• inca

    Tak si konečně po x letech budu kupovat své první celopéro.Rozhoduji se mezi Giantem

    a GT.Nejsem extrémní polykač kilometrů,spíš mě jde o to,jízdu si užít a trošku si zařádit v terénu.

    Asfalt beru jako nutné zlo:)Potřebuji kolo co hodně snese a vydržím na něm třeba celý den.

    Nebráním se i jiným alternativám,mám ale cenový strop 60 tisíc.Uvítám všechny reakce.Díky.

    0 0
    • marapara  

      Toho Force jsem viděl na SL08 v Brně. Nádherný mazel :). Osobně jezdím jeho předchůdce Idrive 5 2.0. Udělal jsem pár úprav, tlumič, vidle, kliky, řazení a šaltr Sram a funkčně fajn stroj. Zdvih 130/130, na celodenní toulání i po náročnějších terénech není problém. Srovnání s Reignem ale nemám. Jediné co jsem jel byl Trance, který je se zdvihem níže. Co se týče geometrie, tak mi GT sedlo skvěle hned při první jízdě. Trance měl divnou geometrii na mě, ale asi bych si zvykl.

      Co se týče údržby, tak GT je na tom asi trochu hůře, než Reign. Přece jen ty ložiska jsou více vystavené a chytají více špíny. Nevím jak je na tom Reign s údržbou v tomto ohledu. Nicméně já jsem tak 2× ročně musel čepy vyčistit. Trochu se to dá pošéfovat o-kroužky, to jsem taky udělal, popř. nějakým domorobo blatníčkem, viděl jsem i fotku na BF. Tam se asi docela minimalizuje chytání nečistot. Ložiska jsem měnil po 2 sezonách ve spodním čepu. V tom hlavním středovém jsou zatím OK, ten tolik netrpí špinou. Cena je celkem v pohodě, jedno ložisko mě vyšlo na 200. Loni jsem na něm najel asi 3500 km a předloni tak 4000 km.

      Co se týče funkce, tak GT je velice dobrá žehlička.

      0 0
    • Tomcat  

      No rozhoduješ se mezi jabky a hruškama. Stavíš pro sebe  pokročilý nový systém který je variací na VP  , proti reinkarnaci ( spíš exhumaci) dávno vyhynulého jednočepu s plavoucím středem. Nebo značku která se vypracovala (giant) , proti značce která už jenou zanikla (GT)

       

      Pokud potřebuješ   vydržím na něm třeba celý den bych vůbec po GT nekoukal . GT jsou dobré kola která jsou pevná a vrdá, tedy dobré na kceleraci ale nepohodlné.

       

      Jinak GT dfnes je spiš pohrobek kdy si slavného GT , jo takové karbonové LOBO DH to byly časy.

       

      Můj tip Giant, vyměnit ložiska je jednoduchý žádný planžedy , gufera pogoný šílenosti, VP systém je taky sofistikovanej.

      0 0
      • marapara  

        Jsi mě pobavil :)))) LOL

        0 0
      • kesu  

        todle je dobra blbost…

        0 0
        • gumid  

          Blábol roku …že by byl někdo po reinkarnaci?

          0 0
          • gumid  

            Chybka se vloudila, omluva Kesu – reakce byla na Tomcata

            0 0
            • Tomcat  

              já to pochpopil neboj :-) zatím si že idrive je mrtvá věc , prostě jen jinak zabalenej plavoucí střed si stojím.

              On Hanz mě vždycky za to zpucuje páč tím haním tím GT DHi které funguje dobře (  nemám ten názor :-) )

              0 0
        • Luk02  

          Taky, si myslím na svého Force si nemůžu stěžovat…Ani ještě nezačal vrzat, ani po tom co schytal za 14 dni v létě v Dolomitech…

          0 0
      • Radari  

        No to je zase nazor jak prase … flame forever .

         
        0 0
      • Kero  

        Zrejme Tomcat nikdy nejazdil na i-drive akehokolvek druhu, resp. teraz sa to vola Force :)

        0 0
    • scret  

      podobny dilema jsem resil loni, Force nebo Reign… vzal jsem nakonec Reigna pro system Maestro a taky me odradila frekvence udrzby u GT a udajne neustavajici praskani a lupani…

      0 0
      • marapara  

        Z toho prasnání a lupání jsem měl taky velký strach, ale nakonec jsem vzal I-Drive 5 2.0 a nelituju. Každý má něco. Naštěstí se vrzání a lupání nekonalo, začalo až po roce ježdění a nakonec to dělaly kliky Truvativ Stylo. Jakmile jsem je sundal a dal SLX, prasnání přestalo a je klid :).

        0 0
    • pitos  

      Já ti tady hodím tedy i jiné alternativy pro pestřejší výběr.

      Jeden pitch a fluidLT tvého výběru bych osobně vzal spíše reigna.

      0 0
    • kesu  

      pridal bych do vyberu todle

      1)jak tudle znacku nemam rad tak todle se celkem povedlo

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      1. todle by i pres teplouskej nazev byl muj favorit:)

      http://www.zamo.cz/…e/23647.html

      z toho co vys pise pitos zvazil bych i spesla,je sice mekci do krutu ale jinak proc ne.

