Zdravím bikery cestovatele. Už dvakrát jsem objel naši republiku po hranicích a vždy mi pomáhaly bezkonkurenční Mapy.cz. Letos se chci trošku posunout a koupit Garmin Edge Explore 2. Jen jsem se nikde nedočetl, jestli má i češtinu. Máte ji někdo?
Zdravím bikery cestovatele. Už dvakrát jsem objel naši republiku po hranicích a vždy mi pomáhaly bezkonkurenční Mapy.cz. Letos se chci trošku posunout a koupit Garmin Edge Explore 2. Jen jsem se nikde nedočetl, jestli má i češtinu. Máte ji někdo?
A český manuál jsi četl?
Děkuji, už mě ta hloupost nebo ignorance některých lidí udivuje…
Stejně tak mě udivuje takový hloupý dotaz od člověka, co toho tolik najezdí a není schopný si ani dohledat informace k různému vybavení…
Koukni se do profilu a pochopíš…
A to jako myslíš, že když si koupíš Garmin, budeš na tom líp?
Ano, budu.
Už jsem si to zjistil. Překvapuje mě ta energie, kterou někteří vydají na to, aby odpověděli tak, jak odpověděli. A přitom stačilo je jedno slovo: Má…
Vítej na BF :-D
Já bych se také připojil možná hloupou otázkou…
Co jsem vyhledal ze zkušeností s Garminem, je třeba pro zobrazení % v ClimbPro, nastavit dopředu trasu kterou pojedu.
Je na trhu cyklopočítač, který ukazuje aktuální procento stoupání nebo sklon při jízdě bez toho, aby bylo potřeba dopředu
nastavovat trasu kterou pojedu.
Něco podobného je vidět při natáčení kamerou Garmin VIRB.
K tvému dotazů, ano, Hammerhead Karoo…
Děkuji za informaci.
Datové pole Grade. Aby měl výpočet dostačující přesnost je potřeba speed senzor.
Jo je, Garmin ;-) Nepoužívej ClimbPro :-)
Jak už psali ostatní, Garmin aktuální sklon ukazuje. Ovšem ClimbPro je něco jiného. Dopředu ti ukáže všechny kopce na trase a detailně průběh každého stoupání. A to těžko může člověk očekávat, když nevíš kudy pojedeš. Ani Garmin ještě neumí věštit z koule.
Máš částečně pravdu, ale Karoo 2 tohle prediktivní stoupání umí (a dobře). Jelikož je hoooodně rychlý v rámci „aktualizace pozice“ a následných možných tras, kde ihned propočítá budoucí kopec.
Umí to už skoro rok a s každým firmwarem defakto vylepšuje.
Samozřejmě, že v tomto případě nemusíš mít zadanou konrétní trasu/navigaci.
No vylepšuje … asi je jasné, že pokud jsou ve stoupání nějaké varianty/odbočky, tak nikdy nebude vědět kudy pojedu, někdy to nevím ani já. Takže předpokládá proste tu nejoblíbenější cestu nahoru.
Tak je vcelku jasné, že pokud na cestě jedna odbočka bude do Polabí a druhá na Sněžku (záměrně přeháním), celková predikce bude nesmysl, dokud na tu danou odbočku nevjedeš – to logicky samozřejmě nijak „vypočítat“ předem nejde.
Ale z mých zkušeností a použití to reálně na běžné ježdění dosahuje opravdu slušné přesnosti.
Je to prostě předpověď a předpoklad, který z logiky a principu věci nemůže být nikdy stoprocentní, ale obvykle je velmi úspěšný a při většině jízd ti dá obstojně přesné údaje, kolik toho ještě našlapeš do kopce zvolenou trasou – takhle bych to napsal :)
Pokud chceš opravdu přesné a jasné údaje, musíš tu trasu předem počítači definovat, takhle má ta funkce využití (alespoň pro mne) v tom smyslu, že když jedu „bezcílně“ a odbočím někam, rychle vidím, zda budu teď 10km dupat jen řádně do kopce, nebo spíš rovinou (a můžu si díky tomu vybrat, zda se mi to chce, nebo zkusím zvolit jinou trasu).
ja to nezpochybnuji, naopak chapu proc to udelali (a proc ne) – akorat mi osobne to prislo zbytecne, zejmena na gravelu proste nema sanci vedet kde pojedu. Zejmena na 10km, ktere zminujes – na takove vzdalenosti je pokazde hodne variant jak jet.
Tj mluvit o ‚presnosti‘ tady proste nema cenu – nikdy nijak nevylepsi odhad kam zrovna dneska pojedu, protoze proste nema jak.
Ale znova – ocenuji pokus o inovaci, jen osobne zustavam u naplanovanych cest :)
Garminy používám 12 let. A ještě se mi nestalo, abych k zobrazení aktuálního procenta stoupání musel dělat něco jiného než je příslušné datové pole jsou si nastavil k zobrazení
Jedu-li – Garmin mi aktuální sklon stále ukazuje.
