• Luciel

    potřebuji poradit při výběru kola. mám vybrané http://www.mojekolo.cz/…2.0-disc-red, problém je v tom, že ho chci brát přes cykloshop, kvůli následnému servisu atd., nyní mi volal pán z obchodu a řekl, že toto již není schopen sehnat nabídl mi verzi bez koutoučů toto

    http://www.mojekolo.cz/…valanche-2.0

    nevím, zda s kouči není lepší, co myslíte? jo a půjdu do velikosti M, měřím 173 a jsem holka.

    0 0
    • jIrI___  

      Liší se v podstatě jen v těch brzdách. Já bych klidně šel i do té verze bez kotoučů.

      0 0
      • ememem  

        ja teda nie. radsej bez kolies jak bez kotucov. v brake never more.

        0 0
        • maajkee  

          ale prosimtě, nepovídej, když už tak napiš nějakej rozumnej argument.

          0 0
          • ememem  

            historie

            0 0
            • maajkee  

              no, to jí teď hodně pomůže :)

              0 0
              • ememem  

                neblbni, je tu na tuto temu x threadov, tocit furt dokola to iste je fak zbytocne kedze toto je jedna z veci kde aktualne neni velmi nove co povedat na rozdiel trebars od temy tlmicov, vidlic a pod. kde je kazdu sezonu nejaka zmena.

                0 0
                • maajkee  

                  No tak neraguj vůbec, pokud tě nebaví omýlat to dokola, tím, že řekneš holce Véčka ne, jedině kotouče, to je teda rada jako prase.

                  Mně to nevadí, já se jí klidně zeptám kde jezdí a klidně jí poradím, tak sem píšu.

                  0 0
                  • Gorgov  

                    je jedno kde jezdí, v nebrat. Myslim, ze ji poradil dobre, proste jedine kotoucovky.

                    0 0
                    • maajkee  

                      :) jasný bobíku!

                      0 0
                      • Gorgov  

                        zato tohle sou argumenty k veci jako prase! :D

                        0 0
                        • maajkee  

                          já už jsme narozdíl od tebe argumentoval bobíku.

                          Ještě jedna praktická zkušenost. Moje přítelkyně, 170cm má taky Véčka, dal jsem jí tam 3barevný CS a brzdí jí to prostě až moc, je prostě lehká, zaflokuje to dvouma prstama. Dokonce mi řekla, že jí to brzdí až moc.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak teď jsi na tom příkladu sám uvedl jeden problém v-ček a argument pro hydry, lepší dávkovatelnost.

                            Jen bych se vyhnul těm s ostrým nástupem jako mají Avidy.

                            A ona zablokuje přední? A proč to zkouší dvěma prsty?

                            Manželka jezdí hydry už dlouho a dle ní jeden z nejlepších upgradů, co na kole kdy měla. S hydrami kola neblokuje, s v-čky kdysi občas ano (samozřejmě já myslím zadní).

                            0 0
                            • maajkee  

                              nepochopil jsi to, zaflokuje to, samozřejmě až když na to víc zatlačí, stačilo povolit lanko a maj hned jinej průběh.

                              Kotoučema bych jí to kolo akorát zatěžkal a užitek pro ní žádnej.

                              Jestli to tvojí manželce vyhovuje, tak prosím, asi brzdy často a hodně používá.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak proč brzdí dvěma prsty, když v nich nemá cit a má moc velkou sílu a pak blokuje zadní kolo?

                                Je ale zajímavé, že víš, že užitek by nebyl žádný aniž by to sama mohla dlouhodobě vyzkoušet a posoudit.

                                Já jsem tedy netušil, co manželce kotouče přinesou a jen jsem doufal, že je ocení. Teď vycházím z jejích dlouhodobých zkušeností.

                                Samozřejmě jiná věc je, že předělávat bike s v-čky na kotouče už smysl kvůli ceně nemá.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                A pochopit jsem to pochopil, to, že tlačí větší silou a v tu chvíli zablokuje kolo je pořád o dávkovatelnosti.

                                Mně se na v-čkách taky sem tam stalo, že jsem zadní kolo zablokoval aniž bych chtěl, když došlo na nečekané ostřejší brždění, na hydrách se mi to nestává nikdy. To je přesně ta lepší dávkovatelnost.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  Tobě se nebolkne nikdy kolo při zabrždění? To je na prd.

