karbonový Superior - odlupující se lak (a karbon ?)

57 nepřečtených
  • ondromed

    Je to pod sedlovkou. U Superiorů hardtail model 2012 je to prý známé, přesto mám strach, že se odlupuje i karbon. Odlíplá vrstva má 2 mm !!! Je to už karbon? !!! Trochu jsem tomu schválně pomohl, protože z toho trčely střepiny té odlupující se vrstvy.

    Je šance to vyreklamovat? Stále v záruce.

    0 0
    • Vilém  

      lak? Podle fota bych rekl, ze ti tam kousek sedlove trubky chybi.

      0 0
    • jIrI___  

      Chybí ti kus rámu, ne laku.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Máš blbě otočenou objímku – na carbonu by ta otevřená část měla být na OPAČNÉ straně než ten výřez na sedlové trubce (pro rovnoměrnější rozložení tlaku).

      0 0
      • ondromed  

        Myslis, ze tim jsem to posral?

        0 0
      • pee.tr  

        Taky to tak mám a není problém. Spíš by mi to přišlo problémovější, kdyby to bylo tak, jak píšeš. Ale je to jen moje doměnka.

        Třeba viz.: http://mtbs.cz/…orie/preview

        0 0
        • ondromed  

          A jak s tim ten odkaz souvisi?

          0 0
          • pee.tr  

            Jenom tak, že je tam taky nafocená podsedlová objímka na karbonovým rámu a je otočená tak, jak ji máš ty a nikoliv obráceně, jak popsal Chlebovnik. Samozřejmě nevím, jestli nemá Sup nějaký speciality, ale nepředpokládám.

            0 0
      • JakeF  

        Nevidím k tomu jedinej důvod, aby tohle zničilo sedlovou trubku.

        0 0
        • antt  

          chlebovník má pravdu, z té fotky to jde blbě poznat, pokud to zanesené „něco“ na fotce v pravo je drážka sedlové trubky, tak má objímku pěkně lajdácky a navíc naopak.

          I při slabším dotahování se má tendenci objímka hned u zeslabené části za matkou (válečkem se závitem) bortit a dokáže i pěkně přihnout např. hliníkovou sedlovou trubku.

          Občes to jde hezky vidět i na sedlovce.

          Pokud je objímka otočená na druhou stranu od drážky, žádná deformace (krom laku) se nekoná

          0 0
          • JakeF  

            Možná se to děje, ale i výrobci to tak naprosto běžně dávaj. Slušný rámy nemaj problém to vydržet. Že Superior neumí s karbonem v poslední době zjišťuju každou chvíli a to bude i tady hlavní problém.

            0 0
            • antt  

              výrobci nebo servisáci? :)

              Já už s obrácenou objímkou vidívám i hliníkové rámy v obchodech a sám to tak pár let vozím. Objímkou myslím objímku na imbus, né na rychloupínák, ty s rychloupínákem jsou z pravidla mnohem silnějsí a nezohýbají se hned za tou matkou, jak píšu výš. Já už pár takových objímek přihl a od té doby, co je dávám naopak mám klid a jako bonus: přestala mi tolik zajíždět sedlovka do rámu :)

              0 0
              • JakeF  

                Hele a když se ta objímka zohne, není pak lepší mít to právě aby byly konce na tom proříznutí a nezarývaly se do karbonu?

                0 0
                • antt  

                  tak pokud je opravdu to v pravo na té fotce průřez s dírou v sedlové trubce, tak máš jasný důkaz, že to lepší není.

                  Tak jak jsem popsal, že se objímka zohýbá, tak tam mu to prasklo.. Lepší to není z toho důvodu, že v té drážce sedlové trubky prostě není materiál, který by tomu prasknutí zabránil a ta objímka bez té výplně v rámu se prostě obvodově tolik nestáhne, ale přihnehne se i s rámem přesně tam, kde mu to prasklo

                  0 0
                  • JakeF  

                    Ti nevim, přijde mi zajímavý tvrdit, že to je dobrý k tomu, že se při stejným utažení nestáhne k sobě, protože to je přesně důvod, proč tam tu drážku dělaj, aby se k sobě stáhnout mohla :D.

                    Jinak tohle není příklad, bůhví, jestli v tom nenechali nějakou bublinu nebo se nedostala voda horem mezi vrstvy karbonu. Rám ti tohle nesmí udělat, ať s objímkou děláš cokoliv. Superior to v poslední době fakt těžce nezvládá, problémů s jejich rámama jsou mraky a jsou na mnoha místech, takže to není jedno poddimenzovaný místo, ale něco špatně v materiálu nebo jeho zpracování.

                    0 0
                    • antt  

                      o kola superior se nezajímám, takže nemůžu komentovat kvalitu. To s tou objímkou mám vyzkoušeno a stalo se mi to nejednou a viděl jsem to i jinde.

                      Ano, ta drážka tam je od toho, aby se to stáhlo, ale pokud je objímka zeslabovaná a z bláta, tak se prostě zohne hned za tím zůžením a to na straně s tím válečkem, který tu deformaci umožní líp jak závit, který je rovnou v objímce. Víc už k tomu nemám co říct :)

                      Snad mě ještě napadá, že kdyby to zakladatelovi neuznali, tak bych nechal tu sedlovku někde odborně zkrátit, vypadá to, že je dlouhá dost. A taky bych si pořídil na karbon „dvoupatrovou“ objímku, která zároveň stahuje i sedlovku

                      0 0
                      • JakeF  

                        No dobře, když vezmu, že to opravdu dělá, tak podle tý teorie se to stejně začlo štípat cca 1–1,5cm od proříznutí, takže i kdyby to bylo opačně, tak se to bude štípat taky.

