• conscience

    Zatím používám iPhone s mapy.cz, akorát je trochu problém s výdrží, jízdou v dešti, musí vydržet dost velké otřesy v terénu, taky při pádu bych měl obavy o zdraví toho mobilu. Čtu recenze, na sociální a jiné sdílení kašlu, je fajn si v mobilu posouvat či zvětšovat mapu, jak jsem pochopil s diskuzí, s tím mají Garminy problém. Ten Hammerhead má prý výborné mapové podklady (jezdím převážně v horách, silnice mě nezajímá), při odchýlení z trasy směřuje k nejbližšímu dalšímu místu na trase, což je super, uvítal bych snad už jen aspoň notifikaci příchozího hovorů, abych věděl, zda je to důležité a stojí mi za to vyndat mobilu batohu, kde bych ho v bezpečí vozil. V mobilu mám pro záznam puštěnou Stravu.

    Nuže, má s tímto přístrojem někdo zkušenost, případně jiná rada či doporučení? Děkuji.

    0 0
    • Delkim  

      Nikdo nemá? Koukal jsem teď na nějaké recenze a tahle navigace jako kdyby v podstatě neměla konkurenci, jak je výborná!

      Nově kompatibilní i s Varia radarem od Garmina. Koncept prodeje jako Canyon, pouze web bez mezistupňů.

      https://road.cc/…erhead-karoo

      https://www.youtube.com/watch?…

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • milan.v  

      Tak to si tedy s dvojkou pospíšili…

      https://www.hammerhead.io/…bars-in-2020

      0 0
    • Mike95  

      ahoj zvažujete někdo koupit si karoo 2 ?

      0 0
      • milan.v  

        Přišlo mi preorder s kaucí 99 babek, celkem za 399…

        0 0
        • Mike95  

          Jo o předobjednávce vím. A zvažuješ koupi. Já váhám jestli objednat nebo jestli počkat na jaro na nový Garmin.

          0 0
          • milan.v  

            Už ne, jsem maximálně spokojený s Garminem 830kou, tedy pokud příští rok nevylezou například s 940kou s nepatrně větším displejem… :-D

            0 0
      • yaourt  

        Možná bych do toho šel až mi doslouží „starý“ dobrý Wahoo Bolt. Koukal jsem na nějakou videorecenzi prototypového kousku a kdyby někdo už vlastnil Karoo 1, tak s přechodem na Karoo 2 zatím vůbec nic nezíská, software je tam stejný a bude chodit stejný na obě verze dokud to Karoo 1 bude zvládat.

        0 0
        • Mike95  

          Mě právě dosluhuje Garmin 520. Tak zvažuji Karoo 2, protože bych chtěl něco vetšího než je Garmin 530 a 1030 je pro mě příliš drahá. Nemá někdo z vás Karoo 1?

          0 0
          • Bedas  

            Teď mám 520 Plus, se kterým jsem víceméně spokojen. Co mě občas vadí je ten lag při procházení menu. Možná se to zdá jako malichernost, ale pro mě důležité.

            Tak jsem si Karoo 2 předobjednal, tak pokud vše vyjde jak má, tak ke konci roku snad dorazí.

            Celkem si mě Karoo získal tímto představením – https://www.youtube.com/watch?…

            Nakonec to má 45-denní lhůtu na vrácení, takže kdyby se mně nezamlouval, tak jim to pošlu zpátky.

            0 0
            • Hafan2  

              Tak dej vedet finalni cenu. Je tam jeste nejaka dan. Takze to je 399dolaru plus dan… taky o nem premyslim, ale posunul jsem to na jaro. Bud karoo 2 a nebo 830 uvidime

              0 0
          • trunk  

            Mám Karoo 1 a teď už i Karoo 2, takže jednička je v případě zájmu na prodej.

            0 0
            • milan.v  

              Děkujeme za nabídku, spíše nám sem napiš nějaké zkušenosti…

              P. S.: Jedničku bych už dnes nebral ani za zlomek původní ceny…

              0 0
            • Lukster  

              Tak to ses šťastný majitel jak čtu reakce na webu, že pořád posouvají dodací termíny… Tak šup sem se zkušenostmi a nadšením:)))

              0 0
              • trunk  

                Co by vás, pánové, zajímalo? Jsem nadšený uživatel úplně od jejich začátku. Kupoval jsem to hlavně kvůli navigaci a ta je výborná. Dvojku jsem chtěl kvůli pípáku, protože sem tam jsem přejel odbočku.

                Displej zdaleka nejlepší, co jsem kdy viděl. Baterie dostatečná, spousta funkčností, které ani nevyužiju (tréninky, radary apod.)

                0 0
                • BB  

                  V jakém software si připravuješ trasu, jak ji přenášíš do zařízení a zda umí reagovat na vložené coursepointy ?

                  0 0
                  • trunk  

                    Trasu dělám v mapy.cz a přenáším přes gpx. Funguje to 100%. Jezdím hodně terén a navigace funguje i když Karoo nezná cestu, která na mapy.cz je.

                    0 0
                • Lukster  

                  Jestli to frčí bez zádrhelů, přenos jízd, spojení s čidly, výdrž v reálu… Ale na některé odpovědi je asi ještě brzy. Držák by měl být lépe řešen, netrepe se na riditkach? Když jsi v mapě, můžeš pohybovat mapou? A rozdíl od jedničku kromě velikosti a vydrze? Dikas

                  0 0
                  • milan.v  

                    To rozdíly do detailu popisuje DC Rainmaker…

                    0 0
                  • trunk  

                    Zatím vše ok, ale nepripojuju žádné senzory, jen telefon.

                    Drzak drží

                    0 0
                    • trunk  

                      Pohybovat mapou jde libovolně po jejím odemknutí.

                      Rozdíl proti jedničce je hlavně ve velikosti a hmotnosti. Software (=funkčnost) je jinak skoro stejný.

                      0 0
    • milan.v  

      Recenze DC Rainmakera Karoo 2

      https://youtu.be/ZSejOzm4YJY

      0 0
      • milan.v  

        Hammerhead Karoo 2 In-Depth Review

        https://www.dcrainmaker.com/…-review.html


        Začíná to být velmi zajímavý počin…

        0 0
        • Milwa  

          Recenze zajímavá až sem: „Records your ride using GPS – up to 12hrs battery life“ To není zrovna moc, s navigací to bude ještě míň. Spojení s telefonem, případně nahrazení telefonu je ale super.

          Jak zjistit, jestli Garmin a Wahoo chystají něco na jaro?

          0 0
          • vik  

            Mas zase chute na neco noveho?:-)

            Vzdy byl dobrej zdroj fccid, ale wahoo ani garmin tam ted nic nemaj.

            0 0
    • milan.v  

      Karoo 2

      https://youtu.be/9BxwLHpn-VE

      0 0
    • milan.v  

      This is Karoo 2

      https://vimeo.com/451998670

      0 0
    • milan.v  

      Hammerhead už je ve World Tour…

      0 0
    • Bedas  

      Tak dnes mně dorazilo Karoo 2, ale naneštěstí má displej jeden vadný pixel a tak ho posílám zpět na výměnu.

      I přes tuto vadu jsou mé osobní první dojmy dobré co se teda zatím týká uživatelského rozhraní.

