Jedno kolo místo dvou (silničky a cyklokrosky)?

74 nepřečtených
  • UltraInfra

    Ahoj,

    mám momentálně dvě kola – silničku Focus Variado 1.0, hliník s ultegrou a cyklokrosku Scott Team CX, hliník s ultegrou. Obě jsou to dobrý kola, ale chtěl bych se posunout na karbon. V té souvislosti a s nástupem kotoučových brzd mě napadlo, že by mi možná stačilo jen jedno kolo. Že bych koupil nějaký endurance bike s kotoučovkama, kam bych mohl díky větší průchodnosti rámu dát nějaká levnější kola s hrubšími plášti. Nejezdím vyloženě cyklokros, cyklokrosku mám na dojíždění do práce (16 km asfalt, šotolina, obrubníky, kostky, koleje, nechce se mi na to ničit silničku, občas výlety po lese nebo výlety s dětmi). Můj favorit je momentálně Specialized Roubaix, se 105kou a hydraulickýma kotoučema, ale ta cena (70 000)…je vysoká. Taky se velmi těžko dohledává, jak maximálně široké pneu se do rámu vejde…

    Neřešil někdo úspěšně tento problém levněji (tak cca 50 000)? Tzn. jeden karbonový rám, dvě sady kol – jedna silniční, druhá na hrubší zacházení? Měřím 175, vážím 85. Nejsem vyloženě závodník a vyhovovala mi nějaká pohodlnější geometrie rámu.

    Díky,

    Martin

    0 0
    • tomxxx  

      Ja to vyresil, mam je cyklokrosku, ale to si asi nechtel slyset.

      0 0
    • blue.sun  

      Roubaix je pořád jen silnička, jen s průchodností pro trošku širší pláště.

      Kolega z práce to vyřešil cyklokroskou (Giant) a dvojí sadou kol.

      No a hlavně – karbon a dvě sady kol kolem padesáti tisíc, to je spíš tak na starší stroj, než novinku.

      0 0
    • novas752  

      Spis cyklokrosku/gra­velbike. Endurance je stale jen silnicka a vetsinou tam sirsi plaste nez 28 nebo 32 nenacpes.

      0 0
    • jecnak  

      Dneska bych to vyresil jednou cyklokroskou s dvemi pary kol (dvoje vysoky karbony – jedny na silnicnich a druhy na CX galuskach). Uz ted to tak vlastne mam s tim, ze cistokrevnou silnicku s rafkovymi brzdami, co mam uz dyl vozim jen na zavody a na delsi akce, kde je trochu znat rozdil ve hmotnosti nebo aerodynamice.

      0 0
    • Pavel  

      Jak píšou ostatní, jedna CX a dvě sady kol.

      0 0
      • Martin  

        +1

        U gravelu taky plánuju druhou sadu echt silničních zápletů :)

        0 0
        • blue.sun  

          Když vidím, co dneska lidi dokáží na CX a gravelech jezdit, říkám si, zda má vůbec smysl vydržovat si XC bajka.

          0 0
          • jecnak  

            Je otazka, jak moc te to bude bavit. Sam projedu na CX dost, ale zabava to mnohdy uz neni. Zvlast do/z vetsiho kopce v kombinaci s velkymi koreny nebo kameny je to vyslovene opruz.

            0 0
            • nomecz  

              +1 s tím že bych doplnil že nejhorší je to fakt dolekopcom v kořenech/kamenech

              za mě kombo cx(2 sady kol) XC/maraton Full a něco 160 + do praku a máš pokryto vše

              0 0
            • Martin  

              Pro mě hlavně z… do kopce to ještě jde, ale z kopce se bojím i na bajku, takže nahoru terénem a dolů asfalt, pokud to jde :)

              Ale gravel mě baví, výměny za silničku nelituju.

              0 0
              • jecnak  

                Myslel jsem to prave tak, ze te to nebude bavit z/do kopce na tech korenech a sutrech.

                0 0
              • Bruca  

                Já bych se na bajku taky z kopca bál, kdybych měl diravy střed u klik a musel to kolo kvůli tomu pořád jen strkat před sebou :-D

                Me baví cyklokroska s 27,5" koly.

