Silnička okolo 20 000 Kč na české silnice - mám uvažovat o cyklokrosovém kole?

67 nepřečtených
  • pedro_roze

    Ahoj,

    plánuju koupi silničky jako 2. kolo k MTB. Jednou jsem si to po mnoha letech zkusil a zjistil jsem 2 věci:

    1. je to super:) rychle se dostaneš do větší dálky a na trénink je to

    taky bomba

    1. české silnice jsou totální peklo – debilní řidiči, hrozný stav

    silnic – samá záplata, boule, etc.

    Proto jsem začal uvažovat, jaké koupit kolo, kolem 20 tis. a jestli ten problém se silniceme nevyřešit třeba cyklokros bikem.

    Vybral jsem pár variant – vše od Giantu – mám tu značku rád – přijde mi takovej střed – ne tolik předražený, ale furt dobrej design (jo – chci aby se mi moje kolo i líbilo:)).

    http://www.giant-bicycles.com/…83-tcx.3.pdf

    http://www.giant-bicycles.com/…82-tcx.2.pdf

    http://www.giant-bicycles.com/…compact.pdf

    http://www.giant-bicycles.com/…compact.pdf

    http://www.giant-bicycles.com/…compact.pdf

    Co byste koupili:)?

    Děkuju moc za rady.

    0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Breakpain  

      Já Ti nevím … CX není R verze … je tam rozdíl a čistě na asfalt asi ne … také jsem měl to dilema.

      Já to mám takhle – když chci „letět“ jdu na silnici. Když chci cokoliv jiného beru MTB HT … :).

      Rám to myslím přežije bez problému, spíše jde o kola … Pokud bys chtěl jezdit ale i po prašných cestách, občas nějakým blátíčkem – tak R určitě NE a jdi do CX.

      Podívej se ke mně do profilu, čistě náhodou, jestli by se Ti nelíbila moje silnička … (při rozumné ceně je k mání), měním totiž a dvě mít nechci. Je zánovní, takže TOP stav.

      Více případně po e-mailu ;).

      0 0
    • maedva  

      Otázka je co od toho kola očekáváš.

      Pokud budeš jen jezdit čistě po silnici tak ber silničku. Ale počítej s tím, že to je jednoučelový kostitřas.

      Jestli chceš pohodlí ber ten http://www.genesisbikes.co.uk/…x-de-fer/cdf a dej na něj třeba silniční pláště 25mm a budeš mít pohodlný rám i pneu. Nehledě na to, že můžeš nasadit ty původní crossové pláště a vyrazit i do terénu, nebo takové ty lesní cesty – mě osobně by to občas lákalo :-) Další velké plus jsou kot. brzdy.

      0 0
      • Freeman36  

        Jo tohle je pěkný, asi bych to taky využil!

        0 0
        • bochov  

          Nedělej žádne kompromisi kup si normalní ostrou silničku nejlepe PELLS na Tiagře ma za tu cenu dobra kola a potom budeš mít bika jako doplněk k silničce.Za­pletena Akssia vydrží v pohodě česke cesty.

          0 0
    • fousac  

      Čistě na silničaření je CX kolo zbytečný.

      Pokud pominu rozdíly v geometrii, tak:

      • můžes nechat široký (35mm;) měkký (5bar), ale už to bude taky festdrncat a furt to bude pomalejší než silnice a do terénu už totaky není
      • dáš silniční gumy, tím se rozdíly proti silničce prakticky setřou,zůstane jiná geo a nejspíš lehká nadváha

      Na trénink, kdy sleduješ kadenci a tepy a nezajímá tě rychlost, by to mohla bejt zajímavá volba.

      (Odhaduju, netrénuju;)

      0 0
      • bochov  

        To kolo je zase kompromis jedína výhoda jso kotoučový brzdy,ale jinák ani ryba ani rak.

