          0 0
    • Pety  

      Bude páka Microshift SB-M100 fungovat s Shimano hazkou RD-M5120 ?

      https://www.microshift.com/models/sb-m100/

      https://bike.shimano.com/…120-SGS.html

      0 0
      • novas752  

        Ne

        0 0
        • xtonda  

          Proč ne? Já si myslím, že s desítkovou kazetou by měla, na Shimano MTB 10 sp je to dělaný.

          0 0
      • raschi  

        Ve specifikaci pisou, ze je kompatibilni se Shimano MTB 10sp, takze neni duvod, proc by s 5120 nemela fungovat.

        0 0
        • Pety  

          Protoze u tehle hazky je uvedeno ze neni dynasys. Co sem hledal , tak jeden rika bude fungovat, druhej ze nebude. Ja to fyzicky vyzkousim, ale zapomel sem si koupit retez :)

          0 0
          • raschi  

            Dynasys Shimano oznacilo tehdy novou 3×10 sadu, aby ji vyrazneji odlisilo od starsi 3×9. Nove univerzalni 10/11s prehazky uz Shimano asi jako Dynasys neoznacuje, ale krok 10s razeni je u Shimana porad stejny, je jedno zda pouzijes stare 10s razeni jako treba m660 nebo nove m6000 nebo tento s nimi kompatibilni Microshift.

            0 0
    • J1RKA  

      potrebuju poradit s geometrii, co presne < rozmer – uhel > urcuje, ze se kolo pocitove v otrejch zatackach v maly rychlosti snazi zamykat.

      mel jsem pujcenyho sparka, trochu meto prekvapilo

      0 0
      • LM  

        Položený hlavový úhel. Tipuju tak 66° a méně. Ale dá se na to zvyknout když s tím člověk počítá.

        0 0
    • Kremen  

      Prosím. Při pomalým streetu jsem naskočil celou váhou na zídku ale zadní přistálo na hazce. Pátku jsem vyměnil ta byla jasně křivá. Tu buchlou hazku seřídil a řadí top, jen mám z ničeho nic takhle prověšený řetěz na nejmenším kolečku. Řetěz původní. Wtf? A když na něm prošlápnu dozadu tak mi to řadí dolů.

      Hazka vyloženě ohnutá není a zadní stavba se nezkrátí…

      0 0
      • novas752  

        No buď je ta patka malinko jiná (kratší), nebo to odnesla i prehazka a má trochu přiskřiplý čep otáčení ramínka = nevrací se uplně na doraz.

        0 0
      • Mr.Duck  

        B-tension jsi kontroloval? Možná má patka trochu jinde ten „zobák“ na šroub dorazu.

        0 0
        • Kremen  

          Je pravda že na tohle jsem nekoukl. Byla to rychlooprava před výjezdem do kopce. Dám vědět co to bylo. V nejhorším náhodím novou hazku…

          0 0
    • Youda  

      Zdravím, u tohoto převodníku je jedno jak je stranově nasazený? Děkuji.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Myslím,že má osazení pro hlavy šroubů.Popisky jsou směrem dovnitř a drobný ,,hrbolek,,pro ustavení ke klice.

        1 0
    • kucka7  

      Jeden dotaz . Sice technicky, ale ne cyklistický. Tak se předem omlouvám. Nevim kam to přidat

      Mám už 14 dni nepřístupný Marketplace na Facebooku. Nic jsem tam ted nepřidávala, jen tam mam nějaké inzeráty a sám tam hodně hledám. Nevíte někdo co s tim. Nedostanu se ani ke svým věcem. Ostatní funguje normálně.

      0 0
      • smartinz  

        nedávno nefungovala mobilní verze, desktopová byla ok, chyby není bohužel moc jak hlásit, opravuje se vlnách, pokud to není prohlížečem (vyzkoušet jiný), snad jen zkusit se odhlásit, smazat cookies a všechny dočasné soubory, přihlásit se znova

        1 0
    • tomvv  

      Odebral jsem 15mm podložku pod představcem, je při této změně potřeba kompenzovat něco dalšího v nastavení posedu, třeba snížit, posunout sedlo?

      0 0
      • novas752  

        To záleží co tim odebránim sleduješ a jak je ten zbytek nastavený teď.

        0 0
        • tomvv  

          Bolelo mě za krkem a ramena, po snížení je to ok, ale trošku mě začalo tlačit sedlo v přední části, tak nevím jak to poupravit, abych to celý nedodrbal :-)

          0 0
      • Hrabex1  

        nejdriv se nastavuje poloha sedla – vyska, sklon, posun dopredu x dozadu, pak teprve riditka. Jestli se ti sedelo dobre a potreboval jsi jen snizit riditka, nemusis se sedlem delat nic.

        0 0
        • tomvv  

          Sedělo se mě dobře, jen jsem myslel, jestli tam není nějaký “pravidlo” jako když posuneš sedlo dozadu, musíš kompenzovat výšku posedu, protože jsem tím asi trochu prodloužil reach.

          Zkusím to nakloněni, jak psali ostatní.

          0 0
          • Hrabex1  

            pochopitelne musis kompenzovat vysku, kdyz ho posunes dozadu. Nejdriv nastavis sklon (melo by byt vodorovne, nebo muze byt nepatrne sklonene dolu) a predozadni pozici, pak teprve vyska. Na vsechno jsou jednoduche a vseobecne zname poucky.

            0 0
    • J1RKA  

      jak jeto s 11sp retezem na 12sp pohonu, ptam se proto, ze uz asi 2 roky kupuju jenom 12sp retezy sram, a pouzivam je i na 11kovym pohonu, ale ted jsem nasadil novej retez udajne 12sp na 12sp pohon a blbe to radi na 3 kolecko odspodu, trva to nez to nabehne, trochu me zarazilo, ze to melo symetrickou spojku, to na 12 retezu asi neni < vecer to zmerim, jestli se neceho domerim :D >

      objednal jsem novej, ale pisu to jenom abych vedel, diky

      0 0
      • novas752  

        11spd řetěz na 12spd kazetě nefunguje.

        Podle toho 3. pastorku soudim že budeš mít řetěz o 2 články moc dlouhej – vyfoť to na nejmenšim z boku.

        0 0
        • J1RKA  

          mrkezi bitte

          0 0
          • Vilém  

            Mozna mohls nafotit predni, vyslo by to skoro na stejno :)

            3 0
            • J1RKA  

              nikdy nevis :D

              vecer to cvaknu zblizka a ze spravny strany, no nez jsem ten retez vymenil, tak to radilo dobre, mozna bude zohlej zub na kazete, ale tipujuto ze jsem omylem dostal 11sp retez

              0 0
        • J1RKA  

          Prijde mito tak vporadku, asi :D

          0 0
          • novas752  

            Jó, to vypadá ok. Vzdálenost kladky nastavená s tlumičem v sagu?

            0 0
            • J1RKA  

              Tak to nevim, jakoze 10% a pak to nastavit na druhym nejvetsim?

