• Choronzon

    Zdravím Vás lidičky,

    potřebuju poradit ohledně reklamace pružinové vidlice, kterou jsem novou koupil 4.4.2022 v servisu kol, kde mi byla i namontována. Dne 27.3.2024 jsem volal na servis a reklamoval z důvodu, že přestala dělat to co má a to pružit. Volný termín měl až 8.4.2024 což mi skončila i záruka. Udělal mi na kole celkově servis, ale u vidlice mi sdělil, že je kaput, že s tím nic nenadělá, nešla mu prej ani rozebrat, tak ji promazal a sice tak nějak pruží, ale neuspokojivě a navíc už nejde uzamknout a podle něj na reklamaci nárok nemám, jelikož jsem nepřišel po roce či dříve na servis vidlice, že by se to tak mělo dělat. Nic takového, ale při prodeji vidlice nezmínil a vidlice i po roce fungovala v pohodě, zlobit začala až ke konci února tohoto roku. Zajímá mě zda stačí na to, aby mi neuznal reklamaci, že jsem neudělal servis vidlice i když mám záruku dva roky. Děkuji za každou radu.

    0 7
    • Slavik  

      Vidličička potřebuje občas olejíček v pravidelných servisních intervaličníčků. Máš to člověčíčku napsaný i v manuálníčku.

      3 4
      • Choronzon  

        Ano, na netu píšou servis vidlice 1–2× ročně, to už teď vím, ale kolo jsem u něj na celkovém servisu po cca roce od výměny nové vidlice měl a vidlice se ani nedotkl, max promazal silikonem, to jsem dělal i já. V tu dobu by mě u rok staré vidlice, která v pohodě pruží a v pohodě zamyká nenapadlo se zeptat jestli jí udělá/udělal celkovou údržbu a už vůbec ne, že se s ní časem toto stane a bude mi sdělen argument, že jsem si měl udělal údržbu vidlice, což jsem vůbec netušil a díky tomu nemám nárok na reklamaci, cítím se díky tomu podveden, po dvou letech od koupi mám rozbitou vidlici. Navíc na kole jsem jezdil jen sporadicky (z práce do práce). Tak mě zajímá jestli má nárok mi takto zamítnout reklamaci.

        0 0
        • novas752  

          Kdybys dovezl auto do servisu na výměnu pneumatik a oni ti zaroveň vyměnili i spojku a rozvody, bylo by to ok?

          0 0
          • Mr.Duck  

            Nevidím to úplně černobíle. Málo který zákazník chápe údržbu odpružení, a přijde mi jako slušnost se o tom s novým zákazníkem bavit. Na druhou stranu nevím co je to za kolo, a u nějaké SR xcm bych to asi opomenul.

            Jinými slovy, nečekám že mi vymění převodovku, ale když si nechám měnit olej, čekám že zkontrolují filtry, kapaliny, stav desek atd. Stejně tak když mi někdo přinese kolo na jakýkoliv sebemenší servis, pokud vidle není perfektní, aspoň to zmíním. Možná v tu dobu perfektní (plus mínus) byla a pak se nedá nic dělat.

            Se zárukou těžko říct. 2 roky bez servisu je dost, ale zase nějak by to fungovat mělo pokud na tom nejezdíš pořád.

            0 0
            • Choronzon  

              Mr.Duck To je právě to, že se vůbec za tu dobu nezmínil, že bych jí měl udělat po roce servis, jinak přijdu o záruku, ani když jsem ji kupoval a ani když jsem tam byl po cca roce na servisu, to mi zmínil až teď když byla vidlice zatuhlá a nešla mu opravit. Kdyby se zmínil před rokem nebo když mi jí tam dával novou, že pokud si na vidlici nenechám udělat do roka max kompletní servis a něco se s ní stane, tak mi nebude uznána reklamace, samozřejmě bych si ten servis udělat nechal. Bohužel seznamenej jsem byl, že jsem měl udělat po max roce servis až když mi jí zkoušel opravit a neuspěl s tím, že mi reklamaci neuzná. Mě jen zajímá jestli mi takhle může zamítnout reklamaci nebo mám nárok na výměnu či vrácení peněz když mu nešla opravit.

