Krosové kolo k současnému MTB kolu

172 nepřečtených
  • jiboy

    ahoj lidi, rád bych se zeptal. Měřím 183 cm – vážím 105 kg – nyní najeto 560 km a váha se upravila na 98 kg, ale chci jít na 90 kg apod. Jezdím na svém 5 let starém MTB kole Merida 300 D – najeto 2000 km – vše původní vše v pořádku. Poslední dobou však jezdím po silnici a lehčím terénům a jezdím s kámoškou která má crosové kolo a stále mě ujíždí. Zvažuji koupi dalšího kola, protože mé se asi moc prodat nedá – původní cena 18 000 Kč. Původně jsem zvažoval MTB 29 a své prodat – ale nevím jakou má hodnotu. Nakonec bych rád zkusil kolo crosové a měl bych kola 2, nikde v diskuzi jsem se nedočetl jaké kolo jako druhé do stáje. MTB do terénu, crosové na vyjíždky z přáteli silnice, lehký terén.

    Mým favoritem je toto – opět rám cca 20 palců 52 cm

    http://www.mojekolo.cz/…0-cerna-2013

    Poradíte něco podobného maximálně do 15 000, ale raději bych toto ve slevě, nikde ho však nemají asi fyzicky skladem. Nájezd 1000 – 2000 km ročně. Mělo by být komplet alivio a co psal scalar v jiném vláknu. Nové alivio je stejné kvality jako staré deore apod. co mám na Meridě, která slouží v pořádku jen momentálně blbě přehazuje – musí na servis.

    Díky za radu a zhodnocení mého výběru.

    0 0
    • oddie  

      Pro tuhle váhu s touhle vidlicí? Ani ve snu.

      0 0
      • jiboy  

        ježíš vidlice jsou špatné u všech kol, vidlici neřeš, ta se může časem vyměnit – co ten zbytek komponentů ????

        0 0
        • jiboy  

          u horského kola mám také vidlici na nic a jezdím na ní

          0 0
        • oddie  

          Vidlice má pružinu na 75kg, ty máš o 30 víc. když si myslíš, že to je na „neřešení“ a že stačí ji „časem“ vyměnit (a nesmyslně si tak to mizerné kolo zdražit), nemá cenu ti radit. Zbytek komponentů je mizerný úměrně celému kolu.

          0 0
    • scalar  

      S tím Aliviem jsi to asi nepochopil – to, že je stejné s Deorem (posledním modelem na 3×9, abych to nějak specifikoval), se týká pouze řadicích páček. Ty ve spojení s Deore Shadow přehazovačkou fungují výborně. Ze sady Alivio je použitelný ještě přesmykač.

      Jinak je mezi řadou Alivio a Deore obrovský funkční rozdíl, hlavně v oblasti přehazovačky a klik.

      Tedy kolo osazená sadou Alivio není nic moc a oproti kolu osazené sadou Deore dost zaostává.

      0 0
      • jiboy  

        aha, tak to jsem nevěděl, tak pak jedině toto – někde si psal výborné kolo kromě šílené vidlice

        http://www.mojekolo.cz/felt-qx90-2013

        ale to už je o pár tisíc dražší

        0 0
        • scalar  

          Ale za ty peníze se už dá postavit kolo se vzduchoovu vidlicí NRX a klikama s integrovanou­ osou.

          0 0
          • jiboy  

            jo vím, že stavíš kola, už jsem tu týden a četl jsem o tom, a jaký tam bude rám, můžeš dát nějakou nabídku – jinak do českých budějovic není problém zajet – jezdím tam služebně. zatím zvažuji, co koupit, horské je na silnici pomalé – bud změnit pláště nebo raději celé kolo, horské je takové těžkopádné, menší obvod kol – to si nechám do terénu po lesích

            0 0
            • JakubCh  

              Blbost. taky jsme si pořád říkal, jak bude mtb na silnice pomalé a vůbec, oproti starému krosu malý rozdíl. A na každé polňačce neskutečné + ve prospěch horského kola. Navíc dne sfrčí 29ky – horská kola, která mají větší kola, než kros. Takže, můj názor – kros už nemá smysl. 29 daleko lepší :) Stavět kolo od nuly, stavím si 29 :)

              0 0
            • maajkee  

              Horské kolo je asi tak pomalé, že na něm po asfalt jedu tak 30km/h a na silničce jedu tak 33–35km/h, takže opravdu extrémní rozdíl :) A to mám na bajku pláště 2.2 s tlakem max 2atm a na silnici pláště 23mm s 8atm :)

              0 0
              • JakubCh  

                Ámen. A nemá cenu se asi bavit o tom, co bude pohodlnější na dlouhé výlety, že… :D

                0 0
              • mmm.edia  

                Naprosto souhlasím. Jezdím na novém HT RaceKing 2.2 huštěné na 3.5 při mé váze 110kg. Rovinky kolem 38km/h na 39:11 (SRAM X7) (ale kopce tragedie :). Při síle pláště 2.2 je obvod skoro stejný jako u 700–35C trekových plášťů.

                Osobně bych k hardtailu taky už cross nebral, od koupě MTB stojí doma nevyužitý. Navíc jsem na něm rychlejší než na MTB nebyl, bylo to na MTB převodech (XT M770) úplně nastejno.

                0 0
                • Datel Stepní  

                  Rovinky 38 km/h při 110kg váhy na horském kole ?

                  Slušnej oddíl! Předpokládám, že myslíš tu rovinku třeba 20km, ne 500m. Doporučuju překontrolovat nastavení tachometru. Pokud bude v pořádku, pak doporučuju navštívit nějakej cykloklub a zajistit si odborné vedení. Máš pak obrovskej talent a neskutečnou výkonnost. Když začneš pořádně jezdit, půjde váha dolů a ještě výrazně zrychlíš.

                  0 0
                  • ddan  

                    hustý..;) takového tahouna bych chtěl před sebou na rovinky. To by se pak najížděly km ;)))

                    0 0
                    • Jetson  

                      Tím, že by Ti někdo zmizel za 5 minut z dohledu, by se najížděly km?:-D

                      0 0
    • borda  

      Podivej se radsi treba na pells demon. Bude to stat podobny penize, ma to lepsi geometrii, bude to lehci a ma to pevnou. Coz teda neni nic pohodlnyho, ale ono to, co je na tom feltu taky nebude zadna hitparada :-)

      0 0
    • borda  

      Podivej se radsi treba na pells demon. Bude to stat podobny penize, ma to lepsi geometrii, bude to lehci a ma to pevnou. Coz teda neni nic pohodlnyho, ale ono to, co je na tom feltu taky nebude zadna hitparada :-)

      0 0
      • jiboy  

        mrknu

        0 0
        • jiboy  

          jo vím, že stavíš kola, už jsem tu týden a četl jsem o tom, a jaký tam bude rám, můžeš dát nějakou nabídku – jinak do českých budějovic není problém zajet – jezdím tam služebně. zatím zvažuji, co koupit, horské je na silnici pomalé – bud změnit pláště nebo raději celé kolo, horské je takové těžkopádné, menší obvod kol – to si nechám do terénu po lesích

          nejsem tak sběhlý, nevím co to znamená kliky s integrovanou osou – naštuduji

          0 0
          • jiboy  

            jinak děkuji za jakékoliv rady, každý dělá do něčeho jiného – já třeba poradím, kdyby někdo chtěl jezdit závody aut na vysílačku -))) nebo se zajímám o elektroniku, ale kola jen tak okrajově.

            jinak kámoška má nějakého authora 3 roky, jezdí 2500 km ročně a má alivio řazení a přesmykáč, přehazku deore a vše super, spokojená.

            0 0
            • jiboy  

              pells demon se mi zdá již vyprodaný, klidně bych šel i do skladaného kvalitního kola, ale s pěkným rámem

              0 0
            • borda  

              Tak mas dve moznosti: bud neco seriovyho s pevnou a to me napada jen ten demon, jinak, poud vibec neco bude, tak to bude fitness kolo a to ti bude k prdu, pac to je silnicka s rovnyma riditkama.

              Nebo se poptej u scalara a bud proste hur osazeny kolo se vzduchovkou, nebo neco lepe osazeneho s pevnou. To, co je na tom feltu je k nicemu.