                                  Jinak brzdí 2 prstama, protože má dvouprstý páky :)

                                  Já brzdím ojakživa taky 2 prstama, zvyk je železná košile.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Neblokne se mi zadní kolo s hydrami nikdy nechtětě (což mi tedy naprd zrovna nepřijde, naprd to bylo u v-ček, kde se mi to občas hlavně v krizové situaci stalo a tím zadní té přední téměř nepomohla kvůli smyku a situaci to tak opravdu nepomohlo), vždy pouze cíleně (samozřejmě že zadní zablokuju jedním prstem kdykoliv se mi zachce). A je to tak i přesto, že síla na páce potřebná k zablokování zadního kola je menší než u v-ček, to je prostě ta lepší dávkovatelnost.

                                    U v-ček se s nadsázkou dá říct, že zadní brzda má jen dvě polohy on/off a nic mezi tím.

                                    Na v-čkách jsem také hodně brzdil dvěma prsty, protože to do delších sjezdů jinak nešlo (pamatuju i pár sjezdů na horách, třeba z Javoru, kdy mi na konci sjezdu ty dva prsty na přední zcela odešly a musel jsem tam přicpat i třetí, ještě že mám drobné prsty a na dvouprstovou páku je nacpu).

                                    Zvyknout si na brždění jedním, když jsou k tomu vhodné brzdy je hned, především když se brzdí ukazováčkem (to se jen nastaví na ten jeden prst a dvěma tam tedy pak pořádně ani nedosáhneš).

                                    Prsty jsou třeba na držení řídítek a ne na plýtvání druhého prstu na brzdu (samozřejmě pokud je to pro ženu/dívku, co jezdí jen pěkné cesty, tak je to fuk, tam nepotřebuje pořádný úchop řídítek).

                                    Za mně je to tedy jednoduché, v-čka už nikdy. Tím neříkám, že nejsou použitelná, 10 let jsem je jezdil a vždy jsem nějak zabrzdil, ale hydry jsou prostě zcela o něčem jiném.

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      U v-ček se s nadsázkou dá říct, že zadní brzda má jen dvě polohy on/off a nic mezi tím.

                                      To ale opravdu s tou nadsázkou. A jak říkám, kolem Plzně máte docela kopcovitej terén a člověk musí brzdit často, třeba tady v HK, v polabí véčka naprosto stačej i mně, teď už 95kg chlapovi :)

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Je jasné, že čím méně kopcovitý terén, tím je to více jedno jaké brzdy, když je pak stejně skoro nepoužíváš.

                                        Kolem Plzně to je sice kopcovitější, ale pořád by mi tady ještě hydry nechyběly až tolik. Ale nejsem tu snad jediný, kdo pak jede aspoň na nějakou tu dovolenou na bike do hor. Já tam tedy na těch týdnů do hor jedu vždy na více, většinou na 4 každý rok.

                                        A pro těžší jezdce se ta horší dávkovatelnost tak neprojeví. Právě pro ty lehčí mnohem více a ta nadsázka tam není vůbec tak moc velká.

                                        Problém je, že si nikdy nevyzkoušíš, jak se to pro 50–70kg jezdce chová a tedy nemůžeš to vůbec z jeho pohledu posuzovat. Já mám k těm lehčím jezdcům přeci jen o hodně blíže se svojemi 70kg.

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          OK, já jen nesnáším, když někdo napíše, jedině kotouče, Véčka nikdy, ty to alespoň dokážeš vyargumentovat :)

                                          0 0
                                          •  

                                            ještě že bydlím v Jizerkách a často se pohybuju i v Krkonoších, bejt tam takový kopce jako kolem Plzně tak si s mejma 90+ kilama a s XT-Véčkama na HT ani neškrtnu…ach jo

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              teď to nějak nechápu…

                                              0 0
                                              • Vilém  

                                                …ironie?