        0 0
        • fousac  

          Může a nemusí.. Já si CX pořídil docela jako velkou neznámou a sem rád, mě to kolo vyhovuje. Na dojíždění do práce (2*30km město) a na výlety do polabí. Když dam silniční gumy, tak to zastane i mojí nenáročnou potřebu silničaření (a líp než bejvalá silnička).

          Netvrdim, že bych si k tomu nepořídil i čistokrevnou silničku, ale momentálně pro to není vhodná doba (prachy, prostor) a levnou plečku nepotřebuju..

          Takže si klidně do budoucna počkám na nějakej fešnej celokarbon a zatim se spokojeně budu natřásat na CX..

          0 0
      • fousac  

        Koukam, se to celý nějak blbě to tento..

        Tak doplním:

        • můžes nechat široký měkký gumy, bude to pohodlný, ale pomalejšínež silnice
        • můžeš přifouknout, už to taky bude drncat, ale furt to bude pomalejšínež silnice
        • můžeš dát silniční gumy…
        0 0
        • bochov  

          Toto je těžko řešitelna věc ja měl kdysí F1 potom jsem patnact let na kole nejezdíl jak jsem začal po čtyřicítce přibírat tak jsem si koupil crossové kolo.To jsem zahy prodal.Koupil jsemHT počase jsem na to dal slicky nakonec mam HT na terénních gumách a silnicí na silničních gumách a beru to podle chutí horaka spíše přes víkend kdy mam více času.Podotykam že do práce musím jezdít autem.

          0 0
        • pedro_roze  

          Fousaci, koukam na to tvoje Boardman kolo a to j fakt moc pekny. Ono ja to mam trochu podobne. Jedu do prace podel berounky/vltavy 35 km a jezdit to na mtb celoperu je fakt nuda. Potreboval bych neco, aby to odsejpalo. Zkusil jsem si to jet jednou na pujcenym testbiku specialized tarmac (zavodni carbon ram) a bylo to supr, ale po Praze sileny, taky, jakmile nebyla stezka uplne hladka, moc pohodlny to teda nebylo. Na druhou stranu bylo bozi si po praci zajet 50 km objizdkou na Slapy:).

          Oproti silnicce – na tom CXku – ty teda obcas vymenis plaste, kdyz chces jet rychlejc, jo?

          0 0
          • Pedro RB  

            Nejsem Fousac, ale nechal jsem se jím před rokem inspirovat a taky jezdím na CX hlavně se silničníma pláštěma úplně jak na minulé silničce. CX pláště dám občas na výlety do neznámých prostorů nebo na zimní blbnutí po rovinatém okolí. K tomu mám FS. Kdo nechce střídat silnici, treking (možná i nezávodní HT) tak s CX bude spokojenej..

            0 0
            • pedro_roze  

              Dikes. Ty mas CX toho Felta?

              0 0
              • Jezevec70  

                Taky jsem si koupil CX kolo a po asi tří měšíčním ježdění na to dnes obul silniční pláště.

                A málem jsem si 2× rozbil hubu. :-)

                Poslal jsem to po polní cestě (jako obyčejně) a samozřejmě to ustřelilo na písku. Jo CX pláště je něco jiného než silniční :-) Tak bacha na to!

                0 0
              • Pedro RB  

                Jo, ten Felt v profilu je CX o kterém píšu. Ještě člen Forester co vím koupil CX na kotoučích pro podobné účely (Focus Mares), tak ho zkus poptat co konkrétně jezdí a jak je spokojenej.

                0 0
          • fousac  

            Jó Boardman… Sem to kolo zahlíd na obrázku, láska na první pohled a pak už sem se jenom půl roku přesvědčoval, že ho fakt nutně potřebuju.. ;)

            Hlavní důvod byl právě na dojíždění do práce přes celou Prahu, hoblovat fulla po stezkách je zbytečný a gumy mizí před očima. Silnička je taky docela peklo – koleje, kostky, kanály.