              Ja vazim tak jak ty, mam taky krose a bika a mam vzduchovku. Ale tu pevnou si na krose docela dovedu predstavit. Drcant to ovsem bude :-) (coz ale i s tou odpruzenou, pac ty plaste jsou proste uzky a foukaj se docela dost)

              0 0
              • jiboy  

                jo díky demon, jsem našel v jednom e-shopu ale nevím zda to mají skladem a pevnou vidlici to nevím to snad nějakej šrot, aby to aspon trochu tlumilo. ted jsme jeli o víkendu ze známým měl felt za 25000 Z PEVNOU tuším typ Q95 a na lesní cestě byl docela hotovej a vůbec nemohl jet, zatímco ostatní se šuntama jeli pěkně. díky uvítám ještě nějakej typ. zajímala by mě i nabídka od scalara apod. na složení kola v té ceně 12 – 15 000 kč. myslel jsem že alivio už trochu jde, pořád lepší než acera – altus -)))

                0 0
    • newbie  

      vykašli se na crosse a pořiď si prostě na Meridu druhý kola na rychlejších gumách… ve větších kolech to fakt není, zvlášť na silnici ne

      0 0
    • Breakpain  

      Jsem pro levná druhá kola, které budou mít na sobě třeba Kojaka … (hladkej silniční plášť asi 1.7" nebo kolik to má).

      Vidím to u sebe, čím více kol, tím více „******“. Mám dvě, ale to jen proto, že jsem chtěl silničku a tu z horáka nenasimuluješ. Nicméně věřím tak trošku tomu, že kross se bude dost blížit horákovi. Doporučuji si půjčit a vyzkoušet, jestli tam je tak propastný rozdíl.

      Dvě rozdlíná jízdní kola = dvojí údržba, dvakrát více místa na ustájení, dvojí náklady atp …

      Kdežto nová sada kol na horáka – je v podstatě jen o „opruz“ výměně. Pokud bys neměnil kola každý den, nevidím v tom problém.

      Je to jen návrh, vyjde Tě to levněji a možná se uživatelsky dostaneš na stejnou úroveň, jaké bys dosáhl koupí krosse.

      Má to plusy i mínusy samozřejmě … chce se to pořádně zamyslet.

      0 0
      • oddie  

        Když se pořádně zamyslím nad zadáním, vychází mi prodat tu starou Meridu (mohl by dostat tak 3tis), k tomu přihodit těch 15 a za výsledných 18 si nechat postavit celkem funkční 29" na míru jeho proporcí. Podstatně lepší řešení než mít doma dva nefunkční krámy.

        0 0
      • Gabbo  

        +1

        0 0
    • borda  

      Tak uz se tu celkem ocekavatelne vyrojili ti, co ti vysvetli, ze kros je k hovnu. Uz i 29 tku doporucili, takze uz chybi jen nejakej dobrak s cyklokrosovym kolem at to mame komplet. Docela me prekvapuje, ze se jeste zadnej neobjevil :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • oddie  

        No, kros z toho prvního odkazu je s dovolením skutečně k hovnu… Na to, aby nebyl k hovnu by to chtělo trochu přitlačit na ceně.

        0 0
        • jiboy  

          ty jo tak to jsem myslel ze to sve kolo prodam za vic. nove stalo 18000 koupil jsem ho ve vyprodeji za 14800 najeto 2000 km menen jen retez a kolo vypada jak nove dokonce i plaste jsou ok tak v puli zivotnosti, ale za 3000 ho prodavat no nevim. letos jsem uz prodal asi 50 veci za 60 000 prepro­pradavani apod. mi fakt jde. myslel jsem ze ho prodam aspon za 6 – 8000 kc. dneska vezmu manzelcina damskeho kellyse za 13000 a zkusim ho projet. je to kros najeto 600 km. je fakt ze bych ale krose nebo horaka z vetsima kolama s tim ze bych casem dokoupil druhe kola s jinymi plasti. ale to musi zadni asi i kazetou kolecky apod ne??? no diky za rady, jeste to tu budu sledovat. felt za 12000 tedy nebrat

          0 0
          • oddie  

            Možná ho prodáš za trochu víc než za 3, ale 8tis za 8let staré kolo, co tehdy stálo 18, bych opravdu neočekával.

            0 0
            • jiboy  

              Jo uvidim zitra ho necham sestelovat prehazku deore a menil jsem take desticky a mozna ho zkusim na bazar s osobnim dovozem jezdim po republice. Prodal jsem 30 let stareho favorita za 1400 na aukru. To byl super prodej 5 let zpatky.

              0 0
              • borda  

                Ono dost zalezi, co to bylo za favorita. Taky to mohl byt super kup :-)

                0 0
            • jiboy  

              Jo uvidim zitra ho necham sestelovat prehazku deore a menil jsem take desticky a mozna ho zkusim na bazar s osobnim dovozem jezdim po republice. Prodal jsem 30 let stareho favorita za 1400 na aukru. To byl super prodej 5 let zpatky.

              0 0
              • jiboy  

                no favorita jsem nechal jen přestříkat zdarma v autosalonu u kámoše a vše původní jen brzdy tam byli lepší asi za 300 kč najel jsem na něm asi 2000 km, našli jsme ho kdysi v roští. Dotyčný mi nedal ani kladný bod na aukru, na fotkách vypadal super, ve skutečnosti nic moc, ale šel poslat poštou do Plzně, čučel jsem že mi to vzali jako balík

                OK – jaké tedy krosové kolo do 15 000 takový střed ted začínají výprodeje, klidně ještě měsíc – dva počkám

                nebo jaké MTB kolo 29 palců – s tím, že bych svoje prodal – někomu bych ho osobně dovezl – prodám vše -)))

                tam cena třeba 18 000

                asi se v této ceně nedá nic slušného sehnat.

                ale na mém současném mtb kole se jezdí dobře, výbava také žádná převratná, ale měřím 183 cm a raději bych kolo s většími koly ať už crosové jako druhé nebo tedy MTB 29.

                původní záměr byl krosové – ale jak píšete než mít doma 2 šmejdy si nechat něco postavit – ale to bude asi dražší že ???

                0 0
                • rj72  

                  …pokud nenajezdíš velké nájezdy mít dvě kola je již hodně zbytečné. Většinu zvládneš i jen s jedním pláštěm vzadu. Jako tip ti můžu dát pláště innova Pro regor 2.0, které mají jen 36 mm a nebo AKA 2.0 s 39 mm ..obojí tvojí váhu v terénu zvládnou, mají výborné tlumení i odolnost. Regor je výrazně užší , AKA v terénu působí jako širší pláště (vyrovnává se i RK rs 2,2) a na silnici než se sjede střed je hodně rýchlá…takže dvě kola se vyplatí jen na opravdu vysoké nájezdy – 90 % se dá zvládnout i s jedním pláštěm vzadu.

                  0 0
                  • jiboy  

                    jo ale stejně mě točí ty menší kola na současném kole a slabá výbava, to asi půjdu tedy do nějakého toho apache sestavovaného 29 palců – silniční úzká kola a ty druhé kola pak přikoupím, výplety, pláště asi i kazeta apod. občas jezdím i hodně velký terén po turistických trasách – lesy, pole apod. je to super jízda, ale kolo nějak již nestíhá

                    0 0
                    • rj72  

                      ..dva výplety potřebovat nebudeš…stačí jeden lehký a odolný t.j. cca za 3–4 tis. stejně tak ani dva pláště…na rovině větší obvod na 2.0 je i oproti crossu trochu znát (rozdíl se smazává), takže se slušnou 2.0 budeš stačit s vysokou pravděpodobností i na asfaltu a v terénu taky. Jediný problém bude, že při vyšším tlaku se ti bude rychle sjíždět střed pláště, takže na zadním se budeš pohybovat na rychlé ježdění v nákladech kolem 0,3–0,5 Kč na km, ale to při tvých nájezdech nebude důležité..jak jsem uváděl ty dva pláště, tak regor už je spíše na crosse, a i pocitově se mu hodně blíží (menší rozdíl mezi rovinou a jízdou do kopce), i když má týpově vzorek i na těžší terén (na 90% se vejde i do cross rámu) a aka spíše na 29

                      0 0
      • Pavel  

        Sakra, teď už to o cyklokrosovém kole napsat nemůžu… :) Halt to chce nejdřív přečíst B-F a pak teprve začít pracovat… :-D

        0 0
    • johninho017  

      a co tak něco takového?

      sice na véčkách, ale se vzduchovkou. A brzdy by neměl být problém vyměnit

      http://www.cyklonemcik.cz/…re-ncx-e-air

      nebo už s pružinami

      http://www.cyklonemcik.cz/…eore-30speed

      http://www.cyklonemcik.cz/…-cross-deore

      ale tam by neměl být problém vyměnit pružinovku za vzduchovku za příplatek

      nebo nejlépe stavba

      0 0
    • marast  

      Ahoj,

      jestli nechceš moc utracet a trochu experimentovat, zauvazuj o nakupu 28" kol na uzkejch pláštích a vraž je tam.

      Musíš ale změřit, jestli se tam vejdou.Mě jo (ikdyž pro širší gumy mám převařený zadní výztuhy a vpředu jezdim pevnou)

      Výsledek je:

      terén – větší kola plus

      silnice – užší pláště plus

      geometrie???

