Schwalbe ADDIX - zkušenosti a pomoc s výběrem pláště.

164 nepřečtených
  • theedge

    Ahoj máte už nějaké zkušenosti s novýma gumama Schwalbe se směsí ADDIX ?

    Verze Speed nebo SpeedGrip – gumy jako RaRa, RoRo, NN. Porovnání s dosavadní verzí 2015. U verzí Performance dost vyletěla váha.

    Bude to na 29 fullu ale ježdění bude primárně za sucha a budou to hodně lesní, štěrkové cesty, lesní pěšiny a občas i traily ( něco i přibližovací asfalty ). Žádné závody.

    Na novém kole mám 2× Nobby Nic ale ve verzi Lite Skin 2015 a toho se dost bojím. Navíc do zadu chci koupit něco jezdivějšího a hlavně odolnějšího.

    Uvažuji o Racing Ralph 29×2.25 se ketrým mám dobrou zkušenost ze starého 26 kola.

    Ve staré verzi RaRa v Performance byla uváděna váha cca 610g ve verzi s addix to je 735g … :-( To mne dost překvapilo.

    Takže buď koupit starý Performance nebo nový ve verzi Speed a Snake Skin ?

    Mám se v předu bát toho NN Lite Skin ? Nahradit ho RoRo Snake Skin SpeedGrip ?

    0 0
    • novas752  

      Spíš bych řekl že udávaná váha performance se více přiblížila realitě. :) Se starejma pláštěma jsem často měl okolo 80g+ oproti udávaný hmotnosti. Ale aspoň byly odolnější.

      0 0
    • Idas  

      To jsou dve rozdilne plaste

      Racing Ralph Evolution Snake Skin 29×2,25 Addix 630g

      Racing Ralph Performace 29×2,25 Addix 735g

      0 0
      • theedge  

        Myslel jsem rozdíl váhy mazi Performance 2015 a Performance ADDIX 2017 – 610 vs 739 g. ale možná to může být i tak jak píše novas – že váha udávaná váha u strého modelu byla podstřelená.

        0 0
        • okam_z_brna  

          Racin Ralph Performace 29×2,25 jsem vážil a měl 570 g…teda alespoň ten můj kus

          0 0
    • Idas  

      Ja jezdim na predku Evolution Rocket Ron 29×2,25 Lite Skin 520g Addix Speed

      a na zadnim kole Evolution Thunder Burt 29×2,25 Snake Skin 575g Addix Speed

      Na takove jezdeni jak popisujes je to idealni.

      0 0
      • theedge  

        Je zvláštní že Schwalbe uvádí že modrá měkčí směs SpeedGrip s větším gripem má delší životnost než tvrdší a rychlejší červená směs Speed. Dle mé logiky to jde proti sobě. Dost pochybuji že modrá měkčí směs má vyšší vzorek než rychlejší červená která má rychlejší odvalování … jinak si tu delší životnost nedovedu představit.

        https://www.schwalbe.com/…g-ralph.html

        0 0
        • theedge  

          No podle tohoto měření Racing Ralph Pacestar 2015 vs ADDIX 2017 teda ta nová směs moc dobře nedopadla …

          https://www.bicyclerollingresistance.com/…eedgrip-2017

          0 0
          • Georrge  

            Zajimave…jeste by me zajimalo, jak jsou na tom s vydrzi, pokud by vydrzely vic jak pacestar, tak by se ten horsi valivy odpor asi dal pochopit.

            0 0
          • doubleingram  

            Slusny propad :) Uzasa inovace, zda se.

            0 0
          • MlokCZ  

            Fakt bída pro variantu speed na to, že proklamovali snížení valivého odporu, čekal jsem to lepší (minimálně ne zhoršení).

            Speedgrip se dá (ale u RaR stejně asi se moc používat nebude), tam je to slušný výsledek na měkčí směs.

            Sice u toho TL-E je část zhoršení o těch 2,5W (pro nejnižší měřený tlak) daná tím těžkým konkrétním kouskem (mám už více kusů zvážených a všechny jen pár garmů nad udávanou hmotnost, vše kolem 640–650g a obecně ty výrazně těžší kusy jedou o chlup hůře, jak mají o chlup více materiálu, což přidalu i tu jednu desetinu při měření), ale i s lehčím kouskem by to vyšlo o těch cca 1–1,5W hůře jako to vyšlo u Liteskin verze (kde už nebyl nijak přehnaně těžší kus).

            Ještě by se hodilo měření pro TB, ale i tam to nejspíš dopadne zase někde kolem +1–1,5W.

            Další důvod, proč na opravdu rychlé ježdění bez těžkého terénu dát raději G-one allround (tam doufám, že to s nedopadne brzy jako s pacestar), který už je konečně i běžně dostupný (i když zatím drahý, půjde ještě určitě s cenou dolu) např. na bike-components.

            0 0
            • MlokCZ  

              Příspěvek z diskuze na bicyclerollin­gresistance od autora testů

              "Because these tires didn't perform as promised, I bought some more Addix tires (over a 3 month period, from different shops and countries) and retested everything up to 3 times. All tires with the Addix Speed compound performed very similarly to the one above. Also, many tires seem to be way over weight with some tires even coming in close to 100 grams heavier than specified.

              There was one exception of a Rocket Ron LiteSkin with Addix Speed compound that did offer the promised 10% reduction in rolling resistance. This makes me come to the conclusion that Schwalbe is still ironing out production issues with these new compounds.

