• Vash

    Zdravím, mohl by mi někdo poradit, jak nejlépe odtlumit otřesy na gravelu, respektive jaké jsou možnosti? Při dlouhých vyjížďkách se mi začne ztrácet cit v prstech ruky (malíček a prsteníček) a nejde je pak moc používat. Co jsem tak četl, je to právě otřesy z kolo (horák mi to nikdy nedělál ani náznakem). Nemáte někdo tip, co s tím?

    0 0
    • Cavendish  

      Kup si zase HT nebo Full :)

      0 1

        MTBIKER doporučuje

        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

        GT Grade Elite 28 kolo, bordó

        25 499 Kč MOC 32 599 Kč

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

        Akce -14% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

        od 83 499 Kč -14% MOC 103 999 Kč

      • Romancero  

        +1

        0 0
        • mirage  

          Tak jsem tak sledoval posledni pul rok ty vselijake trendy,nazory. Podotykam ze proti nicemu nic nam,jen takovy muj poznatek.Tak nejprve prisli siroke gumy, musi se zacinat nejmin 2,25–2,3, ale nejlepe tak aspon 2,4. Vsude jen sama chvala jak je to super na jakekoliv jezdeni, vsichni na polnich cestach vali na 2,3–2,4 gumach, na ečkach aspon 2,6. Na trailech a hruby teren tam neřikam ani popel. Pak dalsi co je super a co clovek musi mit GRAVEL. Jak to kolo super jedu, jak je mrštne a hlavne, jak jsou super ty užši plaště :-)). Pořizuji si to lidi co meli Ht, Fulla a že je to parada, jezdi stim po lese po rozbytych cestach, na trailech, vlastne vsude tam kde predtim jezdili na Ht a Fullu, ale ted na tom gravelu s uzkyma gumama si to vic uživaji :-))). Posledni co je, je nova geo kol. Vzpřimenejši sedlova trubka a položenějši hlava a tim padem vidla. Tak ze se clovek začina na kole vic rovnat a napřimovat, to je vse ok, nic proti, jen je divne, proc kdyz ma člověk cely zivot kolo o velikosti 17"-44cm, tak pak mu vyrobci kolikrat doporuči si vzat o čislo větši ram. Si člověk zkusi trailove kolo na svou vysku, treba na 175, tak 17" a nejak se mu to nezda, citi se na něm nejak sraženě, tak se projede na o velikost větsim a to řekne, joo, to je ono. Ale je to jen muj nazor, proti zadnemu kolu nic nemam ani geo. Jen kdyby se kdysi udelala takova kampan na cyklokrosku jak ted na gravel, tak by asi ani gravel nevznikl.

          0 0
          • jIrI___  

            Osobně neznám jediného člověka, který na gravelu jezdí stejné terény jako na fullu. Spíše na tom gravelu jezdí cesty, které by na fullu byly nudné a na silničce velice nepříjemné či nesjízdné.

            3 0
            • TK75  

              Ale dá se v tom horším terénu přidělat grevlik na záda a jít po svejch :-D

              Jirko tady když budeš mít chuť je pěkný videjko s Lael Wilcox a krásná příroda

              https://youtu.be/khhIE-bC9Ao

              0 0
          • Fazzy  

            Alfa a omega gravelu, je mít s nim kde jezdit. Bohužel v našich končinách může člověk zapomenout na ta lákavá videa z yůtubu, jak se na tom celý dny prohání kdesi po šotolinách v prérii. U nás, aby člověk našel ryzí cesty pro pravou zábavu s gravelem, tak si musí vzít jeden den dovolenou pro naplánovaní, a pak se motal půl dne v kruhu aby natočil aspoň 60 kiláků. Jinak to kolo má smysl, ale u nás ho vidím spíš v tom, že člověk během pohodovýho ježdění po asfaltech všech druhů, může bez obav tu odbočit na polní cestu, tu do lesa a nemusí se bát o defekty nebo rozmlácení chrupavek. Jinými slovy, za mě je to ideální zejména turistický kolo, pro milovníky oblouků (resp. v podstatě jen pro ně :) ). A taky je fajn, když se člověk podobně jako TK75 baví lety vývoje a laborování. Už to samo o sobě, může bejt velkým zdrojem radosti :)

            2 0
            • orm  

              Nesouhlasim s tim, ze na gravelu neni kde jezdit a je slozite to planovat. Prave ceske cykloturisticke trasy (na mapy.cz ruzove carkovane) jsou pro gravel (v tom puvodnim slova smyslu, ne mtb s beranama) idealni teren. Najdes tam vsechno, asfalt, lesni asfaltku, sirsi sotku, polni cestu. Vetsinou to vede zajimavejma mistama. Nebo kolem Brna, na sever k Moravskemu krasu je spousta skolnich lesnich cest, ktera maji sva jmena. Zase pro gravel ideal.

              0 0
              • jIrI___  

                Pro mě jsou ráj pro gravel Vsetínské vrchy, které jsou protkané desítkami a desítkami kilometrů lesáckých cest, na kterých je liduprázdno a povrchem jsou na gravel ideální – na MTB příliš nudné a na silničku příliš rozbité. Nebojím se říci, že na 10 km značené turistické hřebenovky připadá 20 km lesáckých cest po úbočí z obou stran kopce.