      0 0
      • jiboy  

        no docela se mi líbí ty kola u toho ševčíka že se to nechá i velepšovat, hned z výroby bych tam nechal dát spíš pláště na silnici a na jaře dokoupil kola do terénu. je velký rozdíl v těch vidlicích.

        toto se mi líbí že už má 10 ti kolečko

        http://www.cyklonemcik.cz/…-29-deore-30

        značku apache znám, druhou maxbike mi nic moc neříká, co rámy geometrie oproti mé meridě. je fakt, že tam mám jen přehazku deore, jinak přesmykáč a řazení asi nějakej šmejd.

        ty si od toho ševčíka ??? co si mi tady radil

        0 0
        • jiboy  

          jinak pokud toto jak mi zde radíš

          http://www.cyklonemcik.cz/…deore-raidon

          kvůli vidlici, tak bych zlepšit brzdy na ty simana 596 a asi náboje a dal jiné pláště hned z výroby na silnici a snad by to frčelo dobře, asi zauvažuji to své kolo dám vážně na prodej. o víkendu ho musím umýt a seřídit přehazku -)))

          0 0
          • borda  

            Co se tyka kola vyse – xcr pod tebou bude chodit v zime tak akorat:-) , ale na leto to neni.

            Co se tyka tohoto kola – na to zadny silnicni plaste nesezenes. Na silnici, potazmo kross budes muset koupit vetsi kola.

            Pokud ale opravdu jezdis radove stovky km za rok, coz jsem zprvu nezaregistroval, tak by asi opravdu mohly stacit nejaky slusny, lehky a rychly bikovy plaste. Nejakej cas ti vydrzej a alespon ti nezpuchrej.

            EDiT – tak mozna sezenes. Asi u tech rafku maji preklep

            0 0
            • rj72  

              …s tím rozpočtem co máš to bude asi dobrá volba …zatím to řeš jedněma pláštěma ..vpředu klidně i něco jako ikon (pokud bude mít šíři do 53 mm tak ti pojede po silnici při 2bar moc pěkně) a vzadu… je to horší..regor je dost úzký…

              0 0
              • rj72  

                …drž se verzí kevlar, která je lehčí..případně i lehčí duše…(podle rozpočtu si urči cenovou relaci plášťů)…pak je to samozřejmě i otázka směsí tvrdosti a odolnosti…je to trochu složitělší…

                0 0
    • maajkee  

      Kombinace MTB a k tomu kros je podle mě naprosto zbytečná. Když už chceš jezdit po asfaltu tak pořiď nějakou silničku. A na občasný výlety po asfaltu ti plně postačí mtb s nějakýma rozumnýma pláštěma co rychle odvalujou, třeba Continetal Race King nebo Geax Mezcal. To že ti kamarádka ujíždí na krosovým kole není tím kolem, ale především nohama.

      0 0
      • dancing dog  

        spíš fitness s rovnýma řidítkama

        0 0
        • maajkee  

          V tom taky nevidím smysl, oblouky jsou daleko pohodlnější a nabízejí mnoho variant úchopu.

          0 0
      • borda  

        Ze je podle tebe zbytecna, neznamena, ze je zbytecna :-) . Me treba ziletka vylozene nebavi a po silnici toho najedu dost.

        0 0
    • pee.tr  

      Pokud ti kámoška ujíždí, tak bych to určitě neřešil pořízením crossového kola. Možná ještě tak výměnou pláštů, máš-li nějaký drsný, ale především bych zapracoval na kondičce :-)

      0 0
      • oddie  

        Nebo vyměnit kamarádku za nějaký méně výkonný model, to vyjde nejlevněji a bez námahy.

        0 0
      • Pavel  

        Anebo vyměnit kámošku… :-D

        0 0
        • jiboy  

          vy jste blbci ??? tak jasně že je namakanější – má asi 2400 km, ale ted jsem jel o víkendu takovej okruh 71 km s chlápkem 115 kg – 58 let a také mi ujížděl. mám blbé pláště na svém kole to přiznávám, ale nechce se mi do toho kola už nic investovat – to ho raději zkusím za pár tisíc prodat a koupím tedy MTB 29 – jak mi tedy radíte, viděl jsem hodně lidí na tom tady v létě v Uherském Hradišti kde se i pohybuji a líbí se mi ty velká kola

          šoupnu na to nějaké kola univerzál víc na silnici, občas terén – ted jen které vybrat – ale líbí se mi tam, že se nechají i vylepšit a změnit komponenty. k tomu ševčíkovi zajedu po neděli osobně do prodejny a snad se nějak dohodneme, jen mít tedy představu které z těchto kol vybrat

          http://www.cyklonemcik.cz/…/nejlevnejsi

          0 0
          • jiboy  

            třeba tohle se mi líbí

            http://www.cyklonemcik.cz/…re-10-raidon

            jen s jinýma pláštěma bych na něj dal.

            ted v sobotu zase jedu okruh 70 km to zase bude na mém kole -)))

            0 0
            • jiboy  

              a na to třeba tyto pláště ne , nebo něco mezi tím

              http://www.cyklonemcik.cz/…x2–35-kevlar

              0 0
              • borda  

                Tak tyhle jiste ne :-)

                0 0
                • rj72  

                  …obecně platí, že slušně jednou pláště do šíře 53 mm, což odpovídá šíři 2,1. To co budeš potřebovat ty bude spíše šíře do 49mm t.j. do 2,0 – rozhodně dozadu. Vpředu např. Ikon,který jsem uváděl má označení 2,2, ale bude spíše šíří odpovídat 2,1 (53mmm)…jsou i vyjímky třeba jako Race king 2,2,který i přes šíři větší než 55mm se vyrovná užším…ale to jsou vyjímky…jdi se šíří dolů a do univerzálního , a pak to půjde používat všude…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ty Super moto co uvedl mají reálných 57–58mm a jsou to asi nejrychlejší pláště co jsem kdy jel (s RK se nedají srovnávat, jsou daleko rychlejší).

                    Do terénu se s nimi také trochu dá, limitem bude spíše odolnost (nijak extra odolné nejsou) než grip.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Proč ne?

                  0 0
          • pee.tr  

            Pokud si myslíš, že na MTB29 nebo crossu budeš najednou rychlejší, tak ti tu iluzi brát nebudu :-)

            0 0
            • borda  

              Tak o neco malo asi jo. A novy kolo vetsinou dost motivuje k jezdeni.

              0 0
              • pee.tr  

                Tak samo, psychika ke silná věc a určité polepšení jízdních vlastností na silnici očekávat taky lze (v případě crosse), ale rozhodně bych neočekával, že kdo mi doteď ujížděl mi už ujíždět nebude. Ale už vám tu do toho nebudu kecat. :-)

                0 0
                • jiboy  

                  ale chlapy tady nejde o ujíždění. to byl příklad, prostě chci nové lepší kolo případně na silnici rychlejší – ted mám pouze do terenu na silnici se s ním jezdí špatně a investovat do něj nechci když má kola jen 26 palců

                  co to kolo – dá se za tu cenu nebo jiné ???

                  0 0
                  • nox159  

                    ted mám pouze do terenu na silnici se s ním jezdí špatně a investovat do něj nechci když má kola jen 26 palců – jak si na tohle prisel…

                    podle me zijes tak trochu v omylu… cross nebude rychlejsi nez MTB

                    jinak obvod 26" MTB kola je stejny jako obvod kola na silnicce ;-)

                    0 0
                    • borda  

                      Tak jiste, ze bude.

                      0 0
                      • nox159  

                        uz se to tady resilo a nebude ;-)

                        0 0
                        • borda  

                          Mistni zavery, co se tyka krosovych kol, obzvlaste od vybranych uzivatelu , nepovazuji za relevantni. Je to pouze plane teoretizovani :-)

                          0 0
                          • nox159  

                            pokud se bavime o bezne produkci crosovych kol ( ne zadnych fitnesek a kolech s nizkou pevnou vidlou… )

                            tak crosovy ram je kratsi nez bikovy tzn clovek sedi vzprimeneji tzn ma vetsi aerodinamicky od­por…

                            na bika das stejne siroke plaste jak na crose…

                            jedina vyhoda je pokud clovek jezdiva nad 50km/h tam cros vede kvuli prevodum ale kdo tak bezne jezdi… ( a tohle se na biku da resit volbou vhodnych prevodniku )

                            to je muj nazor proc to tak je, napises mi duvody proc by mel byt cros rychlejsi nez MTB? ;-)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              I když to vezmeš zcela obecně, tak to bude vždy záležet na konkrétním kole.

                              Jestli bude rychlejší nebo pomalejší nikdy nebude o tom, jestli to je cross nebo bike, ale vždy o geometrii a použitých pláštích na konkrétním kole.

                              Jednu nevýhodu 26" biku s užšími slicky (pokud někdo chce na biku honit jak valivý odpor, tak i aerodynamiku) bych ale přidal a tou je pohodlí.

