Instalace hydraulické brzdy Shimano BR-M575

71 nepřečtených
  • Kedrigen

    ahoj,

    potřeboval bych poradit. koupil jsem jeté kotoučové brzdy a mám problém při instalaci. zatím jsem nainstaloval pouze přední brzdu, ale toto je problém obecný. když jsem brzdu přimontoval k vidlici a dám tak kolo, pořád i když nebrzdím mi kotouč dře o brzdové destičky.

    1. jak se toto seřídí?
    2. dá se nějak regulovat, jak ztuha půjde brzda mačkat? zdá se mi, že jde

    dost zlehka.

    Dík

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • BigKarel2  

      když se ti nelíbí chod, neměl si kupovat tyhle šimana, sou to hrozný houby :D můžeš ji odvzdušnit a páku nastavit dál od řidítek..pak trošičku pocitově přitvrdí…jinak jak se to šteluje se tady píše každej den několikrát…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • RendyD  

      Jako drhne, nebo škrtá na jedné straně? Já 575 měl a byla tam mezera jako prase, dobře seřiditelné brzdy, zkus si pohrát s nastavením třmenu. K otázce tuhosti páky nechápu otázku, to, že jdou hydry lehce je snad jejich výhodou, ne?

      0 0
      • Kedrigen  

        jo, to máš pravdu, jen je to pro mě nezvyk a chtěl jsem pro info vědět, jestli to jde upravit. měl jsem mechanický kotoučovky a ty šly ztuha, ale vůbec nebrzdily. asi jsem je pořádně neroztáhl do základní polohy a proto je mezera mezi destičkami příliš úzká.

        0 0
        • RendyD  

          Zkus před nasazením desek a kola rozpáčit pístky tak, aby byly zároveň s tělem třmenu a mělo by to být s origo deskama v poho. Hlavně dobře seřiď třmen. A na lehký chod pák si brzy zvykneš a velice oceníš při dlouhých sjezdech.

          0 0
          • Kedrigen  

            včera jsem to instaloval a zvládl jsem to a nikde to nedře. problém je, že brzdy vůbec nebrzdí. do půlky zmáčknutí se nic neděje a pak to domáčknu až do konce a to pak brzdí úplně malinkato. těšil jsem se jak to na rozdíl od mých mechanických 10let starých kotoučovek půjde klidně hned do smyku a při větším zmáčknutí přední se pěkně proletím přes řidítka, ale smůla. neděje se vůbec nic. to moje starý mechanický jsou proti tomu zlatý. nevím co s tíám mám dělat. jsou to koupený jetý, takže nevim. doufám, že nejsou rozbitý.

            0 0
            • Vilém  

              Desky je treba zajet. Pak brzdit zacnou. Tedy pokud tam neni jeste nejaky jiny problem.

              0 0
              • Lada,s  

                Píše že jsou koupené jeté, ale nepíše jestli má nové desky nebo ne :-)

                0 0
                • Kedrigen  

                  desky nové nejsou. může to být deskama? nemůže to být zavzdušněný?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Muze to byt zavzdusneny, zamasteny …

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • RendyD  

              Tipuju zavzdušněno nebo zamaštěný desky. Odmasti kotouč a kup origo desky, nebo jsem používal SOS desky, brzdilo to skvěle… Pokud to nepomůže, dobře odvzdušni.

              0 0
    • Kedrigen  

      Tak jsem brzdy odvzdusnil a odmastil a porad to nebrzdi. Desticky jsem kotroloval a nejsou sjety. Dal jsem i novy vetsi kotouc. Nevim cim uz to muze byt

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kedrigen  

      tak brzdy jsou obě odvzdušněný, myslím že v pořádku. jdou mnohem líp než na začátku. jeden sjezd brzdila přední skoro jak bych si představoval, při plným zmáčknutí se přední zaseklo, ale pak začala pískat, zadní píská od odvzdušnění. při větším zmáčknutí, když by mělo kolo skoro flekovat, to začné hrozně pískat a účinek žádnej.

      0 0
      • saddik  

        Zkus být prosím přesnější v popisu chování.

