• BikeRider

    Sehnat rám pro 29er není sice problém, ale výběr je veškerý žádný. Lokální prodejci i internetové shopy nabízejí nejčastěji MRX Elite 29, občas také SUP 29 team. V dosahu mám také prodejnu RB u Opavy.

    Kdybych to měl shrnout, tak u MRX po počátečním nadšení přichází smíšené pocity. Těch nápisů je tam tolik, že kolo připomíná spíše reklamu. Po shlédnutí naživo bohužel musím konstatovat, že modrobílá, zelená a červená varianta jsou na můj vkus poněkud lesklé, jediná matná je černobílá varianta.

    SUP 29? Co říct Je takový… příliš bílý :-), nevím jestli bych si na to zvyknul.

    RB nabízí jednobarevné varianty, za příplatek i custom design. Chybí mu ale výztuha rámu u zadní brzdy, což vyvolává otazník.

    Jsou ještě najaké 29er rámy k sehnání v této cenové relaci?

    0 0
    • Bafoon  

      apache hawk 29er kupkolo 4500kč bikez krapánek levněji :o)

      0 0
    • maajkee  

      Pche, mně se právě ten bílej SUP líbil moc, žádnej extra přeplácanej design :)

      0 0
    • Gronholm  

      Za mě Stumpjumper HT 29 za 10 791,–

      0 0
    • Hynas  

      Za mě 29 NEBRAT!

      0 0
      • Bafoon  

        praskaj… :-D

        0 0
        • Janes  

          To nevadí, aspoň si pak můžeš v klidu sehnat novější rám i přes původní odpor manželky :-)

          0 0
    • petrun  

      Za mně SUP nebrat!

      0 0
      • Polka  

        To ale nebude supem, uz jen pri pohledu na tu vysunutou sedlovku (taky se mi to stavalo), tak bacha, at se ti to nestane i u rb ;-)

        0 0
        • petrun  

          RB mám 21" to je o 2" víc než SUP. Větší už bych jezdit nemohl (měřím 183cm), nedosáhl bych na řídítka :-))

          0 0
          • Polka  

            V tom pripade mas ******** dlouhy nohy :)

            0 0
            • petrun  

              Od osy pedálu v dolní pozici na vršek sedla naměřím přesně metr. Je logické, že když jsou delší nohy na délce trupu to pak chybí. Potřebuju vysoké ale krátké rámy. Dřív jsem s tím válčil, nyní jsem to definitivně vyřešil velkým rámem ve spojení se sedlovkou s 0mm ofsetem a krátkým představcem. A ono to funguje dokonale :-)

              0 0
              • Ruprt2  

                to máš divně dlouhé nohy, že máš sedlovku bez ofsetu

                0 0
              • brtnick  

                mám stejný kolo (jen v xxl),stejně dlouhý haxny vůči zbytku a stejnej problém. budu měnit deuse za nějakou sedlovku s přímým zámkem a představec za kratší a pozitivně strmější.

                400mm sedlovku mám na rysce, za kterou se nesmí a do velkej kopců to jde hrozně na zadní.

                leda bych vyměnil foxku třeba za toru:), to by mohlo helfnout.

                rb crr v xxl bylo naopak nejstoupavější kolo,co jsem zatím jel.

                0 0
    • jirkuc  

      Jojo – barva jede ;-) Ale cernobila varianta u MRX se mi hodne libi.

      Jinak mam lehce pres 100 kg a u 29" RB jsem zatim zadny otaznik nenasel. Brzdy na tom mam Deore, ale je pravda ze vzadu „jen“ 160 mm kotouc. Nicmene zadne krouceni, vibrace pri brzdeni apod. se nekona.