              November is going to be „Addix month“ with more reviews of the other Addix tires coming (SnakeSkin, SpeedGrip compound, Rocket Ron)"

              To je tedy velmi zajímavé, že různé typy plášťů se s novou směsí chovají jinak. Jsem zvědav, až test RoR zveřejní (ten tam ještě není).

              A to také znamená, že to není přenositelné na další modely plášťů a chtělo by to měření i pro TB. A je to další argument proč raději RoR než RaR, takhle bude v addix speed RoR už o dost rychlejší.

              0 0
              • 01carbon  

                Nevim jak ostatnim, ale ror mi vzadu ubyva jenm se na nej podivam. Ta cast behounu kde jsou drazky asi 1mm hluboke ve spuntech je pryc radove po 2–300km.

                0 0
                • MlokCZ  

                  S tím jsem problém nikdy neměl a vydrží mi dlouho, jen o malinko méně než RaR. Ale mě všechny pláště vydrží dlouho.

                  Nicméně na zadním nemám rád jak RoR vibruje, proto RoR/RoR rád nemám (když je jen na předním, tak to ještě jde). Nejspíš tedy budu jezdit RoR/TB. I když by to chtělo ještě to měření pro TB.

                  0 0
          • Tina  

            Ale je potrebné si uvedomiť, že na 35 – 55 PSI tubeless plášte do terénu snáď nikto nefúka. Pri tlaku 25PSI je už rozdiel v laboratórnych podmienkach minimálny. Navyše stále lepší ako vyhlásené plášte Specialized Fast Track alebo Maxxis Ikon.

            0 0
            • novas752  

              Těžší lidi foukaj lehce přes 2 bary docela běžně.

              0 0
              • Polka  

                Zadni jo.

                0 0
                • Georrge  

                  Tak metrákový jedinec to bude vozit i vepředu, vzadu tak 2,5 a možná i trošku víc. A taky záleží na šířce, pokud by měl 2,1 gumu tak zase nějakou desetinku nahoru. Ale 2,1 guma pro takového macka, to už asi není optimální kombinace :)

                  0 0
                  • Polka  

                    Tak ja vepredu urcite ne a to ani na odpruzene vidli. Na pevnaku tak 20/35psi predek/zadek na 2.25" plastich.

                    0 0
                    • Georrge  

                      A kolik vážíš, ten metrák zhruba? Já od jisté zkušenosti foukám trochu víc raději i na předku. Vozil jsem 2,4" NN na předku a tlaky se mi pohybovaly někde kolem 1,2 baru, jelo to dobře, drželo luxusně, ale pak jsem jednou na asfaltu vzal za přední brzdu, kolo nebylo úplně rovně, takže se žvýknul bok, vyskočila patka a v ten moment jsem byl bez vzduchu v gumě :) docela mě to vyděsilo a od té doby pod 1,5 raději nejdu. Jo a měl jsem v té době asi 80kg. Možná ne úplně dobrý ráfek…

                      0 0
                      • Polka  

                        V zimě metrák, v létě o něco míň. Samozřejmě je to na mlíku, dřív jsem jezdil i na předku třeba 15 psů, ale už to bylo dost na hraně a občas jsem šel i na ráfek, tak jsem pak začal foukat o něco víc. Svlíknutí se mi v kombinaci RaR (RoR) a AC nebo DT ráfek nikdy nepovedlo. S dušema (kvůli mrazu) teď na zimáku mám kupodivu vlastně stejný tlaky – 20/32 psů.

                        0 0
                        • Koblich  

                          No já se svým metrákem foukám na Kenda Small block eight 26×2,1 s dušema vepředu 1,4 bar a vzadu 1,9 bar. Tak to jede parádně, i přes kořeny je to v poho. Jak se nafouká přes 2, začne se to chovat naprosto nepředvídatelně, nedrží to stopu, předek ustřeluje, odskakuje, prostě naprd. Jezdím tak celý léto a zatím ani jeden defekt ;-)

                          0 0
            • ememem1  

              to by som este ako tak chapal, co nechapem je rychlost pri ktorej to testuju (30km/h), to nejazdi ani nino s kulhavym, docela by ma zaujimalo jak markatny by bol rozdiel pri ovela realnejsich 20km/h (co je furt dost)

              0 0
              • JFtryall  

                30 avg bylo na MS v maratonu a na ceskych maratonech se 30 pohybujes dost casto. Vhodnejsi by to ale bylo vztahnout k wattum a idealne v realnych podminkach, testovaci koridor na spatnem povrchu a dobrem povrchu- deset prujezdu a prumerovat. Tyhle testy s dusi a na vysokem tlaku jsou sice fajn pro prehled, ale nebral bych to jako neprustrelnou pravdu. Mnohem dulezitejsi je chovani a vlastnosti na horsim povrchu obecne. Tam ty rozdily budou asi celkove nizsi nez tady. Poddajnejsi plast bude treba ztracet v laborce, ale na rozbite ceste to muze byt naopak- viz nove Spesly napr., to mam otestovane sam.

