Jaké silniční plášťové ráfky?

107 nepřečtených
  • javormartin

    Chtěl bych si zaplést nějaké nové kola na silnici. Náboje mám DT 240 na 28 drátů. Jen vybrat dobré ráfky. Jsou 2 varianty, buďto vyhrají plášťové nízké hliníkové, tomu se přikláním nejvíce.

    Vážím 74 kg, chtěl bych tuhé a lehké ráfky, ale aby vydržely běžný provoz :) Aby nebyly úplně moc náchylné na rozcentrování atd.

    Zaujaly mě ZTR Alpha 340, nevím jestli mají nějaké výraznější limity co se týče tlaku, nebo hmotnosti.

    Dálaším favoritem jsou DT RR415.

    Jaké jsou ještě další varianty a co by jste doporučili?

    Varianta č. 2 je koupit z číny carbon ráfky na 28 děr. Ty by byly samozřejmě galuskové, nicméně plášťová varianta je mi bližší, že bych na těch kolech i trénoval…

    Díky

    0 0
    • jecnak  

      Alpha 340 jsou fajn rafky, ale rekl bych spis zavodni a spis jen pro bezduse. Mel jsem na prvni verzi (vazily kolem 340–350g) zapletene kola 32+28der, American Classic naby, cxray draty. Zadni rafek po case popraskal kolem niplu. Dneska jsou tezsi a snad by mely vic vydrzet, ale dal zustava tenoucka bocni stena rafku, tj asi se celkem brzo obrzdi. Dal zustavaji problemy s poklesem napeti dratu pri max tlaku. Na nekterych forech se psalo o vyskakovani klasickych dusovych plastu z patek – dokonce s tim mel nekdo problem i tady. Ja s tim problem nemel, ale s dusemi jsem jezdil jen par set km a pak jsem presel na bezduse.

      Pokud nehledas neco primo na bezduse, asi bych se poohledl jinde. Velka klasika jsou OpenPro CD od Mavicu, ktere jsou proverene, celkem lehke a s CD upravou brzdne plochy vydrzi hrozne dlouho.

      0 0
    • Singlespeed  

      DTéčka jsou masakrálně drahá. Asi bych zkusil Remerx Alcyon, hmotnost +/- stejná jako u DT, cena 4× nižší, spolehlivost o.k.

      0 0
      • McBlacky  

        trochu papír ten alcyon :/

        0 0
        • Singlespeed  

          Při zapletení 32 běžnými špicemi mi Alcyony na zimáku drží dobře i v lehčím terénu. Záplety Alcyon + 20/24 plochých pevných špic Mavic vepředu/vzadu mi drží na silnici skvěle už třetí sezónu.

          0 0
          • mastihuba  

            mne tahle kombinace vydržela 500km a jeden kámen zboku. Pak už to lítalo jeden za druhým.

            0 0
      • vladaza  

        Dopředu Alcyon, dozadu Rapid /oba 28 děr/, tak to mám aktuálně objednané v Remerxu pro svých cca 85 kg. Dopředu zeslabované 1,8, dozadu dám na stranu kazety plný dvojky, na druhou nejspíš plný 1,8.

        0 0
    • Cavendish  

      Vykopnu mrtvolu. Hledám silniční ráfky s váhou okolo 400g a cenou cca 2000Kč za kus. Koukal jsem na BOR 373, ty mají vnitřní šířku necelých 14mm a já bych rád 17mm. American Classic RD2218 jsou asi jako ZTR Alpha 340 moc slabé na zapletení 24/28 pro 80Kg jezdce že? Nějaké další alternativy? Děkuji

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tromboonen  

      Trochu jinej pohled: já vybíral spíš kompletní kola (Mavic, Vision atd.) Vono spíš záleží na drátech (straight pull třeba? někdy pomůže dost, i vypadá), plus nábách (levnější maj hliní ořech co se hned ožvejká pokud tam nenastrkáš jehly kolikrát!). Tohle teda je čistě silinice/CX o čem mluvím. Pokud MTB nebo bezduče a extrémní používání, tak možná jinak, ale včeobecně bych se v případě výpletů doma nebo v servise bych se nedíval jen po ceně, třeba se vyhnul obecně neosvědčeným (Remerx a spol?) značkám, občas něco dobrýho, ale kdo ví… plus dohlíd na správný výplet s/bez podložek v ráfku aby ty niple „nevyhřezly“… to občas pomůže (kromě možná malinko težších, ale hodně rezervovaně dimenzovaných výpletů). Na MTB je to celkem levný i hotový záplety, jakž takž top, na silnici od 6–10 k nahoru? Vono to je furt hliník, ale už to celkem vydrží a má rozumnou skladbu, 20 k za prověřenou karbon Čínu co není náhoda, nebo 40k za top i když těžší, ale spolehlivou značku?

