Jedu jak blázen a jsem pomalá.

101 nepřečtených
  • Meight

    Ahoj všichni,

    Mám Crossové kolo značky Felt, mám ho asi 11 let, stále stojí okolo 10.000,– pravidelně ho servisní, aktivně jezdím teprve 3 roky. Nedělá mi problém ujet i 120 km denně, ale když jedu do kopce dám si na nejnižší převody jako ostatní a šlapu jak blázen tak jedu pomalu. Nejlepší je to na rovné asfaltce a tam, když se myslím, že jedu jak vírt a hamtám atd. Tak mě před jede MTB a ještě vypadá jak kdyby do toho nedal žádné úsilí. Tak nevím jestli to je třeba kolem, třeba mi nesedí tvarově nebo jestli to je špatnou technikou? Opravdu netuším.

    0 0
    • Kouba_2005  

      Je to taková zajímavost, ale čím máš zařazen lehčí převod, tím to jede při stejné kadenci pomaleji :-)

      Nepředjíždí tě elektrokola? U těch to opravdu vypadá, že do toho nedávají žádné úsilí a přitom jedou do kopce třeba 2× rychleji. Z toho, že mě někdo předjede, bych si hlavu nedělal … teda jestli nejsi zrovna na závodech.

      0 0
    • Jezevec70  

      S takhle velkýma brašnama ti to kopce opravdu moc nepojede. :-)

      0 0
    • scalar  

      Ten Felt bude mít tak 14,5 kg, když na to dáš nosiče a naplněné brašny, tak jsi přes 20 kg. To MTB může klidně vážit polovinu.

      0 0
    • 123J  

      Chtělo by to lehčí pláště, sundat řeťez z klik a protočit kliky na prázdno, zda nemají odpor. Protočit kola jestli mají setrvačnost. Tímto zjistíte zda není zatuhlé mazivo v ložiskách.

      0 0
      • Chlebovnik  

        JJ, to bude zcela jistě důvod toho, proč to „jede“ po rovině, ale „nejede“ do kopce…

        omg

        0 0
        • 123J  

          "Vždyť to nejede ani po rovině ,,když si myslím, že jedu po rovině jak vírt a hamtám atd. Tak mě před jede MTB a nedává do toho žádné usílí.

          0 0
    • TK75  

      To tě předjíždí moderní elektrokolo…není to už skoro poznat a přesně to vypadá tak, jak to popisuješ.

      0 0
    • danielh  

      Ono hlavni duvod budou nohy :-)

      0 0
    • DaSnail  

      Nedávaj najnižšie prevody. S vyšším prevodom nemusíš šlapat jak blázen a pojedeš rychlejc.

      Zdar.

      0 0
    • Slavik  

      Kdo říká, že šlape do kopce jak debil, neumí řadit!

      0 0
    • novas752  

      Tady by měla jít uplatnit univerzální rada „Per tam velkou!“

      Krosový kolo ověšený harampádim jako vánoční stromeček rychlý nikdy nebude, to ho prodej a kup si gravelbike. Bez brašen samozřejmě. Pak pojedeš jak vítr.

      0 0
    • Delkim  

      Se stanem a spacákem na nosiči z tebe rychlík nebude :)

      0 0
    • Jáchym 1  

      Pořádně nafouknout.To dělá zázraky:)

      0 0
      • TK75  

        To jo, jede to ještě hůř

        0 0
        • Jáchym 1  

          Už jsem měl párkrát v rukách kolo který ,,nejede,,Většinou starší lidé a krosové kolo.Na kole všechno OK.Náby,brzdy,stř­.osa.

          Stačilo nafouknout a lidi byli v 7.nebi.

          S úzkýma pláštěma a kolem na těžko se s tlakama na desetiny moc nehraje.

