• bagr84

    Bell a Giro na webu uvádí, že by se helma měla každé tři roky měnit. Asi to nepřekvapí, Bell a Giro se živí prodejem helem :)

    Jak to máte vy, měníte helmu preventivně?

    Anketa: Měníte helmu preventivně?

    Ne
    22x
    22%
    1x
    1%
    0 0
    • Delkim  

      Ty se nudíš, viď? :)))

      0 0
    • Tencovozikmin  

      Lekarska komora radi pri akutnich potizich vyhledat pomoc ihned.

      0 0
    • Alojs01  

      Helma mi vydrží tak cca 6–8let. To už jsou rozpadlý několikátý molitany/výstelky a žádný nový tam nepasujou, tak jdu koupit za dvojku novou. A protože mi bohužel sednou helmy pouze od jednoho výrobce, mám výběr vcelku jednoduchý :-))

      0 0
    • Breakpain  

      Max 5 let, po vetsim padu hned…

      0 0
    •  

      preventivně dva až tři roky pokud na ni nespadnu, morálně zestárla a chci si udělat radost novou

      0 0
    • nitraq  

      Naposledy jsem měnil bajkovou po asi osmi letech. Lyžařskou po pěti, i když tam to bylo taky částečně kvůli nepohodlí po více dnech ježdění.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Jestli dobře počítám, mám po 22 letech čtvrtou. Jedna rupla brzo po koupi při pádu, takže to vychází na 9–10 roků na jednu. :-)

      0 0
    • Strakááč  

      Jako když padnu na hlavu a nic helmě nejni tak ji mám stejně vyměnit?? To leda ta na silniční, cc helmě ne? S integralkou se napadá.. s kokoskou taky.. s enduro prilbou teoreticky taky.. a mění se až když prdne ne?? Nevim prijde mi blbost jí menit po jednom pádu..

      Jinak z hlediska designu, toho jak sedí, ochrany atd klidně měnit no..

      0 0
      • Breakpain  

        ach jo :)…

        0 0
      • arny71  

        Jak to myslíš, že když padneš na hlavu, tak helmě nic není?

        0 0
        • Strakááč  

          a co by jí bylo ? když nepraskne, nebude opravdu poškozená.. proč jí dál nevozit ?

          asi moc melu o kokosce a integrálce.. který když nedostanou fakt ránu, tak nemá smysl měnit..

          0 0
          • Breakpain  

            Vygoogli si in-mold deformaci ve spojeni s prilbama. Je to deformacni prvek, ktery pohlti prvotni naraz. Pokud se tak stane, uz je to nevratne zdeformovane a priste to nefunguje. Kdyz helma rupne, obvykle mas otres mozku.

            Jak kdo meni prilbu je jeho vec, ale nesiril bych tu, ze se ma menit pouze rupla helma ;).

            0 0
            • Strakááč  

              a to mají všechny helmy ?? to je ten „polystyren“ ? :D to by ale musel bejt fakt extra pád na hlavu abych to vyměnil… já se bavím o tom.. hdyž tou hlavou se jen při pádu opřu a nedám nějakou větší ránu a tak dál… :) když fakt dostaneš pecku do hlavy tak je jasný že ta helma už to má zasebou..

              0 0
              • plzakj  

                Ty jsi fakt jeste dite.

                0 0
              • Bombos3  

                Ano, všechny. Je jedno jestli je to silniční přilba, kokoska, integrálka – všechny by se měly po pádu vyměnit. Pokud chceš ochranu hlavy a ne kus plastu s řemínky, co teď asi nosíš, tak si vybírej přilbu co nemá EPS ale EPP.

                Schválně se zkus podívat, pokud jsi na to přilbu párkrát padnul tak je více než pravděpodobné, že je už prasklá. Mnohdy je to velmi obtížný odhalit pouhým okem, ale občas pomůže jí zkusit mírně roztáhnout / zmáčknout. Nicméně i kdyby náhodou prasklá nebyla, tak je její schopnost pohltit náraz snížená.

                0 0
                • Strakááč  

                  na hlavu jsem s kokoskou nikdy nespadnul… a s integrákou jsem se jen hlavou o zem štrejchnul.. že je odřená na kšiltu a trošku an boku.. ani kšilt se nezlomil,a na tom boku to je taky prd.. :)

                  0 0
              • Breakpain  

                Ano všechny ;-) … ano, je to deformační schopnost toho „polystyrenu“ jak píšeš – jednorázová, nevratná.

