• Morfeuss

    Ahoj, tachometr mne oproti trackeru MapMyRun promeruje o 150m / km mene. Mam v nem nastavenej zmerenej obvod kola 29" kterej mne vysel na 2270 mm. Cemu se da verit, kdyz na 20 km to udela rozdil 3 km?

    Verim trackeru protoze oproti planovaci v mapy.cz to sedlo na cca 100m presne.

    Asi je teda blbe ten prumer kola, ale na netu v tabulkach se uvadi pro 29" i mensi hodnoty jak 2270. Dikec

    0 0
    • Vrci  

      A není to jedno? To ty kilometry někomu účtuješ?

      0 0
    • Jezevec70  

      Záleží. co máš za pláště. U každých je obvod trošku jiný. Klidně to může být i 2300mm.

      0 0
    • Lukas287  

      já nastavoval obvod podle této tabulky, je tam zohledněna i šířka pneu

      0 0
      • Jezevec70  

        Tak asi je něco špatně, když rozměr 29×2,10 má 2295 a 29×2,25 jen 2288. :-)

        Tím bych se rozhodně neřídíl.

        Navíc i při stejném rozměru bude u různých modelů plášťů jiný obvod.

        0 0
        • Vrci  

          A při jiném zařízení, tlaku, sjetí vzorku,..

          0 0
      • Mustafa  

        Na začátku píšeš změřenej obvod kola a tady se odkazuješ na tabulku. Změř jej, jestli jezdíš výrazně nízké tlaky, tak jej nezapomeň odpovídajícím způsobem upustit.

        0 0
        • Morfeuss  

          Meril sem obvod stejnym zpusobem jako tu popisuje Guxx se zatizenim kola, foukam na 65 psi. To je prave to co resim, ze i kdyz mam obvod nastavenej spravne podle mereni, tak se uplne rozchazi s trackerem.

          0 0
    • Youda  

      Já skončil u 28×1,75 (kros) na 2184, porovnával jsem s GPS computrem a trackerem. Původní výpočet (dvě otáčky 4470) byl 2235, podle průměru dokonce 2273. Záleží taky na kolik foukáš.

      0 0
      • Guxx  

        udělej si čáru na zemi, natoč na ni kolo (to které snímáš tachákem) tak aby byl přesně dole ventilek, sedni na to a udělej dvě otočky:-) u ventilku zase udělej čáru a vezmi metr a změř to:-)

        0 0
        • Youda  

          Přesně tak jsem dělal ty dvě otáčky, akorát jsem na tom neseděl.

          0 0
        • Mive  

          Provozní zatížení simuluji takto:

          Sednu na kolo a nastavím SAG(zanoření) vidlice na gumičce. Pokud gumička není, lze použít stahovací pásek.

          Na začátku měření obvodu kola zatlačím ve stoje na řídítka až se vidlice zasune na gumičkou nastavený SAG.

          Po celou dobu měření udržuji vidlici na hodnotě SAG.

          Je možné také upravit obvod kola v poměru mezi naměřenou vzdáleností (které věřím) a hodnotou v cyklocomputeru.

          0 0
    • jIrI___  

      Už z principu bude tachometr přesnější. Samozřejmě za předpokladu, že v něm je nastavený správný obvod kola (měření obvodu při použivaném tlaku a zatíženém kole, pro fajnšmekry pravidelné přeměření zahrnující sjíždění pláště apod.). Hodnoty z GPS beru jako orientační a ve výsledku mi je celkem jedno, jestli jsem ujel o pár km méně či více :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Otázka do diskuze:

      Zajímá vás při jízdě okamžitá rychlost nebo spíše řešíte statistiky (ujetá vzdálenost, průměrná rychlost, čas jízdy apod)?

      0 0
      • JachymP  

        Okamžitá mě nezajímá vůbec. Zajímá mě nejvíc tepová zóna, pak vzdálenost a nastoupaný metry. A aktuální čas.

        0 0
      • Coural  

        Sklon, abych věděl jestli mám šlapat.

        Teplota, abych věděl jestli mi je zima.

        Aktuální čas, abych neprošvihl večeři.

        5 0
      • marttoni  

        Na hlavní obrazovce rychlost vůbec nemám a to ani průměrnou.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.