• delfyn

    Povedlo se mi sehnat rám Ritchey P-20, na obdobným modelu se proháněl svýho času Djernis nebo Frisknecht. Váha je vcelku slušná cca 1700g(váženo na decimálce a má docela velký rozpětí) Vevnitř v oblasti středu je trochu rezu, nápis je na pár místech odloupnutý, sem tem nějaká ta odřenina u přesmykače je trošku sevřená trubka. Potřebuji poradit co s ním.

    1-čím dostat rez z vnitřku rámu 2-čím to naimpregnovat, aby ke korozi už nedocházelo

    V případě že bych ho nechal z venku jak je: 3-co udělat s barvou(přejet tempem?)

    V případě nového laku: 4-čím odstranit barvu (pískování, barvožrout, broušení) 5-jakou barvu použít 6-kde by mi mohli jednotlivé kroky udělat (barvu, odstranění barvy)

    Prosím jen k věci:)

    0 0
    • delfyn  

      Přemýšlím o této barvě.

      0 0
    • delfyn  

      nebo o této

      0 0
    • delfyn  

      nebo poslední nejmíň pravděpodobná

      0 0
    • Mug  

      Originál se mi líbí nejvíc.

      0 0
    • Andrzej  

      tak jestli z toho chces mit obyc jednobarevne kolo tak si tady najdi v historii jak odrut lak a kde udelat praskovou barvu a mas klid (a hodne jety ram z ocelovych trubek) mylsim ze hodnota toho ramu je z velke casti v designu, stylu atd.....

      0 0
    • delfyn  

      no druhá věc je co tam dát za vidlici, rám je dělanej na odpružení 80mm, mám v zásobě Marzochi Z3 bam 2000, Sida team 2005 a pevnou GT Bolognu lite

      0 0
      • MARIN  

        Ja bych zkusil nekde sehnat odpruzeny predstavec Softride a dat pevnou GT

        0 0
    • vladaza  

      rám by se dal vypláchnout odrezovačem, pak tekutým voskem jaký se používá na konzervaci dutin v autech, barvu bych vyspravil a nechal tak jak je a maximálně vzal nějakým voskem na karoserie – hlavně si nedávej práškovou barvu, která je křehká a časem má tendenci k odlupování a nedá se snadno odstranit, na kola jedině vypalovací barvy

      0 0
      • delfyn  

        byla mi doporučená vodouředitelná, že prý je lehčí a dává se i na škodovky

        0 0
    • IDF  

      jako lakýrník bych opravil poškozená místa a přelakoval lakem.vnitřek bych ošetřil voskem.

      0 0
    • IDF  

      vodouředitelné barvy se používají delší dobu a přechází se na ně i v opravárenských lakovnách.váha bude asi stejná jen jde o použití pořádného vrchního laku.

      0 0
    • omar  

      přestříkat to je barbarství, nechat to řádně opravit nebo prodat ( třeba mě :-)) ) a koupit neco obycejnýho co si nastříkáš jak chceš :-)

      0 0
      • delfyn  

        nechci nic obyčejnýho, chci tange prestige:)Ten rám jako takovej má spoustu vychytávek mě se moc líbí, až na tu barvu. ty bílý plochy jsou vlastně nálepky kde je nadpis a duhový proužky překrývaj rozdíl barev. Ta nálepka je dost zlikvidovaná. Jo docela mě překvapilo že někde na netu, snad v norsku byl ten rám na prodej nejetej, ale za cenu o něco málo nižší jak karbonovej Giant

        0 0
    • karliner  

      To je krásný kolo!!! Asi nečekáš zrovna tuhle radu, ale u rámu bych se pokusil obnovit původní barevnou kombinaci.

      0 0
    • Blabas  

      Původní barvu i s nápisama ti udělá třeba Štěrba, ale bude to za ranec. proti rzi vosk na dutiny. odstranit rez klidně za pomoci konkoru a mechanicky.Jestli jde ten původní lak udržet, tak bych ho vyleštil a přeláknul novou bezbarvou, být tebou. Já měl už pěkně vošlehanýho a narezlýho Marina. Teď je z něj ošklivá červená obludka a horko těžko se budu pokoušet dělat doma nápisy ručně až stejně těžko zkusim chytit podobu původního laku. Naštěstí u nás v UL je super lakovna. Odpískování + super výběr barev= 600 peněz.