              0 0
              • novas752  

                No to já nevim jaký máš sag. Ale ano.

                0 0
                • J1RKA  

                  No zdvih je 100 tak jsem predpokladal sag 10, ale vtomle celkem plavu, mato nejakou appku na nastaveni tlumicu a z toho nejak vychazim. Nastaveni co mam. Tak vyuziva cca 90% zdvihu vidlice i tlumicr, akorat nevim jak jeto s merkama, jestli je jedno kterou pouzit, cervena bila

                  0 0
            • Kratter  

              Jak to technicky provést, když si to člověk seřizuje sám?

              0 0
    • Dazz  

      Měl bych dotaz na Al ráfky Newmen odkaz https://www.bike-discount.de/….25-29-rim-1

      Co v tomto případě znamená „Hookless“ ?

      Jde na ně běžný bezdušový plášť, nebo je to nějaká specialitka ?

      0 0
      • jIrI___  

        S hookless ráfky by se měly používat pouze hookless kompatibilní pláště.

        0 0
        • Dazz  

          OK dík za radu.

          Plánuje dát bezduše, ale kdybych chtěl mít duše je v tom nějaký problém ?

          0 0
          • jIrI___  

            Na gravelu vozím na hookless ráfcích TLR pláště s duší a funguje to. Obavy bych měl možná jen při silničních vyšších tlacích.

            0 0
      • novas752  

        No mělo by se to používat pouze jako bezduš. Neni to nic specialního, dnes je tak dělaná hromada lepších rafků, patka ráfku nemá háček – tu hranku z vnitřní strany.

        0 0
        • Dazz  

          Dík moc za rady.

          Zatím si to moc neumím představit. Koupím a uvidím :-)

          0 0
          • Vilém  

            Proste si do googlu napis hookless rim a vypadnou ti obrazky, jaky je rozdil.

            0 0
            • Dazz  

              To samozřejmě problém není :-) myslel jsem tím jak tam bude držet ta guma.

              0 0
    • meechee  

      Zdar. Rychlý dotaz. Stalo se někdy někomu, že se mu bez nějaké příčiny vyzul bezdušový plášť z ráfku. Prostě za jízdy bouchnul a vyskočil z patky … Plášť Maxxis Forekaster, ráfek Pancho Strike. Dík

      0 0
      • novas752  

        Za to můžou ti dva japonci. Onoseto a Samoseto. :-)

        Nějakou příčinu to mít bude – vadný nebo dřív poškozený plášť, hodně volná kombinace ráfku a pláště…

        1 0
        • meechee  

          No, ty ráfky jsou skoro nové, plášť taky. Stalo se mi to v malé rychlosti na rovince. Trochu mě děsí představa, že by se mi to stalo v padesátce při nějakém sjezdu … Každopádně, plášť jsem vyměnil za jiný – značku i typ … Jen mě zajímalo, jestli se to někdy někomu stalo a jestli přišel na to, čím to bylo, protože normální to určitě není …

          0 0
          • kubad  

            ano, umí to střelit když přefoukáš max. tlak,

            nebo je ráfek, nebo pneu poškozená

            0 0
      • LM  

        Mě se to stalo když jsem na bazaru koupil „lehce jetý“ DHRII DD plášť, který však měl poškozenou patku. Nafouknul jsem to bez mlíka, opřel do chodby a šel do vedlější místností spát. Kolem druhé ráno rána jako z děla a pak se tam ještě po plovoučce válel ráfek. Pak jsem to zkusil ještě pro jistotu nahodit z duší, ale to taky seskočilo a i tu duši to rozjebalo :-/

        Zkontroluj plášť, zda ta patka taky už není KO. A radši už bych to nevozil.

        0 0
      • jIrI___  

        Ano, stalo se mi v dávných dobách USR, kombinace Mavic a tuším nějaký Conti. Po nehodě byl v jednom místě poškozený kord a patka, jestli to byla příčina nebo až následek bouchnutí netuším. Každopádně plášť byl na vyhození, boule na bočnici.

        0 0
    • mikš  

      Prosím o radu, nebo odkaz na druh a hlavně množství oleje ve vidlici Fox 36 grip2 (2022). děkuji.

      0 0
      • novas752  

        Vzduchová komora 3ml 20wt, levá noha 20ml 20wt, pravá noha 30 nebo 40ml 5w ptfe, tlumení plné 5w ptfe.

        0 0
        • mikš  

          Tak to mám v tom ještě větší guláš.Myslel jsem že vstříknu ze spodu do nohou 20 ml do vzduchové a 40ml do tlumící.ty 3ml do vzduchové horem?

          Tlumení má otevřenou patronů,kam tedy plné 5w ptfe?

          0 0
          • novas752  

            Tlumení úplně open bath jako na starých foxech není, něco málo oleje mezi tlumením a spodní nohou koluje ale při montáži musi být naplněné. Ostatně do skutečných openbath foxů se lilo klidně 160ml, ne jen 40.

            Samozřejmě když do tlumení nepolezeš tak stačí jen těch 40ml 5w ptfe do pravé nohy dolu.

            Ano, 3ml 20wt zeshora na přimazání vzduchových komor. 20ml zespoda na mazání levé nohy.

            0 0
    • GiantRevolt  

      Zdar, chci si koupit bazar Wattmeter na GIANT Revolt 0. Dotaz: Můžu koupit jakoukoliv bazar kliku s Wattmetrem o stejné délce – 175mm ? Není tam pak problém v montáži na střed ? Díky za radu.

      0 0
      • novas752  

        je tam problém v montáži na střed

        0 0
        • GiantRevolt  

          toho jsem se bál. Je tam PRAXIS 110BCD 48/32 na klice: M24 510–200723042

          Co tam můžu nasadit ? Díky

          0 1
          • novas752  

            To budeš muset buď sehnat kliku Praxis s wattmetrem, nebo vyměnit kliky i střed.

            0 0
    • tomvv  

      Latexová duše určená pro plášť 25–28mm bude to dělat nějakou neplechu v plášti 30mm?

      0 0
    • Tomi.B  

      Ahoj chci vyzkoušet kombinaci 50/36 na Di2 8100.50 zubů ovál. Moje obava je zda jsi tím přesmykač poradí? V nastavení taková možnost není! Děkuji

      0 0
    • Florenc  

      Čím zajistit prachovku, aby držela na koncovce kde má být? :) Děkuju

      0 0
      • enjoy  

        Co udělat drážku pro ségrovku a převléct přes ní?

        0 0
      • Vilém  

        Davam tam normalni stahovaci pasku mensiho rozmeru.

        3 0
      • novas752  

        Stáhnout prťavou stahovačkou nebo vazacim drátkem.

        0 0
      • cibi  

        závit černé izolačky na koncovku kolínka.

        Jen to po každém vyháknutí musíš nalepit znovu :-(

        0 0
    • Fineater  

      Ahoj, předem omlouvám pokud to sem nepatří.

