• bednee

    Tak jsem jsem odrovnal zadní kolo a o víkendu se chystám na závody. Potřebuju rychle něco sehnat. Na bazaru se hojně objevuje v nabídce karbonové Botrager Kovee Elite 23. Mám dilema jestli to není moc úzké na dnešní XC (např. Pražský pohár) a jestli toto jsou vůbec kvalitní karbony, když je lidi prodávají sundané z nových kol.

    0 0
    • mr.garisson  

      Jako ten vnitřek je trochu užší, takže na tom nebudou fungovat větší balóny. Nicméně 2.2 tam podle mě bude fungovat spolehlivě.

      0 0
    • pumpy  

      no ja teda co mam zkusenost s kolama bontrager (pouze hliniky), tak se tam spatne nahazuji plaste, musis nafoukat velky tlak(5 atm) aby to zaskocilo do patek, resit na techto kolech v terenu defekt a pripadne nasazeni duse bych nechtel,

      0 0
      • novas752  

        Tady v těch je místo bezdušové pásky taková plastová vložka. Když ji vyndáš a dáš tam normální pásku která je mnohem tenčí tak jdou nahodit v pohodě.

        0 0
    • Tomcat  

      Hmotnost jezdce ? Jeho schopnosti ? Pražský pohár je nějaký etalon?

      To jestli jsou nebo nejsou kvalitní není vůbec záruka jestli při nějakým sransda závodu pro víkendový bojovníky praskne nebo ne . Nepřipadá mi důvod proč tomu nevěřit. Svěťák se také jesdil na něčem jako úzký Mavic Crossmax s keramickým bokem.....

      0 0
      • bednee  

        cca 90kg, schopnost rozbít si hubu na dropu na Beckově a pak ho raději objíždět po chicken way :D Jinak v PrPo se jezdí technické věci jako dropy, které na běžném XCM nejsou, proto jsem to zmínil.

        0 0
        • novas752  

          Dozadu bych dal nějaký cushcore, jinak cajk.

          0 0
          • JachymP  

            Podle mě zbytečný navýšení rotační hmotnosti (do závodu), ty dropy nejsou žádný hardcore, takový větší obrubníky s kopečkem ;)

            Kola to vydrží bez problému.

            0 0
            • tomxxx  

              Na českým poháru už ty vložky vozí hodně lidí, na svěťáku taky. Ale souhlas, na snazší závody než je třeba ten českej pohár to asi nemá tolik smysl.

              0 0
    • straky  

      Resil jsem to same minuly rok. Koupil jsem ve vyprodeji IDEA rafek – vnitrni sire 23, vaha 310g. Puvodni rafek Nextie – vntrni sire 25, vaha 400g. Rozdil jsem nepoznal, sirka nafouknuteho plaste Mitas Scyla byla temer stejna, mozna o pul mm uzsi. Sirsi plast Schwalbe racing ray taky v pohode. Vahovou usporu jsem taky nepocitoval. Takze bych se toho nebal. Co jsem videl Bontrager karbon rafky, tak jsou pohledove pekne zpracovane. Lide je prodavaji, protoze jsou tezsi.

      0 0
    • Pepe72  

      Jestli si odrovnal kolo bez klepnutí ráfku, tak jo, ale jestli jsi odrovnal ráfek s klepnutím tak Ti pomůže – víc foukat nebo zvedat kolo.

      0 0
      • bednee  

        To nedokážu říct, spadl mi řetěz za kazetu když jsem ladil řazení, namotal se tam jak had, praskl několik drátů, tak jsem to dal na přepletení a servis mi volá, že ten ráfek je popraskaný, resp. ráfek je dvou plášťový a popraskal vnější plášť. Možná se to stalo už dřív a jenom jsem si toho nevšiml.

        0 0
    • JMT  

      Ty kola jsou na bazarech prave proto, ze je lidi nechtej :-) jsou uzky, tezky a naboje zadny zazrak. Bikepart mel za 10 pancha. Lehci, sirsi.....

      0 0
      • McBlacky  

        Naby byly blby ve starsi generaci. Dneska uz ok. Vaha a sirka mas pravdu, zase to celkem drzi. Spatny kola to nejsou, akorat kdyz koupis kolo za 150 tak uz si postavis kola podle sebe lepsi, protoze ty ovlivni kolo nejvic.

        0 0
        • grafik  

          Já teď pokukuji po Trek procaliber 9.7 nebo 9.8 a hned měnit kola za jiná? Kdyby se tak dal sehnat jenom rám … : /

          0 0
          • JachymP  

            Tak je to ale skoro u všech kol. Vem si třeba Chisel – co na tom, že to je špičkový hliníkový rám s hmotností 1400 g, což je na úrovni základnějších karbonových rámů. Když na to dávaj záplety co maj komplet 5 kg…

            0 0
            • grafik  

              Rozumím, ale u kola skoro za 100k? Nějak se nemůžu rozhoupat, jestli do toho jít, nebo pořídit jiný karbon za cca polovinu a přehazet současné komponenty. Což by asi bolelo míň. Nevím jak to rozlousknout.

