• Jirka_Sd

    Zdravím vespolek. Už nějakou dobu vybírám silničku a nakonec jsem si byl vyzkoušet Cannondale CAAD12 na Sh105, vel56 – měřím 184cm, nohy 85cm. Kolo mě velikostně si myslím sedlo, jen by mohla být řidítka o něco výš – je to závodní geometrie, čemuž odpovídají i kliky 52/36, cena 30tis. No a ještě jsem byl v Decathlonu kde jsem zkoušel BTWin 520 AF vel. 58 na Sram Rival, kola Mavic Ksyrium s 28mm pl., pevné osy, Deda řidítka a představec, hydro brzdy, cena 27tis.

    O víkendu jsem byl u pána co prodává Trek Emonda ALR5 z r. 2017 vel 56, najeto cca 8000km, ve velmi pěkném stavu, stojánek ke kolu, cena 25tis. Už už jsem byl rozhodnutý že ho vezmu, ale nakonec mi přišla velikost na mě malá. Přijde mi že na kolech s geom. endurance je na mě velikost spíš 58 ale u té CAAD12 mi sedne vel56.

    Jestli mohu poprosit o názory zkušenější.

    0 0
    • deekay  

      Ono ty velikosti jsou casto docela matouci. Chce si to najit presne rozmery, konkretne hodnoty reach a stack. Caad12 je pomerne dlouhe kolo.

      Dost taky zalezi na pomeru delky nohou a trupu a posedu . U kratsiho kola muzes dat delsi predstavec. Osobne je dle me na silnicku OK pro bezne uziti 100–120mm. (ja treba vozim se 179cm, ram 56 a 120mm predstavec, vyska sedla od stredu cca 74cm)

      A nejdrive bych si ujasnil, co za typ silnicky preferuju, co budu jezdit atd.

      0 0
    • platypus  

      Tak každý kolo se dá doladit výměnou představce, nebo obměnou celýho kokpitu, snížením nebo zvýšením sedla atd.akorát si nesmí dvoumetrovej chlap vybrat esko, třeba. Přesnou odpověď ti daj někde kde měřej posed a to stojí love. Vsadil bych na první pocit na kterým se cítíš nejlíp, klidně je možný, že šáhneš vedle, to už tak v životě chodí, nevím co chceš slyšet.

      0 0
    • roupik  

      jestli ti CAAD12 sedl tak ho vezmi, řekl bych, že neuděláš chybu, značení velikosti nemusí být u různých výrobců ani podobné natož stejné

      0 0
    • Jirka_Sd  

      Tak Reach je u obou kol téměř stejný 393mm u CAAD12 a 394mm u BTWIN. Podstatný rozdíl je u Stack 567mm u CAAD12(56) a 610mm u BTWIN (58). U toho BTWINa mě zaujalo to podle mě docela dobré osazení za ty peníze, ale je pravda, že ty jejich rámy se mi až tolik nelíbí.

      Ta CAAD12 váží i s pedály (obyčejné co mi tam dali na projetí) 8,42kg, což je na hliníkový rám podle mě dost dobré. Ten Reach by šel asi trochu natáhnout představcem s nějakým úhlem, ale je otázka co by to udělalo s ovladatelností. Odpovídá to pojetí kola CAAD12 sportovní geom., BTWIN endurance a ten větší rozdíl je daný také 56 ver 58.

      0 0
      • gregorus  

        Značení velikostí rámů je někdy trochu zvláštní, ale obecně bys s tvojí velikostí neměl potřebovat 58 délku horní trubky. Nemá cenu se na endurance snažit dosáhnout závodního posedu výběrem větši velikosti. Záleží samozřejmě taky na délce rukou, ale pokud je máš „standardní“ , tak reach 393 je hodně, odpovídá to sportovnímu posedu caadu.

        U tribanu navic s velikostí mění uhel sedlové trubky, takže nemůžeš srovnávat jenom reach.

