• Lucis

    https://www.krabcycles.cz/…-Black-Satin myslíte, že jsem udělala dobře, 168cm, 50–55kg.. nebo jsem si měla koupit z moje kolo viz fotky, trek je levnější, ale už je zaparkované doma. Tak co říkáte .. jsem žena, tak schválně. Přeji vám hezký večer. Ráda uslyším kritiku či pochvalu.????

    4 1
    • ELx  

      Kritiku nebo pochvalu? To musíš dát fotku v plavkách…

      4 1
    • enjoy  

      V podstatě skvělý výběr.

      A až ti napíšou, že to má vzadu rychloupínák(=ne­použitelný), tak to pusť z hlavy :-)

      3 0
      • koko0925  

        Kolo za 26 a s rychloupínákem, šlo to hodně do kellu

        1 5
        • enjoy  

          Měl jsem kolo za 70 se dvěma rychloupínákama. A žiju.

          Nevěřím, že mi někdo kdo jezdí XC dokáže říct do očí, že pozná rozdíl v zadní ose. Myslím do očí, ne tady :-))

          6 7
          • bluerider  

            Pokaždé, když z jakéhokoliv důvodu sundaváš kola, se ti ten rozdíl připomene…

            1 3
            • oddie  

              Mám doma celkem 8 kol s rychloupínáky a nemám s nimi sebemenší problém, navzdory tomuto úporně papouškovanému blábolu.

              17 3
              • bluerider  

                Tak to máš kliku. Měl jsem jedno kolo s RU, sloužilo dobře, ale pořád „ladit“ pozici náboje ve středu kvůli brzdám a řazení (často sundávám přední kolo při transportu a skladování, defekty), to mi fakt lezlo krkem. S pevnými osami je to pořád na stejném místě, vůbec se tím nemusím zabývat. A taky ty debilní pružinky mě neuvěřitelně sraly… :)

                2 2
                • oddie  

                  Ne, nemám „kliku“, prostě to úplně normálně funguje a není třeba nic ladit. Jestli se mi stane jednou mezi výměnama desek, že je třeba seřídit třmen, tak moc. Vzhledem k tomu, jakou maj Shimano brzdy mezeru to prostě dlouhodobě problematické není, jiné brzdy než Shimano nevedu.

                  10 2
                • hawrda  

                  Docela jednoduše lze označit polohu naboje tak, aby jsi ho vracel do vidle či zadní stavby na stejnou pozici.

                  3 3
                • mais  

                  chyba nebude v rychloupínáku, ale v uživateli, pokud to kolo s RU umíš nasadit, tak sedí přesně na tom místě, kde má a žádný problém s brzdama, ani řazení z důvodu existence RU nevzniká… ale bylo by zajímavý si přečíst, co by si vymyslel, kdyby si na RU měl ještě třeba patku na vozík na dítě, nebo sponu popruhu na nosič :D :D

                  2 4
                  • bluerider  

                    Takže ty pevné osy jsou vlastně zbytečný vynález, když rychloupínáky tak skvěle fungují… ;)

                    0 0
                    • Potkan007  

                      To nikdo netvrdí, pevnost a jednoduchost je na straně os, ale snaží se tu vysvětlit, že jsme roky jezdili na RU jako na vrcholu vývoje a to včetně lidí 100kg+ a naprostá většina to období přežila. Táta má k metráku, dodnes jezdí na karbonovém horáku s rychloupínákama a žije – hlavně asi proto, že jezdí a ne debatuje o vhodnosti nebo nevhodnosti kola. Tady má člověk pocit, že rychloupínák se po 5 km od vyjetí z prodejny rozletí aspoň na tři kusy pod kýmkoli, přes 40 kg, kolo vypadne a člověk je na tom nevyhnutelně zabije.

                      9 1
                      • mirorek2  

                        Když si doprdky kupuješ nové kolo dnes, tak proč dělat kompromis? RU už na moderní kola nepatří a nemá naprosto žádnou výhodu ani opodstatnění, krom šetření nákladů výrobce.

                        2 4
                        • oddie  

                          Když vidím ty zoufale těžké hrůzy, co se za poměrně draho nabízejí, zvláště pro ženskou bych vybíral podle úplně jiných kritérií, pevná osa by byla asi tak poslední v pořadí.