              1 1
          • Choronzon  

            novas752 To by ok nebylo, kdybych dovezl auto do servisu na výměnu pneumatik, budu očekávat, že mi vymění pneumatiky. Já, ale chtěl u kola kompletní servis. Takže když zavezu auto na kompletní servis, tak ano budu očekávat, že mi vymění rozvody či spojku. (Samozřejmě nejlépe po telefonické domluvě, kdy mi sdělí stav co a jak a kolik to bude stát)

            2 0
            • Kouba_2005  

              Tys asi nedával nikdy auto do servisu, co? :-)

              A když chceš u kola kompletní servis, tak bych to já chápal tak „projděte všechno, jestli je to cajk, a když na něco přijdete, tak volejte a domluvíme se“. Jinak bys taky mohl být překvapen, když by sis kolo vyzvedával, že ti udělal repas vidlice, přepletl kola, vyměnil všude ložiska atd. Je prostě důležitý se na všem domluvit předem a jasně, ne pak někde brečet na foru, že jste se nepochopili.

              Vidli vyhoď a kup si funkční a lehčí.

              1 0
              • Choronzon  

                Kouba_2005 Když budu chtít fakt kompletní servis tak teoreticky nemůžu být ničím překvapen. Jinak ano, souhlasím, všechno je vždycky o domluvě a ve výsledku jsem byl přesně takhle domluvený, že mi udělá komplet servis, ale pokud tam bude něco na výměnu (dražší komponent) tak ať mě informuje. Jinak já v podstatě ani neřeším to, že mi automaticky neudělal servis vidlice i když jsem po něm chtěl kompletní servis. Řeším neuznání reklamace, na základě toho, že jsem si nenechal udělal po roce od koupi vidlice servis. Na to aby mi zamítl reklamci, to mi to oznámil hned, ale když mi jí prodával, případně jsem tam po cca roce byl na servisu, tak se nezmínil. Já čekal, že mám na vidlici dvou letou záruku, on mi reklamaci zamítl na základě, že jsem si měl nechat udělat po roce servis. Zajímá mě jestli má právo mi takhle zamítnout reklamaci, to je vše.

                1 1
                • Breakpain  

                  Ma…

                  0 0
                • Kouba_2005  

                  Ke všemu se dneska dá najít návod na těch internetech. Stejně tak k vidlici. Jsou tam přesný servisní intervaly a ty bys měl pro dodržení záruky dodržet. Kdyby ti reklamaci prodejce uznal, tak to bude cvakat ze svého, protože výrobce vidlice ho s tím pošle do háje, pokud nedodá doklad o provedeném servisu. V té vidlici taky bude poznat, že se na servis kálelo. Takže ano, neprovedení servisu dle pokynů výrobce vidlice = záruka zamítnuta.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    To mi přijde asi stejný jako potvrzení „terms and conditions“ nebo licence při instalaci software. Nečte to skoro nikdo a je to tam jen proto aby dodavatel mohl říct že to tam je. Manuál k odpružení taky čte možná 5% majitelů kol? Nebo vůbec ví že existuje.

                    Reklamaci by konec konců měl vyhodnotit výrobce, a je dost možné že by ji v takovémto případě zamítl. Možná je to samozřejmost pro lidi co tady každý den čtou o kolech, ale když laik v dobré víře dá kolo do servisu na kompletní servis, je zodpovědnost servisu se s novým zákazníkem o takových věcech pobavit. Pokud je to tedy servis co má nějakou úroveň přístupu k zákazníkům, chápu že slapacikolo to asi nebude :)

                    Být to u mě v shopu, viděl bych jako kompromis nabídnout novou vidlici se slevou podle okolností. Nevíme ale co ve vidlici selhalo, podle té informace bych v některých případech i zkusit záruku viděl jako možnost.

                    0 2
                    • novas752  

                      Je to nějaká variace levného suntouru XCT nebo tak něco. Takže se buď zamykaní zaseklo ve stavu zamčeno nebo zarezly vnitřní nohy ve vložce nahrazujicí kluzný pouzdra.

                      0 0
                • novas752  

                  Tak si pro příště pamatuj že servis odpružení je ve všech cykloservisech takřka vždy zvlášť – mimo nějaké servisní balíčky apod., protože servis jedné vidlice vyjde třeba na 300 za práci, servis jiné vyjde na 2500 za práci.