                0 0
                • ememem1  

                  30? ked tak pozeram na tohtorocny vysledok tak prvy piati (FERREIRA, LAKATA, PLATT, PINTO, HYNEK) boli horko tazko par desatin cez 23. predpokladam ze bezna populacia bude niekde hlboko pod 20. a vysledky resp. rozdiely pri tejto rychlosti budu teda znacne ine.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Na MS v maratonu mel Alban Lakata prumer necelych 30. Videl jsem ty data. Na Novacupu i KPZ je casto i pres, i kdyz uznavam, ze to neni teren jak si to predstavuju. Ale pro bikove top pneu ma urcite cenu delat spis 30 nez 20 na perfektnim povrchu. I hobik na biku jede po asfaltu 28 uplne v pohode. 20 by se hodilo pro spatny povrch.

                    0 0
                    • ememem1  

                      si videl asi hodne zle.data, 135 km za cca 5h 40m, to je priemee 23 a ne 30

                      0 0
                      • biker jura  

                        Zle data máš ty. Lakata na to vezl maxxis maxlite 285 kvůli profilu, podkladu a tím pádem leteckýmu dni…

                        0 0
    • Lachtis  

      Mam na 29 xc fullu a xc ht 29 addix speed RoR a RR 2,25 a spokojenost. Presel jsem po 2 letech na continentalech xking a raceking.

      Plaste jsou rychle v pohode s TLR… zatim s nimi nemam zadne problemy.

      0 0
    • babicak  

      RaRa 29×2,1 Performance Addix 884 g včetně papírového obalu

      0 0
      • novas752  

        Moje kolo vazi i s prepravni krabici 21kg.

        0 0
        • babicak  

          OK, máš pravdu. Tara 93 g, tolik jsem tedy nečekal. Už je to správně, hmotnost pláště 791 g.

          0 0
          • RomanH  

            U 26×2.25 je to 720g, stara verze mela tusim 520g. Pokud tech 200g bude mit vliv na odolnost, tak proc ne.

            0 0
            • RomanH  

              jeste odkaz na vahu…

              0 0
              • Vilém  

                Moc tam toho videt neni:)

                0 0
                •  

                  jak se z malý fotky stane ještě menší:-)

                  0 0
                • RomanH  

                  koukam :-):

                  V mobilu jsem ji uz smaznul, a preulozena z odkazovaneho vlakna se zmensila. A bohuzel, v editaci jiz nejde fotka vymazat – tuknu na krizek, foto zmizi, a po znovunacteni prispevku je tam zpet.

                  0 0
              • doubleingram  

                Podobnou, ne-li stejnou vahu mam z Ali a zacala slusne premerovat.

                0 0
    • kam  

      Jezdím vzadu červený Adix RaRa a už ho budu měnit za nový. Spokojenost, dám ho i na předek.

      0 0
      • kam  

        Ve verzi bez duší SS 630 gr.

        0 0
        • Karaya  

          To je udávaná. Máš fotku skutečné? Obávám se, že to bude spíš okolo 700g.

          0 0
    • theedge  

      Tak jesmm objednával ještě starý RaRa Performance DC 29×2.25 a poslali mi už novou verzi s Addix.

      Teď jsem ho vážil 815 g :-O ( samotný plášť samozřejmě ) Je to fakt kus gumy.

      Budu ho vracet … pěkně mě se*ou. Měli na webu obě verze a záměrně jsem objednával starou verzi. Holt vemu novou verzi s Addix Speed a Snake Skin. U verze Speedgrip se bojím že se brzo sjede … i když Schwalbe na svým webu udává že Speedgrip by měl mít delší životnost, ale zdá se mi to proti logice věci.

      0 0
      • Cannoneer  

        Mám Hans Dampf 27.5 × 2.35 Sna­keSkin, Addix Speedgrip, Navážil jsem 800 g, výrobcem udávaná hmotnost je 795 g. Té odchylce se mi ani nechtělo věřit :-) Jinak si myslím, že děláš dobře, že jdeš do verze SnakeSkin, verze Performance se lidi kolem ně po prvních kilometrech většinou hodně rychle zbavovali (byly dodané s novými koly, vše AM nebo Trail kategorie, pláště NN nebo HD).

        0 0
        • theedge  

          No myslím že s novou verzí Performance žádný Snake skin není potřeba protože ta bočnice je fakt poctivý kus gumy … ale váha už je nepoužitelná. Přidat si 200g na jednom kole je fakt hodně.

          Pokus pláště od Schwalbe tak už asi jedině Snake Skin a asi Speed. No začnu víc uvažovat o Continental X-King.

          0 0
          • Cannoneer  

            Mně osobně by ta váha u pláště na Trail nebo AM asi ani tak nevadila (hlavně na zadním kole),, i když 200 g už fakt dost, ale ta Performance verze bude mít horší grip a valivý odpor. To si myslím, že za těch pár ušetřených stovek nestojí, pokud člověk není vyloženě příležitostný cyklista.

            0 0
      •  

        tak pláště s addix jsou docela těžký a asi se vrátím k přepracovaným contikům

        0 0
      • Opoce  

        taky už mě schwalbe pěkně serou…

        vrátil jsem se ke schwalbe po třech letech ježdění pryží specialized, a musím prohlásit, že lituji. Další pryže budu testovat maxxis

        co se týká schwalbe, nejen že lžou ohledně váhy (RoR navíc 63 gr. a RaR navíc 45 gr.), také udávaná šířka neodpovídá (v reálu je plášť užší), ale navíc teď ten poslední RaR Addix mi z Německa přišel s defektním bokem, měl takovou drážku na boku pláště, kde chyběl matroš, jakoby tkanina vylézala ven z gumy na povrch. Skrze toto místo šlo ven mlíko, do rána byla pryž bez tlaku.