      0 0
      • delfyn  

        tady je pro tvoji inspiraci, až budeš obnovovat lak

        0 0
        • Blabas  

          Jo, jo, jo. Přesně takhle vypadal. To tehdy byla láska na první pohled. Jen škoda, že kliky White industries, co k tomu byly, nestály za nic a jaksi umřely. Bude to makačka, hlavně polepy

          0 0
    • delfyn  

      jinak přidávám fotky z netu

      0 0
    • delfyn  

      to musí být jak pírko

      0 0
    • delfyn  

      :)

      0 0
    • ziki007  

      Připojim se s lamí otázkou… Chystám na jaro renovaci spešlika, sháním někoho, kdo by vyrobil samolepy podle původních – lak už je dost jetej, bude to určitě chtít opískovat a nalakovat… Nevíte někdo o něčem?(Teda kromě toho zmiňovanýho Štěrby) Dík Z.

      0 0
      • delfyn  

        jo to mě taky zajímá, to je další varianta, sundat staré nálepky, lak zrenovovat a dát tam nové. U štěrby bych za repliku na originálu dal majlant. Klidně si nálepky i zpracuju v photoshopu, jde mi jen o jejich výrobu.

        0 0
      • Blabas  

        Zkus se poptat u Sfinx. Jim dělá „dyzajn“ někdo zvenčí.

        0 0
      • bo  

        No jestli chcete nekdo nalakovat nebo nebo udelat nalepky nebo cokoliv jineho na na ramu z jakehokoliv materialu napiste, rad vam pomuzu, rikam vsecno jde.Bo

        0 0
        • Arthur  

          zrovna řeším, zda si pořídit nový rám, nebo zrenovovat starý.. Kdysi jsem koupil AUTHOR SECTOR a to s tím, že ho postupně vylepším, příp. z něj udělám „zimáka“.. Jenže mi nějak přirostl k srdci a já se rozhodl, že ho vylepším.. Rám je obouchaný od kamení, tak když už budu kupovat nové komponenty (kola, brzdy…), rád bych vyfešákoval i rám.. A tady je kámen úrazu.. nevím, jak na to.. a tak jsem pátral a našel toto vlákno…

          Toto je originální podoba rámu: http://www.finebike.cz/…94523681.php

          Buď to zrenovovat do původní podoby nebo prostě dár nový lak, líbila by se mi třeba černá s bílými nápisy… Co myslíte?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • scret  

            z jakyho roku je tenhle Sector? myslim ze to uz nebude z trubek Ritchey…:( v tom pripade nevidim jediny duvod do nej tolik investovat na renovaci… radsi bych vzal novy ram…

            0 0
    • delfyn  

      tak jsem provedl první úkon, ostranil nečistoty po různých páskách atd. pak jsem to vzal Tempem a leštil. Docela to prokouklo, asi to opravdu nechám tak jak je.

      Lak mimo bílý plochy docela dobrý. Ale na bílým je to katastrofa, lak se loupe, pod odchlípnutými místy byla špína, takže jsem to v těch místech odrbal žiletkou, dál to plánuju obrousit jemným smirkem.Dokreslit nápisy (ještě nevím čím, doma se mi válí unikolky a pokud to pak překryju lakem?) Pak bych to přelakoval, přebrousil a pak už jen leštil:) Opravy na modré a červené, tam poškozený místa vybrousím, natatřu, zbrousím nerovnosti a pak už doleštím.

      0 0
    • delfyn  

      nemáte nějaký odkazy na postup při opravě laků?

      0 0
    • delfyn  

      přidávám fotky z postupný renovace, úpravy co už proběhly jsou napsaný výše

      0 0
    • delfyn  

      ještě druhá strana

      0 0
    • delfyn  

      tak už se blížím k závěru:)

      0 0
    • delfyn  

      představec a řidítka budou jiný

      0 0
      • easyrider  

        Ta Judyna to strašně nakopává, radši bys tam měl něchat pevnou a prodat mi jí! :) Jinak perfektní!