                              Obvod 26" kol s hodně úzkými plášti je už proklatě malý a pohodlí tak jde zcela do háje (tím myslím i na mizerném asfaltu).

                              0 0
                              • nox159  

                                o pohodli se nebavim s tim souhlasim…

                                jinak obecne beru ze cros je kratsi a MTB delsi… z toho vychazim, jiste muzes najit crose ktery bude delsi nez bike…

                                pokud ale tvrdis to co tvrdis a mivas v 99,9% pravdu, tak neplati pravidlo ze cross je rychlejsi nez bike je to tak? ;-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Pokud bude nějaký konkrétní cross kratší a na bike se dají srovnatelné pláště (šířka, vzorek), tak ten cross může být leda pomalejší.

                                  Jak jsem psal, tak bych to ale nezobecňoval, i v běžné produkci crossů se najdou delší (třeba starší ročníky Apache Wakan v menší velikosti jsou proklatě dlouhé).

                                  0 0
                            • maajkee  

                              To je taky důvod proč v krosových kolech už pár let nenní žádný vývoj, je to prostě slepá vývojová větěv :)

                              0 0
                              • borda  

                                Vsak to pisu vyse. Snuska ucelovych, zavadejich argumentu, nesmyslu a polopravd. Tento tvuj me ovsem vzdycky nevic pobavi :-)

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Počkej, takže ty mi chceš říct, že to co jsme napsal není pravda? Jaký vývoj se tedy za třeba posledních 5 let v této oblasti, tedy krosových kol udál?

                                  Krosová kola už se chrlí jen podle starých forem, klasika alu rám, odpružená nebo pevná vidle, semtam se celkem nesmyslně na ně házej i kotoučový brzdy.

                                  0 0
                  • George.999  

                    Řekl bych, že ten Apache ti podle tvých požadavků bude vyhovovat.

                    0 0
                    • jiboy  

                      díky, zkusím to tedy pořešit tohoto apache. už neřešte ani snad velikost kol. prostě mé kolo není na silnici ideální, v terénu super, ale líbí se mi ty obří kola na mtb. dneska se projedu chvíli na krosu ženy, nepředpokládám nějaké lepší jízdní vlastnosti, ale má užší pláště tak snad pojede po silnici lépe. Když to bude MTB 29 palců – skončil jsem tedy u toho jako už hodně dotazujících zde, co chtěli původně krossa tak dám užší gumy, lepší komponenty než mám ted – deore mám tuším pouze přehazku a bude.

                      zkusím tedy tohoto apache – v geometriích se moc nevyznám, snad bude dobré.

                      http://www.cyklonemcik.cz/…re-10-raidon

                      Ted jsem byl v cyklopointu v Uherském Hradišti a MTB na velkých kolech vypadá fakt dobře. -)))

                      0 0
                      • George.999  

                        Crosa ženy nech ženě a raději vem své staré MTB. Ty ženský rámy pro chlapa fakt ne, budeš na tom jak vosa na pařezu. :-) Každopádně pokud budeš jezdit i třeba jen lehký terén, tak ty pláště Continental race king bych tam klidně nechal, přezout to můžeš kdykoli a stejně jednou budeš muset. :-) Trochu bych se bál těch nábojů Shimano, ale to jen co jsem zaslechl, vlastní zkušenost nemám. Jinak celkové osazení je vzhledem k ceně podle mě ok.

                        0 0
                      • rado554  

                        pochopim, ked si niekto kupi 29er kvoli masazi S, alebo podlahne nejakym marketingovym zvastom, alebo fakt vyuzije vacsie kola pri jazde v terene cez kamene…ale kupit si to, len preto ze je to pekne? Ved to vyzera hrozne. Pochopim este pre 2m chlapa, ked ma 21.5" ram.. ale bezne 18.5–20" vyzeraju strasne smiesne, obrovke kola, voci nim maly ram a na kole castokrat 170cm vysoky Napoleon:D

                        0 0
                        • Janes  

                          To ale není jeho případ, navíc si 29ku může pláštěma upravit tak, jak bude potřebovat na míru podle toho, co se rozhodne jezdit.. viz můj profil, Cobia verze cross.

                          0 0
                        • jiboy  

                          no nevím marketingový žvást.

                          uzavřu to, mám kolo 5 let a chci změnu, začal jsem víc jezdit a změna je nutná, letos jsem měnil 3 x telefon, za 2 roky mám 4 tej notebook. Lepší kolo po 5 letech – proč si ho nekoupit ???

                          větší kola se mi zdají lepší a vyberu si výbavu jakou chci, díky za odkaz na ten obchod – lepší než si koupit osekanou sériovku

                          0 0
                          • rado554  

                            pokial nekupujes sunty a upgradujes na slusne mobily/nb…tak nechapem preco chces kupit 29er za take „smiesne“ peniaze. polepsis si akurat v tom, ze to bude nove a za rok si na tom uplne rovnako

                            0 0
                      • rj72  

                        …nechci se zbytečně opakovat…nevím co jsi jezdil za pláště doteď a o kolik potřebuješ zrychlit…každopádně kolo z této relace nebude mít v základu lehké výplety kol a ani lehké a rychlé pláště…pokud budeš chtít aby to pěkně jelo musíš jít s šíří dolů a nebo volit menší odolnost…nejrychlej­ší budou opravdu verze úzké do 2.0 .Pokud se nafoukají na výšší tlak těžší výplet kol ti vykompenzují. Aspen je rychlý plášť,ale netuším která verze na tom kole v základu bude (nejspíše drát = další váha navíc na nejméně vhodném místě a zda opravdu bude mít tvrdší směs). Ty Race Kingy budou nejspíše v levné verzi, taky s vyšší hmotností a bez tvrdší směsi, navíc 2.2 se zrychlit vyšším tlakem nedá jako 2.0 či případně i 2,1. Vyber si něco s váhou okolo 600g ve verzi kevlar a případně něco připlat…Aka v nabídce není,ale ta ve verzi 2.0 by ti určitě rychlostně vyhovovala (tlak 2,5–2,7) a možná by jsi na ní mohl jezdit i stejný tlak (silnice x terén) – při 80kg se to dá a rychlostně na tom bude nejspíše lépe i než rychlá verze aspena (ale ani tu ty v základu mít nebudeš)…, oproti lehčí verzi Race King RaceSport 2,2 je ten rozíl u Aky na asfaltu velký…Je to čistě o tom o kolik potřebuješ zrychlit, ale vzhledem k tomu, že ty výplety kol nebudou lehké vsaď, spíše na vyšší rychlost…

                        0 0
          • maajkee  

            29 MTB ti po silnici ale rozhodně nepojede rychleji, pokud máš ten pocit.

            0 0
        • Jetson  

          Nebo posadit manželku na toho jejího krose, představit kámošku a pak už jen ujíždět…:-)

          0 0
    • Neunzikger  

      Jestli potřebuješ oslnit roštěnku novým kolem – pak je funglovka nezbytnost.

      Pokud pořídíš kolo v obdobné cenové relaci jako bylo předchozí, tak očekávej obdobně efektivní pohyb. Tzn. pojede to stejně a kámošce nebudeš stačit ani na funglovce. (Jsem zvědav, které objektivní příčiny způsobí, žes furt nestíhačka ;-)

      Doporučuji porychlit stávající kolo pláštem se silniční směsí dozadu např. Rubena Cobra sport http://www.bike-eshop.cz/…mb_cmp=zbozi

      A terénní plášť s rychlým dezénem na předek např. Conti Race King http://www.bikesport.cz/…ersonic_1341

      A jak říká Jarda Jágr: „Pokud chceš být lepší než ostatní, musíš trénovat víc než ostatní.“

      0 0
      • jiboy  

        ok nepotřebuji někoho oslňovat, jezdím převážně sám, ale hodně se nadřu na tom kole. třeba ted na okruhu 70 km o víkendu to vůbec nejelo po silnici v neděli jsem dal dalších 40 km a chce to změnu, proto jsem myslel že koupím další kolo crosové – ale jdu tedy do MTB 29 palců moc se mi líbí, zkusím to co jsem dával do odkazu zda ještě bude, případně vyberu jiné. to své tedy umyji, nafotím a prodám -))) a pak někam dovezu osobně

        díky za rady, vylepšovat své kolo nebudu, má 1500 – 2000 km, ještě tak jednou tolik a rozsype se, pochybuji, že do toho merida do základu do 300 řady dala nějaké kvalitní komponenty. prostě jsem začal víc jezdit poslední měsíc a proto chci kolo změnit – vylepšit. tréning bude nebojte – nejsem žádnej jezdec, ale snažím se týdně 100 km na kole a 100 km na bruslích

        0 0
        • bleach  

          kdyz ti to nejede po silnici, nejezdi po silnici

          0 0
          • jiboy  

            jo díky za některé úsměvné rady, že já jsem sem vůbec něco psal o kámošce, mám rád srandu, ale nějak hodně se toho chytáte.

            tak dotřetice, vím, že kdybych vyměnil pláště i na současném kole, že se jízdní vlastnosti zlepší, ale dneska jsem se rozhodl, že si raději koupím komplet nové kolo a to své mrknu do papíru 4 – 5 let staré střelím a přidám penízky na nové kolo s většíma kolama, kam dám hnedka nějaké pneu víc na silnici – něco univerzálního.