                0 0
                • orm  

                  Souhlasim s tebou. Da se najit i tohle. Ty lesni cesty o kterych jsem mluvil, tak take nemaji turisticke znaceni (pesi nebo cyklo), takze o nich musis vedet. Na mapach je vidis jako sirsi cestu. Kdyz planuji delsi trasy pro gravel v miste kde to neznam, tak dam na mapy.cz cyklo a vetsinou jsem nadseny. Pozor, neplati pro Slovensko. Tam je to peklo a nesjizdne ani na mtb :-).

                  0 0
                  • TK75  

                    U nás jsou ty lesy úplně protkaný hladkým povrchem z písku , šotoliny atd je to tam dokonce pohodlnější než rozbité silničky s kterýma se to kříží.Posledních deset let to prozkoumávám a mám to v hlavě.Nejradsi mám když najdu novou stezku a netuším kde skončím.Někdy mám pak co dělat abych dojel zpátky domů :-)

                    Pravda, když po cestě potkám nějaký terén rád si tam zablbnu, ale průzkum mám nejraději.Nekdy najdu hezkou skálu na kterou vytáhnu kolo a užívám si vyhlídku

                    0 0
              • xtonda  

                Jak v které oblasti, někde cykloturistické trasy vedou po historických štětovaných cestách, někteří správci lesa lesní cesty vyspravují kamenivem o velikosti pěsti. A viz foto je taky fajnová cyklotrasa :-)

                0 0
                • orm  

                  Tak zrovna vaclav neni cyklotrasa nebo je?

                  0 0
                    • vt  

                      Tak info o obtizne sjizdnosti tam mas :-)

                      0 0
                      • xtonda  

                        Teď už jo, ale když sem si tam kdysi naplánoval vyjížďku a ještě zdola nahoru, tak nebylo :-)

                        0 0
                        • vt  

                          Nj to prekvapi :-)

                          Ja to loni zkousel poprve nahoru a prekvapilo mne, ze je to (az na par schodu) celkem jetelne.

                          0 0
                    • orm  

                      Zajimave, ale nevidel bych v tom problem :-). Pokud prijedes ze spodu, tak to hned otocis a nahoru se s gravel prevodama, co si pamatuji, ani nedostanes :-).

                      0 0
              • Fazzy  

                Trochu nadsázky samozřejmě. Neříkám že nejsou, jen že jich neni moc. Rozhodně ne tolik, aby mohl člověk aplikovat tu „světovou“ tvář gravelovýho jezdění, resp. to, kvůli čemu tyhle kola vlastně vznikly – dlouhý štreky cestou necestou s báglama a ešusem. A čím víc kilometrů chce u nás člověk najet, tím je to horší. Navíc jak sám píšeš, často je nutná nebo aspoň vhodná nějaká místní znalost.

                A z toho všeho dohromady vyplývá, že člověk, co si chce gravel pořídit, by si tohle měl uvědomit. Jinak hrozí, že to bude jen pomlouvat a tvrdit, že je to kolo o hovně. Nebo tak, jako ve vláknech podobných tomuhle – jeden bude brečet, že to proti silničce nejede a je to těžkopádný a druhej bude zas vymejšlet možný i nemožný, aby to přestalo drncat, aniž by si připustil fakt, že je prostě jen nucenej jezdit v terénu, kterej pro gravel neni vhodnej.

                0 0
                • doubleingram  

                  Tak já si gravel třeba koupil jako pohodlnou „silničku“, lepší geo, široký gumy na naše „kvalitní“ silnice. Když jedete po 2. a 3. třídě, tak tlustý gumy s adekvátním tlakem fakt oceníte. A pořád to slušně jede.

                  1 0
                • TK75  

                  Ono těch gravelů je taky spousta druhů a jsou celkem odlišné, chce to při nákupu i číst od výrobce na co jeho model je (i když nedám moc na ty jejich řeči:-) Třeba u nového modelu Diverge 2021 je přímo napsáno, že je to kolo do lesa, na štěrk, podpoří když se terén stává drsný, ale i na tý silnici se pořád ještě cítí pohotově…

                  To zrovna nekecaj, tak nějak ten projev kola vnímám i já

                  0 0
              • TK75  

                Gravel v tom původním světle slova smyslu :-)

                To je dobrý, něco jako jestli bylo dřív vejce.Nedivil bych se kdyby gravel s 650b kolama a širokou pneumatikou tu byl ještě dřív, nebo minimálně úplně stejně jako model tvůj, nebo tvá představa.Stačí se podívat zpětně na NAHBS.A bavit se o tom co je původní gravel?To je jak debata o vejci :-)

                Někdo má třeba víc párů kol a používá oba různé rozměry.To je potom maglajs :-)

                0 0
                • orm  

                  Puvodni gravel, alespon z meho pohledu, je to co se jezdilo na silnicnich zavodech 100 let zpet, kdy jeste bylo minimum asfaltovych cest.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • mr.nikdo  

            Kacirske myslenky mas. :D

            0 0
    • TK75  

      Bezduše, objemné pneumatiky, tlustá „gravel“ omotávka

      Nebo třeba představec Redshift (je odpružený)

      Sklon sedla… možná se moc opíráš o řidítka

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vash  

        Ten sklon sedla má být teda jaký?