      Nicméně za cenu 400 babek, tzn. 9000 Kč asi nebude uplně pro každého, vzhledem k tomu, že za tuto cenu získáte pouze computer a držák. Zatímto u takového Garminu jsem za 9500,– pořídil Edge 520 Plus i se senzory.

      0 0
      • Mike95  

        uvažuji taky o objednnání karoo 2. Uvedená cena 400 dolaru je včetně dph a cla ?

        0 0
        • Bedas  

          Já to měl jako předobjednávku. Ale nemyslím, že pokud se to koupí přímo, tak to je jiné. Nicméně nic jsem už nedoplácel navíc. A dorazil do 3 dnů od odeslání z NL.

          0 0
    • milan.v  

      Detailní srovnání Karoo 2 vs. Wahoo Elemnt Roam

      https://youtu.be/3cKx5lWGwUQ

      0 0
    • mike-biker  

      Já jsem dnes vrátil EDGE 1030 Plus, mám EDGE 130 a navigace v Plusu mě tedy nenadchla, možnost zadat trasu někde na cestě je možná hodně kostrbatě, sice Garmin má hodně dobře propracované tréninky, ale já spíše hledám kombinaci cyklocomputeru s navigací. Mapy jsem tedy použil jen ty EU, Topo Czech jsem ani neotevřel, ale prostě jak jsem zhýčkaný z aplikace Mapy.CZ na mobilu, tak jsem předpokládal podobnou funkčnost v Garminu. No a to mě hodně rozladilo. Stejně tak i velké zejména výškové rozdíly u tras. Někdy to bylo i 20% a to je špatně. Porovnával tu někdo Karoo s EDGE 1030 Plus?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak trasu si naplanuju v mapy.CZ a pošlu ji přes mobil do Garmina. To je základ. Plánovat ji v garminu je fakt na nic. Ale tohle už uměl E1000 a možná i starší modely. Následná navigace je už o zvyku.

        0 0
    • milan.v  

      DC Rainmaker – review Karoo 2

      https://youtu.be/IViVRIFWWiA

      0 0
    • milan.v  

      Docela zajímavá funkce je možnost nechat běžet na pozadí některé aplikace, to se mi líbí.

      0 0
    • Kos_CZ  

      Škoda že nemá trochu delší výdrž na jedno nabití…

      0 0
    • Mikke  

      Tak já jsem pořád na vážkách. Pokud bych měl koupit nový cyklopočítač, tak asi půjdu do Karoo 2, které mě hodně zaujalo. Ale mám ještě možnost koupit od známého cca 3 roky starou Edge 820. Ušetřil bych hlavně peněz. S cyklopočítačem zatím zkušenosti nemám. Do teď jsem používal jen hodinky, které nejsou od Garminu a spároval veškeré aktivity na Stravu, kde mám zaplacený premium. Láká mě cyklopočítač hlavně skrze live segmenty a porovnávání vlastního výkonu a mapy, když si doma naplánuji nějakou trasu, abych nemusel každou chvíli zastavovat a vytahovat telefon z kapsy.

      0 0
      • BB  

        820 je hodně zastaralé zařízení z hlediska hw (obrazovka, procesor)

        0 0
    • Etern1ty  

      Tak jsem si udělal takové osobní testování, a to nový Bolt2, Edge530 a Karoo2. Nechci se tu nějak moc rozepisovat, recenzí je na internetu všude spousta, ale pro mě vyhrálo Karoo – je mi nejvíce sympatické UI, které u pro mě u Garminu prostě otřesné, navigace skvělá, moc se mi líbí funkce, že se můžete dívat jakoby ve 3D a ne jen shora. Displej je perfektně čitelný i na slunci, stejně jako nový Bolt, kdežto u edge jen odlesky. Když jsem měl takhle všechny 3 u sebe, tak jen karoo jsem cítil, že je z roku 2021, skvělý displej je samozřejmě vykoupen nižší výdrží baterie, kde to mám cca 10% na 1 hodinu používání.

      Pro mě tedy:

      1. Karoo2
      2. Bolt2 – taky jsem byl při porovnání s garminem spokojený, ale ocením větší displej, určitě zkusím nový Roam za pár let.
      3. Edge 530
      0 0
      • Bedas  

        Víceméně souhlasím, kromě „Displej je perfektně čitelný i na slunci“.

        Před pár dny, jsem jel na přímém slunci, které se plně odráželo od displeje do očí a viděl jsem naprosté kulové na displeji.

        Ale ono je to logické, když to používá klasické LCD.

        Nicméně i přes to, to není důvod, abych u K2 nezůstal :)

        0 0
    • milan.v  

      Nová funkcionalita – Climber

      https://youtu.be/nV6OIJ5i9zc

      0 0
    • nikolai  

      Zdar, ozivim tohle vlakno. Zitra chci objednat bud Karoo 2 nebo Edge 830. Vsechny recenze, co jsem cetl, rikaji, ze obe zarizeni jsou skvela – pulka doporucuje K2, pulka Edge.

      Pro me je prioritni featura navigace, takze se vice klonim ke K2 kvuli lepsimu displeji a moznostem navigace. Bezne planuju v Komootu, takze integrace s touto sluzbou je podminka.

      Maji zdejsi uzivatele Karoo 2 jakoukoliv cerstvou negativni zkusenost s K2, pro kterou by doporucili radsi vsadit na osvedceny Garmin? Diky za odpovedi.

      0 0
    • milan.v  

      Pod křídla SRAMu…

      https://bikerumor.com/…n-to-follow/

      0 0
      • maxus_aurelius  

        je otázka jestli to bude posun k lepšímu nebo naopak ..

        0 0
      • milan.v  

        Takže Shimano odstřihlo Hammerhead od funkcionalit spojených s Di2 sadami, tím si moc příznivců nezískají…

        https://youtu.be/iznFvwOfdjw

        0 1
        • virtualcop  

          Nepříjemné.

          Nicméně se Shimanu tak trošku nedivím, že je naštvané. SRAM koupil Hammerhead a hned první vyhlášení byla v tom smyslu, že nechají Hammerheadu naprostou svobodu ve vývoji, řešení nových funkcionalit a ble ble ble…

          Jelikož jsem samozřejmě registrovanej na Hammerhead fóru, tak sleduji diskuzi k řešení problémů, návrhy oprav či nových funkcí.

          Do té doby, než byl HH koupen Sramem, tak těch pár vývojářů, co velmi dobře komunikuje, odpovídala neformálně, rychle, ve smyslu, že většina smysluplných návrhů na nové funkce či opravy bude předložena k diskuzi, nebo že přímo se na nich intenzivně pracuje a v dalších firmwarech se to bude řešit (věc druhá je, že některé věci se nedořešily dodnes, ale to není podstatné).

          V současné době je skoro každá odpověď formou „zařadíme k diskuzi, ale v současné době jsme maximálně vytíženi prací na začlenění kompletního systému SRAM AXS, které má prioritu…“

          Přeloženo (nebo spíš si to tak představuji) – SRAM nám do toho víc než kecá (možná spíš dává nůž na krk) a musíme jako první vyřešit AXS, než budeme moci dělat něco jiného.

          Takže jako obvykle – pokud megavelká společnost s vlastními zájmy „spolkne“ relativně malou a nadějnou firmu s vlastním know how, obvykle to jde nějakým způsobem do kopru.