                Nato, aby tahle „pojistka“ zapracovala Ti opravdu kšilt rupnout nemusí ;) – je to pak už na rozlišení každého, co považuje za pád hodný výměny.

                Každý má svůj rozum, tak ať si to řeší jak chce ;-).

                0 0
      • Bombos3  

        To má být vtip?? :-o

        0 0
    • jIrI___  

      Současnou helmu mám už 13 let. Je to Bell a ještě se nerozpadla, jen vybledla :)

      0 0
    • Pavel  

      Měním vždy a jen po výrobě trsátek..

      0 0
      • Bruca  

        Plánuješ výrobu trsatek předvést i na Chřybech? :-D

        0 0
        • Pavel  

          Na kytaru/y už nehraju, takže nemám v plánu. ;-)

          0 0
    • puka  

      Jezdím s rok strarou, co jsem nedávno ťuknul, na dvakrát opravoval kšilt a čekám na nějakou krásnou ve slevě :)

      0 0
    • DALIS  

      Já mám 2× zkušenost po pádu mě helma praskla ta nejlepší.je to značný tlak,když praskne.je to nastavené tak,aby nepraskla hlava.Praskne polystyren.Helmu jsem 35 let nevozil a měl asi štěstí,že nepadl člověk na hlavu.

      0 0
      • Espen  

        Nepřemýšlel si někdy nad tím, čím to může opravdu být? 35 let si ji neměl a nic a pak 2× rozbitá helma. Já podobnou dobu taky, pak sem ji pořídil, vyrazil s helmou a ten den šel 2× přes řídítka. Od té doby opět nic, bez helmy. A pořád přemýšlím, jak to, co se v tom mozku stalo, že dva pády na známé trase. A regulérně se vám přiznám, že mám strach si ji opět vzít, protože se bojím, co by se zas mohlo stát.

        0 0
        • krabica  

          Prostě náhoda, lidi moc přemýšlejí a hledají nějaký smysl tam, kde není…

          0 0
        • goofy  

          A pásy v autě si taky nepoutáš, protože pak jsi šel 2× po sobě přes střechu?

          0 0
        • Fran-tic  

          :D pecka. Je to jasné…s helmou máš těžší hlavu a nejsi zvyklý mít těžiště posunute dopředu. Proto se furt motas přes řídítka. Náhoda? Nemyslím si

          0 0
          • Espen  

            Blbost. V práci nosím helmu pořád, takže sem zvyklej. Těžiště mi už nerozhoduje.

            0 0
    • Bubaa  

      Já testoval helmu před týdnem.Cca z 27km/h přímo na palici. Naštěstí jsem to dokormidloval do trávy.Neskutecná rána. Už jsem ale sundal límec a pomalu se rozhýbávam.Helma samozřejmě praskla. Zvláštní to bylo na rentgenu kdy jsem nemohl pochopit příkaz otočte se doprava, a přitom jsem si uvědomoval že toto jsem už zvládal :-)

      0 0
      • Bombos3  

        Tak to musela být slušná pecka. Jak vypadá vnitřek?

        0 0
        • Bubaa  

          Je tam samozřejmě vidět prasklina ale jinak uvnitř vypadá dobře..

          0 0
          • puka  

            Na cestu pro rohlíky ještě dobrý. :)

            Lepší padnout rozbitou helmou na kamínek než bez ní.

            0 0
            • Bubaa  

              Tahle má čestný hřebík nachystaný, už mám novou..

              0 0
      • arny71  

        Sim tě, ty naděláš. To je jen estetická vada.

        Umej ji, a prodej se slevou Strakááčovi, ten ji ještě pár let povozí… :-x

        0 0
    • goofy  

      Jelikož ji vždycky za ty 2 až 3 roky rozflákám, tak ano, měním pravidelně… :-D

      0 0
      • Pavel  

        A pak tě nemají bolet záda… :)

        0 0
    • DALIS  

      Asi stářím.

      0 0
    • MichaelSimek  

      Me se po par letech prestane stavajici libit vetsinou. A kdyz padnu na hlavu tak menim, hlavu me helma zachranila bohudik (bohuzel jsem se do take situace dostal vickrat) nekolikrat takze tam neresim a chcu byt radsi „safe than sorry“.

