Jak správně mají být dotahnuté špice???

22 nepřečtených
  • GaGy

    Jak správně mají být dotahnuté špice???… Měnil sem ráfek a nevím jak fést to má bejt dotažený… Je na to nějaký systém jak u auta? U aut se dotahuje do kříže…

    0 0
    • Senoy  

      Síla předepnutí paprsků výpletu je daná výrobcem podle hmotnosti jezdce. Nevím, jestli je nějaká „univerzální“ síla předepnutí, která by se dala aplikovat na většinu kol. Určitě to zkušenější servisák dokáže zaplést bez tensiometru, ale majitel neví, jestli nejsou ráfky přetěžované a zda vydrží. Pokud budou předepnuty méně, bude výplet měkčí a nejspíšse zadek bude kroutit pod záběrem, předek pak pod kotoučovou brzdou. Při tvrdším výpletu může dojít k přetížení ráfku a možnému selhání, prasknutí.

      0 0
    • nox159  

      v českem manualu od park toolu mam psane

      prumerna hodnota sil v paprscích symetrickeho vypletu je cca 90kg u asymetrickeho 80 a 130kg

      ale jsite vychazej z toho co pise vyrobce rafku a dratu

      0 0
      • McBlacky  

        to se hrozně liší. U hliníku záleží na kalíškování a provedení niplu (klasika, fore, …). U Carbonu jestli to je vrtaný po vypečení (většina), nebo jsou díry opletený samostatně (Enve).

        je to celkem věda a bohužel to dělá 90% vlastností kol a rozhoduje jestli to je zfušovaný ´odborníkem´, nebo udělaný pořádně tenzometrem s ohledem na limity ráfků, drátů, váhy jezdce a jeho stylu jízdy.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Hnoj  

        90kg? Hmm, to ale záleží na jaký planetě :)))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.