          A Shimano tyhle tlaky na upřednostnění integrace AXS asi vnímá a ani se jim nedivím, že se jim to nelíbí.

          Kdyby HH fungoval nadále bez zjevného a viditelného tlaku SRAMu na své sady, možná by to Shimano neřešilo. Tenhle tlak a upřednostnění vývoje pro SRAM je pro Shimano trošku podpásovka a začínají se vzpouzet.

          Samozřejmě nevíme, co ještě může být dalšího nevyřčeného v zákulisí, ale i kdyby nic jiného, tak i jen tohle asi jako důvod stačí.

          1 0
          • milan.v  

            Třeba pro mě to znamená jediné, vzhledem k tomu, že si nikdy na kolo nedám SRAM sadu, jsem spokojeným uživatelem Shimano sad Di2, tak Hammerhead škrtám ze svých úvah o novém zařízení…

            2 0
            • virtualcop  

              Já jsem odjakživa Shimáňák, jak v MTB sadách, tak v silničních (silniční řazení SRAM má pro mne „mozkově nekompatibilní“ logiku, MTB páčky mi taky oproti Shimanu tolik nevyhovují), Campu jsem měl desítkovou na silničce a s tou jsem se sžil v pohodě. Teď DI2 nemám (a vzhledem k ceně představené 12 sp. asi mít ani nebudu, protože si to neobhájím). Takže prakticky mne to i jako majitele Karoo netrápí.

              Možností je více (jak glosuje GPLama) – buď se časem nějak dohodnou a funkcionalita se navrátí. Nebo taky ne a může to HH defakto položit, protože předpokládám, že nějvětší podíl jeho zákazníků jsou silničáři, gravelisti, výletnici a komuteři a tam budou Shimano sady stále převažovat nad SRAMem, Campou, Rotorem apod. Jaký bude podíl Di2 sad si netroufnu odhadnout, ale klasických silničářů, nadšených hobíků i více méně závodících či trénujících hobíků to vozí dost. Opět i z nich lze vyfiltrovat dost lidí, kterým to asi nijak moc vadit nebude, protože primárně data z Di2 nesledují, nebo jen na úrovni stavu baterky (to samozřejmě bude chybět každému).

              No každopádně je to pro HH asi dost velkej průšvih, za kterej může asi poděkovat primárně SRAMu a jeho přehnaně agresivnímu tlaku na AXS a z toho vyústění v tuhle tvrdou reakci Shimana. Sám jsem zvědavej, zda to nějak dopadne a dojde nakonec k nějaké dohodě, nebo to nechaj „zaříznutý“ a tím pádem HH ztratí dost velké procento zákazníků. Problém je, že SRAM se z toho nepoloží, zatím HH na to může dojet úplně…

              0 0
              • JachymP  

                Tak tam jde asi hlavně o zobrazení převodu (na 2×11 nebo 2×12) a přepínání obrazovek tlačítkama Di2.

                Jinak Shimanu je podle mě úplně jedno, jestli Sram tlačí AXS do HH. Jim vadí to, že HH je Sram. Takže úspěch HH = úspěch Sram. Neúspěch HH = neúspěch Sram.

                Já tipuju, že se nedohodnou, Sram nebude z principu chtít platit Shimanu. Na MTB je Sram král, stouplo jim to do hlavy.

                1 0
                • Smazaný účet  

                  Přesně jak píšeš, převod a tlačítka. Sledování baterky není pro mě zrovna to nejpodstatnější ;-)

                  0 0
                • virtualcop  

                  Já mám podobnej názor – většina lidí spílá Shimanu, co to provedlo, já si myslím, že to vzešlo z arogance SRAMu a jejich evidentnímu tlaku na HH ohledně AXS (z těch diskuzí s vývojáři na HH fóru je víc než zjevné, že navzdory vyhlášení SRAMu, že nechají defakto vývoj a funkcionality úplně na HH a nebudou se jim do toho montovat, tak dělají pravý opak a tlačí na AXS až příliš).

                  Ano, jako majitelé na to asi mají právo, ale dokážu pochopit, že se to Japoncům nelíbí a udělali, to, co udělali. Takže rozbuškou nemusel být přímo ten fakt, že je to teď SRAMu, ale že SRAM chtěl primárně upřednostnit vývoj pro AXS (což prostě nepřímo potvrzovali v diskuzích i ti HH vývojáři, kteří najednou nemohli dělat nic jiného, protože musí pracovat na AXS jako maximální prioritě).

                  V kontextu je to prostě škoda, že na tom tratí funkcionalitu zákazník. Že s „arogancí“ obou největších „hráčů“ na trhu se asi jen tak nedohodnou, to mi bohužel připadá také jako fakt.

                  0 0
    • Kubiczech  

      Nejake dlouhodobější zkusenosti s Karoo 2? Garmin me sere, tak koukam po necem jinem. Spolupráce se Suuntem me dost nahlodala, konecne bych mohl pouzivat jen jeden ekosystém. Nezkoušel nahodou uz nekdo propojení se Suunto aplikaci?

      0 0
      • virtualcop  

        Mám ho skoro rok – Suunto Heatmap a propojení s jejich účtem se mi objevila po poslední aktualizaci firmware, funkčnost ověřit nemůžu, protože jsem nikdy nic Suunto neměl (nicméně podle DC Rainmakera to funguje, tak jak má – daj se stáhnout Suunto Heatmap – i mně to ukazuje pro ČR možnost stažení, pokud bych byl spárovanej s jejich účtem), zároveň se automaticky či manuálně přeposílaj data do té jejich aplikace.

        Já jsem jako turista a komuter (kterej bez navigace netrefí ani Václavák) naprosto spokojený – navigace je bezkonkurenční, oproti mému starému Edge 1000 asi tak o 4 třídy… Defacto hodně podobná, jako přes mapové navigace z telefonů ala Mapy,cz, Waze, Google Maps atd.

        Technické specifikace asi znáš, takže

        základní výhody

        • navigace – její rychlost přeroutování, logika navigace a upozornění (když si beru BT sluchátko, hlásí to i názvy ulic do sluchátek, bohužel anglicky, takže to někdy při složitějších či českých názvech ulic není zrovna extra srozumitelné).
        • displej – v podstatě jezdím na 40% jasu (v zimě stačí bohatě 20%) a je na něj dobře vidět v 99% situacích i při prudkém slunci, kvalita i jemnost opět nesrovnatelná i s novými Edge 1030 Plus (škoda, že tam nedali light senzor – při dobrém vyladění by to mohlo pracovat ještě úsporněji)
        • stabilita – na to, že je to andoid, tak se mi za celou dobu jen jednou jedinkrát (stovky jízd) Karoo 2 seklo (při navigaci se neustále opakovaly pokyny asi od začátku cesty a musel jsem ukončit jízdu a raději restartit). Jinak celkem dost stabilní (Edge 1000 se mi povedlo „zavařit“ mnohokrát a pomohl jen restart). K tomu v novejch firmwarech stále zlepšující se kompatibilita a funkčnost ze všemi senzory – někteří lidé hlásí občas klasické problémy, že se jim třeba při pauze nepřipojí senzory waťáku nebo DI2, ale celkově se to docela řeší a je těch stížností méně a méně, nicméně asi specifické kombinace senzorů někomu mohou dělat problémy. Já mám připojený HR, wattmetr, radar, kadenci a rychlost (vše ANT+) a vše mi naskakuje do několika vteřin a pak i bez výpadků funguje. Žádný problém.
        • vývoj a update každejch cca. 14 dní novej firmware, někdy jen právě s řešením problémů s čidly či nijak „viditelnými“ změnami, často úplně nové funkce a možnosti (nedávno prediktivní climber – i bez naplánované trasy dokáže při zapnutí funkce climber „předpovídat“ stoupání a rovnou ho vyhodnocovat.