        „jdou mnohem líp než na začátku“ – myslíš že se páka snáze zmáčkne (je měkčí), hůře zmáčkne (je tvrdší), nebo při stejné síle na páčce to víc brzdí?

        „při plným zmáčknutí“ – myslíš domáčknutí k řídítku nebo zmáčknutí vší silou (kolika prsty brzdíš)?

        Závisí pískání i na délce sjezdu – délce soustavného brzdění (rozuměj neupekl jsi to)? Třmeny máš vyrovnaný (po obou stranách kotouče stejná mezera) a kotouče rovný?

        0 0
        • Kedrigen  

          na začátku byly úplně měkký a šli lehounce až k řidítkům. teď jdou lehce do půlky zmáčknutí a pak je cítit záběr a jdou tvdě kousek. zdaleka ne až k řidítkům. domáčknout myslím vší silou a brzdim dvěma prsty. pískání je ihned jak vyjedu a prudce zabrzdim, pak už pořád a pokaždý. kotouče jsou nový rovný

          0 0
          • saddik  

            OK, takže za prvé bylo odvzdušnění, cos provedl, nejspíš na místě a hydraulický okruh by už měl být v pořádku a už bych ho nerozdělával. Na Tvém místě bych ještě jednou zkontroloval rovnost kotoučů a vystředění třmenů, jestli se to nehnulo. Za předpokladu, že ne, bude nejspíše stále problém ve stavu desek. Koupil jsi nové nebo nebo vyčistil/vypálil ty staré? Pokud máš ty staré – zamaštěné, mohlo se ti podařit jen očistit jejich povrch, ale s prohřátím brzd se uvolnila mastnota z hloubky materiálu a zas to brzdit přestalo. Pokud máš nové, mohls je už stihnout zamastit (mazals mezitím vidlici či řetěz sprejovým olejem apod.)?

            0 0
    • saddik  

      iritovaná poznámka:

      Kristova noho! U hydraulických brzd platí dvojnásob pořadí 1. diagnostika závady, 2. oprava. To už je tenhle týden třetí vlákno, co čtu, kde týpek bez zkušeností nepřesně a nejednoznačně popíše závadu brzd a hafo lidí hned od boku střílí vypálit, šmirglovat, odmastit, seřídit, odvzdušnit, vyměnit olej atd., aniž by se několika jednoduchýma otázkama dobrali k podstatě a příčině závady. Je přece diametrální rozdíl mezi tím, jak se chovaj zavzdušněný, zamaštěný a špatně seřízený brzdy! Nezkušení nechť se proto nejdříve zamyslí, jak celej ten systém funguje.

      Jako výsledek pak nezkušenej týpek několikrát rozebere celý brzdy, zase*e minimálně jedny desky olejem, druhý desky podpálí a celý si to zavdušní. Ve výsledku pětinásobek času i peněz v pr*eli. Kua lidi myslete!

      konec iritované poznámky

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vilém  

        Po bitve je kazdej generalem. Takze skoda, ze si se neobjevil driv, mohl jsi mu usetrit spousta casu, nervu a penez.

        0 0
        • saddik  

          Tak tohle vlákno teď vidím poprvý, nemůžu a nechci tu dřepět furt. Škoda to je, protože bych mu byl býval zkusil poradit rád. Neříkám, že by se mi to povedlo líp, koukám, že ses s lukasem snažil zjistit, o co jde, nemyslel jsem to na vás osobně, je to spíš takovej trend, co tu pozoruju. Svou reakci jsem úmyslně označil jako iritovanou poznámku, přočež je emotivnější.

          Nicméně nejde konkrétně jen o tohle vlákno, třeba tohle http://www.bike-forum.cz/…-o-radu.html (kde si za to může ale zakladatel sám svou zbrklostí) je totéž.

