• popik

    Po přečtení článku na MTBS o pellsu jsem začal hledat kolik váží neljepší rámy od různých výrobců. Je něco lehčího než udávaných 790g? Beru, že váha není nejdůležitější vlastností rámu, ale tento údaj je pro mě přeci jen překvapením (i když se pravdpodobně jedná o váhu v nejmenší velikosti a dost možná i bez laku

    0 0
    • jonti  

      Tech 790g je silnicka, ne bike. Podobne vahove parametry ma vic ramu top vyrobcu: merida, cannondale, canyon…

      Nemyslim, ze ma cenu resit, kdo dokaze do katalogu nabo na web napsat nejnizsi vahu, spis bych to rozdelil to do kategorii po 100g.

      0 0
      • qasko  

        Jo naviac čo som gúglil rám Merida O-Nine nemé ani zdaleka 930–950gr ale realita je niekde pri 1200–1250 18" a 20" .

        0 0
        • pelhrimov  

          Vytahuji staré vlákno.Ten rozdíl udávaná/skutečná hmotnost HT rámu Meridy je opravdu tak veliký? Takže spoléhat na to, že loňský odpružený rám ninety-six 5000 s tlumičem má v 18" 1,9 kg je bláhové? Jak se pak u kol za 200 tis. dostanou výrobci na nízké váhy nebo ani ty nej kola nemají v reálu udávaných 9 kg? Klidně bych peníze s těžkým srdce utratil, ale aby se mnou někdo takto tloukl o zem to tedy nechci. Buď 9ti kilovou raketu nebo zůstat u 12 kil a prohýřit peníze hampejzu.

          0 0
        • Mate  

          A na tohle jsi přišel jak??

          0 0
        • destr  

          No tak to je naprostá 3,14čovina.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • popik  

        Nikde jsem nepsal, že jde o bikový rám ;-). Ukaž mi na netu jedinou silniční Meridu, Cayona, Cannondala s váhou pod 790g. Zatím první kolo u kterého je uvedena stejná váha, je ten Scott addict 796g ve velikosti S (Scott says the frame can weigh as little as 796g, which explains why a complete size S bike is a headache for the scrutineers and mechanics.)

        bikeradar

        0 0
        • Vilém  

          A jak muzes vedet, ze ten udaj o vaze neni dalsi blabolem co Pells vypustil? Nebo jsi jej na te vaze mel a na vlastni oci videl?

          0 0
          • popik  

            to nemůžu…

            …ale dostal za to mimochodem i tu cenu.

            To nic nemění na tom, že se mi to kolo vůbec nelíbí

            0 0
            • roud  

              jestli věříš váhám pellsu tak seš hodně naivní…

              0 0
              • popik  

                nechce se mi věřit (jinak bych nezakládal vlákno)

                0 0
                • Vavre  

                  Pells je skoro „pořadatel“ Sport Lifu loni a letos tomu nebylo jinač vyhrál snad všechny ceny co se daly, a to tam bylo mnoho zajimavějších exponátu :-) Jinač nebuďte najívní je jen opravdu málo výrobců kteří udávají reálné váhy kol.

                  0 0
          • kubad  

            ale já bych tomu i možná věřil že Pells dokáže vyrobit prototyp rámu 790g, bez laku a bez všeho, ale tehle rám nikdo nezaplatí a do výroby pude obdoba dělaná na východě a parametry budou už bohužel trochu jiné :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • g-ice  

      Třeba scott addict (silnice) taky 790g

      0 0
      • popik  

        Já měl namysli spíše sériově vyráběná kola. Ten Litespeed váží normálně 1,96 libry, což je 889g

        0 0
      • Kedarr  

        na tom biku bych opravdu nechtěl závodit..ale na kouknutí pěkný..:)

        0 0
    • kubad  

      kecy od značky Pells nemá smysl brát vážně je to jen mediální bublina , v prodeji nic takového reálně nebude, tohle mě na té značce sere a proto u mě nemá vůbec žádný kredit!!!

      0 0
    • McBlacky  

      hodně lehký jsou bikový scotty, storck, steinbach, cannondale z levných třeba no saint.

      velké značky s top modely se motaj okolo 1200–1400.

      0 0
      • J3Sl4n  

        já mám scotta scalea 30 a u něj uvádějí váhu rámu 980 gramů. Ale je pravda , že jsem samotný rám nevážil, i když jsem ho vyndal z krabice a byla na něm vidlice, kliky, řetěz a zadní kolo s přehazkou, zdálo se mi to hodně lehký.

        0 0
    • Madman1  

      Mě by třeba zajímalo, jak carbonovej rám a ubec carbonový komponenty by vydržely pod stokilovým chlapem pod plným zatížení!

      0 0
      • Hornet  

        Normalne :-) ale neberme do uvahy lacne „karbony“.

        0 0
        • DaSnail  

          prasknúť môžu aj riaditká za 200euro. a ten chlap ani nemusí mať sto kilo ;o)

          0 0
          • Hornet  

            Sak ale vis asi preco som dal karbony do uvodzoviek :-) nie len kvoli cene.

