• Maska1

    https://www.kupkolo.cz/…rne_z104074/

    Lze na těchto klikách ve verzi 46/36z vyměnit převodník 36z za 34z či ještě menší? A pokud ano, bude to fungovat s přesmykem Shimano 105 řady 7000? Na případnou výměnu je třeba speciální klíč, nebo stačí imbus či torx? Děkuji za případné rady.

    0 0
    • Dawem  

      Dle výrobce by měl přesmykač R7000 zvládnout rozdíl 16z

      0 0
    • MiKED  

      Kombinace převodníků 46/34 a přesmykače R7000 funguje bez problémů… Jinak se obávám, že menší než 34z převodník na RS510 neseženeš.

      0 0
    • Maska1  

      Jak odmontovat ten plastový kryt převodníků? Je tam pouze nacvaknut a stačí ho zlehka šroubovákem vypáčit? Děkuji předem za info.

      0 0
    • Dawem  

      Před nějakým páčením šroubovákem bych zkusil vyšrubovat ty čtyři šrouby z vnitřní strany. Lepší je si na to sundat kliky

      https://www.youtube.com/watch?…

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Maska1  

        Děkuji za ochotu. Ten video návod je perfektní.

        0 0
        • Maska1  

          Mám totiž ty kliky na novém kole – své první silničce a to ve verzi 50/34z, kdy 34z je o.k., ale těch 50z je na mě moc. Samotný převodník 46z stojí cca. 2.000,–Kč, takže chci koupit za 2.000,–Kč verzi klik 46/36z a dát tam tu 34 a 46/34 už bude akorát. Zbytek prodám.

          0 0
          • Espen  

            50z je moc???? Jakou rychlostí po rovině jedeš, když 50z je moc?

            0 0
            • Maska1  

              No pomalu, ale hlavně, že jedu a mám z toho radost. Na tom převodníku 50z musím mít vzadu na kazetě od poloviny směrem nahoru. Ty menší prostě neutáhnu. Mám obyčejnou silničku s plášti 700×28.

              0 0
              • Espen  

                To taky záleží jakou máš kazetu? Jestli třeba 11–25,nebo jakou? Napiš i jakou máš přehazovačku, třeba pobere i kazetu s 32z, to pak levnější vyměnit kazetu.

                Taky záleží jak ji máš odstupňovanou, jestli 11,12,13,15 atd, tak je jasný, že používáš pastorky nad půlkou.

                Je potřeba si tu kazetu přizpůsobit sobě.

                Já si pastorky skládám podle sebe, takže mám 11,13,15,17,1­9,21,23,24,25,28

                0 0
          • atty  

            To jsou standardní silniční kompakty a pokud máš čistokrevnou silničku a nebydlíš zrovna na Sněžce, tak bych je tam nechal – spíš třeba vyzkoušet kazetu 11–32 nebo 11–34, pokud na to máš hazku. 46/36 jsou CX/gravel kliky a časem bys mohl zjistit, že Ti těch 50z chybí, protože na silnici určitě najdeš pěkný a táhlý rovinky či mírné sjezdy, kde se těch 50z hodí.

            0 0
          • Espen  

            Nebo napiš jaký máš kolo a přesný osazení komponent?

            0 0
            • Maska1  

              Kolo je Author Aura 55 2019. Přesmyk, kazeta, řazení a přehazovačka je vše Shimano 105, řada 7000. Kazeta 11/30z. Kliky jsou tam ty 50/34 – Shimano 510-nějaká odnož 105. Pláště těch 700/28.

              0 0
              • Maska1  

                Jako dítě jsem měl Favorit, poté dlouho nic. Pak ve 40-ceti treka Meridu, převody 40/28 a 11/36 – tohle složení mi vyhovuje jak po rovině, tak i do kopce. Nájezd 3až4 tisíce km za rok. Jezdím v okolí Prostějova, takže roviny i kopce. No a teď v 45 letech jsem si koupil tu silničku.

                0 0
                • Espen  

                  Koukl jsem na to a v pohodě stroj. A jak jsem psal výše, je tam kazeta, která má 4 nejtěžší pastorky po zubu (11,12,13,14),takže použitelný jsou pro tebe až ty další. Neboj, měl bych to stejně. Na velký převodník 50z jezdím nejčastěji pastorky 17–23,takže v podstatě jako ty, jen je mám na kazetě hozený níž.

                  A jestli máš přesmykač na navářce v nejnižší poloze, tak nevím jak to bude řadit z 46z,když přesmyk nepůjde už níž. Mám ho taky na navářce a mě níž už nejde.

                  Takže já bych koupil https://www.kupkolo.cz/…11s_z104825/ tuhle kazetu s rozsahem 11–32 a z těch dvou kazet udělal jednu více vyhovující. Bývají jen snýtovaný. Ten nýt suše vyrazíš a poskládáš si kazetu po pastorku jak potřebuješ. Těch 32z přehazovačka v pohodě vezme, kdybys to chtěl.