                          5 0
                          • Tomcat  

                            Ono to souvisí a lehký odolný na na 10–9mm QR se už na horáky prakticky nedělají.

                            0 0
                      • Tomcat  

                        Naprostá většina těch co „přežili“ prěd xx lety tak dlouho nevoziloi 29" a kotouče. Ono tam je trochu víc působí síly. Tohle sou stejný keci jako, že kdysi pivo bylo lepší , tráva zelenější a ženský hezčí . Většinou zjistíme že dotyční jezdili velkou tužku a ten stav toho starýho kola není taky super.

                        Mimo pár lidí s vymačkanou patkou jsme tu už měli i mezi zoufalými silničáři. Který na starým duralovým rámu s ráfkovými brzdami nebyli schopný dlouhodobě nahnat výplet rovně.

                        1 1
                        • mais  

                          No jo to je fakt :D nevozlo 29tky…myslíš, tu marketingově přepsano 28 z crosse a silničkny na 29? A totouč? hm no jasný…tak si to shrňme – pevná osa je přejatá z motorky – u řady motorek se vepředu začaly používat dva menší – kotouče (než jedno monstrum), aby se nekřížily přední vidle – řešení s přední kyvnou vidlicí se neujalo protože drahé atd… takže vlastně analogicky můžeme očekávat, že přední dvoukila v brzdé době nahradí vepředu dva 140 nebo 160mm kotouče a zase začně půlka B-F křičet, že se vlastně s jedním kotoučem vepředu nedalo jezdil, protože se křížila vidle …a vlastně fuj :D

                          1 2
                        • -b-n-x-  

                          Beru argument u těch 29". Ale co ty kotouče?

                          200 jsem vozil někdy v roce 2000.

                          0 0
                      • bluerider  

                        Zopakujme si to: RU má principiální vadu, protože nezaručuje stejnou pozici po opětovném nasazení kola. Pokud někoho baví si dělat rysky nebo počítat, o kolik to na které straně uvolnil, eventuálně má zmáklé ještě jiné grify, OK, ať si to užije, a může i sám sebe přesvědčovat, že je to vlastně dobré a dostačující. Já si to nemyslím a jsem rád, že jsem se RU zbavil.

                        4 0
                        • mr.garisson  

                          Jedinou výhodu beru fakt, že jsem na RU sehnal SuperSix EVO za pakatel s Ksyrium zápletama, páč to dneska nikdo nechce. Jinak bych taky bral pevné osy.

                          2 0
                        • mais  

                          normální systém s RU má normálně danou pozici – zapadne zacvakneš jedeš.- jestli si jezdil RU na Olpranu za 3k Kč, tak holt jsi měl blbý celý kolo, ale ne RU… to, co popisuješ je řešení jak z Favorita z konce osmdesátek.

                          2 2
                        • sodek  

                          Vloni jsme vozili 2× týden dvě kola v autě, obě s RU. Po nandání kola nikdy nebyl problém se špatnou pozicí. Není třeba z pevné osy dělat až takovou modlu.

                          4 1
                    • enjoy  

                      Slovy Karla Gotta.. vždyť ty Mercedesy jsou tak skvělá auta. Nechápu, proč v nich nejezdí všichni.

                      3 0
                      • Tomcat  

                        Jenže tady někdo hájí mergla s fofr klackama, klasickejma zárovkama a radiem co už umí dokonce CD ( Šlagr best -Offf?). Lépe řečeno spousta lidí myslí že tím zastaví čas a hájí nějakou dobu \ generaci.

                        0 0
                        • enjoy  

                          To nikdo nepíše.

                          Já tvrdím, že X-Caliber 9 za 25990,– je jedna z nejlepších koupí na trhu a zadní rychloupínák na tom nic nemění. Výkřiky, že zadní RU z toho dělá něco, co by si koupil jenom blbec, jsou úplně mimo.

                          Opakuji znovu, nikdo tu netvrdí, že pevné osy nejsou pokrok.