                  Je to jednoduchý – k vidlici nebo k celýmu kolu si dostal nějaký manuál, kde by záruky na různé části a jejich podmínky měly být uvedený (nebo odkázaný někam, kde to uvedený je). Takže se stačí podívat jestli to tam je nebo není.

                  0 0
                  • Slavik  

                    Myslím, že jeho servis vidlice spočívá ve výměně. Nejlepší, nejjednodušší a nejlevnější cesta. :-) A Sheldon bude spokojen. :-)

                    0 0
                  • Choronzon  

                    novas752 Kolo mělo starší vzduchovou vidlici, která byla už zralá na výměnu, servisak našel na svém skladě novou pružinovou vidlici, kterou mi tam namontoval, jediný co jsem dostal byla účtenka, na účtence je cena vidlice a servisu, nic víc, žádný manuál k vidlici jsem nedostal.

                    0 1
        • scalar  

          Na občasné ježdění do práce si kup pevnou vidlici a máš po starostech.

          4 1
    • novas752  

      A co ke to za vidlici?

      0 0
      • pepek  

        Nespěchej, to bude až nakonec :-)

        2 0
      • Choronzon  

        novas752 Je to Force Basic xc.6 hlo tu mou konkrétní nemůžu najít. Tak tu přidávám odkaz na skoro totožnou:

        https://www.global-sport.cz/…8-a-cerna-dv?…

        0 0
        • va-bo  

          Jejda :-). Bude to zarezle. Chtelo to rozebrat hned, kdyz byla jeste nova..

          0 0
        • novas752  

          A to vážně řešíš vidlici za ani ne 1500? Vždyť je to levnější než jeden jediný servis nějaké kvalitní vidlice!

          7 2
          • Choronzon  

            novas752 Mně je jedno kolik vidlice stojí, jde mi o princip, jestli se mnou servisak vyjebal nebo ne. Navíc tato diskuze může pomoct někomu dalšímu i při reklamci dražší vidlice.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Neřekl bych že vyjebal, ale stejně by se tohle stát nemělo. Na reklamaci to asi nebude, v těchto vidlicích není moc co řešit a řešení reklamace by asi stalo obchod víc času než co ta vidlice stojí. Asi nezbude než koupit novou, a když bude shop chtít spokojenýho zákazníka, může nabídnout nějakou slevu protože předejít tomu při tom servisu po roce asi mohli vcelku jednoduše.

              0 0
              • enjoy  

                Moc obchodníků takových asi nebude, kteří by si chtěli udržet zákazníka, co jim čistě náhodou, týden před koncem záruky chce hodit na hlavu vidlici, která sama od sebe najednou přestala úplně fungovat:-)

                Ale pokud by se dokázali dohodnout na slevě za novou, tak proč asi ne. Moje osobní zkušenost je ale taková, že zákazník na podanou ruku spíš plivne.

                1 0
                • Mr.Duck  

                  No když plivne, tak podanou nabídku nechám jak je, ale u zákazníka si udělám poznámku a v budoucnosti s nimi podle toho jednám. Vždy se mi ale vyplatilo začít vstřícně, I když se třeba jedná o kolo za $50. Někdy si ten člověk koupí další, lepší kolo a ví kam s ním na servis, nebo řekne kamarádům a z doslechu si uděláš lepší reklamu než si může internet nechat zdát. A dobrý lidi většinou přivedou další dobrý lidi :) A někdy si lepší kolo nekoupí, ale zastaví se s pár pivama že potřebuje na konci šichty utáhnout pedál a nabídne zajímavou konverzaci.. Bike shop není zrovna místo kde pracuješ kvůli penězům, tak je dobrý aspoň mít dobrý vztahy se zákazníky ať se dobře pracuje ;)

                  5 0
    • kubad  

      Si po zaruce, nevím co chceš řešit, pokud s věděl že ti dobíhá, měla to tam natvrdo dovést ještě když platila.

      0 1
      • Choronzon  

        kubad Ve výsledku se stalo, řešit jsem to začal ještě v době záruky.

        1 1
        • kubad  

          Písemná reklamace? Nebo jen telefonát kde jste se domlouvaný na servisu?

          Každopádně máš aspoň důvod si pořídit fungující vidlici.