      No a v testu Cykloservisu (ktery jsem si precetl az po koupi ramu – kola) o RB napsali ze: „…tento bike byl jednoznačně nejtužší devětadvacítkou, která kdy prošla našima rukama.“

      A pokud to je kousek do Jezdkovic na otestovani, pak bych otazniky resil vlastni zkusenosti (taky jsem to tak udelal)…

      0 0
      • bbrf  

        Ten test chválí i manévrovací schopnosti kola v techničtějším terénu. Jaká je tvá zkušenost – mohu-li se zeptat? Musím přiznat, že můj SUP se do utažených technických obloučků moc nehrne… chce to trpělivost:)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jirkuc  

          Rekl bych, ze tady je na tom kolo lepe nez ja – tedy kolo by do technictejsich pasazi jelo, ale mi se tam zatim moc nechce (anobrz s horskym kolem letos teprve zacinam).

          Jinak na Test Festu v Olsanech jsem se krobme RB svezl i na Specialized Stumpjumper HT 29", Trek – GF Superfly HT a Pells 629 (bohuzel se Supem jsem se minul) a:

          • Stumpjumper byl trosku divocak, ale obcas mi pripadalo, ze jede samo, anizbych musel poradne slapat (a tak kdyby to kolo nestalo o tolik vice oproti memu RB, asi bych ho bral);
          • kola od RB a GF si byla docela podobna – manevrovani jiste a kam jsemchtel tam to jelo bez jakychkoliv problemu (a to RB melo jen 580mm riditka; tedmam 640 mm, coz mi vyhovuje daleko vice), mozna i z nadseni nad spravnostisve volby se mi na tom RB libilo i o malicko vice nez na GF;
          • Pells jel jenom rovne, pripadal jsem si na tom natazeny jak zizala (mam201 cm, asi delsi ruce a nohy oproti trupu, ram jsem mel 21") ⇒ nelibilo semi na nem (cimz urcite nevylucuji, ze nekdo to muze mit uplne opacne).

          Tot me subjektivni hodnoceni.

          0 0
      • BikeRider  

        Velká výhoda RB je právě možnost designu na míru. I jen taková blbost jako volba barvy rámu a loga potěší…

        0 0
    • Luk02  

      Ještě se dá sehnat rám FORCE

      0 0
    • TurboLama  

      Oživím téma. Prasknul mi rám GF Cobia 2010, tak se poohlížím po nějaké alternativě. G2 geometrie mi docela seděla, asi bych snesl rám i o chlup delší. Materiál hliník nebo ocel, cena kolem deseti tisíc. Budu vděčný za tipy.

      0 0
      • Polka  

        A to uz nemas v zaruce?

        0 0
        • TurboLama  

          Mám, ale štve mě to rozšíření vnitřního průměru sedlový trubky u GF/Trek rámů (pravděpodobná příčina prasknutí). Nelíbí se mi představa že vyfasuju novej rám a budu zas jen čekat kdy to praskne :-)

          0 0
      • TurboLama  

        Nikdo nic? Mám v hledáčku Stumpjumper M5 29er, ačkoliv je trochu kratší než bych si představoval.

        0 0
        • Hnoj  

          A co karbon z východu za 12K? :-)

          0 0
          • TurboLama  

            Karbon ve mě nebudí důvěru, natož z východu ;-)

            Už jsem pořídil ten Stumpjumper.

            0 0
            • Hnoj  

              Hliník z východu má větší důvěru? :-))))

              No,ať slouží !

              0 0
    • BikeRider  

      Nějaký tip na 29 rám v matných barvách, kombinace bílá, černá, modrá případně zelená? Vyjma těch zmiňovaných v úvodu?

      0 0
    • BikeRider  

      Tak rámy SUP 29 team jsou prakticky vyprodané. Dobře dostupné jsou už jen MRX Ellite 29 a RB CRR 29.

      0 0
    • tonik666  

      Před nedávnem jsem si objednal rám Singular Swift. Je to ocelák a je trochu dražší, 13000, ale bude z něj super kolo. V našich bajcích jich několik je.

      0 0
    • BikeRider  

      MRX jsem zavrhnul. čím déle na ten rám koukám, tím méně se mi libí. Je to takový pojízdný billboard přeplácaný nápisy. Web výrobce neaktualizovaný, polofunkční.

