• pajan

    Mám takovej dotaz. Na netu jsem našel resp. na kolech CUBE véčkový hydry. Dříve jsem o nich už slyšel ale nevěnoval jsem tomu pozornost. Né že bych si je chtěl koupit ale zajímalo by mě srovnání výkonu jak s klasiskejma véčkama tak i hydr. kotoučema. http://www.eod.cz/…1-cerne.html Jak dlouho je to na trhu? Mě osobně to připádá jako blbost. Jezdí (jezdil) to někdo? Předem díky.

    http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?… zde je ten bike od CUBE

    Historii jsem procházel a o tomhle výmyslo tam nic nebylo.

    Anketa: Co si o nich myslíte?

    0x
    0%
    0 0
    • Neddy  

      Chápu to třeba na malých trialech, kde je obvod na ráfku dost malej a při brždění je tudíž potřeba větší síla, takže tam by se to hodilo… (kotouče by zbytečně přidaly na hmotnosti). Ale proč to dát na normální kolo vůbec nechápu… chudáci ráfky :-)

      0 0
    • kubad  

      Magura je dělala už hodně před rokem 2000 přesně ti to taky už neřeknu já je měl na kole v už roce 1996.

      Brzdí hodně dobře jsou hodně silné, problém je horší dávkování a další mínusy spojené blátem a vodou.

        
      0 0
    • Vilém  

      V dnesni dobe, tak akorat na trial.

      0 0
    • kali222  

      ja mam pocit, ze jsem je mel uz na monty b221 z roku 93–94,ale ruku do ohne bych za to nedal. byl to jeste ne-ahead.

      davkovani neexistuje, nejde pribrzdit prakticky. bud zatnes nebo nic :) a ze jsem jezdil od hs11 k hs33,ruzne a pritom stejne… treba „red line“ :) atp…

      nechtel bych to na normalni kolo, pri nejake potuckove sekci to byl kraval,ze ti co se stydi za pisknuti kotoucu, by museli jezdit kanalama.:D

      jinak hydraulicke vecko vypada uplne jinak!jen si nevzpomenu na vyrobce kua…byly v takove orange barve-tusim s nejakou hvezdou ve stylu USA army…vzpominejte

      edit…:ty roky by mohli sedet pac v 1996–97? byly prvni ahead(ne 1 1/8!) takove s masivnim eloxovym prestavcem v cervene.krasne to bylo krasne:)

      0 0
      • kali222  

        nasel jsem original knizecku" magura workshop" :) pro rok 1998. jsou tam uz race line(cernobila knizka) ale byly zlute pak jeste jedny zlute ale s telelem paky jako hs11 a uz i blue line. zitra muzu blejsknout :)

        0 0
      • CZiko  

        s dávkováním nemáš pravdu, takhle jak to popisuješ to funguje u mě na kole, když mám broušené ráfky… pokud je nebrousíš a máš je hladké (což asi na XC budeš), tak dávkování je naopak velmi dobré:-)

        0 0
        • kali222  

          :) no po 5 sezonach  na 20" asi teda kecam :)))). ne fakt ne.

          0 0
          • Vilém  

            Hm, tak nebyl brousenej, ale natrenej asfaltem:) Jinak mam magury na nekolika kolech a pri pouziti normalnich (ne trialovych) spalku, je davkovatelnost mnohem lepsi nez s veckama.

            0 0
            • kali222  

              ne nebyl :) mozna jeste nekde vyhrabu spalicky seriovy i trialovy ,ale pochybuju o tom :/ rozhodne ted nepoletim strachat:)

              0 0
              • kali222  

                jinak taky samozrejme ta „nedavkovatelnost“ alespon pocitove, souvisis s tim,ze na trialovce dlouho rafek rovnej nevydrzi-aspon me nevydrzel,ale ja byl pekne cunce :). takze brdice relativne daleko od rafku+pribrzde­ni=vysunuti pistku do pulky kdy skrta o koply rafek:D-dale zaflokovani a dal nic :)

                 
                0 0
          • CZiko  

            pochybuju že si někdo dá na XC měkké trialové špalky, na 20" HS koušou mnohem víc než na 26" a taky pochybuju, že jsi je na XC vůbec někdy jezdil:) takže mi to nevymluvíš, já mám zkušenosti z obojího:)

            0 0
            • kali222  

              a ja nekde pisu,ze jsem je na XC jezdil? ta brzda je proad stejna,porad se bude stejne chovat :)takze ji neverim : )) me ale slouzily dobre na 20"

              0 0
              • CZiko  

                já nikde neřekl, že jsi to napsal, ale že o tom pochybuji:) klidně si hraj se slovíčky, to je jedno… a právě o tom mluvím, že s tím nemáš dostatek zkušeností, ale tvrdíš mi tady, že na mém XC biku stály za starou belu, přitom jsi to jezdil jen na 20" kole:)