Pokud bych chtěl dopředu vědět průběh stoupání, musím nastavit dopředu trasu pro ClimbPro.
Na to mi bude stačit Explore 2.
Děkuji všem.
Zdravím,
už jeden celý den jsem (celkem spokojeným) uživatelem Garmin Explore 2. Rád bych se zeptal jak odstranit tu bílou šipku (viz obrázek) při navigaci. U svých hodinek (Fenix 6) se mi to povedlo, ale tady u té navi to nemohu najít.
Díky za rady.
ta bílá šipka je tam, protože máš zapnutou turn-by-turn navigaci. Nastavuje se to v menu u tras. Aby se menu objevilo, musí být uložena alespoň jedna trasa. Jakmile trasu spustíš s TBT navigací, tak se pokyny uloží v adresáři Garmin/cache a už pro tuto trasu nelze TBT vypnout. Musíš TBT vypnout, trasu v menu smazat a nahrát znova. Potom se při zahájení navigace šipky nebudou zobrazovat.
Zdravím, Explore 2 používám necelý rok. Jsem celkem zklamaný z přesnosti navigace která se proti aktuální poloze zpožďuje cca o 30 metrů, což je u navigace poměrně dost. Zkoušel jsem obě možnosti určování polohy – GPS i Více systémů GNSS. U obou je to stejné. Terénem to není že by byl špatný signál. Jak jste na tom vy ? Jde mi o to jestli mám vadný kus nebo jestli je to normální. Díky .
Ahoj, já s Ex 2 mám najeto o mnoho méně, ale toto nepozoruji. Zpoždění tam je, ale do pár metrů- Podle mě dost záleží na mapovém podkladu. Co zkusit jinou mapu?
dost pochybuji, ze zalezi na mapovem podkladu :)
(ale jinak to taky moc nepozoruji)
Ahoj, díky za odezvu. Dnes mi přišla aktualizace, znovu jsem stáhl mapy a znovu vše nastavím. Bohužel marodím tak nevím kdy to prubnu. Ještě bych se vás zeptal jaké mapy máte nastaveny a jaký systém používáte GPS nebo GNSS ?
Já jedu GNSS. Mapy jsem zkoušel několikery a asi nejhorší na orientaci a skutečnost byla TOPO CZ 5. Tak jsem se vrátil k mapám co tam byli od Garminu předinstalované (Garmin cykle map EU).
koukám se po cyklonavigacích
u garmin navigací jsou trochu rozporuplné informace od uživatelů, může mi prosím někdo potvrdit, jak je to konkrétně u Garmin Edge Explore 2 ?
ja ti primo neodpovim, to necham na nekom jinem, ale tohle jsou vicemene presne stejne otazky jako jsem si kladl pred lety :) po mnoha experimentech jsem skoncil s uplne jinym resenim nez jsem cekal: naplanuji na mapach, nahraji do Garmina, vypnu veskerou navigaci a plan mam jen jako pasivni caru na mape a te se potom drzim. Nic mi nepipa kdyz z ni sjedu (vsechno jsem povypinal), nic me aktivne nenaviguje, nic se nepocita. Kdyz vyjimecne sjedu, tak se podivam kudy se vratit
Fakt nerikam, ze to je idealni/spravne reseni, ale po vsech pokusech jsem skoncil u tohohle protoze mi to takhle vyhovuje. A pochopitelne open street mapy (s OFM renderem).
Pokusím se odpovědět. Přístroj mám měsíc a každý týden na něm něco najeto. Trasu připravuji v mapách.cz a nahraji ji do přístroje. Používám více mapových bodů a tak nedávám přístroji možnost aby si vymýšlel svojí trasu.
Pokud sjedu z trasy , tak (asi chyba ale mě to nevadí) přístroj mě nenavádí zpět. Jen mi to oznámí na displeji a já jedu dál (zvukové oznámení mám vypnuté). Čáru trasy mám kousek vedle a sám se na trasu vrátím kdy se mi chce. TOPO napy pro mě (a mé slabší oči) naprostá katastrofa. Za barákem mám pár stezek co jsou tam už roky a TOPO o nich neví. Jedu na Garmin mapy (Garmin cykle map EU) co byli nahrané v přístroji a OK. Měli by být i pro Evropu.
Jinak na netu je spoustu map ke stažení – třeba tady https://garmin.v0174.net/d.php?…
díky za reakci na moje dotazy
právě mi přišel Edge Explore 2 bez TOPO map
byl k tomu „držák“ s gumičkami
jezdím na gravelu mix silnice a lehčí terén
je to dobré a bezpečné řešení upevnění na gumičkách nebo máte lepší způsob uchycení?
držáků koukám existuje mnoho
ty gumy jsou nouzovka, dá se s tím žít, ale doporučuji nějaký předsazený pevný držák.