      0 0
    • xcbike  

      taky jsem pro apache hawk 29er,je v pohodě k sehnání a není to žádná profláklá tuctovka jako nějakej bílej SUP…:)

      0 0
    • Player  

      Čus máte někdo zkušenosti s tímto rámem nebo spíše značkou:

      http://www.on-one.co.uk/…out_frame_v2

      Našel sem tu pár reakcí ale moc toho tady není zrovna. Chci přejít běhěm zimy na 29er a sháním slušný rám jako základ. tak jestli se to dá porovnat třeba s RB. Líbí se mi ta úprava super raw popř, black adonized. Díky za reakci

      0 0
    • Kubiczech  

      S dovolením využiji: sháním 29" rám do deseti dvanácti tisíc s tím, že musí mít tapered hlavovku. RBčko ji nemá, pokud se dívám dobře, a opičárny typu MRX/Sup/Apache mě moc neberou. Najde se něco?

      0 0
      • ReBeka  

        A zkoušel ses snima domluvit?

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • logoman  

        http://www.genesisbikes.co.uk/…igh-latitude Ale lehky to asi nebude.

        0 0
      • jeniiiik  

        A co SingleBe? Mi ocel k pevné 29 sedí…

        0 0
        • Kubiczech  

          I to je varianta. Na druhou stranu zase na té horní straně cenového spektra a s hmotnostním deficitem. Pokud ocel, tak SB, v tom mám celkem jasno, ale pokud by se našlo něco zajímavého v hliníku, tak by bylo fajn mít na výběr.

          0 0
          • jeniiiik  

            Tak ten hmotnostní deficit nebude nic tragického, RB bude mít tak 2kg.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
        • alinceb  

          Žádnej svatej vypadá hezky. Jen nechápu, proč přestali dělat 26ky…

          0 0
          • Kubiczech  

            Tyhle rámy si dělá Kolokrám sám, teda aspoň pokud je mi známo. On to není No Saint, ale Saint.

            0 0
            • alinceb  

              Však já vím, že si je dělaj sami a i podle titulku na e-shopu je to pořád NoSaint…

              0 0
              • Kubiczech  

                Podle popisku na rámu ale ne. S původními No Saint rámy to nic společného nemá.

                0 0
                • alinceb  

                  Grafiku…co jiného bys čekal? Oni jen koupí kontejner rámů a nalakují si je do svého designu…:)

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Já nic nečekal, jen jsem chtěl ozřejmit, že návaznost na původní No Sainty je tu nulová, respektive záměrně zdánlivá. Podle nářku nad tím, že přestali dělat 26", i když je nikdy nedělali, jsem si myslel, že ti to jasné není. Moje chyba.

                    0 0
                    • alinceb  

                      No ty 26ky od nich sice byly jen polepené a nastříkané, ale jinak celkem fajn rámy s jednoduchým designem, lehké a se zajímavou geometrií (třeba pro holku). Proto škoda…

                      0 0
        • maajkee  

          Svatej pěknej, ale zadní stavba 445 :/

          0 0
          • oddie  

            A?

            0 0
          • Kubiczech  

            Na maratony jedině plus.

            0 0
            • maajkee  

              Jo? A včem? :)

              0 0
              • Kubiczech  

                Jelikož na maratonech není moc technických úseků a povětšinou je to jen rubačka, tak ocením spíše stabilní kolo. Jasně, že i s krátkou zadní stavbou to stabilní být může, ale s geometrií do hrava a krátkou zadní stavbou je pro mě jízda v přímém směru docela utrpení. V terénu je to fajn.

                0 0
                • maajkee  

                  Sakra, já si toho na svým hravým agangu ani nevšim. Jsem to ale jelito.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Máš dneska hádavou, že? Z toho si nic nedělej, všechna tvoje kola byla ta nej do doby, než se objevila na bazáči. V blahé paměti mám Camber, co fakt nebyl línej… (:

                    Každý má jiné preference a já jsem se fakt neotíral o tvůj současný Agang. Ten jsem ostatně jezdil s pevnou a líbil se mi. Na druhou stranu jsem už jezdil i hravější kousky. Podals to tak, že bez krátké zadní stavby to nejde, což není pravda. S krátkým zadkem jde postavit stabilní kolo na maraton, stejně jako relativně hravé kolo do terénu. Na ten maraton ale delší zadek na překážku fakt nebude.