        Takže jsem reklamoval, slíbili poslat peníze zpět.

        nechci to tady nijak hrotit, ať si každý jezdí co hlava ráčí, ale za mě schwalbe no more

        0 0
        • doubleingram  

          Se nediv, „zamestnali“ krimigranty. A 40 g rozdil mi zas neprijde nejak extremni, pokud to neni nejaka ultralight uzovka.

          0 0
          • Martinson  

            Táhni někam s kecama o migrantech v debatě o pneu na biky.

            0 0
            • doubleingram  

              Ocenuji tvoji toleranci. Doufam, ze stejne aktivni si u jinych castecne off topic postu.

              0 0
              • Idas  

                Vsechny vyrobky Schwalbe se vyrabi ve Vietnamu a Indonesii.

                V nemecku se nikdy nevyrabeli.

                0 0
    • JMT  

      29×2,25 snakeskin speed

      0 0
    • danis7  

      Čím nahradit Schwalbe RaR u 29" kol? Doteď jsem vozil 2,25 RaR vpředu i vzadu, verzi performance s 610 g na plášť a byl jsem maximálně spokojený, cena vs váha+valivý odpor+odolnost mi stačila. Letošní verze performance už je mimo, přes 800 g (735 na webu schwalbe) je opravdu moc, tohle nechci. Navíc na nový Addix nejsou dobré recenze, valivý odpor šel nahoru … a cena je taky přepálená, 1200 kč za verzi s SS.

      Čím nahradit starý RaR? Slušná váha, nízký odpor, rozumná odolnost a cena do ± 800kč

      0 0
      • Polka  

        Specialized Fast Trak.

        0 0
        • Atilla  

          grid a griptlon.

          0 0
          • Polka  

            Ty jsou uz tezsi. Ja mam dobry zkusenosti s klasickym 2blissready v sirce 2.2".

            0 0
            • Atilla  

              710g v 29×2,1 a není to úplná užovka cca 58mm jestli si dobře pamatuji.

              0 0
        • satch  

          a v případě 29 předpokládám, že bereš tu 2,3 palcovou šířku… jak je na tom ten plášť s tou šířkou v reálu? Třeba v porovnání s race kingem nebo něčím podobným? díky

          0 0
          • Polka  

            Ja vozim na zimaku starsi 2.2" a sirka odpovida, 2.3" jsou taky poradny balony s odpovidajici sirkou 58mm myslim. A kdybych je kupoval dnes tak urcite zvolim 2.3" nez 2.1", to jsou na me moc uzovky.

            0 0
            • Atilla  

              JFtryall mě psal, že 2,3 jsou už celkem pořádné balony. Ta 2,1 není taky nijak moc úzká(měl jsem jí teda na i30mm) a můžu jí změřit na i25mm.

              0 0
              • satch  

                mám 23mm, tak pokud by bylo možné změřit tu 2.1 na 25mm, bylo by to super, díky

                0 0
                • Atilla  

                  Tak. Trochu to trvalo. Na i25mm s duši má 53.5mm bezduse se asi trochu roztáhnout. I30 ráfek tenhle plášť pěkně roztáhl.

                  0 0
      • novas752  

        Mitas Scyla, Maxxis Ikon…

        0 0
        • doubleingram  

          Ikon dost lidi hani, ze nejedou, spis treba XKingy, ne?

          0 0
          • novas752  

            X king taky nejede, to spíš Race king a ty zase dost lidi hani ze jsou tenky jako papir a tecou.

            0 0
            • kyl  

              A trhá se patka.

              0 0
            • doubleingram  

              Xkingy myslim jedou vice nez slusne, rozhodne lip nez Ikony a co vim i zatim testovany addix Racing Ralphy. Protection sou hodne odolny a patka se nam na x kusech netrhla celou sezonu, Racesport i Prot.

              https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

              Race kinga Prot mam vzadu a po par stech zatim mliko drzi a tenky mi teda neprijde.

              0 0
            • biker jura  

              nová verze RK 2018 je v cajku ;)

              0 0
              • mrozu  

                Jakože neteče? ;)

                0 0
                • doubleingram  

                  Je to novy RK? Taky mi novy na behounu na dvou mistech trochu tece ale pravd. jako dusledek defektu a hlavne FL. Boky uplne v poho, stary porad pres boky uchazel a vic se zvykal, o dost vic subjektivne.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Dle te fotky mi to prijde jako nova verze.

                    0 0
                    • mrozu  

                      Je to 2018 Protection, nasazoval jsem ho před Králem Šumavy. Tmel napřed Zeroflats, teďka Notubes Race. Tohle prolínání je prostě Conti klasika, vepředu mám už druhou sezónu Forekastera a na něm není ani flíček. I přesto ale za mě nejlepší plášť na zadek.

                      0 0
                      • biker jura  

                        měli jsme už deset kusů RK 2018, z toho i race sport verze a s tmelem zero flats a notubes taky ani flíček :D Ale já nemeěl problémy ani se starýma racesportama, na který tu všichni nadávaj, takže to asi bude rukama… možná ne vašima, ale mejma, geniálníma (to abych předešel nějakýmu handrkování :D )

                        0 0
      • ememem1  

        Navíc na nový Addix nejsou dobré recenze, valivý odpor šel nahoru … – celkom vazne a bez rypania sa pytam ci by si mohol dat konkretny link na nejaku takuto recenziu.

        a cena je taky přepálená, 1200 kč za verzi s SS – schwalbe su napriek povesti jedny s najlacnejsich gum, napr. toto https://www.bike24.de/1.php?… je tusimze cca tisicka ci ne?