            Ono stejnou práci by imho dobře zastal i kros/fitnes, ale já vzal CX aby mi posloužilo právě i za silničku. A jak se řiká, co oči nevidí, srdce nebolí, takže mi stačí přehodit pláště za 23mm a jezdí se mi na tom líp než bejvalý obyč silničce (cx je lehčí, hezčí a ku*va tužší) a protože sem na nějaký fajnový silnici nikdy nejel, tak nevim o co přicházim a sem spokojenej.. Výlet na Ještěd taky vcelku uvisim, ale to by lepší kolo imho stejně nezachránilo. :D

            A ještě navíc sem přišel na chuť delším výletům cestou necestou, třeba 150km s 40% mimo asfalt, ale i ty silnice pěkně odsejpaj. A moje nejoblíbenější pláště jedou jak ďas a vydrží věky.. ;)

            (zadní sem měnil po 7000km)

            Co se pohodlí týče, rozdíl silnice vs cx je danej jenom gumama, ale je enormní. Zrovna dneska sem dal dvakrát napříč Prahu na silničních gumách a je to děsná natřásačka teda. Hned to jdu přehodit na tlustý, zejtra už to nehodlam absolovovat.

            Plus teda záleží, jak nafoukáš. Já tam dávam 2,5–3bary, ať to moc nedrncá. Ono to bude možná i naopak, cx kolo na tenkejch pláštích bude nejspíš větší kostitřas než silnička, protože není potřeba to dělat pohodlný.

            Rozdíly jsou ve stavbě, CX mívá delší zadek, delší rozvor, menší úhel hlavy a vejš střed. Což podle mě má za následek, že kolo je klidnější, ovladatelnější a nezatínáš pily do kdejakýho obrubníku.

            V osazení je rozdíl v brzdách a cx bude mít nejspíš těžší kola. Ty já mam teda hodně těžký, ale (ťuk ťuk ťuk) skoro nezničitelný.

            Geometrie/posez asi nepůjde nějak moc zobecnit, jiný to bude u závoďáků a jiný u kategorie turisťák/dojížděč (to moje) +/- konkrétní model.

            Stejně bude důležitější, aby se ti dobře jezdilo a ne abys pasoval do tabulek módní policie. :)

            Jen pozor na převody, když má člověk moc lehký (jako já), tak má pak tendenci se děsně flákat, hlavně do kopců.. ;)

            0 0
            • Jezevec70  

              To přehazuješ jen pláště nebo máš ještě jednu sadu kol?

              0 0
              • fousac  

                Jenom pláště, nějak se mi zatim nechtělo řešit co uplést na kotouče a bez brzdnejch ploch..

                0 0
            • Peslezedirou  

              Ach jo, tohle jsem neměl číst, láká to…! :-)

              0 0
              • fousac  

                Aby sis to nemaloval moc na růžovo, na Brdy je to na prd skoro jak 29er.. ;)

                0 0
                • Peslezedirou  

                  To jo no :-))

                  0 0
                • oberleutnant Weiss  

                  Inu – jak na co – vrchol Toku jsem na Prasumbus-Villingerberu zdolal, a na rameno šel jen na chvilku kolem vrcholové louže…;-D

                  0 0
                  • fousac  

                    Tak až tam mě osud na krosce zatim nezavál. Ale zkoušel sem (kromě hřebenovky od Černolic) ten kousek TransBrd kolem Kytínský Louky a to byl docela oříšek, docela slušně sem tam „opiloval“ kořeny a pedálama okopal skoro všechno kamení.. Pak už sem vsadil na jistotu po silnici k Paviánovi.. ;)

                    Můj revír je spíš směr Říp a pak polabí za prahou, tam se dá pocyklokrosit pěkně..

                    0 0
                    • oberleutnant Weiss  

                      No -já mám noru na rozhraní mezi Hřebeny a centrálními Brdy, čili poměrně jasná volba. I když letos se vydávám zejména na silničce na Křivoklátsko, do Českého Krasu a vůbec tak nějak kolem Berounky… A ke dvěma tisícovkám km mi hází jenom cesty do/z práce, převážně na CX…

                      0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Ale byls blizko, vloni na podzim, z krizovatky V prdeli je to na Tok tak 1km. To je ta jaks tam prvne lepil.