                        S tím zkrácením by to fakt nemusel bejt špatnej nápad, nejspíš by to bylo výrazně jednodušší, než oprava.

                        0 0
                        • antt  

                          pokud by byla drážka v objímce na druhé straně od drážky sedlové trubky, tak by ta objímka pěkně rovnoměrně sedlovou trubku stáhla. Objímka se i tak nepatrně přihne, což může jít vidět hlavně na laku, ale nic víc. Prostě v tom místě není drážka té sedlové trubky a k žádné větší deformaci objímky nedojde. Pokud se sedlovka i objímka zlehka mázne vazelínou, tak je to ok.

                          Navíc jsou předepsané nějaké utahovací momenty (tuším kolem 3–5Nm), což je docela prd a při rovnoměrném rozložení síly by to takto prasknout nemělo

                          0 0
                          • JakeF  

                            Jenže tady ten konec objímky taky není v luftu, ale je opřenej o karbon… Průřez je v místě válečku a to moc nevěřím, že tam by docházelo k nějaký deformaci. Hlavně karbon se nemůže tímhle způsobem štípat, ať s ním děláš co děláš, to prostě soudruzi udělali něco špatně. Můj tip je ten, že se tam od toho proříznutí dostala voda mezi vrstvy karbonu.

                            0 0
                          • kyl  

                            Když dám objímku tak aby proříznutí v sedlové trubce bylo rovnoběžné s proříznutím objímky tak mi stačí utažení menší silou aby to drželo.Když jsem to dal naopak tak jsem musel dotáhnout o hodně víc pro stejnej efekt.

                            0 0
                            • antt  

                              s tím souhlasím, prostě tu sedlovou trubku v místě drážky zaryješ do sedlovky :) Na to není potřeba tolik síly, jak na stáhnutí objímky po celém obvodu

                              0 0
                              • JakeF  

                                Tys musel mít nějakou objímku z bahna, protože tohle se opravdu normálně neděje :D.

                                0 0
    • antt  

      jsi to přetáhl tu objímku a pak se rýpal ve strupu, takhle Ti to asi neuznají… Ale když to pořádně umyješ, tak to můžeš zkusit

      0 0
      • ondromed  

        A co mam rict na to, ze tam chybi ten strup? Ale stejne, co by s tim tak mohli udelat – s tim strupem. Nebo myslis ze to proste vemou a vyhodej?

        0 0
        • antt  

          no hlavně jsi to měl řešit hned, jak sis toho všiml :)

          Takhle těžko říct, za momenťák chválím, ale taky to není výhra, kor když se utahuje na tak malý moment, jako je předepsaný na objímce, přetáhne se to snadno raz dva.

          Pořádně bych to očistlil, nafotil a zkusil kontaktovat rovnou výrobce

          0 0
      • ondromed  

        „přetáhl“? – mam to podle momenťáku

        0 0
    • JakeF  

      Superior jsou hrozný sračky, ale celkem rozumně se staví k záruce, takže bych určitě reklamoval.

      0 0
    • pee.tr  

      Nevyndávals tu sedlovku někdy v terénu a neutáhl jsi mezi ní a rám bláto?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kubad  

      no je po něm, reklamovt s to měl už dávno, takhle můžou mít kecy :( ale na výměnu to je

      0 0
    • scret  

      to je jenom povrchovy:)))

      0 0
    • biker90  

      Oživím vlákno.

      Povedlo se mi něco podobného. Utahoval jsem objímku a ta se mi pěkně zakousla do rámu, trochu v tom prasklo, tak jsem ji zase povolil a výsledek vidíte na fotce. Kdybych ji rovnou otočil, nemuselo se to stát.

      Další problém je ta prasklina dole na konci drážky, vůbec si neuvědomuji, že by se to stalo najednou. Všiml jsem si jí až druhý den po vyjížďce.

      Na objímce je uvedeno 7Nm. Utahoval jsem za krátkou stranu imbusu, ale možná to bylo i tak moc.

      Máte nějaký tip, co s tím? Zkusit reklamovat?

      0 0
      • žvejk  

        s tím jak si to tam nahoře odštípnul, to asi nevyreklamuješ, ale zkusil bych to, za ti nic nedáš…

        0 0
        • biker90  

          Dá se to kdyžtak nějak opravit? Nebo jezdit a když se to bude zvětšovat tak vyhodit? Nemám s karbonem zkušenosti, takže nevím, co od toho čekat. Každopádně napřed zkusím tu reklamaci, je to téměř nové kolo. Jen chci být trochu připravený na reakci prodejce.

          0 0
      • JakeF  

        Supy jsou mrdky, to se ví… Ale tohle od nich bude férový, pokud vymění, hodit to na přetažení by bylo dost snadný, protože to na 99% přetažený bylo…

        0 0
        • Mr.Dan  

          Podle mě už to maj blbě navržený – proč maj třeba karbonový rámy od Spešlu to rozštepení sedlový trubky na opačný straně (vepředu) než hliníkový?…

          0 0
      • biker90  

        Prodejce mi sdělil, že objímka se utahuje momentovým klíčem a že toto reklamací určitě řešit nepůjde, ale prý mi může zajistit opravu.

        Psal jsem ještě dotaz na nějaký email uvedený na stránkách Superioru, ale zatím bez odpovědi.

        Nemám chuť se s někým dohodovat, zvlášť, když to byla má chyba. Nejraději bych tedy rám odstojil a nechal někde opravit sám. Otázkou je kde. Můžete někoho ověřeného doporučit?

        0 0
        • JakeF  

          Já nechával 2 rámy tady a spokojenost.

          0 0
          • biker90  

            Díky za tip. Tento odkaz jsem našel i v historii, takže už jsem jim také posílal dotaz.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.