        0 0
      • TeryPV  

        No, objednal jsem, ze zvědavosti a na zkoušku, nové RaR performance TLE a ano, jsou těžší, ale zase vypadají mnohem bytelněji, nejsou to takové šlupky jako původní. Navíc nahodit jdou parádně. Mám jej zatím jen na předním kole. Grip celkem solidní, i když v tom bahně teď se toho moc nepozná. Valivý odpor na předním kole asi nemám nárok poznat, takže netuším. Uvidíme jaká bude výdrž no.

        0 0
      • danis7  

        Našel jsem v jednom e-shopu ještě starou verzi RaR a objednal. Bohužel mi poslali už novou s addix. Takže RaR 29×2,25 v Per­formance verzi váží 818 g. Gumu budu vracet. Ta váha je šílená.

        0 0
        • Atilla  

          Však je to levná řada, nevím co jsi čekal. Aspoň to nejsou takové papíry co předtím.

          0 0
          • danis7  

            Stejná řada předtím měla 610g a odolností na tom byla velmi dobře.

            650 Kč na levnou řadu je dost.

            0 0
        • jarouš2  

          Taky jsem kupoval 2.25 jedna měla 795, druhá 815. Je sice těžká, ale zase to neřízneš.. Lehké gumy jsou dobré jen pro gramohoniče.. Pokud aspoň trochu prasíš ze sjezdu tak LS nebrat.. Jo a loňská rozhodně neměla 610g, Měl jsem 2.1 a ty měly 700gr.

          Mitasky mají 700gr ale nejsou rychlejší jak RR a grip o dost horší.

          0 0
    • ZdeNECK1  

      Zdarec, moje zkušenost s Addix – rozměrová, měnil jsem Racing Ralph pacestar 29*2,25 (57–622) za novou verzi Racing Ralph Addix speed 29*2,25 (57–622) – záměr byl mít stejně objednou pneu… nepříjemné překvapení na stejném ráfku je Addix o 2mm užší a o 3mm nižší!… obojí je Snake Skin… obojí stejné číslování na pneu 29*2,25 (57–622). kdo se v tom má vyznat......

      0 0
      •  

        a to nejhorší nakonec že je ještě o dost těžší nebo se pletu ?

        0 0
        • ZdeNECK1  

          nemám zváženo, myslím, že pacestar měl nový něco kolem 640gramů, addix má papírově 630gramu, nicméně mu chybí strasně moc materiálu/objemu ve srovnání.....pa­cestar mi neházel, addix hází…

          0 0
          •  

            schválně ho zvaž, nějak jim ty papíry poslední dobou dost kecaj, já jsem schvalbe poslední roky docela věrnej ale addix nechcu

            0 0
            • novas752  

              Skoro to vypadá že v těch jejich srovnávacích grafech starých a nových směsí spletli která je která. :)

              0 0
              • ZdeNECK1  

                Takže k věci, co hledám, plášt bezduš s hmotností cca 650gramu, šířka na rafku 23mm inner aspon 57mm, boční ochrana, přilnavost na mokru alá schwalbe, a aby to neházelo…maxis ikon v top verzi mi přišel, že tolik nedržel. kontiky jsem nejezdil..

                0 0
                • JFtryall  

                  Spesl je tezsi, ale objem dobrej a drzi vic nez Schwalbe, nehazi. Odolnost neni kdo vi co, ale docela to jede a je pohodlnej. Pak mozna Contak.

                  0 0
                  • satch  

                    jo, ale na 23ráfku nemám 57mm šířky. možná se to kus roztáhne, ale když bere 57 jako minimum, tak nevím…

                    (a fast trak se s hmotností skoro vejde)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      57mm jsem nemíval ani u starších pacestar Schwalbe. U starých pacestar bych řekl průměrnou šířku 55,5mm z mnoha kusů (měl jsem i kus s 57mm, ale vyjímečně a občas i méně než 55mm), u nových addix speed 54,5mm.

                      Je to opravdu hodně kusů pacestar (desítky) a už 7 kusů addix speed.

                      Srovnání pro stejné tlaky (tlak s tím také o 1–2mm hne, takže někdo jiný to může mít zase trochu jinak dle toho jak fouká a na jaký narazí kus).

                      Hlavně ale drobné rozdíly do typu 2–3mm nemají žádný znatelný vliv. Nikdy jsem nezaregistroval reálný rozdíl mezi nejužšími a nejširšími kousky co jsem vozil (a tam u to 3mm dalo).

                      0 0
                      • satch  

                        jasně, Psal jsem to jen, že to má jako prioritu. Ty spešly 2.3 jsou v podstatě srovnatelný s šířkou schwalbe 2.25.

                        Kdyby to hodil na širší ráfek, tak se na ty svoje hodnoty (57+) dostane asi v pohodě. Ale takto jsem s těma spešlama taky kolem 54,5. Jestli se trochu roztáhnou, tak ok…

                        0 0
                    • JFtryall  

                      Ja mam FT i Renegade na 23 vnitrkem 56–57 a stary Schwalbaky TB, RaR mam srovnatelne siroke, vic tomu ale sedi 25–28mm rafek, minimalne u Speslu protoze ma poddajnejsi boky. Jinak Spesly vazi pres 700g a odolnost je nizsi, nez 650g SnakeSkin Schwalbe. Novej Addix Speed 2.25 mam o milimetr az dva uzsi, nez stare typy Schwalbe.