          0 0
      • jIrI___  

        +1, užší gumy a vyšší tlak. Teda v případě, že člověk nepodlehl B-F masírce, že na silnici je nejrychlejěí podhuštěný 2" plášť :)

        0 0
        • TK75  

          Každá šířka má ten svůj ideální tlak jinde, ale moc natvrdo mi nejede u ničeho, kór na silnicích který nejsou hladký

          0 0
        • Kouba_2005  

          Tak zorvna dneska jsem si liboval, jak mám pěkně měkký gumy a jak to pěkně tlumí, že se s tím dá jet rychleji, než s tvrdýma, který odskakujou … než přišel obrubník, který jsem s jednou rukou na řídítkách (v druhý ruce mobil s navigací) ne úplně dobře zpracoval :-)

          0 0
    • Georrge  

      Tezke kolo, jeste ke vsemu nalozene, k tomu pomale gumy a neni divu, ze je to snek. Pokud ty brasny potrebujes, tak to nikdy moc rychle nebude.

      0 0
    • michomin  

      Milá Martino, nevím, jestli svůj dotaz myslíš vážně (už tady byly vtipálkové se „zvláštními“ dotazy) , ale jestli ano, tak já to vidím takhle: do toho kopce jedeš podle svých sil. Když si dáš těžší převod abys byla rychlejší, tak ty kopce nedáš. Takže je všechno v pořádku.

      0 0
    • Smazaný účet  

      To, že na různých kolech jedou různí lidé různě rychle, je tak nějak normální. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat a to je asi tak vše, co proti tomu můžeme dělat.

      Být tebou, tak bych si si s tím už dál nelámal hlavu.

      0 0
      • Esi  

        Jedině co může pomoci je trénovat :-)

        0 0
        • Georrge  

          Nesouhlas. Fyzicku ma podle me slusnou, dokazujou to ty velke denni najezdy. Tohle podle me bude klasicky problem nadvahy kola. Hlavne zenske si koupi levnou tezkou mrdku, daji na to nejlevnejsi gumy a ovesi to picovinama jak vanocni stromecek. Kolo je pak tezke jako prase a do kopce proste poznas kazde kilo (zenska tim tuplem). Pak se divi ze je predjede floutek na „tezkotonaznim“ MTB jak nic.

          0 0
          • Esi  

            No to že někdo ujede 120km za celý den na kole bez definice profilu neznamená že má nějakou velkou fyzičku, ale to kolo je hrozný a pokud ty brašny nejsou prázdný tak ta souprava bude mít tak 25kg, tak nemá cenu řešit nějakou rychlost a je jedno jestli do kopce nebo po rovině

            0 0
            • mr.nikdo  

              A bez definice casu.

              A bezb definice toho, co se deje nasledujici dny…

              0 0
              • Esi  

                Jojo z mladické nerozvážnosti jsem se vsadil a na Ukrajině dojel od nás do Račic na Veslařský kanál a zpátky, je to převážně po rovině cca 65km tak že ujet na kole s přehazovačkou po silnici v rovinatém terénu 120km za den nepovažuju za nějaký sportovní výkon pokud to není pod 5 hodin.

                0 0
                • Janes  

                  Takhle jsem jel od nás na Mácháč, něco přes 50 km, na jednorychlostním dámském Velamosu, lehce přes dvě a půl hodiny…

                  0 0
                  • kejda  

                    A komu tím prospějete? :))

                    0 0
                    • Esi  

                      Já tenkrát vyhrál panáka, tak že jsem tím prospěl sobě :-) 1 panák za skoro 4 hodiny jízdě na Ukrajině se vyplatí :-)

                      0 0
                    • Janes  

                      No tak, bylo nutné odvézt jedno staré kolo na chatu, kvůli nákupům. Do Škody 1000 se to nevešlo…Byl bych i rychlejší, ale na Mělníku mi vjela z vedlejší do cesty sportující slečna na Favoritu, tak jsem jí asi dva kiláky stíhal. Jak se bála toho rachotu, co moje kolo vydávalo, tak pořád zrychlovala. Nakonec naštěstí odbočila, ale ke konci v těch kopcích u Dubé mi ty síly trošku chyběly :-). Ale byla to prča…