                Jo, odkud máš ten dres? :-D

                0 0
                • Martin  

                  ebay nebo ali, přesně nevím :) už ho mám snad 4. sezónu :)

                  0 0
          • novas752  

            Když 2 kola, tak cx/gravel + trail full.

            Když 3 kola, tak silnici, xc hardtail a enduro. :)

            1 0
            • blue.sun  

              Trail mě nebere… Takže asi skončím u silnice a XC HT, ten mám teď.

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tromboonen  

      Do Roubaix sl4 s rafkovýma brzdama se 33 mm CX plášť s terénním vzorkem těsně nevleze u můstku brzdy, dole za sředem nějaký místo má, ale na velký bordely by to nebylo (bahno a nečistoty), u kotoučovýho to bude možná ještě o kousek lepší/víc místa, ale nějaká sportovnější CX bude za lepší cenu a výsledek skoro stejnej, možná váha malinko vyšší. Šel bych do ní, jak říkaj kluci, ale ne 1×X, to na silnici není ono, 2×11 s kompaktem, můžeš vždycky měnit převodníky a kazety kdyby něco.

      0 0
    • UltraInfra  

      Takže zatím cyklokoska a silniční kola. A řešíte nějak převodníky? Na cyklokrosce 46/34, na silnici kompakty (50/34)?

      0 0
      • tomxxx  

        necháš cyklokrosový kliky 46/34 a k tomu kazetu 11–32 nebo 11–28, to do těžka stačí. Je to dokonce těžší než kompakty a kazeta začínající 12z pastorkem, což se na silnice v době desítek osazovalo docela často (teď o tom nemám tolik přehled, jestli je to tak běžný i na 11sp)

        0 0
        • mikub  

          Bohužel není.

          SRAM na to úplně rezignoval, Shimano pouze 12–25, jinak všechno začíná na 11.

          0 0
          • tomxxx  

            proč bohužel? já v tom nevidim moc výhodu, ale na kole sem to měl, neřešil sem.

            0 0
            • mikub  

              Protože převod 50×11 je mi vcelku naprd. Kazeta 12–28 na 11sp by u mě našla uplatnění víc (aneb ten 11z pastorek bych rád vyměnil za 16z). Bohužel výrobce můj soukromý názor nezajímá, takže jsem odkázán na 12–25 :)

              0 0
    • UltraInfra  

      OK, díky za názory :-)

      0 0
    • AussigBiker  

      Chces dat pade za karbon? A chces hydraulicky brzdy? Tak to si priprav tak 70–80 tisic, co jsem tak zkoumal. Pohledej Canyon – ten ma gravel i cx (u Canyonu se da dost usetrit).

      Jinak treba Trek Checkpoint (novej gravel bike 2019) levnejsi na 105 + hydraulicky brzdy +/- 76 tisic. S lepsi vybavou SL6 96 tisc.

      Otazka je, jeslti gravel nebo CX, to asi podle goemetrie, posedu. Endurance silnice nemaj takovou pruchodnost pro sirkoky plaste, CX vetsinou mivaj do 35c a nemusi mit pripravu na montaz nosicu a brasen. Trek Checkpoint ma pruchodnost pro az 45c, moznost dat az 4 drzaky na bidony, karbon ma pouze zadni IsoSpeed (hlinik myslilm i vpredu), moznost montaz zadniho nosice, vpredu pripravu na montaz nosicu pro brasny na predni vidlici, karbonovej ma na horni roure srouby pro brasnu.

      Zalezi co chces, jeslit nejak hodne siroky plaste, tak spis gravel, pokud stacej plaste 33c/35c a neresis montaz vsemoznejch nosicu a brasen a nevadi kratsi posez, tak CX.

      0 0
      • tomxxx  

        ale hovno, třeba novej cube cross race na ultegře v karbonu má MOC 62 tisíc. Na ultegře elektrice s karbon ráfkama za 99.

        Ale pravda, dvě sady kol, karbon, hydraulika, za 50 to je utopie.