            A pak mi to po silnici pojede lépe. Ale proč to dělat jednoduše (vyměnit kola na současném kole), když to jde složitě – vyměnit celé kolo za jiné a i kola změnit (rád vše měním) -))))

            OK ten apache se mi líbí, výbava deore, ještě mrknu večer co tam případně vylepšit, nebo zda nevybrat jiný model.

            Nevím však co ta vidlice ??? zeptám se v prodejně

            0 0
            • jiboy  

              no nevím marketingový žvást.

              uzavřu to, mám kolo 5 let a chci změnu, začal jsem víc jezdit a změna je nutná, letos jsem měnil 3 x telefon, za 2 roky mám 4 tej notebook. Lepší kolo po 5 letech – proč si ho nekoupit ???

              větší kola se mi zdají lepší a vyberu si výbavu jakou chci, díky za odkaz na ten obchod – lepší než si koupit osekanou sériovku

              0 0
              • jiboy  

                chlapy díky za všechny odpovědi. už to pár dní řeším. něco jsem i blbě napsal – nejde mi o zrychlení – to je v nohách ale o lepší jízdu apod. Včera a dnes jsem navšívil pár speciálek, kde nabízí seriová kola Merida, Spešl atd. ptal jsem se na jejich radu. Tvrdili mi všude, že krosová kola se prodávají tak 10 – 12000 – pak jim to leží na skladech, i MTB 26 palců moc nejdou. Mé kolo že tak za 6000 Prodám – 4 – 5 let staré – zachovalé jak nové. a že se prodávají převážně MTB 29, ve svém věku a v ceně do 20 000 koupit MTB 29 palců a změnit pláště dokoupit mohu vždycky, prý už měli i pár zákazníků jimž dávali vyloženě úzké krosové, ale rám a vše je pevnější drobet těžší samozřejmě. Ale že to co chci jezdit 70 % silnice a občas lehčí terén někdy i těžší tak crosové zničím oddělám. Proto jsem zvolil MTB 29 palců – již to nebudu měnit – crosse nechci.

                Ted jen třeba mi nabízeli Meridu 300 D – 500 D.

                a pak ten Apache Hawk 29 Deore 10 Raidonapache,kte­rý je dle mě lépe osazený a nechá se i třeba 1 – 2 komponenty změnit – asi šlapky apod. jinak doporučovali mi už desetikolečko, což tento apache má také – je skladem nebo ho asi postaví – tak ho asi vezmu.

                Poslední dotaz – jak je to z geometrií – jízdní vlastnosti – poznám nějakej rozdíl mezi meridou a apachem ????

                na tento rám jsem četl jediný zápor, že zadní kolo je hodně blízku u sedlovky a při průjezdem bahnem pokud se přilepí to bude dřít o rám – jinak snad v pohodě.

                Díky za reakci

                0 0
                • jiboy  

                  ještě poslední dotaz – myslíte si, že se vyplatí připlácet necelé 3000 Kč za výbavu slx – a kolo je o 1 kg lehčí ???

                  levnější

                  http://www.cyklonemcik.cz/…re-10-raidon

                  dražší

                  http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                  0 0
                  • rj72  

                    …podle tvých příspěvků mám pocit, že chybu neuděláš…protože za 2 roky na tebe deore bude málo:-)…pokud se např. rozhodneš přejít za 2roky na carbon rám, tak přendavat slx výbavu bude mít daleko větší smysl než deore…a ušetříš na přestavbě(novém kole)…,ale je to na tobě…ale pocitově budeš spokojenější…co­koliv co budeš na kole vylepšovat(jiný rám nebo vidlice nebo výplety kol) bude pak dávat větší smysl..z tohoto pohledu ano (jinak při tvých nájezdech to některým lidem přijde zbytečný)

                    0 0
    • wanman  

      Řešil jsem ten samej problém jako ty ,jsem ještě vetší a těžší ,nakonec jsem si pořídil tohle s pevnou vidlí,na to moje jezdění do práce a po městě bez problému postačuje http://www.jizdnikola.net/…_black1.jpg

      0 0
    • Anub1ss  

      Ahoj, asi sklidím opět hodně výtek ačkoliv na ně se vyser !

      Mužů ti doporučit z krosových kol:

      FELT QX90:

      http://www.mojekolo.cz/felt-qx90-2013

      FELT QX80 černá

      http://www.mojekolo.cz/…0-cerna-2011

      FELT QX80 černá

      http://www.mojekolo.cz/…0-cerna-2011

      Pokud MTB tak na takové ježdění jedině 29"

      FELT NINE 70 černá

      http://www.mojekolo.cz/…0-cerna-2013

      GHOST EBS Comp 29

      http://www.mojekolo.cz/…comp-29–2014

      Na tvou váhu neber tolik zřetel tomu kolu to je vážně jedno aspoň ty vidlice jelikož nejsou zrovna úplně supr budou chodit celkem dobře ;-) tady na tom foru by všichni dohazovali nejraději kola od 25 000 nebo nechávali skládat, zbytečný né každý o to stojí a hledá jen kolo které splní jeho představu a účel za přijatelnou cenu…

      0 0
      • maajkee  

        Ne, ty vidlice nebudou chodit dobře. Při té hmotnosti jezdce se zanořej do polovinu zdvihu a budou chodit tedy tak 2cm :)

        0 0
        • Anub1ss  

          Zanoří se právě tak 2 cm protože normálně jsou tvrdý jako prase a pokud člověk nevisí na řídítkách a nevlítne do díry tak to ani nehoupne…

          0 0
          • pepek  

            Tak to ti věřím, že se zanoří. Problém je, že se hned tak zase nevynoří.

            0 0
          • maajkee  

            Tyhle krosový vidlice právě tvrdý rozhodně nejsou, jak už bylo řečeno jsou dělaný na cca 75kg jezdce.

            0 0
        • MlokCZ  

          Viděl jsem takhle chodit crossovou pružinovku po dorazech při jízdě ze sedla :-)

          Jezdec byl tedy ještě o něco těžší než tazatel, ale zase už ne o tolik. A sag měl tedy ještě více než 50%.

          0 0
          • jiboy  

            děkuji za příspěvky, právě jsem se vrátil z vyjíždky terénem – super lesní cesty plné šutrů a letěl jsem 30 km v hodině. i po silnici mi to jelo lépe – odpočatej a 120 km o víkendu a 350 km za poslední 3 týdny je malinko znát. krosové kolo jsem vyloučil to by nepřežilo.

            ale ty malé kola mi u kola vadí, chci vyzkoušet ty velké – proto tedy to MTB 29 palců, ted jen mi vrtá jakou výbavu, chtěl bych aby mi kolo vydrželo aspoň 5 – 8 let – nic přendavat na karbonový rám nebudu.

            a ta geometrie rámů apache – zda jsou to dobré rámy – nemám zkušenosti jen meridu 300 D a na te je posed dobrý.

            rozhodl jsem se definitivně horské, krosové jsem dneska zkoušel a do toho nejdu

            0 0
            • jiboy  

              staré kolo tedy zkusím prodat – viz foto, zatím dám víc a pak se uvidí – zlevnit mohu vždycky.

              merida 300 D, řazení a přehazovačka deore, vidlice suntoure, brzdy tektro auriga comp – měněny destičky na zadním kole. měněny šlapky za celokovové – po 400 km se původní rozpadla. Tachometr sigma 509 v ceně. najeto 1500 km cca – pláště sjeté tak napůl. nyní musím jen seštelovat přehazovačku – poslední dvě velké kolečka přeskakují. kolo umýt. cenu zkusím 7000 a na aukro 8000 – třeba se nějaká lama najde. původní cena 18000 Kč

              a ted za které to vyměnit

              http://www.cyklonemcik.cz/…re-10-raidon

              nebo toto

              http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

              0 0
              • jiboy  

                tady je něco podobného – tak třeba tam moje za 8000 bude pěkně zářit

                http://aukro.cz/…7325642.html

                0 0
                • jiboy  

                  tak ted ještě koukám na ostatní kola v jejich nabídce, v podstatě jsou všechny stejné jen se liší rámy

                  mají rámy

                  Maxbike, Galaxy, Apache, heavy tools a další, tak ted nevím vůbec který, asi to vezmu podle barvy, která se mi bude osobně líbit – třeba tato barva je lepší než ta bílá u apache

                  http://www.cyklonemcik.cz/…lx-30-raidon

                  ale i ostatní jsou dobré, no to je chaos, určitě napíši co jsem si nakonec koupil -))))

                  0 0
                  • jiboy  

                    tak zatím 2 kupci na kolo jeden možná na aukru za 8000 druhý na bazaru za 7000 by ho vzal – uvidím jak dopadne aukce a případně zlevním. takže za 3000 to opravdu nebude jak zde někde psal.

                    asi půjdu do toho SLX jen nevím který rám ???