      Jako jeden z mnoha jsem koupil přítelkyni Sava eGrus na Alze a chtěl jsem jí tam dát sedlo ze silničky na které je zvyklá. No dle mého (velmi omezeného) názoru tam prostě ty lyžiny sedla do toho zámku nepasují – je to možné? Měl jsem za to, že je to standardizované. Zkoušel jsem sedlo všemožně v zámku posouvat, ale v žádné poloze mi tam nepasuje.

      Pokud tam má Sava nějaký svůj rozměr tak jediná možnost je vyměnit komplet sedlovku?

      Díky za pomoc!

      0 0
      • keymaker  

        A vyměnit celý ten zámek ze stávajícího kola, ze kterého bereš i sedlo?

        0 0
        • Fineater  

          Na staré silničce jsou ty šrouby myslím otočeny o 90° (nejsou jeden vepředu a jeden vzadu jako tady, ale jeden vlevo a druhý vpravo) tak si nejsem jistý jestli to půjde. A navíc byl plán nechat „provozuschop­né“ obě.

          0 0
        • kubad  

          nesmysl, každy výrobce má svůj zámek

          0 0
      • jIrI___  

        Na té fotce jsou šrouby zámku sedla dotažené? Pokud ne, tak je dotáhni a těch pár desetinek mm ližiny uhnou a sednou do ližinových drážek v zámku.

        0 1
        • Mr.Duck  

          Myslim, ze je to vic nez par desetinek. Ale udelal bych to stejne, pokud to na te fotce uz tak neni na silu.

          Urcite jsem zazil sedlo co nesedlo ( :) ) presne do lyzin a vzdy stacilo to dotahnout jak pises. Bez nejakeho nasili samozrejme, melo by si to tam sednou celkem „samo“.

          Pokud je to potreba utahovat nejakou silou (pres treba 2nm) nez si to sedne, pokud nemas hodne mechanickych zkusenosti nebo se ti to nezda, nejlepsi je se zeptat nekoho kdo ma vice vyvinuty mechanicky cit. Neni to ale zadna veda. Jsou ruzne tvary a prumery lyzin, ale roz(?*) by mela byt snad vzdy stejna.

          • = jak se rekne vzdalenost „na sirku“? Roztec? Rozbeh? Ve stejnem smyslu jako vzdalenost mezi levym a pravym kolem u auta :)
          0 0
          • Kouba_2005  

            Rozchod. Rozměr mezi přední a zadní nápravou je zas rozvor. Samý ROZ :-) U kola se to ale jmenuje myslím jinak – nebudu hledat.

            1 0
            • Mr.Duck  

              Diky! :) Podle wiki i nejaky CSN normy evidentne rozvor plati i u kol.

              0 0
      • Vilém  

        Dotahni to a neres,

        1 0
      • tomvv  

        Taky mám jedno sedlo, co si sedne :-) až po dotažení. Jezdím na tom už víc jak 3 roky a žádný problém.

        1 0
      • Fineater  

        Díky chlapi, tak jsem to prostě dotáhl a opravdu si to sedlo :) a vyjížďku to taky přežilo!

        2 0
    • jezura  

      Rychlý dotaz-funguje řazení XT 12 speed s přehazovačkou Sram GX 12 speed?

      Díky

      0 0
    • Petr L2  

      Ahoj, víte někdo, jak je to se šířkou šroubovacích vícekoleček, či jak se tomu říká? Je sedmikolečko stejně široké jako devítikolečko nebo je devítikolečko širší. Díky

      0 0
      • Hrabex1  

        sroubovaci 9kolecko jsem nikdy nevidel, ale logicky by melo byt stejne siroke jako 9kazeta, tedy sirsi nez 7rychlostni kazeta/kolecko.

        0 0
      • novas752  

        Je to jako kazety. 7 je užší a od 8 vejš stejné.

        0 0
    • norider  

      Ahoj, jaký tlak doporucujete pro tubeless? Pláště Vittoria Terreno 700×33c, moje váha cca 78kg. Jezdím takový mix, silnice, polní/lesni cesty, žádný bomby. Nafoukal jsem je na 3 bary a zdálo se mi to ok, nevim, zda to není málo. Je to můj první bezdusovej setup. Dik

      0 1
    • JirkaVe  

      Zacala mi zlobit přehazovačka (Shimano GRX 2×11s): když seřídím, aby řetěz hladce běžel na menším pastorku, tak na velkých pastorcích přeskakuje mezi dvěma sousedními a má potíže zařadit největší. Indexování na páce neodpovídá potřebnému posunu přehazovačky mezi pastorky.

      Stalo se během jizdy na asfaltu v kopcovitém kraji (nemyslím, že bych měl šanci o něco ohnout patku či jinak přehazovačku poškodit). Patka se vizuálně zdá být rovná.

      Osobně podezírám, že by mohlo jít o načaté lanko (má cca 3 roky, dosud jsem neměnil). Než se v tom začnu vrtat – je toto možné / obvyklé?

      Děkuji za rady a omlouvám se za hloupý dotaz.

      0 0
      • Hrabex1  

        patka nemusi byt ohla, nemusi sedet presne uz z vyroby. Co znamena nacate lanko?

        0 1
        • Markony  

          Ještě muže byt nalomený bovden, praskla koncovka prostě rozhodit a vše zkontrolovat .

          0 1
        • JirkaVe  

          Kdyby patka neseděla už z výroby, tak by se problém projevil už před třemi roky a ne až včera…

          0 0
      • Kratter  

        Taky už mám na GRX jen 10 převodů z 11 po dvou letech provozu a cca 6 tis. km. Buď mi nefunguje nejmenší nebo největší pastorek. Snad to výměna vedení vyřeší.

        0 0
      • xtonda  

        Dát komplet nový lanko bowden koncovky, pokud to nepomůže, překontrolovat patku, pokud máš rovnák patky, udělej to vše při jednom.

        1 0
        • Vilém  

          Osobne bych to udelal v opacnem sledu, napred kontrola patky, pokud bude OK, tak ten zminovany zbytek.

          Nevim jak GRX, ale mam 105 paky 5800 a ty trpi na trepeni lanek v pakach.

          1 0
      • JirkaVe  

        Napíšu rozuzlení:

        • vyměněno lanko a kousek bowdenu
        • staré lanko na pohled bez závad (nikde roztřepené či natržené)
        • a přesto to po výměně začalo fungovat.

        Vlastně nevím, jak si to vysvětlit. Možná byl v již úplně vyšroubován šroub na bowdenu na seřízení, tak se to výměnou lanka napravilo.

        1 0
        • Kouba_2005  

          Ten kousek bowdenu u přehazky? Když je ten štelovací šroub moc vytočenej, tak se o něj může lanko v určité pozici dřít, jak se bowden vylamuje = špatná délka bowdenu.

          0 0
    • zhuffa  

      Kdysi jsem tady viděl tabulku, kde byly rozměry kazet Shimano (rozteče mezi pastorky, tloušťka pastorků, spacerů atd.) Už ji nemůžu najít. Nevíte o ní někdo?