                    0 0
                    • ReBeka  

                      Hele já být tebou volám do erbé. Za ty kačky dostaneš jezditelný rám s neokoukaným dyzajnem bez ňákých konfetových výstřelků. Jak jsem se koukal, erbéčka máš a asi si spokojený, ne?

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Mám, jsem spokojený a zatím si myslím, že RBčko je nejlepší volba. Na druhou stranu současná produkce RB mi moc blízká není, takže proč se nepodívat jinde. (:

                        0 0
                    • maajkee  

                      Proč hádavou? Hádám se? Vůbec, já se jen ptal proč je na maratony dobrá dlouhá zadní stavba.

                      A já to hodnotím ze svýho pohledu, protože jsem jezdil 29ky se zadní stavbou 445, 447 a už bych to nikdy více neudělal, jsou to prostě neohrabaný mrchy. A s 29kou s krátkou zadní stavbou můžeš absolvovat maratony uplně stejně, akorát bude lepší na pěšinkách, při zvedání předního kola přes šutry.

                      A nikde netvrdím, že moje kolo je nej ani jsem netvrdil u žádnýho že je nej, jen že se mi třeba jede dobře, negativní vlastnosti většinou vyplavou napvrch až odezní počáteční euforie. Aganga už mám poměrně dost dlouho a toho negativního se moc neobjevilo. Pro svůj účel je to kolo fakt super.

                      Ale celopéro to nenahradí.

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Však já neříkám nic jiného, pokud čteš pozorně. Krátká zadní stavba prostě na maraton nezbytná není. Jde to s ní a jde to i bez ní. V extrému bude jedno neohrabané v zatáčkách, druhé vratké na rovině. S tím mezi problém nemám.

                        Jen mě zaujal tvůj výkřik, že zadní stavba 445 automaticky :/. To je něco jako „vem rovnou větší zdvih“. (:

                        0 0
                        • maajkee  

                          Však jo, když budu pořizovat nějakej full, tak něco s alespoň 150mm. HT a ktomu pořádnej full, kompromisní kola jsou prostě k prdu :)

                          To že ta 29 bude mít krátkou zadní stavbu neznamená že to bude na rovních vratký, to bude spíš o úhlu hlavy.

                          0 0
                          • Kubiczech  

                            Ty vole, ty asi nečteš, co píšu, ne? Píšu snad, že celé kouzlo je v délce zadní stavby? Ne. (:

                            150 mm full užiješ, jestli jsi každý víkend někde v kopečkách. Jinak je to tady po okolí absolutní nesmysl, a to i jako doplněk k hardtailu.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Přesně tak, tady je 150full k prdu, ideální někam do hor, do pořádnýho terénu. Sem stačí bohatě HT. Jen jsem zkoumáním a zkušenostma zjistil, že nejvetěí blbost je hledat univerzální kolo typu 120mm. Ale to jsme uplně odbočili :)

                              A já nikde neříkám, že jsi říkal, že na to má vliv jen ta zadní stavba. Já říkám, že větší vliv bude mít hlavovej úhel a zadní stavbu bych požadoval v každým případě krátkou.

                              0 0
                              • nox159  

                                univerzalni kolo je kolem 140mm i na cyklostezky je to fajn… :)

                                0 0
                      • oddie  

                        Tazatel má 190cm, takže zřejmě 21" a k tomu ještě hodně vytaženou sedlovku. Tomu zadní stavba 445 při zvedání předního kola fakt vadit nebude. Kdyby měl nějakou umrněnou 17", tak věřím, že by to znát bylo, ale tady jsou proporce absolutně jiné – stačí se podívat, kde nad zadním kolem vlastně takhle vysoký chlap sedí.

