Ahoj, používáte někdo na dotahování momenťák? Případně doporučte…
Rozhoduju se mezi
https://www.muziker.cz/…orque-wrench?…
a
https://www.decathlon.cz/…8386793.html
Od Park Toolu stojí skoro trojku a to se mi fakt dát nechce.
Díky z rady.
Ahoj, používáte někdo na dotahování momenťák? Případně doporučte…
Rozhoduju se mezi
https://www.muziker.cz/…orque-wrench?…
a
https://www.decathlon.cz/…8386793.html
Od Park Toolu stojí skoro trojku a to se mi fakt dát nechce.
Díky z rady.
Ne, nikdo ho tu nepoužívá, máme momenty v ruce…
Jestli na něj nepospichaš, tak jsem ho kupoval tady za 25£, mají ho často v akci.
Tenhle přesně mám :-) a v pohodě, kupoval jsem u nás.
Prijde mi, ze ma dost hrube nastaveni momentu po 2.
Mam od Force za nejakych 1200 kc a ten to ma vyresene lepe a ma neoprenove pouzdro s nastavci. Spokojenost.
Taky jde o to co s ním chceš dotahovat.
Řídítka, představec, sedlovku, … tam kde jsou psaný momenty.
Momenty jsou pro vsechny spoje ;), kliky, pedaly, cepy … ;)
Deska už jsou na vše:-), mě spíš jde o ten rozsah těch klíčů, co jsi postoval.
Vzal bych ten co postoval tompca, chybu neuděláš, vlastní zkušenost.
Předepsaný utahovací moment je u každého závitu. Pokud není udano výrobcem jinak, tak je to dáno normou.
Najdi mi porsím normu, která udává utahovací momenty.
Utahovací moment je volen dle požadované axiální stahovací síly. Je odvislý od velikosti závitu, stoupání, materiálu šroubu, povrchové úpravy, použitého maziva apod. Tohle žádná norma neobsáhne.
Tak to budes asi potrebovat vic momentaku.
Jeden 0–5 Nm, druhej 5–25Nm a treti 20–100Nm treba na utahovani kazety ktera ma myslim predepsanych 40Nm.
Nebo koupit elektronickej kterej umi od 0 az do 100Nm. Ale u nej te upozorni na pozadovanej moment pouze pipnuti.
Osobne mam radsi mechanicky cvaknuti u klasickyho momentaku.
Mám mechanický 1–25Nm a stačí to, větší momenty už jsou prostě ma fest, na to není momenťák potřeba.
Ikdyž bude elektronickej 0–100 Nm, tak na malé momenty nebude vhodný. Celková chyba bude výrazně vyšší, než u obyčejného mechanického 0–5 Nm. Samozřejmě zaleží na ceně, ale pro dosažení stejné přesnosti bude takový elektronický momenták stát mnohanásobek toho mechanického. Nehledě k tomu, jestli se vůbec takový rozsah sežene.
Koukal sem na takovej digitalni co se nasadi na racnu.
Displej a mackatka na pozadovanej moment.
Cena nejak 3000.
V rozsahu 0–100 Nm? Kór pokud je to nástavec, tak určitě není vhodný na měření malých momentů.
Ta přesnost se týká v podstatě všech měřidel.
Čím větší je rozsah, tím větší je také chyba. Běžný momenťák bude mít přesnost třeba ±3% z celého rozsahu. Tedy u 100 Nm chyba ±3 Nm. Takže z toho je vidět, že v nízkých hodnotách bude úplně mimo.
Dneska je elektronika docela zmakla.
Proc by to nemohla umet?
Protože nejde primárně o elektroniku. Víš, jak to funguje? Při působení vnější síly dochází k deformaci členu, na kterém je umístěný snímač (tenzometr) ten se také deformuje a tím se mění jeho elektrický odpor. Tuto změnu měří a dále zpracovává vlastní ektronika. Malá deformace znamená malou změnu odporu. A samozřejmě čím je tato změna menší, tím, je obtížnější ji zaznamenat.