                      0 0
                      • satch  

                        mám to pod 55mm na 23ráfku, ale jsou skoro nový, FT 658g, renegade 700g.

                        0 0
                        • LM  

                          Jestli tě to trápí tak to zkus nafouknout na maximální tlak co ráfek/plášť dovolí a nech to takhle pár dní. Mohlo by se to trochu roztáhnout…

                          ps: pokud to máš jako bezduše tak ten velký tlak nemusí být úplně nejlepší nápad a nechal bych to být :-)

                          0 0
                          • satch  

                            netrápí. Mně to přijde ok. Ono se tro ježděním asi ještě trochu roztáhne samo… Mám to jako bezduš, to tazatel nade mnou si dal jako prioritu, že nový pláště musí být 57mm+ na 23mm ráfku.

                            0 0
            • MlokCZ  

              Převáženo více kusů nových addix speed a je to pořád podobné. Hmotnostě to pořád dost lítá, ale zatím ty kusy co mám, tak o něco méně než předchozí pacestar.

              Nejtěžší kousky jsem měl zatím v pacestar.

              A hmotnost lítá převážně těsně nad udávanou, ale s malým rozdílem. A některé kousky tu mám i pod udávanou hmotnost. V průměru to ale vychází lehce nad, řekl bych u RaR tak kolem 640g z více kusů (pro 29×2,25" co má mít 630g).

              0 0
      • MlokCZ  

        To je kus od kusu, mám už tu větší množství nových Addix speed (RaR, RoR i TB) a většina je na tom podobně jako starší pacestar.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ještě jsem šel přeměřit pár kousků a v průměru tam možná malý rozdíl je, tak 1mm na šířku (addix speed užší). V tom nevidím problém.

          Nejvíc mi vadí asi, že jsou o malý chlup pomalejší (dle měření, v reálu moc malý rozdíl něco poznat), když Schwalbe slibovalo, že budou rychlejší.

          Ale možná o chlup více drží, ale bez okamžitého srovnání se ten minimální rozdíl také blbě hodnotí.

          Celkově bych řekl, že nové addix nejsou žádný přínos, ale také ani zhoršení, celkově je hodnotím tak nastejno.

          0 0
          • ZdeNECK1  

            Díky za reakce, jenom poznámka, oni ty dva milimetry na šířku na papíře nějak hrozně nevypadají, ale v kombinaci s tím rozdílem 3mm na výšku už je to objemově znatelnej rozdíl, jednak opticky a určitě se projeví v pohodlnosti… o vikendu vyfotím..... je ještě možný že jsem měl ty původní pacestary z nějaký extra objemové várky – byly to origo pláště na cannondale, každopádně krásně objemný a neházely…

            0 0
            • MlokCZ  

              V pohodli jsem nezaznamenal zadny rozdil ani u RaR addix speed, ani u TB.

              A taky musis srovnavat ve stejnou dobu na nahozeni. Dlouhodobe se vzdy tak o 1–1,5mm postupne vytahnou.

              0 0
    • Idas  

      K tomu tematu je tu neco od Schwalbe.

      Otevrte si tu prvni radku, prelozit si to musi kazdy sam.

      https://www.schwalbe.com/…enmasse.html

      0 0
    • ZdeNECK1  

      No zajimave, pokud aspon trochu chápu, tak tam píšou, že guma se roztáhne 1–2mm časem jak se nasadí a nafoukne.. měřili jsme hned po instalaci..

      0 0
      • MlokCZ  

        To už jsem psal výše předtím.

        0 0
      • Pikaču  

        A ze je tolerance ±0,3 a snzi se spis do minusu jit jelikoz se toztahne a zalezi na tlaku.

        0 0
    • jarouš2  

      Za mě, liteskin addix už není takový papír jako býval. Jsou uplně v pohodě tubeless a nikde to nechčije.. boky jsou líp udělané… a proto je asi i těžší..

      0 0
      • volyn  

        ja mam liteskin RoR a RR a jedu na nich aktualne asi 1400. km a teda mel jsem z nich strach, jak to s nimi bude. A jsem mile prekvapen, do dvou tydnu od koupe kola jsem mel na obou defekt, protoze tam byly nejake nesmyslne ultralight duse od Schwalbe. Od vymeny drzi a jsem bez defektu a opotrebeni je tez ok. Ja jsem spokojeny a mile prekvapeny. Uz mam koupene i rezervni

        0 0
    • rdx  

      Treba se bude hodit do statistik :)

      29" Schwalbe Racing Ralph Addix speed, Lite skin

      29 × 2,25 / 566g (vazeno)

      sirka 53mm / 21 rafek / bezduse

      0 0
    • MilaW  

      Já koupil na svoje Enduro na zkoušku ty Soft Addix – oranžový.

      Uvidíme

      0 0
      • MilaW  

        ps.

        (dopsano na PC)

        Jinak ted jezdim Maxxis HRII vpredu a DHRII vzadu.

        Jinak ty prouzky/stripes na forech lidi obcas hejtujou. Me osobne to nevadi, ale pravda je, ze to barevne oznaceni mohlo byt na plasti jen to z boku. A ten slabounky prouzek dokola byt nemusel.