        0 0
        • Velomiwookie  

          tak zacal bych u toho, ze jestli Te brni ruce tak na nich mas mozna moc vahu a snazil bych se ji presunout trochu na sedlo… zkus se v pozici jake jedes pustit riditek, jestli se v ni udrzis, pokud ne tak je neco spatne :)

          0 0
        • TK75  

          Já na tohle mám laický postup, když brní prsty tak nakloním sedlo víc dozadu, když pro změnu brní mezi nohama tak zase víc dopředu.Jde o to najít pozici kdy je to akorát a nebrní nikde:-)

          0 0
          • Vash  

            Super díky

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • krabica  

        Karbonová řídítka.

        0 0
    • Espen  

      Co blázníš, jaký otřesy… na Gravelu? Vždyť všude čtu a všichni říkají, jak je to pohodlné, univerzální kolo :-D. I kluci, co ještě nedávno jezdili na fullech, si chrochtají jak je to pohodlné :-).

      Širší pláště, bezduše, nižší tlak. Ještě možná sklon sedla, jestli moc nepřipadáváš na řídítka.

      0 0
      • TK75  

        Dnes je spousta možností jak to utlumit, ale ty bezduše a tlak to je alfa a omega.By mě zajímalo jestli je má

        0 0
        • Vash  

          Bezduše ne. Udělá to tolik?

          0 0
          • JachymP  

            Dělá to dost, poměr cena výkon neskutečný

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • TK75  

            Jezdil jsem s duší a po roce jsem toho měl dost.Přešel jsem na bezduše a byl to velký rozdíl, dokonce takovej, že za mě je gravel s dušema nepoužitelnej kostitřas

            Na bezduších a s rozumnym tlakem (to po cestě vychytáš) neznám žádný rány do rukou ani nic podobného.Navíc to jede lépe

            0 0
          • Tom-T45  

            Taky potvrzuji, bezduše jsou ohromný rozdíl.

            0 0
      • Romancero  

        přesně tak-jen mediální masírka a móda! Je třeba to prodat!

        0 0
    • Singlespeed  

      Možností moc není. Asi jedině odpružená vidlice, ale ta ti pořádně rozhodí geometrii, položí úhly a zvedne předek. Takže nejjednodušší bude se nepohodlného gravelu zbavit a zakoupit běžné horské kolo, které je nesrovnatelně pohodlnější.

      0 0
      • Romancero  

        přesně tak HT nenahradíš..i to je moje zkušenost!

        Gravel je fajn-na lesní a polní (upravené cesty), na okrsky, bunkrovky, perfekní na cestonání s gáglama-ale lítat s ním po kořenech a kamenech? To opravdu pro mě není:-)

        0 0
        • McBlacky  

          Je par mist v CR kde to je super. Namatkou byvaly VP Brdy, Novohradske hory, Sumava… naopak treba Vysocina a Jizerky jsou spis na HT/full.

          1 0
          • Romancero  

            s tou Šumavou souhlas!

            0 0
            • LM  

              Ono i v Krkonoších je na spoustě míst asfalt nebo šotka. Zajímavější věci mají v naprosté většině případů zákaz vjezdu na kole :-/

              0 0
              • orm  

                V Krkonosich, alespon pro me, jsou na gravelu problem hlavne prevody. 1:1 mne nestaci. Se zakazama souhlas.

                1 0
                • doubleingram  

                  Převody jsou celkem problém, nejenom na gravelu, ale i na silnici.

                  Nejlehčí převod je pořád moc těžký většinou, proti biku.

                  Nejenom v krkonoších.

                  0 0
                  • LM  

                    Tak 0,76 co mám na biku, na silničce nevykouzlím ani kdybych tam „vrazil“ 8 rychlostní kazetu 11–40 z aliexpressu – i když těch 0,85 už by možná taky stačilo :-)

                    0 0
                • JachymP  

                  V Krkonoších hlavně záleží na hmotnosti jezdce, to si přiznej Orme :)

                  Mě tam gravel převody stačí a na mtb by mě to tam nebavilo.

                  0 0
                  • doubleingram  

                    Hele jel jsem treba Praded na XC HT 34/50 a lehci bych ocenil. To nemas na gravelu / silnici sanci takovy lehky. 83 kg, nejsem uplny chcipak.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Praded 34/34 na silnici uz byl moc lehky. 34/32 se jeste dal.

                      Po silnici.

                      0 0
                    • Tom-T45  

                      Jel jsi po silnici z Hvězdy nebo někudy jinudy offroad?