                0 0
                • Nimrod  

                  kucí, nehádejte se, stejně nic nevyřešíte… sice souhlasim s czikem, bez asfaltu to neni žádná jedovatá kotva, ale to je jedno, stejně jste se shodli, že si to zakladatel vlákna nemá pořizovat

                  0 0
                  • pajan  

                    Mno já jsem neměl v plánu si to pořizovat jen mě zajímalo jak to funguje a jaký to je a hlavně proč se to neuchytilo… To vše jsem se dozvěděl takže Všem DÍKY :-DD

                    0 0
                    • Nimrod  

                      já bych si taky moch někdy zapamatovat, na co se tazatel vůbec ptá a pak bych nepsal takovýhle blbosti, sorry

                      0 0
        • fousek  

          Taky bych rek ze davkovani bylo lepsi nez V-brake, ale ja  je mel na 26"

          0 0
    • kali222  

      tak jsem vyhrabala jednu starou mtb knizku -kupodivu ceskou :) a tam jsou popsany druhy brzd : )

       

      takze toto je skutecne hydraulicke vecko starbike- wendler

      0 0
      • radek  

        ja tyhle bzdy vzadu vozim cca 8let bez problemu, kdysi me staly asi 2000 penez, pouzivaji se tam Magura spalky

        0 0
    • CZiko  

      už jsem to tady kdysi psal, sice to má dobré dávkování (pokud máte hladké ráfky a ne broušené jako já – na fotce v profilu je ještě broušené nemám), ale uchycení na jeden čep je dost na houby, na vidlici se to kroutí, i na rámu se to kroutí… využívá se to nejvíc na ten můj biketrial kde máme uchycení na dva šrouby a ještě se často přidává masivní (ale lehká) podkova, takže se to nemá šanci kroutit:) Kdysi jsem HS vozil i na XC, nebylo to úplně špatné, montovaly se na meridu matts sport 700, ale na XC bych si je určitě nekoupil, když za ty prachy můžu mít i kotouče a navíc to seřizování je otrava (myslím na jednom čepu, u mě na kole to mám hotovo za pět minut)

      0 0
    • Bully  

      Predne jde o hydraulicke rafkove brzdy, ne o hydr. vecka.

      • prakticky nulova nutnost udrzby- bezproblemove „drzaky“, silny brzdny ucinek (± neco mezi veckama a hydr. kotouci)
      • klasicke vlastnosti veckovych brzd, takze horsi ucinek za mokra a v bahne, navic diky vyssi brzdne sile rychlejsi opotrebeni rafku
      0 0
      • fousek  

        nulova nutnost udrzby? no pokud sem chtel vyndat kolo, tak bylo treba bud vyfouknout kolo nebo rozsroubovat brzdu a vzhledem k tomu ze po nasazeni kola se to muselo vzdycky seridit, tak volba byla jasna. Navic spalky docela mizeli, takze kazdou chvili bylo potreba cely prasatka posoupnout bliz k rafku, takze sem nakonec kvuli ty snadny udrzbe presel z5 na v-cka s paralelogramem.

        0 0
        • Vilém  

          Tak to jsi nemel objimku s rychloupina­kem,ale nejaky historicky model na srouby. Nastaveni vzdalenosti od spalku resi bud imbus na pace, to u starsich typu a HS-11, nebo kolecko v pripade HS-33.

          0 0
    • dancing dog  

      Vzhledem k dešti sme zůstali doma, tak otevřu novej note book a mrknu na B-F a co vidim- téma co mě zrovna zajímá…

      Co říkáte na hydraulická Včka na crossu? Nabízí mi je za dobrou cenu kamarád, co má cykloobchod..právě pro větší účinek a dobré dávkování..v bahně a dešti na něm nejezdim…

      Je mi jasné, že na bajku s výhodou kotouče, na cross je nepovažuju za potřebný, ale ty Vhydry mi nepřijdou jako úplně blbej nápad, zvláště když sem větší váha, nebo jo?

      0 0
      • fousek  

        Aby ti nepretrli ram:-) Teda jestli myslis Magury HS

        0 0
        • dancing dog  

          :) typ přesně nevím, ale Magury to jsou… jen že nedávno jsem u něj v dílně koukal na kola v servisu a na nějakém bajku je zahlídl a ptal se ho na ně, tak je celkem chválil a nabídl, že pokud je budu chtít, dá mi je na crosku, na kterou mi zrovna vypletl další kola…a za dobrou cenu

          že jsou účinný a s určitejma špalkama neopotřebovávaj ani tolik ráfek…no nejezdim zvlášt na crossu nějaký šílenosti, tak nevim…

          rám je author airline, myslím, že už toho vydržel celkem dost, snad by vydržel i tohle…

          Tak nevím…jestli ta inovace by měla smysl nebo ne…

          0 0
          • fousek  

            No pokud budou za pul darma tak bych je vyzkousel. Ja ji mam v supliku jako takovou starozitnost, ktery se nechci zbavit. S tim ramem sem si delal srandu i kdyz ram favorita sem pretrh cantileverama

            0 0
    • smith22  

      Hydraulické ráfkové brzdy nejsou dobrá volba.Proč myslíte, že se to nechytlo?Kdyby to za něco stálo tak by toho co se týče nábídky bylo na trhu srovnatelně s ostatníma koncepcema brzd.