        mínusy

        • klaicky výdrž – dostanu se se všemi připojenými čidly při navigaci tak maximálně na 9–10h provozu, každou hodinu ubývá tak 10–12% (hodně hraje roli podsvícení, hodně „žere“ radar a upozornění – jezdím většinou ve městě, takže radar upozorňuje často, bez něj bych řekl, že výdrž bude o cca. 15–20% vyšší. I tak mi výdrž na mé popojžďky bohatě dostačuje – pro nějakého ultra hobíka, co jezdí běžně a často více jak 10h denně to nebude ideální. Já obvykle nabíjím po dvou vyjížďkách, jakmile mi padne baterka pod cca. 40%.
        • žádné ‚IQ aplikace‘ třetích stran – i když se dá do Karoo 2 dostat dost aplikací z Androidu (sideload), jako třeba nahrávání obrazovek, spotify, různé tréninkové aplikace pro jízdu i na trenažer, je to trošku složitější a nemá to oficiální podporu a vývoj, takže třeba nějaké oblíbené „pole“, jako rychlé ovládání světel a radaru, různé pole s jízdní grafikou jako My Edge apod – nic takového není a nefunguje. I když se o podobném portálu s aplikacemi pro Karoo mluví už hodně dlouho, nic stále (pokud vím) není a asi ani nebude (taky dost záleží, jak do toho bude teď kecat SRAM, kterej Hammerhead koupil). Zase to znamená, že do budoucna asi bude kvalitní podpora pro Sram AXS systémy :)
        • výškoměr, respektive naměřená data VAM, stoupání, klesání a další metriky s nimi spojené – kdo je na tyhle údaje „háklivej“ ohledně přesnosti, pak Karoo 2 myslím proti Garminu je celkem optimista – záznamy výšky a výškových bodů jsou dle mého přesnější, než z Edge 1000 nebo hodinek (mám staré Fenixy HR3), nicméně celková data o stoupání jsou vždy vyšší – například dle hodinek nastoupám 500m, zatímco Karoo 2 ukazuje třeba 700. Reálně nevím, kolik je správně a kdo je blíž realitě, ale co jsem koukal na nějaké srovnání z YT třeba Garminu, Wahoo, Sigmy – Karoo 2 obvykle naměřil vždy nejvíce. Ale asi na tom taky stále pracujou, protože co novější firmware, tím se to podle mne a projetí známých tras trochu zlepšuje – vidím podobnější hodnoty hodinkám.
        • upload trasy (většinou si ji plánuju a stahuju z mapy.cz – při plánování v terénu nebo přes Hammerhead mapu je to trochu kostrbaté a trasy nejsou úplně optimální – nicméně furt 100× lepší než Garmin), na online plánování trasy musí bejt Karoo připojenej buď přes Wifi (na cestě se dá telefon nastavit jako wifi AP a během pár vteřin tam tím pádem přetáhnout nově naplánované tresy), nebo se musí vložit do Karoo 2 simkarta s daty. Stejně tak funguje online tracking – buď tam musí být SIMka s daty, nebo telefon jako Wifi AP – tohle se mi líbí asi nejméně (mám vyřešené hodinkama, které to dělají přes BT s telefonem) a tím pádem to na Karoo nepoužívám. Žádná synchronizace přes BT se nekoná, BT funguje jen na čidla a spojení s telefonem a upozornění z telefonu. Zase je to celkem spolehlivé – jednou se to spáruje s aplikací v telefonu a od té doby to funguje. Dokonce do nedávna jsem musel před každou jízdou pustit tu jejich aplikaci a zkontrolovat připojení, teď mi to chodí bez toho, aniž bych musel aplikaci zapínat – po spuštění Karoo 2 je propojenej s telefonem i když jsem před tím telefon třeba restartoval, nebo aplikaci killnul (a to mám Xiaomi, co docela důsledně „nepoužívané“ aplikace po čase vypíná).

        Shrnul bych to, že tenhle počítač je nejlepší pro hobíky, co jim těch cca. minimálně 9h na plné nabití dostačuje, často upotřebí opravdu kvalitní navigaci a zase nepotřebují těch milion Garminích metrik, body battery a různejch tréninkovejch prognóz (což naznamená, že nechápu, že to je pro někoho důležité, pokud regulérně opravdu trénuje, jen to prostě není můj případ a moje priorota).

        Nevím, jeslti Tvůj dotaz byl tak nějak obecnej, nebo Tě konkrétně zajímá ta funkcionalita se Suunto, nicméně pokud bys měl nějakej konkrétní dotaz na něco, co jsem nezmínil a zapomněl, tak se klidně optej – rád odpovím či vyzkouším, co budu moci :)

        4 0
        • vik  

          Dal sis hezkou práci s odpovědí – to je už skoro recenze. Tak palec hore!

          1 0
          • virtualcop  

            Děkuji – píšu dlouze (pro někoho určitě až moc :) ), nicméně shrnout či srovnat tenhle celkem specifický cyklopočítač oproti současným etalonům ala Edge 830, 1030/1030 Plus, Wahoo Elemnt Bolt 2/Roam atd. je vcelku na hodně stránek textu.

            Ten, kdo by „přecházel“ z 830, 1030/1030 Plus, Roama… na Karoo 2, bude určitě minimálně chvilku překvapenej či rozladěnej, že tam některé funkce, na které byl zvyklý nenajde, že logika ovládání je také trochu jiná a pak záleží, co mu více vyhovuje. Protože zase v Karoo 2 jsou některé zajímavé věci navíc a primární rozdíl je v rychlosti a logice navigace – tam je opravdu bezkonkurenční (pokud srovnávám s cyklopočítači, rovnat se může samozřejmě vcelku s jakýmkoliv robotím či jablečným telefonem).

            Pokud bych měl cykopočítač primárně pro systematický trénink na kole, pak bych asi volil Garmina 830 nebo 1030 Plus (asi právě kvůli těm metrikám, které mi hodnotí momentální stavy výkonu, únavy, hydratace atd.), pokud je prioritou pohodlná navigace, pak rozhodně Karoo (na druhou stranu i z Karoo 2 lezou všechny důležité veličiny v záznamu a pokud je pak míním zkoumat třeba v trainingpeaks, na Strava či podobném tréninkovém deníčku, tak mám vcelku stejný přehled, jako s Garminem.

            Kdo do teď jezdil na nějakém starším či neGPS cyklopočítači a koupí si Garmina či Karoo 2, bude stejně pár měsíců „na větvi“, co všechno ty krabičky uměj a co se s nima dá všechno dělat – tam by to byla plichta.