                          ps: v nějakém vedlejším vlákně se zrovna někdo domnívá, že Gayron za 22500,– v úplně shit osazení je nej poměr cena / výkon. A „celé“ B-F mu to potvrdí. Protože to přece má ty osy:-D

                          8 2
                        • mais  

                          No než hájení minulosti, je to nepodlehnutí marketingu…ano Pevná osa v terénu a při agresivní jízdě má proti RU výhody. Nicméně pro běžnou turistiku a plácání se na výletě to žádnej zásadní přínos (krom faktoru, cool, chci to, trendy, moderní) nemá – a lidi co se takhle plácají, tak často neocení ani kotouče – protože jako měli v minulosti rozeštelované V- brzdy, tak mají dneska rozeštelované, zaměstěné, zavzdušněné hydraulické kotouče…akorát to dát do pořádku je pro ně dražší – pač to véčko, když se vyčistilo, tak nějak uměl seřídit každej ne úplně levej 13. letej kluk… dobře odvzdušnit brzdu neumí kdejakej mechanik.. původně kuchař- číšník

                          3 0
                          • novas752  

                            Pevný osa mají i pro běžnou cykloturistiku a pro začátečníky velkou výhodu v jednoduché manipulaci a jistotě vždy stejného upnutí kol aniž by na to člověk musel dávat extra pozor.

                            Nestane se že by kolo bylo upnuté křivě a kvůli tomu byl problém s brzdama nebo řazením, nestane se že by to bylo sotva upnuté a hrozilo vypadnutí (divil by ses kolik lidí má s rychloupínákem problém pochopit, že páčka opřená o vidlici nebo rám fakt neni správně zaaretovaná), nestane se, že by se to rozpadlo a uživatel musel přemýšlet kam a jak asi patří ty kuželové pružinky.

                            0 0
                            • deda  

                              No zrovna u citlivyho eagla na serizeni na momentu utazeni osy zalezi.

                              0 3
                              • deda  

                                Tak to pretahni nebo naopak lehce utahni a jed se projet…pro ty palce dole myslim

                                0 2
            • enjoy  

              Jojo, ten se mi připomíná pořád. Mám teď pevné osy a hlavně montáži zadního kola se vyhýbám jak to jen jde.

              1 1
              • heerer  

                Taky nvm co maji s pevnou osou, loni porizeny full s pevnou osou po de/montazi jinwho plaste cinkal kotouc, coz se mi u starickeho HT s rychloupinakem nestavalo;-)

                1 1
              • puka  

                Jednou se mi povolil RÚ, zadní kolo vypadlo a okamžitě zastavilo.

                Jednou se mi povolila pevná osa, začal víc štrejchat kotouč, řazení se zhoršilo, ale nic, co by mě ohrozilo na zdraví.

                0 3
                • liborg1982  

                  Jakože ti během jízdy vypadlo zadní kolo?

                  A na místě zastavilo?

                  2 0
                • rimuln  

                  Jj jako nactiletemu na ZS, jsem jednou jel s mati za prabavickou do Karvine na kole. No a mel jsem takove blbe zvyky preskakovat pres vykopy na ceste po plynofikaci. No a najednou jsem se probral zamotany v kole a predni kolo oprene o plot par metru prede mnou. Jo to jeste byla tenkrat Eska Unicykl:D tj Nekde kolem 90–94. Pamatuji do dnes, jak me pak mati ve vane drhla aby dostala vsechen sterk z nohou bo uz bylo leto a ja mel kratasy. To bylo revu :D

                  Takze verim, ze mohlo kolo s RU vypadnout z ramu.

                  2 4
          • Pikaču  

            S 90 kg rychloupinaci sracku poznas vzdy. Rychloupinak je dobry tak do 50 kg váhy jezdce ( coz jsou děti a anorektičky).

            Leda že bys ty byl anorektik a byl spokojeny s RU :)))))

            0 14
            • tompca  

              Tvl. jak já hlupák mohl na kole jezdit 35let s RÚ. Poznáš leda kulové.

              18 2
              • oberleutnant Weiss  

                Souhlas. Netvrdím, že by měla technika navěky zamrznout u brždění přitažením otěží, ale tvrdit, že kolo bez kotoučů a pevných os není k ničemu je zase opačný extrém…

                5 1
                • Fazzy  

                  Já myslím, že tohle ve skutečnosti nikdo netvrdí. Zpravidla se z tohodle tvrzení jen obviňují zastánci pevných os, aniž by to tvrdili :) Faktem zůstává, že ať už to někdo pozná nebo ne, je to konstrukčně pevnější a jednodušší řešení, ze kterýho plyne i jednodušší montáž. Taky mám doma jedno kotoučový kolo s RU, taky mi to žíly netrhá, s montáží kola nemám problém a při jízdě to nepoznám, ale přesto bych si už kolo s RU nekoupil, protože pevná osa prostě je lepší a elegantnější řešení.

