silniční crosska či fuze 29" se silniční sadou kol...

134 nepřečtených
  • misaxxx

    Ahoj mám takové dilema..jezdím do práce na kole a nechci jezdit na silniččce…chci o trošinku větší pohodlí…ale stále zůstat u sportovního tréningu…tak má někdo zkušenosti s

    1. – 29" MTB rámem osezený silniční sadou kol?
    2. – crosskou se silničnímy plášti eventuélně také silniční

    sadou kol…?

    jde mi o to že crossku mohu eventuélně použit v lehkém terénu a na 29" třebas nasadit bikové kola…tedy přehodit a jet někdy z práce v terénu.

    Co by jste doporučili?

    U silničky mě vadí vyloženě sportovní posed a nemožnost zajet do terénu…cyklokrosska je to samé… a u obou záda trpí.

    0 0
    • misaxxx  

      doposud jsem jezdil do práce na crossce s trekovýma pláštěma 30mm a zvažoval jsem dát na něj hrazdu…oproti siničce bych nebyl tolik uhnutý.

      Ještě jsem zapoměl…váha.­.crosove kola (v allu rámu) jsou děsně težké 13–14kilo… tak i to je další důvod proč jde croska pryč.

      chtěl bych se dostat na váhu okolo 10kg

      0 0
    • fousek  

      Ja jsem tento problem vyresil takto

      0 0
      • misaxxx  

        kdyby to bylo HT tak by to bylo téměř co potřebuji:-)

        0 0
        • fousek  

          Myslim ze tim by se ztratila ta vyhoda co to nabizi, proste na asfaltu s timhle nemusis resit jestli stihnes objet diru v asfaltu.

          HTcko by na tom bylo podobne jako silnicky, jista moznost procvaknuti. Nevim proc se vsichni odpruzeni tolik bojite. Me se treba zda ze Anthem je tuzsi nez muj Punk 2

          0 0
          • misaxxx  

            bojim se pač jsem stara skola a obchodnici nas zatim stale nepresvedcili…bo­huzel:-)…ale full take vyzaduje mit objemnejsi kešeň :-) a ja to kolo chci k dojíždění do práce a pridruzenému trénningu…

            0 0
      • MlokCZ  

        To jsem nějak přehlédnul, konečně pořádná silnička.

        Ty mi snad ještě vyprovokuješ, že si ta druhá kola na svojí silničku pořídím taky :-)

        Ty berany i když je tam v reálu nemáš, tak ty by mi tam dávat tedy ani nenapadlo ani na obrázek, já jsem s úchopem na vlajdách + Ergony mnohem spokojenější a je to pro mě mnohem pohodlnější než berany i přes velkou variabilitu úchopu na nich.

        0 0
        • fousek  

          Ty berany sem tam domastil jen ze srandy, uchop by byl pro me v kazdym pripade horsi a ta idea mit 2 kola v jednom za 5 minut by taky vzala za svy.

          A jede to s tema uzkejma kolama po silnici dost dobre, vcera odpoledne 100km se silnickama a nezdrzoval jsem je.

          0 0
    • Janes  

      http://www.superior.cz/…ss/bike.html?…

      a co třeba tohle?

      0 0
      • roud  

        Tohle je dobrej stroj…

        0 0
        • misaxxx  

          vypada dobře ale ta váha?…a to má ještě carbo vidli…kde to krucinál ty kila jsou?

          0 0
          • misaxxx  

            jo jdyž už jsme u tech hybridu..tak me docela zaujal bad boy od cannona..ale take si nejsem jisty ze to bude ziletka

            0 0
          • Janes  

            PLÁŠTĚ (přední/zadní) SCHWALBE MARATHON 700×35C že by třebav tomhle? :-)

            0 0
            • kubad  

              ty nebudou zase moc těžké :-)

              0 0
              • Janes  

                Jasně, ale vzhledem k jeho tendenci, dát tam žiletkový, něco by ušetřit mohl, a byl by kolem 11.:-)

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • roud  

            tam kde maj bejt třeba jen narozdíl od ostatních značek uváděj reálnou váhu – biky ve stejný cenový relaci vážej ještě o kilo až dvě víc…