                                                0 0
                                                •  

                                                  bohužel ano, jak jsem mohl vlastně tak dlouho na Véčkách jezdit,kotouč mám jenom na celopérech, na HT výhradně V a kola střídám a jezdím stejný věci a nějak nemám pocit že bych vyloženě něco Véčkama ztrácel oproti kotoučům, rozdíly tam samozřejmě sou a budou, ale zas tak moc bych to neřešil a NIKDY bych neřekl že kotouče jsou jedině a jedině ta jedna správná cesta,samozřejmě že omezená možnost volby materiálu pro V upřednostňuje kotouče.

                                                  0 0
                                                  • Vilém  

                                                    jj, ja ji pochpopil:) Jinak osobne takoveto prikre nazory taky nedelam. Vozim jak vecka, tak kotouce, tak rafkovy hydrauliky a vsechno ma svoje. Jen k te debate vyse bych dodal, ze ze stejneho duvodu jako Mlok, jsem mlade ktera ma 55kg, dal na kolo kotouce.S raf­kovejma magurama, co tam mela predtim mela problem napred s vykonem brzd a po vymene spalku za trialove, zase s davkovatelnosti:) Tak jsem ji nasadil BB7/BB5 na 180/160 kotoucich a od te doby je naprosto spokojena, muze brzdit jednim prstem a pritom se ji stale neblokuji kola. Jezdi totiz casto se zaprazenym psem a tam to byl trosku problem.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    ráfkový Magury je moje srdeční záležitost,pro letošek jsem si na rámu Cube postavil nový HT a sehnal jsem nový bílý ráfkový magury HS33 za 2tis.Kč,už se na ně těším,možná jenom gumičky nahradím červenejma od Koolstop

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    přesně tak, jezdit se dá v klidu i s Véčkama, o něco horší komfort brždění, ale funkčně pro spoustu lidí dostatečné.

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    no právě to jsem nepochopil, já se tady celou dobu véček právě zastávám :)

                                                    0 0
                                          • kovar  

                                            jedině kotouče, véčka už nikdy.

                                            0 0
                          • Gorgov  

                            Jó tak když to bereš tak, že jde o to moci zablokovat kolo, tak to pak jó! Nevěděl sem, že ti jde o to…evidentě si vůbec nepochopil o čem sou kotoučový brzdy, ale mlok ti to snad vysvětlil, já na takovýhle vysvětlování nemám trpělivost, chuť ani čas. Zdar volíku!

                            0 0
                            • maajkee  

                              Čas evidentně máš bobíku :)

                              Kdybys místo 10 blbejch příspěvků rovnou napsal, třeba to jako mlok, ušetřil bys spoustu času, já bych na tebe neměl ani ň.

                              0 0
                      • ememem  

                        pozri bobiku, nez napisem to co je tu uz x krat tak je aj pre nu ovela rychlejsie napisat do vyhladavania napr. slovo „vecka“ a vybehne ti 110 threadov kde sa rozobera presne to iste. neviem co by k tomu este slo dodat. snad az ked na rok niketo vyhodi kotuce s abs.

                        0 0
                        • maajkee  

                          nech ji, ona si na to časem příjde, že může vyhledávat v historii, každopádně už se zeptala, tak kdo chce, ten jí rozumně odpoví, kdo nechce, tak psát nemusí.

                          0 0
          • Gorgov  

            má naprostou pravdu

            0 0
      • capis  

        Jasně, dobré véčka jsou mnohdy účinnější než kotouče.

        0 0
    • deyv  

      Otázka je, co od toho kola očekáváš. Chceš si občas vyjet na výlet, nebo chceš se tomu více věnovat…

      0 0
    • maajkee  

      No, lidi co maj tyhle kotoučovky jsou poměrně spokojený, jde hlavně o to kde budeš převážně jezdit, jestli bydlíš někde v horách, nebo kde jsou velký kopce a budeš často jezdit z kopce, tak tě z těch hydraulik nebude tolik bolet pacinka :)

      Jinak s Véčkama tady jezdil asi každej a když se dobře seřídej, tak by taky neměly mít problém aby ubrzdily kolo s dívkou.