          1 0
    • va-bo  

      Těžko korespondenčne řešit, nevíme co tomu je. Asi po zimním provozu zatuhla. Pruzinovka bude za pár korun, asi bych to rozebral, rozchodil a reklamaci neřešil.

      0 0
      • Choronzon  

        va-bo ano vidlice byla za pár korun (cca 1800Kč) ale to je mi fuk, mně jde jen o princip a jestli mi může na základě tvrzení, že jsem měl udělat po roce servis vidlice i když se mi ani jednou o tom před tím nezmínil/nedo­poručil, zamítnou reklamaci.

        2 0
        • Kouba_2005  

          V návodu použití ke kolu to máš napsaný, takže smolík.

          1 2
        • va-bo  

          V principu je dobře každou vidlici pravidelně servírovat, zvláště při celoročním provozu. Jestli na to prodejce upozornil nebo ne, těžko soudit. V návodu by to být mělo. Reklamaci mohou zamítnout, pokud nebyla používaná podle návodu.

          0 0
        • kubad  

          Pokud to je v prodejních podmínkách kola, nebo návodutak může, nevím cos podepsal při převzetí

          0 0
        • krabica  

          Akorát ten servis vidlice by stál jako vidlice nová, takže to vlastně nemá cenu… :-)

          0 0
          • MatS  

            Ta vidlice se servisuje snadno, stačí ji vyměnit za novou :-)

            0 0
    • Ondrejst  

      Je ťažko súdiť, vždy sa dá komunikovať, čo všetko chcem na biku servisovať, niekto nechce moc investovať tak mu stačí ľahká kontrola hlavných spojov, prípadne očista a premazanie pohonu.

      Ale niekto má napr. celoperko kde mu dačo pukoce a chce komplet repas. Tam už to nieje na chvíľku.

      Rorobrať komplet čapy, vymeniť zlé poprípade komplet ložiská ( čož niekde býva vcelku zábava )

      Rozobranie stredu, nábojov, orecha, výmena brzdovky, hlávko,

      Potom príde servis vidlice, tlmiču, sedlovky.

      A si rádovo niekde inde s cenou.

      Tak preto sa treba dohodnúť, čo si pod pojmom servis predstavujeme.

      A k tej vidlici, tam bude zremje tlmiaca patrona, kde je možná len výmena a ostatné treba len namazať prípadne vymeniť tesnenia, gufera, púzdra.Nejak chodiť by snáď mala.

      Je otázne či to stojí za to…

      0 0
      • Choronzon  

        Ondrejst To, že mi neudělal servis vidlice i když jsem mu řekl ať mi udělat úplnej servisu kola zas tak moc neřeším, spíš to, že se vůbec nezmínil/či mi nedoporučil, v den kdy jsem vidlici zakoupil případně po roce servisoval kolo, že bych měl udělat po max roce na vidlici servis nebo přijdu o záruku, to bych tak učinil, počítal jsem s tím, že je na vidlici dvou léta záruka. Sice mi vidlice přestala fungovat až koncem záruky, ale pořád v záruce byla on, se jí i pokusil opravit, ale neúspěšně, až teď mi, ale sdělil, že s vidlicí musím chodit po ruce na servis, že mi reklamaci neuzná. Jde mi o to jestli jsem v právu já nebo on.

        0 0
        • michomin  

          Chronzone, chlape, připusť si, že už s tím nic neuděláš. Teď tu ventileš zlobu, to nikam nevede, zbytečně se drásáš.

          Smiř se se situací (stejně ti nic jiného nezbývá – soudit se určitě nebudeš), přestaň kňourat a zamysli se, co dál. Jestli vězení, když tomu chlápkovi vypálíš krám nebo ho zmrzačíš (nedoporučuji), nebo si dáš kolo do cajku abys mohlo dál jezdit.

          1 0
          • scalar  

            Spíš odsud rychle zdrhej, jinak jsi v tom nejmíň za dvacku :-)

            0 0
        • Mr.Duck  

          V právu asi bude, bude to někde napsaný. Asi tam bude chyba v komunikaci, ale asi se nedá čekat elitní zákaznická podpora u základní vidlice.

          0 0
    • jIrI___  

      O jakou vidlici jde? Mnohdy se dají koupit servisní kity a základní servis si pak můžeš udělat doma.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.