            0 0
    • Singlespeed  

      Na tréninky za horšího počasí jezdím na kole postaveném na krosovém rámu Maxbike 68TR osazeném silničními výplety Aksium a berany. S blatníky a hliníkovou vidlicí Noxon váží 10,9 kg. Kolegům na karbonových mazlech bez problémů stačím (je to samozřejmě v nohách a ne v kole, to se ví) a kupodivu je hliníkový Maxbike s hliníkovou vidlicí mnohem pohodlnější než třeba karbonové Authory 7700 nebo 5500. Stačí si vyměnit kola na vyfrézované silnici a pohádky o pohodlnosti karbonu jdou někam ;-) (Mám ještě karboňáka Cube Agree, tak je s čím porovnávat)

      0 0
      • misaxxx  

        ano o to jde..jde mi o rychlost ale take pohodli…a prave tusim ze nejaka takova fuze by mohla podavat stejnou službu jako silniční mazlové které jsou za A. drahé B. neposkytnou tolik pohodli…samozřejmě je stále řec o treningu alias kazdodenim jezdeni..u ktere ho chci aby bylo holt jenom rychlejsi:-)

        O profi treningovem planu nebo zavodeni rec neni…

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Proc si sakra porad myslis ze silnicni kolo neni pohodlne? Na rozdil od MTB a krosu se tam pracuje i s vlastnostmi ramu (aspon melo by se, u slusnych kol), aby pobral nejake to drncani. Kdyz poridis neco delane na siroke plaste a das na to silnicni ziletky, tak dostanes sbijecku.

          Vetsinu casu stejne jezdis s uchopem nahore na riditkach, coz je prakticky stejny posez jako na rovnych riditkach MTB; plus mas bonus mnoha uchopu navic. Ty kola jsou delany aby se na nich jezdilo >200km, a maj za sebou 100+ let vyvoje.

          Jestli te bolej zada, tak pricinou nejspis neni primarne kolo ale ochable brisni svaly (resp. svaly jadra)-znam to…

          Na silnici patri silnicka, do terenu bike. Na kockopsu si neuzijes na 100% ani jedno.

          A jinak myslim ze hledas Pells Demon Carbon, ale nevim jestli uz nejsou vyprodane (mimochodem ma dost jinou geometrii nez Pels Demon v alu). Jak je nebo neni pohodlny nevim.

          0 0
          • scalar  

            S berany souhlas, na Pell´s Demon Carbon pozor – to je špatně postavené kolo, geometrie nemá s dobrou crossovou geometrií hliníkového Demona nic společného. Na rám s touhle geometrií právě patří silniční řidítka, pak by z toho byla super cyklokroska. Kolo jak je nabízeno nechápu, asi pánové z „vývoje“ špatně vybírali z katalogu :-)

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Me ten karbonovej prave prisel jako klasicka silnicka postavena pro rovny riditka, tj delsi ram. Nedavno si to poridil kamarad a je spokojenej. Taky takovej silnicni rychloturista s obcasnym lehcim terenem.

              Jinak jsem na tom jel(vel. L) a prislo mi to OK, ale jen asi 1 km a po silnici.

              0 0
              • scalar  

                Ve velikosti L má efektivní délku horní rámovky 562 mm, na sportovní cross s rovnými řidítky by to chtělo o 3–4 cm víc…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • misaxxx  

                  jak jsem již psal co mě ovlivní délka horní rámové trubky?

                  budu mít moc "dlouhé ruce a tedy nutnost použít berany? nebo se jedná o nevhodný úhel posedu?

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • misaxxx  

            Připomínka:

            s vlastnostmi rámu se pracuje ale i u cyklokrosového rámu..a ten se dá použít i v lehkém terénu…ale opět je limitovaný např. šíří plášťů pokud budu chtít měnit…ale i řidítkama…Včera večer me docvaklo že cyklokrosove kola nejsou určeny pro dlouhé trasy..(závodáci si je v depu mění po pár kolech..asi nezvládnou tolik namahy či bahna a podobně???)

