• Jenda

    potreboval bych poradit – mate nejaky tipy jak pridelat kosik na lahev na trubku kde nejsou klasicky udelany zavity? vim ze na favorita kdysi existovaly jakysi objimky ale potrebuju to dostat na sirokou trubku na bika. diky za vsechny podnetny rady Jenda

    0 0
    • jano  

      v mototechne predavaju take kovove pasky ktore sa stahuju srobom ktorymi sa zaistuju hadice v motore…kamarat to tak mal lebo mal zavity len na jeden kosik. nevyzera to bohvieako a neviem ci sa robia take velke ako potrebujes…

      0 0
    • Honza z H  

      Možná by mohlo stačit ovinout 2 pásky z duše kolem trubky, slepíš velkou záplatou, přiložíš košík a stáhneš 2× silnější plastovou páskou. Flašku to udrží, akorát ji budeš muset opatrně vyndávat. Místo duše to můžeš omotat několikrát izolačkou, nejlépe tou samovulkanizační. Nebo navařit úchyty.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Krys  

      Podľa mňa je najelegantnejším riešením vyvrtať a narezať závit. Teda ak už je po záruke.

      0 0
      • martt  

        to by som nerobil. Tie trubky maju taku tenku stenu, ze tam zavit nenarezes. Navyse by som sa bal, ze ram tam praskne.

        Ak uz, tak by som ho vzal k nejakemu vyrobcovi ramov a nechal si tam navarit uchytky na drziak (potom asi aj prestriekat).

        0 0
        • zdenek  

          Tam se neřeže závit. Ani se to nemusí vařit. Jsou to většinou nalisované závitové vložky, takže síla stěny není tak kritická.

          0 0
      • wert_1  

        Sebevrahu .-)

        0 0
        • Volf  

          Já měl takhle přidělaný košíky na Favoritovi / samořezky 3 mm / a Favorit do dneška jezdí bez sebemenšího náznaku prasknutí. Jinak i u prasklin se vrtaly malý dírky, aby to dál nepraskalo. No ale nevím, jestli bych si dneska risknul vrtat do rámu. Na rduhou stranu do každýho rámu dělám dírku ve středový mufně, aby mohla odtíkat voda.

          0 0
          • Jenda  

            no to jo jenze stredova mufna a stangle jsou preci jenom dost rozdilny trubky:-)

            0 0
    • Jirik123  

      spesl drzaky dela firma twofish, ale u nas je asi nesezenes:-( twofish.biz/bi­ke.html

      0 0
      • VladaTP  

        To by nemel byt problem objednat treba pres eBay.

        0 0
        • Jenda  

          hmm – no tohle je hlavne dobrej napad kterej nebude problem i si vyrobit – ze silonu do toho dat z druhy strany matky a kosik udelat normalne sroubovaci a ten silonovej kus asi prichytim plastovejma elektrikarskejma svorkama

          0 0
    • tachmude  

      udělat to samé co výrobci rámu.vyvrtat díru a zanýtovat maticový nýt (se závitem).Dělá se tohle do tenkostěných materiálu.Potřeba je nýt s požadovaným rozměrem ( M5 neb M6 )+speciální kleště.

      0 0
      • Jenda  

        no asi by to slo ale ram je jeste v zaruce a vzhledem k tomu ze mi ramy dost praskaj tak toho se bojim

        0 0
        • Honza z H  

          To chceš dát na sedlovou trubku toho GT? To ti místní estéti neschválí :-)

          0 0
          • Jenda  

            ne chci to soupnout uplne dopredu zespoda na horni trubku abych v tom mohl pres zimu vozit akumulator – uz jsem to kolo sprznil rohama takze myslim ze tohle mu vic neuskodi:-)

            0 0
            • Honza z H  

              Tak ten akec je dost těžký, to bych radši měl čelovku s halogenem a aku v camelu. Na kole jenom ledku.

              0 0
            • vysmátej bajker  

              to radši vymysli jak by se dala přidělat přímo ta baterka.Co třeba nějaká brašnička do rámu na sucháč.

              0 0
              • Jirik123  

                taky si myslim, kosik je v tom pripade zbytecnej mezikrok.

                0 0
              • Jenda  

                o tastitce jsem uvazoval, nelibi se mi ze pod ni je vzdy desne dojebany lak, ale asi mate pravdu pridelam baterku rovnou na ram bez kosiku

                0 0
    • Martin  

      koupit normální košík, dále pak dvě plastové objímky, kterýma se přidělává bowden k rámu, košík k těm objímkám přilepit a finiš… tak jsem to měl na favoritu já ty objímky by měli mít v každém krámě v dost velkostech

      0 0
    • minikin  

      Len pre zaujimavost: Takto dopadla jedna z mojich uchytok na kosik (su tam original od vyroby ramu, ziadne home-made). Teraz tam uz nevozim nic, predtym iba AKU (voda v camelbaku)… Hmotnost bola maximalne okolo 0.5kg Kolko ma oloveny AKU od Sigma?)

      Skusenejsi mozno poradia, kto a kde urobil chybu… (vyroba? pouzivanie? kosik? prilis agresivna jazda v rozbitejsom terene?)

      0 0
      • minikin  

        Len dodam: ziadna nehoda alebo pad ktory by sposobil naraz do kosika sa neudiala.(aspon si na nieco take nespominam)

        0 0
      • martt  

        ked si pozries ake tenke steny ma zlomeny ram, tak sa ani netreba velmi cudovat :-)

        0 0
        • minikin  

          Vidis, a tu v diskusii sa pise, ze „Jsou to většinou nalisované závitové vložky, takže síla stěny není tak kritická“ alebo „vyvrtat díru a zanýtovat maticový nýt (se závitem).Dělá se tohle do tenkostěných materiálu.“

          Kde vidno tie tenke steny? Cele to je 5krat zvacsene, na rame je prasklina. Ked tam uchytky davali, hadam predpokladali, ze sa tam nebude vozit cukrova vata ale pol litra vody… Alebo uchytky na kosik su iba na okrasu?

          pre predstavu o rozmeroch, cely ram je tu: www.bike-forum.cz/…m/647953.jpg

          0 0
          • martt  

            ja mozem len zopakovat co som tu uz napisal, ze do toho GT-cka o ktorom sa zu bavime by som ziadnu dieru nevrtal.

            www.bike-forum.cz/…08171654.jpg

            A uz vobec nie zdola do prednej casti spodnej ramovej trubky kde sa ramy lamu najradsej. Vyrobca asi vedel preco tam tie uchyty nedal.

            Ak by som mal uz strasne nutkanie tam tie diery spravit, isiel by so s tym k niekomu co zvara ramy (vyrobca) a nechal si poradit tam.

            Imho su najlepsim riesenim tie predpotopne eska pasky ako pred 50 rokmi.

            0 0
            • minikin  

              No ved ja som zastancom toho isteho, nevrtat! Svoje foto som pridal len ako dokaz, ze tak jednoduche to nie je ani s originalnymi uchytmi (projektanti ramov by mali mat taketo veci riadne odsimulovane a odskusane, ked nechcu, aby sa im 4 z 5 vratili s prasklinami ako reklamacia po 2 mesiacoch jazdenia) nie to este s ich vlastnou vyrobou. Najma nie u MTB, kde su relativne silne otrasy a vibracie beznou sucastou jazdy.

              0 0
              • Jenda  

                no diky za tvuj prispevek, porad jsem jeste trochu o dirach uvazoval nicmene toto me definitivne presvedcilo ze se nic vrtat nebude – a asi pridelam kaumulator nejak rovnou bez kosikoveho mezistupne jak mi radi jini

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.