                      0 0
                      • Slyther  

                        Spíš by mě zajímalo odkud jel na Hvězdu, jestli od Studánky nebo od Malé Morávky

                        0 0
                        • doubleingram  

                          Z Kopřivné – Hvězda – až nahoru, vše asfalt

                          0 0
                          • Slyther  

                            Takže s převody 30/32 to už nebude o převodech ale o nohách, to je dobré vědět

                            0 0
                            • TK75  

                              Je rozdíl jestli to máš na silničce nebo na grevlu s pneumatikou 40+

                              0 0
                              • Slyther  

                                Na hybrid „gravelu“ mám Schwalbe Hurricane 40mm

                                0 0
                                • TK75  

                                  To máš jako já (lehký převody)Výjezd po silnicích vpoho, v lese bych ještě o kousek lehčí bral.

                                  Na fotce jsem viděl přehazku grx a k tomu kazetu 11/46 to bych chtěl, jestli to opravdu funguje :-)

                                  0 0
                                  • Kouba_2005  

                                    Tý jo, to bych taky bral. Ale pak už trochu ztrácí smysl dvoupřevodník.

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      Já mám jednoplacku 40 zubů

                                      0 0
                                    • TK75  

                                      Ale jak mám jednoplacku fakt rád, tak přesmykač bych na kolo vrátil mít kliky 42/22 a k tomu kazetu 11–32, ty jo to úplně vidim tu pohodu do kopce :-)

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • Kouba_2005  

                                        Když já na ten smyk pořád zapomínám, jak na něj nejsem zvyklej, takže to rvu na velkou až nemám kam řadit a to už je pak v řiti :-)

                                        0 0
                                  • doubleingram  

                                    Jo, ale budou vetsi skoky proti 42, takze radsi mensi prevodnik, imho.

                                    0 0
                                    • TK75  

                                      No to jsem si taky říkal, že příště vezmu prostě 38 zubů placku a bude.

                                      0 0
                                  • jerrymouse  

                                    Zkoušel jsem to a moc mi to nefungovalo. Vrátil jsem se na 11–42.

                                    0 0
                          • Tom-T45  

                            Pěkný výlet, na biku bych na to asi neměl morál. Na Praděd jezdím zezdola z Hané buď přes Sovinec nebo Dlouhou Loučku na silničce s nejlehčím 34/32 a úplně nemám pocit, že bych potřeboval něco lehčího. Jako bylo potřeba rozvrhnout síly, moc se nepředvádět, ale nahoru jsem se v pohodě dostal. Dlouhé stráně mi připadají ostřejší tam jsem musel párkrát zastavit. Taky nejsem úplný chcípák, akorát mám tak 30 kg nadváhu, takže ty kopce někdy hodně bolí :-)

                            0 0
                  • orm  

                    Ok, beru. Casy kdy jsem na Cernou horu vyjel napohodu s 39×23 uz jsou hodne daleko. Kratsi kopce vytahnes silou, ale delsi kopce, a nektere sotky tam maji pres 20%, to uz ted nedam. Treba ten konec Cerne hory, to uz je na me moc :-).

                    0 0
                • Nimrod  

                  šoupnu to pod tebe. nějak nechápu ty vaše převody. nejen že každý máme jinou výkonnost a jiné kolo, ale i každému sedí jiná kadence. tudíž co je pro jednoho dobré, pro druhého být nemusí. honění si piňdíka nad tím, že jsem „to“ vyjel na brutálně těžký převod nějak nechápu, když mám kadenci nižší než zaoceánský tanker otáčky motoru (věřím tomu, že takováto kadence nesedí snad nikomu)…

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Nemusíš všechno chápat, to není povinné. Je to normální diskuze, výměna zkušeností a nepřipadá mi, že by to tu kdokoli nějak hrotil. A že občas někdo zmíní nějaký „sportovnější“ výkon? No a co, v čem je problém?

                    0 0
                  • orm  

                    Tak je to gravel a ne mtb. Na gravelu nejezdis takove stojky v tak spatnem terenu jako na mtb. Zaroven je to lehci prevod nez mas na silnicce, tj. na silnici je to ok. Vetsi kazetu tam nedam nez 10–42, takze bys musel jit cestou mensiho prevodniku, ale pak ti zas bude chybet prevod do rychla. Na zimaku mam 40t s kazetou 11–32. To je vetsi peklo :-).

                    0 0
                    • TK75  

                      Ale zase třeba na gravelu jezdíš delší trasy a únava je pak hodně znát, ani o terén tolik nejde, kolikrát stačí podmáčená louka do kopce a tam už jsem i s Roninem na 1:1 jel nadoraz.Takže nejde o špatný terén, dokonce i lesní cesty jsou kolikrát daleko větší stojky než silnice, že je drtim jen tak tak.

                      0 0
        • TK75  

          Prosím tě přes kořeny a kameny se jezdí s grevlem spíš výjimečně.Pocho­pitelne když sem tam nějaký potkáš tak se přeskakujou

          0 0
    • capis  

      Pokud ti trnou prsty, začal bych posedem.

      0 0
      • JachymP  

        Přesně, to s otřesy nemusí mít nic společnýho. Může to klidně být blbej posed (v krajním případě špatná velikost kola, moc nízko řídítka apod.) případně ochablý svalstvo (core) nebo oboje.