      Jinak k vyse vychvalovanymu maestru,ono to sice docela jede ale taky je to docela tupy zvlast vedle toho spesla.

      0 0
      • Pavlos  

        no u maestra hodne dela tlumic

        spesl je citlivejsi  aspon ten co sem mel ja byl ale zase co se tyce akcelerace a celodeniho jezdeni jednoznacne reign

        0 0
    • mr.antik  

      pokud chceš  (musíš) jezdit do kopce, zkopce i po rovině, tak bych zal reigna i když někdo tu psal, že je to dost bláto, takže záleží jak jseš těžkej, jakou velikost bys bral a jak moc ho chceš „lámat“

      0 0
    • Skalamander  

      mi by se v téhle kategorii líbi:

      http://www.mojekolo.cz/…rbon-4-black

      0 0
    • warzone  

      hm…pekny vyber,mne by z tych vsetkych ostal Canyon Torque vs. LP Spicy :) Spicyho som neskusal,ale je to lahucka masinka a vraj ide dobre za pedalom a Torque som si skusil a ide pekne,nehupe a zehli ako ma,taky univerzalny bike…

      0 0
      • mr.antik  

        jak se na tom Torque šlape do kopce? Od pohledu je to houpačka

        0 0
        • warzone  

          jazdil som po rovnom-korenistom singli chvilkami kopcek,chvilku zas dole ale ziadna hupacka sa nekonala,fakt ma to dost prekvapilo,mal som skor pocit ze hupe este menej nez moj Reign,vazne sa mi to pozdavalo :)

          0 0
    • webbot  

      Hlasuji pro Force

      1 – je peknejsi

      2 – GT je prece jen „lepsi“ znacka (i kdyz vyrobena na Taiwanu), nez cinsky Giant

      3 – nemam s nim technicky problem – ani s vrzanim, krome vymeny riditek za vyssi

      4 – jezdim stejne jako ty

      5 – iDrive je velmi dobry system – pro jine bohuzel (bohudik) patentovany

      0 0
      • dieegoo  

        ad 2 – proč mizerný „čínský“ Giant lepí na rámy samolepku Made in Taiwan? :)

        0 0
        • mr.antik  

          asi naráži na to, že taiwan součástí číny

          0 0
        • webbot  

          Nedavno jsem nekde cetl, ze Giant je puvodem cinska znacka, ale ze by i Cinani si nechali delat kola na Taiwanu (i kdyz dnes skoro cinskem)? – svet se v prdel obraci :-)

          0 0
          • mr.antik  

            vlastnictví je jedna věc, zkus najít vlastníka značky GT. Giant je v první řadě výrobce rámů. I když v jiném měřítku, tak patří mezi ty firmy, co si samy navrhnou i vyrobí.

            0 0
            • webbot  

              To je jedno, nebudu to resit. Dulezite je, ze jak se s kamosema hecujeme kdo ma lepsi kolo, nejvetsi chudak je s Giantem – ale to je jen sranda

              Jinak pokud se nemuze rozhodnout, pujcil bych si testovaci kolo na vikend – u prodejcu GT je to bezne – u nas maji i Force cely rok – jak je to u Giantu nevim – ale snad ho prodejce pujci, a pokud ne, tak i to svedci o „znackovosti“ vyrobce/distibutora

              0 0
              • mr.antik  

                no vidíš, z tebe by si zas mohli dělat srandu, kdy ti to praskne. S testovačkama by neměl být problém, taky bych to doporučil.

                0 0
      • warzone  

        1 – relativne

        2 – si robis srandu? :DD vsetko je to Taiwan,to je uplne jedno

        3 – ani ja s Reignom

        4 – ja tiez

        5 – aj Maestro

        ;) neoponujem,aj GT Force je urcite fajn(neskusal som,ale zatial som pocul iba chvalu),ale „argumenty“ co si tu hodil su chabe a relativne.

        0 0
        • kali222  

          ja teda nejsme vedma...... na starym i-drive jsem jel jen 50 km,takze to neni k posouzeni,ale muzu za sebe rici, ze mit prachy, tak koupim zpet svuj ram giant trance! byl jsem s nim moc spokojeny. tech 105 mm na trdlovani v lehcim terenu je dobrych, seriovy float byl bez problemu.me to moc sedlo,proto jsem chtel reigna X - kuli cene, misto nomada,jenze pak se objevil levneji ram nomada. urcite si jeste gianta a trance-obzvlaste poridim znova. jen to M je na me kratsi, vyresil bych vyhlou sedlovkou(mel jsem tam thomsona,ale vypadalo to divne…mozna to bylo cely neslazeny,tak proto divne) tranclik je fajn ram. zdvihy 120/105 a 130/105 . verim,ze bude na tom i reign podobne a sel bych do X : )

          0 0
      • fousek  

        1– vec nazoru, ale je pravda ze Force si nikdo nesplete s jinym kolem, Reigna mozna jo

