Zdar všem,
po několikaterém hledání a zkoumání jsem došel k závěru, že nevím.. A proto se táži čím kdo mažete kluzáky vidlic a tlumičů? Obyč. silikonovým olejem? Či něco speciálního.
díky za každý podnět
Zdar všem,
po několikaterém hledání a zkoumání jsem došel k závěru, že nevím.. A proto se táži čím kdo mažete kluzáky vidlic a tlumičů? Obyč. silikonovým olejem? Či něco speciálního.
díky za každý podnět
Anketa: Čím?
Mě se osvědčil Brunox.
1+
1+
brunox, ten slick kick je z venku na kluzáky nesmysl, to se dává dovnitř
Obyč silikonový olej nebo Brunox.
Obyč silikonový olej
Momentálně BikeWorkx, lze koupit spousta silikonů, např. Brunox, JuiceLubes, Silkal a další. Záleží na preferencích, kdo co chce.
silikon ve spreji (ne lidl a podobné),fork juice
Lidl ti nevoni? :)
nee ,nepřebije smradlavý věci:)
Proc ne Lidl? Neni silikonovy? Rozezira stiraky a krouzky?
stíráky se po něm " lepí",tak možná
Tak to jsme byli asi každý v jiném Lidlu :D
Mám stejnou zkušenost, ten lidl silikon dost ničí gufera.
Blbost
Blbost? Tady je výsledek silikonu Baufix z lidlu. Ulepené nohy kluzáků, že je gufero není schopné setřít.
detailněji zde:
V tom případě se každý bavíme o jiném oleji. Já se bavil o W5
Je to možné a nehadam se, klidně to může být i konkrétní špatná šarže…
V lidlu se teď prodává tento :
Nestoji tolik a napis W5 je malo cool.
Používal jsem obyčejný silikonový, teď mám Brunox a zásadní rozdíl jsem neshledal… Vlastně jeden jo. Brunox pěkně voní. :-)
Používám Brunox (v hlasování jsem se ukliknul)
Sheron silikonový olej. Stojí pár korun a funguje perfektně.
Jj, taky Brunox – oranžovej, už se o tom někde psalo, taky krásně vytahá bordel ze stíráků..
Co se stane když to namažu minerálním nebo teflonovým olejem? Tedy krom toho, že lepí bordel a spláchne to první deštík......
Žeprý se olej spláchne, ale částečky teflonu zůstanou a dřou.
Teflon nemá rádo dost gufer. Stejně tak lithium.
Taky oranžový Brunox a spokojenost
Máte na mysli tento ?
ne brunox deo
ee tohle jak píše čipera
jo já mám tento a dobrej taky, chybu sním neuděláš, ten deo zatím nemám
Přikládám pravidelně před každou jízdou slimáky nebo plzáky a když dojdou plivnu na to a frčím…:-)
vosk na řetězy taky dobrej:)
Řeč byla o kluzácích vidlice/tlumiče nikoliv o opruzeninách či vlku…
Jestli dobře hledám, tak brunox je bez silikonu?
jo a proti běznýmu silikonovýmu oleji je řidší a vleze všude
Brunox Deo
Fork Juice.
100% silikon Pan Oil v kapátku a spokojen
Ty jo počky, to kapátko je dobrej nápad.....u spreje se vždy modlím aby to necáklo kam nemá i když to jistím hadrou ale to kapátko se mě líbí teda :)
Bruno deo
1+
Vidlice se maže zevnitř!
Tak to každopádně. Ale když otřu kluzáky od prachu, kápnu Brunox Deo, nechám zavzlínat kolem stíráků a pak propružím, tak mi to vytáhne ještě další bordel, který opět otřu.
Používám Brunox, protože ho zrovna někde měli a chtěl jsem ho vyzkoušet, za mě naprosto OK. Před tím jsem měl silikonový olej WD40, taky byl naprosto v pohodě, a zase se k němu vrátím, protože má suverenně nejlepší aplikátor. A je výrazně levnější (150,– za 400ml).
WD40 ze je silikonovy olej?:)))
Značka WD40 dělá i silikonový sprej. WD40 Originálu by 400ml za 150 asi ani nesehnal.