            1 0
        • Kubiczech  

          Moc diky za obsáhlou recenzi. Primárně me ke Karoo vede touha zbavit se Garminu. Nebavi me resit neustale bugy 530ky, premlouvat, aby to fungovalo alespon trochu normalne. Vim, ze muzu restartovat/re­setovat/nahrá­vat bety firmwaru, ale nic z toho delat nechci a ani nevim, proc bych mel. Zase takovy fanda nejsem. :-)

          Jinak jsem v podstate nenáročný uživatel, co sem tam využije neco navic. Pokročilé metriky pro trenink, co nabizi Suunto App mi bohate staci a co jsem cetl, propojení se Suuntem funguje celkem fajn. Takze asi neni duvod proc to nezkusit…

          0 0
          • virtualcop  

            Karoo 2 má taky své mouchy, které někdo řeší a nevyhovujou mu, ale není to většinou o tom, že by něco nefungovalo, spíš jde o tu logiku toho ovládání a svébytnost systému.

            Dneska jsem jel dvě cesty (21 km do Prahy něco vyzvednout a to samé zpět po podobné cestě – známá trasa většinou po cyklostezkách, bočních silnicích). Pustil jsem si Fenix HR3, zároveň Karoo 2 a porovnal pak data z výškoměrů – asi na tom docela zapracovali, protože to vcelku dost odpovídá. Není to zrovna supertest – krátká vzdálenost a celkem rovina, ale pamatuji se, že před půl rokem jsem na VAM a nastoupaných a sestoupaných metrech „lítal“ na 40km relativně roviny oproti hodinkám i o 200m.

            0 0
    • milan.v  

      Další z řady recenzí.

      https://youtu.be/7UVHWosS8-M

      0 0
      • virtualcop  

        V podstatě se vším řečeným v recenzi souhlasím, jen s tou navigací bych oponoval, že u mně je navigačně Karoo 2 hooodně před Garminem (před cca. rokem, jsem měl na den půjčenej skoro novej 1030 Plus, právě, zda je to pro mne cesta) a navigace i logika přesměrování byla vcelku stejně tragická, jako u Edge 1000. Samozřejmě 1030 byl oproti Edge 1000 rychlejší ve všem, ale bohužel se stejnou (ne)logikou navigace a přesměrování, pro mé potřeby. Mohli to za ten rok u 1030 Plus vylepšit, mohlo to být tím, že jezdím převážně ve městě a zkoušel jsem ho na okraji Prahy (třeba výsledky někde v terénu, či bez urážky v Horní-Dolní, by byly lepší), ale prostě mne to navigačně vůbec nenadchlo – proto nákup Karoo 2.

        0 0
        • MaPa  

          Nemám Karoo2 a všechny tyhle recenze jsou imho dost povrchní, takže tedy:

          • umí K2 více typů map, nebo jen ty jejich oficielní?
          • umí K2 layery map? Třeba vrstevnice nebo tur. značky?
          • lze importovat trasu z jiného plánovače než jejich a Stravy?
          • umí Virtuálního partnera? Zadanou průměrnou rychlost a/nebo průjezd autora trasy?
          • umí coursepointy? Tedy čas a vzdálenost nejen do konce ale i k definovaným bodům na trase?
          • lze přeplánovat trasu (konkrétně naklikanou, ne se nechat navigovat dle parametrů K2) a ideálně jí vytvořit a poslat do přístroje bez zapnutých dat?

          Díky

          0 0
          • virtualcop  

            Postupně:

            umí K2 více typů map, nebo jen ty jejich oficielní?

            Oficiálně jen ty jejich. Neoficiálně tam sideloadem dostaneš třeba Locus, Osmand a i další Android navigace. Osobně jsem nezkoušel, protože to nepotřebuju. Nicméně funkce cyklopočítače je i tak zachována a i „boční“ aplikace by neměly nějak extrémně čerpat baterku, i když výdrž se určitě zmenší.

            umí K2 layery map? Třeba vrstevnice nebo tur. značky?

            Opět stejně – oficálně ne, v jiných, doinstalovaných aplikacích samozřejmě.(V Os­mandu nebo Locusu si můžeš zapínat různé mapy, jejich vrstvy, značky, vrstevnice, zájmové body… dle milionu parametrů, které se Ti hodí)

            lze importovat trasu z jiného plánovače než jejich a Stravy?

            Ano, prakticky z čehokoliv, co umí vytvořit GPX, FIT, TCX, KML či KMZ file, dokonce lze vložit přímo url stránky s mapou a přetáhne se to též. Strava a Komoot jde přímo s Hammerhead palubovkou spojit a odesílat z jejich aplikací (pokud se dobře pamatuji – nepožívám to)

            .

            umí Virtuálního partnera? Zadanou průměrnou rychlost a/nebo průjezd autora trasy?

            Virtuální partner není, průjezd průměrnou rychlostí – na to jsem zatím nepřišel jak, či zda to jde (a taky jsem to lehce zkoumal – pokud si naklikám nebo vytvořím trasu v Garminu, kde se dá nadefinovat průměrná rychlost, tak mi to na ní nereaguje a doby dojezdu lehce neodpovídají. Ale ještě to prozkoumám – plánuju prakticky jen na mapy.cz a importovat trasy z Komootu nebo Stravy jsem nezkoušel, přes TrainingPeaks se daj vytvořit tréninky, nicméně zda jde třeba vytvořit navigační trasa a na ní nadefinovat nějaké parametry rychlosti, výkonu, HR atd – to jsem taky nezkoušel.

            umí coursepointy? Tedy čas a vzdálenost nejen do konce ale i k definovaným bodům na trase?

            Ano, po vytvoření trasy s více postupnými cíly/coursepointy si mohu zobrazit čas, vzdálenost, předpoklad dojezdu do dalšího coursepointu a i celkové info. Je to trochu jiné, než u Garminu, ale v podstatě to funguje podobně.

            lze přeplánovat trasu (konkrétně naklikanou, ne se nechat navigovat dle parametrů K2) a ideálně jí vytvořit a poslat do přístroje bez zapnutých dat?

            Lze i nelze :) ( je to trochu složitější). Standardně bez Wifi nebo datové SIMky můžeš zadat trasu Home nebo trasu Return (navigace do domácího bodu, nebo po stejné trase, ale opačně), pak jde klasicky prohlížením mapy kamkoliv „píchnout špendík“ a můžeš se tam odnavigovat (vzhledem k opravdu kvalitnímu scrolování prsty, zoomu prsty a dobrému displeji to je pohoda – jde to v podstatě stejně, jako na telefonu). Jediné, co asi bez dat nejde, je vyhledávání adres a následná navigace. Nicméně – i pokud se mi to párkrát stalo (že jsem potřeboval najednou najít adresu a odnavigovat se tam), tak telefon mám s sebou vždy, šáhnul jsem do batohu, spustil na mobilu buď přímo jejich mapu nebo mapy.cz, našel adresu a uložil jí buď přímo v Hammerhead panelu, či přetáhl GPX z mapy.cz, pak pustil na pár vteřin AP na mobilu a trasa byla rovněž do pár vteřin v počítači. Protože mám v Karoo 2 uloženou i Wifi AP mobilu, jde to samo – Karoo 2 se bleskově samo připojí, očekuje si Hammerhead dashboard a pokud jsou tam nové trasy, automaticky si je stáhne. Telefon mohu jako AP zase vypnout. Je škoda, že to nejde přes BT, ale je to prostě takhle. Datový tok je minimální (pár kilobajtů), takže to nezruinuje ani někoho, kdo nemá moc levný data. Případně po připojení telefonu jako AP začně fungovat i vyhledávání adres na Karoo, takže lze vyhledat a potvrdit navigaci – jakmile se trasa v počítači vytvoří, jde AP na mobilu vypnout a jde pak normálně na adresu navigovat (i s případným routingem, pokud nedodržím úplně plán trasy – nebude mně to jak blbej Garmin stále tahat zpět a nutit původní trasu). Tím nechci urazit Garmin jako takovej – jen pro mne tu jeho nepochopitelnou a extrémně „línou“ logiku přeroutování.