      1 0
    • Morchella  

      Tak nevím, jestli mám reklamovat ořech Mavic ID360.

      Je možné, že se po 1100 km vysype průmyslové ložisko, co je na vnější straně? (to po nejmenším pastorkem)

      Kvílí to a skřípá, jako by v něm praskla kulička. Je ale fakt, že jsem si den před tím, než to začalo kvílet, slušně ustlal s kolem na stranu kazety.

      Jiný ořech Mavic ID360 mi vydržel 15000 km a byla v něm jen vůle.

      Nebo se dá to ložisko levně vyměnit?

      0 0
      • Morchella  

        A ještě bych poprosil o názor, zda se to ložisko nemohlo poškodit tím, že jsem přetáhl pevnou osu a díl „A“ z obrázku nedosedal moc velkým tlakem na díl „B“, kde je zhruba tak to ložisko.

        0 0
        • kubad  

          samozřejmě, že s tím to ložisko načal, a proto odešlo poměrně rychle

          0 0
        • novas752  

          Mohlo a dostpravděpodobně to bylo tím. ID360 náboje mají sice spoustu problémů ale ložiska obvykle nijak závratně rychle neodcházej.

          0 0
      • Slavik  

        Dobré ložisko je náhoda. Nejjednodušší, nejrychlejší je výměna. Pak neřešíš, že nejezdíš a čekáš měsíc na vyjádření reklamačního, když ložisko je spotřebák.

        Na předním kole mi vydrželo 1 ložisko 3 měsíce. Po jeho výměně za Ali ložisko už funguje 4 roky.

        0 0
        • Morchella  

          Díky, já už mám stejně na cestě nový ořech, ale jen mě zajímalo, jestli jsem ho mohl nějak zničit já, nebo jestli je to výrobní vada, protože 1000 km je dost málo. A časem bych mohl mít jeden ořech jako zálohu, ať už ten starý nechám opravit, nebo vyreklamuju.

          0 0
      • Morchella  

        Díky všem za reakce a nakonec jsem si opravil ořech sám.

        První krok byl, že jsem koupil a namontoval ořech nový a poté, když už nebylo moc co zkazit, jsem se pustil do to skřípavého.

        Majzlíkem jsem povolil pojistný kroužek a ložisko jsem za pomoci extenderu od ráčny vyklepal ven. Když jsem šťourátkem odstranil z ložiska krycí plechogumy, tak uvnitř vypadalo jako nové.

        Čističem brzd jsem proto pod tlakem vystříkal ven z ložiska vazelínu i vše, co tam nepatřilo. Musel ven vypadnout i nějaký otřep z výroby, nebo co, protože když jsem ložisko nasadil na prst a brnknul do něj, tak se točilo nádherně samo asi 10 sekund a samozřejmě přestalo drhnout a skřípat :-)

        Po uschnutí následoval prostřik ještě větším tlakem -WD40 white lithium grease s následným doplněním vazelíny. Ložisko jsem chtěl zpět naklepat 20mm ořechem od Goly, ale protože jsem tak velký neměl, posloužil dobře Shimano stahovák na kazetu.

        Pozitivní na celé operaci je to, že jsem objevil další věc, se kterou nemusím chodit do servisu a mohu si to udělat sám, i kdybych měl koupit nové ložisko.

        Pro info:

        • ložiska v ořechu Mavic ID360 mají rozměr 28×15×7 a 28×17×7.
        • bílé WD40 má velmi silnou zmrazovací funkci a může se proto hodit lisování čehokoliv. Po nastříkání bylo studené tak, že nešlo udržet v ruce.
        4 0
        • 01carbon  

          „pomoci extenderu od ráčny vyklepal ven“

          Jestli jste to ložisko vyklepal přes vnitřní kroužek, tak bych ho vyhodil, nebo min šel do zasoby koupit nové.

          2 0
          • Morchella  

            Má to hranetej konec a klepal jsem tou hranou do vnějšího kroužku, jde to snadno.

            Nejdřív jsem se pro ten účel snažil pilkou na železo uříznout starej šroubovák, ale po pár minutách jsem to vzdal :-)

            0 0
    • Damian11  

      Dobrý deň , chcel by som sa spýtať na vás názor ohľadom týchto dvoch bicyklov

      Ktorý sa mi viac oplatí kúpiť (jazdený) .

      Na oboch sú komponenty z výroby jedna sa o ročník 2021.

      Parametre 960 : https://sportakus.sk/…60-red-2021/

      Parametre 970:

      https://www.bike-life.cz/…green/d38952

      960 na poškodený trochu rám čo sa týka farby.

      Ďakujem za každú radu.

      0 1
      • MatS  

        Myslím, že tento dotaz nepatří do tohoto vlákna. Díky za pochopení.

        2 0
    • Dazz  

      Měl bych dotaz na k přehazovačce resp. kazetě 11–50 ZTTO z Alli.

      Namontoval jsem kazetu na bike a vyskytl se problém v kolizi ramínka přehazovačky s největším kolem kazety viz foto.

      Přehazovačka je Shimano XT RD-8000 11sp s ramínkem GS.

      Vím, že GS ramínko není pro 11–50 vhodné.

      Vyřešilo by kolizi použití SGS (dlouhého) ramínka, nebo je problém někde jinde ?

      Dík předem za odpovědi :-)

      0 0
      • novas752  

        Nevyřešilo, SGS ramínko je určené pro max 42 zubů a to na 2×11. GS ramínko je max 46 zubů na 1×11. Co by to vyřešilo je přehazka RD-M5100, ta je na tak velkou kazetu dělaná.

        0 0
      • Vilém  

        GS i SGS maji velikost pastorku stejnou, takze tezko.

        Spis pouzit saltr urceny pro tak velky pastorek.

        0 0
      • Dazz  

        Díky za rady. Přehazovačku RD-M5100 není problém zakoupit a namontovat. Doufám, že uchycení hazky je stejné jako XT RD-8000. Je to dost zvláštní, jelikož z jiných vláken jsem pochopil, že XT RD-8000 by mělo kazetu 11–50 schroustat. Je ještě nějaké jiné řešení ?

        0 0
    • jakub_kencl  

      Pořídil jsem nově 12sp kolo a mám doma druhé záplety s 11sp Shimanem, které bych chtěl využít. Je tam tento 3 praporkový 11sp ořech . Dostanu na tento 11sp ořech 12sp kazetu , když u ní píší, že je kompatibilní s ořech HG11 a HG L2?

      Díky

      1 0
    • tomvv  

      12s řetěz – dle Shimana je rychlospojka jen na jedno použití.

      U 11s jsem i přes toto varování rozpojoval při každým mazáním a nikdy nebyl problém. Je to u 12s taky v pohodě ?

      0 0
    • J1RKA  

      co vzit za kazetu 10–50?