                      Byl v planu na cestu zpatky, ale nakonec na nej nedoslo. Treba letos. Ale sutrovaty to tam je jen kousek, srovnatelne s tim co jsme na Brdech jeli.

                      0 0
    • Delkim  

      já CX mám, Gianta TCX

      původně jsem nečekal, že mi silnice tak chytne a mělo to být jen jako doplněk na tréninky na horský

      jenže mi to chytlo, na horáka už skoro nevlezu a tak zatímco pokoukávám po nějaké čistokrevné silnici, tak na CX jsem vyměnil brzdy za lepší, Mavic Cosmic Elita kola místo těch původních, pláště mám Cont. 4000S a trochu jsem změnil geometrii v rámci možností, tj. nějaké změny na představci

      takže to maličko přibližuji silničce, ale samozřejmě ta z toho nikdy nebude

      chce si to hlavně obě kola vyzkoušet, já se k tomu ještě nedostal, ono to posezení, držení a geometrie je prostě jiná, třeba ti bude vyhovovat jen jedno a podle toho se pak řiď

      abych pravdu řekl, tak já vlastně nevím, jaké výhody na tom CX kolu mám, tedy teď když z toho mám skoro_silnici

      snad možná odolnější rám na ty místní silnice?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Ja teda nevim, pokud chces jezdit po silnici tak proc CX? Silnicni ramy jsou odolne dost, bude pravdepodobne pohodlnejsi, lehci, kola jsou stejna, mnohem vetsi vyber a lepsi cena-vykon.

      0 0
      • pedro_roze  

        já to zvažuju jenom kvuli tomu, že jezdím na kole do práce a z práce – 2×35 km. A jedu podel řeky, kde je 60% silnice, 30% polní cesta (da se objet, ale to je opruz) a 10% kočičí hlavy v Praze – vše je ale po rovině podél řeky. A protože to jezdím na celopéru MTB, řeším, jak tu cestu zrychlit a víc si jí užít.

        Proto mě vůbec napadlo uvažovat o CX, protože v popisech na webu s o CX kolech. Někdy je ten popis docela svůdnej:) – viz třeba tady – http://www.cyklosport-fiala.cz/…krosova-kola.

        Ale protože známe reklamní popisy na internetu, že:) – tak jsem se tady chtěl raději poradit, jestli v tom fakt nějaká výhoda je, nebo není. Zatím to tedy vypadá, že moc ne:). Ale tak já si to kolo půjčím a pak napíšu dojmy pro ostatní, koho by to mohlo zajímat:).

        0 0
    • ZuzicK  

      Já jsem pořídila karbon Focus Cayo, kola vyměněna za CX (momentálně s původními silničními plášti a i tam zatím zůstanou), krátké a nízké berany a jsem spokojená. Ještě bude kratší představec (i XXS je dlouhé :-)). Takže mám takovou odolnější silničku se sklony z CX a nemusím se bát, že projedu díru nebo najedu na cestu (to už se spíš bojím o plášť) a musím přiznat, že oproti mému očekávání je to snad pohodlnější než starý HT (drncá to, to jo, ale nevibruje, takže mi neodumírají ruce).

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pedro RB  

        Přítelkyně má letošní Cayo Evo a v zadní stavbě i př. vidlici je překvalivě hodně místa i okolo Hutch. Atom 23, který je docela baculatý. Možná až 28mm hladký plášť by tam taky fungoval..