            0 0
            • MaPa  

              Díky za info.

              K poslednímu – bez dat, tedy třeba přes kabel to nejde? Ne všude je datový signál, nejde o velikost dat.

              A já naopak routing vůbec nepoužívám, žádný portál se přeci nemůže naladit na mou vlnu a vědět jak chci jet. Proto i u Garminu mám klid (routing vypnu a nechám jen navigaci po course bez přepočtu) a proto se ptám jen na trasu podrobně naplánovanou. Pár minut navíc mi za dobře naplánovanou trasu stojí.

              Ale super, je dobrý vědět co to umí a díky že to takhle podrobně popisuješ.

              0 0
              • virtualcop  

                Kabelem jsem to nikdy nezkoušel, nicméně Karoo je svým systémem jen upravenej Android, takže po zapnutí klasicky vývojářských možností a povolení USB debugging, pak můžeš zapnout MTP protokol a po připojení na kabel s počítačem vidíš normálně strukturu Android a můžeš tedy přesouvat do a ze správných adresářů konkrétní „FitFiles“. Takže když víš, co, kam, jak to má být nazvané, tak to asi funguje. Dokonce to Hammerhead na svých stránkách vysvětluje (konkrétně přenos ze zařízení – zda tam můžeš takhle i přidávat konkrétně nevím, ale jde to ven, musí to asi jít i dovnitř :) )

                https://support.hammerhead.io/…oo-2-on-a-PC

                I když jsem hodně velkej hračička, tak abych pravdu řekl – tohle jsem nikdy ani nezkoušel, protože jak vysvětluju vejš, přes Wifi AP to jde bleskově a nikdy jsem to nepotřeboval někde mimo civilizaci, kde bych neměl alespoň nějaká data. Ale chápu, že někde opravdu „daleko“ to třeba může být problém. Zase ta podrobnost mapy a možnosti scrolování/zoomu Tě asi vždycky někam rozumně dovedou, pokud si to jen naklikáš na Karoo.

                K tomu routingu – moje požadavky i jízdy jsou specifické a dané – chci si „naklikat“ přesnou trasu, kterou buď úplně dodržím, nebo když se mi po cestě bude líbit třeba nějaká zkratka či naopak „pěkná zajížďka“, či odbočím na nějaké neplánované občerstvení, nákup atd., tak pak chci zase relativně co nejrychleji a nejpohodlněji se napojit na původní trasu, tak, jak to umí navigace ala Waze, Mapy.cz apod. Tohle přesně Karoo umí pefektně. U Garmina jsem měl budˇmožnost dodržet přesně trasu, pokud ne, vracelo mne to neustále i za cenu nesmyslných „zajížděk“ přesně, nebo jsem potvrdil přeroutování a to obvykle znamenalo výpočet nějaké jiné, celkem opět úplně nesmyslné a nepoužitelné trasy. A umne to celkem často končilo i zásekem Edge, či extrémně zmateným povelům na trase, kterou, když jsem neznal, tak jsem stejně musel zastavit a čumět do telefonu, kudy a kam vlastně teď zatočit a jet. Protože u Garmina při přeroutování se mi vcelku častokrát stalo, že mne v Praze tahal někam na čtyřproudovou magistrálu, kam bych na kole fakt nevjel, nebo se tam ani na kole nesmělo – i přes to, že jsem měl nastavený v počítači, že chci používat turistické či MTB trasy.

                0 0
    • virtualcop  

      Akce na Hammerhead Karoo 2 – do 31. července sleva na nové Karoo 2 při zaslání starého cyklopočítače (defakto jakéhokoliv, s GPS i bez GPS) od 25 do 150 Euro (150 Euro jen Karoo I). Nicméně co jsem zběžně projel roletku počítačů – za všechny Garminy (i ty velmi staré ala 200, 500, 800 atd.) je sleva 95 Euro, takže nové Karoo 2 pak vyjde na cca. 300 Euro (kolem 7500,–). Přístroj má samozřejmě všechny atributy nového zařízení (balení, držák, kabel, záruka atd. – nejedná se o žádný repas či vrácený přístroj)

      Platí za popsaných podmínek, nicméně zdarma zašlou ticket na dopravu (takže se neplatí doprava starého zařízení ode mne k nim), ČR je schválená destinace, jiné podmínky, než vyfocení a pak zaslání starého zařízení pro tu slevu prakticky nejsou.

      Tedy kdo by o Karoo 2 uvažoval a chtěl ušetřit třeba těch 95 Euro výměnou za nějakej prastarej Edge ze šuplíku (asi nemusí být ani moc funkční – to předpokládám nikdo asi zkoumat nebude), je to myslím cenově slušná nabídka.

      PS: nejsem agent HH, jen mne to docela zaujalo a každá koruna dobrá, když už takhle jsou ty počítače drahý dost :)

      Více zde: https://www.eu.hammerhead.io/…-in-trade-up

      0 0
      • milan.v  

        Dobrá akce, to by mohlo dost lidí rozhýbat…

        Nedávno jeden kamarád urval těžké Karoo 2 z jejich držáku, ulomil se částečně ten zámek, díky tomu upadl na silnici a rozsekalo to sklo, velké poškození…

        A co je potřeba říct, Karoo se k tomu postavilo naprosto skvěle, za několik dnů měl doma bez keců okolo nové Karoo 2…

        0 0
        • virtualcop  

          Jak těžký – dyť má 124 g (1030 měla snad 190, 1030 Plus asi 125, K jednička asi 170g. :D)

          Ty držáky v prvních verzích asi opravdu nebyly materiálově ideální (praskalo to více lidem), teď už je snad klid (asi to udělali pevnější, lepší matroš).

          Já když jsem to poprvé vyndal, tak jsem automaticky říkal – no, to si tam dávat nebudu, zůstanu u čtvrtotáčkového Garminu s tou jejich redukcí. Ale pak jsem to vyzkoušel a přišel tomu na chuť – je kratší, protože nemusíš točit, jen nasadíš, má „dvě cvaknutí“, kdy na druhé odaretuješ a vysuneš. A hlavně mi nikdy počítač samovolně nevypadl, což u Garminu (kdy jsem si tedy nasamovolně o něj občas drknul rukou) úplně neplatilo. (do dnes raději vozím gumicuk, přetáhlej přes jinej držák na řídítkách – jistota je kulomet :) )

          Ohledně reklamací, poškození atd. – tam asi HH funguje na jedničku – ještě nikdy jsem někde v diskuzi nečetl, že by s někým nějak vyjebali při řešení mechanické či elektronické reklamace, naopak že mají snahu řešit i věci, za které si evidentně může sám majitel (ty různě rozštípané, přejeté a jinak nabourané počítače) – že i tam přístroj vymění, nebo alespoň poskytnou hodně příjemnou a velkou slevu na „nákup“ nového (většinou těch 150 Euro a více). Tohle třeba u Garminu fungovalo taky, ale před mnoha lety. Teď už tu snahu moc nemaj :)

          0 0
    • milan.v  

      Docela zajímavé shrnutí vlastností Karoo 2…

      https://youtu.be/J4oHhD5bXk0

      0 0
    • milan.v  

      Di2 podpora

      https://youtu.be/cPlJUchzekw

      0 0
      • virtualcop  

        Vypadá to skvostně :) (nemůžu vyzkoušet, neboť nic Di2 teď nevlastním).