      0 0
      • Luciel  

        v horách nikde nebydlím, Středočeský kraj. No vidím to spíš lesní cesty, žádný extrémní terém, možná časem mě to chytne víc, uvidím. takže bez kotoučů by mohlo stačit, asi do něj půjdu, už to řeším strašně dlouho a zásoby loňských modelů se již tenčí. Díky za radu

        0 0
        • Lada,s  

          V tom případě bych šel klidně do véček

          0 0
        • maajkee  

          Za mě do něj klidně běž, já jako 90kg chlap jsem na Véčkách jezdil ještě do loňskýho roku, najel jsem s nima tisíce a tisíce kilomterů. Kotouče jsem pořídil defakto jen kvůli tomu, že poslední dobou jezdíváme na dovolený do Alp.

          0 0
      • ememem  

        a když se dobře seřídej – ved to, jkedze je divka a predpokladam ze chce jazdit a nie serizovat tak hydry.

        0 0
    • Hejdik  

      Takž eholko měřící 173cm:-),myslím,že v této cenové relaci se bez kotoučů krásně obejdeš,nevím sice co by tam mělo být za kotoučovky,ale pokud by to měly být nějaké levné mechaniky(nevím,v po­pisu je něco jiného,než na fotce)tak bude lepší volbou jednoduchý systém véček.Rozuměj že pokud mechanické kotoučovky,tak asi nemá smysl jít níže,než Avid BB7(BB5)

      0 0
      • maajkee  

        Jsou tam Tektro Auriga, opravdu.

        0 0
      • ememem  

        su tam hydry tekro auriga, v nedavnom teste v bikemagazine jasna jednotka ako kauftip v pomere cena vykon.

        0 0
    • Rychlej turista  

      V.

      0 0
      • ememem  

        tak ale uznaj ze na plecku resp. lacnejsi bike mozu byt aj kotuce, na zavodaka bych to pochopitelne nepchal :-)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Můžou, pokud k tomu má zvláštní důvod. Jinak je to jen závaží a starosti navíc.

          0 0
          •  

            hodím to za tebe, když tady tak pročítám věčný témata kotouče vs.Véčka tak někteří jedinci mají štěstí že se narodily do doby kotoučovek neb by si podle toho co tady občas čtu vůbec na kole nezajezdili natož zabrzdili…

            0 0
          • Mr.Duck  

            Podle mě je dost velkej důvod možnost upgradu do budoucna, nebo i výměny třeba když něco odejde. Brzdy samotný nejsou problém, ale přece jenom vidlic a zápletů je na V omezenej výběr. Je mi jasný že na nějaký to rekreační poježdění to velkej problém nebude, a ňáký kola/vidlice z nižších tříd se vždycky na V najdou, nicméně já už bych si V nekoupil, po tom co sem loni zjišťoval co by mě stál přechod na kotouče, to si radši ten litr dva připlatit při nákupu kola.

            0 0
            • Luciel  

              nejde o rozdíl ceny, původně jsem koutoče chtěla, ale to kolo není v barvě a velikosti, kterou chci, takže véčka jsou spíš takovou alternativou, proto toto vlákno, abych zjistila názory tady na fóru.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Jasný, to sem pochopil, jenom sem tim chtěl zobecnit muj argument proč bych, aspoň já osobně, rozhodně šel do kotoučů, i kdyby měly brzdit o trochu hůř. Jinak tě véčka určitě ubrzděj, já s nima jezdil leccos, ale taky sem jednou (naštěstí eště doma když sem vyrážel) zabral za páku a ta hliníková trubička co vede drát do přední brzdy proběhla brzdou ;) Tudíž bych zkusil sehnat ho někde s těma kotoučema, ale když by nešlo jinak, tak asi do V klidně mužeš jít (já bych sice nešel, ale předpokládám že s tim nebudeš jezdit takový blbosti)

                0 0
            • Rychlej turista  

              A to je přesně ten zvláštní důvod, proč jsem kotoučovky pořídil. Na svoje kolo toho na véčka už moc neseženu a je to čím dál horší, zlomili mě výrobci. Jiný důvod jsem neměl, účinnost véček je pro mě dostatečná a pokud jde o image, tak to mi kotoučovky akorát kazí :-)

              To (že na véčka nesežene kola nebo vidle) se ale tohoto kola netýká a zřejmě ani nikdy týkat nebude.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jsem zvědav na Tvůj názor za rok/dva ježdění hyder. Pořídil jsi výborné hydry, takže ideální srovnání, které nebude limitované tím, že se jedná o mizerné hydry.

