• 29bike

    Měl bych dotaz …na jednom rámu jsem zjistil jak se dotýkal plášť zadní stavby došlo k prodření a je tam díra… asi jak špendlíková hlavička. Rám je odstrojený tak nevím nechat zavařit nebo jezdit…třeba to nic neudělá? Jestli s tím má někdo nějaké zkušenosti…

    0 0
    • novas752  

      Díru vem čert, ale vrub je to jako kráva. A zrovna v nejvhodnějšim mís­tě.

      Osobně bych ta tom nejezdil, rozhodně ne v terénu.

      0 0
    • PENE  

      Nedávno tu někdo dával do fotek stejně obroušenou zadní stavbu u fula a bylo to zavařené, ale teď ty fokty nemůžu najít. Takže bych to asi taky nechal zavařit, ale nekým kdo má s hliníkem zkušenosti.

      0 0
    • Mig_all  

      typyčo na to bych nevlezl :-D zavarit by to šlo lehce, kdo to umí tak hračka, ale rohodně bych na to nesedal ani mimo terén…

      0 0
    • Vilém  

      Na nezavarenym bych nejezdil.

      0 0
    • scalar  

      Když to necháš zavařit, tak máš šanci, že to ještě chvíli vydrží. Když na tom budeš takhle jezdit, tak máš jistotu, že to dřív nebo později rupne.

      0 0
      • Idas  

        Normalne kdyz se koupi kolo, je u toho napsana maximalni sirka plastu.

        Todle jsi ale musel slyset ze to drhne.

        Ja bych na tom nejezdil! Pri svarovani strati i ten okolni material svoji pevnost a muze prasknout vedle.

        0 0
        • Vilém  

          A kde ta maximalni sirka plastu je napsana?

          0 0
          • matbiker  

            Tak na tuto odpověď si počkám :-).

            0 0
            • Idas  

              Tak si precti treba todle.

              A nevim proc jste takovi puntickari, tem plast byl moc sirokej a tim to zhaslo.

              Jeste nekde stoji napsano mezi ramem a plastem min.5mm misto.

              0 0
          • Sunshine 29  

            Já teda od výrobce maximální šířku pláště udanou mám…

            0 0
            • Idas  

              Dekuji ze se aspon jeden ozval.

              0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Kdyby tak existoval zpusob jak vyrobce kontaktovat a zeptat se. Pokud nekdy neco takoveho vynaleznu, budu tomu rikat email.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • blaza84  

            Pokud se nepodaří zjistit max. doporučená šířka, tak se při montáži kouknu a vidím, kolik je mezi rámem a pláštěm místa :) Měla by tam zůstat rezerva na bahno a na nějaké rozcentrování při jízdě. Pokud plášť o stavbu drhne a v klidu na tom jezdím, a to asi poměrně dost dlouho, tak jde o slušný servisní kiks, ne?? :)

            0 0
        • novas752  

          Moc mtb s uvedenou maximalni sirkou jsem teda nevidel.

          Jinak v podstate souhlas.

          0 0
        • kubad  

          Co treba blbe vycentrováné kolo, nebo povolený vyplet?

          Jinak údaj o max šířce pneu výrobce většinou neuvádí

          0 0
          • matbiker  

            Však máš výše argument od Idase, že nesmíš dát širší gumy, než byly namontovány z výroby. Takže pokud si koupíš kolo, kde budou nasazené 2" užovky, tak to podle této teorie nesmíš přezout na 2,25.

            Asi ke svému rámu zkusím napsat do Rocky Mountain, jaký plášť mohu používat, protože žádnou takovou informaci jsem v manuálu nenašel. Tolik teda radí Sprcháč…

            0 0
            • kyl  

              Tak snad není nikdo tak blbej aby tam cpal tak širokej plášť,že bude dřít o zadní stavbu?Tak blbej byl akorát kámoš a tam jsem to vyřešil jednoduše.Z obou stran jsem mu šmirglákem ve flexce,po roztočení zadního kola trochu obrousil boční figury a mohl jezdit.:-)

              0 0
              • Idas  

                Podivej se na prvni prispevek!

                0 0
                • Vilém  

                  Ale ono tam neni psano, ze mel sirokej plast!

                  0 0
                  • Idas  

                    O co ti jde? Ja si myslim ze to je od plaste a napsal jsem jak to vyrobce udava.

                    Presne ty jsi chtel vedet kde to je napsany tak jsem odpovedel.

                    0 0
                  • Idas  

                    Vileme ty si uplne …

                    Ja mam s cestinou problem ale v tom prvnim prispevku je napsany ze to je od plaste.

                    "Měl bych dotaz …na jednom rámu jsem zjistil jak se dotýkal plášť zadní stavby došlo k prodření a je tam díra.

                    Mozna by jsi mel pouzit tvoji hlavu a premyslet co pises.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Procpak se rozcilujes?

                      Jen jsem ti chtel naznacit, tak jako nekdo jiny vyse, ze to mohlo byt treba nasledkem praskleho dratu, povoleneho vypletu ap, ze to proste nemusel byt nasledek prilis sirokeho plaste. Tot vse. To tvoje tvrzeni, ze to vyrobce uvadi, jak muze byt plast siroky, taky neni rozhodne pravidlem.