        0 0
      • plzakj  

        S caadem chybu neudelas. Ramy z dekace jsou vizualne strasny. To je jak hadry z lidlu :-)

        Prodlouzit predstavec na silnici bych se vubec nebal. Sagan vozi 140 :-)

        0 0
      • deekay  

        Pokud je reach udany u obou stejne a stack je vyrazne vyssi u Btwinu, pak ten Btwin je o kus delsi, pokud predstavce das do stejne vysky.

        0 0
    • Vrci  

      Nekoukej na velikost, ale na rozměry. Mám dvě stejně velké silničky. GT je 58, Canyon je 62.

      0 0
    • Jirka_Sd  

      Mě nešlo o natažení do délky, ale spíš o zvýšení řidítek u CAAD12, abych nebyl tolik předkloněný. U toho BTWINu jsem měl ruce prakticky natažený, což není podle mě úplně dobré, u CAAD12 jsem je měl lehce pokrčené.

      Ještě mám trošku vítr z klik 52/36 (kazeta 11–28), ale jsem z Nymburska a převládá tady rovina, mírné kopečky tak to snad půjde.

      0 0
      • plzakj  

        Zkus btwin v 56. To vypada, ze ti je 58 velka. Mam prakticky stejny proporce, jako ty a na testfestu mi padla 56. Vsechny 58, na ktery jsem zatim vlezl mi byly dlouhy.

        U CAADu je jeste jeden otaznik – stred BB30a. Nic, co ti usnadni vymenu klik, je to zdroj pazvuku a problemu.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • platypus  

        Ještě jeden příspěvek a už ti dám pokoj a sobě taky. Dobře to napsal gregorus, je blbost dávat na kolo se závodní geometrií deset cm podložek pod řízení, s takovým kolem se potom taky nemusíš domluvit, co se řízení a posedu týče. K těm klikám, správnej silničář najíždí nejprve na jaře ňáký kiláky v základní vytrvalosti, něco si o tom zjisti.

        0 0
      • milan.v  

        Natažený posez není nikdy dobře, tzn. natažené ruce jsou špatně, musí být lehce pokrčené, tolik základní poučka z fittingu.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Jirka_Sd  

      Děkuji všem za rady, ještě si tu CAAD12 pořádně vyzkouším. Nejhorší je že během krátké jízdy na dvorku prodejny se toho moc nepozná, tedy já toho moc nepoznám.

      Spartacus – o té Synapse jsem taky přemýšlel.

      Ještě se chci zeptat- jsou tam pláště š.25, zda jdou na ty ráfky Mavic Aksium pláště 28?

      0 0
      • atty  

        Pláště 28mm nejsou problém – do nedávna se na podobně širokejch ráfkách vozily i gumy třeba 2.1 nebo 2.25" na MTB. (mám na 17mm Aksiích 30mm gumu a vcelku bez problémů se na podobné šířce dají provozovat i gumy širší (35–40mm).

        0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Na Aksiích jsem bez problémů vozil na CX kole pláště 35mm…

        0 0
      • vt  

        Lepsi nejaky vyzkouseni nez nijaky. Mam to teda stejny, ze poradny dojem poznam az po par vyjizdka, kdyz si posed a riditka zkroutim jak sem zvyklej. Zkus si to pomerit ze starym kolem, to se mi osvedcilo.

        0 0
    • Tydlii  

      Zdravím, prizivim se tu:

      Sháním tréninkovou silnici na najizdeni objemů, celoroční provoz ale primárně zima, až mtb půjde do sklepa.

