• J3NDA

    Ahoj všem,

    prosím o pomoc s výběrem kola.

    15 let jezdím na trekovém kole (viz fotky v profilu) a byl jsem s ním nadmíru spokojený.

    Ale posledních pár let občas jezdím i stezkami plných kamenů, které trekové kolo prostě nedává.

    Jednak jízda je trápení a hlavně jezdím s plně naloženým kolem a teď na posledním bikepackingu

    se mi podařilo během dvou dnů 3× procvaknout duši, a to byl impulz pro koupi nového MTB kola,

    kde to hrozí přeci jen míň. Jelikož s nimi nemám žádnou zkušenost, tak prosím o radu a posílám pár parametrů:

    kolo bude jezdit 70% asfalt a zbytek lehký a těžší terén, nebude jezdit traily, naopak často s brašnami na nosiči

    MTB 29"

    moje výška 192 cm

    osazení min. Deore

    lankové brzdy (hydrauliku nutně nepotřebuju)

    navářky na blatníky a zadní nosič

    užší gumy, které ale zároveň hned neprorazím na ostrých kamenech

    na trekovém kole jsem využíval všechny převody 3×9,

    takže nějaký ekvivalent, aby mi nechyběl nejtěžší a nejlehčí převod

    mám odpruženou sedlovku, takže nevím, jestli hardtail je stejně pohodlný, protože ta opravdu fungovala

    samozřejmě odpruženou vidlici

    a nevím jaký materiál, protože jsem chtěl karbon kvůli váze, ale na ně se prý nedělají navářky na zadní nosič

    cena kolem 30k, maximálně 50k v případě karbonu, který by splňoval všechny moje požadavky

    opravdu s tím nemám zkušenost, tak vás prosím o shovívavost a žádnou ironii a hejty, díky

    0 0
    • pocestny  

      Chvíli jsem ze zvědavosti hledal „expediční mtb“, ale neúspěšně. Říkal jsem si, ideálně Deore 2×11 nebo 2×12, nevojebané brzdy (aspoň Deore, určitě hydraulické), vidlici (např. RockShox Recon), hliníkový rám, atd..... Ale žádný ideál jsem nenašel. Co stavba na míru?

      ___

      TREK X-CALIBER 9 má už celkem použitelnou výbavu, a také přípravu na nosič. A blatníky se vždycky dají nějak dobastlit, montoval jsem na jeden hardtail SKS Bluemels 75 long. Například objímky na přední vidlici jsem udělal z objímky staré blikačky.

      0 0
      • TK75  

        To chce koukat na bikepacking stranky https://bikepacking.com/bikes/hardtail/

        Třeba Bombtrack Cale https://bikepacking.com/…e-al-review/

        Kona Unit https://bikepacking.com/…kona-unit-x/

        Ale asi to není to co hledá…netusim

        0 0
        • J3NDA  

          Teď koukám, že používám špatnou terminologii.

          Já jezdím se zadním nosičem a brašnami na něm a to znamená biketouring.

          Bikepacking je bez nosičů.

          0 0
          • TK75  

            :) jo jo chápu

            Stejně tam pišeš ze jezdis hodně silnice a to bych sám spíš koukal po kolech jako treba Canyon Exceed.Tam by to chtelo ale kouknout co za nosič by tam šel kterej nepotřebuje navarky…nebo brasny

            Na prvním obrázku je zrovna Exceed který je pro nas fajn cenově

            0 0
            • J3NDA  

              Exceed CF 5 za 35k vypadá velice dobře, ale bojím se, že převody 1×12

              budou málo. Možná zbytečná obava, ale až to koupím, tak už bude pozdě.

              Ideálně by to samozřejmě chtělo vyzkoušet v místě bydliště, kde to mám naježděné

              nejvíc, abych mohl porovnat se současným kolem. Vytáhl bych ho na chvíli do Jizerek

              a měl hned bych měl jasno.

              0 0
              • mais  

                V nejhorším dopadneš s 1×12 jako já až třetí velikost koleckavepředu a druha délka klik je ta pro mě ideální konfigurace

                0 0
              • skaj  

                Vzdyt se da snadno spocitat a nasimulovat uz na tvem kole, jestli ti nejaky prevod nebude chybet. Tady si vypln co mas ted a uvidis na prvni dobrou http://www.gear-calculator.com/

                Par postrehu

                1. cvakani a necvakani nedela treking nebo MTB ale primarne plaste. Finalni reseni jsou bezduse.
                2. urcite chces hydrauliku, s timhle osazenim si jinak strasne zaviras dvere k zajimavym kolum.
                3. Uzsi gumy nejedou lepe. Naplno nabuseny gumy nejedou lepe. Neplati to ani v terenu, ani na silnici. Lepe jedou kvalitni plaste se spravnym vzorkem pro dane pouziti. Obecne sirsi plast ma v realu nizsi vazlivy odpor nez uzsi.
                0 0
                • J3NDA  

                  S tím musím souhlasit. Jen s tou šířkou plášťů a valivým odporem je to na první pohled nesmysl.

                  Ledaže to myslíš tak, že úzký plášť přiléhá na silnici velkou částí, kdežto široký plášť je víc zakulacený

                  a při dobrém vzorku to může vycházet ± nastejno, ale menší se mi nezdá.

                  0 1
                  • skaj  

                    No na prvni pohled jo, realita je ale jina. (Samozrejme neplati to pro libovolne veliky rozdil v sirce). Ale klidne si zagoogli „why do wider tyres have less rolling resistance“. Pak se muzes jeste zamerit na to, proc mene nafouknute plaste jedou lepe:) Ano, je to neintuitivni, viz tvuj „je to nesmysl“ coz je ve skutecnosti nesmysl, ale presto pravdive:) Materialu na tohle tema je spousta – namatkou Heine a Rene Hersel cycles.

                    0 0
                    • J3NDA  

                      Našel jsem nějaký videa na YT, kde testují šiší versus užší pláště a vycházelo to jak říkáš.

                      Byly to ovšem silničky úplně bez vzorku. Nevím jestli tohle je přenositelný i na MTB, kde je velký vzorek.

                      Ten bude hrát podle mě větší roli než šířka pláště.

                      0 0
                      • skaj  

                        Tak samozrejme je rec o “stejnem” jenom jinak sirokem plasti. A u silnice do toho pak jeste vstupuje aerodynamika, ale to je fakt na dlouho…

                        Na MTB toho pak hraje roli jeste vic, samozrjeme vzorek, vaha, smes- ale ne nadarmo jsou v testech jedny z nejrychlejsich Thunder Burty v sirce 2,25”. Tim celym chci rict, ze pozadavek na uzke gumy je nesmysl. Chces gumy co dobre jedou, ne uzke. A i vzhledem ke cvakani dusi → sirsi budou mene nachylne.

                        1 0
                      • novas752  

                        Nezapomínej na pohodlí po x hodinách jízdy. Mtb plášť dovolí nižší tlak = je výrazně pohodlnější. A kdy budeš podavat lepší výkon, vyklepanej nebo nevyklepanej? ;-)

                        1 0
        • pocestny  

          Tento styl jsem pochopil že spíš nechce

          1 0
      • J3NDA  

        Díky za tip. Caliber 9 nevypadá špatně, ale nerozumím tomu…

        Stavba na míru mě ani nenapadla, takže taky zajímavý tip.

        0 0
      • J3NDA  

        To vypadá spíš jako treking. Zadal jsem tam moji výšku a prý na mě kolo nemají.

        Ale i tak díky za tip.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.