      0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • z0diaC  

      Jelikož su blb a koupil jsem si předražený Italský shit,tak ji budu měnit „preventivně“ , protože nevydržela ani ty 3 roky … už je doma Uvex,tak uvidíme jak to bude s tou prevencí dál.

      0 0
      • jIrI___  

        Co je ten předražený italský shit?

        0 0
        • z0diaC  

          Catlike Vacuum, od začátku se něco rozpadalo,teď po 3 letech nelze koupit ND … polystyren z kterého je to vyrobené je brutálně měkký – po chvíli používání to bylo hnusné až běda … a to jsem si na ni dával bacha …

          0 0
        • z0diaC  

          foto 1 – upínací systém vyrobený z gumy,která degraduje na UV záření – pak je křehká (kdo by to čekal) – už jsem jednou po cestě nouzově opravoval – praskla vedle – nelze koupit – jen z jiného modelu v barvě bílo-růžové/zelené (WTF ?),

          foto 2 vycpávky takto vypadaly velmi brzo … naštěstí molitan se nedrolil, díry v polystyrenu už od výroby – trčící kostra

          foto 3: barva se rozpadala od UV záření …

          foto 4 : neobvykle měkký polystyren … stačil nehet,větvička … u UVEXu to je jiné kafe

          naštěstí poučen … jediné co bylo OK bylo větrání – best of …

          0 0
          • jIrI___  

            Dobré vědět. Výhledově během dvou let plánuju koupit nový škopek a zrovna Vacuum se mi líbí. Teď už teda spíše líbil :)

            0 0
            • z0diaC  

              už se ani neprodává tuším … místo toho je myslím Sakana nebo tak nějak ale tuhle značku už nekoupím …

              0 0
          • Tencovozikmin  

            Jen pro upřesnění catlike je španělský výrobce,taloši dělají kvalitnější věci. Ale dík za report taky jsem o téhle značce uvažoval ikdyž jsi mohl mět zrovna smolíka na blbý kus.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Je to určitě origoš? Kopie např. Gira nerozeznáš od originálu…

            0 0
            • Bombos3  

              Napadlo mě úplně to samý. Ty fotky jsou fakt extrém :-o

              0 0
            • z0diaC  

              Vypadá, že jo, kupovaná byla od prodejce ze stránek Catlike, tehdy hodně přes 3000,– , byla v krabici atp.

              0 0
          • Chiron  

            Mě by docela zajímalo, jak vznikají ty otlačeniny v tom polystyrénu.

            Měl jsem do loňska asi 9 let helmu od Gira na které byly podobné otlačeniny a promáčkliny.

            Ale když jsem zkoušel do toho rýpnout nehtem, tak to odolávalo docela dost.

            Každopádně loni po pádu praskla. A bohužel jsem si jen ověřil, že moje hlava nekamarádí s drtivou většinou helem a ani s většinou nových Giro helem.

            Takže všichni papíroví favoriti, kteří se mi líbili byli na nic a skončil jsem u Scottu. U helmy která není asi ani XC ani Enduro.

            Každopádně měnit budu až pokud ji někde zase nekřápnu. Preventivní výměny imho nemají zas takový efekt na bezpečnost. Spíš je to o tom, že po pár letech člověk nesežene nové výstelky a podobně.

            Spíš mě teď napadá. U Mipsu nedegradují časem ty flexi úchyty na kterých to drží?

            0 0
    • Jamin  

      Jsem si vzpomnėl, kdysi na základce se kámoš chlubil novou přilbou, jinej si ji půjčil že si ji zkusí. Nasadil si ji a rozeběhl se proti zdi. Prej:„tyvole! Dyť to bolí“.

      Jinak k tématu měnim když rupne, nebo začne bejt hnusná.

      0 0
    • krabica  

      Zatím mi to vychází na roční cyklus. :-)

      https://www.bike-forum.cz/…go-2016-2017

      0 0
    • hmm  

      Stavební přilba má 5ti letou expiraci. Takže v práci po 5ti letech a na kole po prasknutí. Teď mám dvě. Jednu se světelnejma kanónama Uvex za 2500,– už 10let na noční švihy a druhou na běžné ježdění ve dne za 350,– z lidlu.

      0 0
    • obda  

      Měnit kvůli stáří je zbytečné:

      https://helmets.org/…neraging.htm

      https://helmets.org/replace.htm

      0 0
      • Auditor  

        Zajímavé …

        0 0
      • Smazaný účet  

        I kdyby nedegradoval materiál, ta helma nevyhnutelně zestárně funkčně (úrovní ochrany).