                        0 0
                • Peslezedirou  

                  Asi takhle, s takto dlohou stavbou to bude superstabilni, AZ Te to bude srat, i kdyby mel ten RAM stát 5tis. tak to jsou vyhozany peníze.

                  0 0
      • oddie  

        Čínský karbon :)

        0 0
    • micinka  

      Ja jsem spokojen s Amuletem 29 Big Jose, krasne zpravovani, lehkce a tuhe. Cena okolo 9t.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • jarda84  

      Ahoj,

      má někdo zkušenost s tímto rámem SAINT, který by měl pocházet od německého výrobce no saint?

      http://www.kolokram.cz/…nt-29–2.html

      0 0
      • Milvus888  

        Ve skutecnosti nevypada spatne.

        0 0
      • alinceb  

        S tím německý výrobcem nevím nevím. IMHO značku NoSaint „vyrábí“ Kolokrám – resp. kupuje v Asii rámy a ty si nechává stříkat do vlastního designu.

        Jinak za ty prachy to nebude špatný rám…

        0 0
        • scalar  

          No Saint je německá značka, tohle je Saint, tedy značka Kolokrámu :-)

          Je to velice slušný rám, jak hmotností, tak zpracováním.

          0 0
          • alinceb  

            Řek bych, že nemáš pravdu. Tohle je rám značky No Saint typ Saint (divný, ale co)…:) Zkoušel jsem najít německé stránky No Saint a žádné jsem nenašel…

            0 0
            • maajkee  

              Taky jsem za to že to není žádná německá značka, že je to značka česká.

              Co jsem se bavil s někým z heliosu, tak onehdá říkali, že musím počkat na rám až ho tady nalakujou.

              0 0
            • scalar  

              Ty na tom rámu Saint někde vidíš nápis No Saint?

              Třeba tady se o No Saintu píše jako o německé značce:

              http://www.mountainbike.cz/…ich-sousedu/

              0 0
              • jarda84  

                chlapi, zkusim se zeptat jinak – kdo/kde vyrabi tenhle ram? jestli ho v kolokramu pak jen lakuji je vcelku jedno

                0 0
              • maajkee  

                To že někde píšou, že je něco německá značka neznamená, že je to německá značka :)

                V recenzi na cykl.cz zase psali, že je dokonce Felt neměcká značka, nevím proč by všechno měli dělat němci :)

                Tady odkaz na recenzi.

                0 0
                • jarda84  

                  no když se napíše, že je to německá značka, tak to budí u většiny lidí dojem kvality…:-) je to podle mě jednoznačně účelové

                  0 0
                • jarda84  

                  no když se napíše, že je to německá značka, tak to budí u většiny lidí dojem kvality…:-) je to podle mě jednoznačně účelové

                  0 0
                  • scalar  

                    Felt je ale obecně vnímaný jak německo-americká značka.

                    0 0
                • Vilém  

                  No a jaka tedy podle tebe je, kdyz ne nemecka?

                  0 0
                  • scalar  

                    Pravá emerická :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      No je to americká značka. Tak to prostě je

                      Nebo ti připadá že Jim Felt je němec jako poleno? :)

                      0 0
                      • scalar  

                        "Kořeny značky Felt sahají do roku 1980, kdy Jim Felt, tehdy jako motokrosový mechanik, navrhl a postavil triatlonové kolo pro motokrosovou hvězdu Johnyho O´mara, který na něm později vyhrál mistrovství Kalifornie v časovce.

                        Tímto se se Jimmi přesouvá k cyklistice a do roku 1994 funguje pod rozjíždějícím se programem Eastonu. Od roku 1994 následovalo osamostatnění a vznik firmy Felt Bicycles pod patronací firmy Answer Products. Vzhledem k úspěchům Felt v roce 2000 ukončil spolupráci s Answer Products a načal tím zcela novou éru značky. Felt expanduje do Evropy, zakládá pobočku v Německu a rozšiřuje svoje portfolio o horská kola a BMX kola."