      A – Sram X01 Eagle XG-1295

      B – Sram GX Eagle XG-1275

      0 0
      • novas752  

        Garbaruk. Cenově mezi X01 a GX, je lehčí než X01 a má lepší odstupňování.

        0 0
        • J1RKA  

          taky jsem oni premejslel, ale nejak ji nemuzu nikde najit skladem, a odstupnovani ma stejny ne?

          0 0
      • novas752  

        Garbaruk. Cenově mezi X01 a GX, je lehčí než X01 a má lepší odstupňování.

        0 0
      • kubad  

        X01 funguje líp, a vydrží víc, ale cena – pokud chceš mám plonkovní černou , novou zabalenou doma navíc

        0 0
    • Tinek  

      Ahoj. Stavim kolo na ramu se 148mm boost osou z techto komponentu:

      Zadni naboj: FH-MT510-B

      Kazeta: SHIMANO DEORE CS-M6100 10–51

      Osa: Shimano BBMT501B BSA

      Kliky: Shimano Deore FC-M6100–1 30z/170 mm

      Řetěz: SHIMANO Deore CN-M6100 12s

      Sirka domecku ramu je 73mm, bb je naistalovana podle navodu se 2 podlozkamy na strane prevodniku. Na nejmensi pastorek se retez pomerne vyrazne otira o ram hned u naboje. Podle me by komponenty meli byt s boost ramem kompatabilni. Nebo jsem v necem udelal botu? Zkousel jsem i kolo s nabojem DT Swiss 240 EXP MTB CL zadní náboj 12×148 mm Boost a SLX kliky z jineho kola s boost stavbou a dela to to stejny.

      0 0
      • kubad  

        Na 73mm domeček se nedávají dvě podložky, přečti si pořádně návod , ale tam asi problém není, zkontroluj dotažení kazety něměla by být tak blízko rámu

        0 0
        • Tinek  

          Diky. Kazeta je dotazena, kolo v jinem ramu funguje naprosto bez problemu. Podle myho navodu maji byt podlozky 2, mozna spatnej navod ;-), ale je to uplne jedno, zkousel jsem dve, jednu i zadnou podlozku a problem to maximalne trochu zlepsilo, ale rozhodne nevyresilo.

          0 0
      • Vilém  

        Treba u klik pise kupkolo toto „pro rám 135/142mm (šíře zadního náboje)“, coz boost teda neni.

        0 0
      • pocestny  

        Zajímavé, že řeší úplně irelevantní podložku na středu, ale nikdo se nezeptal, co je to vlastně za rám?

        Jakože dře z vnitřní strany, protože kazeta je moc vpravo? → těžko říct jen tak

        Nebo z horní strany, protože je ten řetěz nízko? → 11z pastorek a větší převodník

        V obou případech, pokud ti to dělalo i s náhradním kolem, tak je to zřejmě rámem.

        0 0
        • Florenc  

          Nj, asi nezbyde nic jinýho, než tam vložit mm podložku

          0 0
        • Tinek  

          Jo, ja jsem presvedcenej, ze to je spatne svarenym ramem. Chtel jsem se jenom ujistit, ze jsem tam nedal neco, co tam nepatri a prehlid jsem to. Retez drhne o sikmou trubku zadni stavby. Vypada to, ze je navarena moc jakoby dovnitr.

          0 0
          • kubad  

            dej pár fotek, a je se o čem bavit, takhle je to jen věštění

            0 0
          • Vilém  

            Jedina vhodne vyfocena fotka by vydala za tisic slov.

            2 0
          • Tinek  

            Snad to je videt

            0 0
            • kubad  

              ano máš malou mezeru mezi kazetou a rámem – buď není dobře nasazená kazeta, nebo něco s koncovkou náboje, nebo rám,

              0 0
            • novas752  

              To od RB neni hezký takovejhle rám.

              0 0
            • Vilém  

              To se nepovedlo. Driv by me to u nich prekvapilo, ted ne.

              0 0
            • jIrI___  

              Vzpěra zadní vidlice se zdá být přivařená ve špatné pozici, příliš blízko ke středu kola. Osobně bych to viděl na reklamaci rámu .

              0 0
            • Vilém  

              Co je to teda za ram? RB, nebo Skull od Nemcika?

              0 0
    • Dworry  

      Zdravim, mám dotaz na majitele MTB karbonových rámů.

      Máte patku rámu (na straně brzdy) pouze z karbonu nebo vyloženou nějakou kovou výstelkou ?

      Já mám patku karbonovou, tzn. že ocelový střed kola je dotahován do „surového“ karbonu.

      Přikládám foto a děkuji za odpovědi.

      Ptám se proto, že mně tenhle spoj vrže. Namažu ho a mám na pár km klid, pak se ale vrzání vrátí.

      Na druhé straně je střed dotahován ke kovové patce pro přehazovačku a tady to nevrže.

      0 0
      • Polka  

        To bude rám od rámu, může být jen karbon a třeba UDH na druhé straně nebo alu patky na obou stranách. Aktuálně mám taky jen ten karbon u brzdy a taky mám pocit, že si to občas vrzne, ale zatím jsem to blíž nezkoumal. U fulla taky s karbonem pro změnu ok. Může to být klidně výrobními vůlemi…málo dotaženou osou.

        0 0
        • Dworry  

          U mě zvuky dosti podstatné, takže musím vyřešit.

          Dotažením osy to určitě nebude, utahuju fest.

          Nechce se mi věřit, že by ta malá drážka ve středu Mavic, mohla dělat takovou neplechu.

          Kdybych měl možnost použít jiné zadní kolo se středem bez drážky, byl bych chytřejší.

          0 0
          • Polka  

            Já drážku na ose nemám, ale mám vůli mezi osou a otvorem v karbonové patce, to ale myslím i na tom druhém kole, kde to nedělá. Vozím čína rámy a jaká vůle je obvyklá u „značkových“ netuším.

            0 0
            • Dworry  

              Pozor, drážku nemám na ose, ale na středu kola viz. druhé foto.

              Zvuk vydává styk kovové plochy středu (s drážkou) s karbonovou plochou patky.

              0 0
              • Polka  

                Jo, blbě jsem to napsal, prostě koncovka náby. Co tam dát nějakou tenčí podložku?

                0 0
                • Dworry  

                  Jj, mám v hlavě pár nápadů, ale chtěl jsem nejprve vědět, jestli náhodou výrobce u mého rámu neudělal/nedělá chybu s patkou.

                  0 0
      • MatS  

        U Canyonu Exceed mám na jedné straně UDH patku a na druhé karbon. Na té straně karbonu je díra kónusového tvaru a v ní kónusová mosazná podložka, na kterou dosedá osa. Podobně jako u některých ráfků kol u aut. Tak je větší styčná plocha a nevymačkává se to. Ale z výroby napatláno tunou vazelíny a po pár jízdách praskací koncert. Tak jsem to vyčistil a téměř odmastil a zatím klid. Uvidíme jak dlouho to vydrží. Ale bojím se, že to bude chtít častěji rozebírat a čistit. Stejné info mám i od ostatních majitelů tohoto modelu.