      Nevýhody – 1.Špatná seříditelnost třeba při mírně naraženém ráfku(má tendenci škrtat a ráfek)

      • 2.Velké poměrně znatelné opotřebení ráfku a špalků vlivem velké přítlačné síly.Tím

      pádem výrazně snížená životnost ráfku v porovnání s klasickými véčky.

      • 3.Poměrně špatné dávkování brzdné síly.

      Výhody-   – 1.Poměrně velká síla brzného učinku což je asi jedinou výhodou tohoto systému.

      Závěr – Obě koncepce – klasické véčka i kotoučové brzdy jsou na tom téměř po všech stránkách lépe než hydraulická ráfková brzda.

      0 0
      • Vilém  

        To je osobni zkusenost, nebo varis z vody?

        0 0
      • CZiko  

        většinou má tendenci škrat ráfek o brzdu a ne brzda o ráfek, takže to nevidím jako argument oproti véčkám… jinak mi celkově příjde, že vaříš z vody, tak jak tu píše Vilém:-)

        0 0
      • pepek  

        Nechytlo? Když se to začalo používat, tak jezdils ještě na koloběžce :-)

        0 0
      • Vilém  

        Jeste doklad, ze nejakou zkusenost s nima mam. Ty na modrem kole jsou vskutku historicke, odhadem tak neco kolem 93–95. Pak zmet funkcnich i nefunkcnich brzd ze sklepnich zasob a na zaver posledni prirustek od Nimroda, ktery ceka na vymenu hadice.

        0 0
    • kali222  

      ted jsem koukal do toho magura workshop-u : ) a maj tam i ty silnicni  :) jsem v realu nikdy nevidel :)

      0 0
    • ptrs  

      Nebyl by tu někdo kdo by chtěl levně nějaké hydrauliky prodat?Stačili by mě jen jedny čelisti klidně bez páky.

      0 0
      • Neddy  

        Kámoš mi je nedávno nabízel ke koupi, ale nyní je na dovolený. Až se vrátí a jestli si vzpomenu, zeptám se.

        0 0
      • Vilém  

        Muzu vedet nac je chces bez paky?

        0 0
      • Tomcat  

        jedny HS11  i s pákou,  bez objímek = na trialový rám, zadní,  třeba za 150Kč? ;-) ale osobní předání v Mladý Boleslavy

        0 0
    • dancing dog  

      Tak ty hydrauliky a cross, nějakej názor?

      0 0
      • roud  

        klidně je tam dej nevidim v tom žadnej problém… a brzdit to bude určo dobře…

        0 0
        • dancing dog  

          Já to tak nějak taky cítím, ale když mi to samé radí někdo, kdo má na bajku pevnou vidli, tak ted najednou nějak nevím … .-)

          0 0
          • roud  

            mno myslim že mezi pevnou vidlí a hydraulickejma brzdama je velkej rozdíl :O) jednu dobu sem o nich taky uvažoval ale kvůli mojí závislosti na DC sem šel na mechanický kotouče…

            0 0
            • dancing dog  

              asi si přehlídl smajlíka…já jen tak, si znám svám masochismem a touhou po utrpení a sebepoškozování… .-)

              naopak brzdy schvaluji, na fullu budou taky…poprvé kotouče na vlastnim kole, tak opatrně…

               

              co je závislost na DC ?

              0 0
              • Tomcat  

                na DC … Asi je závyslej Internetover sosač :o) , nebo na Ďečíně

                0 0
              • roud  

                DualControl :O) prej masochista xD nahodou možná příští rok koupim do zásoby jednu odpruženou vidli ( ale jedině s Lockem) xD xD xD

                0 0
                • dancing dog  

                  aha, DC..tak to mi naopak na kolo nesmí, myslím na bajka…páka má řadit nebo brzdit, ne obojí .-)

                  s tou odpruženou vidlí si to rozmysli, nakonec tu přestaneš bejt '' Já legenda''…

                  0 0
                  • roud  

                    Já nejsem žádná legenda :O) potvrdí všichn co se mnou jezdí či někdy jeli a že se jich už letos pár z BF vystřídalo :O) jinak jedna páka navšechno je praktičtější :O)

                    0 0
                    • Bully  

                      Mozna zrovna tobe sedi DC lip, kdyby byla nejak univerzalne vhodnejsi, jezdili by s tim vsichni.