Jednoduchý příklad jsou digitální váhy.
Pokud budeš chtít měřit např. s přesností na tisíciny gramů, tak si můžeš koupit celkem levně váhu (stokoruny), která bude mít rozsah třeba 0–50g.
Ale pokud by jsi chtěl s touto přesností váhu s rozsahem 0–100 kg, tak tě bude stát milióny (možná taková bude někde v NASA).
Proto se dělají přístroje v rozsazích, aby i pro malou měřenou honotu byla dostatečná deformace, která jde spolehlivě a dostatečně přesně zaznamenat.
Tento princip je stejný u mechanického i digitálního měřidla a to pro jakoukoli měřenou veličinu.
Vida. Aspon zas vim.
Dik.
Jinak řečeno: Chyba měření je určena procentem z rozsahu. Nikoli z měřené hodnoty.
U lepších měřidel se obvykle udává i chyba z měřené hodnoty. Ale většinou je udávána chyby z rozsahu (FS- full scale).
Jen ještě doplnění.
Určiitý měřicí rozsah je potřeba také z toho důvodu, že v celém rozsahu měření musí být deformace členu pružná (deformace je lineární se silou). Tedy pro malé hodnoty musí být deformace dostatečná pro změření, ale na opačném konci stupnice u velkých hodnot nesmí dojít k plastické deformaci členu. Pak dojde k „natažení“ měřidla, kdy po odlehčení se nevrátí na 0, ale stále ukazuje nějakou hodnotu.
.
Používám už asi rok toto: https://www.naradi-extol.cz/…y-1-4-5-25nm
Používám Syntace a jsem spoko.
Souhlas. Sice dražší, ale zvládne kompletní rozsah momentů (1–25 Nm) a jsou k němu skvělé Wera bity. On i ten klíč vyrábí Wera, mají podobný v nabídce, ale levnější není.
Mám tento klíč a skoro všude na mém kole jsou momenty do 15 Nm. Jedině spodní čep zadní stavby vyžaduje těch 25 Nm, ale má levý závit a to Syntace bohužel neumí. Dostávám ten správný moment do ruky tak, že upnu bit do svěráku, párkrát si tu sílu utažení natrénuju momenťákem nanečisto a pak hned jdu na věc.
A jak dotahuješ kazetu?
Kazeta vždy na beton, to je jedna z věcí kde mi momenťák příjde úplně zbytečný :)
To byla jen taková narážka na předchozí složitý postup s 25Nm… :-)
Tak ono to zamrzí, když si koupím klíč v rozsahu požadovaném na čepech Sparka a je mi u toho hlavního čepu k ničemu.
Proto píšu skoro všude. A ukaž mi přesný momenťák 1–40 Nm. Kazetu dotahuju podle sluchu na krev :-) Ono vlastně na kliky, centerlock a podobně momentový klíč není vůbec potřeba, protože stržení závitu jen tak nehrozí.
EDIT: O ten čep mám ale strach, že přetažením může prasknout třeba řetězová vzpěra.
mno napr Hollowgramy dotahovat na krev bych si trikrat rozmyslel teda…
najemno syntace, na velky veci nejakej velkej z kupkola tusim
koukam ze reaguju zatracene vcas, sorry
Taky mám syntace na jemné momenty na hrubé pak proteco na rychlovku u hlávka nebo tak mám jednoduchý ritchey 4nm
Proteco – spokojenost
Mám stejný. Kámoš ho srovnával s kalibrovaným, co mají v práci, a je v podstatě stejně přesný.
Mám navíc momenťák Stahlwille Torsiomax 775, ale… Koupil jsem ho na podzim, minulý týden rozbalil a zjistil, že jsem blbec objednal špatný rozsah. Takže pokud by někdo využil rozsah 0,4 – 3 Nm, je k dispozici :D. Ale jinak vypadá super – fajn zpracování, jednoduché nastavení momentu, pro levý i pravý závit…
Tos za to dal 6 litru? Jsem asi skrta to by mi bylo lito i do profi servisu.