        0 0
        • scoty  

          …taky mě to séře, obzvlášť když barevný pruh hází a ještě k tomu jinak než celá guma…to podělali soudruzi..:)

          0 0
          • jobr  

            Ahoj, jezdím Schwalbe racing Ralph 27,5×2,25 Addix Speed. Jeden z plášťů házel. Reklamoval jsem a bez řečí jsem dostal nový. Tento plášť patří k nejdražším plášťům na trhu a proto házní není přípustné. Reklamuj také, i když jsou to starosti.

            Přikládám video v odkazu.

            https://uloz.to/…hazivost-mp4

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • JMT  

              Já měl rovnej až třetí kus…

              0 0
    • scoty  

      mám 2 Rar modrý na předku a červený na zadku a řekl bych, že jedou tak stejně nebo o malinko míň než dříve, ale výrazně lépe drží…

      0 0
    • FilipVM  

      Hlásím ralph performance addix 29×2.1 o váze 727 g.

      0 0
      •  

        to jsou ale těžítka

        0 0
        • Robertilos  

          Sice těžítka, ale vydrží, na rozdíl od těch nových.

          0 0
          • FilipVM  

            Jj, alespoň něco vydrží. Ještě ště by mě zajímala váha ron performance addix 2.25, schwalbe udává 715 g, no bude to doufám do 750 g, protože ho plánuju objednat. Stačil by mi i 2.1, ale ten bohužel není v performance bezdušový.

            0 0
            • FilipVM  

              No realisticky aspoň do 800 :)

              0 0
            • RomanH  

              750g ma 26×2,25, takze v 29 to tipuji tak o 100g vice :-(

              0 0
              • Paja  

                To je zvlastni, podle stranek Schwalbe ma mit 645 g.

                U NN mi to sedi 26×2,25 performance ma mit 715 g, navazil jsem 710.

                0 0
                • FilipVM  

                  V německém biku, dělali test a ron jim vyšel lehčí než udávaná váha. Na tom ralphu někdo zkraje vlákna navážil 791 g, já 727 g, takže je možné, že pozdější série už tu váhu nemají tak vysokou. https://www.schwalbe.com/…t-kopie.html

                  0 0
                  • RomanH  

                    Ja bral v rozmezi pul roku jak RoR, tak RaR, a oba maji kolem 750g, uz nevim presne. Tolik vazil Ardent Exo TR.

                    0 0
          •  

            Příští rok udělají kilový a ty vydrží ještě víc

            0 0
    • Robertilos  

      Nový plášť Racing Ralph 29×2.25, SnakeSkin, TL-Easy, Addix Speed. Pláště jsou tři týdny staré, najeto asi 600km. Viz. foto, plášť na vyhození, špunt vytržený až na kord. Naštěstí nepustil tlak, takže jsem na tom dojel. U staršího Ralpha Performance Addix compound jsem takové problémy neměl. Sice byl těžší, ale netrhal se.

      0 0
      • Slam09  

        Stejná zkušenost. Jezdil jsem ho s duší a tolik defektů jsem neměl za celej život. A dokonce jsem při bližší prohlídce- než jsem ho nasranej vyhodil našel v běhounu kousky tvrdý umělý hmoty který jsem vyloupnul a zbyla po nich dirka! Snad jen kazovy kus. Ale už si ho stejně nikdy nekoupím..

        0 0
      • Dazz  

        Zkusil bych reklamovat ;-)

        0 0
    • tom xtr  

      Racing Ralph EVO SS 29×2,25 Addix Speed (červený), 661g, jezdím ho teď vzadu – grip OK, lepší než býval u starýho RaR.

      Najeto kolem 700km, nejdřív cca 400km vpředu, teď na zadním, zatím bez defektu, figury zatím OK.

      Akorát pozor na kvalitu: první kus reklamován nový – měl kus tvrdý spečený gumy v bočnici, která se vyloupla (stejně jak už tady někdo psal) – reklamace vady OK. Nový kus už bez vady.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jak to myslíš s tím než byl u starého RaR? Ty už máš najeto 700km na novém 2019 RaR a ještě si v tom stihnul i reklamovat? V prodeji jen pár týdnů a to jen na pár zahraničních eshopech. Navíc je pouze addix speed. Ve speedgrip je Ray.

        Nebo starý RaR znamená nějaký o 2 nebo více generací starší?

        0 0
        • tom xtr  

          „Starý“ bylo myšleno před ADDIX (bez barevného proužku). Ještě jsem 2 na letošek měl z dřívější doby (? 2016 ?).

          0 0
    • studenak  

      Můžete mi poradit? Jezdil jsem teď continetal race king v zadu a x king 2.2 ve předu a celkem slušný, ale zkusil bych taky něco jiného. Co je vhodný ekvivalent u schwalbe pro x kingy a race kingy? Díky

      0 0
      • Paja  

        Rocket Ron a Racing Ralph.

        0 0
        • studenak  

          Děkuji. Je to dobrá volba a nebo bych měl zůstat u contiku? Nebo je to více méně jedno? Jezdím dost silnici, lehčí terén a pak klasický závody

          0 0
          • Paja  

            To nedokazu uplne posoudit, v soucasne verzi vzorku jsem RaRa a RK nejezdil vubec, XK jen na zadnim kole.

            RK mi pred lety vzadu proti RaRa prisel znatelne slabsi v zaberu. XK jsem vozil jen vzadu, ale myslim, ze RoRo drzi o neco lip, tj. ja bych sel do RoRo/RaRa.