        0 0
        • Pedro404  

          Jak? Imo sou klasický helmy se vstřikovanym EPS do plastový skořepiny posledních minimálně 10 let funkčně stejný. MIPS je high-end, kterej nepovažuju za výrazně rozšířenej.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Současná helma Sworks Prevail II má o 30% vyšší hmotnost než Sworks z roku 2008 a to bez ANGI senzoru. Takový nárůst hmostnosti u TOP modelu se dá vysvětlit snad jen tím, že výrobce podstatně zvýšil bezpečnost helmy. Nebo máte jiné vysvětlení?

            0 0
            • Pedro404  

              Nevim, nicméně helma za 9000 mi nepříde jako výrazně relevantní příklad, protože ji 99 procent cyklistů v životě neuvidí, a navíc má zrovna mnou zmiňovanej MIPS, tak předpokládám, že váhu navíc dělá ten.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Právě že to je ideální příklad. U nejdražších komponent je nízká hmotnost jeden z hlavních parametrů za které se platí. S dostupností lepších materiálů a výrobních procesů většinou klesá. A přesto je zde nárůst o 30%. To lze skutečně vysvětlit jen podstatným funkčním vylepšením. MIPS bude jedno z nich. Ale, že by ten kousek plastu tvořil téměř 1/4 hmotnosti helmy?

                0 0
                • Pedro404  

                  Spíš mi řekni, jestli se nějak změnily hmotnosti helem v ceně do dvou tisíc, který kupuje drtivá většina lidí. Protože pokud ne, tak u nich podle tvojí logiky to funkční zestárnutí platit nebude.

                  Já sem po dvou helmách od Gira koupil helmu z Decathlonu za 700, protože mi prostě přišlo, že pokud sedí a nevypadá blbě, neni důvod kupovat dražší. Technologie je imo stejná, certifikace sou stejný a s tou nízkou cenou je větší pravděpodobnost, že ji vyměnim, když na ní najdu nějakou prasklinku, kterou bych u dražší helmy radši ignoroval.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Na to neumím odpovědět, protože takovou helmu nemám. Taky nevím, podle čeho by se vybíraly ty dva modely k porovnání a navíc se jedná o segment, kde hmotnost nehraje vůbec žádnou roli. Takže nevím, co by se z případné změny hotnosti mělo vyvodit za závěry. Klidně by to mohly být třeba úspory výrobních nákladů.

                    0 0
    •  

      Takhle vypadá moje Tectal po loňském pádu, jsem rád že jsem jí měl a ne nějakou XCčkovou… Je to přímo u spánku, nepraskla asi jenom kvůli její Aramid výplni. Každopádně nový kokos už je na cestě, v téhle bych už nevyjel…

      0 0
    • vladacr  

      Mám/Měl jsem Uvex Stivo CC, koupená 31.3.2017. Před 2 týdny, 2.4.2018 jsem rozryl držkou zemi – doslova a do písmene. Co se přesně stalo se nepamatuju, jel jsem, pak najednou zhasli všechna světla, a pak si vzpomínám až na světla na stropě záchranky a hlas, který se mě ptá jak se jmenuju a jakej je den.

      Otřes mozku, čtyři stehy na levém obočí, dva stehy u levého oka, zlomená podočnicová kost plus dvě další, naštípnuté levé zápěstí, levý bok a levé rameno zhmožděné. Nosím brýle, naštěstí žádné střepy, zrak snad bude OK. Dle DPS záznamu byla rychlost okamžiku pádu cca 20 km/h.

      Přilba nerupla, asi jsem nepadnul přímo na ní, ale opravdu na hubu. Je odřená, příšla o štítek. Byla to super pohodlná přilba, padla mi jako ulitá. Tak pevně věřím, že mi ta další vydrží mnohem déle než rok…

      Kdo by chtěl vidět fotky, jsou tady

      0 0
    • jeniiiik  

      Posledních asi šest let měním cca co rok…vždycky praskne. :D

      0 0
      • Bombos3  

        Sama od sebe :D

        0 0
        • jeniiiik  

          Nene, sama o zem… :D

          Jedině integrálka vydrží dva roky, v posledních dvou jsem po pádu urval vycpávky na tváře.

          0 0
      • Pavel  

        Zkusil bych elektrikářskou, s dvěma blesky, vypadá docela festovně. Našel jsem ji na půdě, je po dědovi..