        2– subjektivni, mimo to dobrej for

        3– Mas vubec novejsiho i-drive? a jel si s nim nekdy celej den v bahne? rozebrani a dani dohromady horniho cepu je v jednom naprosty peklo trvajici jedno odpoledne, tenkejm (cca 0.1mm?) rozpernejm krouzkum se vubec nechce tam kde maj bejt, ohybaj se rozrezavaj prsty, je to fakt jen pro vyrovnane osobnosti. (no kapku sem to prehnal, ale ne o moc)

        4-to je mozny

        5-iDrive je docela dobry system dokud neni nutno ho rozebrat

        0 0
    • vladol  

      pri giante zvaz to, ze vzhladom k novemu umiestneniu tlmica (vyssie) je vyssie aj cap uchytenia vahadla do ramu (sedlova trubka) a tym padom sedlovku zasunies len vemi malo a je to dost limitujuce, cize pocitaj s teleskopickou… dalsia vec su poddimenzovane xc vidlice, ktore davaju na reigny

      0 0
      • scret  

        mas pocit ze na Force se montujou pevnejsi vidle?:) na oboji bez pevny osy a 32 nohy…

        0 0
    • Jenda  

      GT je krasny funguje jiste super (moje 4.0 rozhodne fungovala) ale servisni interval na loziska v mym pripade byl a 500km a to jsem nesmel projet treba brodem:-( takze i kdyz se mi fakt libi uz bych ho nechtel:-(

      0 0
      • fousek  

        Vicemene souhlas, ale mluvil sem s clovekem, kterej na i-drivu najel docela dost km a na cepy prej nesah, podle me to bude zalezet do jak velkyho bordelu jsme schopny vyjet (dalo by se rict ze kazdej zavod nebo den v desti = minimalne rozborka spodniho cepu)

        0 0
        • dieegoo  

          No jestli je tohle mysleny vazne, tak jsem rad, ze jsem od iDrivu couvnul a vzal Gianta…

          0 0
          • fousek  

            No takhle to vypada dost strasne, ale pokud nekdo jezdi jen kdyz je pekne tak je dost mozny ze na to nesahne za celou dobu. Ja jel parkrat zavody kdy bylo fakt hnusne a myslim ze treba po extremnich brdech bylo potreba servisovat kazdy kolo co dojelo (120km bahna a deste)

            0 0
            • Jenda  

              no ja na svym po brdech servisoval jen brzdy (desky a mazal pistky)

              0 0
              • fousek  

                Tak ja doted servisuju ruzny veci co se na eXBB nejak namordovali. Hned po zavode sem rozebral i cartridge, vycistil a dal novou vazelinu, loziska v nabojich jsou od ty doby minimalne nacnuty a tak podobne.

                0 0
            • marapara  

              Zdarec. Tak já jsem naposled servisoval, teda čistil ložiska a pouzdra teďkom asi 14 dní zpět, když jsem dělal předsezoní údržbu. Předtím jsem to dělal někdy koncem května, když jsem nandával o-kroužky. Od té doby jsem to nerozebíral, jen jsem v srpnu dotáhl tu spodní kyvku, plovoucí střed. V tom květnu jsem to asi málo dotáhl a trochu to povolilo. Na druhou stranu je fakt, že vyloženě v marastu nebo potocích nejezdím. I když občas hlavně na jaře a podzim jsem dojel občas pěkně zašvihaný. Ale nikdy nějaký extrem.

              0 0
              • fousek  

                No ja uz ani nevim kdy sem rozebiral ten hlavni cep, ale myslim ze dohromady 2–3×, ten dolni jde snadno ale zas se blbe steluje, aby to bylo tak akorat, utahnes to a ono si to sedne a zas se to uvolni, takze zas dotahnout, ale zas ne moc, no jako hlavovy.

                Ja jezdim i ted pres zimu a na par kilometrech i v soli a zatim nic, takze je to spis podle nalady i-drivu, neba fakt hroznyho bordelu.

                0 0
    • MlokCZ  

      Určitě bych do výběru přidal i další kola a to následující:

      • Lapierry Zesty nebo Spicy; které z nich je na zváženou, Reign je podle mě malinko blíže Zesty (tím nemyslím chováním systému, ale zaměřením kola ještě relativně do XC) než Spicy
      • o Canyonu Torque bych taky uvažoval
      • dál bych přidal Cuby Stereo nebo Fritz, Reign je opět blíže tomu nižšímu zdvihu, tedy Stereu
      • Reigna bych v tomto výběru ponechal
      • Force bych osobně z výběru úplně vyřadil, tim netvrdím, že to je špatné kolo, ale všechny ty předchozí bych bral mnohem raději

      No a dál bych si dobře rozmyslel, které z těch kol, protože i když jsou to vše dobrá kola, tak s velmi odlišným chováním.

      0 0
      • okm  

        Nezbývá než souhlasit. Zesty a Stereo by určitě taky byly dobrá volba a třeba i váhově jsou super. Takže na celodenní ježdění budou ideální.

        A při rozhodování mezi GT a Giantem bych byl určitě pro toho „číňana“ :-)  Reigna.