              Druhá věc je obhájit to doma, kolo za kilo a hned bych něco měnil …

              0 0
              • novas752  

                No musí to nějak ošulit, co by pak dávali na kola za 200? :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  Kola ktery taky zahodis :/

                  Teda u spesla treba

                  0 0
                  • JakeF  

                    Karbonovy Rovaly jsou fajn kola, pokud nechces nejaky papirovy rafky na gramareni.

                    0 0
                    • jonti  

                      Tak karbonove Rovaly jine nez SL jsou podobny pripad jako ty Bontragery. Jsou tuhe, dostatecne siroke, relativne tezke a super odolne. Asi predpokladaji, ze bezny zakaznik vazi 100kg a neumi jezdit. Me davaji smysl ted na trailbiku na 130mm a 2,4 gumach, na XC kolo jsou predimenzovane.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Hlinikovy Rovaly jsem oddelal na XC i na Enduru, v obou pripadech mrtvy rafky, na Enduru navic i prelomena osa naboje… Karbony drzi, jen byly potreba dotahnout… Za me je ta odolnost adekvatni tomu, co se na kolech dneska jezdi. Jasne, driv na sotolinovy zavody stacily 1200g kola a 300g plaste, ale to uz se dneska jezdi na gravelu…

                        0 0
                        • TK75  

                          A ty zastaralé xc záplety jsou na gravel ideální :-)

                          0 0
                      • novas752  

                        To předpokládají docela správně. :-)

                        0 0
                      • rk1  

                        Předpokládají správně

                        0 0
                  • grafik  

                    A co vy vozíte v teamu za výplety?

                    0 0
    • seatik  

      Kola mám a pláště z ráfku a nahazování na ráfek je poměrně porod. Pro upřesnění Bontrager xr1 29×2.2 Jinak kola fajn.

      0 0
    • esmo  

      Ráfky to jsou fajn, byť se zdá, že je to úzký (na dnešní standard). Ale neměl jsem nikdy problém, že by se mi guma žvejkala, vozím 1.5/1.4 při 83kg. A prej jsou docela nesmrtelný.

      0 0
    • bednee  

      Začínám o těch Kovee trochu pochybovat. Jestli by nebylo lepší vzít hliníkové kola, které za podobnou cenu budou o 300g lehčí. Jestli mi ty plusy karbonových kol vyváží vyšší váhu. Vzhledem k tomu, že to potřebuju akutně, tak hledám už zapletená kola na bazaru, nechci čekat na zapletení.

      0 0
      • novas752  

        Superlehký hliníky taky zrovna nechceš. To zničíš daleko snadněji než karbonový.

        0 0
        • JakeF  

          +1, ale Prazskej pohar neni zadnej hardcore, tak by mohly stacit

          0 0
          • Cryzyy  

            :-) moje Cresty 3 x Trilogy a porad zijou, ale jsem lehkej a z kopce se moc bojim :-D

            0 0
            • McBlacky  

              Na crestech29” bych se dneska uz bal taky

              0 0
            • JakeF  

              Ty bys mel poslat do ZTR zpatky, at podle nich delaj vsechny novy :))

              0 0
              • kubad  

                tak tak, všechny co sem zapletl popraskaly

                0 0
                • tomxxx  

                  Před lety tu byly cresty na CX Ray jako etalon kvality :D

                  0 0
                  • JakeF  

                    To bylo ale jeste na 26 a byly to ty stary s hranatym profilem…

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Se to přeneslo i na 29, dokud nevydali tu papírovou verzi MK3.

                      Na 26 byl hit Alpine a pro skutečný gramaře ještě podium nebo jak se to jmenovalo.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Podium MMX, ty byly fakt gramarina…

                        Ja mel tehdy Alpine na CX Ray a DT350 a to byly paradni kola, 1400g a na XC pomery i hodne odolny. Akorat vnitrni sirka asi 20 mm :))

                        0 0
                        • McBlacky  

                          Olympic, Alpine i Crest jsem na 26” vozil. Akorat to chtelo vzdycky po max dvou sezonach poslat dal. Prasknul mi jen jeden zadni olympic. Klasicky podelne mezi dirama a zakerne uvnitr, coz pod paskou nevidis a dost lidi to zjistilo az kdyz se to pod nima rozlozilo.

                          0 0
                  • kubad  

                    to platilo do Mk3

                    0 0
        • bednee  

          Jako, zjevně jsem dokázal zničit hliníkové Kastary, které mají nějakých 1600g.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.