                      DC jinak pochopitelne existuje i pro hydrauliky, ale ty jsi asi zavisly zrovna jenom na tech svych pakach :o)

                      0 0
                      • roud  

                        nn uvažuju o DC v hydraulici momentálně jedinej problém je že poslední model DC mi vůbec nesed (co se týče brzd) schánim proto ty samý co mám teď ale hydrauliky za nakej slušnej peníz…

                        0 0
      • Tomcat  

        zbytečný , jen to roztahuje vidlice , lehčí než kotouče to není, rafek se stále opotřebovává … prostě je to minulost vývojový článek

        0 0
        • dancing dog  

          Jak roztahuje, ten můstek/podkova?

          0 0
          • Tomcat  

            Vidlice a jedno jestli přední nebo zadní stavba :-)

            Jednak podkova nebyla vždy součástí u HS11 vůbec a u HS33 jen někdy. A ta podkova nepodkova , ty písty měli a maj kurevskou sílu. Prostě zmáčkneš a koukáš jak to cvičí s materiálem .

            0 0
            • Bully  

              Kdyz jsem jezdil jeste s Veckama, nebyl problem videt tohle cviceni na zadnich savlich i s nima. S hydraulickyma rafkovyma brzdama se to snad bez tech podkov ani nepouzivalo, i kdyz mozny to je. Ja to bez nich nikdy nevidel.

              0 0
            • Vilém  

              Uplne stejne roztahuji, zadni stavbu nebo vidlici, normalni vecka.

              0 0
              • CZiko  

                to si nemyslím, příjde mi že HS ji roztahují víc:)

                0 0
                • dancing dog  

                  TAK JAK TO TEDA JE ??!!

                  0 0
                  • Vilém  

                    Proste roztahuju stavbu jednak vecka, jednak HS. Co vic tady asi bez mereni nezjistime a stejne si dost dobre nedovedu predstavit jeho metodiku.

                    0 0
              • náčelník  

                Samozřejmě, zadní stavbu neroztahuje typ brzdy, ale síla tlačící špalky na ráfek.

                0 0
                • Bully  

                  Mas pravdu, nacelniku :o) A protoze vetsi absolutni sila je u hydraulickych rafkovych brzd nez u vecek, ram a vidlice se roztahuji vic u nich.

                  0 0
                  • náčelník  

                    Definoval bych to vhodněji asi takto:

                    Při stejné síle stlačení brzdové páky přitlačuje hydraulická brzda špalík na ráfek větší silou nežli brzda lanková.

                    0 0
    • kali222  

      nevali se -nyni- nekomu  jedna zadni? za rozumnou cenu? je jedno jestli s pakou na pravou, nebo na levou jsem zvykly na oboje : ) nemuzu najit adapter na nekotoucovy ram…:( a to kolo bych rad nejak dal dokupy,tak kdybych fakt nenasel…hodilo by se

      0 0
    • d_j  

      Moje zkusenosti s HS33:

      Montaz neni uplne jednoducha, presne receno serizeni. Nejak jsem si uplne nerozumel se zpusobem nastaveni vzdalenosti valce (ne spalku) v tech trmenech. Ale nakonec jakz takz jsem to zvladl.

      Problem trosku nastane, pokud ma clovek uzsi rafek a sirsi pneu. Pak jde kolo hur ven diky tomu, ze jsou spalky prilis blizko.

      Chod pak je vynikajici, tvar pak je pro me take skvely. Davkovatelnost je neni buhvijaka, oproti klasickym Veckum minimalni zlepseni. Brzdny ucinek o neco lepsi, ale take ne nejak moc – jako u klasiky zalezi na materialu a povrchu spalku/rafku.

      Celkove shrnuto: koupil jsem si je, protoze byly ve sleve a ja touzil mit neco extra :-) Jistym duvodem bylo take to, ze na mem ocelovem ramu nemam navarky na kotouce. Oproti klasickym Veckum to nejaky velky pokrok to neni, velka nevyhoda je ve slozitosti konstrukce a narocnosti serizeni. Klasika je take lehceji opravitelna (skoro vsude). Z meho pohledu je dneska volba spise mezi klasickymi V nebo kotouci. Jo a HS11 nemaji moznost serizeni vzdalenosti spalku od rafku na pace a maji podstatne horsi tvar paky. Pokud, tak jedine HS33.

      0 0
    • Bbrouk  

      Mám HS33 a dojmy jsou rozpačité – seřizování je docela alchymie a za mokra nebrzdí o nic líp než normální véčka.. příště půjdu do kotoučů! Jinak musím uznat, že brzdí dobře.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.