        0 0
    • Datel Stepní  

      Cyklokrosové kolo je silniční kolo určené na jízdu v blátě, povětšinou v Belgii :-)

      Zkuste jezdit na silničce v blátě. Vznikne potřeba osadit širší a hrubší galusky (pláště) a v tom je hlavní rozdíl. Širší pláště nepoberou brzdy, vidlice, zadní stavba. Místo silničních brzd cantilevery (dnes už i kotouče), delší zadní stavba, širší vidlice. Střed je posazen trošku výše. Další rozdíly v geometrii můžou být značka od značky a modelu, způsobu použití. Materiál rámu bývá stejný jako u silniček daného výrobce všechny komponenty jsou silniční. Takže vyšší odolnost je daná jen použitým obutím. Případně použitím odolnějších nábojů.

      Jako u všeho, záleží na potřebách každého soudruha, zda mu bude cyklokroska vyhovovat. Musí chtít sportovnější stroj. Jistě si pamatujete Favority s berany obrácenými nahoru. Pokud byste měli ty choutky, tak si cyklokrosku nekupujte :-) Pokud na ní osadíte hladké galusky (pláště) do 25 (28) mm a jiné nikdy nedáte, je cyklokroska zbytečná, silnička poslouží stejně, spíše lépe, bude za tu cenu asi lehčí a aerodynamicky trošku lepší. Cyklokros má smysl pro lidi co na tom budou jezdit širší obutí, nebo to budou střídat se silničním obutím.

      Já letos kroutím čtvrtou tisícovku na cyklokosce a neměnil bych. Mám kompletní 2 sady kol, přeměna ze silničky na „tereňáka“ trvá 2 minuty. Střídám to často, dle chuti.

      Důležité je, že kolo dělají výplety a obutí, u této varianty 2 sad kol je to hodně vidět. Přehozením kol se diametrálně mění vlastnosti. 35mm pláště vyžehlí všechno, projedou lesní cestu,ale na asfaltu nejedou, 11 atm v galuskách z toho dělají silniční raketu. Pro mé potřeby je to silnička a nestane se, že bych nebyl schopen jízdy se stejně výkonným silničářem. Rozdíl bude daleko menší, než jak se který den vyspím.

      Pochpitelně silnička vypadá lépe a určitě bude aerodynamičtější, ale pro mé použití je cyklokros ideál.

      Ale až vyrostu, pořídím si Pinarello, lépe se na něj balí holky :-)

      0 0
    • RUSH  

      Tyhle přesahy silnice – terén nebo terén – silnice mají zajímavá vyústění.

      Osobně jsem z podobných důvodů vyměnil full 26 za karbon HT 29, s tím, že v tom HT 29 budu mít vlastně dvě kola – dobrý HT a cosi na silnice (nechci říkat silničku, do té to má daleko), na čem se taky po té silnici pěkně svezu.

      Důvodů je více – měřím 192 cm, takže 29 se nabízela, dále u nás na severu Prahy se přesunům po silnici vlastně ani vyhnout nedá (a na ty je full určitě zbytečný) a pak jsem taky chtěl něco jednoduššího a levnějšího na údržbu (i na očistu po bahnitých závodech).

      Měnit pláště na tom lze taky a i zde jsou rozdíly v jízdních vlastnostech velké.

      Mám teď nově na 29 HT najeto asi 400 km a zatím se mi moje teorie potvrdily na 110 % – jsem moc spokojený, a full mi nechybí. Však ten karbon je moc dobře udělaný, je tuhý v záběru, ale v terénu umí i lecos utlumit.

      Ještě jsem zvědav na test na nějakém tom maratónu (kpž). Pokud i to bude ok budu spokojen, pokud ne – koupím širší gumy!

      0 0
      • RUSH  

        Dva roky uplynuly, opojení karbonovým HT 29 trvá. I pláště Fast Track Control 2,0 jsou tak akorát.

        Ale jelikož jezdím hodně po silnici (v rámci tréniku/přípravy na kpž), přemýšlím buď o silničce (asi tak okolo těch 20–30 tis.) nebo o druhé sadě kol se silničními plášti, abych alespoň trochu ušetřil terenní vzorek, zvláště na zadním kole.

        Máte s tím někdo zkušenost?