O ceně to až tak není, mám malý Brunox už skryto dva roky a mažu dvě kola pravidelně. Důležité je toho tam nešplíchnout kýbl…:)
U Brunox lehce stisknu a udělá to krásný pšš :)) přesně na gufero a steče to po obvodu
Taky mám Brunox Deo, ale nějak mi přijde, že objem je naprosto irelevantní. Balení mám od listopadu 2018 skoro rok a půl, obvykle jezdím denně bez ohledu na počasí, používám ho fakt hodně:
I tak mám po té době od koupě určitě ještě přes půlku. Koupit si 400ml WD, tak ho mám bez přehánění na 15 let
On totiž brunox je téměř 100 procent petrolej. Takže se tak rychle neodparuje a pouzijes ho málo.
Naopak silikonové spreje jsou samé rozpouštědla a oleje tam je tak 20 procent, jestli vůbec.
O ceně to sice až tak není, ale pořád tam ten poměr prostě je jinej. A aplikace Brunoxu mi přijde dost děsivá, rozhodně ve srovnání s tím WD40. U Brunoxu lehce stisknu a udělá to krásný pšš… přesně všude jinam, než potřebuju :D S nasazenou trubičkou to nejde zavřít, překáží, když se nechá, když se sundá, tak se ztrácí (ve víčku to drželo asi měsíc), blbě se nasazuje… A bez trubičky je ten sprej fakt příšernej (zrovna včerejší zkušenost). Ten mechanismus u WD40 je úplně jinde, funkční sklopná, ohýbací, dlouhá trubička.
Já si Brunox odstriknu do lahvičky, nasaju do stříkačky z lékárny nebo do kapatka a aplikace je někde jinde.
I s trubičkou šplícháš vedle (kotouč)…
To jo, ale to se dá vyřešit správně přidrženým hadrem. Samozřejmě to jde i bez trubičky, ale hůř. Kapání je fajn nápad (@petyn)…
Stačí u aplikace trošku přemýšlet a můžeš to stříkat čímkoli. Jen stačí kolo položit na bok.
Tak, já jsem rád, že kolo ve sklepě pověsím na zeď, tohle už je za hranicí toho, co jsem ochotný procesně obětovat ;)
A řetěz mažeš jak?
Na kole pověšeném na zdi, stříkadlo s trubičkou, hadr, točím pedály, mažu, přehazuju nahoru a dolů, pak řetěz otřu a znova projedu kazetu tam a zpátky.
No dobrá tedy:) Chtěl jsem tím hlavně říci, že není důvod stříkat třeba kluzáky vidle u stojícího kola a chytat aerosol hadrem. Stačí ho položit a nehrozí zasažení kotouče, což je právě ten největší problém.
Chápu :) Tohle dělám, když kolo venku myju (kbelík s vodou a koště), doma ne. Zkusím ale najít prostor / pozici, vždycky je prostor na zlepšení procesu :D
Ještě si ten Brunox můžeš nachystat takto:
Tak to bude rukama. Podobné problémy neznám…
Nějak nechápu co je na tom děsivé. Trubičku tam můžeš mít nasazenou furt, přiložíš kousek nad gufero, kratičce stiskneš, minimální množství vyvzlíná okolo gufera… čistá práce, stačí mít aspoň jednu ruku pravou…
Jediný co tak je tam málo hnacího plynu, když dojde tak tam ještě cca 20ml tekutiny zbyde. Ale to se dá propíchnout, vypráhnit do nějakýho kapátka, injekce apod.
U Brunoxu se to ještě dá přežít, to sou dvě opatrné dávky na každou nohu, ale za mazivo na řetěz ve spreji bych vraždil. Co mě sralo u prvního balení Brunoxu bylo, že to netěsnilo mezi trubičkou co vede z nádobky a rozprašovacím kloboučkem a tudy mi toho postupně spousta utekla prostě pryč. Žít se s tím dá, ale proboha proč? K čemu je to ve spreji? Draží balení a za to horší aplikace.
Jedině pan oil silikonový olej s vůní :-)
Jsem nevšim, že by to vonělo :)
Můžu se zeptat, jak je to s hustotou tohoto oleje? Jde mě o to jestli není moc hustý oproti např. silikonům ve spreji, jestli se dostane tak dobře pod stíráky…… díky :)
Bohužel nemám srovnání. Výrobce uvádí, že se jedná o 100% silikonový olej bez přidaných ředitel. Mně osobně se zdá spíše řidší. Mazal jsem s ním i převody u lego technic a vzlínalo to někdy až moc :-)
Ok díky za info…...líbí se mi ta aplikace a taky i to, že je to čistý silikon…asi ho vyzkouším.