                0 0
    • Sirrah  

      No já řešim vlastně stejný dilema, takže přímo neporadim. Podle toho co jsem pátral po růjznejch fórech, tak jsem vyhodnotil, že převládá následující názor: nemá cenu kupovat levný diskový brzdy, neboť míra rozdílu v brzdění oproti běžnejm véčkům neodpovídá rozdílu v ceně a v případě poruchy je náročnější oprava.

      Tolik můj postřeh při pátrání po názorech na toto téma. Samotnýho by mě zajímalo jak to vlastně je.

      0 0
      • McBlacky  

        nemá cenu kupovat mechanický kotouče, kromě BB7

        u hyder snad kromě Hayes Sole /už se asi ani nedělají/ brzdí všechny dobře /při dobrém kotouči a destičkách/

        porucha u hyder – viděl jsem jedno rozstřelený lanko při pádu, dvakrát netěsnící páku a jeden netěsnící třmen. Za 3 roky /celoroční ježdění/ v partě cca 20 lidí. To se dá risknout.

        0 0
    • Nimrod  

      můžeš si všimnout, že tu jsou dost rozdílné názory, tak já přidám také jeden :-)

      osobně bych se véček nebál, ba co víc, já se jich nebojím a sám je vozím :-) véčka tě s přehledem ubrzdí, není se čeho bát, ale jako všechno mají i minusy…

      takže ta hlavní je již zmíněná dávkovatelnost. ano, véčka jsou o dost hůř dávkovatelná jak kotouče, jenže zas tak děsivé to není a hodně záleží na zvolených špalcích. mně osobně to nevadí a mám rád ostřejší nástup (to je ale možná ten důvod, proč mi to nevadí).

      druhá nevýhoda je ta, že pokud se ti dostane voda na ráfek, tak to bude brzdit hůř (to samé se stane u kotoučů, ale tam se přece jen ta voda dostává hůř). nicméně jak často budeš jezdit v dešti? já teda v dešti jezdím málo kdy a i tak stačí jen občas šmátnout na brzdy a brzdí furt prakticky stejně.

      třetí nevýhoda je to, že když jsi v horách, tak můžeš ráfek ohřát na takovou teplotu, že ti bouchen duše. nevím, s véčkama v alpách jsem byl a nestalo se mi to, takže se mi to nezdá tak horké.

      čtvrtá pro mě údajná nevýhoda véček je to, že se hůř mačkají jak kotouče. jinak řečeno potřebuješ na ně víc síly. no, abych pravdu řekl, tak takovéhle věci pociťuju na nejlevnějších tektrách s obyč bowdenem. a to je asi to, že většina lidí, co má véčka do nich není ochotných investovat a pak tu jsou takovéto komentáře. podle mě by stačil slušnější bowden od aligatoru a moc nepředepínat pružinky a musí to jít mačkat srovnatelně a nebo skoro srovnatelně s hydrama.

      na kotoučích mám toho naježděno také plno, pokud nešlo o magury, tak jsem s nima nikdy neměl problém po technické stránce, jenže mi trošku vadí chod prakticky všech hyder. mechaniky jedině avidy bb5/7, ale to tu bylo už mockrát zmíněno.

      takže když to vezmu kolem a kolem, tak si myslím, že pro průměrného cyklistu je prakticky jedno, jestli má kotouče, nebo véčka, jen ani jedno nesmí být šmejd a musejí být seřízené.

      bohůžel tu je otázka budoucnosti véček, už teď to není moc růžové sehnat novou slušnou vidlici, rám a ráfky :-(

      0 0
    • McBlacky  

      pokud jezdíš jen když je hezky a nepreferuješ brutální a trialové sjezdy, vem véčka

      pro jízdu v blátě, sněhu, za deště a v horách bych vzal kotouče

      0 0
    • Luciel  

      ještě mě napadla tato možnost http://www.mojekolo.cz/…valanche-1.0

      co vy na to?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Za mě jo.

        0 0
      • Flegmatik  

        Musí to být nutně GT? Tohle je jistě lepší, než to levnější 2.0, ale stejně je to tak zvláštně poskládané. Snad by se dalo sehnat ještě něco o fous lepšího za stejnou cenu.