        0 0
        • AussigBiker  

          Jasne, ale 62 tycek furt neni padesat. A dve sady k tom za tu ceny, to se bude muset sehnat tiskarna na penize :). Chce to proste pohledat, jeslti je ten Cube z 62 tisic, tak se slevou 3–6 tisic co ti daj za zpetatni to je prijmena cena za karbon.

          Ja kdyz zkoumal sterkolet, tak Spesl, Trek Cannondale mi prislo, ze karbon + hdyraulicky brzdy zacina okolo 70 letosni modely. Jiny jsem moc nezkoumal, pac tyhle znacky ma kram co mam 500 metru od baraku. Uznavam, jsou ty nejdrazsi znacky na trhu :)

          0 0
      • nitraq  

        Za pade se dá ve výprodeji – https://www.rutlandcycling.com/…black_378759

        0 0
      • tomxxx  

        A canyon neni co bejval. Třeba Inflite se cenově blíží CX od spešlu, scottu, treku… jak dostaneš někde slevu, tak už si na ceně canyonu.

        0 0
        • AussigBiker  

          Koukam, Inflite jo a navic mi jejich web pred mesicem hlasil, ze zlutej uz neni a nebude :).Grail CF 8.0 za necelejch 70 tisic je na Ultegre. Trek Checkpoint SL5 na 105 cenikove 76. Takze vybava u Grailu o level vejs.

          0 0
          • tomxxx  

            tak zrovna grail je dost diskutabilní, já bych si to nekoupil ani za super výhodnou cenu. pro mě je to hnusný jak prdel, navíc si tam nedám jinej představec a jiný rodla, to by byl pro mě docela problém. Navíc ani vejšku rodel pořádně nenastavíš, pokud tam nechceš mít hrb, což u tohohle rámu je docela škoda.

            0 0
      • khonza  

        Za mě doporučím tohle SUP

        Jel jsem na tom v Jedovnici a je to pecka. Jako silnička super. A pak jsem to vzal i na štěrk a neměl jsem s tím problém.

        A cena slušná – za 58 karbon s hydrama nebo za 75 ultegra

        0 0
      • Blunderbuss  

        TREK Checkpoint v hliníkovém provedení podle všeho nemá vůbec ISO speed. Ani vzadu, natož vpředu. Karbonový má jen zadní.

        0 0
    • UltraInfra  

      OK, takže bych mohl slevit na hydraulice a pořídit mechanický…Před­pokládám, že to už se tady asi řešilo – výhody, nevýhody. Pohledám…

      0 0
      • novas752  

        nevyhody mas stejne jako u mtb mechanik, na cyklokroskach uz taky nejakej patek jsou. Jednopistkove nebrat, dvoupistkove nektere jsou slusne, treba TRP Spyre.

        Vyhody je to levnejsi (hlavne ty hydraulicky silnicini dualy jsou hrozna palka).

        0 0
        • Bruca  

          A co semihydraulicke trp hy/rd? Nějaké zkušenosti nejsou? :)

          0 0
          • novas752  

            Tak na tech jsem nejel ani je nemel v ruce.

            0 0
          • gemini  

            Já je vozím na krosce a celkem spokojenost – mých 100+ to ubrzdí celkem s přehledem, ale je to pořád kompromis – hydraulika je prostě hydraulika…

            0 0
            • Bruca  

              srovnání třeba s BB7 nemáš?

              docela mě lákají, ale počkám asi ještě rok, a pak to vyměním rovnou i s rámem a řazením. přeci jen to má cosi najeto a rám a řazení jsou už poslední věci, které jsou na kole původní :-D

              0 0
            • gemini  

              Nemám, nic jiného krom HYRD a hydr. shiman nejel…

              0 0
        • bezdratova.sprcha  

          U MTB ty rozdily budou znatelnejsi kvuli plastum. Prece jen brzdne schopnosti 40mm a 2,2" plastu jsou truchu nekde jinde. Jakmile jsi schopny kolo hodit do smyku, nema cenu zvysovat brzdnou silu. Hlavni vyhodou hydrauliky pak je lepsi chod paky, respektive nemusis za ne tak silne tahat jako za mechaniky (coz oceni hlavne ti, co se drzivaji jen za paky).