        0 0
    • blue.sun  

      Vzhledem k tomu, že mám rád výrazné barvy, tak měním když vyblednou… to je tak dva, tři roky.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Asi mám nějakou těžkou hlavu nebo co, protože výměny za novou se zatím žádná z mých přileb nedožila bez prasklin a promáčklin. Přesun ze silnice na MTB použití je zpravidla známkou blízkého konce.

        0 0
        • blue.sun  

          Ne každý jezdí tak, aby se musel válet po zemi či tlouci hlavou o různé prvky okolního prostředí. :-)

          Já jsem třeba srab, a tak se do sjezdů, které by mohly vyloženě končit pádem, nepouštím. A neřekl bych, že mám z jízdy menší zážitek, než jiní.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Ale tak to není, jen jsem občas trotl, občas něco nevyjde, občas se objeví na poslední chvíli nečekaný a v dané rychlosti neřešitelný rigol … stačí mi většinou jeden pád za sezónu, ale ten pak obvykle stojí za to. S hustodémonsky­krutopřísnými sjezdy to nemusí mít vůbec nic společného.

            0 0
            • blue.sun  

              No, však jak říkám, já jsem srab. Kam pořádně nevidím, tam jedu opatrně. To samé když jedu do něčeho, co neumím. Takže pak logicky v XC nemám šanci na úspěch, tam je to celé o odvaze.

              0 0
              • Breakpain  

                V XC? Nechtel jsi spis napsat DH ;)…

                0 0
                • Pavel  

                  No, ona ta pravá a skutečná XC je taky docela divočina. ;-)

                  Když jsem se před pár lety (a mnoha kily) na jednom XC závodu nějakým omylem vyskytl, tak jsem některé Vraždy, a zdaleka nejenom já, chodil pěšky. Pravda, dnes bych je asi už jel, přeci jenom jak člověk stárne, tak ten mozek už tak nefunguje.. :-D

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Ja se nepru, XC umi byt taky velmi vyzivne, ale sjezd je trosinku jinde :).

                    A tim nemyslim, ze ja to mam v maliku, jen mi to prijde usmevny prirovnani. Protoze jestli nekde musis mit koule, tak prvni, co me napadne je DH, to je cely.

                    0 0
                    • Pavel  

                      Každé má to svoje. XC vymrdávky jsem postupně nějak začal občas i dávat. Ale DH fakt kua ne. Na učení a zkoušení skoků a letů prostě už fakt nemám. Sjedu toho celkem dost, ale už se mám celkem rád. Asi poslední upomínka byl předloňský kreš, který skončil pochroumaným krčním obratlem a hlavně doslova rozštípanou lopatkou. A ano, od té doby se poněkud bojím.. Resp mám větší respekt. :-) Už mi fakt není dvacet.. :-/

                      0 0
                • blue.sun  

                  Tak logicky, když napíšu, že do sjezdů, které by mohly končit pádem se nepouštím, tak DH asi opravdu nemám na mysli… Klasické XC je docela technický mazec, všechny ty klády, skály a podobné blbosti, co nám tam vždycky poskládají.

                  0 0
    • JakeF  

      Jojo, většinou ji vyměním preventivně, než se mi přestanou líbit barvy :)). Ale je pravda, že u integrály jsem posledně jako záminku k výměně využil i to rytí držkou v klopce…

      0 0
    • gollum  

      Mám Giro Pneumo od r.2004, zatím bez pádu na helmu (jsem srab a většinou jezdím sám, tak radši jedu opatrně + v poslední době moc nejezdím a spíše běhám), občas schytala jen zásah nějakou menší větví, měnit se ji nechystám, dokud na ní nespadnu…

      0 0
      • Bombos3  

        A to se ještě nerozpadají výstelky?

        0 0
        • gollum  

          výstelky se rozpadly, ale tvarově mi helma sedí perfekně, tak žádné výstelky nepotřebuju, tak je neřeším :-) , (teď jsem se jen ze zvědavosti mrknul a náhradní výstelky pro mojí helmu se dají ještě koupit…)

          0 0
          • Tencovozikmin  

            Nemas dodrane celo? Bez vystelek,to jezdis porad s satkem,celen­kou,nebo jak to mas vykoumane.