        0 0
        • Luciel  

          tak něco přihoď, já fakt nevím, netrvám na GT, ale další nevím…

          0 0
          • Flegmatik  

            A tedy musí to být z mojekolo.cz? I když zase, si ze středních Čech, tak výhoda moravského mojekolo.cz není žádná :-) Jen úvodní příspěvek jsem nepochopil dostatečně.

            0 0
          • Flegmatik  

            Teď jsem si všiml, že to GT má nášlapný pedály :-) To mě překvapilo (nějaký bodíky navíc, ovšem pokud nechystáš kupovat tretry, tak bodíky bezpředmětný). Za cenu pořád to 13k jsem našel „kolo“http://ww­w.cykloworld.e­u/cz/obchod/de­tail/pells-09-phantom-pro-d/ , podobně sestavené jako to GT 1.0, ale má mechanické kotouče BB5. Hmotnost bude těžší (počítám tak 13,4 kg), ale celkově to nevypadá tak zle. Nicméně i to GT 1.0 s véčkama vypadá pořád dobře :o)

            0 0
            • Rychlej turista  

              No tak já bych na těch nášlapech trval. Bude si k nim sice muset přikoupit i tretry (a založit vlákno, jak na tom jezdit :-D), ale pokud na kole chce jezdit, tak není žádný důvod k tomu, aby nášlapy neměla. V porovnání s tím je dilema kotoučovky/véčka naprosto bezvýznamné. Takže pokud bych koupil kolo bez nášlapů, tak první, co bych řešil, by byly pedály.

              0 0
              • Flegmatik  

                Tak jako ano, z tvýho pohledu to tak je, ale vem si, že spousta lidí má nějaký rozpočet, většinou ho dají až na doraz do kola, ale pak zjišťují, že k tomu ježdění ještě něco potřebují (většinou se setkáš s tím, že nemají boty – když jim řekneš o nášlapech a tretrách + 2500,– tak odmítají, helmu, oblečení, světla, nějaký ty rohy nebo blatník, batoh, rukavice servisní a jiné drobné věci – tak to pořád nějakou sumu dá. Když tyhle věci nemají, tak nemají ani v čem jezdit a kolo čeká, aby mohlo jednou týdně na 10 km projížďku za sluníčka). Za mě každému říkám, že koupí kola to nekončí, ať si nechají nějakou tisícovku rezervu na další vybavení. Většinou mi nevěří a každá stovka navíc za výbavu je pak bolí.

                0 0
                • McBlacky  

                  ono to jsou spíš tisíce. Při ceně kola 50tisíc a víc to je ok, ale když si někdo koupí kolo za 15 a pak má dát dalších 10 na to aby mohl jezdit to je strašná představa – a to nezapočítávám hadry na teploty pod 10stupňů, kdy je potřeba komplet oblečení + tretry což je dalších min 7 tisíc bez funkčního prádla dospod

                  0 0
                  • Nimrod  

                    přesně proto mám akorát tílko od moiry, jinak jezdím v normálních hadrech…

                    0 0
                • Rychlej turista  

                  Je to přesně tak. Na těch nášlapech ale trvám :-D

                  0 0
                • MaPa  

                  Souhlas, ale pro někoho začínajícího bez vysokého nájezdu se podle mne vyplatí SPDčka přeci jen pořídit , byť levné Shimano za pár stovek (tady je výhodou že tu už jsou) a k tomu outletové boty kolem litru.

                  Pokud to člověka začne bavit, stejně začne pokukovat po upgradech a aspoñ už bude vědět co potřebuje popř. co mu stačí.

                  Co se týká brzd, Blacky to tu vyjádřil dost dobře.