Zase když je někdo „snob na nářadí“ tak proč ne, vypadá to parádně. Akorát ten rozsah do 3Nm je tak trochu na prd. :) Může to prodat na nějakym hodinářskym fóru.
Mam taky rad kvalitni naradi, ale zas to beru v pomeru k cetnosti pouzivani a potrebe dlouhodobe stability nastaveni. Kdyz jsem delal u vyrobce merici techniky, tak tam v mechanicke vyrobe takove pouzivali, ale oni s tim dotahovali desitky, ne-li stovky sroubku denne a bylo nutne aby moment byl dlouhodobe stabilni a maximalne jednou rocne se to prekalbrovalo. Na pouziti typu jeden sroub denne bych proste volil neco jineho.
Mame v pracu na upevnovani optickych clenu tenhle a je suprovy:
Asi nějaký úlet, teď si to taky nedovedu vysvětlit :D. Ale myslím že to bylo kvůli tomu, že jsem chtěl něco na způsob klasického šroubováku, ne jako ráčnu s pákou.
Koupil jsem momentak proteco – neco jako extol. Nic s cim by me bavilo montovat, nemam rad vylozene nekvalitni veci. Poslal jsem ho zpet s tim, at mi ho vymeni za weru, s tim jsem spokojenej.
Na to co potrebujes bych se na momentak vykaslal a naucil se utahovat rukou, momentakem montovat je stejne otrava. Ja kupoval momentak kvuli zadni stavbe, kde jsou momenty dost napřesno, případně je ještě dobré pouzivat ho na vidlici. Na vse ostatni si vystacis se slusnym citem v ruce.
Koupil jsem tento a na větší momenty mám z Lidlu na kola. Nevím jak je přesný, ale zatím je vše ok.
Za mne:
ten co postuješ jako první – PRO – mám jako aktuální nářadí-ale jinej brand. Poznatky-méně user friendly nastavení hodnoty. Musíš se tomu malinko víc věnovat-ale lze nastavit pocitově přesněji na desetinu-což je ale i sporadické. Práce mimo toto je s ním mnohem větší radost, je mnohem lépe vyvážený. Perfektní povrchovka.
A to srovnávám s tím co Ti tu většinově ostatní postují: tedy ten s červeným posuvným ukazatelem třeba pod názvem LifeLine X-Tools Essential Torque Wrench Set. Natavení rychlejší, práce s ním taková humpolácká a po čase chytil lišku-nic závažnýho. Měl jsem ho pár let, ale šel z domu.
Píšu proto, že jsem je souběžně vlastnil oba, a vyhrál to ten první co postuješ. Ale bez bitů bych do něj nešel! A ty v té nabídce od Muzikeru nevidím.
Zde můj kousek:
Mam od Force a zatim spokojenost za tu cenu. Celkem presne se da nastavovat moment.
Taky přemýslím nad tím od Force to štelování mi přijde bezpečňejší než u těch kde se točí celou rukojetí. Ale je jen do 14 Nm. Ikdyž víc asi já potřebovat nebudu…
Čím mají větší rozsah ty momentové klíče, tak klesá přesnost. Navíc větším momentem se snad utahuje jen kazeta a CL kotouče. A to dám rukou.
Čepy zadní stavby taky často bývají přes 14. Tam se momenťák docela vyplatí mít.
Ja mam HT, takze to nepotrebuju :-)
Predepsany jsou nejvic snad dub kliky, proto je pak nemuze nikdo rozdelat.
Mám také ještě za původní cenu, i tak dobrý kup…
Mám taky a v pohodě.
Mam ho také, jen škoda, že nevydává hlasite lupnuti při dosažení momentu utáhnuti, je se „zlomi“.
To je pravda, ze začátku jsem si myslel, že nefunguje. Ale zvykl jsem si, a už to nevnímám, spíš to řeším pocitově to zlomení.