                  0 0
                  • Maska1  

                    Na té navárce je přesmyk namontován těsně pod polovinou toho otvoru pro montáž, takže dolů může jít přesmyk ještě tak o cca. 1až1,5cm, tudíž to snad bude na ten převodník 46z stačit. O té kazetě 11–32z uvažuji také, každý zoubek navíc se může někdy v nouzi hodit.

                    0 0
              • MiKED  

                Podle mě zbytečně vyhozený prachy za nový převodník. Tak budeš jezdit horní polovinu kazety – vždyť o nic nejde… :)

                0 0
                • Maska1  

                  To je pravda, ale proč si neudělat radost a nesložit si to dle svých aktuálních potřeb. Téměř nové kliky na kole jsou 50/34, nové koupím 46/36 za dvojku. Poskládám si to na 46/34 a ty co zbydou 50/36 třeba za cca. tisícovku prodám. Takže přestavba bude stát cca. tisícovku.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    To zní rozumně. Mám na kolech jak 50/34 (10sp silnice 11–25 a 11–28), tak 46/36 (11sp něco_jako_cyklokros 11–28) a se vším se dá žít :-). Manželce jsem vyrobil kombinaci 48–34 s velkým převodníkem Gebhardt (11–32) a to je podle mě velmi povedená pseudosilniční kombinace, dá se jet v podstatě všechno na velkou a bez trápení.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • atty  

                    Tak hlavní je vždy to, aby to vyhovovalo majiteli, co na tom jezdí – to je jasné.

                    Jen si raději 2× změř a vypočítej, zda třeba skutečně ten přesmyk můžeš posunout dostatečně dolu, protože u spousty silničních rámu se s jinejma klikama než kompaktama nebo „velkejma“ prostě při výrobě nepočítalo a při nasazení CX klik Ti pak nemusí stačit posunutí přesmyku, nebo může někde škrtat řetěz o stavbu atd.

                    Já teda jezdím 50×11–32, na 34 řadím hodně minimálně (bydlím celkem na rovině), ale zase celkem často využívám 50×32 – na tom už se dá lecos vyjet. Pokud máš 105 7000, tak se středním ramínkem by měla funguvat i kazeta 11–34 – u kompaktových klik teda přesně 1:1 nejlehčí převod, na silničku celkem dostatečné.

                    0 0
                    • Maska1  

                      Tak jsem to teď změřil. S přesmykem můžu jít na navárce dolů o 13mm. Velký 50z převodník má průměr 20cm, kolik má 46z nevím.

                      0 0
                  • Espen  

                    Abys nebyl překvapen, že to zas takový rozdíl nebude ty 4z na převodníku. Když si to spočítáš, tak třeba na 50÷19 =2,6m

                    46÷17=2,7m

                    Tudíž s tím novým převodníkem se na kazetě dostaneš o jeden pastorek níž. Takže jestli používáš horní polovinu kazety, tak s tím novým převodníkem se na tu spodní polovinu asi stejně nedostaneš.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      To je nějaká zdejší mantra, nejezdit horní polovinu kazety?

                      Pokud nejedu z kopce nebo po větru, na dolní polovinu kazety nemám s 50z prostě dlouhodobý výkon. Je tedy pravda, že raději šlapu větší frekvencí.

                      Používání horní poloviny kazety šetří řetěz, pastorky i ořech (horní pastorky bývají na alu unašeči).

                      0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Přesně tak! Každý rozumný byl byl rád, že jezdí hlavně horní polovinu kazety…

                        0 0
                      • Espen  

                        Určitě si četl celou diskuzi, takže víš, že tazatel chce dát menší velký převodník, protože mu vadí, že nemůže používat spodní polovinu kazety!!!

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Spodní polovinu kazety ať si šetří pro ty zřídkavé případy, kdy může jet na velkou >45 km/hod a pro případy, kdy se nevyplatí z nějakého důvodu krátkodobě házet z malé na velkou, ale potřebuje jet chvíli na malou rychleji.

                          0 0
                          • Espen  

                            Mě to neříkej, mě je to úplně šumák :-D. Já si kazety skládám podle svých potřeb. Maska1 s tím morálně bojuje.

                            0 0
                    • Maska1  

                      Aha, tak to jsem čekal krapítek více, tak o ty dva či tři.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Ale ten rozdíl 2–3 pastorky je právě tak rozdíl mezi velkým a malým převodníkem!

                        Prostě jezdi dočasně na malou, dokud se neprojezdíš k větší výkonnosti. A nejen to, s nájezdem se Ti zlepší i odhad a znalost toho, jak a kde řadit a jak šlapat. Občas je prostě efektivnější si na deset šlápnutí stoupnout ze sedla a zachovat si setrvačnost, cesta pak i lépe ubíhá.

                        0 0
                      • Espen  

                        Proto podle mě je lepší řešit nějakou vhodnější kazetu když už. Jinak na tvém kole není potřeba něco vůbec měnit. Rozsah převodů je dostatečný.