          0 0
        • Vilém  

          Jednopistkove nebrat? Tak zrovna jednopistkove BB7 povazuju za lepsi alternativu nez Spyre, ktere jsem hodil do kouta, jak me sraly.

          0 0
      • jIrI___  

        Hydrauliky jsou oproti mechanikám lepší ve všem. Kromě ceny teda.

        0 0
    • khonza  

      a co takhle něco z Planet X

      třeba tohle

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Fazzy  

      Oživím to tady.. Uvažuju nad koupí druhých silničních zápletů na krosku. Určitě je tu moře lidí, kteří to tak praktikujou. Zajímal by mě reálný rozdíl z pohledu rychlosti mezi jemným CX pláštěm 32–35 mm na nějakých 3–4 barech a klasickým silničním pláštěm šíře 28–30 mm, jetým na stejným kole. Jezdíte to, protože je škoda ničit CX plášť dlouhým švihem po asfaltu nebo je silniční plášt fakt znatelně rychlejší? Máte to někdo vypozorovaný na průměrce?

      0 0
      • Martin  

        Sice ne CX, ale gravel, nicméně rozdíl mezi MTB záplety obutými do Triggerů 38 mm na mlíku a CX záplety Ksyrium Allroad obutými do 28mm Contíků Ultrasport je dost citelný i u lemry jako jsem já. Silniční prostě jedou líp. Přesná čísla nedám, moje časy třeba do práce mají celkem rozptyl i na jednom typu kol.

        A jako bonus zbytečně neojíždím pláště se „vzorkem“.

        Za mě ano, dvě sady zápletů jsou dobrá věc.

        0 0
      • nomecz  

        33mm Maxis mud wrestler vs 28mm Swalbe pro one a je to sakra poznat, kola stejna

        0 0
      • tomxxx  

        Ja rozdil az tak nepozoruju, samozrejme rozdil je, ale delam to hlavne kvuli hoblovani plastu. CX mizej pred ocima. Ja puvodne zapletl druhe zaplety, ale nakonec na nich jezdim oboje – leto silnice, rijen – unor CX. Ale je to tim, ze jedny zaplety mam ultra sracky a druhe docela dobre.

        0 0
      • gemini  

        Ja si na krosku pořídil 2. záplety na střídačku cx/silnice s 30mm pláštěma a záhy po nich čistokrevnou silničku:-)

        0 0
      • khonza  

        Mám na Nineru lehká silniční kola s plášti Continental grand sport race 700×28c (reálně na 15mm ráfku 30mm). S tím jezdím hlavně silnici a případné štěrkopolní přejezdy – tudíž vyšší tlaky.

        Na druhé sadě (Fulcrum Red Power HP 2015) mám Panaracer gravelking sk tlc 700×43c – to už jsou bačkory. Největší rozdíl je v pohodlí na štěrkových a kamenitějších cestách – Contiky mě řádně naklepou a Panaracery jsou jak na fullu i při trochu vyšším tlaku. Připadne mi že na horším povrchu jedou líp jak po silnici.

        A zásadní rozdíl je právě v rychlosti na silnici – Conti jedou jako prase. Panaracery nejsou špatné, ale jen do doby než se máš držet někoho ze silničním kolem/pneu – prostě mu nestačíš. A taky vzorek mizí Gravelkinga mizí na silnici před očima. Kompromisem byly Challenge Paris-Roubaix (měl jsem dvě levnější řady Race a Plus) a ty jedou pěkně po silnici a v terénu jsou dost pohodlné i na vyšších tlacích. A ten minivzorek slušně drží. Daly se použít i jako jediné pneu skoro všude – jen jsou velice náchylné na říznutí (2ks – oba do 200 km od novoty) a rychle se ojíždí (než jsem je řízl vzorek už se začal ztrácet).

        Ty Contiky už dostaly fest zabrat i v ostrým štěrku, makadamu a podobných laskominách a není na nich viděl že bych někde byl – když je umeju tak je prodám jako „nejeté, pouze nasazené“, a to mají kolem 1000km.

        Conti ještě o kus rychlejší než nabušené Challenge.