            Ty radíš pořídit si (to něco jak píšeš) silničku? rám pro širší pláště abych mohl přehazovat pláště..s tím že úchop je stejně obvykle nahoře…Máš typ na rám s širší zadní stavbou?

            Opět asi jsem debil ale: ja tedy mohu říci že úchop nahoře u silnice a úchop nahoře např u krosky stejný není…podstatně jiné propnutí zad/páteře úhel…U krosky jsi víc „narovnaný“

            Nevím jak ty… mě bude za chvilinku 40cet a být neustále ohnutý při každodením dojíždění a čumět do asflatu mě moc nebere…s těmy svaly to je diskutabilní…je to možné

            Jde o to že mám prostě možnost jet smíšený terén při jízdě domů (a rád to měním)…z asflatu skočím do šotoliny…co je na tom špatného:-)?tak to dá rozum že se radím jak na to…ja prostě holt nejezdím jenom asfalt nebo jenom terén pro bika.

            0 0
            • Singlespeed  

              Já tě přestávám chápat. Stačí přece koupit lehký krosový rám, dát pevnou krosovou vidlici a silniční výplety a není prostě co řešit. Řídítka si tam můžeš dát jaké chceš a raketa je na světě. Na silniční výplety nasadíš pláště jaké budeš chtít (vozil jsem na Aksiích dokonce Nanoraptory 2,1 palců). Pak už stačí jen zatnout zuby a dupat… :-)

              0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Ja bych ti doporucil si od nekoho pujcit slusnou silnicku (ne stareho favorita) a parkrat se na ni projet. Pripadne koupit neco v bazaru, a za rok to za +/- stejny penize prodas, ale budes jasne vedet co chces. Nekde je tu vlakno Poprve na silnici nebo tak nejak.

              Pokud chces kolo aby to svistelo tak stejne nemuzes mit posed hodne narovnany, to se proste neslucuje, a skoncis s posedem jako na silnici.

              Pro zajimavost z nejakeho komparatoru srovnani posezu na mem biku (ocelovy Author s pevnou vidlici a moji silnicky).

              Jedinou nevyhodou silnicky je za tam opravdu ty sirsi plaste nedas.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • misaxxx  

      dobře když to schrnu:

      mohu si pořídit do mixu silnice/terén (převaha asfalt) a dojiždění do práce když nechci jezdit na profi silničce ani biku tyto kola s ohledem na pohodlí(pro někoho nepohodlí) ale i rychlost

      :

      1. Krosové kolo sportovnějšího rázu- s pláštovkama nebo ještě lépe

      přímo se silniční sadou kol- variabilita šíře pláštů oproti kolu 2. Váha bude ale většinou težší než kolo typu 2.

      1. Cyklokrosové kolo- rovné řidítka, limitována šíře pláštů
      2. 29" se silniční sadou kol- kolo bude asi nejpomalejší ze všech?
      3. fitness kolo s rovnýma řidítkama
      0 0
      • maajkee  

        29ka bude mít právě nataženější geomterii než crossový a cyklokrosvý kolo, takže rozhodně nebude nejpomalejší a pláště se ti tam vejdou jaký chceš.

        0 0
        • fousek  

          Zase proc kupovat 29" ram kdyz muze koupit jen silnicni set kol na bajka?

          0 0
          • maajkee  

            on bajka nechce :)

            navíc, zase by tady byla limitace rozměrem.

            Jak jsem napsal největší výhodu 29ky vidím v tom že tam nacpe jakýkoliv pláště.

            Já osobně bych v tomhle případě ale šel toho Pellse Demona.

            0 0
            • fousek  

              A ta 29" je raketoplan nebo co?

              Me se do bajkovyho ramu spolehlive 32mm silnicni plaste vejdou.

              0 0
              • maajkee  

                Me se do bajkovyho ramu spolehlive 32mm silnicni plaste vejdou.

                No jasný, ale širší už ne a o tom mluvím.

                A ta 29" je raketoplan nebo co?

                proč by měl? :)

                0 0
                • fousek  

                  U 32 to mam vyzkouseny 35mm se tam nejspis taky vejde, pak uz je zbytecny tam davat silnicni kola a muzu tam rovnou dat 26" slicky.

