Zdar všem, doporučíte nějaké pevné am/en ráfky na 29" fulla? Současná kola sun ringle a ty ráfky moc nevydržely… co mi padlo do oka tak Dartmoor revolt nebo dt swiss 533d, oboje 32h. Díky za tipy
Zdar všem, doporučíte nějaké pevné am/en ráfky na 29" fulla? Současná kola sun ringle a ty ráfky moc nevydržely… co mi padlo do oka tak Dartmoor revolt nebo dt swiss 533d, oboje 32h. Díky za tipy
DT EX 471
Jakou chceš vnitřní šířku? Taky se kloním k DT řadě EX. Vozím EX 511. Užší alternativa EX 471 viz. Wilda. Lehčí varianty jsou XM 481 nebo zase užší XM 421.
Myslím, že jsi neuvedl důležitý údaj – budget. Kluci výše doporučují DT EX471, což není špatná volba, nicméně podle tvého nástřelu 533d soudím, že 2k za ráfek nebudeš chtít dát. Schůdná volba by mohly být DT E512 (těžší, ale pevné) popř. já mám dobrou zkušenost se Superstar DS25. V ČR je za slušné peníze Black Jack Ready 25, ale tam to bude s odolností asi slabší. Zase za tu cenu…
Ten black jack na zadek určitě ne. Mě to nevydrželo ani jednu cestu na HT. I na předku jsem to na HT pobouchal.
Rozpočet na 2 ráfky do 2.5tis, šířka vnitřní tak 23mm –28mm na plášť 2.35–2.5. osobně mám dobrou zkušenost s ráfky spank ale již mimo rozpočet.
kdyz uz jsou tu opet rafky… Tak co s Kastar ? Zkusenosti „bikeforistu“ jsou ? Cena, vaha tak nejak normal…
zdravím, chtěl bych poprosit o radu s výběrem ráfku. mám cca 105kg, roční nájezd 5k terénem. jednalo by se o zadní ráfek na náboj force
má cenu řešit 100g u ráfku dt swiss xr 391 vs dt swiss ex 471
asi nejsem nějaký extra prase protože mi původní praskl po 8k
a ještě nebude dělat vnitřní šířka 25mm rotiku na lectorovi co nemá boost zadní stavbu? vozím Ikony 2.2
díky za každou radu
Dt Swiss XM 421 – ideální kompromis. Šířka 25 je ok
Souhlas.
Ten ex 471 má vnitřní šířku 30 mm, to je na 2,2 pláště zbytečný. Xm 421 je akorát, jezdím ho taky, mám 90 kg. Origo zadní ráfek na novém kole mi nikdy nevydržel ani rok (už třetí kolo za sebou).
Váha ráfku roli hraje dost, rozdíl 100 g je znát. Ale samozřejmě se 100 kg bych gramy nehonil ;)
EX 471 má vnitřek 25mm
EX 471 mohu doporučit
just google Ex 471 Leogang World Cup ;-)
dráty DT Competition 2/1,8/2 mm
dáky za reakce! a doporučení 421. V pondělí to poptám na eshopech, jestli ho někdo vůbec dokáže dodat.
to už mi příjde jako velká kovadlina, přeci jen bych si chtěl trošku pomoct oproti stavajícímu stavu
Váhovou úsporu hledej jinde než v zadním zápletu. Ultralajt by třeba přežíval, ale mohlo by Tě v provozu doprovázet vrzání drátů o sebe – to signalizuje ztráty při přenosu propulzní energie v zápletu. Podívej na 3025 od Remerxu https://www.remerx.cz/e-rocky
Jakej ultra lite? Když tam dá ex 471, nebo něco na podobné úrovni tak má klid a nemusí tam vozit 600g remerx co stejně pořádně nefunguje na bezduše.
To, že Remerxu nefunguje na bezduše, bych rozporoval. Vozím R2725 + pláště Continental Mountain King. Na nahození patek stačí v pohodě dílenská pumpa, po zaskočeni drží tlak i bez mlíka.
Při provozu dofukuju cca 2 až 3 desetinky jednou do měsíce.