                        Horská kola tedy Felt vyrábí až po přesunu do Německa, proto německo-americká značka, ale někdo může klidně ve spojitosti s horskými koly použít označení německá.

                        0 0
                        • maajkee  

                          To snad né tohle. Takže Ford když tady v Evropě vyrábí auta, tak to je vlastně taková německo-americká značka?

                          To že mají pobočku v Evropě nebo v Číně, nebo v Austrálii nemění nic na tom že je to prostě a jednoduše americká značka.

                          A rozhodně a už vůbec ne v odborným tisku by neměl nikdo takovou chybu udělat.

                          Felt, značka Felt je prostě americká a nikdo nemůže napsat kolo německé značky Felt. To je prostě nesmysl až blamáž.

                          Ale je to všeobecná nevědmost. Jako si spousa lidí co jsme zjistil myslí že Kelly´s je nějaká americká značka :)

                          0 0
                          • scalar  

                            No, zrovna evropský a americký Ford se dost odlišuje, klidně bych to rozdělil na americký Ford a německý Ford.

                            Felt začal horská kola „vyrábět“ až v Německu, všechno se děje a řídí tam, tak to někdo může brát jako německá kola. Stejně se to nakonec vyrábí na Taiwanu nebo v Číně, tak je to celkem jedno.

                            0 0
            • Vilém  

              A nema nahodou kolokram i nemeckou mutaci, nebo spis, zda neni kolokram ceskou mutaci nemeckeho prodejce?

              0 0
    • Mysee  

      Dovolím si obnovit vlákno.

      Chtěl bych si postavit 29er za rozumnou cenu.

      Měl jsem možnost otestovat Spešl Stump v 17,5". Kde mi sedla geometrie tak akorát.

      Koukám po rámu tak do 6000. Chtěl bych ho s normálním krkem, protože Tapered pevné vidlice začínají na trojce (a epicon za 6).

      Nejlépe velikost 18". Většinou se ale dělá jen 17", což bude na mě asi krátké, ale 19" zas vysoká.

      První variantou byl ocelák od Tiny, která ale bohužel nereaguje na mail.

      Druhou je geer ten má ale tapered to vypadá.

      Třetí nějaký spyder

      Máte někdo typ na nějaký slušný rám za málo peněz?

      0 0
      • Bafoon  

        na slušný rám za málo peněz chceš dát vidlici kolem 3K čili nějakou xxkg nefungující mrchu a zabít si tak kolo?

        a telefon tina na webu nemá?

        a vůbec – jaký máš rozpočet/priority?

        0 0
        • Mysee  

          Vidlici chci dát buď pevnou hliníkovou Force za litra (normální sloupek). Nebo Raidona vzduchovýho za 3. Když by byla ale tapered hlavovka, tak stojí pevná okolo tří a mezi vzduchovkama je až Epicon za 6.

          Mám už X9 sadu a zatím mechaniky brzdy z minulého kola.

          Chci dát víc peněz do lehčích kol.

          Kolo chci mít na výlety s rodinou, ježdění po placce v okolí Pardubic, prostě jízdu v menším terénu. Na pořádné kopce a terén mám fulla.

          0 0
          • jIrI___  

            Neviděl bych problém v tapered hlavě v kombinaci s normálním krkem vidle.

            0 0
          • Bafoon  

            pevný hliník fakt neber, to už raději nějakou ocel. Když karbonku tak i s karbonovým krkem.

            Tapered mi přijde spíš výhoda, už jen proto, že to nedrž „slabá tyčka“ ale ty síly jdou po větším průměru…A tuším tu někdo psal že to zvedlo tuhost celku rám/vidle kolem 20%

            bych to viděl – dle tvého popisu a svých momentálních preferencí – celoocel od tiny nebo Pietra. S vahou kol to děláš dobře ;-)

            0 0
            • Mysee  

              Oka dík za radu. Já vím, že tuhost bude jinde, ale taky cenově to bude 2× víc za rámovku. Tině jsem psal, ale žádná reakce. Případně ji ještě zavolám. Zatím jsem ale dostal nabídku na kolo se slušným ocelovým rámem a Epiconem z TT.