Mam to úplně stejně, když.jsem ho zkoušel tak jsem ho zahodil do garáže ze nefunguje, až pak jsem někde na YouTube viděl video a sel ho znovu vyzkoušet.
Ten první mám a je ok.
Když nemáš nějaký dražší, obvykle je u něj certifikát s měření přesnosti, mám ho u klíče za cca 3,5k, tak je dobrý ho raději nezkoušet z jiným, aby člověk nebyl zklamaný rozdílnými výsledky.
Jednou jsme zkoušeli s pánem v servisu tři momenťáky a každý utahoval (vypínal) jinak. Rozdíly byly +/- 1,5Nm na 6Nm.
Jaký momentový klíč (rozsahem) je pro údržbu nezbytný? Většina komponent vyžaduje moment přibližně 4–8Nm, Shimano HT2 kliky 10–12Nm, vyšší momenty okolo 30–50Nm pak kazeta, středové složení, Shimano DM převodníky a kotouče Centerlock. Pro pokrytí celého tohoto rozsahu jsou potřeba minimálně 2 klíče s rozsahy okolo 2–20 a 10–60.
Utahujete všechno momenťákem, nebo používáte jen ten s nižším rozsahem?
Prodejcem kalibrovaný levný hobby (nejpíš asie?) se dá koupit za pár stovek:
https://eshop.gmtechnik.cz/…m-s-nastavci
https://eshop.gmtechnik.cz/…-19-110nm-38
Kvalitní Parktool nebo Wera už pak vyjde za 3 tisíce jeden.
2–14Nm mně příjde optimální.
Používám Syntace 1–25, který pro ně dělá Wera, zbytek rukou…
Některé díly se asi fakt utahují v praxi rukou. Třeba u Shimano DM převodníku by to evidentně chtělo nějakou speciální násadu, protože ten se běžným momentovým klíčem s ořechem utáhnout nedá (zavazí tam osa klik).
Mám Weru 1–25, koupil jsem nejdřív ten levný momenťák, ale poslal jsem ho zpět, doplatil a vzal lepší. Levnej funguje, ale nemám rád nekvalitní nářadí.
Kazetu, kliky atd utahuju rukou. Představec atd. někdy momenťákem, když se mi s tim chce *****. Co si netroufám rukou jsou čepy zadní stavby, kde jsou ty momenty poměrně přesně dané.
Hlavně nezapomínej, že momenty napsané na komponentech jsou často maximální vhodné :)
Pokud nemáš fulla, asi bych se na momenťák vykašlal.
Mám dva, jak píšeš…
Momenťák používám fakt málokdy, když už tak spíš ty nižší momenty.
Ahoj, momenťáky se prodávají různý. U nás v Pardubicích je specialka a mají výběr.
https://eshop.gmtechnik.cz/…lice-na-kola
Je tam levná Čína i pěkný „Germany“ z Taiwanu. :)
Gratuluji k čerstvé registraci a prvnímu příspěvku…
Prodejny s nářadím jsou překvapivě i v jiných městech.
Koukám teď trochu na digitální. Tyhle mám v předvýběru. Zda je to přesný nebo není nevím. Zatím jsem žádné rozhodnutí neudělal, ale třeba to nastartuje diskuzi :)
https://www.aliexpress.com/…8054236.html
Digitálání z Ali? To můžeš rovnou utahovat rukou… :-)
Presne tak, na naradi nesetrit, chce to poradnej!
Hele já nevím, všechno má víceméně stejnou krajinu původu, takže se spíš než jaký obchod to prodává bavme o jménu značky, referencích a reálných zkušenostech. Jen se bojím že k tomu tu moc lidí nebude mít informace :)
Pro domácí amatérské použití bych se toho vůbec nebál.
V případě pochybnosttí pak jde udělat i doma jednoduchá kontrola (závaží na páce).
Spíš mechanický. A jednou za čas si ho za ušetřený prachy nechat zkalibrovat.
No už vidím, jak dá někdo 1000 za levný momenťák a za 2000 si ho nechá zkalibrovat.