        0 0
        • delfyn  

          no hlavně tam není hlavko takže je podkoplá už tím, jinak bude cca jak na sectoru a tam to bylo OK, jinak jsem spokojenej s kolama cca 1770g už se těším až je rozjedu

          0 0
          • easyrider  

            Copa je tam za kola? Tu vidli musíš přepustit, o tom žádná :)

            0 0
            • delfyn  

              no náboje artur, dráty 1,8 niple AL obojí DT a nakonec Mavic 317. Ty tu vidlici nějak chceš:)

              0 0
              • easyrider  

                Se mi líbí no.To je Judy Race nebo SL ? Mam v tutech dvou hokej? Určitě bys s ní na mně (Martině) nechtěl moc rejžovat. :)))

                0 0
    • bo  

      No jestli chcete nekdo nalakovat nebo nebo udelat nalepky nebo cokoliv jineho na na ramu z jakehokoliv materialu napiste, rad vam pomuzu, rikam vsecno jde.Bo

      0 0
      • Medunka  

        Hezka fotka

        0 0
      • Luka  

        cim lakujes, smim li se optat…?

        0 0
        • bo  

          Lakujem Komaxitem, mebo tekutyma, tekutyma to mam radeji jsou vice odolne prti zmatneni je to jako na aute staci prelestit. prasek drzi lepe pro ty co stym porad mlati o zem ale neda se prelestovat. Lakem se da delat vice veci, malovat …, Ceny jsou od 700 za prasek a od 1000 za lak podle pocty barev a detajlu. Ty malovane stoji kolem 20 000 kc protoze to trva dlouho a neni to jednoduche. ten cerny ran je tak 2000 kc. Bo

          0 0
          • blue  

            škoda, že ses tu neobjevil o pár dnů dřív, zrovna jsem řešil novej lak a z různejch důvodů se musel uchýlit ke kompromisu… tak třeba příště, budu si tě pamatovat

            0 0
            • Medunka  

              Jaky byl kompromis? Me lak delal kamarad, ani nevim co to bylo, ale po 2 letech nemam ani oderku od odletujicich kaminku ;-) Ale jsou to gramy za ten novy lak navic, nez byl originalni

              0 0
              • blue  

                kompromis (ne v kvalitě laku ovšem) byl pro mě lak od Bareše bez samolepek – chtěl jsem je pod lak, čemuž se Bareš vyhýbá, takže je musim řešit samostatně a pak nalepit jen tak nahoru… Štěrba má bohužel plno a nový zakázky už nebere, zase až na podzim

                0 0
                • Luka  

                  a neslo by to pak prelaknout bezbarvym krycim autolakem?…

                  voni se bojej zapejkat samolepky, bo se to muze zdeformovat tim teplem… to uz taky vime :)

                  0 0
                • Medunka  

                  To jsou ty nalepky ;-( A Bares ma taky plno? Premyslim o zmene barvy – budu Meridu prodavat a nevim, zda by ji nekdo koupil s mym designem

                  0 0
          • Luka  

            dik za odpoved. to vedet loni toudle dobou… :)

            po rocni zkusenosti s autolakem na celym ramu+vidli musim rict, ze zlatej prasek :) ale vypadaj ty tvoje ramy velmi pekne… libil by se mi :) ale vaha me desi :)

            0 0
      • delfyn  

        a jaký máš ceny?

        0 0
      • mechanik  

        Nádhera…seš mistr :-)) a přibližná cena?

        0 0
        • bo  

          Tenhle jsem nedelal ja ale delam podobne, neco nafotim pozdeji. Ten stal 20 000 kc a delal se v US. Supa. Ode mne by to bylo tak 6000kc.

          0 0
      • scret  

        pekny,zrovna resim lak na starym sectoru,tak kdybych neco nesehnal,dam urcite vedet…

        0 0
    • jarda  

      Prosím tě, kde se ti povedlo takový kousek sehnat ? Já se o to marně pokouším už docela dlouho. Zatím mám v garáži jen originál Ritchey CrMo vidlici a představec Softride. Kdybys měl typ, nebo ho dokonce chtěl znovu prodat … Kdysi jsem sám měl FatChance YoEddy, a to že jsem ho tehdy prodal mě docela se*e.