      • 190cm, 95cm noha (cca 97 s tretrou), 76–7kg (za poslední 3 měsíce jsem cca 5 zhubl a ještě to snad půjde dolů)
      • rozpocet čím min tím líp
      • v životě jsem neseděl na silničce, mohl bych vyzkoušet v cyklo obchodě / dekaci ale je mi to morálně blbý, když vím že si tam to kolo nekoupím

      Zaujalo mě toto:

      https://cyklobazar.cz/…ndale-caad-6

      To kolo se mi hrozně líbí opticky, ale jinak nedokážu posoudit výbavu (nejde o co nejlepší, ale spolehlivost/ná­klady/funkčnos­t), 8kg mi přijde dobrý…

      Co si o něm myslíte? Díky za názory.

      0 0
      • Vilém  

        Tak je to skoro 20 roku stary kolo.

        0 0
        • Tydlii  

          To je mi jasný, mimo jiný proto s tím jdu sem.

          Zatímco u mtb mám podrobný přehled o vývoji technologií za posledních 20 let, i osobní zkušenost se sportovním mtb z roku '97 a dokážu přesně popsat rozdíly oproti dnešku a vyjmenovat důvody proč bych takový kolo nechtěl, tak u silniček netuším… – neseděl jsem na ničem.

          Mohl bys tedy prosím popsat nějaké zásadní konstrukční změny, ke kterým od té doby došlo?

          Pointa je, jestli chtít takhle staré kolo osazené dražšími ale staršími komponenty, nebo radši vybrat něco zánovního na soře/tiagře?

          0 0
          • plzakj  

            Pribyl jeden pastorek na kazete :]

            Dneska snaz sezenes modely s pohodlnou geo. Driv byly silnice vetsinou jen zavodni stroje.

            Dneska se delaj ramy, ktery pojmou i 32 nebo 35mm gumy (pokud jsou na kotoucich). Pred 20ti lety se vozily 21mm?

            U hliniku bych se hlavne bal, ze po 20 letech bude nachylnejsi na prasknuti. A v podstate vsechny komponenty muzou bejt na hrane zivotnosti. Takze taky do toho muzes lejt X tisic a puvodni zbyde jen ram. Kterej ti pak praskne :)

            A otazka je, jestli chces vlastne silnici a nehodil by se ti spis CX/gravel, kam das siroky plaste a plnohodnotny blatniky.

            0 0
            • Tydlii  

              Vím že nechci gravel. Mám 2 mtbcka, fulla na sezonu, HT na zimu a na obojím jsem zvyklý jezdit i dlouhý / lehčí trasy. Radši ozelim rychlost gravelu a když jsou podmínky na to vyjet mimo silnici, tak přihodím do tréninkový trasy trasy nějaký trailik pro oživení.

              CX je otázka, blatníky určitě ke slovu přijdou. Kotouče na silnici určitě nechci, preferuji nižší hmotnost.

              0 0
              • Tydlii  

                Ale abych tak rychle nesoudil – nemám nic vyzkoušeno. Takže varianty to jsou, ale opravdu jde o levné kolo na trénink za jakéhokoliv počasí, žádný dlouhý vybírání, prostě hupsnout na něco co sedne a najizdet km

                0 0
                • plzakj  

                  a uz jsi na takovym zavodnim kole s 21mm gumama v mokru bez blatniku x hodin jel?

                  0 0
                  • Tydlii  

                    Jak píšu – neseděl jsem na žádný silnici :). Musím sladit s lidma se kterýma budu jezdit, na gravelu bych žiletkarum nestačil. Brzdy – je pravda, že i přechod z SLX kotoučů na Level TL byl trochu nepříjemný, byť jsem si zvykl, jenže pohledej v bazaru něco na kotoučích. Svou roli hraje i to, že zkrátka chci jezdit s partou a ta trénuje na silnicich, pokud bych to resil čistě sólo, tak bez problémů do jara nasetrim a koupím endurance cf 7.0 za 40k a klidně budu celou zimu prohánět HT. Kolo ale potřebuju teď a peníze nejsou.