        0 0
        • Velomiwookie  

          tak tak, pozice pedalu a kufru, predozadni pozice sedla, vyska sedla, sklon riditek, delka predstavce, drop…

          na yt je toho tuna

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • TK75  

          Mě dokonce brněla ruka jen kvůli náklonu pák

          0 0
    • Tom-T45  

      Bezduše, pohrát si s tlakama, zkusit upravit sklon řídítek a pák, dát tlustší omotávku nebo dvě vrstvy, zkusit upravit posed, dát pružnější karbonovou sedlovku, případně karbonová řídítka a v neposlední řadě cvičit na ruce. Mě brnělo zápěstí na MTB a pomohlo mi, když jsem si párkrát do týdne, ne nějak intenzivně, zacvičil s činkama.

      0 0
    • McBlacky  

      zkus jiný rukavice nejdřív. Tyto dva prsty přesně brní a odchází v nich cit, když si blokuješ nerv procházející dlaní.

      často se to děje i na silničkách, při držení za páky z vrchu.

      0 0
    • MajkyMajk  

      měl jsem stejnej problém s malíčkem levý ruky, po 2 hodinách a víc na kole jsem necítil malíček a trvalo to než se dal do kupy. Může ti vadit ergonomicky úchop nebo můžeš mít jinej problém třeba přenesenej z celý ruky a třeba až z ramene, to spolu hodně souvisí ač se nezdá. Já to úpravou polohy sedla a častěji střídám úchopy řidítek, u kterých si ruce odpočinou.

      http://www.ambike.com/…tkova-obrna/

      0 0
      • MajkyMajk  

        ještě si zkus vygooglit neuropatii loketního nervu, kdybys chtěl tak napiš a dám vědět jak dobře tuhle oblast lokte protáhnout jednoduchým cvikem.

        0 0
    • jIrI___  

      Po zdlouhavém a neúspěšném laborování s náklonem sedla mi proti brnění prstů na gravelu pomohly rukavice Specialized BG Grail, které mají na první pohled umístěnou vycpávku na úplně debilním místě, ale ve výsledku to funguje fakt dobře.

      0 0
    • Markony  

      Zamne karbon řídítka nefunguji vůbec ale představec Redshift ten funguje na 100% ale ta cena.

      0 0
    • Fazzy  

      Jak tu zaznělo, tohle pravděpodobně neřeší bezduše. Chyba bude v posedu/úchopu. Pozoruj pozici zápěstí, jestli se moc „neláme“, případně uprav natočení oblouků a pozici pák, ujisti se, že nemáš sedlo zbytečně vysoko, ujisti se, že nemáš řidítka moc nízko, ujisti se, že nejezdíš s napnutýma loktama, posiluj břicho a změkči úchop – omotávka, rukavice.

      0 0
    • bipe  

      Po první sezoně s gravelem se podepisuji pod to co tady bylo řečeno. Také jsem s brněním malíčku a prsteníku měl ze začátku šílený problémy, už jsem zvažoval, že to zabalím. Chce si to pohrát s nastavení sedla – sklon. Umístění pák. Představec – délka. Kvalitní omotávku, přemotal jsem na S-WRAP ROUBAIX HANDLEBAR TAPE a dost se to zlepšilo. A souhlasím i s tím, že bezduše gravel posunou na úplně jinou úroveň. Byl jsem k tomu dost skepticky, ale fakt je to znát. Posed, jestli není váha přenesená na berany. Je toho hodně. Spoustu užitečných informací jsem našel tady na foru. Hrál jsem si s tím skoro celou minulou sezonu, než jsem to vyladil tak, že mě prsty nebrní.

      0 0
    • Vash  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Vash  

      .

      0 0
    • Vash  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Vash  

      Díky všem borci :)

      0 0
    • Bandicoot  

      tady se opet setkavame s tim ze lidi od toho gravela cekaj ja nvm pohodlí. Je to proste kompromis neco za neco, ja mel půjčenou orbeu na rivalu celko K, na sotolince a velice lehkem terenu to jelo jak pila a slo to, pak zacaly kameny, koreny a bordel a chtel jsem to hodit do skarpy…

      0 0
      • TK75  

        Rival = nepodstatný

        Podstatný je co tam bylo za kola, pláště

        0 0
      • Vash  

        Nečekám pohodlí, ale taky nečekám, že nebudu cítit ruce…

        0 0
      • AussigBiker  

        +1. Kdyz na to mas v okoli cesty a bavi te to, idealni doplnek k trailovymu celoperu. Jinak HT / XC (a vic dle chuti) celopero je lepsi na rozbitej teren.

        0 0
    • Vash  

      Zdarec, ještě se chci zeptat, uvádíte tu, že pomohou bezduše. Ten přechod, včetně ráfků atd, není zrovna levná sranda, tak by mě zajímalo, v čem je tak velká výhoda oproti duším?

      0 0
      • jIrI___  

        Zejména v možnosti foukat nižší tlaky bez rizika cvaknutí duše.