              0 0
              • Bafoon  

                jasný, FS je FS :)

                mě se líbí na pardubicko ta verze s pevnou, netahat váhu navíc (když je FS)

                0 0
                • Mysee  

                  Pevná se dá dokoupit vždycky, zkusit bych si to rozhodně chtěl. Po Brně bych ale Epicona asi využil :). Zejtra se jedu na kolo podívat, tak uvidím.

                  0 0
              • vili  

                Jestli tou nabidkou myslis Lucasovu SB a sedne ti geo tak bych neresil a vzal to.

                0 0
                • Mysee  

                  Nn, to není ono, ale jeho SB vypadá taky dobře. Tohle je Romet singlspeed s Epiconem z TT. Uvidím večer jak mi sedne.

                  0 0
            • oddie  

              Mně to přijde jako blbost. Jak nebrat hliníkovou vidlici (proč???), tak ten těžkej ocelovej rám, ten mi přijde úplně mimo, hlavně dle toho zadání. Kdyby to měl být expediční tank, tak to ještě tak nějak pochopím, ale pro účely výše je to blbost.

              0 0
              • Bafoon  

                protože mi to přišlo tvrdší než karbon a mín pružný než ocel

                protože mám 2kg al Durateca tak mi váha ocele nepřijde mimo. Cituju Tinu váha rámu v 18" je cca 1.395g

                a naposled protože by to nemuselo být jen o váze, mě se ocel líbí :)

                0 0
                • oddie  

                  Na oceli jsem najezdil desítky tisíc km a výhodu jsem v tom nespatřoval vůbec žádnou, naopak kvituju rozšíření al rámů. Váze toho oceláka nevěřím ani za mák, navíc za tu cenu bude spíš ještě ten nezeslabovaný a tam tomu nevěřím už vůbec.

                  0 0
                  • Bafoon  

                    ad jirl i ty:

                    Dotazoval jsem u tiny váhu pro jednu zamýšlenou stavbu expedičního bajku. Odepsala co odepsala – pak se z expediční stavby stala normální tudíž ex.výhody ocely padly a dál jsem to nezjištoval. Je pravda že 1400g na ocel za 3,5K by bylo celkem terno :-)) má to blbě no, ale jak říkám – bylo to už pasé tak jsem to neřešil.

                    jinak – co jsem psal oddiemu alá bod tři – kdybych si stavěl ted kolo alá Mysee (jako druhé, k FS, na pohodu) tak bych si ocel klidně postavil(s lehčími koly). Váha rámu není všechno – mi neříkejte, že tu někdo pozná na jízdních vlastnostech atd jestli jede s plnou lahví vody nebo prázdnou :-)

                    Jinak mi přišel oddie nějak nabroušenej :-) stejně si to mysee postaví jak chce ;-)

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      Sekla se jenom o kilo.

                      0 0
                    • oddie  

                      Váha rámu není všechno, je sice podstatně těžší, zato se víc kroutí :D

                      0 0
                      • Bafoon  

                        Díváš se na na poloprázdnou sklenici :) já to radši vnímám tak, že je to pohodlný :-D

                        0 0
                        • oddie  

                          Pohodlný, to jako že ve vertikálním směru to normálně drncá, ale do strany to při záběru prošlápneš? ;)

                          0 0
                          • Bafoon  

                            tak – v podstatě máš takový plovoucí rám alá styl rychlobruslařů. A musí to být i rychlejší směrem dopředu, když to dobře rozvlníš :))

                            0 0
                            • oddie  

                              Když se dívky rozvlní, není co bych jim nesplnil? ;)

                              0 0
                • jIrI___  

                  Řeč je pořád o to levném ocelovém Werku? Protože Tina v souvislosti s ním psala v jiném vlákně hmotnost úplně jinou, že cituješ… http://www.bike-forum.cz/…is-real.html#…

                  0 0
      • oddie  

        Nedávno tu někdo linkoval Cube rámy v Německu.