          0 0
      • Kedrigen  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Kedrigen  

        postupoval podle tvého návodu. byl jsem v servisu, kde brzdu zkusili a řekli mi, že je třeba je odvzdušnit. nikdy jsem to nedělal, tak jsem si to chtěl nechat udělat od nich, ale 600Kč na to nemám. proto jsem se do toho pustil sám. přečetl a zkoukl jsem návody jak na to a snažil jsem se to udělat. nebyl jsem dost opatrný to přiznávám, ale žádnej učenej z nebe nespadl. po té co jsem diagnostikovaný problém odstranil a stále se situace nezměnila se jen snažím přijít na to, čím by to mohlo být. špinavé destičky jsem nakonec vyměnil a kotouče odmastil.

        0 0
        • saddik  

          Aha, tak to jsem asi nahoře přehlédl (pokud jsi to psal), že Ti v servisu potřebu odvzdušnění potvrdili, a je jasný, že napoprvý (kdyby jen napoprvý) to může podělat každej. Nechtěl jsem říct, že bys měl dávat kolo výhradně do servisu nebo se do toho nepouštět, když tomu nerozumíš, ale hlavně by mě přišlo jako naprostá pakárna, kdybys to dělal zbytečně na základě unáhlených závěrů.

          0 0
    • Kedrigen  

      tak jsem včera cestou z práce došel ke zjištění, že po větším kopci, když se brzdy zahřejou, tak brzdí jak bych si představoval, ale za chvíli je to zase na prd. čím to je?

      0 0
      • saddik  

        Jakou máš směs destiček, organiky (polymer) nebo sintrovaný (metalický)? Bylo to na suchu nebo na mokru?

        0 0
        • Kedrigen  

          destičky jsou superstar kevlar a bylo to na suchu.

          0 0
          • saddik  

            Chování, co popisuješ, by odpovídalo spíše metalickým destičkám (i když se to může lišit podle výrobce a přesného charakteru směsi), kde to může být v přiměřené míře normální (zvlášť třeba u motorek je u závodních sintrovaných desek účinek za studena nic moc). Pokud máš organiky nebo je ten rozdíl opravdu výrazný, bude něco špatně. Projevují se tak obě brzdy?

            0 0
            • Kedrigen  

              jo obě, na obou jsou ty samý destičky. když jsou zahřátý, tak nepískaj a brzděj. když opět vychladnou, tak pískaj a nebrděj.

              0 0
              • saddik  

                Jo, Tys to ještě stačil editovat… Tak kevlar jsou organiky, kde by takové chování být nemělo. Ještě jsem se teda s takovým chováním nesetkal.

                Koukni, jestli nemáš kotouče obarvené do modra, může se to stát při přehřátí, kdy se zakalí (sice by dřív měly odejít organické destičky, ale kdoví), nebo když za nezajeté desky moc zabereš, kotouč se ohřívá nerovnoměrně a na ně některých místech se přehřeje.

                Následně, pokud jsi si jistý, žes ty desky nestačil umastit, bych je vyndal, ošmirgloval (může se stát, že od přehřátí je na povrchu zapečená skelná vrstva), odmastil kotouče, znovu to sesadil a zajel (z počátku s citem).

                Jináč fakt nevím..

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Kedrigen  

                  ok, zkusím to. smirglovat to asi co nejjemnějším papírem?

                  0 0
                  • saddik  

                    Tak nějak přiměřeně, od oka bych plácnul třeba 200–400 (ale nemám ty hrubosti úplně v oku), aby to aspoň trochu bralo, nemusí to být kdovíjak jemný…

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
    • Polopol  

      Čao, prosím vás, mám rychlodotaz. Teď mám na kole brzdy Tektro hdc 300 na tomto kole http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#… kotouče tam jsou 180mm, ale protože ty brzdy jsou úplně na h…o, chci koupit jiné. Konkrétně tyto http://www.kupkolo.cz/…70cm_z97080/ . Půjdou mi namontovat na kotouče co tam mám, nebo musí být 160mm jak je v popisu napsané PM160? Díky za odpověď.

      0 0
      • Vilém  

        Musis si nechat puvodni adaptery a pak sedet budou.

        0 0
        • Polopol  

          Dík za odpověď. Takže pokud to dobře chápu, tak adaptéry co mám na Tektra jsou stejné i na Shimano?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.