Fork Juice
Zdar, mám nově vidli FOX, předtím jsem měl SIDa a pro něj koupil Brunox DEO – půjde použít i na toho FOXe, nebo raději ten Fork Juice?Dík
Bez problémů
Můj názor,brunox lepší než fj
Jo.. Funguje to stejně i na konkurenci RS…
Jo, ale bacha. Někteří mají nakakáno v rukách a nejsou schopni Brunox použít v tomu účelu, k němuž je stvořen.
Takže opatrně, jinak je to výborné mazadlo :)))
Úplně vklidu.
Jak často je potřebamazat kluzáky a gufero na vidlici?
Myslíš jak často je potřeba sundat, vyčistit a znova namazat spodní nohy?
Optimálně po 50 hodinách, případně když ti přijde, že už to začíná chodit trochu hůř.
Jak často cáknout silikonovým olejem na kluzáky a gufero. Né jak často rozebrat vidlici. Má vliv tohle mazání kluzaku na chod celé vidlice?
Mám 3 druhy silikonovýho eleje a nevim co ke špatně, ale gumička co je na noze jako ukazatel hloubky pružení se roztahl aspoň o 5 mm a nefunguje jak má. A to že se roztáhne guma po namazání olejem znamená že olej není kvalitní?
Myslím, že určitě. Co je to za mazivo? Ať si dám pozor :) Já s tím mám občas taky problémy, takže budu vděčný za jakoukoli zkušenost.
Mám 3 druhy.
Sheron silikon oil, B force silikon oil a Brunox deo. Dostalo se to az do fáze kdy vidlice ztvrdla a přestala fungovat na drobných nerovnostech. Bylo i cítit že guma se přidírá ke kluzáku a nechodí jak má. Vzal sem Brunox sebou a promazával i v průběhu cesty a už zase začala chodit. Myslím že ten Sheron nebude to pravý.
Chtěl sem se rozepsat o tom jak se snažíš opravit otevřenou zlomeninu páteře náplastí, ale to asi nemá cenu.
Nicméně tyhle kokotiny co se mažou zvenku jsou k ničemu a tvoje vidle evidentně potřebuje servis. Je to jednoduché a i když to děláš poprvé tak to je práce na půl hodiny s trochou zručnosti.
Otevřená zlomenina páteře? To asi bolí, to si na náplast ani nevzpomenu. Kolo jde v úterý na garančku, tak jim o problému řeknu a jelikož je to garančka zdarma, tak se na to vyserou :-)
Jestli mas vidlici rockshox, tak jezdis, s velkou pravdepodobnosti, na vidlici, ve ktere neni zadny mazaci olej. A nebo flakas udrzbu, ktera je uvedena v manualu, protoze pokud mas kolo takovou chvili, ze jde teprve na garancku, tak neni pravdepodobne, ze by se tak chovala. Mozna je ta vidlice vadna.
Upřímně už sem „suchou“ vidli z fabriky neviděl tak 5 let min. A to přisuzuju tomu že místo 5ml se teď dává 10. 5ml naliješ do vidle a když ji zas rozebereš, zdá se suchá protože 5ml akorát tak namaže vnitřní povrch.
Nicméně souhlasím s tím že pokud tak drhne nová vidle, něco je špatně.
Kdyz dam 5ml, pak ji rozdelavam, tak z toho vytece dost. Z novy jak kdy. Co je suchy vzdy na novy jsou molitany.
Možná maj odlišnej přístup pro US a pro EU…
Tady furt platí že novej RockShox je suchej RockShox. A to tak, že z toho ukápne sotva pár kapek, když dám do nohy 5ml tak z toho pak teče podstatně víc.
Já počítám že to všechno skládají v Taiwanu, SN vidlice začíná dvěma čísly a třetí symbol je T, že Taiwan.
Já už 5ml dlouho nikde nedával, ale když dávám těch 10/10 jak doporučují do více méně všech vidlic co mají smysl, tak mi přijde že po projetí to nějak rychle neteče ale možná kecám a málo na to dávam pozor :)
Nicméně fakt dlouho jsem nedělal novou vidlici kde by vyteklo výrazně méně, ale servis na nový vidli pro sebe dělám tak jako tak.