                  0 0
                • maajkee  

                  jj, to je jako spousta bláznů si koupí silnou motorku, vydaj se ze všech prachů, pak koupěj nějakou levnou skořápku na hlavu a jezděj v triku nebo mikině, džínách a teniskách, to já jsem na začátku měl radši komplet hadry a dobrou přilbu a jezdil jsem na jawě 350 :)

                  Pravda je, že se mi všichni posmívali :)

                  0 0
          • oldaka  

            koukni na toto:

            http://www.cykloworld.eu/…-razzer-pro/

            je to kvalitativne podobne vybaveny jak GT 1.0, ale je to o fous levnejsi a mne se libi vic :-D

            0 0
      • deyv  

        Tady už nic nového nevymyslíš. Neboj se véček, ubrzdí tě zcela jistě a bez problémů. Jsou náchylnější na servis, ale ne zas až tak moc a myslím si, že při tvém stylu jízdy si ten servis jednou za rok před sezónou můžeš dopřát. Není to až tak drahá záležitost. Klidně běž do tohohle, určitě neprohloupíš. Pokud zjistíš, že se tomu budeš věnovat víc, tak to stejně nebude hned a pak dořešíš třeba i nového bika. :o)

        0 0
    • BigKarel2  

      Kolo na Véčkách už bych nechtěl!…Na fotce tam jsou mechanický, ale v popisu hydraulický…Takže jestli to má hydraulický kotoučovky tak bych do něj šel.

      0 0
    • pepko  

      ak budes jazdit v alpach, ber kotuce … ale ak to dotiahnes najdalej na nizke alebo vysoke tatry, tak tam si v pohode vystacis aj s v-ckami …

      0 0
    • Flegmatik  

      Těžko říct, neznám tě. Pokud si zkušená bikerka, jezdíš na hraně, z kopce brzdíš až na poslední chvíli, jezdíš v každém počasí, vyjedeš si i v největších sračkách, z kopce to lámeš hlava nehlava, technika jízdy ti nedělá problém a máš namakaný nohy, tak vezmi kotouče.

      Pokud začínáš, s kolem se učíš, jezdíš když je hezky, požaduješ-li lepší cenu a nižší hmotnost kola, tak vezmi véčka. Za 2 tisíce rozdílu si kup něco na sebe, ať se ti jezdí pohodlněji. Pokud by tě kolo chytlo a věděla bys, že chceš tomu obětovat více, než jen vyjížďky v hezkém počasí, tak si stejně časem koupíš kolo lepší.

      0 0
    • Luciel  

      může mi někdo vysvětlit v čem je rozdíl mezi tímto http://www.mojekolo.cz/…valanche-2.0

      a tímto http://www.mojekolo.cz/…valanche-1.0, tedy kromě ceny, je ta jednička o tolik lepší, že se vyplatí do ní jít?

      0 0
      • t29  

        Avalanche 1.0 má vzadu devět převodů místo osmi = jemnější odstupňování. Další dobré důvody jsou lepší náboje kol (Deore jsou už slušně utěsněné), nášlapné pedály v ceně (akorát k nim potřebuješ tretry :) a možná i lepší vidlice (ovšem předpokládám, že bude lepší hlavně co se týká odolnosti, citlivost bude stejná jako u XCR, která je na Avalanche 2.0)

        0 0
        • matzcak  

          Kvalitních Véček je dost a laciných,Kvalitní kotočovky

          • opravdu kvalitní jsou drahé.To,že jsou dnes kotouče

          i na kolech za 10 litrů je jen tah na neskušeného

          zákazníka.Kotoče jsou móda a kšeft.Ti co tak velice

          vychvalují kotoučovky,tak ani dobré Véčka neměli.

          Dá se v podstatě říct,že na kole kolem 30 000 opravdu

          kvalitní kotoč.nejsou.Zkraje paráda.potom mírná vůle

          atd.A hlavně ůdržba je upně někde jinde.Kámoš má prodejnu,

          tedy i přístup k levnějším součástkám cituji jeho slova:

          :kdybych si chtěl pro sebe postavit perfektní kolo,

          tak jedině na Véčkách a na nejmenším možném rámu",

          (měří 185 cm a stavěl bi max.na 16.5,),cose týče mě,jezdil jsem oboje,argument,že Kotoče brzdí lepší je blbost,dobře seštelované Véčka brzdí stejně dobře.Jediný opravdový

          přínos Kotoučů je pro lidi co jezdí hodně blátivé trasy.

          Rozbitýh hlav kvuli náhle nefukčním kotoučům jsem vyděl

          dost.Kvůli nefunkčním Večkům ani jednu.