Si to zkalibruje sam ne
No však jsem to psal. Jinak svépomocí bych tomu neříkal kalibrace, ale spíše ověření.
No jasne no je to samozrejmne mimo oproti certifikovany laborce, ale uprimne kdo z nas potrebuje takhle presnej momentak. Ja si overoval vzdy jednou za rok i momentak kterym jsem skladal motory do aut, diferencialy apod a v zivote jsem nemel problem
Na jaké hodnoty se takhle ± dostaváš ? Já zkoušel momentak Wuerth, kterej byl kalibrovanej pred deseti lety, ale zase nebyl moc pouzivanej, vzal jsem plastovou odpadni trubku 107cm, na konec zahaknul 496g v podobe rozprasovace s cisticem vodniho kamene a cvaklo to na 6N/m
Kalibrace zase tolik nestojí. A je to furt lepší než kouoit drahej a na kalibraci kašlat. Po pár legech z něho budiu lízt nesmysly.
Mě by zajímalo jak moc velký nesmysly z toho můžou po pár letech lízt? Bavíme se tady o odchylkách v řádu jednotek procent, desítek, stovek?
A kolik myslíš, že kalibrace s protokolem v akreditované laboratoři stojí?
Za ty prachy bych raději koupil pořádnej mechanickej u nás.
Ale zas na machrovani pred holkama dobry ne?
Používáte někdo přednastavený momentový klíč Force? Potřeboval bych změřit jeho délku, nejsem si jist jestli bych se s ním dostal k šroubku sedlovky :)
Jó to by mě taky zajímalo, jak se to řeší, když se nevleze hlava ráčny? Ořech s kuličkovým inbusem?
Jestli myslíme to samé, tak uříznout inbus, aby vznikl rovný dlouhý šestihran, pak použít ráčnu s odpovídajícím ořechem..
Teď takto…
Právě kvůli tomu jsem ho minulý měsíc kupoval k jiným momentovým klíčům, má to lehce přes 4 cm od plastu po konec bitu…
Co se mi na něm nelíbí, je zvuk, to vždy tak lupne, jako bych to přetáhl a štípal karbon na třísky… U žádného jiného momentového klíče jsem to nezažil…
Super, díky za info.
NZ
To je ale velká prasárna tohle.
A ti profesionálové na dream buildech s těmi vyosenými momenťáky na videiích s přesným momentem to řeší? Ne, neřeší…
Ale neutahujou kuličkou bože! Normální nástroj bez kuličky se do osy šroubu sám zarovná (±pár stupňů), kulička dovolí asi 35° vyosení? Dreambuild s načatejma hlavičkama šroubů hned po prvnim utažení moc profesionální neni, to je na přesdržku.
Zase bych to nehrotil. Těch běžných cyklistických 4–6 Nm není moment, při kterém by kulička měla strhávat hlavy šroubů Pochybuju, že by někdo okem dle otlačení uvnitř šestihranu poznal, který šroub byl na 6 Nm utažen kuličkou a který rovným koncem, otlak tam nebude ani v jednom případě. A pokud ano, tak aspoň víš, že tam výrobce dal šrouby podřadné kvality a je za vhodno je vyměnit za nějaké normální :)
Titanovej šroub je podřadné kvality?
Asi tak…
Utahuji tím jeden jediný šroub v integrovaném zámku sedlovky na jednom ze svých kol, žádný problém na 6 Nm…
Zkus to dělat každý den na mnoho kolech a budeš se divit, kolik šroubů na to zemřelo.
Nejsem si jist, zda to milan.v dělá každý den na mnoha kolech. Ale budiž, vyargumentovali jste mě.
Novasi, celou dobu premyslim, kde vidis jakou kulicku.
Reagujes na stejneho autora, ale jiny post. V postu, na ktery reagujes, kulicka neni :).
Potom ano – vyse uvedene fotografie a bity s kulickou – je ptakovina.