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • Idas  

            Ahoj Kubad

            Videl jsem v tvem profilu ze mas Liteville H3 MK1, podle navodu se to kolo da jezdit s 27,5" a nebo 29".

            Pri pouziti 29" sirka plaste do 29×2,35.

            Takze to asi bude tak ze vetsina vyrobcu to udava, ale nikdo si to neprecte.

            0 0
    • matbiker  

      Normálně to nech zavařit a jezdi. Pokud by to mělo prdnout, o čemž pochybuji, tak ti uletí jedna strana a druhá to podrží.....

      0 0
    • TJK  

      zavarit.. zabrousit.. zalaknout… jezdit..neresit…

      0 0
      • AussigBiker  

        A taky zapict trochu, kvuli napeti kvuli svarovani? Nebo staci bez?

        0 0
        • TJK  

          ne uplne zbytecne kvuli jedne housence… navic nikdx nezjistis jake potrebujes parametry…

          musis znat:

          • presne materialove slozeni
          • pozadovane vlastnosti profilu

          z toho ti pak technicky vyjde zpracovani a to je rozfazovane:

          • krivka nabehu teploty
          • vydrz na specifikovane teplote
          • rizene nebo samovolne chladnuti

          bez tohodle je cele „vypekani“ zbytecny krok a untakove opravy temer nepotrebny

          0 0
          • Pedro404  

            To je tak složitý? Sem myslel, že to stačí po určitou dobu udržet na určitý teplotě a hotovo:(

            0 0
            • TJK  

              no texhnicky neni… ale tyhle veci delas z nejakeho duvodu… neni to jako kaleni kde to ohrejes a nejak to vrazis do vody… to treba u hliniku dela uplny opak… tim hlinik kratkodobe mekne a je formovatelny a strihatelny napriklad :)

              0 0
              • vojtechposmourny  

                Ohřeješ a nějak vrazíš do vody?

                Tos to hodně zjednodušil…

                0 0
                • TJK  

                  no fakticky vyrabim zadni hlinikovy ramena na novou Q7/ Q5 / A4 / A6… je to 8 stupnovy nastroj kde je uhlovy strih, lisovani, ohyb, ostrih oblym nastrojem a forma roztahovani… kazdej nastroj je 4 vypadovej a vstuoni dil je „U“ profil o delce 1 metru.. prvni operace je 20min prubezna pec a pak „kaleni“ v bazenku cimz dil zmekne a da se strihat ( 6,5mm tloistky profilu) a dal formovat cca 40 minut pak zase tvrdne..

                  ano je to dost jednoduche :)

                  0 0
                  • vojtechposmourny  

                    Já myslel proces kalení.

                    0 0
                    • TJK  

                      jo tak :) no samozrejme je ale v zakladu to strjne borci treba co delaji noze a pod ohrejou a narvou do oleje…

                      0 0
                      • vojtechposmourny  

                        Tak borci s nožema možná jo. Možná to i potom popustěj.

                        Fakticky zakalit a popustit třeba razník 800×800×250 ze stabilky (ocel 19312, pokud si dobře pamatuji) tak, aby ti pozdeji neprasknul, není tak úplně jednoduché.

                        0 0
                        • TJK  

                          pokud se budeme bavit o opravdovem rizenem kaleni pro dosazeni jasnych parametru tak mas naprostou pravdu, je to obcas dokonce i alchymie trosku :)

                          0 0
            • novas752  

              Tady to je pěkně stručně vysvětlené. Pokud přesně nevíš jak legovanou slitinu vytvrzuješ, spíš se netrefíš.

              Navíc vytvrzovat už jednou vytvrzený materiál…

              0 0
              • TJK  

                hlinik starne cili se vytvrzuje prirozene… zalezi vzdy jaky je material , tepelnym zpravovanim to jen urychlis… jde to i vickrat… klidne 3× kdyz se napoprvy netrefis :-D

                0 0
        • kyl  

          Mám postavené kolo s motorem,na rámu je několik svarů + vidlice se zdvihem o 50mm víc jak ten rám měl snést a jezdí to 4 roky.Dobrej svářeč ví co ten materiál dokáže a podle toho vaří.Sám jsem hliník vařil asi 7 let (sloupy veřejného osvětlení,palivové nádrže náklaďáků) ani jedna reklamace.Třeba ty sloupy osvětlení sebou za silnějšího větru pěkně mávají a svar (osoustružený a zabroušený) to vydrží x let.

          0 0
          • pepek  

            Možná lepší rámy nejsou zrovna z materiálu, ze kterého se dělají sloupy

            0 0
    • AV  

      Zalepit nějakým tím Metal-plastem. Opravují se tak bloky motorů i skříně převodovek. Všechno „za studena“, tedy bez nebezpečí rekrystalizace, či tepelné úpravy po svařování.

      0 0
      • Pedro404  

        A ty bloky a skříně jsou potom nějak mechanicky namáhaný? Bych očekával, že tam pude především o to utěsnit díru. Ale nevidim do toho.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.