Rockshox REBA RL dual air 2012 100mm travel

26 nepřečtených
  • damb

    Ahojte všichni, proím o radu, koupil jsme starý kolo na zimu a chtěl bych udělat servis vidlice, protože ho pravděpodobně nikdo nikdy nedělal. V servisu mě pán řekl, že mám zavolat do cyklozitny jestli jsou servisní díly. Tam mě řekli, že servisák by měl najít podle vidle jestli ty servisní díly ještě jsou k mání, po pravdě pán v cyklozitný byl velmi ochotný a řekl mě, že gufera budou, ale že kroužky/gumičky a kdo ví co ještě do vzduchové části už pravděpodobně nebudou k mání, nicméně jde prej o to projít výkresy a podívat se na rozpady a zjistit co tam konkrétně je a třeba to pořád jde koupit. Ve finále mě poradil, že to prostě mám dát k někomu jinýmu. Chtěl jsem se zeptat jestli máte zkušenosti s nějakým servisem kolem Brna, kde by mě to zjistili a udělali, než se pustím do hledání všeho sám a nějak to dosviním sám doma :) Sériové číslo je 12T10024120, je zajímavý že na stránkách https://trailhead.rockshox.com/en/search/ nejde vyhledat. Forum jsem prošel a vesměs tu jsou příspěvky na to jak nastavit Air+, Air- což je pro mě taky nová věc.

    Díky za názory

    0 0
    • novas752  

      Ten trailhead funguje jen na poměrně nové vidlice a stejně ne na všechny.

      Koukni se do Rockšokácké bible – Spare Parts Catalog. Najdeš tam tu správnou Rebu a pod tim jsou vypsané kódy náhradních dílů a servisních kitů, hledej full service kit.

      1 0
    • va-bo  

      Tak tak, navíc asi většina o-kroužků se dá asi sehnat i jinde. Vidli bych rozebral, vyčistil a promazal, vyměnil olej. Pokud se nebude ztrácet tlak, tak bych to moc neřešil.

      1 0
      • damb  

        Já věřím, ale jsem nepolíbený a nevím jestli se do toho chci pouštět, to je až ta poslední možnost. Vidla drží, neztrácí se tlak.

        0 0
        • tomxxx  

          Na rock shoxu si najdi návody, jsou tam fotky, postupy, vše popsané. Existují i ofiko youtube videa. Jestli se to teda chceš naučit…

          0 0
        • va-bo  

          Každopádně sundat spodní nohy, vyčistit a promazat by to chtělo. Zlepší se funkce. Vyměnit olej taky není žádná věda. Dále neuškodí vyšroubovat horní vzduchový ventilek a do vzduchové komory dostat trochu oleje. (pokud se nebude dělat kompletní rozborka) Na zimáka asi tenhle základní servis 10 let staré vidle by mohl stačit. Problémy bych řešil, až nastanou.

          0 0
          • novas752  

            Řešit problémy až nastanou se u odpružení moc nevyplácí. :-)

            0 0
            • va-bo  

              Po deseti letech provozu bez servisu na zimáku ?

              0 0
              • novas752  

                To je úplně jedno kde. Když nastane problém, znamená to že se vevnitř něco podělalo a to něco může být díl pěkně drahý, nebo na tak starou vidlici už dost obtížně sehnatelný nebo už vůbec nesehnatelný. U tak dlouho neservisované vidle na zimáku bych čekal uvnitř totální sucho a/nebo průnik vody a nečistot do spodních nohou = brzy poté oxidace zevnitř odlitku, vydřená futra a vnitřní nohy = konečná a problém se projeví až když to bude vydřené.

                0 0
                • va-bo  

                  Souhlasím, ale ze jmenovaných závad výměnou servisní sady stejně nic nevyřeší. A pokud vidle drží tlak, tak nákladný servis nic zásadního nepřinese. Takže bych rozebral, vyčistil, promazal a vyměnil olej. Pokud vymění gufera a molitany, tím lépe. Kompletní servis bude dražší, než zůstatková hodnota vidle.

                  0 0
                  • novas752  

                    Co třeba gufera? Po tolika letech už jako v kondici zrovna moc nebudou.

                    Každopádně aspoň bych se tam podíval, jak to uvnitř vypadá – v jakém je to stavu.

                    0 0
                    • va-bo  

                      Jo jo, gufera a molitany by to chtělo vyměnit.

                      0 0
                    • va-bo  

                      Ale pouštět se do kompletní výměny všech těsnění (když to drží tlak nahoře i dole – dualair), je otázka. Jestli má do toho chuť, tak proč ne. Iniciativě se meze nekladou.

                      0 0
    • mr.nikdo  

      Hledej Reba problem. Je tu temat nekolik.

      Ma U-Turn?

      1 0
      • damb  

        Podle manuálu U-Turn nemá. Nevím jestli to chápu správě, do vidle, se dívám poprvé.

        0 0
    • Radus  

      Už podle čísla poznáš že vidle je vyrobena 12týden 2011 . Servisní kit na tuto vidli je nedostupný.

      0 0
      • damb  

        Tak to jsem v haji :)

        0 0
        • pepek  

          O-kroužky koupíš všude a gufera budou asi pasovat z jiného, pozdějšího 32mm provedení, nebo z jiné vidle Chce to jen změřit.

          0 0
        • Radus  

          V háji budeš až to rozebereš a zjistíš poškození jak to tak u takto starých vidlí bez servisu bývá.

          0 0
        • mr.nikdo  

          Dej foto. Da se pouzit set na SA a zvlast koupit molitany.

          Pripadne i ventilky.

          0 0
      • damb  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • sorak  

        takze chapu spravne, ze na moji Rebu Race 29" Dual Air z 2005 ten servisni kit uz taky nekoupim? :D :D :D

        0 0
        • Vilém  

          Chlapi, na to kste meli myslet driv.

          Mozna nejaky ebay a modlit se, ze to nebude zterely.

          0 0
          • sorak  

            Si delam prdel.. sic jsem servis flakal, ale naposled dostala velky servis 2019 v Ruma sport na Ostravici.. s dostupnosti nahradnich dilu problem nemeli, resp. rikali, ze to mam dovezt za tyden az jim dojde matros, ale jinak v poho..

            Teda pokud neresim to, ze mi nejdriv rikali, ze takova vidle neexistuje, ze pry 2005 Reba v 29tce nebyla :D :D :D

            0 0
    • va-bo  

      Já bych se toho nebál, rozebrat, vyčistit, namazat. Na zimáka dobrý…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.