Ahoj, jaky momentak pouzivate na opacne zavity, tedy utahovani protismeru rucicek (u me se jedna o zadni stavbu u fulla)? Muj momentak ma presnost ve smeru ±2%, ale protismeru ±40%, coz je presne jako dve rany kladivem :)
Co máš za momenťák? U mýho BBB mě ani nenapadlo, že by na druhou stranu měla být přesnost jiná! Musím mrknout ;)
Mam Effetto Mariposa.
Podobný poděly utahuju rukou. Moc ani nevím o levnym momenťáku (což ty cyklo jsou), co by uměl moment při povolování.
Jmenuje se to výchylný momentový klíč , tohle ale nebude moc přesné. Někde jsem zahlíd podobný na 1/4, menší rozsah (30 Nm?), nedaří se mi to dohledat, třeba někdo bude vědět.
Možnost levého i pravého závitu mají například momenťáky Stahlwille Torsiomax, vyrábějí se v různých rozsazích kroutících momentů tuším až do 100 Nm.
Díky.
Doporučuji.
kdyby někdo chtěl obič torzní. je tam vyznačený 4nM.
Líbí se mi, jak do různých vláken sypeš jen odkazy bez jakéhokoliv komentáře, až jsem tě tipoval na boota :D
A on je to zatím jen scota
Mas tam moc o :)
Něco jako když loser napíše looser?
Měla by to být wera a wera co mám doma neumí moment při levým závitu.
Je to Wera a pokud se nepletu vyrábí se v ČR. Jo a mám ho asi 3 roky.
A umí teda moment u opačného závitu? (při povolování?)
Jen některé a ty začínají až na 20Nm
Jestli jsem to dobře pochopil, tak WERA dělá dva typy momenťáku, s ráčnou a pro nástrčné nástroje (tzn. že si tu ráčnu musím dokoupit a zastrčit do momenťáku) a jen ty pro nástrčné nástroje umí pravé/levé dotahování. Je to tak?
Mají ještě oboustrannou řadu na ořechy, ale je až od 20Nm.
Aha, ale to je moc, já potřebuju většinou právě do 20Nm.
Ale stejně to nechápu tady:
https://products.wera.de/…que_x_1.html
píšou v jednom odstavci „vhodné pro utahování doprava“ a pár řádků pod tím už „utahování doprava doleva“, tak jak?
Tak to nevím
A není to tak, že prostě jen v tom 9×12 nasadiš nástroj obráceně?
tohle je taky wera a umi obe strany ve vsech variantach. Mame 5–25nm.
Ahoj, používá někdo momentový klíč force? K této značce mám velkou nedůvěru, ale říkal jsem si, že si to stejně nechají jen obrandovat… Případně nějaké doporučení na jiný s podobným rozsahem a cenou. Díky https://www.kupkolo.cz/…14nm_z91846/?…
Bez ověření/kalibrace vám stejně nikdo neřekne, jak přesný váš konkrétní kus bude. Force jednoznačně boduje cenou nikoliv kvalitou. Kvalitní nářadí bude stát 2–5× tolik podle typu.
No podle popisu by měl mít kalibrační protokol. Ale co používáme momentaky v práci, tak chodí 1× rocne na kalibraci…
Za méně než 2 násobek je je Wera ClickTorque A5 2.5–25Nm.
Záleži na vás, jestli chcete kupovat levné nářadí, nebo si toho raději koupíte méně. Kvalitní nářadí vás nebude ***** a máte ho napořád, takže z dlouhodobého hlediska je i levnější. Ale samozřejmě nekdo si koupí Force klíč a je s ním i tak spokojen.
Tohle je výrobek prodávaný pod mnoha značkami, např. zde jako Vortex a ještě o několik stokorun levnější. Někde jsem četl test a kalibrační měření a překvapivě ta přesnost vzhledem k ceně byla slušná (bohužel se mi ten článek už nedaří dohledat). Takže pokud momenťák plánuješ na domácí použití párkrát do měsíce, tak bych se ho vůbec nebál a osobně nevidím důvod připlácet za něco s natištěnou známější značkou. Ale pokud bys přeci jen chtěl jistotu, sáhnul bych po osvědčeném Syntace .