            0 0
            • babicak  

              Nebo Nobby Nic vpředu a RaRa vzadu

              0 0
              • Paja  

                NN neni uplne ekvivalent XK.

                0 0
              • novas752  

                NN už je spíš k Mountain Kingu než k X kingu.

                0 0
              • scoty  

                Za mně asi nej uni jezdivý kombo, ale asi ne úplně na suché závody jak požaduje zadavatel…

                0 0
              • ememem1  

                tazko povedat ako su na tom aktualne verzie ale jazdil som toto kombo roky v starsich modifikaciach a bolo to ok. nicmenej ta predchadzajuca uz bol docela shit, NN bola docela kotva aj vpredu pricom uz nijak moc nedrzala, bolo to dost malo odolne…som uz schwalbe nechal tak.

                0 0
                • FilipVM  

                  V německém Biku vyšel vloni test, ve kterém naměřili NN menší odpor než crosskingu, ikonu i crossmarku II. Otázkou je, jakou mají ty testy výpovědní hodnotu.

                  0 0
                  • ememem1  

                    ziadnu, bm testuje priamo v continental labs a mb v ralph bohle co je dcerska firma schwalbe. vsetky okrajove podmienky su nastavene tak, aby jedny alebo druhe vysli z testov najlepsie cil nehcem povedat ze su to neni vzdy v konkretnom smere top plaste ale by som tie vysledky neprecenoval resp. velmi dobre pozeral metriky a zvazoval ci zodpovedaju mojim prioritam a ciokrqjove podmienky testu sa aspon priblizuji tomu co jazdim z coho samozrejme ale nic nevyextrapolujes.

                    0 0
                    • FilipVM  

                      Byl to ten Mountainbike. Ty schwalbe vítězí i na často citovaných bicyclerollin­gresistance.com/, kde by to mohlo být i nezávislé. Ale přeceňovat se to nedá. Vozím schwalbe a spousta maxxisáků mi ujede :)

                      0 0
    • Boyapunk  

      Ahoj, vybírám pro syna pláště na 26" kolo, ted ma na kole schwalbe racing ralph bezduše, ale po letech jsou jiz zpuchrele a nedrzi tlak v pneu. poradte mi prosim s vyberem, chceme lehke bezdusove pneu. vaha co mozna nejblize k 500g, hrubsi vzorek. na netu uz toho moc neni, mitas scylla – ale ten ma nizky vzorek, nebo RR ve dvou variantach, zrejme starsi provedeni EVO – mozna dva roky stare a novejsi ADDIX. diky

      http://www.kolo-park.cz/…lr-26-detail

      https://www.mall.cz/…evlar-26x225

      0 0
    • Tydlii  

      Speedgrip dopředu a speed dozadu, nebo naopak?

      (RoR + RaR), nebo kaslat na speedgrip a oba tvrdý? Určení – XC/KPŽ/Kral/Sudety (takže univerzál)

      0 0
      • team_daddy  

        Pokud si uvědomuju diagram Schwalbe, tak u Speedgrip byla vyšší životnost a tedy bych jako tvrdší chápal je. Nebo ne?

        0 0
        • Tydlii  

          Podle jejich vysvetlovaciho pdfka právě ne… Platilo to u pacestar – nejzavodnejsi, nejmíň trvanlivý, nejmekci (v rámci XC). Ale tady je to bordel – speedgrip je měkčí, s vyšším val. odporem a zároveň trvanlivejsi, tak se radši ptám na zkušenost ostatních. Já byl spokojeně vždy s pacestar směsi…

          0 0
    • team_daddy  

      Vrtá mi hlavou jedna věc. V novým Velu jezdí borešc v testu na Stevensu a má obutý Rocket Rony, přestože Schwalbe je ofiko nedělá? Fakt by je kvůli jednomu odběratelu udělali na zakázku?

      0 0
      • team_daddy  

        Jsem debil, nenapsal jsem to podstatné:

        Rocket Rony v Classic skin

        0 0
      • team_daddy  

        Tak je to tak, že je to fakt OEM pro výrobce.

        Email od Schwalbe:

        “You are correct in this instance, Ron currently is only available in all black (black tread / black sidewalls) as an aftermarket / replacement tyre option.

        For the classic sidewalls you would be looking towards Ray/Ralph as the nearest options (which are a great combo as we head towards spring and summer in Europe) for the classic aesthetic and still fast rolling tyres for XC style terrain.”

        0 0
    • Radez  

      Símvas,

      dívám se na svůj dosekanej plášť, jak z toho prosakuje místa sekancema mlíko a možná se dvouma knotama dotočí do konce sezony a zároveň koukám na net, že se snad už ani nevyrábí.

      Popravdě vůbec to nějak nesleduju, co se jak vyrábí, co je kůl atd., ale jako stará konzerva bych zůstal u toho co mám :-)

      Poradili byset mi, jestli je nějaká podobná verze tomuto plášti?

      Schwalbe plášť Rocket Ron 29×2.1 SnakeSkin Tubeless-easy černá skládací

      Za jakýkoliv postřehy předem díky.

      0 0
      • obda  

        Jediná zásadní změna – místo SnakeSkin je teďka Super Ground, TLE (TubeLess Easy) je kde co.

        0 0
        • Radez  

          Supr, díky za info, přesně toto jsem potřeboval vědět.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.