        0 0
      • Lance  

        Hele ted sem na to presel a ze by to bylo extra drahe se rict nedá

        0 0
      • TK75  

        Koupíš kvalitní bezdušovou pneumatiku, kterou budeš provozovat na rozumně nízkém tlaku.Díky tomu ti pneumatika bude zabírat větší plochou, než tvrdší plášť s duší.Takže si budeš moci dovolit mít třeba méně agresivní vzorek a to znamená že ti to lépe pojede

        No a jak píše Jiří nižší tlak ti přemění kolo z kostitřase na fungující štěrkolet.Ono jde i s duší dát tlak níže, ale pořád ten plášť není tak poddajný jako bezduše

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Romancero  

      tak první, čeho jsme si všiml při jízdě na gravelu bylo, že to není kolo do terénu, v jakém jsme jezdil na HT!

      je to o úchopu na obloucích beranech!

      Do terénu (kořeny, kameny, díry) prostě oblouky nepatří-všimni si, jak většinou řidítka držíš (horní úchop šikmo nebo za páky))-potřebuješ mít v dosahu brzdové páky a většinu rázů schytá palec a jen část dlaně (ne celá dlaň) a úchop je navíc více nejistý než při držení klasických rovných řidítek jako u MTB.

      proto se mi stávalo často, že mi nečekaná překážka vykopla řidítka z rukou, což se mi nikdy u MTB nestalo!

      takže prostě jsme si ujasnil, na jaký terén je gravel určený a nečekám od něj zázraky a nějakou univerzálnost!

      0 0
      • jIrI___  

        Víceméně souhlas. Na gravelu je ale poměrně zásadní držet se v terénu v obloucích.

        0 0
        • TK75  

          No proto se taky používaji na gravel berany s nízkým dropem a řádně vyhnuté do strany..

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Romancero  

          no a právě to je pro mě ten zádrhel-mít po ruce brzdy i řazení a přitom mít jistý úchop. Prostě si terén- díky lepšímu dosahu řazení i brzd vychutnám líp na MTB…samozřejmě-pokud pojedu rychlostí osmdesátiletého důchodce , pak není třeba řešit nějaké otřesy ani u gravelu!:-)

          0 0
      • McBlacky  

        Ti prave brzo odejdou ruce pri tomhle uchopu, kdekoli to vic drnca tak v obloucich…

        0 0
      • TK75  

        Když máš hydraulické brzdy, tak jde i z horního úchopu normálně brzdit jedním prstem… takže páku držím komplet celou rukou až na jeden prst…to s mechanikama nejde, proto ti to nefunguje plus teda máš úzký pláště s dušema a úzký berany.Navíc se držíš jen nahoře a to je špatně.

        Vím to, protože přesně takhle jsem ze začátku bojoval když jsem měl mechaniky.

        0 0
        • Romancero  

          tak samozřejmě-hydrauliky jsou někde jinde..ale prostě jsem si řekl dost!-nebudu dále vrážet prachy do tuningu a dal si jasnou hranici. a šetřím do důchodu- na e-bike..

          0 0
          • TK75  

            No já zas pochopil, že jako u všeho, se to člověk musí naučit…a tím že s tím jezdíš všude tak musíš použít různý techniky.Něco z mtb a něco ze silnice :-)

            https://youtu.be/iy_orGUHUv4

            Aneb jak používat mtb skill při jízdě na grevlu

            0 0
        • McBlacky  

          Zalezi jak dlouho a jakej teren jedes ;)

          Ver mi, ze i s hydrama to ruce odejdou. Kdyz ne na stym tak na dvoustym km urcite.

          0 0
          • TK75  

            To ti věřím, ani sto čistě bez silnice nebo hladkých pískocest bych nedal z vlastní vůle :-) Já to mám většinou od každýho povrchu trochu.

            0 0
            • TK75  

              Ale ty asi myslíš únavu z mačkání brzd ..to taky, ale mě šlo vůbec o to, že u mechanik jsem kdykoliv při držení za páky musel použít víc prstů když jsem brzdil a tím pádem stačila rána a vyrazilo mi to řidítka z ruky.To u hyder nemám, protože nemusím brzdit více prsty

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kos_CZ  

      Co pomůže ke komfortu: Nižší tlak v pneu, (pokud to jde) větší průměr pneu, měkou/zdvojenou omotávku, jiné rukavice, změnit posed (odlehčit ruce), změnit úchop. Odpružená sedlovka může taky pomoci…

      Já osobně s tím mám taky problém pokud jedu déle než 2,5 – 3 hodiny v kuse – mám pak mravenčení v prstech a občas mne bolí dlaně.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pidan  

      Nevim jestli otresama..??..ja si prsty vyklepavam furt i na Fulu…Byl jsem i na karpalech a nikde nic nenasli…muze to bejt i pater…

      0 0
      • LM  

        Poloha řidítek (natočení, backsweep, upsweep) a gripy udělají hodně. Já jsem třeba zjistil, že potřebuju tuhý kus lepivé gumy, který stačí držet lehce a když za to zaberu, tak nikam neuhne.

        • Po jedné pokusné jízdě s pěnovejma gripama jsem myslel, že mi pod kopcem upadnou ruce, jak jsem to musel mačkat abych udržel přesnou stopu.
        • A gumové gripy s hlubší texturou nebyly o moc lepší, taky se to mělo tendenci trochu deformovat při prudkém krátkém pohybu namísto korekce stopy.
        0 0
    • Atilla  

      Ztrátu citu v prstech jsem konečně vyřešil a to sedlem:) Širokým sedlem pasujícím na mou zadel

      0 0
    • Khommakho  

      Ahoj, nechci zakládat nové téma, tak se zeptám tady.