        0 0
    • Kubas.1  

      Jak to tady pročítám, tak moc nechápu proč všichni nadáváte na to GT-čko? Podle mně GT dělá dobrý kola, a ohledně těch ložisek – kolik z vás jezdí v neustálým bahně, aby se o ně museli pořád starat? Já se snažím jezdit přes léto každej den, a fakt ******** kolo mám párkrát za celou sezonu…

      0 0
      • pitos  

        Nevím jakou máš zkušenost s fully ale  tyto biky mají oproti HT složitější konstrukci a tím pádem i údržbu.Takový bike co je náchylnější na čistotu má zaděláno na častější problémy a to se samozřejmě dost lidem nebude líbit a je jedno že jezdíš v tom bahně minimálně,protože i tak je lepší mít systém co bude nečistotám „odolnější“.

        Např. já se s bahnem setkávám skoro pořát,jezdím převážně v horách a není o něho nouze skoro nikdy i při pěkném počasí.

        0 0
        • Kubas.1  

          Je pravda, že s údržbou fulla nemám žádný zkušenosti, ale přijde mi to prostě takový divný – jedna, pro mě třeba naprosto bezvýznamná (tady vážně skoro žádný blato není) chybička, a hned všichni radí nekupovat… nevím jak to má teréními podmínkami on, ale já bych se toho nebál, a asi bych šel radši do toho gt, než reigna

          0 0
          • jIrI___  

            Jenže ta pro tebe naprosto nevýznamná chybička se může časem sakra hodně prodražit a zadělá na zbytečné problémy a starosti. Kolo tu je od toho, aby sloužilo mě a ne já jemu ;-)

            0 0
            • Kubas.1  

              já mám prostě podobnej názor jak webbot  a marapara o kousek níž – když je extrémní blato, tak se mu snažím vyhýbat, a a když už, tak je to fakt jenom párkrát za rok, a navíc to kolo vždycky hned umyju

              0 0
              • scret  

                chjo, to je marny:)

                0 0
                • Kubas.1  

                  ok, ok, možná máte pravdu… i když tohle (ta fotka) na kole fakt moc často nemívám, snažím se to mit čistý…

                  0 0
                  • marapara  

                    No já taky ne. To byla ale maras vyjížďka. A tohle už je celkem čistý. Předtím jsem to z největšího oškrábl klackem a předtím jsem jel po podmáčené louce, kdy mi voda stříkající z nasáklé louky umyla spodní stavbu :)

                    0 0
                  • fousek  

                    tohle je naprosty prd, takhle ho mam zasrany temer porad, tenhle bordel kdyz zaschne tak sam opada, ty extremy o kterejch mluvim ja jsou kapku jinde, cistej clovek by se toho bal dotknout 2m tyci aby se neumazal.

                    Neco takovyhleho, Gt takhle vyfoceny nemam protoze sem ho hned umyl, ale to v tehle pripadech moc nepomuze a je treba to cely rozebrat. (U toho Scotta ani nevim jak se ten cep rozebira, za cely 4 roky sem s nim nemel problem)

                    0 0
              • jIrI___  

                To bys musel ty ložiska oplachovat rovnou za jízdy, ať se na ně bahno vůbec nedostane. Nebo zabalit do potravinové folie a bude klid :-)).

                0 0
      •  

        Už jenom to, že bych se měl/musel někdy o ložiska starat je dost pádnej důvod proč do GT nejít a pak několik dnů nejezdit. Měl jsem od Gianta NRS, Reigna a od loňska Trance X1 a nikdy nebyl ani náznak problému s poudrama,ulo­ženíma,ložiska­ma. Jinak jezdím od jara do prvního sněhu a kolo mám ******** dost často, na zimu mám celopevňáka bahňáka.

        0 0
    • webbot  

      Vsude tady ctu, jak GT ma problemove loziska na cepech, jak se musi stelovat jakesi 0.1mm tluste podlozky atd. Nevim ale ja na mem Force zadne takove problemy nemam, ani v cepu nemam nejake 0.1mm podlozky – je tam cca 5mm konusovy rozrezany krouzek – po rozebrani jsem se az divil, jak je to jednoduchy / blbovzdorny system.

      Ke kolu se nechovam nejak slusne – zacal jsem jezdit v 02/08, letos uz mam cca 130km – dovedete si predstavit v jakem humusu. Viz foto z moji uplne prvni vyjizdky (ani jsem nesundal odrazky) – http://picasaweb.google.com/mizoun/GTForce – v takovem stavu mam kolo bezne. Dokonce minulou zimu jsem zapomnel kolo oprene za barakem – napadl snih a potom byla obleva, pak to zase zmrzlo – kolo bylo tesne pod strechou, takze vsechen snih a led napadal na to kolo – po tydnu prisel soused proc mam to kolo venku – bylo cele obalene od ledu – ja jsem na neho fakt zapomnel :-)

      Cepy jsem rozebiral 2×, jednou se mi jeden povolil, podruhe spise preventivne

      Jinak jak vypada cep uvnitr

      http://www.gtbicycles.com/…ssembly.html

      a

      http://www.gtbicycles.com/…ssembly.html

      ja tam tedy zadne tenke podlozky nevidim – naopak jde videt, jak jednoduchy system to je a jak rychle muzete cep rozebrat.