Každopádně ty nový 2020 jsou docela tupý z nějakého důvodu. Přijde mi že charger seal head na tom má podíl, na zkoušku jsem dal C1 seal head do mýho staršího lyrika a přijde mi že ten odtrh je větší, neměřil jsem to, ale i při porovnání obou na stejném shaftu byl ten starší měřitelně těžší rozpohybovat.
Souhlas, když jsem v zimě rozdělával Rebu na svým půl roku starým Treku, z pravý nohy nevytekla ani kapka z levý cca 3ml. Nejdřív jsem myslel, že dělám něco špatně, když nic neteklo :).
Já si na servis vidlice troufnu, i když jsem to nedělal. Jen nevím jaký olej tam dát. Jsou nějaké univerzální? Tohle je vidlice Zoom air, co byste taky čekali na kole za 60K.
Čistit pokaždý kxyž hsou špinavý, promazávat servisem spodních nojou jednou za 50–200h podle použití kola.
Tak asi záleží jednak na vidlici, její kvalitě, a taky, kde jezdíš. Těch 150 hodin jsem dal s koronou v klidu za březen do dneška ..tak bych musel dělat servis spodních noh a to mě ani nenapadne :))
Nicméně, nevrtám se ve vidlici, pokud se nepokazí, nebo se nezmění její chod, nedělám servis spodních noh, prozatím dva roky a stále v pohodě. Bohužel špatná zkušenost z minula, po roce dle informací šla ke Švecovi a vrátila se mi vidlice úplně jiná, reklamace a znova poštovné, pak už dobrý, ale rozdíl byl proti stavu před odesláním nulový…
Ale také záleží na chuti každého soudruha…
Na mém původním Ibisovi z roku 2013 nedělal druhý majitel dodneška servis vidlice!!!! A jezdí pořád dobře.
Já jsem taky dělal na RS Rebě RL z roku 2011 první servis až po 6 letech a při rozborce bylo vše v pořádku, ve spodních nohách byl ještě čistý olej a do dneška taky funguje stále dobře.
Ale zase to nemá být návod na všechno kašlat…kdybych jezdil každý druhý den těžší traily, v marastu a tak, tak věřím tomu, že 2× ročně bude servis potřebný…
No ja nevim. Jezdim jen lesni stezky, sotolinu, zadny marast. Ale bordel ve vidli byl a to ji kazdy rok rozdelavam a pravidelne strikam silikonem.
Nemůžu sloužit, fakt se mi zatím nestal žádný problém. Ten servis u Švece mě od toho odrazuje, ale samozřejmě se tomu nevyhnu. Tento rok ji tam na konci sezóny pošlu, třeba se vrátí s funkčním útlumem komprese anebo aspoň ve stavu, v jakém jsem ji tam poslal. To se bohužel posledně nestalo, po hodině jízdy se propadla na dno a dojezdil jsem, takže zabalit znovu a poslat. No a reklamoval jsem i tlumič. Zase se mi líbí, že nic nenamítali, nepodporovali, že je něco v prdeli, buď to vědí, nebo nevím…:) Na druhou stranu, zase mám kompletní sadu těsnění na Fox 34 a 36, kterou vlastně už nemám, protože oni veškeré původní těsnění a o-kroužky posílají zpět, a ty jsou netknuté, bez viditelných poškození. Ale jsem laik, odborník by možná viděl poškození gufer nebo jiného…
Asi je nacase zmenit servis. Mozna proto jsem verny Rock Shox, protoze si vetsinu udelam sam a co nezvladnu, znam kvalitni servisaky co to udelaji kvalitne.
Servis nevím, musel bych spíš změnit značku vidlice. Už jsem to chtěl udělat 2× a pokaždé jsem na Foxe dostal cenu, za kterou bych RS ani omylem nekoupil… srovnávám 36 CTD vs Pike RCT3…Kdo kromě Švece dělá komplexní servis Foxe? Nějací kluci z Ostravy?
Kamil G. z Havířova, osobně s ním mám jen pozitivní zkušenosti, je to skoro soused. :-) Když tak pohledej na fóru, většina ohlasů je kladných.