      Jezdím na Giant Revolt 1 2021, hliník (bezduše, Thundero 44 / Speedero 40). Zvažuju, jestli má smysl ho prodat a přejít na karbon, konkrétně asi Grizla cf sl 6. Takže v podstatě věčné téma karbon x hliník.

      Jasně, „základní poučky“ a většina říká, že karbon je lepší, tužší, lépe pohlcuje vibrace. Ale je rozdíl tak markantní, aby stálo za to si dávat tu práci s prodejem starého kola a nákupem nového?

      Najedu asi 5000 km/rok. Docela rozmanitý terén, ideálně v lese, co se zrovna objeví. Většinou asi spíše hezčí lesní cesty, ale rád si zajedu i relativně divočejší terén po turistických trasách, různých zkrátkách. Gravel je moje jediné kolo a horáka zatím nechci.

      Celkově jsem s Revoltem spokojený, ale občas bych ocenil trochu více pohodlí na ruce. Má na to vlastně vůbec karbon rám znatelný vliv a nebo řeší spíše zadek, tam problémy nepocituju, že by D-fuse fungoval? Nebude prostě lepší koupit jen Redshift představec a hotovo? Lepší akcelerace a tuhost je asi fajn, ale na čas moc nejezdím a člověk si imo brzo zvykne a reálný dopad moc nebude, spíše jen v hlavě.

      Podobně jsem přemýšlel o karbon kolech (tak nějak to zúžil na Hunt 35 gravel x-wide a scribe gravel wide++), pak jsem ale narazil na tento článek a byl jsem opět na začátku (autor na gravel doporučuje spíše hliník kvůli pohodlí a gripu v sepkém terénu). https://cyclingtips.com/…h-is-better/

      Asi bych přecejen preferoval spíše pohodlí než rychlost a tuhost, měl bych tedy obrátit pozornost raději třeba k DT Swiss GR1600?

      Dokázal by třeba někdo, kdo přecházel z hliníku na karbon, aspoň zhruba porovnat změnu komfortu při přechodu na karbon (ano, chápu, že jeho vrstvení, rámy, kola jsou různé) vs třeba různé tlaky nebo šířka plášťů?

      Díky za případné komentáře a rady.

      0 0
      • TK75  

        Na ruce?Giant má karbon vidlici a grizl taky, tak proč tam hledáš rozdíl?

        Na ruce to jde postupne.. bezduše, nízkej tlak, berany ty levné z hliníku jsou občas tvrdé, lepší víc pruží, gelová vložka pod omotávku a potom samotná omotavka (dělají se různé tloušťky ) když tohle vše na ruce nestačí tak Redshift třeba.....ale výměna kola, kde přední část (vidle) je karbon vs karbon ti nepomůže :-D

        Leda koupit grizl suspension…s Rudy vidlicí

        Jestli to funguje jako f šok tak to lehce pomůže…ale nakonec je to stejně jen o tom jak se naučíš kolo držet a fungovat s ním

        1 0
        • TK75  

          Jestli máš toho Gianta jako Olda, tak bych i věřil že má tu svoji subtilní vidlici víc pružnou než Grizl…ten tam má úchyty na tahání nákladů, takže bude masivnější

          Ale jde taky o sloupek, takže nevim

          0 0
      • BB  

        RedShift představec mám a funguje perfektně. Mohu doporučit.

        0 0
        • Na-kochacku  

          Vozil jsem na gravel kole taky. Super vec.

          Ted uz je predstavec na policce a kolo dela sluzbu jinde.

          0 0
        • Atilla  

          Taky mě překvapilo jak je to dobrý!

          0 0
      • jIrI___  

        Karbonový Grizl je hodně tvrdé kolo, zvláště předek kvůli masivní rovné vidlici neodpustí vůbec nic. Celkově to není žádný etalon pohodlnosti. Pokud jdeš po pohodlí, podíval bych se spíše jinde. Stejně tak ty 35 mm vysoké karbonové ráfky pohodlí nijak nepřidají, spíše naopak. A nesouhlasím s tím, že není rozdíl mezi karbonovými vidlicemi – karbonová vidlice na předchozím X-Roadu pohlcovala drobné nerovnosti o poznání lépe než karbonová vidlice na současném Grizlu.

        0 0
        • McBlacky  

          jak jsi to měřil ? Rovná carbon vidle má na pohodlí vliv jednotkách %. Hlavní je pneu/tlak, řidítka/omotávka a výplet. dost dělá i posed, respektive rozložení váhy ruce/sedlo a úhel hlavy.

          0 0
          • jIrI___  

            Neměřil jsem to samozřejmě nijak, jde o pocit. Pneu/tlak, řidítka, omotávka a záplety byly totožné, posed odlišný.

            0 0
        • Khommakho  

          Díky za potvrzení, že je to tvrdý a tedy pro mě spíše méně vhodné. Tím je to pro mě asi uzavřené, kvůli dostupnosti a cenám jiných kol. Zůstanu u Revoltu.