      0 0
      • Vilém  

        Prodaval to nekdo z Kurimi, pokud se nepletu. Ja furt vahal, protoze u inzeratu nebylo foto, az mi ho Delfyn vyfouk:)

        0 0
        • delfyn  

          tak tak koupil jsem ho od týpka v Brně a vyrovnal si s Vilémem účet:)předtím ho jezdil nějaký Krátký – jsou tam pozůstatky nápisu

          0 0
      • Dan  

        Tohle kolo představovali kdysi v Pelotonu, bylo to to Tvoje? Ukrutně se mi líbilo! Sám jsem měl svého času ocelovýho Cycletecha, už je taky pryč a je to věčná škoda.

        0 0
        • Blabas  

          Do smrti si neodpustim, že jsem pustil do světa krásnýho oceláčka Olpran PROFESIONAL, byl 19 palců velkej a ne mě prcka fakt velkej. Tenké trubky Columbus, jedna z prvních zprohýbaných zadních staveb, ručně letovaný, zadní patky byly kovaný jak z kuličky ocele a na nich erb TR ( Tom samozřejmě. Vím, kde je a kdo na něm jezdí do práce. Myslim, že by ho aj pustil do světa. Olpran to určitě neni, spíš Ričina, na který se soutěžilo. Dost zvláštní kousek. Tak z r.1999. Stále pláču, že to nebyla 17. Byl lepší než miláček Marin

          0 0
          • delfyn  

            oni ho dělali pro Olpran tuším z trubek tange prestige

            0 0
          • delfyn  

            s jakým Marinem to porovnáváš? A za kolik by to ten týpek prodal?

            0 0
            • Blabas  

              porovnávám s Eldridžem z r. 1996, takže i s tvym. Za kolik by to picnul se ho můžu zeptat. Je to rastafarian s krámkem pro radost. Jen aby měl na čem jezdit po městě. Asi…

              0 0
        • jarda  

          Jo, jo ještě ten Peloton někda mám ............jel jsem na něm i nekolik českých pohárů a vzpomínám s úsměvem na to jak na mne při technické přejímce tehdy nevěřícně komisaři koukali :-)) od té doby mám už jen dural a uhlí, ale na tu Deltu V jsem taky pyšnej.

          0 0
          • delfyn  

            delta je moc pěkná a to osazení paráda, ten peloton jak tam píšou o Ritchey mohl by jsi ho naskenovat a poslat?

            0 0
      • delfyn  

        to se ti nedivím, taky bych ho nedal z ruky, ale možná jsi podlehl reklamě a zrovna tenkrát myslel proč jezdit ještě ocel:) máš ještě víc fotek toho kola? to by jsi mohl přidat i na bicy do galerie Ocel tohle kolo by si to zasloužilo

        0 0
    • Tomcat  

      1-čím dostat rez z vnitřku rámu – nejde nijak 2-čím to naimpregnovat, aby ke korozi už nedocházelo vosk, chemické přípravky pro auta

      V případě že bych ho nechal z venku jak je: 3-co udělat s barvou(přejet tempem?) nevim voco de? přeložit do čestiny plz.

      V případě nového laku: 4-čím odstranit barvu (pískování, barvožrout, broušení) pískování

      5-jakou barvu použít – hlavně né práškovou

      6-kde by mi mohli jednotlivé kroky udělat (barvu, odstranění barvy) – Štěrba Praha , Šírer beroun , Bareš brandýs ?

      0 0
      • delfyn  

        3 tempo leštící pasta na zašlý lak, zevnitř jsem rám vylil antirezinem a pak dal antirezin do rozprašovače a ještě to vevnitř vystříkal

        0 0
    • delfyn  

      tak už se to blíží k závěru

      0 0
      • delfyn  

        a ještě tady

        0 0
      • Vilém  

        Skoda,ze nejsou lepsi fotky, je tam videt prd. Akorat s tou vidlici to ma hlavovej uhel jako sjezdak.