                  Rikas ze ta 29" nemusi bejt nejpomalejsi a ja se ptam jakej bude rozdil mezi jeho stavajici 26" na silnicnich kolech oproti ty 29" na silnicnich kolech?

                  Moje reseni vyzaduje jen investici silnicnich kol a plastu. Tvoje reseni Pocita s celym novym kolem.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Moje reseni vyzaduje jen investici silnicnich kol a plastu.

                    Aha :) Pak už ale jenom toho bajka :)

                    0 0
                    • fousek  

                      On nema horsky kolo? Ja mel dojem ze ho ma, asi sem natvrdlej

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ahoj mám takové dilema..jezdím do práce na kole a nechci jezdit na silniččce

                        U silničky mě vadí vyloženě sportovní posed a nemožnost zajet do terénu

                        nechci jezdit na profi silničce ani biku

                        0 0
                        • misaxxx  

                          bika mám..ale žil jsem v domění že na bika nejde nasadit silniční set kol protože tam nejdou řešit rozumně brzdy.

                          to jakože si mám koupit silniční ráfky a náby pro kotoučovky?…

                          0 0
      • scalar  

        Vyloučil bych fitness kolo, to je pro Tebe nejhorší řešení, v podstatě silnička, které má rovná řidítka (silniční brzdy, krátká geometrie nehodící se do terénu, nemožnost dát terénní gumy…), taky 29" se silniční sadou kol (opačný extrém, 29er má geometrii na odpruženou vidlici, delší rozvor, vyšší hmotnost…).

        Takže Ti zbývá cyklocrossové kolo, ale se silničními řidítky – proč ne?

        např. něco od Kony:

        http://www.kona.cz/…51/majorjake

        http://www.kona.cz/…53/jakesnake

        a crossové kolo se sportovní geometrií a karbonovou vidlicí.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • misaxxx  

          z tohoto přispěvku jsem tak trochu magor…nic jinak proti tobě ale mam pocit že to vubec nechápu…

          jediné co tak nějak souhlasí je crossové kolo sportovní eometrie a karbonovou vidlicí…to zní dobře.

          0 0
    • scalar  

      Asi bych zkusil tenhle rám:

      http://www.tandem-bike.cz/…black-silver

      třeba s touhle vidlicí:

      http://bike4u.cz/index.php…

      0 0
      • Singlespeed  

        To je docela dobrá kombinace (snad nebude vidlice moc nízká). Doplnil bych to výplety Mavic Ksyrium Elite ve slevě za pět litrů a létalo by to líp jak pershing.

        0 0
    • t29  

      Čtu a čtu a chvilkama nestíhám chápat, zkusím taky přispět..

      Ad zakládající dotaz, 29" na silničních kolech – na svojí 29 mám silniční (trekové) pláště. Přesednutí z 29×2,2" drapáků s 2,5 atm na hladké 622×32 s 6 atm je jako z tatrovky do porsche, ALE do formule (silničky) tomu ještě cosi chybí, hlavně dieta. Rám samotný sice váží 1680g ve velikosti 19 ale celé kolo včetně avioniky, košíků a brašny má 13,5 kg se silničním obutím a 14 kg v terénní verzi. Z toho přes dvě kila váží Tora Soloair, s pevnou vidlí by šlo určitě kilo a půl ušetřit.

      Napřed si vyber druh rámu podle dvou věcí:

      1. podle rozměru obutí, které proleze zadní stavbou – silnička pobere

      1" gumy, cyklokroska pobere 1,3" gumy, cross snad 1,8" a výjimky jako Kona Smoke nebo Apache Wakita/Wakan zvládnou to samé co 29er – 2,2" a možná i větší balony.

      1. podle brzd – silnička jedině silniční, na CX dáš cantíky nebo

      véčka, cross véčka (cantíky teda taky:) nebo kotouče, 29er kotouče.

