• revish

    caute Bajkeri, objednal jsem si kotouce deore BR-M525 a chtel bych vedet, jestli je pro montaz nutne ofrezovat dosedaci plochy na ramu a na vidli. pokud je to nutne, poradte mi, kde v okoli Orlove (Ostrava, Havirov, karvina) mi to ofrezuji. deeky vsem za rady

    0 0
    • pitos  

      Nutné to určitě není.V mém okolí to ofrezované teda nemá nikdo.

      0 0
    • IDF  

      já si montoval brzdy sám a zadní mi hrozně brněla .nemohl jsem přijít na to proč .vyměnil jsem kotouč pak destičky ,když to dělalo dál, dal jsem kolo do servisu a tam mi to zafrézovali a je pokoj .

      0 0
    • pitos  

      Takže bych to tam nahodil sám a pokud bude problém tak pak ofrezovat.Tak bych to určitě udělal já.

      0 0
      • ota  

        jsem jen odstranil barvu,u minulých kol.teď se mi ani to nechtělo:-).ale už jsem tu víckrát četl,že bez ofrézování nemáš šanci ,tak nevím.. kdysi mi vibrovala zadní stavba na Rockmachinu,ale to bylo strašně měkké kolo,takový málem softail,se nebylo co divit.

        0 0
      • revish  

        jj, ja bych to nedelal jinak, ale pokud si vzpomenes tak se mi na to ofrezovani pozeptej…jo vsimnul jsem si, se se vas na jedne z poslednich vyjizdek sesla pekna hromada, ja byl v te dobe na bajkdovolene v orlickych horach, skoda, az zase budes organizovat nejakou akci tak se zucastnim, teda pokud zas nebudu nekde mimo.

        0 0
        • goofy  

          Ofrezuji ti to myslim asi vsude. Slusny mechanik by to mel provezt pri skladani kola, takze frezku by urcite meli mit na dilne…

          0 0
          • revish  

            hm, u nas v orlove jsem se ptal a tem frezku zatim nemaj :o(

            0 0
          • ota  

            jak jsi to řešil ty?já právě taky ze svých známých nikoho neznám,kdo by to měl ofrézované.jelikož jsi krajan,tak se ptám kde to u nás dělají.zítra jdu do Permonu,zeptám se jich.ne,že bych to chtěl frézovat,jen mě to zajímá:-) sám za sebe:myslím,že když už,tak sundat barvu.např u avidů jsou takové možnosti nastavení třmene,že křivost na rámu musíš v pohodě vyeliminovat nastavením podložek.a to si s třmeny jó hraju,žádné odflinknutí.někdo tu psal o předávání tepla do rámu,to by opravdu bez barvy mělo fungovat,já ale nikdy brzdy nepřehřál(ani na Gardě),tak nevím

            0 0
            • goofy  

              Tohle by melo resit jak lepsi prenos tepla z brzdy do ramu, tak rovnobeznosti by se mely eliminovat vibrace.

              Abych se priznal, tak ja jenom sundal barvu pilnikem. Snazil jsem se to proste rovne sjel a pripasoval na to adapter. urcite to dokonale neni, ale vibrace zatim u maleho kotouce nejsou. Pokud se objevi u vetsiho, tak to holt zanesu do servisu, ale zatim se mi tam nechtelo :-)

              0 0
              • ota  

                já jen,žes tu psal,že ofrézování je základ .-)

                0 0
                • goofy  

                  No jo.. :o)

                  Vicemene je :-) Hlavne odstraneni barvy z ramu a vidle. No a pokud vibrujou kotouce, tak bych to videl jako prvni krok k reseni. Aspon uz o pak bude pripadne koser :o)

                  0 0
                  • ota  

                    rozhodně souhlas.ale třeba,co se avidů týče,tím,jak je tam mnoho podložek(tvaro­vaných,navíc) a celá „soustava“ je dost složitá,tak bych se vibracím nedivil,musí to být méně tuhší,myslím. jinak,někdy se taky divím ,co jsem tu psal:-)

                    0 0
    • roud  

      už mam druhej ram a ani na jednom sem nefrezoval hod to tam a uvidíš… :o)