                    0 0
                    • rado554  

                      tak to mas stastie, za 8tisic predat taky kram po 105kg chlapovi…

                      0 0
                      • jiboy  

                        ne ne já vážil celou dobu 99 až letos jsem nabral a ted zase hubnu. zatím 3 zájemci – musím ho umýt a lépe nafotit. Fotky dělají hodně. Ale krám to není to bych neřekl, jezdí se na něm dobře, ale na silnici ty malé kola jsou prostě malé. Těším se na nové MTB 29 palců

                        0 0
                        • jiboy  

                          jinak kolo je v naprostém pořádku, nyní ještě jedu do servisu vyměnil lanko a seštelovat přehazovačku – aby bylo 100 %

                          0 0
                        • maajkee  

                          Hele to že se ti někdo ozve, neznamená že to kolo koupí :)

                          Z praxe vím, že z 10 mailů je tak maximálně jeden opravdový zájemce :)

                          0 0
                    • rj72  

                      …sice ve verzi s SLX bude vidlice raidon asi trochu slabším článkem kola, na druhou stranu plnohodnotný epicon je skoro za dvojnásobek co raidon, a časem bude spíše dostupnější, pokud budeš nucen to v budoucnu řešit …takže se SLX může ukázat jako dobrá volba (za druhou variantu bych považoval připlatit si za epicona, což by možná šlo zařídit taky, i když to u těchto kol zrovna není v popisu…)…jinak slx je asi spíše o pocitu, než že by v tom byl takový rozdíl(nejlevnější váha výjma výpletů kol je vždy ta vlastní), jenže právě ten pocit je pro ježdění důležitý;-)

                      0 0
                      • jiboy  

                        děkuji asi to vezmu jak to je to slx a vidlici pořeším časem. jsou tam i nějaké základní brzy shimana ale ted mám tektro auriga comp a brzdí super.

                        ještě jdu ted na servis kola tak si nechám udělat nabídku třeba od známého u nás zda něco takového dělají – uvidím.

                        nejvíc se mi líbí osazením ten apache, ale ta bílá barva – no nevím a černej je hnusnej.

                        pak jsou tam rámy černé docela pěkně ten galaxy, n-force, maxbike, mrx – tak uvidím který vyberu

                        0 0
                        • rj72  

                          ohledně brzd si přípdaně projdi diskuse, ale se základníma shimana by snad problém být neměl ..spíše pokud budou problémy bude dopředu stačit větší a odolnější kotouč, pokud to půjde…(technicky jsem to nezjištoval…možná ti to někdo zpřesní)

                          potencionální riziko do budoucna při tvé váze bude spíše ta vidlice a odolnost výpletů kol (případně v kombinaci s jejich váhou)..jinak jak jsem naznačoval váha na všem co se točí hlavně na kolech t.j. výplety, duše, pláště je mnohem důležitější než uspořená váha za slx…

                          0 0
                          • rj72  

                            ještě to zpřesním…i u slx ušetříš asi 300–400g na točící se kazetě,klikách a výpletech,ale špatnou volbou plášťů a duší přijdeš kvůli např i 500,–Kč o 400–500g. Jinými slovy oproti základnímu nabízenému deore můžeš být o 700–900g jinde na pohyblivých dílech,což zejména na silnici a rychlých přejezdech už je znát, ikdyž typ pláště má větší vliv, tak ti to zvětšuje i prostor pro volbu pláště, který ti bude vyhovovat…

                            0 0
                            • jiboy  

                              díky za rady, mrknu na ty pláště – kolo prodáno za 8000 Kč dva zájemci jen to tam dovézt – vezu v pondělí do jižních čech, druhý by ho chtěl v praze, ale tam jedu až v úterý tak uvidím jak dopadne pondělní prodej. pak další 3 zájemci za 7000 kč – inzeráty jsem právě zrušil.

                              Nyní jsem dal nové lanko a bovdeny, kolo přehazuje jak vítr.

                              v servisu mi doporučili koupit kolo ve výbavě SLX komplet tedy za 19799 Kč toto apod. na tu cenu se dostanou, ale asi by na tom nic nebylo. Koupím tedy nějaké ve výbavě slx u ševčíka – vybírám už jen rám a v úterý jdu nějaké objednat osobně

                              http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                              http://www.cyklonemcik.cz/…ce-29-slx-10 + vidlice raidon – cena stejná

                              http://www.cyklonemcik.cz/…lx-30-raidon

                              http://www.cyklonemcik.cz/…-slx-10–2013

                              tak ted který ????

                              tento je také super ale už moc drahé

                              http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                              0 0
                              • Neunzikger  

                                Když už kupuješ kolo ze stavebnice – tj. s rozsáhlou možností individulalizace, ujasni si (vedle velikosti rámu) rozměry u volitelných komponent. Tzn. šíře řidítek; ale také šíře, materiál a tvar gripů; délka představce; volba sedla tj. šíře + pohodlí obecně, ofset sedlovky; délka klik – pro Tvou tělesnou výšku z konfekčních radši 180 mm než 175 mm. Doporučuju taky QR15 osu vidle+předního kola. Když shimano náby – tak vzhledem k Tvé tělesné hmotnosti odolnější konstrukci XT http://techdocs.shimano.com/…30732434.pdf

                                Než SLX a nižsí s vyhublou osou http://techdocs.shimano.com/…30805676.pdf

                                Vyhnalo by Tě to přes zvažovaný rozpočet, ale když se jde do funglovky – ať to drží a netřeba záhy něco upgradeovat. A jak jsem psal výše – pořídíš-li kolo v obdobné cenové relaci jako předchozí – pojede obdobně (to jde z domu, že prý nejede;-)

                                0 0
                                • jiboy  

                                  Děkuji za radu – ale další vylepšování a navyšování rozpočtu se určitě konat nebude – žádnou xt sadu neplánuji.

                                  Občas jsem zde ulítl, kolo jde z domu – protože má maličkaté kolečka ???? se všemi co jsem se bavil i dnes se servisáky tak pokud měli horské kolo tak přešli nebo přecházejí na 29 palců a proto i já to měním a když už to měním tak dám o třídu vyšší výbavu. Kolo jsem včera projížděl a dneska také a jede krásně v terénu ale na silnici chci větší kola a možná měnit pláště na nějaké universální nebo nechám ty co tam jsou a časem je vyměním – ještě si celé sestavy podívám a kouknu na pneu – váhu pneumatik.

                                  Řešil jsem zda deore, pak jsem se rozhodl pro SLX a dále opravdu nepůjdu. Dnes mi známým co mi kolo servisoval doporučoval jít určitě do SLX oproti deore prý o dost lepší – dále vylepšovat při mém nájezdu 1000 km ročně není třeba -)))

                                  jo na délku klik apod. ještě mrknu. do úterý až pojedu řešit nové kolo mám ještě času dost. Díky za rady

                                  0 0
                                  • jiboy  

                                    jinak tělesná hmotnost se stále lepší – ted už 96 kg – 90 kg bude brzy -)))

                                    0 0
                                • rj72  
                                  • rám by jsi měl vyzkoušet počítej, že to co vyhovuje nasilnici nemusíúplně v terénu. soutřeď se asi na obratnost na silnici,protože do terénu tě s tím nepustí
                                  • pohledej si případné info ke zmiňovaným kompnentám v historii

                                  …připíšu ti něco k plášťům a trochu je rozdělím, alespoň to co se tu často objevuje..

                                  Jestli se nemýlím, tak jsi doteď jezdil 2,1 Author Race – šíře 2,2 zmiňovat moc nebudu

                                  1. Racing Ralph Evo (rar) – Rar 2.1 Evo – lehký rychlý – dobrý

                                  vzorek do terénu – v terénu použitelný při tlaku max. 2–2,2 Bar.

                                  Pokud ho přifoukneš na silnici nesmíš do terénu – riziko průrazu.

                                  (případně můžeš volit dopředu širší 2,2 Rar Performance (měkká

                                  směs) nebo 2,2 Rar Snaked skin – vyšší odolnost z boku(dražší)-

                                  hodně zajímavá volba v univerzálnosti vzorku, pokud ho neprorazíš –

                                  cena 750,– (1200,– ss) – solidní výdrž v nájezdu okolo 2tis.km.