                  8 0
                  • Cyklofanatic  

                    amen

                    0 0
                  • Tomcat  

                    Možná k spokojenosti nejen majitele rychloupínáku, bylo kdyby dotyční pak neobtěžovali na fórech , diskuzích a servisech s „problémem“ (vlastnost) škrtá kotouč.

                    0 1
                    • shcorepi  

                      Pokud je rovná osa i dosedací plocha, není proč by to mělo sedat různě, nemůže to škrtat. Nikdy jsem s tím neměl problém. Systém rychloupínáku na to je bezesporu náchylnější, ale když je udělaný dobře, funguje. Takže rada na to existuje – zkontrolovat a vyměnit osu, nebo celý náboj.

                      1 1
                      • Kouba_2005  

                        Nebo rám :-)

                        Máš prostě kliku, rozhodně to není pravidlem.

                        2 0
                        • shcorepi  

                          Pokud to vezmu trochu matematicky, pokud mi sedne kolo na 160mm kotouči o 1 mm jinak, tak na 29" ráfku to bude o 4mm, takto křivá osa by vadila i V-brzdám.

                          0 2
                        • mais  

                          Je to pravidlem, pokud není něco špatně – až na jedno kolo mám v okolí všechna kola s RU a nikdo nemá žádnej problém… kdybych byl rejpal jako řada lidí proti RU tady – tak vím o člověku, co si svojí vyhlášenou šikovností vyndal z rámu závit pevné osy a vesele bych paušalizoval, že pevná osa je právě kvůli tomuhle na how no, jenže není je to fajn řešení, protože ten dotyčný je méně šikovná varianta Pata a Mata dohromady – BTW přešel na pevnou osu, protože RU je podle něj na How no neb to celé pořád škrtá atd..

                          0 0
              • Pikaču  

                A těch 35 let jsi jezdil i kotouče s RU na bajku viď.

                1 1
                • Tomcat  

                  ROFL… myslím trefa do černého

                  0 0
                • tompca  

                  Co mají kotouče na Mtb společného s RU?

                  1 0
                  • Tomcat  

                    nic , kotouče je možné mít na libovolné ose. Videl sem i na Favoritu/Esce

                    Jen vůle v uložení osy se „trochu“ s osou a velikostí ráfku /kola. liší.....

                    1 0
                    • theedge  

                      Zbytečně to zase hrotíte. Dodneska jezdím na zimáku s RU na kotoučích a žádný drama se nekloná.

                      Na běžnou turistiku co bude jezdit tazatelka je to uplně jedno.

                      12 0
                      • Tomcat  

                        Znalost fyziky a geometrie neni trollení.....

                        0 3
                      • Jason Voorhees  

                        Přesně. Mám Hardrocka 2008 na kotoučích, a když tam to vyndaný kolo vrátíš normálně jak běloch, tak se žádný škrtání nekoná. Stačí nemít levý ruce.

                        1 0
                      • Lucis  

                        Děkuji. Jo já si myslím, že to určitě nepoznám, nejsem vlastně závodní jezdec a beru to jen rekreačně, navíc, prostě je to super a mám 50–55 kg ,asi tak, tak nemyslím teda, že bych měla být anorektik , když mám 168cm. ????

                        3 0
              • puka  

                35 let zpět se nejezdily kotoučové brzdy a 29" kola. V tomto případu to poznáš lusknutim prstu

                2 0
            • Tomas_82  

              Myslím, že jsi právě urazil poměrně velké množství cyklistek.

              1 2
              • Pikaču  

                To bylo pro pobaveni. Ale koukam spíš jsem urazil dost mužských slečen zastánců RU :))))))

                2 1
    • plysovykozisek  

      Trek je lepší koupě!