      Silničku a CX vyřadils kvůli nepohodlí, cross se ti nelíbí kvůli váze a 29er váží to samé co cross… budeš to mít těžké :)

      Ale můžeš řešit:

      1. Z hlediska poměru pohodlí, váhy a výkonu. je maximální varianta

      karbonový rám + karbonová vidle, které poberou 2,1" Nanoraptory (můj etalon pro objemný 29" plášť:) což vychází na GF Superfly nebo Niner nebo si nechat upéct rám na zakázku… jaký že to máš rozpočet? :)

      1. Dobře, ušetříme peníze, necháme pohodlí a váhu budeme honit jinak.

      V tom případě bude vhodný základ ocelový rám a vidle, které poberou 2,1" pláště a véčka (což mimochodem diskvalifikuje všechny sériové 29 MTB) a jsou tu kandidáti Kona Smoke, „Delfyn D29“http://ww­w.delfyn.cz/in­dex.html (na zakázku s možností vlastní geometrie) a snad i další.

      1. Alu rám bych pro kolo na ježdění do práce vůbec neřešil, i když

      váhová úspora proti ocelovému rámu je cca čtvrt až půl kila. Ocel je pružnější, což oceníš nejenom na pohodlí, ale taky když potkáš díru v asfaltu.

      1. odpružená vidle je pro tvoje použití kola zbytečnost.
      2. pořeš kola, zadní náboj silničního kola je užší než MTB (tuším

      130 proti 135 mm), s podložkama by měly být silniční kola v MTB rámu v pohodě a rozdíl určitě poznáš.

      1. pořeš převody (bikové převodníky 44–32–22 do města v pohodě

      stačí, ale na delší štreky jsem rád za crossové 48–36–26), pro silné nohy klidně silniční kompakty.

      1. Doporučuju: Pořádně si porovnej geometrii svého kola a kol, o kterých

      uvažuješ, udělej závěr z toho, jak chceš sedět, a pokud se ti nebude zamlouvat geometrie Kony Smoke, domluv se s Delfynem na zakázkové stavbě.

      0 0
      • vladaza  

        karbonový GF Fly jsem měl půjčený – pohodlí si moc neužiješ, konstrukce preferuje tuhost a hmotnost,rám 29" s véčky je exot, ale dá se – v serii Surly Karate Monkey /ocel, nechá se poslat zvenku/,u nás asi jen individuální stavba / např. Mrazek/, kdysi jsem zkoušel na MTB jednopalcové slicky a myslel si, jak to pojede, ale nebylo to ono, jak píšeš „cosi chybělo“, nebyl jsem spokojený

        0 0
    • johan.j  

      Na tvoje použitie asi naozaj cross bike so športovou geometriou. O váhu by som sa nebál.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vilém  

        Tak to preci nekdo koupil. Ten bike mi vrtal hlavou, za ty prachy to byl moc peknej kup.

        0 0
        • kubad  

          mě taky, ale víš určitě sám kde ten háček byl nebo je :-(

          otázka je jestli si ho někdo koupil, nebo je prodejce

          0 0
          • johan.j  

            bike mám od kam. predajcu…

            0 0
            • kubad  

              pak v poho, ať ti jezdí jak sem psal taky mě lákal :-)

              0 0
            • kubad  

              ještě fotečka co sem vyhrabal :-)

              nevím v jaké verzi s to nakonec koupil

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Milenius  

      Jezdím taky na kole do práce (32km), takže snad nějak poradim.

      Mám taky radši vzpřímenější posez a za pár let, co mám kolo, tak jsem ho už vyladil k obrazu svému. Mám crosse, na kterém jsem vyměnil vidlici s větším zdvihem 8cm, takže se mi zvedla přední stavba asi o 1.5cm, pak jsem oproti původnímu vyměnil představec za kratší (nejsem tak natažen dopředu), a o jeden kroužek ještě zvedl řidítka, teď mám kroužky 3. Jsem teď naprosto spokojen.

      Co se týče pneumatik, tak na silnici mezi crossovými 32mm a silničními 25mm není zase takový rozdíl. Já tam mám dokonce 29×1.75, abych se mohl tu a tam projet po lesích, když jedu z práce, nechá se na tom v pohodě, není to na extrémní terén, ale 95% cest v lese se s tím projede bez problémů. A že s těmi pneu jedu do práce o 5 minut pomaleji? No a co, copak jedu závod?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.