      0 0
    • Cavendish  

      Zdrávas, snažím se najít ráfky HED Belgium C2 v galuskové verzi. Bohužel všechny odkazy směřují do USA s cenou cca 130–140 USD. Nedají se sehnat u nás?

      Původně jsem chtěl ráfky Duke Cross Runner, ale ty budou na 85kg asi moc měkké.

      0 0
    • Cavendish  

      Zdravím, jaký je zásadní rozdíl mezi ZTR Alpha 340 a 400? 400 je asi jen trochu zesílena že? Stavím si na svých 82kg náhradní silniční kola a nevím, které vzit. Zaplést asi na 24/28 nebo raději 28/28 a podložky pod niple? Kde je kupujete?

      0 0
      • kubad  

        vem DT

        0 0
        • Cavendish  

          Díky, ale jaké? Mám v plánu těch 24/28 dratů (asi DT AeroComp). Zároveň to chci mít lehké. ALU niple dávat nebudu. Alphu jsem chtěl kvůli váze cca 415g. Budu tam vozit latex duše a pláště Veloflex Master 25mm

          0 0
          • kubad  

            DT RR411

            0 0
            • Cavendish  

              435g by šlo, ale 18mm vnitřkem mě dělá vrásky. Na 17c ráfku mají ty Veloflex přesně 25mm a já si nic navíc dovolit nemůžu. Musím mít ještě rozumnou rezervu v rámu a vidlici.

              0 0
              • Singlespeed  

                Tak potom Remerx Alcyon. 20 nebo 24 špic dopředu a 28 nebo 32 špic dozadu. U kazety bych dal silnější dráty, od kazety stačí lehoučké DT Revolution. Pokud použiješ kvalitní silné dráty, stačí 24 dozadu (vozím tak Alcyon zapletený do náboje Aksium už roky, váha=90–93 kg)

                0 0
                • jecnak  

                  Alcyony fakt ne. Horsi rafek aby pohledal.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Asi to lidé neumí zaplést. Já mám na ráfkách Alcyon několik výpletů na silnici i na gravel už od doby co přišly na trh a nemůžu si stěžovat, super.

                    0 0
                    • jardalee  

                      a nevis na kolik to dotahujes u kazety ,me prijde ze prave u silnicnich vypletu na 130mm je ta asymetrie jeste vetsi nez u 135mm u mtb

                      0 0
                      • Cavendish  

                        U karbonu je ti u kazety tak 125kg a na druhé straně cca 100kg. U hliníku tak 110kg a 90kg.

                        0 0
                        • jardalee  

                          jj diky no ja tedka delal vyplet na 130mm a udajne pevnej rafek mach1 a u kazety to teda bylo tak do 120kg a po vypleteni se u nytu objevilo neco divnyho :) takze asi tak kvalitni nebyl :) a pak sem teda zkousel jeste remerx dragon ale stribrnej a dotazeni do tech 110kg a teda okem bych si toho nevsimnul ale zkousel sem to vyfotit telefonem s bleskem a objevilo se tohle ,zajimavy je ze na cernejch to neni videt tam to maskuje ta cerna :) no a nejvic me udivilo ze sem byl v nakym cykloobchode a zkousel tam levny vyplety snad na jednostenym rafku a ty byly absolutne tvrdy ,ani nechci odhadovat na kolik to dotahli :),asi se zacnu soustredit nez na nytovani na Hřbet rafku jak je silnej

                          0 0
                          • Cavendish  

                            Jůůůů to jsem ještě neviděl :) Já mám silniční galdy dotažený 80 předek a zadek je tuším 85 a 110Kg. Ploché dráty 24 kusů.