        0 0
      • Mysee  

        Ještě jsem narazil na zajímavej a pěknej rám

        Obávám se, že bych ale jeho styl využití pevnou vidlí zabil.

        0 0
      • Mysee  

        Tak díky všem za názory a info. Nakonec jsem nabídku vzal, rám je o fous větší než by mohl být, ale to je tím, že mám krátké nohy. Jinak naprostá paráda, tak uvidím co z toho vznikne :)

        0 0
        • Vilém  

          A co ze jsi to teda nakonec vzal?

          0 0
          • Mysee  

            Romet ocel z Polska. TT Epicon s 15mm osou. Zatím jako singlespeed, který jsem chtěl stejně zkusit. Ale sadu a kliky mám, tak uvidím na čem nakonec skončím.

            0 0
      • Dawy  

        Tak já taky využiji tohle vlákno.

        Jsem na tom podobně jako Mysee, jen volba rámu pro stavbu 29erky padla na

        http://www.rb-bike.cz/…90-my014-ram

        po zkušenostech s 26kou se snad ani nedalo jinak.

        Jenže stavba je naplánována na zimní přestavku a tak brouzdám po netu a B-F a dál přemýšlím zda nejít do karbonu.

        Karbonový rám z číny nechci, nevěřím tomu. Ale karbonový rám On one

        http://www.on-one.co.uk/…l-29er-frame

        by se mi i zamlouval za tu cenu, která není zase až o tolik větší než za RBko. Ta geometrie On One je podobná jako u RB, víc by se mi líbil Planet X

        http://www.on-one.co.uk/…b-disc-frame

        ale tam už je cena pro můj rozpočet přes limit. A tak otázka zní jít do osvědčeného RB, nebo On one Lurcher v karbonu?

        0 0
        • maajkee  

          Karbonový rám z číny nechci, nevěřím tomu. Ale karbonový rám On one

          Nebo-li karbonový rám z číny nechci, nevěřím tomu, ale když je na tom rámu z číny nápis On one, tak už tomu věřím? :)

          Co se týče 29er rámu od RB je potřeba počítat s tím, že je to geometrií, především délkou zadní stavby, kolo určený spíš na pohodový maratónský ježdění. Není to nikterak obratný.

          0 0
          • Kalic  

            Který karbon nebyl vyrobený v číně, že? :-)

            Jde o to, že v evropě udělají aspoň základní quality control a měli by mít vybraného spolehlivého dodavatele. Za toto si samozřejmě něco připlatíš – tvoje volba.

            I když v případě toho OnOne si snad ani nepřiplácíš, tam je cena dobrá.

            0 0
            • maajkee  

              Právě proto, že je cená dobrá bych neměl iluze o nějaký velký kontrole kvality a kvalitě materiálu :)

              0 0
          • Dawy  

            No těch volně prodejných rámů s kratší zadní stavbou než je 445mm moc asi nebude za podobnou cenu ja je RB, nebo se pletu?

            Já teda zatím nic lepšího nenašel.

            0 0
          • Dawy  

            Tak už mám jasno, na jakém rámu budu jezdit.

            Odpověď p. Heiníka na dotaz:

            Dobrý den,

            //Těší nás Váš zájem o další rám RB.

            U rámů RB připravujeme na rok 2015 změny v geometriích, u modelu CRR 290 tedy zkrácení zadní stavby ( 435 mm ) a prodloužení horní rámové trubky ( 20 mm ).

            Dostupnost těchto rámů je v plánu na listopad.//

            Takže počkám a kolo se postaví přes zimu.

            0 0
        • SOBYS  

          Z tvého výběru určitě RB, karbonový One rám je podle fotek hrozný. Tak strašný uchycení zadní brzdy jsem ještě neviděl a váha 1,5 kg na karbon je moc. Ten druhý karbon rám taky nic moc.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.