• karelretik

    prosím jaký je rozdíl v tlumičích

    Fox float RP2 (Trek Fuel EX 5 WSD)

    Fox float R (giant cypher)

    RockShox Ario RL (specialized myka fsr)

    je to pro ženu váha 65 kg na běžný cykloturistický rodinný jízdy s nemocnými zády ( plotýnkami)

    pozná rozdíl? potřebuji co nejméně houpat ale co nejvíce žehlit…jak je to s životností těchto? děkuji

    0 0
    • Pedro RB  

      Vezmu to od zadu.. pro tlumič: žehlit=houpat. Aby se celé kolo stále nehoupalo i na hladkém povrchu, řeší omezování tlumiče (u Fofe ProPedal – ve Float R trvale instalovatelný, v RP2, RP23 vypínatelný páčkou). Nebo to řeší páčka LockOut, která zadní stavbu znehybní (ArioRL?). Částečně má na pohupování zadní stavby při otevřeném tlumiči vliv konstrukce zadní stavby. Jednočep je na to náchylnější, 4čep méně a virtuály to dokáží potlačit nejlépe, ale vždy to záleží na konkrétním provedení. Rozumný kompromis pohodlí a nehoupání bývá dobrý lineárnější čtyřčep (Cube AMS, Stevens Fluent, Ghost AMR) s tlumičem, na kterém jde vypínat platforma typu ProPedal (RP2, RP23). Nebo zkusit virtuál (Giant s Maestro) a tlumič bez omezování, a zhodnotit si, jestli mi nevadí negativa tohoto řešení (tahí za pedály..)

      0 0
    • ZuzicK  

      houpat=žehlit ale nerovná se to línosti při šlápnutí do pedálu, alespoň ne u giantu ;-) Chtělo by to RP2 (i na Cypherovi), bude citlivější na drobné nerovnosti, při vypnutém propedalu nepotřebuje nějaký minimální náraz aby se otevřel a zažehlil. RockShox neposoudím.

      0 0
      • richard_majer  

        prihreju si polivcicku… dobry system ma Maverick/Klein, kde zadny propedal neni nutny. Velmi prirozene tlumi a na rovne ceste a v kopcich nepruzi. Po prechou na Merida 96 jsem teprve zjistil jak prima system to je.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Tak to se ti musela libit i Mantra. Pevnak s nejvyssim zdvihem :)

          0 0
        • pepek  

          Ale ten snad nepruží ani z kopca. Dyť je to jen jiná varianta plovoucího středu – a změnu vzdálenosti pedál -sedlo máš jako bonus.

          0 0
          • richard_majer  

            ty zmeny jsou teoreticke, pri jizde nezaznamenatelne, vyhody prevazuji. (myslim monolink)

            To je vse co jsem k tomu chtel rict :-) (at nezasirame vlakno)

            0 0
            • pepek  

              Ale proč? Nestyď se a napiš úplně všechny výhody tohoto systému. Zase tolik místa to nezabere, nejspíš vůbec žádný.

              0 0
              • richard_majer  

                uz jsem je napsal. Na rovinach a v kopcich zadne houpani, v terenu super. Ale srovnavam jen s Meridou 96. Vic zkusenosti (dlouhodobych) ne­mam.

                Citim trochu ironie, tak by me zajimalo jakou zkusenost mas ty :-)

                0 0
                • pepek  

                  Nemám žádnou, prostě jen věřím všeobecně přijímanému názoru, že parní stroj, ruchadlo a plovoucí střed jsou už dávno překonaná technická řešení

                  0 0
                  • Tomcat  

                    1+

                    Ikdyž GT , Moongose stále se snaží vyvrátit teorii o té zdi a hlavě a nějakém tom prorážení.

                    0 0
                    • Carlos.f  

                      No jo, ale řada výrobců (Cannondale, Scott, Merida , atd. ) tlačí pořád ty svoje jednočepy.

                      GT a Mongose má ten jednočep aspoň vylepšený.

                      0 0
                      • pepek  

                        Myslel jsi: vylepšený o změnu vzdálenosti sedlo-střed a o tvrdnutí při jízdě ze sedla ?

                        0 0
                • Tomcat  

                  V terénu super? Tak se svezte na nějakém pořádném fullu a tam Klein nepatří.

                  Plavoucí střed je koncepce z první poloviny devadesátých let minulého století. Měla jen jen jeden důvod existence. Bylo to levné a jednoduché. Pokrokem ve zpracování materiálu a funkci tlumičů, nemá už význam. Ona to byla nouzovka.

                  0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.