        0 0
        • va-bo  

          Ano, podobná zkušenost i u jiných značek a al. rámů

          0 0
        • Dworry  

          Hm, děkuji za info. Koukám, že i kovový protikus nemusí být řešením.

          Pro můj problém mi napadá tenká hliníková podložka (asi plechovkový plech), která roznese dotykovou sílu od středu kola na patku ?!? Každopádně první pokus ale bude s jiným zadním kolem se středem bez drážky, tak jak to má Mavic. A já doufám, že takovéto drážky nemají všechny středy ;-)

          0 0
          • va-bo  

            Ani Mavic to u všech kol nemá.

            0 0
            • Dworry  

              Náš mladej má o řadu nižší, tak na to kouknu, díky.

              0 0
          • Vilém  

            A cemu by podle tebe mela ta podlozka pomoci? Bude to uplne stejna slitina hliniku, jako koncovka naby,

            0 0
            • Dworry  

              Roznést dotyk. sílu na větší plochu.

              0 0
              • Vilém  

                Jo, plechovkovym plecem :)

                2 0
                • Dworry  

                  O kolik myslíš, že můžu roztáhnout zadní stavbu ?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Idealne o nic.

                    Je blby, ze dosedaci plocha na patce se zda dost hrbata, tam si myslim zadny plech nepomuze. Jak jsem psal, prekontroloval bych ty hrany koncovky, taky samotnou koncovku na naboji, zda to treba nevydava zvuky tam.

                    Mozna taky zkusit troch zalapovat tu dosedaci plochu,

                    0 0
                    • Dworry  

                      Jasan, něco prubnem a uvidí se.

                      Můj dotaz směřoval k tomu, zda-li není „syrovej“ karbon pro koncovku kravina, ale koukám že to dělaj i jiní výrobci, takže asi není.

                      0 0
                  • Polka  

                    Dej tam normální podložku co najdeš, taky to tak mám, ačkoli z jiného důvodu a ten posun pláště u středu je zanedbatelný, alespoň pro mě.

                    0 0
                    • Dworry  

                      OK, a co brzda ? Nevím jestli je možnost štelování v tomhle směru.

                      0 0
                      • duk  

                        Tak to musíš vědět ty, jestli tam máš ještě rezervu pro štelování třmene. Pokud je teď někde uprostřed, tak podložku do 1mm to dá.

                        0 0
      • Vilém  

        Zkusil bych se podivat, zda ta debilni drazka nema ostre hrany, pripadne je srazil pilnikem, nebo sabrem.

        Taky bych zkusil nasadit kolo s jinym nabojem.

        0 0
    • va-bo  

      Myslím že by nějaká podložka a mazání to vyřešit mohlo.

      0 0
    • Šéňa1  

      Zdar, dotaz k teleskopu:

      Může takhle ohlodaný gufero způsobit zasekávání chodu teleskopu? Sedlovka se zcela nevysune, zatlačit jde taky s citelným odporem. Patronu dofouknout nejde, ale dle stavu zbytku sedlovky nevypadá že by měla moc nalítáno.

      0 0
      • duk  

        A to osekání vzniklo jak? Může se stát, že se po dotažení gufera pouzdro trochu zmáčkne a bude to přidírat, ale spíš bych hledal problém jinde.

        0 0
      • novas752  

        Mohlo by, zvlášť pokud je patrona už starší/slabší.

        Obvykle je to takhle roztlučený o vodící elementy. Zlusil bych ty rozklepané kousky odříznout a vyzkoušet jestli to pomohlo.

        1 0
      • Šéňa1  

        Překvapivě je to vrchní maticí/prachovkou. Ta jde dost ztuha i rukou, když vyndám to plastové futro co je pod prachovkou horší to není. Patrona bude silná dost, ale ten chod prachovky to totálně zabíjí.

        0 0
        • va-bo  

          Namazat ?

          1 0
          • Šéňa1  

            Sram butter i s Brunoxem dohromady nepomohlo. Máš nějaký lepší nápad? :⁠-⁠)

            0 0
            • LM  

              Zkoušels tam dát ten SRAM Butter samotnej? (pěkně mezi gufero a pístnici sedlovky)

              Zahladil/zabrousil jsi nějak ty sekance na guferu?

              Když jsem jednou zkusil na OneUp V1 teleskopku šplíchnout Brunox Shox Deo, tak to chod naopak zhoršilo a musel jsem to vyčistit a namazat za gufero zpět SRAM Butter (ono už to chtělo domazat i před aplikací toho Brunoxu, ale ten to dorazil:-)).

              1 0
              • Šéňa1  

                Tím jsem začal, kombo s Brunoxem bylo už ze zoufalství. O víkendu jsem tomu dal ještě jeden pokus, butterem jsem tentokrát nešetřil a prozatím to stačilo. Samotná prachovka jde ale fakt nezvykle z tuha, to okousané pouzdro po zahlazení nemám vliv.

                Jinak Brunox používám leta a nic podobnýho jsem nezaznamenal.

                0 0
            • va-bo  

              S Brunoxem nemám zkušenost, já to mažu nějakým obyc olejickem, třeba tlumicovym.

              0 0
    • Dazz  

      Ještě jednou si dovolím zde postnout svůj dotaz s doplněnými informacemi k přehazovačce resp. kazetě 11–50 ZTTO z Alli.

      Namontoval jsem kazetu na bike a vyskytl se problém v kolizi ramínka přehazovačky s největším kolem kazety viz foto. zřejmě způsobený kombinací Shimano XT RD-8000 11sp s ramínkem GS a patkou direct mount (možná by to s jinou patkou fungovalo, nešťastná kombinace)

      Jaké se nabízí řešení abych mohl použít kazetu 11–50 zubů ?

      SHIMANO 105 Medium Cage Rear Derailleur 11-speed ? Je to vhodné na MTB ?

      Nebo to totálně překopat na 12 sp ?

      Dík předem za odpovědi ;-)

      0 1
      • gersa  

        Kup správnou hazku, co ti radili výše a máš po problému

        0 0
      • Vilém  

        Odpovedi uz jsi dostal, vcetne konkretnich typu saltru. Jen tam, myslim nepadlo, ze bys tam mohl dat i 12sp saltr urceny pro dany rozsah kazety.

        0 0
      • xtonda  

        105 je silniční přehazovačka co vezme max 34z a ani by nechodila s MTB řazením, to je úplná blbost.

        Správné řešení jak už tu padlo, je přehazovačka RD-M5100-SGS, ale to bys musel na rám sehnat „normální“ patku.

        Pokud patku koupit nelze, tak víc zašroubuj koncový nastavovací šroub, případně opatři delší, viz 1. obrázek.

        Taky mi přijde, že by řetěz mohl být kratší, jak ti vychází délka řetězu podle 2. obrázku? Když bude kratší řetěz bude spodek ramínka víc vepředu čímž se horní kladka odkloní víc od kazety.