      0 2
      • Lucis  

        Alespoň děkuji za názor , tak myslím že vše je ok. Podle toho

        0 0
    • t29  

      V něčem je lepší jedno, v něčem druhé. Nevím jestli bys poznala zadní pevnou osu u Lapierre, ale určitě poznáš teleskopickou sedlovku u Treku. Osobně mám radši řazení Shimano než Sram, takže další plus pro Trek. Gratuluju, ať funguje ke spokojenosti.

      5 0
      • Lucis  

        Děkuji, tak jsem ráda, že někdo mě řekne názor. Jsem laik

        0 0
      • Lucis  

        Jo děkuji

        31 0
        • -b-n-x-  

          Co to je za bestie na té ruce?

          To jsou ti orlové až takhle velcí jo? To už musel být docela problém i unést, ne?

          0 0
          • Lucis  

            Jo Orel byl těžký, ale nechtěla jsem ve Vysokých Tatrách mít na ruce jen sovu či něco malého. Líbil se mi a byl to můj sen. No a myslím , že je král ptáků.

            1 0
        • MilanT  

          Pěknej orel,to zase jo :-) Jinak teleskopická sedlovka Tě bude bavit velmi,za mě s Trekem jasný souhlas.

          1 0
    • hawrda  

      Mám X caliber 9 z roku 2018 viz moje bajky.

      Jsem s nim naprosto spokojený.

      Jen jsem tedy měnil brzdy za lepší + zadní brzdový kotouč za větší. Jsem ale těžší viz níže.

      A jestli jsi kupovala za uvedenou cenu, tak je super.

      Rychloupinak na zadním kole mě vůbec netrápí, a to mám přes 100kg.

      Muzu porovnávat s pevnou osou na jiném mem kole.

      Tak ať to jezdí!

      6 0
    • Tomcat  

      Pokud se Vám líbí ok , jak uz tu padlo i předtím za oficiální cenu je to drahý. Pokud se jedná o „pochvalu“, tak té se Vám za to kolo dostane v minimu případů.

      Důležité aby Vám líbilo a jezdilo se Vám na něm dobře.

      0 1
    • Namtos  

      Mohla jsi mít i třeba XP 909 na pevných osách. To dávají na Trek jen 30z převodník není to málo?

      0 1
      • adam1  

        Pěkný i barffa ,ale zas horší vidlice .

        Ten trek i s ru vzadu je ok

        0 0
      • Slavik  

        To je to nejlevnější na výměnu. Zjistí, jak se jí jezdí a pak doupraví…

        0 0
        • vaclaw  

          Hlavně to snad nikdo při koupi kola neřeší a navíc nepředpokládám, že by to majiteku mělo minimálně ze začátku omezovat, spíš naopak.

          0 0
      • Lamex44  

        XP 909 je ale v něčem naopak i horší než Trek, a to rozsah převodů jen 464 % (vs. 510 %), teleskop. sedlovka a vidlice.

        1 0
    • Gwaihir  

      Za ty prachy parádní kolo. Ať to jezdí.

      2 2
    • mr.antik  

      Z těhle dvou určitě Trek lepčí.

      2 0
    • Jáchym 1  

      Dobrá koupě.

      1 0
    • 123J  

      Hezký

      0 0
    • Chlebovnik  

      simp-forum.cz

      1 0
    • Lamex44  

      Mně osobně se ten Trek zdá jako fajn kolo v dané cenové hladině. Není mega těžký, z kopce v terénu můžeš využít zasouvací sedlovku, přehazování 1×12 rychlostí je pohoda a má dobrý rozsah (10 až 51 zubů). Pokud je správně vybraná velikost a pokud nebudeš jezdit v 99% do rychla mimo jakýkoli terén, tak to není zlá volba :).

      0 0
      • Lucis  

        Děkuji moc. Jo říkám odborník fakt nejsem a zde jsem se předtím i ptala co si vybrat. Prostě padla tato volba, jako mohla jsem třeba přes 30tisíc i koupit karbonového Treka, ale to jsem už tolik nechtěla dávat. Ono jsem typický laik , tak ono ani to nepoznám si myslím.

        3 0
        • adam1  

          Ale zas karbon je karbon:))

          0 0
        • 123J  

          Nevím jestli to někteří lidi dělají schválně, aby druhému kolo zprotivili, nebo je to úchylka? Pokud jsi spokojená a dobře se ti na něm jezdí, nemáš co řešit.

          6 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.