                                  vzadu – rychlá 2.1,ale nižší odolnost

                                  1. Race King rs a X king rs vpředu – obojí šíře 2,2 – Rk rs

                                  spíše do sucha – nevýhoda – od tlaku 2,2bar nereaguje na tlak – nejde zrychlit na silnici – vysoký nájezd se směsí black chilli (t.j. ve vyšší verzi) – vyšší než u rar – cena okolo 850,– za jeden

                                  1. vpředu např. Ikon 2,2 (nebo o něco pomalejší Ardent 2.2,Small

                                  block 2.1) vzadu např. Aspen 2.1, Aka 2.0 (nebo o něco pomalejší např. IKON,Small Block 2.1,…a další)

                                  Aspen -tvrdší směs vyšší nájezd lehčí terén, Aka – nižší nájezd a na i o něco náročnější terén než Aspen – zvládne i mokrý kamení…podobně ostatní,ale už pomalejší

                                  nižší cena – nižší nájezd (až na Aspena,který by měl mít tvrdší směs,ale ne ve všech verzích v terénu si asi u něj vzadu pohoršíš ) SmallBlock vyšší cena a asi trochu vyšší nájezd

                                  výhoda této kategorie – dají se nafoukat na vyšší tlak i 2,7 bar a vjet do terénu. dobře tlumí nerovnosti

                                  1. Fast Track – 2.2 vpředu a asi 2.0 vzadu – nejezdil jsem,ale může

                                  to být zajímavá volba

                                  5)Hutchinson PYTHON 29" 29×2.10 asi podobný tomu co jsi jezdil – 850–1200,– bude to podobný co jsi měl..

                                  Snažil jsem se uvádět pláště rychlostně aspoň trochu zajímavé…a univerzální – samozřejmě verze kevlar okolo 600g

                                  0 0
                                  • borda  

                                    Trosku nechapu nasledujici – pokud ho prifouknes na silnici, nesmis do terenu, riziko prurazu. To je preci naopak. Cim mene foukly plast, tim snadneji ho cvaknes. S nafoukanym plastem v terenu mas mozna riziko urazu, ale urcite ne prurazu. Navic 100 kg chlap s plastema fouklyma na 2 bary urcite daleko nedojede.

                                    0 0
                                    • jiboy  

                                      chlapy ted to dojezdím a na jaře už budu mít zase 90 jako vždycky.

                                      ty středy – rychloupínaky – nezlob se, ale nebudu navyšovat rozpočet za xt – doted jsem jezdil alloy nebo co to tam merida montuje a dobré. asi na to kašlu a budu jezdit víc zase terén. kámoška ať si jezdí po silnici sama.

                                      bavíme se o tomto kole

                                      http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                                      mrknu na ty continentaly co tam jsou z vyroby a případnězkusím vyměnit za ty co doporučujete. Docela zvyžuji ty ráfky – příplatek 400 kč za Ráfky Remerx Hurry-plus 400kč

                                      pedály řešit nebudu chci si na jaře koupit nášlapy – i boty nebo jednostranné nášlapy a z druhé na boty – uvidím

                                      představec tento tam je – netuším Amoeba Vitra(Scud-červené linky) al superlight 31,8

                                      ŘIDÍTKA:Kalloy al rovná 580mm 31,8

                                      netuším zda mám vylepšovat ???

                                      VARIANTA:Pells set XR4-představec,se­dlovka,řidítka OV-plus 659kč.(mínus 180g oproti základu),Představec Pells RX67OV bílý-Sedlovka Pells XR3 31,6-bílá-řidítka Pells XR64OV bílé-plus 700kč, Token set-plus 700kč, Ritchey set-plus 750kč,Pells set Titan-plus 800kč.

                                      VARIANTA:White set Force-představec,se­dlovka,řidítka(rov­ná,vlaštovky-25,4,31,8)-plus 350kč.

                                      Asi to vidím možná ty ráfky a pneu pořešit – jinak to nechám jak to je

                                      http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                                      pokud tedy nezměním rám za jinej tmavší

                                      0 0
                                      • jiboy  

                                        pláště by tam měli být tyto ne ??

                                        http://www.7art.cz/…lar-624–877/

                                        váha 542 gramů

                                        0 0
                                        • borda  

                                          To je 26. 29 jiste budou tezsi.

                                          Taky tezko resit plaste, kdyz kolega behem jednoho dne konvertoval z pomalu ziletkare k freeride :-)

                                          0 0
                                          • rj72  

                                            ty pláště co tam jsou je levnější verze sice kevlar bez black chilli s váhou 640g nejde ani tak o váhu rs má 550g, ale nevím jak budou široký a jak pojedou. Rk Rs 2.2 pojede určitě dobře. Jediná nevýhoda nemají rády mokro a mokrý kamení. Proto spíše dopředu x-king 2.2 nebo i něco jiného.

                                            0 0
                                      • borda  

                                        Plaste jsou OK. Predstavec je individualni, ale nic delsiho, nez 100 mm bych nechtel- S ridtkama 580 mm na devetadvacitce nezatocis :-)

                                        0 0
                                      • borda  

                                        Jo a jestli to kolo ma 12,3 kg bez pedalu, tak jsem papez. Se sekli tak o dve kila

                                        0 0
                                        • jiboy  

                                          co furt máte z tou váhou – jsem normální chlap -)))

                                          http://hbboy.rajce.idnes.cz/…ona_2012–13/

                                          0 0
                                          • jiboy  

                                            tak kolo i dle stránek apache má takovou váhu

                                            http://www.apache-bike.cz/…isc29-2287/

                                            je to něco podobného

                                            0 0
                                            • jiboy  

                                              koukám ted naty fotky svého kola, jak mám vysoko sedlo – snad výš než řidítka – to jsem zvědavej když ty MTB 29 palců jsou 19 a pak 21 palců – aby mi nebylo to 19 malé – abych nemusel vzít 21 palcový rám – výška 183 cm

                                              0 0
                                              • borda  

                                                19 ti male urcite nebude. Sedlo vys nez riditka je normalni. Divny by to bylo naopak.

                                                0 0
                                            • borda  

                                              Tak si to pak zvaz :-)

                                              Jinak urcite vymen ta riditka. To je uplna hovadina, davat takhle uzka ritka na devetad acitku.

                                              0 0
                                              • jiboy  

                                                jo oni jsou úzká ??? já myslel moc široká -))) aha a kolik by tedy měli mít řidítka

                                                0 0
                                              • jiboy  

                                                no a kolik se dávají tedy řidítka – našel jsem třeba 620 pelz – to je 2 cm na každou stranu – to nevím to moc asi nezachrání – jo vyměním je a za jaká – jak široká

                                                0 0
                                                • borda  

                                                  Ja bych bral neco mezi 620 a 650. A to preferuju uzsi riditka :-)

                                                  0 0
                                                  • jiboy  

                                                    hele ted čtu článek porovnává 26 a 29 palců kola a první co bylo na této stránce změnil řidítka ze 70 cm na 58 cm, takže to co vyhovuje tobě nemusí vyhovovat jiným, zítra změřím svoje řidítka na starém kole a víc se na to zaměřím při zkoumání kola, díky za připomínku

                                                    http://mtbs.cz/…esty-recenze

                                                    ale třeba nebudou širší potřeba, mám svaly – ))) abych zatáčel ladně lehce i z úzkýma třeba

                                                    0 0
                                                  • borda  

                                                    Hele, ja jsem taky stara skola, proto pisu, ze preferuju uzsi ridtka. Ale 58 je proste malo. Taky je na 29 vidim poprve na tomhle nemcikove slepenci.

                                                    Kazdopadne si evidentne umis dohledat informace a vybrat selektivne ty nejrelevantnejsi :-) :-) , tak si porad jak uznas za vhodne.

                                                    Jo a na tech mych 62 – 65 ti vetsina lidi, kteri jezdi opravdu v terenu (coz jak jsem pochopil, momentalne chces i ty) rekne, ze je to uzke.

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    ok zkusím změním zvětším snad to bude příplatek 200 kč. ted řešíme se švagrem – že ten rám mrx je hezčí, je tam i možná lepší výbava ale už je to nad limit – on by si koupil toto

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                                                    jo půjdu do slepence jak ty říkáš – seriovky jsou divně poskládané – ted mi švagr píše chce celoodpružené a je to směr – slx, deore, alivio, acera, acera – no to si snad raději koupím ten slepenec než něco takového seriově

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    Konečné rozhodnutí:

                                                    1/ varianta toto kolo

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                                                    • vylepšení ráfků Ráfky Remerx Hurry-plus 400kč
                                                    • širší řidítka – 62 – 64 cm

                                                    budu jezdit nakonec 50 / 50 terén silnice

                                                    nevím zda změnit nějak pláště, aby to o moc nenavýšilo cenu ???

                                                    2/ varianta toto kolo

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                                                    lepší ráfky a širší řidítka by už měli být v základu, hezčí rám – uvidím na místě

                                                    nevím zda změnit nějak pláště, ab to o moc nenavýšilo cenu

                                                    ???