      0 0
    • assassin  

      mam dotaz, frezoval uz sem kde co…ale tohle jsem jeste nevidel, jak se to dela? jde o FREZU – tudiz nastroj, rekneme do vrtacky a chyta se to nejak na siru sroubu, ci kam? nebo je to obravdu FREZKA … stroj – nejaka jednoucelovka nebo naka jako nastrojarska frezka s nejakym pripravkem kterym se chyti vidle… v nromalnim strojnim sveraku to totiz s vidli nebude uplne koser…

      jinak bych rekl ze na tom zas tolik nesejde… v jednom smeru jde hejbat trmenama v drazkach(u nek­terych brzd to jde tusim seridit vsemi smery????tam je to uplne mimo) a pokud dosedaci plocha na brzdu neni rovnobezna/kolma s plochou kotouce, hrozi maximalne delsi krok na pace(ze zacatku) ale casem se takhle sikmo sjedou desticky takze to bude taky brzdit ok… jen se budou ‚blbe‘ ojizdet desky…

      ze by kvuli tomu neco nebrzdilo/vibro­valo… proto nevidim teoreticke opodstatneni…

      0 0
      • roud  

        ta freza je spešl nedovedu ti to popsat do ničeho se to nedava…je to čistě ruční práce… (je na to spešl nastroj) zkus to nekde vyhrabat na netu

        0 0
      • kubad  

        www.parktool.com/…s/detail.asp?… vypadá to takhle a opodstatnění to má

        0 0
        • roud  

          jj to je ono…

          0 0
        • assassin  

          diks, myslel sem si ze to vypada nejak takhle… …no opodstatneni… je hezky ze to je rovnobezny v setinach mm… ale kdyz se treba u sebe podivam co se deje se zadni brzdou ve chvili brzdeni… (mam giant AC,180kotouc) a ta patka co drzi zadni trmen je ve vetsine pripadu tak forova ze pri brzdeni je videt jeji vychylka (diky pusobeni brzdne sily na trmen) viditelna pouhym okem a v radu milimetru… pak je jasny ze naky ladeni dosedacich ploch atd v setinach atd nema moc vyznam…

          jako jasne ze to muze mit vliv na naladeni cele soustavy…tzn soustava je v nejakych rezimech v rezonanci a brzdy vibruji – zfrezuju a je to treba ok… ale zase se muze stat ze to bylo ok, zafrezuju to a soustavu naladim do rezonance a zacne to vibrovat.....

          ono v podstate je kotouc – uchyt delanej schvalne pruznej aby se poddali a vyrovnali ruzne uchylky na brzdove soustave zpusobene vyrobnimi tolerancemi – na moto se to resi plovoucim trmenem , pripadne plovoucim kotoucem (uz se objevuje i na kolech) ale na kole se jeste porad vetsinou necha neco trosku tenci a ohebne…

          0 0
          • kubad  

            Nepišu že je to nutné, Pokud máš brzdy na PM s adaptérem tak to není až tak důležité, stačí odstranit barvu, pokud máš IS tak to zafrezovaní je dost důležité.

            0 0
    • revish  

      jeste mam dotaz, kdyz budu potrebovat nejake vymezovaci podlozky, treba i vetsi tloustky, koupim je kdekoli v bikeshopu? vubec nevim jake podlozky se tam maji dat, kamarad ma tytez brzdy a na zadni brzde mezi ramem a adapterem ma dost tlustou podlozku, vzhledove jen tak podle oka se mi zda, ze vypada jako podlozka co se dava pod spalky u Vecek. poradite mi i v tomto? diky

      0 0
      • pitos  

        Žádné podložky,prostě to namontuj a uvidíš. Měl jsem taky doma GT s 525kama a nic jsem tam nedával.

        0 0
        • revish  

          tak brzdy jsou namontovane, bez podlozek, jen bych chtel vedet jak dlouho zhruba trva zabehnuti. taky mi semtam skrtne zadni kotouc, kdyz jsem trmen poladil aby to nedelalo, tak se to po zahrati zhorsilo, po schladnuti to bylo zase ok, je to normalni? jak moc mam dotahnout trmen a adapter abych to nepretahnul a zaroven to dobre drzelo.

          0 0
      • kubad  

        sehnat se dají, ale blbě. Pokud máš brzdu na PM s adaptérem podložky nepotřebuješ. Pouze na brzdy s IS uchycením

        0 0
      • MARIN  

        podlozky k IS uchyceni treba tady www.quickshop.cz/…viewitem.php?…

        0 0
    • L_i  

      Já jsem „ofrézoval pilníkem“ – IS-IS pevnej adaptér – nic jinýho mi nezbylo nevešlo se to tam. Brzda občas vrní – ale funguje dobře – čert ví čím to je, ale možná to bude trochu nakřivo, nevím. Na každej pád pokud máš ty adaptéry s podložkama tak to tím srovnáš – jak už se tu psalo.

      0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.