                        0 0
                      • atty  

                        To vcelku lehce můžeš nasimulovat třeba na http://gears.mtbcrosscountry.com (jaký bude rozdíl, když si vedle sebe nastavíš kliky 50/34 × 11–28, vs. 50/34 × 11–34 vs třeba ty CX 46/34 × 11–28) – samozřejmě to nepoznáš, jak to bude reálně „těžký“ na ušlapání, ale ty rozdíly v rychlosti při určité kadenci a dráha na jedno šlápnutí hodně napoví.

                        Jinak jezdit horní část kazety i s velkou plackou je v podstatě pro celý převodový systém na řetězu to nejšetrnější – na „křížení“ řetězu se u 11 sp. už dávno nehraje. Kdo neumí nebo nechce točit nějakou ± optimální kadenci na silničce těch ±80–100 ot/min, pro toho je podle mne optimálnější větší rozsah převodů, který třeba kombinace 50/34 – 11–32(34) dává. (máš dostatečně lehkých 34/34, máš i rezervu někam z kopce až 50/11.) Odstupňování kazety „na míru“ pak řešej až většinou dlouhodbě vyježdění lidé s výkonem, točící vyšší kadenci, kteří mají dostatečně najeté, že jim určitej „skok“ na kazetě vadí (musí pro udržení tempa výrazně zrychlit nebo zpomalit kadenci, což nevyhovuje).

                        Prostě bych jako první spíš zkusil kazetu 11–32 (34), na jakých pastorcích nejvíc řadíš bych neřešil – horní půlka není problém a časem se s nájezdem a stoupáním výkonu o pár pastorků posuneš dolu – to je celkem běžný stav :)

                        0 0
    • Dawem  

      Při sundávání klik v prvním videu v čase 0:45, je potřeba vydělat tu malou plastovou jistící vložku. Na starém kole jsem ji na klikách neměl a při sundání klik na novém kole jsem o tom nevěděl a nemohl jsem to ani za boha sundat, než jsem na to přišel :D :D .

      0 0
    • Maska1  

      Díky všem za užitečné příspěvky a ochotu. Zatím tam tedy nechám těch 50/34 a dozadu dám 11–32 a budu jezdit. Časem uvidím co a jak.

      0 0
      • atty  

        Můžeš i 11–34, když dáš Ultegra kazetu. Pokud máš hazku se středním ramínkem, měla by to pobrat.(větší rezerva do kopce, akorát trošku odstupňování jinak po celé kazetě, což by Ti nemělo vadit).

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Dám to pod Tebe.

          Jak ilustruje zakladatel vlákna, je evidentně škoda, že skoro vymizely silniční převody 3× něco.

          S převodníky 30–39–50 se dala spárovat kadetská kazeta s velmi jemným odstupňováním a prostě nešlo nenajít si správnou sadu převodů. Se svým nízkým výkonem ve zvlněném terénu děti klidně projely půl dne na prostředním tácu, velký dávaly jen z kopců a do háku. A malý do větších stoupání, když bylo potřeba. Kdeže jsou ty doby …

          0 0
    • Maska1  

      Ještě bych měl jeden dotaz. Mezi ráfkem či pláštěm a bokem přední vidlice je cca. 1cm mezera, takže o.k., ale mezi horní částí pláště a spodkem horní části přední vidlice je snad jen 2mm mezera, takže když se kolo otáčí, tak skoro dře o spodek vidlice. Je to u silniček normálka?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Celkem ano. Záleží, co tam máš za pláště. Podobně malá mezera bývá někdy mezi pláštěm a objímkou přesmykače a pláštěm a uchycením zadní brzdy. Limituje to jenom při jízdě v bordelu, ničemu to jinak nevadí.

        Na fotkách Tufo CS33 Pro24 v rámu RB RR1100, nic většího tam už nevleze.

        0 0
        • Maska1  

          U té zadní brzdy je tam mezera velká, ale u té přední vidlice jen tak tak.

          0 0
          • maajkee  

            Na tom předku už je to na pováženou

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To je prosté, milý Watsone. Pláště 28 mm v běžné silniční vidli na standardních ráfcích. Až přijde třetí facelift modelu, tak někoho konečně trkne, že široké pláště vozí čím dál víc lidí a bude vhodné minimálně dát vidlici s o 5 mm delšíma nohama nebo (kvůli tomu) rovnou předělat celou geo. Nebo prostě tuto geo nechají dožít a další-vyšší bude výhradně na kotouče.

            0 0
            • Maska1  

              No jo, ale ta má Aura 55 2019, je právě letos nově předělaný rám a ty pláště jsou tam přímo od výrobce, takže Author asi udělal krapítek chybu. Až ty pláště sjedu, tak tam dám jiné, ale užší než ty 28mm kvůli pohodlí nechci. Jsou nějaké zn. plášťů 700×28 jakoby nižší?

              0 0
    • Maska1  

      https://www.kupkolo.cz/…-11_z107560/

      Inspirace pro někoho, kdo by chtěl celkově lehčí převody. Už jsou k dispozici nové kliky Shimano GRX s převodníky 46/30.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pepa72  

      Také řešení https://www.bbbparts.cz/…n-14-25.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.