                      0 0
    • mirra66  

      Mám možná stejného Feltíka, jen v černé barvě a také jezdím s brašnama, prakticky neustále. Rychlost určitě závisí nejvíce v nohách (tedy fyzička). Pokud máš dokonalou fyzičku, tak zbývá ta možnost, že ty Felty vyráběli na dvou výrobních linkách, na jedné se vyráběla celkem rychlá, svižná a praktická kola (tam byl vyroben můj Felt) a na druhé se vyráběla líná a pomalá kola, to Tvoje. Nemyslím si, že po nákupu karbonové rakety pod 9 kg se z jeho majitele stane namydlený blesk, kterého již nikdo nikdy nepředjede, ale zcela určitě se může stát, že ho právě předjede někdo na Feltu s brašnama (to pak zbývá buď více jezdit, nebo překonávat rychlostní rekordy s pomocí elektřiny).

      0 0
      • Georrge  

        Ver mi, ze po prechodu z treka oveseneho brasnami na 9kg HT/gravel se budes citit jako na rakete.

        Pokud ale cestujes na kole a ty brasny potrebujes, tak 9kg kolo neni uplne reseni, protoze ti ty brasny budou chybet.

        Ale i kolo s brasnami se da podstatne odlehcit a pujde to poznat. Ale stoji to samozrejme penize…

        0 0
        • novas752  

          Záleží jestli člověk cestuje nebo „cestuje“ na Karlštejn 20km okolo vody. Co si jsou schopni někteří nabalit na odpolední vyjíždku je neuvěřitelné.

          0 0
        • mirra66  

          Nemyslím si, že po nákupu karbonové rakety pod 9 kg se z jeho majitele stane namydlený blesk, kterého již nikdo nikdy nepředjede…, jak už zpíval Jirka Korn, nejdřív je trénink, pak teprve polibek Tvůj.

          Chtěl jsem tím říci, že pokud ona nebo on, přestoupí na kolo o hmotnosti např. 9 kg nebo 8kg, a nakoupí si třeba i ty nejlepší hadry na kolo, nejlepší tretry, bude se napájet top energetickými nápoji, bude mít osobního maséra, atd., atd., tak to z něj neudělá střelu na stezce, protože se tam vždy může najít někdo, kdo jezdí na starém těžkém kole, ve starých hadrech, v bidonu má obyčejnou vodu, ale který více jezdí než mluví a pak tak trochu drze předjede toho nejvýmodněnějšího bikera na tom nejtechnologič­tějším kole na trhu.

          Samozřejmě vím, že hmotnost dělá hodně, ale ten původní dotaz nemůže snad být myšlen ani vážně, takže podle toho i ta odpověď.

          0 0
          • Georrge  

            Ja psal ze budes mit pocit jak na rakete, ne ze budes automaticky nejrychlejsi v okoli.

            0 0
          • mrazik01  

            Takové případy jsou sice hezké, ale dost neobvyklé. Snad při každém kompenzačním švihu potkám nějakého Pepu na treku s pocitem, že mu to jede líp než mně a snaží se semnou “závodit”

            Většina takových rychloturistů jede na hraně a po 5 minutách odpadnou :)

            0 0
            • TK75  

              Já jednou vydržel na 29" hátéčku skoro deset minut stíhat silničku :-D

              0 0
              • michomin  

                Ten silničáři se prostě kochal, jel lážo plážo.