        0 0
      • Dazz  

        Na direct mount a rozsah kazety 11–50 11sp tam žádná vhodná hazka není :-(

        0 0
        • va-bo  

          Ten podélný nastavovací šroub jsi zkoušel zašroubovat? Nepomohlo to?

          0 0
        • Mr.Duck  

          A proc nekoupit nejakou M5100 a obyc. patku (ne direct mount)? Melo by to byt par korun.

          0 0
          • Dazz  

            Se svými znalostmi si nejsem jistý že to lze. Kolo Giant Anthem 29. Pokud by to šlo je vyhráno.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Rozhodně ano! Ještě je potřeba vědět ročník, a podle toho seženeš pátku vcelku jednoduše :)

              0 0
    • Sipal  

      Čau, mám pár lama dotazů – praskla mi hliníková zadní stavba, viz foto. Dá se to teoreticky nějak svařit, s tím že to vydrží nějaký lehký zacházení (jednotky jízd ročně)? Kdyby takhle praskl karbon (pokud tedy vůbec takhle praskají, netuším), dá se spravit? A poslední, mám XT 2×11, na přesmykač je na rámu montážní bod (netuším jak se to jmenuje, model je XT FD-M8020-D, Side Swing) – nový rámy předpokládám s přesmykačem nepočítají, jsou na to nějaký redukce, kdybych chtěl jen přeházet komponenty na nový rám? Díky.

      0 0
      • pocestny  

        to svaření asi nebude jistota

        (některé rámy na trhu mají uchycení na přesmyk, ale nevíme nic: velikost rámu, průměr kol, typ středové mufny, typ zadní osy, průměr sedlovky, rozpočet… Těžko něco doporučit)

        příklad Cannondale Trail SL (…ten ti asi bude malý)

        0 0
        • Sipal  

          To já taky nevím co bude za rám :) Nejspíš bude celé nové kolo ale zjišťuju i alternativu jestli by to šlo jen přeházet. V pohodě, dík aspoň takhle, i va-bo níže.

          0 0
      • Hrabex1  

        mely by existovat redukce pro presmykac s uchycenim pod mysku, ale myslim, ze jen pro spodni uchyt. Hadam, ze ty mas horni. Spis budes muset koupit novy presmykac s objimkou, pokud mas kulatou sedlovou trubku.

        0 1
    • va-bo  

      1.Svařit se to jistě dá, otázka jak to dlouho vydrží, než to praskne vedle svaru.

      2. Záleží na rámu, jak bude vypadat sedlová trubka. Univerzální adaptér asi neexistuje.

      0 0
    • Panhouba  

      Zdravím! Rovnou na začátku bych chtěl podotknout, že jsem úplný cyklo laik, proto mé dotazy možná budou znít hloupě. Proto jsem se ale také přišel poradit sem, ke zkušenějším. Nedávno jsem pro syna za výhodnou cenu pořídil bazarový Author Cosmic 20 s tím, že prodejce byl z velké dálky a kolo mi vyzvedával kamarád. Až doma jsem tedy při zběžné kontrole narazil na dva problémy, se kterými bych potřeboval poradit:

      1. Všiml jsem si, že převodník se neotáčí rovně (viz https://www.youtube.com/…/nIAYBvikx5M) a na 1. a 2. převod lehce škrtá řetěz o kryt. Je to křivý převodník, nebo kliky? Jak případně řešit opravu?
      2. Při přehození na 5. převod začne rachtat řetěz (viz https://www.youtube.com/…/OdRkcAvTvIY). Může to být způsobeno 1. problémem nebo hledat někde jinde?

      Máte představu, kolik by mohla stát oprava/seštělování něčeho takového v cykloservisu? Děkuji za každou odpověď.

      0 0
      • novas752  
        1. křívý je nejspíš převodník, nebo je křivě nalisovaný na kliku. Opravu řešit srovnánim sikovkama nebo vyhozenim celých klik včetně středu a pořízením něčeho lepšího – na bazaru se dá sehnat mnoho lepších klik za pár korun.
        2. Buď je trochu moc zašroubovaný spodní doraz přehazovačky, nebo je trochu moc napnuté lanko.
        0 0
      • cibi  

        1– převodník dostal ránu→ je ohnutý. Oprava srovnáním.

        2– seřídit přehazku.

        To jsou věci které jsem dokázal udělat jako středoškolák v paneláku… min to seřízení přehazovačky je schopen udělat snad každý.

        https://www.ivelo.cz/…rehazovacky/

        v cykloservisu vzhledem k tomu že je sezona bude problém s časem (termínem)

        1 0
    • Kratter  

      Zdravím, mám dotaz na bowden, který mám vzadu u přehazovačky na Giant Revoltu, vypadá to, že to není úplně klasický bowden (soudím podle toho jak je vidět ta kovová spirála uvnitř) asi aby tam nemusel být tak dlouhý a dal se udělat menší rádius, tušíte prosím někdo, co by to mohlo být za bowden? Průměr má 4mm stejně jako ten co jde přímo z páky.

      0 0
      • LM  

        Jak to vypadá, když máš zařazenej nejlehčí převod? (největší pastorek na kazetě)

        Aby to pak zase nebylo moc krátké :-)

        0 0
        • Kratter  

          Teď to nemám šanci vyfotit. Nebudu celý týden u kola. Ale je to tak z výroby a přehazovslo to normálně, nicméně už bych vedení potřeboval vyměnit, a rád bych tam měl znovu toto než pak ty ohavné „půlmetrové“ bowdeny co někteří vozí.

          1 0
          • Hrabex1  

            Novy bowden si prece muzes zkratit, jak budes potrebovat a zabrousit. Koupil bych normarni radici bowden Shimano.

            2 0
            • Kratter  

              Jak píšu, můj předpoklad použítí tohoto konkrétního bowdenu je, že snese mnohem menší rádius zahnutí a tím pádem zřejmě i lepší zahnutí v koncovkách. Kdyby tomu tak nemělo být, proč by se lišil typ bowdenu co je u pák a co je zde?

              Když koupím normální, obávám se, že pak nebude držet v koncovce

              0 0
        • raschi  

          To nehrozí, vstup bovdenu u shadow přehazek se při změně převodu nijak nepohybuje, takže bovden se dá dát napřesno. V tomto případě o něco zkrátit, to zalomení u spodní koncovky tam být nemá.

          2 0
      • 123J  

        Myslíte že to něčemu vadí?

        0 0
      •  jarek1  

        Není to brzdovej – schválně, aby sel líp ohnout?

        1 3
      • duk  

        Shimano dělá na ty ostré ohyby tento: https://bike.shimano.com/…BM98011.html

        Je vinutý, jako brzdový a u silniček se to někdy hodí. Doporučuju určitě víc jak klasický bovden, pokud to vypadá tak, jak u tebe ;-)

        PS: Jestli není moc jetý, jen bych zkrátil ten co tam máš teď, jak píší nade mnou.