          0 0
          • jIrI___  

            Přesně tak!

            0 0
          • pepek  

            A kdes to teda vyděl? (Ty rozbité hlavy)

            A jak sešteluješ večka? Aby měly stejnou účinnost a dávkovatelnost jako hydry?

            0 0
            • BikeRider  

              Jestliže jde véčkama zablokovat kolo, tak o rozdílu v účinnosti to asi moc nebude, že? Né každý je bárbína, aby honil na kole každý gram, a brzdil jedním prstíčkem, nedejbože aby ho prstíček bolel.

              0 0
              • MlokCZ  

                Co znamená takové slovo účinnost? A které prsty používáš k úchopu řídítek v terénu?

                0 0
                • BikeRider  

                  Ale já netvrdím, že kotouče nejsou účinější. Jen si myslím, že aurgument „účinnost“ nebyl na první místě. Daleko před ním je pohodlí, funkce za mokra nebo v blátě.

                  0 0
                • BikeRider  

                  špatně jsem se vyjádřil. Podle mě to je v prvé řadě o pohodlnosti, a funkci v blátě, za mokra či ve sněhu. Ale to lze asi taky asi zahrnout do pojmu účinnost.

                  0 0
              • RendyD  

                A proč vlastně na motorky nemontují véčka,s jejích perfektní účinností a funkčností za každé situace? Pořádné špalky a desetinové náklady…

                0 0
              • M_ishak  

                V první řadě si ujasni výrazy „výkon brzd“ a „účinnost brzd“ a rozdíl mezi nimi. Ale mastí tu jabka s hruškama každý druhý, tak se tím zas nemusíš dvakrát trápit :O).

                Na autě z roku 1970 můžou mít bubnové brzdy stejný výkon jako keramické kotoučovky na autě z 2012. Účinnost je však někde úplně jinde.

                0 0
          • BikeRider  

            Bohužel sehnat kvalitní vidli na véčka začíná být téměř nemožné. A není to problém jen na 26" a 29er, ale dokonce i na Crossu. Některé věci na kolech jdou fakt do ******.

            0 0
            • česílko  

              S tím krosem se konečně někdo chytil za hlavu a slušná vidle na V je tedy k sehnání http://www.bike4u.cz/index.php…

              0 0
              • BikeRider  

                ha…:-)

                Teď ještě vidli pro 29er a bude to ideální.

                0 0
                • česílko  

                  Ztráta času.Stran brzd mi vyhovují V,protože jsou spolehlivé a na občasné seřízení stačí imbus,prostě jednoduchost.To,že nejdou seřídit a špatně brzdí jsem se dozvěděl až tady na BF.

                  0 0
          • gargamel  

            :-D

            0 0
          • MlokCZ  

            To je tedy ale dost blbá situace. Nejlepší kolo tedy jedině na 16,5" rámu, to ještě chápu. Jak ale na to, když Kellys s nejlepší geometrií má nejmenší 17,5"?

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Tomahomo  

            Sry, ale píšeš jak Mongol, to se nedá číst. Jinak ať si každý jezdí co chce.

            0 0
          • BigKarel2  

            meleš hovna :D :D

            0 0
            • RendyD  

              Hovna néééé… Rozbitýh hlav kvuli náhle nefukčním kotoučům jsem vyděl dost.Kvůli nefunkčním Večkům ani jednu… :-D

              0 0
          • DragON  

            Evidentně tomu rozumíš stejně jako pravopisu…

            0 0
          • JakeF  

            A sakra :D. To musela bejt včera pořádná pařba, že máš ještě takovou hladinu…

            0 0
          • Vilém  

            Kazdy tvuj zdejsi prispevek me opravdu pobavi. Jsem rad, ze se tu vyskytnul takovy odbornik.

            0 0
    • By king  

      Za mě jedině hydraulický kotouče. Oproti věčkám je to pro mě ve všem lepší. Větší citlivost, vím přesně kdy se kolo blokne a kdy ještě ne a celkově se mi s tím brzdí líp. Teď si troufnu sjíždět ve větších rychlostech než s véčkama, protože brzdy přesně znám, véčka byly takový nevyzpytatelný­.A navíc hydraulický věci mám rád :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.