      PS: az takove kolo (viz foto v priloze) postavi Giant, tak ho muzeme s GT srovnavat :-)

         
      0 0
      •  

        To bych teda nechtěl, neměl bych si kam dát flašku s pitím

        0 0
      • Kubas.1  

        no! přesně trakovej názor sem chtěl slyšet:-D  (viz ta diskuze nad tím)

        0 0
      • marapara  

        V podstatě jsem na tom stejně jako ty s tím, že mám I-Drive 5 2.0, model 2007 :). Sice souhlasím s tím, že ten systém je háklivější na chytání nečistot, ale jinak je opravdu poměrně blbovzdorný, jde krásně rozebrat vyčistit. Dělal jsem to několikrát a nikdy nebyl problém. Navíc je to otázka tak 1,5 hodinky pro mě, když si s tím vyhraju.

        Opravdu záleží na podmínkách, v jakém je bike provozován. Pokud by někdo jezdil téměř permanentně v blátě nebo vodě, nebude to ideální stroj do takových terénů. Ale do normálních podmínek, občas bláto, voda, sem tam sucho … no problem.

        Schválně přidám pár fotek z loňského podzimku, jak bike vypadal :)

        0 0
        • Honzyn  

          Teda to by se mi nechtelo myt,proto ani mit!!Radsi budu 4 hodiny bikovat na hardtailu s pevnou vidlici a mit ho v cajchu za hodinu nez bikovat 3 hodiny na takove slozitosti a uvedeni do poradku dat 2 hodiny.Pokud tedy vyjet za mokra do lesa:-) 

          0 0
        • warzone  

          pri pohlade na tie fotos ma napadlo,ze bymozno pomohol zlepsit situaciu blatnicek ako na starsich Reignoch,hm?

          0 0
          • gumid  

            no jo, blatníček. Vlastním I-drive ještě s tím velkým excentrem (dog bone) a blatníček je věc k nezaplacení… náznak blatníku má, myslím, Cube Stereo…

            0 0
            • marapara  

              Tak jsem hledal a našel. Někdo udělal takové udělátko proti blátu :).

              0 0
            • MlokCZ  

              To co má Stereo jako náznak blatníčku (tedy tu změněnou vzpěru u modelu 09), to stačit asi nebude.

              U 08 mám použitý originál blatníček, který na menší bordel je naprosto super, s tím že je to skoro ještě lepší než u méně náchylné stavby na bordel bez blatníčku, protože to kreje dobře i třeba přesmykač. Ale v případě extrémního lepivéo bahna je ten originál blatníček problem, není tam moc velká rezerva mezi pláštěm a blatníčkem a poměrně snadno se ucpe. Mně se to stalo tedy zatím jen jednou, protože v tak extrémním bahně nejezdím (a ten jeden případ byl omylem, to pole vypadalo tak nenápadné, vědět, že bude tak kritické, tak tam nejedem) a stejně se v takovém bahně upce po čase vše, ale ten blatníček se ucpal už dříve než třeba vidlice. Tedy mně to nevadí vůbec, že je to trošku náchylnější k ucpání, ale třeba nějakému bahenímu nadšenci by mohlo. Všechny fotky zabahněných kol co tu zatím v tomto threadu jsou ale samozřejmě maj od toho bahna, které mi ten blatníček ucpalu strašně daleko, na těch fotkách je jen takový lehký náznak bordelu.

              0 0
        • Jenda  

          kdyz z mych skusenosti mazlavy relativne tuhy bahno nevadi, pruser byl jakmile jel clovek za deste nebo po desti (brody jsem s i-drivem radsi prestal jezdit) – v podstate nejhorsi je spinava voda s jemnym piskem ten vleze vsude kdezto takovyhle bahnu zustane na povrchu a dal neleze. Jako cely je to udelany jednoduse ale sere me ze by to slo udelat i jeste jednoduseji a pritom by to bylo udelany i poradne – proc ty cepy nemuzou bejt treba podobny jako 20mm osa na nabe nebo neco takovyho. Druha vec je ze jejich prumyslovy lozisko vyrabi akorat jedina fabrika nekde v cine v ne moc dobry kvalite a s nulovym utesnenim:-(

          0 0
          • mar_tin1  

            jj, s tým pieskom a vodou súhlasím. nakoniec stačí sa pozrieť na toto moje foto

            inak k tým ložiskám, je pravda, že ešte cca pred rokom bola situácia biedna a k dispozícii boli len slabo utesnené taiwanské ložiská, napriek tomu, že sú to štandardné (typ canecreek) ložiská do hlavového zloženia. teraz sa dajú kúpiť aj kvalitnejšie ložiská od enduro, otázka je, či sa to oplatí (hlavne keramické sú pomerne drahé)… na druhej strane, moja skúsenosť je taká, že problém je skôr v uložení ložísk (alu vložka a kónus), ako v samotných ložiskách.

