• Johanus

    Zdravím vespolek,

    teď o víkendu jsem poprvé po „zimě“ vyjel s kolem do hor a cestou z Klínovce jsem si všimnul, že mi prasknul nipl, takže vyletěl drát. Než jsem dojel dolů do Božáku, prasknul druhý (hned naproti) a při následném centrování šel do kytek třetí (vedle jednoho z těch dvou). Druhý den ráno jsem si všimnul, že prasknul čtvrtý (také hned vedle).

    Neporadíte někdo, co to má znamenat? Nejsem si vědom o žádné ráně, byť malé, prostě normální terén, jako vždy.

    Mám to řešit úplně novým výpletem se všemi novými niply? Nerad bych zase někam vyjel, abych pak zjistil, že mi prasknul další nipl.

    Díky za vaše podněty.

    0 0
    • Vilém  

      Tak minimalne niple te neminou. Dal bych mosaz at je klid.

      0 0
    • Jakobo  

      Jen pro zajimavost napis, kde ti ten nipl praskl a jak moc mas zasrubovany drat, az po hlavicku? Niple jsou asi hlinikove? Ja moc nechapu, jak mohou i hlinikove niple prasknout u normal vypletu pri napnuti ±100 kg a zasrubovani az po drazku. Jestli si to necentrues sam a nemas nektere draty pretazene.

      0 0
      • Johanus  

        Prasknul mezi hlavičkou a tělem niplu, jestli to jde takto popsat. Prostě přesně v úrovni ráfku. Hlavička tedy zůstala lítat v ráfku a drát se zbytkem niplu volně visí.

        Niple jsou hliníkové a drát je zašroubován až po hlavičku.

        Nemyslím si, že by to kolo bylo kdy centrované. Mám to kolo od nového a nikdy jsem centrování neobjednával.

        0 0
        • Vilém  

          No pokud by byly po hlavicku, tak by se to muselo vytrhnout ze zavitu na hornim konci niplu.

          Nejcasteji se to stava, tak jak tu popisuji ostatni, kdyz nejsou draty dostatecne dlouhe.

          Co je to vubec za kola?

          0 0
          • Jakobo  

            Presne tak. Spatne jsem to napsal, myslel jsem po konec hlavicky. Spice trcela ze zbytku niple ven a kolik pokud ano? U Al niplu je dulezite, aby 1. drat prochazel celym niplem a 2. spravne napnuti vypletu.

            0 0
            • Johanus  

              Já jsem to také špatně napsal: Drát končí u hlavičky, ne v hlavičce. Takže když se nipl roztrhnul, drát ze zbytku niplu netrčel, ale byl v podstatě na úrovni.

              Kola jsou Mavic 719.

              0 0
    • rasto  

      takto praskaly i me, na novych rafcich (fsa). reklamoval jsem – prepletli. puvodni draty byly kratke – nedosahovaly korene niplu v rafku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.