                    0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Jestli chces jezdit s grupou tak jsou douhy blatniky se zasterkama nutnost a tady budes mit veliky problem je dostat pod brzdu i mezi sedlovou trubku a zadni kolo. Da se to resit ale…

                      Jiank bych se toho nebal, za ty prachy, pokud to neni olitany k smrti a to bys poznal- vakl na hazce, probrzdeny rafky, sjety prevodniky. Za 12tis kolo co ma k 8 kg nekoupis- a kdyz tak se ti nebude libit.

                      0 0
                      • Tydlii  

                        Tak situace:

                        1. zítra si jedu vyzkoušet silnici

                        (kluci vozí 25mm pláště, blatníky ne)

                        Udelam si z toho nějaký obrázek.

                        1. Poté se pojedu podívat na toho CAADa, psal jsem majiteli, kolo je volný…

                        Na co si dát ještě pozor kromě viditelného opotřebení (ráfky, vojetej pohon atd…)?

                        Jak zjistím max. šířku pláště? Mám si vzít šupleru nebo lovit někde specifikace rámu? Kolik je minimální mezera?

                        0 0
                        • Marekstrni  

                          Možná bych si vzal i merku na řetěz nebo to změřit tou suplerou.

                          0 0
                        • plzakj  

                          Okometricky v brzde, u sedlovy trubky, mezi savlema zadni stavby, v predni vidli. Jestli nechces do bahna, tak ti staci na obvodu kola tak 3mm rezerva (kola trochu pruzi/hazi). Porovnat s aktualnima. Jestli tam budou 25mm, tak poznas, jestli se 28 vejde nebo ne. Odstup do stran radsi vic jak 3mm. Obcas se ram i zaplety krouti. I kdyz CAAD se kroutit nebude. Vem si supleru a zmer si, kolik ma zadni plast ted. Podle ty bycni fotky uz tam vetsi nedas, kvuli mistu u sedlovy trubky.

                          0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Na praskliny na ramu kolem svaru, zamku sedlovky, kolem misek hlavka. Taky jestli nehazi vyplety, nemaji vuli v loziskach a v BB, v hlavku. To uz se da resit, ale neco to stoji, vic (Campa BB) ci min (loziska do hlavka nebo naboju od Cinana)

                          Ad plaste, kouknes jaky je tam plast a odhadem kolik mm navic je tam mezera pod brzdama a u ramu. Ale jestli se tam v poho vejde 25 tak ok, divil bych se kdyby tam i ted bylo min nez 23mm.

                          K blatnikum kluci casem taky dospejou ;-)

                          0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • vt  

            Nic technologicky prevratnyho se na silnici nestalo. Contador i na tomhle kole udela na Revnicaku KOM :-) Je to proste stary, vevnitr to muze byt uplne ko.

            Na trenink normalne kup nejaky hlinik na Tagre\105 a bude to v pohode.

            0 0
            • Tydlii  

              vzal jsem to :) . nelituju. To řazení je prostě parádní. Jel jsem na raketě v ultegře a nedá se srovnat. Jak švýcarský hodinky to šlape.

              0 0
    • Jirka_Sd  

      Ještě jsem si vzpomněl, že ta CAAD12 měla na zadním kole na straně přehazovačky ploché dráty, všude jinde byly kulaté. Nevíte jestli to má nějaký důvod nebo je to zmotaný výplet z výroby?

      0 0
      • atty  

        To neřeš, plochý i lulatý dráty kombinujou třeba Mavic i Fulcrum (a asi spousta dalších výrobců zápletů), buď je to kvůli zvýšené tuhosti na straně kazety, nebo je to kvúli aero efektu okolo kazety, nebo kombinace obojího.

        Prostě když si projdeš tovární záplety známých značek, najdeš to u spousty zápletů. Nic nevídaného ani neobvyklého v tom nehledej.

        Nebo mohl majitel urvat drát a měl po ruce ploché dráty správné délky, tak to dopletl tím, co měl. Žádnej problém v tom není, pokud někdo ví, co dělá.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.