                            0 0
                            • jardalee  

                              no me by ani nenapadlo to zkoumat a okem to fakt videt nejde :) ale ten mach prave na jedne strane jako kdyby ten nyt zkousel vylezt ven ale bylo to blbe videt ,tak sem to fotil s telefonem abych videl detaily to uz sem smazal ,ale pro zajimavost sem zkusil vyfotit ty remerxy a ono to ukazalo tohle :)

                              0 0
                          • kubad  

                            Remerx fakt nad 90 KG nenapinat :)

                            Stačí si najít max. Povolené napnuti drátu co má rafek povoleny to ti o něm hodně řekne

                            0 0
                            • jardalee  

                              jj :) no prave sem zkoumal jenom naky prumerny hodnoty ,tak sem si rikal ze to vydrzi a treba grand rock vydrzel hodne :) ,ale ten jejich novej gravel rafek vypada ultra pevne aji teda co se tyka napinani ,jinak asi fakt podle te steny ,se divam na ryde andra 321 a tam je videt jak je to hodne zesileny a max 1400 N

                              0 0
                              • Jezevec70  

                                Ráfek, který má 650g by už měl něco vydržet. :-)

                                0 0
                                • Cavendish  

                                  Ano, měl by. Ale u Remerx jeden nikdy neví :)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    a reklamace Remerx neuznává

                                    0 0
                                  • jardalee  

                                    no ja se radsi zacnu vyhybat mach1 :) prave hmotnost sem neresil a puvodne sem tam chtel dat mach1 dhg 540 coz ma byt velice pevny rafek ,bohuzel prave roztec ramu je jenom 130mm takze me bylo jasny ze to bude u kazety uz hodne napnuty a podle ruznych nazoru sem zkusil tak 110–115kg a prijde me ze to ty nyty lehce vytahlo z rafku :) no a prave ze mam dobry zkusenosti s remerxem tak sem to zkusil i snim a dal sem min tak 105 do 110 a evidentne je to taky moc :) az ted sem to tam nasel to ma byt 80–100kg :) tak priste no

                                    0 0
                                    • Honzis  

                                      hele já mám Macha Road Runnera a co ten vydržel … včetně jízdy po prázdným asi 40km, šotky, sračky v zimě. Já to měl dotažený „nějak“ od servisáka, pak to občas přetáh, pak ho přepletl na jinou nábu a samo napětí odhadem, třeba to je 70 já nevím, jede to dobře, nerozcentrovává se to, kašlu na to. U 32/36 drátů jsem nikdy žádnej tenzometr nepoužíval a vytrhaný kalíšky jsem měl u Open Próčka po 30+tisících km.

                                      0 0
              • Singlespeed  

                Ještě mě napadá Mavic Open pro. Ten ale seženeš jen na 28 a více drátů. Dopředu 28 drátů do sluníčka DT Revolution, dozadu třeba 14×Aerocomp + 14×Revolution.

                0 0
                • Cavendish  

                  Alcyon určitě ne. Měl jsem je zapletené 14×Race a 14×Leader a dva ráfky praskly zevnitř relativně brzo. Proto jsem se původně ptal na Alphu 400. Vnitřkem 17mm a váha je moc pěkná.

                  0 0
              • kubad  

                NoTubes má nízké patky a tím se zvětšuje objem pláště, takže mužeš mít na 17mm NoTubes ráfku větší šířku než na 18mm DT Swiss

                0 0
              • BTom1  

                Mám RR421 asymetric s vnitřní šířkou 20mm a je TLR.Ráfek s 32 otvory samotný váží 420g-váženo.

                K ráfku jsou squorx,prolock niple a podložky.Ty podložky pro 32 niplů váží 8g.Squorx alu niple váží 32ks/14g.

                Takže si to můžeš posčítat.

                Pokud ti mohu dobře poradit vem RR421 nic funkčnějšího za ty peníze na trhu není.

                Za mě spíš víc drátů než málo a silnější.

                0 0
          • Singlespeed  

            Dopředu stačí DT 411 symetrický 20 špic, dozadu DT 411 asymetrický 28 špic

            0 0
        • jecnak  

          +1

          0 0
    • Marskatin  

      Jezdí někdo na tomto ?

      A má někdo zkušenosti z bezdušovámi plášti na tomto ráfku? Profil vypadá slušně.

      0 0
      • jecnak  

        Zapletal jsem je a jsou dobre udelane a jezdkyne je jezdi bez problemu. Osobne bych si ale priplatil za DT R460, ktere funguji s TLR/UST plasti mnohem lepe – lepe drzi patka plaste v rafku bez tlaku a i naskakuje pri nafukovani.

        0 0
        • Marskatin  

          V normálních cenách je to prakticky nastejno, tady byla možnost 4ks(potřebuji 3ks) za 2500Kč (650Kč/ks) tak mě to zajímalo.

          0 0
    • HKou  

      Vite nekdo o nejakym aktualne sehnatelnym silnicnim bezdusovym (alu) rafku 20/24 der, lehcim nez RR411?