        Nejhorší je že pak zjistíš, že ta silniční varianta CX nebo Gravelu není ono. Jede to líp než CX pláště, ale jak někde zkusíš čistou silnici tak poznáš že ji chceš. Tu geometrii a lehkost neokecáš. Pořiď si silničku – i starší (někdy za cenu kvalitních silničních výpletů schrastíš celé kolo) a budeš mnohem spokojenější.

        … sorry za román, nějak mi to ujelo (já už doma slepuju RB RR1100R)

        0 0
        • Fazzy  

          Naopak, díky za užitečný román :) další kolo by bylo nejlepší řešení, ale i kdybych na něj měl, nemám ho kam dát. Počítal jsem nějaký kompromisový záplety do 10 000. Teď mám obutý hutchinsony black mamba 34mm. Hodně nízkej vzorek, nevnímám, že by mě nějak pocitově brzdily, ale dezen se ztrácí hodně rychle. Navíc pořád je to guma foukaná do 4 barů, takže pohodlná, ale žádná velká agilita. Trasy po solidním asfaltu kdy nastoupám do 800 m, jezdím průměrem 25–27 km/h, když se neflakám. Takže kdybych pošetřil CX pláště a ještě bych se průměrem dostal někam ke 30 km/h, tak mi to za investici stojí :) ale kdyby to mělo bejt +/- stejný a jenom mě to naklepe, radši budu pořád kupovat nový mamby.. echt silnici možná někdy v budoucnu :)

          0 0
      • Fazzy  

        Tak první test „silničního setupu“. Je to málo na nějaký závěry, ale vypadá to, že rozdíl mezi CX Mambou 34 mm a Grandprix 5000 32 mm, udělá na průměrce cca necelý 2 km/h. Kdyby teda byl někdo na takovou věc zvědavej jako jsem byl já :)

        0 0
    • t29  

      Kolem 50k bys mohl pořídit Felt VR5. Osobní zkušenost mám ale jen se starším duralovým modelem.

      0 0
    • Chlebovnik  

      A jak řešíte převody?

      Já jezdím jak silnici (pláště 25 TL, převody 52/36+11–30), tak XC (29" pláště 2,1" – 2,3", převody 34+10–42) a nějak si nedokážu představit přehazovat mezi silničními plášti 25 – 28 a gravel plášti dejme tomu 38 – 42 bez změny převodů. 36/30 na gravelu bych jako nejlehčí určitě nechtěl a na silničce zase 52/11 využívám často, takže výměna převodíků za kompakt nebo subkompakt je nereálná.

      0 0
      • Martin  

        Na gravel kolech mám kazetu 11–34, na silničních kolech 11–30. Převodníky 50/34 mi stačí, na gravelu nejezdím těžší terén.

        0 0
      • gemini  

        To je právě důvod, proč je ke krosce ideální silnička – převody a i geometrie kola…

        Např já třeba na krosce vozím sedlo kapku níž než na silničce – nevím proč, ale v terénu mi to tak vyhovuje víc…a ani se na ní tak nepoložím jako na silnici – a protažení posedu mi zase nesedí v terénu..

        Netvrdím, že se na tom nedá jezdit po silnici, ale když jedu s někým, kdo fakt jede, je to na krosce rozhodně větší očistec než na silničce:-)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • khonza  

        Převody mám 52–36 na klikách.

        Na gravel kolech kazetu 11–34

        Na silničních kolech mám 11–26

        0 0
      • sparrow_cz  

        Myšlenka dobrá, ale ve skutečnosti ten rozdíl mezi 25 a 40 mm plášti s ohledem na převody je minimální. Zkus si to zadat do bikecalc.com a uvidíš.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Chlebovnik  

          Nepochopil…

          To podstatné, co se mění, přeci nejsou pláště, resp. jejich obvod, ale terén, resp. jeho sklon. Na silničce je 36/30 zcela dostatečných, na gravelu to chce MINIMÁLNĚ 1:1. Stejně tak pokud mám možnost měnit záplety, asi na gravel kolech nebudu tak často drtit 52/11, takže bych zbytečně tahal nepoužitelné převody.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.