Taky se chystám na kompletní servis svojí Fox 32 a na stránkách Švece jsem objevil seznam autorizovaných partnerů pro servis Fox, které lidi od Švece osobně zaškolili, či co.
https://www.cyklosvec.cz/…ky-cl150.php
Na zítra jsem domluvený u Dlouhán Works, že jim tam vidli nechám, tak uvidíme jak to dopadne.
Jinak s KG Bike, co psal krabica nade mnou, mám také pozitivní zkušenost se servisem tlumiče, jenom jsem moc línej balit vidlici a někam jí posílat.
No tady bude zakopanej pes! Jasně že je zbytečný dělat servis vidlice každých 50h když je ti jedno že nemáš funkční kompresi! Já se na věc dívám tak že vidlice musí fungovat perfektně, a na to těch 50h nebo 200h na komplet fakt není zbytečný :)
Tos nepochopil, co jsem psal, zkus si to přečíst ještě jednou. Poslal jsem po roce ježdění vidlici, která fungovala perfektně, na servis, jak mi bylo doporučeno. Vrátila se s nefunkčním útlumem kompresí, tak jsem jim ji poslal zpět…
A opravdu poznám, jestli funguje útlum HSC nebo LSC komprese nebo ne, zas takový vůl nejsem…
Když už posíláš, tak zkus poslat ještě kousek dál – do Plzně do FRBS: https://instagram.com/frbs.cz?…
Dávám tam všechno, zatím naprostá spokojenost. Tlumič po servisu funguje výborně (a fungoval i před tím). Posílají mu tam lidi věci z celé republiky.
Kousek od Brna máš Coolo, tak můžeš zkusit když tak je…
Laďu S. samozřejmě znám, ale nedělá velký servis, jenom olej… nebo aspoň to tak loni bylo, možná už dělá vše komplet, tak to je pro mne ideál…
Co je velký servis?
Komplet repase.
A to znamená co?
Co by to tak asi mohlo být? Že by výměna komplet těsnění?
Já myslel, že kompletní repase je i výměna futer. Předpokládám, že výměna těsnění se dělá běžně
Tak chce to trošku i číst, ne jenom komentovat… :-D
Laďu S. samozřejmě znám, ale nedělá velký servis, jenom olej
Tvl proto se ptám. Protože jsem myslel, že při výměně oleje se dělá automaticky i výměna těsnění. Novas mi hned vpálil, že velký servis je kompletní repase… což mi zase řeklo kulový.
Když měníš olej ve spodních, mění se stíráky. Kompletní servis zahrnuje i rebuild a výměna těsnění tlumení / pružiny.
Futra se už skoro nikde nemění :(
Můžu se podívat do toho pytlíku, co se mi vrátil od Švece, ale bude to tak, jak říkáš… pozná se to podle ceny servisu? tuším, že to stálo okolo 3500 kč, ale nevím, musel bych se podívat…
3500 by podle mě sedělo na standardní komplet servis no. Ale kdyby tam Futra byly bylo by to zajímavý. Všichni mi říkali (jako lidi co se živí odpružením) že už se nemění protože jsou spodní nohy tak tenký lehký že by se deformovaly.
Ty futra, co se tim konkretne mysli? Diky
Bushings. Kluzná pouzdra?
Tak. Kluzná pouzdra
U Honzy Čepelaka JCbike, kompletní repase Fox 36 R2C 2015 včetně výměny futer spodních nohou cca 4500.
U RS to nejde určitě, u Foxe dle ceníku Švece by to jít mělo.
Najs sapristi to bych se rad naucil, neco na TODO list do shopu :)
Ještě ten ceník:
Tak samozřejmě v autorizáku to tak je. Doma nebo někde jinde si můžeš vyměnit co chceš. Sám si doma měním jenom oleje a pokud nikde nic neteče, tak na těsnění nesahám. Dle psaného textu jsem pochopil, že dotyčný to tak dělal taky. Rozebral, vyčistil, vyměnil oleje, namazal a složil… Hotovo.
Dělal jsem kontrolu tlumiče, sám, podle videa :)), a těsnění byla všechna úplně v pořádku, vyměnil jsem pouze Fox fluid, promazal tím všechno podle návodu. Ale na vidlici si netroufnu.
Jestli jsi schopný udělat tlumič tak uděláš to samý i ve vidlici.
jak poznáš že je těsnění v pořádku?