      0 0
      • JFtryall  

        Na hlinu 20–24 bych teda urcite nedaval.

        0 0
        • Cavendish  

          Kinlin 279 20/24 Pillar 1423 a drží perfektně. Zas to nepřeháněj

          0 0
          • JFtryall  

            Rozumne minimum rozhodne 24–28 a aspon trosku tuhy rafek, pokud na tom nebude jezdit 50kg jezdec. Ale zase nechapu smysl davat tezky alu rafek a malo dratu pri dnesnich cenach karbonu. 20–24 na lehcim hliniku by mi vydrzelo tak tyden. :-)

            0 0
            • Cavendish  

              Kazdej nemůže dát 5000 za ráfek

              0 0
              • JFtryall  

                Bohuzel kombinace levny, tuhy, odolny, malo dratu na hline uplne nefunguje. :-)) Ve finale je to drahy, kazdy na to prijde casem. Kdyz hlinu, tak vic dratu, primej vyplet a rozumny rafek. Ja na gravelu pouzivam bikovy XR331 a to je v pohode pro nejake plnohodnotne vyuziti.

                0 0
            • jecnak  

              Uz asi 15 let se dělaj Aksia s 20 děrama a jsou to jedny z velmi spolehlivych kol.

              0 0
          • kubad  

            pokud to není 60kg blecha dal bych 24/28 drátů – těch pár gramů za to nestojí

            případně i víc podle váhy

            0 0
        • Honzis  

          Ksyrie držej i s 20 drátama

          0 0
          • kubad  

            jenomže tam je to tak od začátku konstruováno

            0 0
          • JFtryall  

            Viz Kubad a Ksyrium je shit. :-)

            0 0
            • Cavendish  

              Aha :) chápu. Už nic neříkej ;)

              0 0
              • JFtryall  

                Mam na tom docela dost najeto a nechtel bych to ani za nic. Rozcinkany draty, super spatny aero, relativne tezky, drahej servis, nestandartni dily. Zakladni karbon na galde je cenove uz skoro stejne, ale vlastnosti tech kol jsou o mile jinde a spolehlivost i odolnost mnohem vyssi.

                0 0
                • ms82  

                  Karbon s galdama se da hur opravit na dovelene, kdyz nahodou pichnes. Jinak bych presel na galdy i na mem druhem kole a ve sjezdech bych se nemusel tolik bat.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Tmel sebou, v extremu knot a do kufru galdu s paskou na nejhorsi pripady

                    0 0
                    • ms82  

                      Stejne bych mel asi strach, ze po te provizorni vymene to nebude 100%. Paska na zbytky lepidla a nouzove podminky hotelu by se v tech rychlejsich sjezdech nemusely vyplatit. Mozna az budu lepit galdu parkrat doma, tak se prestanu bat.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        musíš proste doufat že to vydrží a nejezdit to až na plátno :)

                        0 0
                        • ms82  

                          Nj, letos jsem defekt jeste nemel, ale loni jich bylo pozehnane (vetsinou prorazena duse, nebo odlepena rychlo zaplata).

                          0 0
                          • McBlacky  

                            já za 15tkm na galdách schwalbe one měl jeden. To je akceptovatelné myslím :)

                            0 0
                            • ms82  

                              Jo, to by slo, kdyz to nebude mimo domov :D Jinak tech mych nula defektu letos je za 14.5k na kombinaci Conti GP 4/5000 (10k) a Veloflex galdy. (2k), zbytek je podvod z trenazeru :-)

                              0 0
          • McBlacky  

            To jo, ale horsi aero vlastnosti maj uz jen r-sys ;)

            Hranatej rafek ve vetsi rychlosti poznas hodne.

            Ty kola byly super, dneska uz to je prekonany.

            0 0
      • Cavendish  

        Jinak No Tubes ZTR Alpha 340

        0 0
        • HKou  

          Ty by byly idealni, jenze se uz nedaji rozumne sehnat (s vyhledem do budoucna uz vubec). Uz pred rokem je nejak v tichosti zarizli. Zajimavej je Kinlin XR-200, ten zase neni tubeless.

          0 0
          • vas  

            vsak Kinlin ma i modernejsi sirsi tubeless verze xr-22, 26 a 31, jen se teda spatne schani, v Evrope jsem je nasel jen na par UK shopech.

            0 0
            • HKou  

              Ale vsechny jsou tezsi nez DT, pak ma smysl zustat u DT, nejde mi nutne o sirsi rafek.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.