            0 0
      • roud  

        Naprosto v pohode vydrzej znam i lidi co maj docela dost prez 100 a v pohode jezdej na carbonech…

        0 0
    • Kedarr  

      Jenom si myslím , že u super-lehkých karbonových rámů.. s tou tuhostí to nebude tak horký..:)

      0 0
      • kubad  

        nemyslím, rámy sou stavěny na nosnost 120–130kg ať se jedná o carbon nebo hlínu :-)

        samozřejmě pokud nejde o speciality s váhovým limitem,

        0 0
        • Kedarr  

          to jo ale pokud vleze 100kg člověk na 80dkg rám z karbonu, otázka je jak se to bude fyzikálně chovat třeba v takový torzní tuhosti když se o to opře proti tomu samému karbonu od špičkového výrobce, mluvím vždy vše v nejvyšší úrovni..kdy bude o půl kila těžší..:)

          0 0
          • fousek  

            Nevim jestli 100kg hobik bude mit v nohach vetsi silu nez 70kg profik. Ja bych si spis vsadil na toho profika. Samozrejme ten 100kg hobik bude ram zatezovat jinak, bude dostavat sponu sedlova trubka a horni ramova trubka. U profika to bude spis v krutu u stredu, coz urcite vyrobce zohledni. Takze bych to videl tak ze pod hobikem ram prasknout muze, ale tuhej pri zaberu bude vic nez co hobik vyuzije.

            0 0
            • Kedarr  

              a proč by jako nemohl bejt 100kilovej profík..:)třeba takový 2metroví dráhaři..:)

              0 0
              • fousek  

                Tak to je potom jasny ze pro 100kg drahare bude muset bejt ram tezsi aby se pod nim ram prohybal stejne jako u 70kg drahare.

                0 0
                • Kedarr  

                  no přesně..:)bin­go..jenom jsem chtěl říct, že váha u rámu není všechno..toť vše..:))

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ale zase pokud se bavíme o top karbonech, tak ty si pořizují ve valné většině opravdoví závodníci. Tak je váha 65–75kg nejběžnější.

                    pokud si ho koupí hobík na parádu, tak ho většinou hodně šetří

                    0 0
                • Chaingang  

                  jojo,pak má takovej Corima rám na sprint fest přes dvě kila…ale zase se nehne

                  0 0
        • Madman1  

          A co teda vy na tyto sice galuskový ale carbonový ráfky na MTB, maj prý 200g, na 28 drátů, nosnost 110Kg,,,cena stejná jako za ten ráfek od DT swiss…

          0 0
          • kubad  

            No AX nasadilo proklate nizkou cenu na sve pomery :-) paradni rafky paradni cena super kvalita, ale osobne si je asi nekoupim :-)

            0 0
            • Madman1  

              jasný, to chápu, ale fakt mi cheš říct, že by po demnou 105kg vydržely ty ráfky?nehodlám nic kupovat nebo tak, ale jen prostě ze zajímavosti..…200g na 110kg…

              0 0
              • kubad  

                Tak to ti fakt nereknu :-) vozim 300g carbon rafky na silnici s ehm podobnou vahou a zatim drzi

                0 0
                • Madman1  

                  silnice je silnice, terén je terém, ale ono naše silnice:-D aspon na Broumovsku, kraji Sudet

                  0 0
                  • Horyna  

                    Jéé ty jsi z Božanova. Někde u Božanova jsem byl dokonce 2× na pionýrským táboře. Matně si vzpomínám na chatky a stany a velkou budovu kam se chodilo na jídlo a u ní jakousi nádrž na koupání. Pamatuju jak tam měli prezentaci lidové milice a pohraničníci. Učili nás střílet ze samopalu a ukazovali jak s pomocí psa zadržet západního špióna. Samá bojovka a noční stráže na bráně. Sakra až teď mi dochází že to byla taková socialistická obdoba výcvikového tábora AL-KAIDY :-) Ale jinak je to moc pěknej kraj. Na bajka naprosto ideální. Tak 5 let zpátky jsem se motal po Broumovskejch stěnách ale bez kola. Příští rok to musím napravit.

                    0 0
                    • Madman1  

                      Studená voda?(KalteWasser), velekj tábor, u tohosi jakoby bazén a velká stará budova a kolem chatičky, bylo to v udolí hnedka kousek od polský hranice se sousedním Radkowem, kde byla přírodní přehrazená nádrž, tzv Zalew Poslky..

                      0 0
                      • Horyna  

                        Já se picnu, to je vono. Koukal jsem na fotomapu a vše na svém místě. Snad akorát pod těma chatkama stojí jakási budova kterou nepamatuju. Koukal jsem že tam nějaká firma provozuje rekreační zařízení. To by nemusel bejt špatnej základní tábor pro různý vejlety. Takhle s děckama ze základky využíváme už několik let něco podobnýho ve Rzech v Orlickejch. Tak tam se zajedu určitě podívat. Zase by to bylo něco jinýho. Dík za info.