        Ale problémky jsou trošku dva – ten sideload (i s pěkně popsaným návodem od DC nebo někoho jiného) bude pro někoho i tak celkem složitá věc (přeci jen už to chce nějaké základní znalosti ADB protokolu, nebo hodně podrobně studovat a dodržet přesný návod), druhá věc je, že Shimano má nad Di2 ANT+ licenční doložky – což znamená, že mohou vývojáře toho doplňku zase právně donutit, aby to nesměl používat = opět se za čas může stát, že pokud si Shimano postaví hlavu, tak to zase budou muset utnout – ať už Karoo jako takové, tak vývojář (kterej asi nebude chtít bojovat s jejich právníky, kteří mají díky vlastnictví dodatků k licencím celkem navrch)..

        0 0
    • virtualcop  

      Opět akce Hammerhead (koho by už štval Garmin, Wahoo či další značky a typy počítačů) – v podstatě asi velmi podobná minulé – za defakto jakýkoliv vrácený cyklopočítač jiné značky, pěkná sleva na koupi nového Karoo 2 (opakuji, že počítače zaslané na kupón zdarma do Hammerhead asi nemusí být v 1A stavu, takže pro někoho, kdo má v šuplíku starej Garmin s mrtvou baterkou, polovyteklým displejem atp. to opět může být zajímavá cena a pěkně zlevněný povánoční dáreček.

      Celé jsem nečetl a nezkoumal, ale předpokládám, že to bude dost kopírovat akci z června/července tohoto roku.

      Koho by to zajímalo detailně i s přehledem cyklopočítačů k možnému vrácení a slevy za ně

      0 0
      • MarianMo  

        Zdravim Vás. V prvom rade Vám ďakujem za fantasticke zhrnutie vlastnosti, hľadám práve dedikovaný cyklopočítač s kvalitnou navigáciou a vďaka Vám mam v problematike jas­no.

        Blbý dotaz – funguje to teda okrem navigácie aj ako štandardný cyklopočítač na meranie dĺžky jazdy, premiernej rychlosti a podobne. Je v taktom prípade (bez aktívnej navigácie) výdrž batérie lepšia ?

        0 0
        • virtualcop  

          Ahoj,

          samozřejmě to funguje i jako klasický cyklopočítač, dají se připojit všechny možné ANT+ i BT senzory – rychlost (ta není úplně potřeba, ale třeba v místech, jako je hustý les, či hornatý terén výrazně zpřesňuje záznam hlavně délky trasy), kadence, wattmetr, tepáky, radary a další. Po stránce těch metrik a nastavení je to furt jeden z nejlepších počítačů na kolo v rámci těch funkcí, více funkcí a specifických metrik nabízí řádově jen Garminy posledních řad (ale jsou to Garminí metriky – pokud k životu nepotřebuješ sledovat body battery, hydrataci, předpoklady výkonu a obecně věci čistě k tréninku, tak to postrádat rozhodně nebudeš

          O baterii jsem psal detailně – s připojenými hodně čidly a radarem, s módem navigace mi vydrží kolem 8–9h (kolem 12% za hodinu je úbytek), bez těch připojených čidel a jen jako počítač odhaduji, že výdrž bude o cca. 30% vyšší, možná i více. Ale nemám vyzkoušeno – jezdím standardně s radarem a dalšími doplňky.

          0 0
          • blahafi  

            Ahoj,

            teď taky vybírám novou cyklonavigaci, protože telefon se rychle vybije a na navigaci v hodinkách 1) špatně vidím při držení řídítek a 2) na kole je problém podle „slepé“ mapy poznat např. Y rozdvojení, při chůzi to tolik nevadí.

            Cenově jsem se chtěl vejít do 10k, takže jsem uvažovat nad Wahoo Bolt 2 a nový Garmin Edge 540. Bolt jsem vyřadil z důvodu malého displeje. Vedl garmin díky dual band GPS (jsem na tyhle čísla trošku úchyl) a možnosti dálkového ovládání na řídítka.

            Vzhledem k tomu, že mám hodinky Suunto, zaujalo mě i Karoo vzhledem k jejich kompatibilitě. Jak jsem psal, že trošku úchyl na ty čísla z GPS, takže bych chtěl určitě snímač rychlosti, ale koukal jsem, že svůj nevyrábí. Resp. možná jen ten šílený suunto na zadní stavbu. Nevíš, jak je to s kompatibilitou snímačů na přední náboj?

            A co jsem četl tady v diskuzi, byl zmiňován android. Nevíš, jaká je kompatibilita s telefonem s iOs?

            A poslední dotaz:-D hodně lidí tady vyzdvihovalo super navigaci. Ze stávajících zkušeností (hodinky a telefon) se mi nejvíc líbí navigace alá Komoot – jedna GPX čára na mapě a druhá barevná čára za tebou, co už jsi projel. U garminu si lidi stěžovali na přeroutování, pokud vede např. polňačka podél silnice. Jak to funguje tady?

            Díky moc

            0 0
            • Miro91  

              Snímač rychlosti/kadence by měl být kompatibilní od výrobců třetích stran, není nutné tam cpát starý snímač od Suunta. Pro iOS není k dispozici aplikace, ale je možné s telefonem spárovat a budou ti chodit notifikace. Přenos tras a jízd pak neprobíhá mezi Karoo a telefonem, ale když se Karoo připojí k wifi

              0 0
            • virtualcop  

              Jak píše Miro91 – snímač jakýkoliv ANT+ či BT (za mne lépe ANT+ – je to daleko stabilnější, jedno párování a pak to prostě funguje bez problémů takřka léta), může být klidně od číňanů, nebo od Garminu, prostě tyhle snímače jsou obecně kompatibilní.

              iOS nevlastním, ale pokud je zde řečeno, že notifikace choděj po spárování s telefonem, tak to asi funguje (ono velké množství Karoo jezdí v Americe, kde všichni víme, že iOS je silně zastoupen, takže si asi nemůžou dovolil, aby to s jabkama nefungovalo :) ).

              Vůbec nevím, zda se dá na iOS vytvořit klasicky wifi hotspot (jako je to běžná součást Android systémů). Pokud ano, přenos vytvořené trasy je otázkou několika sekund po připojení k hotspotu/wifi s přístupem na internet (Karoo si samo hned vleze na dashboard a stáhne nové trasy). Pokud tahle možnost není, tak je nutná datová SIMka nebo kabel a počítač.

              Suunto kompatibilita funguje tak, že pokud máš Suunto účet, máš možnost se v Karoo připojit do svého účtu a pokud to spáruješ, je k dispozici download Suunto Heatmaps – tedy mapy s překrytím nejoblíbenějších tras – jak to funguje, vím jen z videí, jelikož Suunto také nevlastním a nevlastnil jsem (nemám účet).