A zkoušel jsi s tím pořádně seknout klopenku? Nebo ho držet v plným na rock garden?
Ano, v pohodě.
Zajímavý, že ve špindlu to každému ufukovalo.
To je klidně možné, nevím ale nic o tom, jaké borci vozí pláště, tlaky atd…
Jediné, co můžu já potvrdit je, že s kombinací ráfků Remerxu 2725 a plášťů Conti MK protection nemám nejmenší problém. Daleko větší problémy jsem míval s kombinací stejných plášťů a ráfků Mavic CrossRide Tubeless, kdy jsem po projetí kamenitých nebo kořenových úseků míval zastříkané celé boky od mlíka.
Sjezdové pláště a tlaky normální kolem 2bar.
Mám osobní zkušenost s hurry, brave, extreme jumbo a ani na jedny bych použití bezduší opravdu nedoporučil.
Za to s DT swiss mi vše drží bez problémů s jakýmkoliv pláštěm, stejně tak nextie ráfky.
Tak předně se musím omluvit, popletl jsem čísla v označení těch mých ráfků, vozím RX2027.
Co, jsem se teď díval na tvar profilů těch remerxů, co zmiňuješ, tak bych řekl, že ani jeden z nich není vhodný na vození bezduší.
Na Remerxu bezduše jedině na RX2027 a RX2030.
RX 2027 a 2030 mají vhodný profil včetně hrany proti spadnutí pláště. Stejně dobře by měl fungovat i E-Rocky 3025 a s trochou štěstí Hurry. Ostatní určitě ne no
Ten E-Rocky by měl podle profilu ráfku fungovat bez problémů, Hurry má sice hranu proti seskočení patky, ale zároveň je sešikmený směrem do středu a při větším bočním zatížení to asi patku neudrží. Zároveň je už docela úzký (21 mm).
Ještě bych upozornil, že Remerx má v nabídce E-Rocky a Rocky Disc, což jsou dva úplně rozdílné ráfky.
Proto říkám ,,s trochou štěstí" :) RMX 2027 se mě libí. Na nějaký 2,25–2,3 gumy by to mohlo být caik na běžný jezdění. Jak moc tuhý je? Stačilo by 28 drátů zeslabovaných na 83kg?
S 32 nezeslabovanými 2 mm dráty jsou tuhé pěkně. V kamenech nebo kořenech to neuhýbá, kam to pošlu, tam to jede. Zeslabovaným státům se na MTB vyhýbám. Se svými 90+ kg moc negramařím.
Paradoxně zeslabované dráty vydrží víc než klasika. Na sapim race, nemůžu říct křivého slova. Použíti od trail po DH.
Díky, takže mě bude stačit 32 zeslabovaných :)
Mám stejnou zkušenost. Mám RX2027 (Kellys) a gumy z toho sundám jedině montpákou. Na nahození bezduší stačí i pumpučka pod košík a drží tlak i bez mléka.
Jaké tam vozíš pláště?
Schwalbe Nobby Nic a Hans Dampf.
Jakou šířku?
2,35, základní performance verze
vycházím ze současného stavu, dokud to neprasklo, tak to žádné zvuky nevyluzovalo. Nehledě na to, že se tu celkem často řeší záplety a jejich vliv na jízdu, prot bych rád něco lepšího než tam je.
Subjektivně za jízdy poznat na zadním kole lehčí ráfek, na to 50 g nestačí, 100 g při pohybu skorovnoměrném skoropřímočarém také ne, v nástupu třeba jo. Jestli naposledy jels za suchotvrda a vyjedeš na podmáčeném, poznáš. Jen chci upozornit, abys sis to vybalancoval. Vliv znatelný – tedy smysluplný, a zároveň aby Tě to uvezlo. 105 kg je 105 kg.
Ale vydrží a hlavně drží v kombinaci 32 děr mam je a nemůžu si stěžovat, v čem kovadlina ? Oproti EX 471 je rozudil ve vaze 86 g.
taky bych vzal na zadni asymetrickou verzi