          1 0
      • TK75  

        A jaké teda máš pneumatiky, tlaky a váhu?

        Kolega si po letech koupil kolo na výlety…29ht a celkem si stěžoval jak je to nepohodlné

        Vím že má duše, ale i tak jsem se ho zeptal jak fouká ty svoje 2,25 pneu.Cekal jsem hrůzu něco jako 3 bary, ale bylo to ještě horší… prodejce mu to nafoukl aby to jelo přes 5 barů…prý možná 6, to neví už přesně

        Svatá Prostato:-D kolik takovejch kol lidem prefoukne a prodá…to je jak epidemie

        No i tak pochybuju že jsem ho přesvědčil na nízký tlak, nebo spíš rozumný tlak… nevěří že to pojede

        0 0
        • kucka7  

          Tohle jsem řešil s místním servisem. Proč foukají tak vysoké tlaky: mtb 3 bary, treky 3.5–4 bary. Lidy to tak chtějí, pokud dají míň tak si stěžují, že to nejede. :(

          0 0
          • Kouba_2005  

            Bezny jev asi vsude. Lidi maji zazitej mytus, ze nabusena guma jede na asfaltu lip a i kdyz to servisak zna a neco o tom vi, tak jim to dle prani nafoukne, aby byl klid a zakaznik byl spokojen.

            1 0
        • Khommakho  

          Tufo Thundero vepředu 44mm, cca 1,7–1.8 bar, vzadu Tufo Speedero 40, cca 2,3 bar (2 mi přišlo už zbytečně měkký). Važím asi 77kg.

          Od té doby co jsem dal užší 42 cm řídítka (Ritchey comp VentureMax v2) a dopředu Thundero, tak se komfort rapidně zlepšil a je fakt, že to cítím až při delších rozbitých sjezdech nebo velkých nájezdech třeba víc dnů po sobě, ale s tím se, hádám, u gravelu musí počítat.

          Ale obecně mám věci rád vychytané a červík hlodá… Nicméně z toho co jsem vyčetl, když pominu výkřiky typu hlína nikdy, tak rozdíly jsou malé a hold budu víc jezdit a míň řešit kraviny.

          Koho by zajímalo, docela pěkný web s nějakými daty (není to teda žádná laboratoř, ale pořád asi o maličko objektivnější data než od průměrného uživatele) – https://gravelbikes.cc

          Takové malé shrnutí má třeba tady – https://gravelbikes.cc/…far-updated/

          0 0
          • TK75  

            Tak ať červík poradí Redshift…:-D Na ty ruce to určitě pomůže

            0 0
            • Khommakho  

              Jo, předběžně jsme se tak s červem domluvili.

              Nějaké lepší hliníkové záplety místo původních a za ušetřený peníz za karbon koupím Redshifta.

              0 0
          • Jan D.  

            Ten Redshift se mi moc nelíbí, ale docela by mě zajímalo, jak se s ním jezdí. Kdyby se na bazaru objevil v délce 80mm, asi bych neodolal a vzal ho na zkoušku:)

            Jinak na zadek mi zajišťuje kromě oceli pohodlí ještě Canyon VCLS sedlovka. Taky dobrá vychytávka. Ergon to prodává jako CF Allroad pro… Někdy záměrně jedu bordelem a vůbec nezvedám zadek, abych si to tlumení pořádně užil:) Ulovil jsem ji ale na bazaru za 12 stovek, novou by se mi moc kupovat nechtělo.

            1 0
      • Jan D.  

        Ještě zvaž to mtb. Gravel nech tak jak je na šotolinu a silnici a kup si bajka do terénu:)

        Anebo vem ještě v úvahu ocel. Mám Ronina sl 2019. Tuhý to neni ale oproti hlíně pohodlný jo.

        0 0
        • Khommakho  

          Mtb jsem měl předtím a za 6 let jsem najel míň než teď v dobrém měsíci na gravelu… GT avalanche 1.0, zas tak špatně to nejelo. Ale na nějaký super velký ježdění v lese mě neužije a na gravelu mě to prostě baví daleko víc.

          Baví mě to na dřív otravném asfaltu, ale přitom můžu i do nějakého rozumného terénu, v podstatě projedu to stejné, co bych projel na mtb (velký šutry, kořeny nevyhledávám), byť samozřejmě někdy pomalej, ale vlastně mě to hledání stopy baví.

          Celkově mě baví spíš zajet si nějaký rozumný okruh různorodým terénem bez nějakých extrémů a tam mě gravel dává největší smysl.

          A hlavní důvod proč jsem si zamiloval gravel je, že prostě berany jsou pro mě daleko příjemnější než rovné řídítka, takže by ten horák musel o hóódně lepší, aby tohle vykompenzoval.

          S ocelovýma gravelama mám velký problém, strašně se mi nelíbí a čím jsem starší, tím víc tyhle kraviny řeším. :)

          4 0
          • Jan D.  

            Tak to jsme opačné případy. Co jsem loni pořídil mtb, na gravel se čím dál tím víc práší a co jsem přičichl k oceli, tak jsem se do ní tak zamiloval (do těch krásných jednoduchých úzkých trubek:), že už mám teď všechny kola ocelové:D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.