Podle mě nemáš šanci okem zpozorovat. Resp. pokud je něco vidět, těsnění je dlouho po smrti
To je pravda. Nicméně fungovat se tak dá, když to občas rozhodíš, vyčistíš, namažeš a zaliješ novým olejem, mělo by to žít dlouho, když jsem neměl díly za nákupku tak jsem to tak dělal a třeba na Boxxer měl Charger i vzduch tuším vždy dva roky stejný těsnění, a mezi tím několikrát servis.
Ale když bys za to měl platit tak to je lepší samozřejmě rovnou vyměnit, jen tak doma z nudy je to ok :)
Je tam pár o-kroužků, na nich je vidět, jestli jsou odrbané načnuté a hlavně by přes pístnici prosakoval olej. Tak myslím, že stačí vše pěkně vyčistit a znovu namazat.
Nějak loni v létě dělal Švec školicí dny, a po absolvování byly dotyčné servisy přidány na ten jejich seznam doporučovaných servisních center FOX, takže bych se být tebou určitě optal.
Jo díky za radu, zavolám mu…
Sorry nemyslel sem to tak že si vůl nebo tak, už tomu rozumím :)
Čemu teda ale pak nerozumím je, pokud jsi za březen opravdu najeto 150h,čili 5h každý den, to bych osobně dělal spodní u každý týden (a dělal jsem to tak když jsem měl tolik času na kolo), a aspoň odvzdušnění tlumení by nebylo na škodu.
Tak záleží v jakých podmínkách a terénu to najezdíš. Ty to bereš pořad na ten svůj Whisler, kde valíte jenom nahoru a dolů, a něco mezi tím neznáte… :-)
Tak to je mi jasný když se tu se mnou někdo hádal že tolik výškových najet nejde :) Ale 150h je 150h, aspoň spodní nohy 2× bych udělal i na polních cestách.. Nakonec co je 10–30 minut práce na 150h..
Březen to byla ještě taková šukačka okolo Brna, bylo furt hnusně. Nerad jezdím v blátě, pokud to není nezbytně nutné.
Teď, od dubna, jak je teplo, tak už se dá i blbnout…
Jak se dělá odvzdušnění tlumení? Odšroubovat spodní šrouby na vidlici a vyfouknout vzduch jak sem se zde dočetl v jednom vlákně? A hlavně jak často?
Staci dat mezi gufero a vnitrni nohu tenkej stahovaci pasek. Udelas tam docasny otvor, kterym to ufoukne.
Jak casto? Podle toho jak drtis dlouhe sjezdy… na enduru to ani nedelam, u DH kola obcas… Ale tam delam dost casto servis spodnich nohou…
Gufero myslíš stírák? A pak zapumpovat?
Tímto způsobem promazávám občas miliardové kroužky, či co to je, pod těmi stíráky
Sundáš kroutítka na kompresi, vyndáš c-clip, našroubuješ hadičku se stříkačkou a pak.. No rock shox návod to popíše líp. U foxu tuším to samé ale dlouho jsem to nedělal. Lepší to dělat se sundanou spodní nohou, občas při servisu. Předejdeš tím i problémům s tou gumovou fuseklí jak se tomu řekne (bladder).. Za předpokladu že tam teda nenaliješ nějakej motorovej olej jak někdo rád :)
U Foxu záleží na patroně, nové Grip a Grip2 se odvzdušňují samy provozem, dole to přisává olej a nahoře to vypouští vzduch a přebytečný olej zpět do prostoru vnitřních a spodních nohou.
Dříve, když býval v zimě mráz, tak se vyplatilo mít nový gufera. Stará ztvrdla (šedé RS) a bordel šel dovnitř.
To uš je ale docela dost „dříve“.
rozmáhá se nám tady takový nešvar…
Pokazdy, kdyz tu nekdo neco napise v zenskym rode, prilitne k tomu nejedna reakce typu „posli fotku v plavkach“. A ted, kdyz konecne nektera posle odkaz na svoje horke fotky, tak se vam to najednou nelibi :D
Aby se nereklo, ze je to offtopic, tak ja vidlici mazu timhle: https://www.force.bike/…-olej-150ml/ a zatim dobry :)
:D +1
Tady to máte přímo od RS.
Nejlepší je stejně tan zajíc :)