              Komoot se dá přímo s Karoo rovněž spárovat (účet) a pak můžeš přenášet trasy rovnou. Jak vypadá navigace v reálu je dobré zkouknout taky na videích – jednak proto, že vidíš reálný pohled, druhak hledat nějaké datumově nejnovější videa, jelikož díky aktualizacím co 14 dní se rozhraní (barvy, zvýraznění, šipky, upozornění…) lehce mění – obecně Karoo dost poslouchaj lidi v diskuzích a v rámci navigace to dělaj tak, aby právě při navigaci bylo dobře vidět, jakou trasou jet, kde odbočit, kolik je to k další odbočce atd. Hodně je toho na té navigaci konfigurovatelného – můžeš si zapínat/vypínat různá hlášení a upozornění a trochu i jak to má vypadat a to teď dokonce i samostatně pro každý profil, který si vytvoříš či upravíš původní.

              Ohledně přeroutování – to je asi nejlepší vlastnost a rozdíl – je to rychlé, je to logické, vymyslí se objíždka či nová trasa během pár vteřin, trasa se maximálně snaží dodržet předvybraný profil pro typ kola (silnice, gravel, MTB) a rovněž dodržet rozumnou délku objížďky (pokud to samozřejmě jde).

              Byl jsem mnoha Garmiňáky ujištěn, že u x/xx40 modelů je už ta logika přeroutování úplně jinde, než u starších modelů, tak napůl tomu věřím, napůl vím (dle diskuzí, dle videí), že některé „neduhy“ si i ty nové x/xxčtyřicítky zachovaly. Ale jak správně někteří poukazovali – novou čtyřicítku nevlastním, nemám s ní zkušenost, tak nemohu objektivně porovnávat.

              Zásadní výhody jsem několikrát zmínil – navigace ala waze, mapy.cz, google… (rozhraním a pokyny podobná spíš těm do auta), k tomu se pojí ta rychlost výpočtu a případného přeroutování, skvěle čitelný a jasný displej, možnost základního ovládání i tlačítky na boku (jako má teď Edge 840).

              Nevýhody jsou rovněž popsané – výdrž nových Garminů je v podstatě i několikanásobná, mají spoustu tréninkových a stavových metrik (které se více méně dají synchronizovat i s hodinkama od Garminu), IQ App (kde je spousta pěkných a užitečných aplikací a datových polí), podrobnější Topo mapy, BT sync a notifikace (Karoo umí přes BT jen ty notifikace, na sync je potřeba Wifi), Dual band GPS je taky výhoda, ale GPS Karoo je myslím dostatečně dobrá i tak, výhoda to bude tedy v opravdu extrémních situacích (jízda ve fakt hustém lese, v horských oblastech, v centru měst s vysokými domy…

              Zopakuji to po několkáté – na systematický trénink, opravdu dlouhé či bikepacking jízdy (z důvodu výdrže, případně přinabití solarem) bych volil 840/1040, pro časté použití „blbuvzdorné“, jednoduché a logické navigace Karoo.

              1 0
              • milan.v  

                Samozřejmě, že se dá v iOS vytvořit WiFi hotspot na telefonu…

                1 0
                • virtualcop  

                  Pro mne to samozřejmé není – kdysi jsem kroutil halvou nad tím, že v iOS se něco (myslím ohledně BT) prostě nedá vypnout. Takže jako neuživatel a nevlastník fakt nevím, jestli tuhle funkcionalitu iOS má (tedy má, já jsem to fakt byl línej hledat, protože iOS neplánuji pořizovat ani zkoumat).

                  0 0
              • blahafi  

                Děkuju moc za vyčerpávající recenzi!!:-)

                0 0
    • Pnov  

      Letní slevička: https://www.eu.hammerhead.io/…head-karoo-2

      0 0
      • blahafi  

        Koukal jsem no:-D cena lákavá, ale asi vyhrává garmin 540

        0 0
      • milan.v  

        Dle všeho se chystají vypustit Karoo 3, asi během TdF…

        0 0
      • Texasky.jezdec  

        Na bikeinn to vychází na 4800,– to už vychází o téměř 1500,– méně než na jejich webovkách. Váhám nad ním ale pořád nejsem rozhodnutý

        1 0
    • hedik  

      Dají se nějak na Karoo 2 zobrazit značené turistické trasy a cyklotrasy v Čechách (a okolí)?

      0 0
    • virtualcop  

      Akce na Hammerhead Karoo 2 – na omezenou dobu za 280 EUR (cca. 6900).

      Kdo chce cyklopočítač primárně na špičkovou navigaci, nepotřebuje Garminí metriky a stačí mu 10h výdrže, tak to je myslím hodně zajímavá nabídka

      3 0
    • Miro91  

      z patentového úřadu leakly obrázky nového karoo 3

      1 0
    • Feďa  

      Údajně uniklé fotky K3

      https://www.reddit.com/…oo_3_leaked/

      0 0
    • Texasky.jezdec  

      Zdravím všechny, předplatil jsem si strava premium ale na Karoo 2 pořád nevidím live segmenty. Dřív mi to normálně fungovalo, ale teď se přístroj tváří, jako když bych neměl zaplaceno a když rozkliknu na přístroji kolonku strava live segments, tak se mi zobrazí jen logo stravy a napsáno, že se mám prihlásit anebo využít akci od hammerhead na 60 dnů zdarma. Díky za případné rady

      0 0
      • virtualcop  

        A v Karoo jseš spárovaný se Stravou a přihlášenej?

        Jako předpokládám to, ale raději se zeptám…:)

        0 0
        • Texasky.jezdec  

          Jo zapomněl jsem dodat. Vše spárovano.

          0 0
        • Texasky.jezdec  

          Live segmenty mám normálně zapnuté ale když chci kliknout na podrobnosti, kde se mají zobrazit ,,starred segments”, tak se mi zobrazí pouze to logo Strava a ze se mám přihlásit nebo využít těch 60 dnů zdarma

          0 0
          • virtualcop  

            Divný a asi opravdu nějakej problém. Bohužel to vyzkoušet nemohu – Strava neřeším, respektive si neplatím plnou verzi.

            0 0
    • jakub_kencl  

      Ahoj, mám Karro2 teprve krátce. Jsem naprosto spokojen, ale teď jsem objevil záhadu, se kterou bych potřeboval poradit.

      Předem říkám, že mi nejde o nějaký km navíc do svých tabulek, ale protože musím reportovat odkazy na Stravu při závodech, tak mě to poprvé docela vyděsilo.

      Trasa je dlouhá 141km (stažená trasa je také 141, v cíli mají všichni na svých kompjůtrech 141 ), mě Karoo ukazuje 138km, nahraji FIT na stravu a mám 138. Stáhnu z této aktivity ze Stravy GPX, nahraji na mapy cz (abych se podíval, jestli jsem někde neposral navigaci a nekrátil trasu – trasa je totožná) a ejhle, na mapách cz mám požadovaných 141 viz obrázky.

      Zkoušel jsem to i na Komoot a opět FIT 138 a stažené GPX 141.

      Při druhém závodě na 154 km jsem měl FIT 146. Setkal jste se s tím někdo?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.