            0 0
      • scret  

        hmm, koukam perlicek se tu v tomhle vlakne najde dost:)

        k tvoji fotce biku, nechci ti kazit radost ale takhle spinavy kolo ma clovek pomalu ikdyz vyjede za barak… to mi prislo jako normalni provozni znecisteni kdyz neni sucho…

        k tvymu zapomenutymu kolu, no coment

        a k tvoji posledni vete: boze to uz jsi me fakt rozesmal:) co je na tom kole zvlastniho? ze je cely az nevkusne zlaty? a to ze je to karbon me fakt ze zidle nezveda, to ostatne dela i Giant:) mimojine tak jako dalsich miliarda vyrobcu…

        0 0
        • webbot  

          to ze je to karbon me fakt ze zidle nezveda, to ostatne dela i Giant:)

          Giant dela karbonove enduro? – u GT proste mas na vyber, dokonce i u DH

          mimojine tak jako dalsich miliarda vyrobcu…

          krome Giantu – ten se zmohl jen na XC

          :-)

          PS: neber to osobne, je to jen sranda – u nas je delat si srandu z Giantu proste takova pekna tradice.

          0 0
          • scret  

            to GT na fotce je enduro? jo vim o tom ze jsou pro 09 karbonovy Forciny… ale ja nevim jak ty, ale proste jestli ram je z karbonu nebo z hliny, me u fullu zas tak moc nezajima, dulezita je funkce… ale mas pravdu ze Giant se zmoh zatim jenom na XC karbon…

            jak jsem psal, ikdyz jsem si koupil Reigna, tak jsem zatim hodne nestranej (konkretne u tehle dvou vyrobcu) protoze Reign je uz od podzimu doma a porad jeste nevyjel… furt na to neni nejakej komponent:(( ale uz mu chybi jenom vidle:)

            a chapu ze u vas v parte mate radsi GT, u nas zase v ustecky B-F parte zase frcej Gianty a GT sklidilo posmech, kvuli jednocepu..

            0 0
      • fousek  

        No tak jestli u Force nejsou ty rozperny krouzky, tak je to opravdu pohoda.

        2 marapara: ty je tam taky nemas?

        V priloze je co vsechno se nachazi v mejch cepech (krome tech klicu) a pak jeste detajl na konus s rozpernym krouzkem

        0 0
        • marapara  

          Já je tam mám, pokud myslíš ty tenoučké, co řežou do prstů, když je tam nasunuješ. Zvlášť u toho středového čepu je to drť je tam dobře nasadit. U spodního je to v pohodě.

          0 0
          • fousek  

            jj, mozna sem nesikovnejsi a dyl mi to trva nez tam vlezou, dole je to pohoda

            0 0
            • marapara  

              Na druhou stranu středový čep jsem rozdělal loni jen jednou, jinak max. 1× ročně. Spodní loni 2×.

              0 0
              • warzone  

                pride mi to dost v pohode ze ten cap vycistis na jar a na jesen pri beznej udrzbe,je to dost jednoduche.Teda keby som vyberal ja, moj vyber by na tom nepadal…Skor by som si skusil oba biky v terene a sustredil sa na geometriu,hupa­vost,zehlivost a pod.

                0 0
                • marapara  

                  Tak já vyloženě v marastu nejezdím. Spíš až když trochu oschne terén, nebo v létě, když je sucho nebo v zimě, když je zamrzlé blato.

                  Asi by to chtělo fakt porovnání žehlivosti s jinými systémy, popř. přímo modely biků. Ale třeba zrovna na GT, ať je to idrive maraton nebo Force, Sanction v testech vesměs pějou chvály, co se týče funkce, žehlivosti a odolnosti proti pohupování při jízdě. Co se týče geometrie, tak mi na I-Drive 5, předchůdce Force přijde taková univerzální a hodně povedená. Nejlepší je to asi zkusit. Zkusit třeba GT testrider, ať si člověk udělá obrázek sám. Má něco takového i Giant? Myslím testrider?

                  0 0
        • mar_tin1  

          v 2006 nie sú tie tenké krúžky a sú tam vložky pod ložisko. tie sú vložené do rámu a sú rozrezané rovnako ako kónus.

          0 0
    • Honzyn  

      Testoval jsem GT i-drive 5,coz je c podstate dnesni Force a po par metrech me napadla jedina myslenka-bike pro zacatecnika,co si neumi nebo nechce volit idealni stopu,nikam se nezene a rad do kopce bike tlaci.Reigna jsem taky jezdil-pripadalo mi to jako slapat na Babete.Rok,takze asi 9000km jsem mel fulla Meridu(trans mission)a nakonec prodal a koupil si zpet hardtail.Proste si rychlejsi o 3 sekundy ve sjezdu,ktery si stejne neuzijes,protoze ti to kolo typu Reigna moc ulehci,ale ztratis 3 minuty ve vyjezdu.Vlastni zkusenost je,ze pokud je solidni technika jizdy,tak HT je lepsi(nemluve o udrzbe).No,ale malokdo je puritan jako ja,co jezdi Drasala s pevnou vidli:-)

        
      0 0
      • cat  

        To sou zas nazory…(

        0 0
      • scret  

        aaa panacek ma rad sadomaso:))