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    3/ varianta

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…29-xt-raidon

                                                    • lepší ráfky 400 kč

                                                    peníze jsem již zchrastil – snad mi vydrží kolo aspoň 10 let -)))

                                                    0 0
                                                  • rj72  

                                                    ..variantu zvol asi nejlépe při vyzkoušení podle toho co ti sedne nejlépe..

                                                    ..na podíl 50% silnice pláště zvedni o úroveň ve všech variantách u Aspena urřitě na kevlar (případně si ověř jestli tvrdší smšs není až u vyšší verze)

                                                    …Race King je 2.2 …tam jdi do RK rs má tvrdší lepší směs ..obyčejná verze kevlar může být o dost pomalejší(kon­strukčně,směsí,vy­rábět se úplně jinde…)

                                                    …u Aspena dopředu spíše Ikona, u Rk do předu X-kinga… u 29 rozdílné pneu , zvláště pak na vysoký podíl silnice je dobrá volba

                                                    Pokud chceš mít stejný plášť vpředu i vzadu jdi spíše do RaR, Ikona, Pythona,případně RK 2.2 kevlar vpředu a Rk Rs vzadu…jinak doma mám jedno ještě pěkný rk rs 2.2,který ti můžu za zajímavý peníz poslat, pokud by ti volba na zadek nesedla…při tvém nájezdu by ti vydrželo ještě hodně dlouho…

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    promin hledám ty názvy co mi doporučuješ a vůbec je nemůžu najít – třeba RaR Ikon – to je co za plášť

                                                    …Race King je 2.2 …tam jdi do RK rs také nevím kde najít

                                                    u Aspena dopředu spíše Ikona, u Rk do předu X-kinga… u 29 rozdílné pneu , zvláště pak na vysoký podíl silnice je dobrá volba

                                                    můžeš dát třeba z odkazy na pláště na jejich stránky nebo mi to hodit do emailu hbboy@tiscali.cz

                                                    případně jaký plášť mi nabízíš – přes pardubice často jezdím, ty máš také MTB 29 palců ???

                                                    0 0
                                                  • rj72  

                                                    ..poslal jsem ti něco na mail ..

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    ahoj poslal si mi tuším ty ne ??? už jsem na netu – odpovím

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    už jsem odpověděl, uvítal bych radu – díky, jsem pořád nerozhodný

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    Tak dneska jsem koupil toto kolo

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…9-slx-raidon

                                                    ve 13 hodin jsem se stavil podívat na kolo – rám a domluvil s majitelem změny – širší řidítka, lepší ráfky, jiné pneu, tachometr, košík – říkal ať se stavím za 3 hodinky v 16 hodin, že bude kolo nachystané.

                                                    navíc

                                                    řidítka 64 cm – Řidítka Cannondale vlaštovky C3 645mm 31,8

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…xustar-pm90b

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…k-roto-x-one

                                                    ráfky Remerx Sting

                                                    delší sedlovka 40 cm – místo původní 30 cm,

                                                    pneu raději víc do terénu

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…2–2–4-kevlar

                                                    tachometr

                                                    http://www.cyklonemcik.cz/…2–2–11funkci

                                                    Celková cena 22 437 Kč. rám a vidle bílá – zbytek vše černé. Kolo oproti mé meridě se mi zdálo aspoň o 2 kg lehčí. První co jsem přivezl kolo domů jsem ho ihned zvážil na digitální váze a váží skutečně 12,3 kg – to píši pro ty, co zde ve vláknu výš psali at si přihodím pár kg navíc -)))

                                                    moje merida 300 D – měla 14 kg.

                                                    až v 18:30 jsem vyrazil na svou oblíbenou trasu 18 km a za hodinku jsem jí přejel v lese, po cestách, polích, po silnici, kolo letí jak blázen – z kopce a po rovině super, do kopce se musí trochu šlapat.

                                                    Je mi jasné, že zdejší skládači by to možná svedli o 1 – 2000 levnější – ale jsem moc spokojen a doporučuji tento obchod. Vzhledem k tomu, že se toto kolo na netu vyskytuje i za 35 000 sice z lepší vidlí o 2000 lepší brzdy a další věci asi za další 2000 lepší, ale zase některými horšími komponentami. zde je vše SLX – kromě brzd.

                                                    Přikládám fota – když jsem kolo dovezl domů.

                                                    Díky všem že zde měli trpělivost mi radit a nejvíc tomu, který mi druhý den poradil odkaz na www.cyklonemcik.cz jinak bych si koupil nějakou skládačku od renomovaných značek – takto jsem víc spokojen -))))))))))))

                                                    0 0
                                                  • wanman  

                                                    tato informace má pro mě cenu zklata,už vím jak má vypadat pořádné krosové kolo k mému současnému MTB…

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    jak to myslíš ???

                                                    když máš horské tak už asi nepotřebuješ další ne -)))

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    Vypadá to, že ti je trochu malý.

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    proč malý ??? když si stoupnu na zem tak mám rám až v rozkroku, nechápu vás, asi se zase ozvali soukromí stavěči kol -)))

                                                    jinak takto jsem ho dovezl, pak jsem musel dát sedlovku trochu dolejc, aby se super šlapalo

                                                    fotky jsou když jsem ho sundal z auta a dovezl z obchodu -)))

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    To máš takhle vysunutou sedlovku, a když se postavíš nad rám, škrtáš koulema? Ale no tak…

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Nezáviď :-)

                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    Co, koule u kolen? :D

                                                    0 0
                                                  • scalar  

                                                    Nevím, co si představuješ pod pojmem „zdejší skládači“ :-) Cyklo Němčík je také „skládač kol“, tady na BF se neoficiálně také vyskytuje, klidně ho zařaď mezi „zdejší skládače“.

                                                    Možná jsi měl poptat víc „skládačů“, určitě bys měl o třídu lepší kolo, minimálně v oblasti vidlice.

                                                    0 0
                                                  • felix.org  

                                                    On ale kupoval u nějakýho „ševčíka“ :-)

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    hele mě je to jedno, psal jsem že bych to u vás měl třeba o 2000 levnější, ale já v pondělí prodal výhodně své kolo a v úterý jsem potřeboval rychle nové. vše je slx kromě brzd. kolo bylo za 3 hodiny předěláno jak jsem chtěl – tak co řešíte.

                                                    proč mi rachtala přehazka a přesmykač, to snad může na každém kole – už jsem si to vyšteloval jedna otočka na pákách a je to v pohodě. za 2 týdny dám servis a bude.

                                                    jo a nebo jsem si také mohl koupit kolo v obchodě a bylo by horší a těžší jsem spokojen.

                                                    Sedlovku mám asi o 3 cm níž nej je na fotkách. 19 palcovej rám – mám 182 cm na výšku – tak nevím zda jsem dle vás měl dát rám 21 palců ??? -))))

                                                    skládačem jsem myslel maajjkee

                                                    jen jsem ohodnotil kolo a nákup a už hned psaní, no jo – kolo je ti malé atd. tak mi měl nabídnout nějakej návrh sám – vlákno zde mám týden. nikdo mi nic nenabídnul a kolo jsem potřeboval rychle po prodeji svého.

                                                    takže asi tak – mějte se tu a už se zde nebudu vyjadřovat, zase až za 10 let až budu kupovat další nové kolo se zase zeptám -)))))

                                                    jo ještě vlastně budu kupovat další 2 – 3 kola pro kolegy -)))) možná

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    přepsal jsem se, proč by mi rachtala přehazka a přesmykáč,

                                                    přesmykáč nerachtá – vše je ok, celé kolo je naprosto tiché.

                                                    přehazka jedna – nebo dvě kombinace převodů se blbě přehodila, nastaveno a nyní již vše v pořádku

                                                    sbohem

                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    Sedlo o 3cm níž než na fotce = sedlo níž než řídítka? Tak proti gustu… ale to zrovna asi moc sportovní posez nebude. Podle mě by ty řídítka měly jít níž aspoň o ten strašlivý komín pod představcem, samozřejmě jsem tě na tom neviděl sedět, takže nemusím mít pravdu, ale tohle mi přijde už divné.

                                                    0 0
                                                  • jiboy  

                                                    tak o víkendu jsem dal 135 km na třikrát tedy.

                                                    a s novým kolem jsem konečně ujížděl celou vyjížďku 45 km kamarádce sporťačce – takže výrazné zlepšení oproti MTB 26 palců – za mě – pokud jste nad 180 cm na výšku jako já, přejít na 29 MTB. mám ho 3 týdny a mám najeto 400 km – garanční prohlídka ve 180 km u prodejce. celkem letos 1000, ale příští rok to bude lepší – letos jsem začal jezdit až v srpnu na kole. Zdar – všem díky za rady tady.

                                                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.