                0 0
                • TK75  

                  Jo já pak taky…skoro krokem až domů :-)

                  Plíce jsem si posbíral z dresu

                  0 0
                  • JachymP  

                    Na gravelu jsem měl problém uviset 15 minut ženskou silničářku. Je teda fakt, že vzduch rozrážel frajer, ale i tak. Když jsem se odpojoval, tak mi aspoň řekla, že jedou intervaly, to mě trochu uklidnilo, celej výlet bych tak nevydržel ani náhodou ;)

                    0 0
                    • TK75  

                      Na gravelu si na závody musíš vybírat zásadně starší chlápky s pupíkem, většinou na favoritech nebo prostě na úzkejch trubkách.Když je navíc silnice po které se jede stará a rozbitá tak je to v kapse :-)

                      Jakmile má mohutný rám, tak je to v háji, protože to je zdatný jedinec na karbonové silničce :-)

                      0 0
                      • JachymP  

                        No, já jsem na gravelu rád, že se občas s někým kus svezu, přece jen je to pořád ještě takovej osamělejší sport ;)

                        0 0
                        • TK75  

                          Na to mám aspoň o víkendu manželku.Je to fajn, když jedem dva.Zase ale rád se toulám v týdnu sám

                          0 0
              • novas752  

                To se dá i na endurku. Já takhke stíhal kolegu na drahovce 10km po práci. :) On si jel pohodičku, já u toho málem ublinkával. :)

                0 0
    • Smazaný účet  

      No… tady je to taková BF klasika, že jak to není karbonové HT/gravel, tak je to kolo dozajista *****, ale nenechal bych se odradit. ;-) Na podobném kole není problém jezdit rychle, ikdyž hmotnost ani cenovka není oslňující.

      Jak už tu padlo, zkontroluj, zda nejezdíš na podhuštěných gumách a taky bych se podíval na posed.

      U bab je bohužel typické, že mají sedlo příliš nízko a příliš vzadu a sedí na tom jak kačeny – efektivita šlapání úplně v háji. A ačkoliv je to turisťák, tak bych zvážil, zda nedát řídítka o něco níž a dál.

      Ale souhlas s předchozími – s takovou náloží nejde čekat zázraky, tuplem ne do kopce.

      0 0
      • Lišák  

        Řidič nákladní Tatry, naložené pískem asi nebude překvapen, že ho do kopce i po rovině předjede kdejaká Fabia. Zajímavé, že řidičku nákladního kola překvapí, že ji předjede kolo „sportovní“.

        0 0
      • TK75  

        Nejde vůbec o materiál rámu, i ocelák má pod deset třeba

        Jde o všechno komplet a kola

        0 0
    • Japhy  

      Technika a posez? Možná se jen nekymácí, šlape správně do kulata, má správně nohy na pedálech, správnou výšku sedla a představec.

      „Nejlepší je to na rovné asfaltce a tam, když se myslím, že jedu jak vírt a hamtám atd. Tak mě před jede MTB a ještě vypadá jak kdyby do toho nedal žádné úsilí.“

      0 0
    • enzzo69  

      Ještě snad foto majitelky toho kola. Tam je ještě šance, jak to vysvětlit. Nemyslím to nijak zle.

      0 0
      • Robertilos  

        Martina je normální štíhlá vysportovaná holka. Tam bych problém neviděl.

        0 0
    • Janes  

      Jsi z Neratovic, zkus to tady https://cykloneratovice.cz/

      Nebo si sežeň kontakt na Vaška Kociána.

      https://www.kolopro.cz/…lo-pro-zivot

      0 0
    • Romancero  

      tak jde o to, proč jezdíte na kole. Já už jezdím pro radost a čas mě netlačí. Pokud to nevadí ostatním ve skupině- o co jde?

      Před lety jsem jezdil s partou lidí na cyklotoulky s báglma po republice-měl jsem naježdíno-nestačili mně-ale prostě jsme si to užíval-nikam nespěchal, občas vzal někomu bágly, popostrkoval ho do kopce…a vyloženě relaxoval:-)

      0 0
    • Venda  

      Co má společného rychlá jízda s tím, že vyrážíš na kolo jako blázen?

      0 0
    • xtonda  

      To znám, to vypadá nějak takhle

      https://youtu.be/Cl-Dqv5Sx30

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.