Ale Mlho ten Syntace tady již 15 minut řešíme ;-)
https://www.facebook.com/…50945355172/
Kdyz uz tak si na ten test delam autorskej narok :)
Tolerance 4%.
Nastavena hodnota 14 / 10 / 7 / 5 N.m. vysledky viz foto.
Tak jsem ten Syntace tak dlouho rozmýšlel až je na bike24 o 20 doláčů dražší.. ještě mi padl do oka https://www.bike24.com/p2358888.html od BBB. Nevastní ho někdo ? Díky
Už to tu bylo několikrát, že ten BBB je jen jinak obrandovaný, osvědčený momenťák…
Buď si ho kupte jinde:
https://www.bike-discount.de/…tool-1-25-nm
Nebo si ušetřete objednávku obrandovaného klíče z Německa a kupte si momentový klíč přímo od výrobce (stejně to vyrábí Wera)
Nepořídil jsi nakonec ten BTL-173? Já měl vyhlídnutej decathlon, ale pak jsem našel BTL-73 a ten 173 je už jen o malinko dražší, má větší rozsah a celkově vypadá líp než ty s plastovou rukojetí. Navíc jsem ho teď našel za dobrou cenu v ČR https://www.bronecsport.cz/…eset-deluxe/
Ja myslim, ze v ramci moznosti fci splni ;)
Mám ho, funguje ve smyslu, že při dosažení určité síly se zalomí a při nastavení vyšší hodnoty je potřebná síla vyšší. Ale je to jediný momenťák co sem kdy měl v ruce, takže přesnost nedokážu posoudit.
Je pravda, že jsem se zarekl, že force už nikdy nekoupím. Hladem netrpím, tak si asi radši připlatím 1000kc…
Ahoj. Force mám a neměl jsem z něho moc dobrý pocit. Pocitově mi připadá, že utahuje ,,pokaždé jinak". A po pádu na zem mu nevěřím vůbec. Mám v hledáčku tento https://www.kupkolo.cz/…485_z110783/, akorát cena šla o litr nahoru. Máte s ním někdo zkušenost. Díky.
Koukám, jak to od loňska zdražilo, to jsem kupoval za stejnou cenu (nějak 3500 – 3700) tenhle https://www.kupkolo.cz/…784_z108650/
ten je teďka ještě relativně levně tady https://www.muziker.cz/…ench-1-20-nm?…
Mám ho cca rok a půl a funguje dobře, i když mi je příjemnější ten typ, který při dosažení požadovaného momentu „povolí“, tenhle pípá a svítí. Ale rozsah od 1Nm se hodí. Při porovnání s https://www.kupkolo.cz/…klic_z93386/, který mám přes 5 let, utahuje ten SuperB o cca 0.2–0.3 Nm míň, což přikládám už „unavené“ pružině.
UNIOR dělá hodně kvalitní cyklo nářadí (používám hlavně různé klíče a stahováky), nicméně s momenťákem zkušenost nemám. Ten jsem vzal od Wery.
Já, naprosto bez problémů…
Jako jo. Ale v praxi bych to asi mel jen poveseny porad na hrebiku. Leda tak na hodne top komponenty. A ty bezne nepotkavam.
Proč na top komponenty? Vždyť je to levný, cenově jako Force ráčna.
Koupil bych si raději ten force
Me to na manipulaci prijde mene prakticke. Jinak proti funkci nic,.
Ahoj, doporučíte mi prosím momentový klíč se 4 hranem nebo 6 hranem? Ke 4 hranu bych musel používat redukci, což je více všestranné. Zvažuji wera a6 nebo a5. Chci ho na kolo. Díky moc.
4 hran, a k tomu bity na inbus na 4hran :)
Wera je v klidu.
Za sebe bych spíš řekl, že wera je víc než v klidu, že je to dobrá volba, i když dražší.