        0 0
        • delfyn  

          jo to má zatím cca 69 st, ale vidlice mi dává možnost jít na 63mm, ani nevím kolik tam je teď, stejně tam asi půjde časem ta GT co je taky na fotkách. Až bude komplet tak ho vyfotím líp.

          0 0
          • Vilém  

            Vypada,ze ta Judy je ted na 80mm, zkus na 63 a uvidis.Ta GT na fotce, ma ale dost kratkej krk, ne? Skoda, ze jsem svoje stary XTR preeloxoval na cerveno, ted by se ti asi hodily:(

            0 0
            • delfyn  

              jo taky myslím že tam je 80, tu GT bych nechal navařit krk a byl bych na úhlech 70 a 73st

              0 0
      • kubad  

        jestly tam necháš ty nové XT kliky tak to pohřbíš :-( tohle si zaslouží staré XTR kliky

        0 0
        • delfyn  

          no mám doma i Ritchey PRO ale v černé, já jsem chtěl na XT vyměnit ten velkej převodník, ale zatím jsem nesehnal kupce, šel by tam stříbrnej specialités chinook

          0 0
          • vili  

            ty xt tam nedavej vubec, nehodi se tam ani omylem…

            0 0
          • kubad  

            tak je přeleští a je to :-)

            0 0
            • delfyn  

              moc práce

              0 0
            • delfyn  

              nedělám repliku ale kolo který chci fakt jezdit

              0 0
              • delfyn  

                a systém holowtech II se mi líbí nejvíc

                0 0
                • Blabas  

                  musim se přidat k ostatním. Nové sydy bych na to necpal. Staré to nezradí a fungujou stejně dobře. Třeba LX nebo XT tak kolem roku 96–99. Vím o pár kouscích ještě na krámě. Třeba Smyk LX 96

                  0 0
              • vili  

                a na tech ritchey se jako neda jezdit? no nevim, kdybych mel takovejdle ram a byl ulitlej na peky ocelovy veci, tak bych chtel aby vypadalo cely kolo dobre a ladilo,,,kdyz nahazis na tednle ram veci bez citu (novy veci tam vetsina bude vypadat jak pest na oko pac sou delany uz k jinymu designu ramu atd) tak z toho vznikne akorat nepekny tesco kolo na hazkym ramu…

                0 0
            • prodi  

              už máš postavený to RM? Dej sem kdyžtak fota :)

              0 0
              • Pebe  

                už tam jsou, klikni na seřazení podle aktualizace…mo­mentálně 6. kolo…

                0 0
    • jecnak  

      Trochu se tu prizivim.

      Jak odstranit rez ve vnitrku nohou vidle? Antirezin nebo neco jineho? Lak na vnejsku je OK, ale vevnitr je to rezaty. Nasledne nejaky vosk? Doporuci nekdo primo nejaky pripravek?

      0 0
      • juli  

        Na odrezeni pouzivam Loctite 7XXX presne oznaceni si nepamatuju. Funguje na bazi chemicke reakce s rezavym povrchem, ktery je pak pasivni a tim ochraneny proti dalsi korozi. Je vhodne uvolnenou rez nejdrive odstranit. U ramu jsem rez odstranoval valcovou ocelovou stetkou, kterou jsem ramem protahoval lankem a nasledne nalil odrezovac. Kam jsem se nedostal stetkou, tam jsem pouze odrezovac vpravil strikackou a rozlil, zbytek dirkou vypustil – zadni vidle a vzpery. Odrezovac vytvoril na povrchu cerny leskly film. Je teda nehorazne drahy a mam podezdreni, ze je to podobny sajrajt, jako byl kdysi Odrezovac T. Ja to funguje v praxi bych se mohl podivat na napravu auta, kde jsem na podzim kousek napatlal.

        0 0
    • delfyn  

      tak tohle je kvalitnější foto

      0 0
    • delfyn  

      tak už je to pojízdný, bovdeny a ty další věci teprve doladím

      0 0
    • náčelník  

      Kdo vlastně ty trubky vyrobil? Tom Ritchey jezdil kdysi o rámech jednat do Japonska, že by tedy Tange?

      0 0
      • delfyn  

        v podstatě by měly připadat v úvahu jak Tange Prestige tak Dedacai

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.