        0 0
      • dieegoo  

        Hm, to je zas jednou objev, že full s 15cm pod zadkem bude o něco pomalejší, než HT :D

        0 0
      • webbot  

        Myslim, ze ten kdo ma na kolo za 50k, tak tu tisicovku na servis za rok taky najde. Ja jsem si kolo koupil pro radost, a ne abych ho lestil hadrikem. Do HT bych uz v zivote nesel – ze me zavodnik uz nebude a preferuji spise celodenni vylety na coz jsou kola typu enduro optimalni. Jak jsem psal vyse, doporucuji si kolo pujcit – na druhou stranu na me prvni vyjizdce z Forcem jsem byl nestastny co jsem to koupil za kozu. Po 14 dnech jsem sedl na stare HT a nechapal jsem jak jsem na tom mohl jezdit. Takze pujcit opravdu na vikend – a poradne otestovat. Navic celopero mi pomohlo od bolesti se zady, ktere jsem na HT mel. A zacal jsem jezdit „ostrejsi“ tereny – coz me stale vice zacina bavit. Je to o pozadavcich – mam kamose, co jezdi max. 2 hodiny stylem zavodnika a verim ze HT je pro nej vhodna volba, ale kdyz jsme jeli na cely den, tak ke konci mi funel za zady a byl cely rozlamany – a to je vetsinou naopak.

        0 0
        • webbot  

          GT Test rider – seznam testovacich kol u prodejcu

          http://www.bikecentrum.cz/gt.php?…

          letos urcite kola budou taky

           
          0 0
        • marapara  

          Co se týče bolesti zad, tak na fullu mě taky nebolí záda, jako někdy na HT.

          0 0
        • marapara  

          A popravdě, taky jsem si řekl, když jsem přesedl zpět na HT, ku*va jak jsem na tom mohl jezdit :)))). Ale i HT má něco do sebe. Občas se na tom člověk po měsíčním ježdění na fullu doslova proletí. Jsem po měsíci jezdění přesedl z fulla na ht, mám lehkého Zaskara a bylo to fakt polet. Je to přece jen jiný švih, než 14 kg full :)

          0 0
    • Kero  

      Mam i-drive 4. Neviem ci na tom systeme noveho Force nieco vylepsili ale moj chodi stale vyborne. Mam ho uz tri roky a mal som ho rozobraty raz ked som ho kupil a poriadne som to cele dotiahol. Odvtedy nemam absolutne ziadny problem so zadnym pruzenim.

      Na biku jazdim asi ako vecsina ludi normalne a aj v tomto obdobi. Dake extremne blato nevyhladavam, ale obcas sa bike zasvini ako ciganska hracka. Hocikedy ho ocistim aj ponorenim v jazere alebo tak. Jazdim aj v zime aj v lete a zatial ani naznak problemu.

      0 0
      • Tecumseh  

        Momentálne jazdím GT Force,mám doma aj Giant Trance,nie síce Reign,ale systém je rovnaký,takže troška môžem porovnať,osobne mi lepšie vyhovuje GT,nie preto,že má väčší zdvih,ale lepšie mi sedí systém odpruženia aj keď obidva sú výborné.I-drive je lešia žehlička a to ja rád.Čo sa týka udržby čapov a ložísk,tak ani na jednom som nič nerozoberal nečistil za celú dobu Giant dve sezóny GT jednu.Nikdy som ani jeden nešetril,blato brodenie vodou následné umytie po dvoch ,troch dňoch,zatiaľ bez problémov.Toľko moje skúsenosti,mys­lím,že hociktorý z týchto dvoch Ti bude určite dobre slúžiť.

        0 0
    • jirka-s1  

      čus,na Reignu mám asi 4000km,maestro chodí skvěle,z kopce,i do kopce,propedal nepoužívám absolutně vůbec,celodenní trasy kolem 120km nejsou problém,ale měnil jsem gumy za Intense 2,25 s hustějšími špunty,celkově kratší posed,dávám zahnutou sedlovku,ani sedlo mi moc nesedí,ale to jsou individuální záležitosti,ideální půjčit a pojezdit co se dá :-)

      0 0
    • warps  

      mel jsem stejnou volbu jako ty nakonec vyhral giant pro lepsi jizdni vlastnosti, mam ho cca mesic a naprosta spokojenost . Mohu jen doporucit super kolecko … sice nemam X1 ( protoze chci podle sveho doladit a hlavne jsem chtel CERNOU)

      Nebudu psat nic spatneho na GT ale hold sem radeji zvolil GIANT a jsem moc rad

      http://www.bike-forum.cz/…il-6203.html

          
      0 0
    • malko  

      Taky me to neda abych se k tomu i-drivu nevyjadril. Mam lonsky GT marathon-2.0. Co se tyce udrzby: Ano po prvnich par km zacalo ono zname praskani. Neco jsem si o tom precetl a dal to do servisu. Aplikovali nejkou tu vazelinu a vubec ten postup co doporucuje vyrobce. Komentar technika byl ten, ze te vazeliny tam moc nebylo. Od te doby musim zaklepat. Brodu jsem projel nepocitane a zatim v pohode. Co vim, tak to praskani zpusobuje bordel mezi loziskama a vlastnim ramem. Verim ze pokud tam je nejaka tuha vazelina, tak to muze tu sezonu vydrzet (teda aspon tu moji :-) ). Po sezone obvykle davam fulla do servisu – udrzba veskerych cepu a tak. A to delaji i moji kamosi, ktery GT nemaji. Abych to shrnul…vsude se neco sere

      0 0
      • 100kg  

        Přesně tak, všude se něco sere. Zvláště v mojí velikostní kategorii. A v tom je výhoda GT – bezproblémová reklamace.