            0 0
            • Mig_all  

              Třeba má dredy

              0 0
            • gollum  

              Z vycpávek mi tam zbyla jen látka na které je přidělaný suchý zip, takže mám suchý zip v helmě, který se používá na uchycení zakrytý. Vozím šátek, ale nedře mě to ani bez něj, vozím ho hlavně kvůli tomu, aby mě netekl pot do očí. Ale ani původní originální vycpávky nejsou nic velkého objemného, tak moc velký rozdíl mezi tím jestli tam jsou nebo ne není, jen když tam není nic, tak dře suchý zip na který se přidělávají…

              Původní vycpávky, když tam ještě něco co by se tím dalo nazvat, jsem používal hlavně na zachytávání potu, aby mi netekl z čela do očí, ale měli dost omezenou kapacitu toho co dokázali zachytit, šátek/čelenka je na zachytávíní potu vhodnější…

              Edit: tak už tam nemám ani pozustatky vycpávek, odstranil jsem i uchycení, takže tam nemusím mít nic co by to zakrývalo…

              Když jsem ji kdysi kupoval, tak to byly pro mě dost velké peníze, ale šel jsem do ní, protože mi tvarově perfekně seděla na hlavu…

              Teď co se na ní dívám, tak to bude chtít vyprat řemínek (pod bradou), už je dost hnědý a vypadá to už celkem dost odporně :)

              0 0
              • sodek  

                Mě řemínky moc dobře vyprat nešly mám nějaký model od „S“. Třeba uděláš lepší zkušenost. Taky mi pot rozežral pogumované části na vnitřních upínacích páscích. Takže jsem teď dost intenzivně hledal náhradu. Nějak jsem dospěl k Giro HEX. Tak uvidíme.

                0 0
                • Vrci  

                  Mám šedé řemínky (SH+), šly vyprat v pohodě.

                  0 0
                • gollum  

                  guma na vnitřních upínacích páscích se mi taky rozpadla, ale ve vnitř je ještě nějaký plast, který zatím drží

                  0 0
    • novcze  

      když jsem kupoval helmu, tak u ní bylo napsáno životnost pět let od data výroby a to včetně doby kdy jen ležela v obchodě … asi to nebudu tak úplně hrotit, ale na těch pět let aktivního používání bych to viděl

      0 0
    • Smazaný účet  

      Po jaké době by se tedy měla nebouraná helma vyměnit? Bez ohledu na marketing výrobců předpokládám, že 10+ let od výroby už potřebné vlastnosti garantovat nelze.

      0 0
      • hmm  

        Stavební přilba má expiraci 5 let. Cyklo dokud se nepoškodí. Pokud jsou na přilbě viditelná nějaká poškození tak koupím novou jinak nemám pocit že by byla přilba méně odolná po 12ti letech. A to se prosím potím jako prase. Mám sice dvě jednu na léto a druhou na zimu ale každý rok je kontroluji vizuálně to samé u všech přileb doma.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Otázkou je, zda je to poznat. Ten „polystyren“ bude vlivem prostředí nebo potu časem degradovat zcela určitě.

          0 0
          • Georrge  

            Clovek to nepozna, ale pri paduse to asi bude chovat jinak, proto i to doporuceni vyrobcu.

            Docela by me ale zajimalo jestli starne stejne rychle helma schovana ve skrini a casto jezdena helma, na kterou rve slunce a zevnitr pusobi pot.

            0 0
            • jIrI___  

              Zcela bezpochyby plasty na jezděné helmě degradují rychleji ta helma jezděná, stačí se podívat do tabulek jejich mechanických a chemických vlastností, případně i do skladovacího listu. Otázkou ale je, zda je tu rozdílnou rychlost stárnutí člověk vůbec schopen prakticky rozlišit :)

              0 0
    • tom_hampejz  

      5 let starý silniční uvex a byť dva pády, tak na ní není nic vidět. Ale je to proto, že polysteren je pigmentovaný. Na moto helmě je stříklej vrstvou černé barvy, která při pádu (a popravdě, i když helma spadne třeba z řídítek, tak se může poškodit) popraská a je tak rychle poznat, že taková helma již nemusí hlavu ochránit jak má.

      0 0
    • tonik666  

      Meneni kazde tri roky je blbost bez padu. Kdyby vek hral roli u bezpecnosti, tak nemohou prodejci prodavat 3 roky stare helmy, protoze by prodavali neco nebezpecneho.

      Kazda helma ma stitek s datem vyroby, takze se muzete v klidu podivat co se prodava.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.