        0 0
        • tromboonen  

          Jestli je to jenom o tom si zamakat, plus trénovat na tom na čem jezdíš závody, tak 29er s hladkými asi funguje, alespoň to tu všichni říkaj… ale jestli se chceš projet a mít ten pocit že každé šlápnutí jede, plynulá rychlost, o třídu efektivnější posed než na MTB, větší vatriabilita úchopu na beranech, aerodynamika.. prostě jestli si chceš udělat radost novým kolem a mít možnost projt se úplně jinak než na MTB, jdi do silničky, klidně bazar za 15–20k když je to na trénování… a když už se to tu jmenuje CX jako silnička, tak na tyto účely asi normální silnici, respektive normální turističtější, ne závodní hajtru.. jednak to bude levnější než CX, druhak je lepší výběr a třeťak když jezdíš na MTB tak do terénu kolo asi máš.. na silnici stačí dát lepší 25–28 pláště a pohodlí je rázem takové, že se dá zvládnout i šotolina, polňačka atd.. přitom na asfaltu to pořád odvaluje líp než s úzkými nabušenými šlupkami..

          Si pujč silnic od kamaráda na jednu vyjížďku a budeš mít jasno..

          0 0
          • RUSH  

            Tak jsem zatím objednal tyto

            Dám je na zadek a pak poreferuju první dojmy… Pokud se mi to líbit nebude, začnu hledat nějakou silničku, ale asi v bazaru.

            0 0
            • tromboonen  

              To neni ani silnic plast, a na 29ru to furt bude neco jineho nez silnicka, kdo nezkusil, neuveri.. spis je rozdil v tom, jak se chova kolo/posed/prenos energie, nez v plastich..

              0 0
              • jecnak  

                Je to tak. I kdyz das na MTB silnicni plaste, tak to proste jako silnicka nejede. Nedavno jsem jel s kamarady na CX kolo a oni jeli na silnicckach a musel jsem konstatovat, ze proti silnicce je to jako jet s buldozerem. Bike se silnicnima plastema je na tom jeste o level hur kvuli sirokym riditkum.

                0 0
                • RUSH  

                  Plášť jsem nasadil (drát) a vypadá to podle mých představ. Jak už jsem psal, hlavním důvodem je šetřit terénní vzorek na terén a závody. Na tomhle pak najíždět km na silnici s tím, že nějakou tu polňačku by to mohlo zvládnout taky, pokud to tedy bude nutné. Zatím ho dám jen na zadní kolo, protože přední vzorek se sjíždí mnohem pomaleji. A taky mám 2 zadní kola (přední zatím jen jedno). Nevylučuji, že pokud mě to zaujme pořídím si to i na předek (včetně kola).

                  0 0
                  • RUSH  

                    Na biku to vypadá nezvykle a to především proto, že vpředu mám stále Fast Track 2.0. Uvidím jak to pojede …

                    0 0
                    • RUSH  

                      Tak, na novém plášti najeto cca. 100 km, pocity veskrze pozitivní. Jede to znatelně lépe, lehčí polní cestu to taky zvládne. Vypadá to sice neobvykle, zvlášť v kombinaci s „normálním“ pláštěm vpředu, ale určitě to splnilo mé očekávání. Uvidíme ještě jaká bude výdrž, ale za 370 Kč to není až tak důležité…

                      Už jsem se i díval po druhém předním kole na výměnu (mám jen dvě zadní), ale zatím jsem našel jen FORCE sice za velmi slušnou cenu, ale s vyšší váhou (1200 g). Nevíte někdo, zda to alespoň něco vydrží (jízdu po silnici)?

                      0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Vyvy86  

      cau nechci zakladat nove tema rad bych si koupilnejakou silnicku max kolem 50tisic je jedno jestli novou nebo jetou doporucite mi nekdo co koupit?? diky za typy

      0 0
      • tromboonen  

        Za pade si muzes docela vybirat, neco nacti a rozhodni jakej typ chces (klasika, endurance, aero), napis kde a jak jezdis a zacni se pomalu merit a pocitat geometrie..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.