        0 0
        • Kratter  

          Děkuji všem za rady! Snad půjde někde v kamenném obchodě koupit jen jeden kus.

          PS: už jsem právě přišel o jeden převod, protože už to nechodí tak jak má, takže chci vyměnit komplet vedení

          0 0
    • jakub8451  

      Zdravím nevím jestli je to blbost a bude to fungovat, adaptér ze 160 na 203 zadní brzdu nevejde se mi tam adaptér 180 ale tenhle na 203 jo, bude to fungovat s 203 kotoučem (jestli se tam vůbec kotouč vejde) nebo ne, je to teda přední adaptér takže nevím

      0 0
      • duk  

        Fungovat to bude, zadních 160>203 je stejný jako přední. Jestli se vejde kotouč do rámu, tak v pohodě.

        1 0
      • Metalcane  

        A nepsal jsem použít ten adaptér a 203 kotouč hned na začátku?!

        0 0
    • lukasmcl  

      Zdravím, věděl by někdo jaký vzít materiál o kroužku mezi kovovou nohu a plastovou základnu Topeak joeblow Mountain? Velikostí vezmu víc, něco kolem 8×2mm. Aby chvíli vydržel.

      NBR, EPDM, FPM, silikon…

      Díky.

      0 0
      • Florenc  

        Podle mazacího prostředku, což jsou všechny běžně dostupné. Info o vlastnostech https://armat.cz/…iton-nbr.pdf

        0 0
        • lukasmcl  

          Dal jsem nový 7,6×2,3 a stejně profujuje. 8×2 bude asi horší a o moc silnější tam nevleze. Dát nasucho? Dal jsem se silik. vazelínou ale původní taky asi nebyl nasucho.

          0 0
    • Šéňa1  

      Nemáte někdo po ruce origo 0.86 in³ spacer pro DPX2 ? Potřeboval bych ověřit jak je vysoký? Kámoš mi ho vytiskl ale kromě zkosení je velikostně stejný jako 0.6 in³. Tak ať mám ověření před druhým tiskem. Díky

      0 0
    • jakub8451  

      Co přesně se nastavuje free stroke šroubkem, necítím v tom žádný rozdíl když šroubek zašroubuju a opačně

      0 0
      • kubad  

        mrtvý chod páky

        0 0
        • jakub8451  

          Já ty brzdy asi musím odvzdušnit se šroubkem zašroubovaným v polovině závitu aby to fungovalo

          0 0
          • J.e.n.i.k.82  

            Spíš s vyšroubovaným, ne? Abys pak měl větší prostor pro šroubování a změnu free stroke

            0 0
    • tomvv  

      Odšrouboval jsem 10s kazetu (Shimano CS-HG500) a byla pod ní cca 2mm tlustá podložka. Budu tam dávat 12s kazetu (Shimano 105)

      Má tam podložka zůstat nebo ji mám oddělat?

      0 0
      • duk  

        Oddělat, s podložkou by ti tam nedržel nejmenši pastorek, nebo by nebyl dostatečně nasazený na tisícihranu.

        1 0
    • LM  

      BTW: je normální, že nesvařovaný ráfek (DT Swiss XM1900) uchází celkem solidně po nahození bezduše „nasucho“ v místě toho spoje?

      Tmel to pak hned ucpal ale teď tu mám druhej ráfek, kterej dělá to samé. Asi tam nalepím kousek pásky i na boky toho spoje zevnitř ráfku…

      0 0
      • allrose  

        Jasně,proto se dává páska širší než dno ráfku,ať dojde ke spoji pneu a pásky a pak ti to nemá kde unikat,pokud se něco nepokakalo

        3 0
      • kubad  

        ano je to normální – a máš úzkou pásku to je chyba

        0 0
        • LM  

          Je to OEM záplet včetně pásky aplikované výrobcem. Schválně jsem se na to před montáží pneu koukal a páska je v daném místě od kraje ke kraji, ostatně jako v celém ráfku.

          Pro jistotu to přelepím v tomhle místě ještě jednou vrstvou včetně těch boků ráfku zevnitř. To snad pomůže :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Druhá vrstva jako „záplata“ většinou nefunguje. Pokud to tmel pobere, neřešil bych to. Nicméně jak psali ostatní, při správné šířce pásky by vzduchotěsný spoj měl být mezi páskou a gumou, kde ráfek tomu zvenku „jen“ dává tvar.

            3 0
          • kubad  

            Že je OEM neznamená že je dobře

            1 0
            • LM  

              Njn, nakonec se to zatěsnilo mnohem rychleji než ten předchozí kus. Nejspíš pomohlo, že jsem to tentokrát protřepával s 1 bar a né 2 bar jako minule :-)

              0 0
    • p0spec  

      Ahoj, na novém kole jsem během 400 km musel už dvakrát dotahovat hlavové složení. Poprvé jsem to moc neřešil a jen dotáhl, dnes jsem to už zkoumal víc a zjistil jsem, že na vině je povolující se představec. Jde o Zipp Service Course na karbonové vidlici. Představec dotahuju momenťákem na 4.5 Nm. Dnes po dojezdu zase lehká vůle (podložky jdou otočit bez nutnosti vynaložit větší úsilí ale netočí se samovolně), když jsem chytl přední kolo mezi nohy, řídítkama jsem s vynaložením lehké síly otočil do strany. Momenťák cvakal na cca 3 Nm, do požadovaných 4.5 ale chybělo dost. Krk i představec byly odmaštěný, stejným momenťákem to mám dotažený na všech kolech a jinde se to nepovoluje. Co ještě můžu zkusit jiného než vyměním představec? Nechci riskovat, že tím poškodím vidlici. Díky.

      0 0
      • novas752  

        No zaprvé bych koukl jak je utažený a jestli se nevytahuje expander v krku. Pokud ne tak bych pod představec použil montážní pastu.

        Třetí možnost je blbě nakalibrovaný momenťák – jednou za čas je nutné je kalibrovat.

        0 0
        • p0spec  

          Expandér se nevytahuje a nad představcem je dostatečně velká podložka. Ten momenťák vyloučit úplně nemůžu, jediné možné srovnání mám s takovým tím přednastaveným na 5 Nm, kde to teda odpovídá, ale to není vědecká metoda. :-)

          Na začátku projížďky mám teda utažený šrouby na představci tak, že když chytnu přední kolo mezi nohy a opřu se do řídítek směrem do strany, ani se to nehne. Na konci projížďky udělám to stejný a otočím s tím v pohodě.

          0 0
    • slavekRM  

      Ahoj,

      nevíte náhodou jestli patka GH-126 pasuje na kolo Grand Canyon 5 rok 2021?

      Patka: https://www.koloshop.cz/…a-ramu/99155?…

      Nechci aby přítelkyně čekala na patku 10 dní a navíc to vyjde s dopravou na litr.

      Předem děkuji

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.