Wera je super a vyrábí se pokud se nepletu v ČR – Bystřice nad Pernštejnem.
Jj, v Bystřici pod Pernštejnem.
Zrovna ten momenťák je nejspíš nějakej Taiwan, ale původ jsem nikde na obale nenašel :)
Ahoj, máte někdo zkušenosti s momenťákem XLC TO-S87 2–24 Nm? Děkuji za případné recenze.
Co rikate na tento:
https://eshop.gmtechnik.cz/…c-2-24-nm-14
Firma co ho prodava dela i kalibrace. Koupil jsem ho.
Tak co resis, kdyz koupils? Jinak totalni lowend.
Je to úplná základ, ale aspoň teda bude před odesláním překontrolovaný. Pokud teda kontrola nespočívá pouze ve vložení kalibrační kartičky do balení :)
Taky jsem si ho objednal, vrátil a vyměnil za weru. Fungovat bude, ale mám rád kvalitní nářadí.
Mam ho a prijde mi v pohode.
mám tu dva momentáky volné.
jeden torzní,přesný není třeba kalibrovat.
jeden ráčnový
oba na pevno nastavené na 5Nm. což vyhovuje většině utahovacím momentum na sedlovku a představec. u torzního jde s citem poznat i 4Nm.
oba mají hlavu s imbusem 4mm.
cena 2a3
pošta od 30,–
Ahoj,
zkusím oživit tohle vlákno a zeptám se – nemáte někdo zkušenost s již zmíněným Decathlonem? https://www.decathlon.cz/…R-p-X8814740?…
Je za dobrou cenu, poměrně univerzální rozsah a dobrý hodnocení na netu…
Já bych řekl, že je v zásadě jedno, co koupíš. Pokud to nebude nějaká ultra pochybná produkce, tak všechny ty klíče budou fungovat s přijetalnou odchylkou. Ono to utahování šroubků na kole není zase raketová věda a jestli to utáhneš na 5nm nebo na 7, asi zase takový problém nebude. Někde v terénu stejně vytáhneš multiklíč a budeš utahovat podle citu (což u většiny lidí znamená zbyteně moc). Já mám nějakou čínu z Ali, stál asi půlku a funguje v pohodě. Sice u něj byl jakýsi certifikát, ale Čína… Pocitově nejsou ty momenty žádná velká síla, ale všechno drží, takže asi ok :).
Stejnou Čínu si koupíš s jiným nápisem u nás za větší peníze, nebude v tom vůbec žádný rozdíl, včetně těch certifikátů…
No právě. Taky si myslím, že ten Decathlon nebude nic jinýho.
Tenhle Lezyne se vleze do batohu jako nic, a funguje pěkně. Cena OK.
Ahoj, budu měnit predstavec a dávat karbonove riditka. Vyplatí se na tu jednu výměnu koupit momentak? Nebo stačí pasta a dotahovat s citem. Diky!
To máš teďka řídítka a představec, za měsíc ti třeba bude lupat v rámu a rozhodneš se vyndat a vyčistit všechny spoje (sedlovku, forbec, kliky…). Momenťák nevyužiješ sice moc často, zato si práci s ním vždycky vychutnáš :)))
Záleží jakej máš cit. :-)
Nezkušený člověk ho nemá…
Existuje taková teoretická pomůcka – 10Nm – tj cca působení 1kg na páce o delce 1 metr, člověk má klíč o délce 12,5cm, tzn. působení 10Nm/0,125m = 80Nm což je cca 8kg. Btw možná tj totální *********, ale napadlo mě použít prostě závěsnou váhu na definované délce páky a člověk má přesnej momenťák :D
Ano, ale chce se Ti s tim sr.a.t ? Mne urcite ne ;)
Taky ne, ale myslím si že ne každý to ví a pro nějakou představu to asi stačí, v mým případě např. obecný doporučení dotažení brzdových kotoučů na krev není ideální :D
Jesli máš i karbonový rám, tak je to celkem dobrý ho mít.