          
        0 0
    • soc  

      Trošku se sem vecou se svým dotazem. Chci si koupit GT Force 3.0, ale teď nevím, jestli loňský, nebo letošní model. CEna bude velmi podobná, respektive ten letošní by byl i o něco levnější. Jenže…

      Loňský měl kliky Deore s dutou osou, letošní má FSA Alpha Drive, tam je snad dokonce čtyřhran… bod pro loňský

      Loňský měl vidlici Marcocchi XC600ATA2, letošní má Suntour MAG 32. Proti Suntouru nic nemám, jsem spokojeným uživatel RUXe, ale o tom MAGu jsem nenašel nikde nic. Takže asi zase bod pro loňský

      Loňský má tlumič FOX FLOAT R, letošní Rock Shock BAR 2.1 … tak tady vůbec netuším…

      Letošní má brzdy Tektro Auriga Pro, proti standardním Aurigám vypadají moc dobře, nicméně ani těch obyčejných bych se nebál.

      Tak nevím. Loňský, nebo letošní model?

      Ještě zkusím přiložit nějaký ten odkaz:

      Loňský: http://www.mojekolo.cz/1926-force-3.0

      Letošní: http://www.koloshop.cz/…-model-2009/

      0 0
      • soc  

        V úvodní větě mělo být vetřu, ne vecou… …

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • warzone  

        farba krajsia na novom,ale koli tlmicu by som siel do starsieho…inak ten Mag asi nebude zrovna high end od Suntour,ale ani ta Macocha na tom nieje lepsie,tam bude asi prva vymena :/

        0 0
        • mar_tin1  

          ten mag by som tipoval na oem verziu epicona. podľa popisu na webe gt je to vzduchovka, má nastavenie odsoku a alu vnútorné nohy a krk. takže by mohol byť od marzocchi v pohode aj lepší…

          0 0
          • soc  

            No to je sice pravda, ale informace veškeré žádné… takže nějaký OEM speciálně pro GT a Mongoose, na jiných kolech jsem to neviděl… takže nevím nic… pokud je to Epicon, je to mazané vazelínou a to je bleeee… navíc vypadá strašně lacině, ta Maruška asi není lepší, ale vypadá o třídu jinde… ne že bych až tak moc bazíroval na vzhledu, ale pokud srovnám dvě vidlice, o kterých absolutně nic nevím, tak ten vzhled udělá svoje…

            BTW, byl by ten MAG vůbec prodejný?

            0 0
          • Luk02  

            Je to OEM pro GT nemusíš se toho vůbec bát…Všem co si je koupili s kolem celkem fungujou. A to se třeba překvapivě nedá říct o všech RS Tora.

            Co se tyče ty Mařeny, ta vypadala dobře, ale ta Suntoruka je o něco citlivější.

            0 0
            • soc  

              Takže bod pro nový model… ale stejně tam asi půjde loňský RUX na 150 a nové kliky…

              0 0
      • fousek  

        Jednoznacne lonskej, myslim ze i Speed disk jsou lepsi nez SX24, snizovani zdvihu na vidli by se mohlo hodit.

        Navic Cranky by se dali prodat a koupit 520 a par korun by si na tom vydelal a Ritchey na riditkach, predstavci a sedlovce zni o kapku lip nez GT

        0 0
        • soc  

          No neděláš mi to jednoduché :)

          Kola bych tam mohl hodit ze svého HT (viz. profil), tam jsou náby Quando a ráfky Speeddisc, pedály budu dávat taky z HT, představec a řídítka budou asi Syncros, sedlovka je mi jedno.

          Kdybych bral letošního, tak na něj rovnou nechám dát kliky Deore.

          Takže nakonec je to jen o vidlici a tlumiči.

          Potíž je v tom, že kdybych chtěl vyměnit vidlu za loňského RUXe, tak nevím, jak moc je ten MAG 32 prodejný… kdybych měl nějak moc doplácet, tak mě moje milá asi zabije.

          Je to těžký. Nakonec si snad nic nekoupím a budu dál drncat na HT :)

          0 0
      • Hejdik  

        No mě osobně se líbí víc ten 2008,ale ještě víc se mi líbí ten RM blizard 50 co je pod ním v odkazu…

        0 0
        • soc  

          hmmmmm!

          Akorát je o kilo těžší a má menší zdvihy… ale dík za upozornění, není nad to, vnést do rozhodování trošku nového svěžího vzduchu… nebo jak se to říká…

          0 0
    • socan  

      Pokud chceš kolo GT tak koukni sem:http://www.gtforce.mypage.cz/…avni-stranka

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.