                        0 0
    • pelhrimov  

      Vytahuji staré vlákno.Ten rozdíl udávaná (950g) a skutečná (1250g) hmotnost HT rámu Meridy je opravdu tak veliký? Takže spoléhat na to, že loňský odpružený rám ninety-six 5000 s tlumičem má v 18" 1,9 kg je bláhové? Jak se pak u kol za 200 tis. dostanou výrobci na nízké váhy nebo ani ty nej kola nemají v reálu udávaných 9 kg? Klidně bych peníze s těžkým srdce utratil, ale aby se mnou někdo takto tloukl o zem to tedy nechci. Buď 9ti kilovou raketu nebo zůstat u 12 kil a prohýřit peníze hampejzu.

      0 0
      • qasko  

        Rám Merida o nine je pod kilo iba zo stredom BB30. Klasická verzia je ťažka.

        0 0
        • roud  

          tak nějaký rozdíly tam budou odvíjející se od velikosti…

          0 0
        • Atrey17  

          Tak zrovna naopak. Sama Merida udává, že 0,9 rám se středem BB30 je cca o 30 gramů těžší, než s normálním středem. Právě proto, že BB30 je masivnější. Ale zase je o dost tužší.

          0 0
          • roud  

            hlavně celkově při stavbě kola tě BB30 vyjde jako lehčí vzhledem k tomu že tam vrazíš dvě ségrovky a ložiska a nesereš se s žádnejma miskama a dalšíma hovadinama…

            0 0
            • Atrey17  

              Jo, já měl na mysli jen čistý rám. Celý kolo je něco jinýho.

              0 0
          • qasko  

            To čo merida udáva vôbec nesledujem. Vychádzal som z fotiek rámov na váhe.

            0 0
              • roud  

                To má do 950ti dost daleko nezdá se ti ?

                0 0
                • qasko  

                  Pekná hmotnosť nezdá sa ti ?

                  0 0
                  • roud  

                    pěkná o tom žádná ale mít tolik peněz že bych uvažoval o týhle meridě tak bych šel spíš do flashe od C ten má ještě míň ;o]

                    0 0
                    • qasko  

                      Prdlajz to už radšej Skota 899 ten má ješte míň (899g) :D

                      0 0
                      • roud  

                        Scott je lehonkej ale už se mi na něm některý věci moc nelíběj když už pominu nový loga pak zámek sedlovky dá li se mu tak říkat je úplá šílenost a brzda v rámu se mi taky nelíbí :O( nemluvě o tom že scottu nesluší lefty ;o]

                        0 0
                • biker jura  

                  no mě to nepiš, ja to sem daval gaskovi, ktery mluví o tom že ma tahle merida 1250g

                  0 0
                  • roud  

                    mno třeba v XL mít bude…

                    0 0
                    • biker jura  

                      ale on mluvil výše o 18"

                      0 0
                      • roud  

                        ukaž mi kde to quasko píše ?

                        0 0
                        • biker jura  

                          ani ti to nemusim ukazovat, dokazuje to to, co gasko piše o chlup níž:-)

                          0 0
                          • roud  

                            zajímavé čet jsem tu debatu před tím a tam o tom nepsal ani slovo ;o] uvidí až najde tu fotku co budeš říkat potom hehe…

                            0 0
                            • biker jura  

                              pak se ukaže že to bude opravdu to XLko :-)

                              0 0
                            • qasko  

                              kks dvestodvadsaťdva strán má tá temá ! UF

                              0 0
                              • biker jura  

                                tak jen hledej, jdu na 2,5hod na bika tak at to tu je az se vratim:-) ne v klidu..

                                0 0
                                • qasko  

                                  už som to našiel ! ehm našiel som môj príspevok ale už tam nie je fotka :D

                                  http://forum.mtbiker.sk/…92–2640.html

                                  Takže odvolávam čo som napísal Mirinda sú najkrajšie a najľahšie biky :)

                                  0 0
                                  • biker jura  

                                    jo díky našel jsem tam dal jeste fotku kde ma cca 1150g což muze byt ta 20" velikost jak tam nekteri piší . Ty jsi videl na te fotce kde bylo tech 1250g že je ten ram opravdu 18"? odpovidalo by to totiž 21,5" ale to nevím jestli merida vubec vyrabí

                                    0 0
                        • biker jura  

                          ale je to 3. prispevek od vrchu

                          0 0
                  • qasko  

                    Gúglil som tie hmotnosti keď bola o.nine novinka čiže asi rok späť. Našiel som tento rám na nejakom blogu s hmotnosťou 1250g – zavesil som to aj na mtbiker do – hmotnosti komponentov a doplnkov takže ak bude čas nájdem a podložím svoje oné tvrdenie :)

                    0 0
    • biker jura  

      ví nekdo kolik važí carbonovej ram SUP doopravdy?(v 18")

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.