Na biku mam na predstavci chyceno gumickama a je to ok. Maji byt dve krizem. Na silnicce mam pak predsazeny drzak.
Objednal jsem z Alíku předsazený držák za pár korun proti tomu co chce u nás Garmin. Aliexpres cca 200 kč Garmin 990 kč.
Tak doufej, že zlepšili kvalitu. Vozil jsem čínský držák v době, kdy na ten od garminu nešlo nic přidělat do podvěsu a Číňan byl v tomhle napřed. Po nějaký době se vylomil bajonet a Edge vypadnul a rozbil se displej. Drahá zkušenost, zjistil jsem, že nejsem jediný. Dneska už je to jedno, na garmin do podvěsu už přiděláš co chceš.
A proto existuje to poutko, už několikátý Garmin tak vozím chycený pro všechny případy k řídítkům…
Proto existuje originální řešení garmin a ne Čína ( když 2 dělají totéž není to totéž). Ale máš pravdu, poutko by to asi situaci zachránilo, ty to fakt vždy používáš?
Zatím mě nevypekl a poutko bylo to první co jsem si přidělal.
Ano, už jsem pár Garminů na zemi zažil, kdysi jednou dokonce i můj vlastní, naštěstí bez úhony, i někteří profíci to tak vozí…
Změřil by mi někdo rozměry aktivní (svítící) plochy displeje na Explore 2? Díky
39×65 mm, úhlopříčka 78 mm – 3"
Zdar, jde explore 2 používat jen jako navigaci bez zaznamu trasy?
Jde. Jen si nezapnes aktivitu, jestli ji teda nemas nastavenou na auto po rozjeti.
Dik za info, jdu googlit jak to vypnout asi sem slepej.
Anebo na konci aktivitu prostě neuložíš.
Dělám to také tak. Záznam trasy nechávám na hodinkách a trasu sleduji na navigaci Explore 2. Na konci cesty trasu v navigaci neuložím. Stejně (hlavně co se týče nastoupané výšky) jsou data v hodinkách a v navigaci značně rozdílné, ale což. :-)
Kuci, jak to ma explore 2 s chytnutim gps pri startu??? Mam starej 130 a chytnout gps pred barakem je celkem na dlouho. Premyslel jsem na 540, ake ten explore2 mi je proste sympatictejsi
Mě chytá během několika vteřin. Vůbec nemám problém že bych musel na něco čekat. Za mě doporučuji.
Ahoj, najdu někde v garminu, jestli mám aktivní topo mapy? udělal jsem instalaci přes garmin expres, ale v garminu mám pocit jsou stále klasicke mapy. dik
Ahoj, mám dva oříšky, které se mi zatím nepovedlo rozlousknout, třeba bude mít někdo zkušenost :)
Pokud by někdo věděl, budu vděčný :)
Kde bys řekl, že to člověk našel?
Ad 2. https://www8.garmin.com/…F51B297.html
Doporučuji se do toho návodu podívat…
Ahoj,
tak toto mi problém úplně nevyřešilo. Jak jsem psal výše, zamčení tímto způsobem znám, ale neřeší mi to přepínání mezi jednotlivými obrazovkami – ty mám nastaveny tři a i v zamčeném režimu mezi nimi lze posunovat.
Takže děkuju, ale nevyřešeno :)
Super, budu moct přepínat zpět na řidítkách ale stále se toho „samovolného“ přepínání nezbavím :)
Pokud to nejde zamknout přímo na garminu tak ok nějak se s tím poperu.
Ahoj, nechci tě nějak odradit, ale navigace Garminu má svoje mouchy. Taky jsem si myslel, že když je to Garmin, tak to je dokonalý, ale není. Jako že bys jel podle Garminu a nevytahl mobil s mapy.cz, na to klidně zapomeň. Možná do prvního místa, které nejde z nějakého důvodu projet. Pak už zjistit, že jet intuitivně je lepší jak sledovat ten Garmin. Bohužel. Mám tedy Edge Explore první verzi, pokud je dvojka už opravená z pohledu navigace, pak by to bylo super. To bych možná i uogradoval :-)
Ano, z hlediska navigace je Explore 2 vylepšená…
tak trochu zalezi na mapach ne? Globalni standard od Garmina ti fakt moc nepomuze, ale jejich ceske TOPO nebo nejaky render OSM je neco jineho.
Jenom technicka, ve vlaknev1040 pisete, ze navigace jenom do garminu s 32gb ram exp2 ma 16 to nevadi?
asi nechapu dotaz :)
ale OFM mapa celeho Ceska ma cca 330–350MB – coz je prd i proti 16GB
Nemuzu to najit, kazdopadne, nekdo myslim zminoval, ze pamet 16gb je dnes malo, tusim, zeto bylo v souvislosti s predikci stoupani podle navigace. Kazdopadne jezdim i v Polsku a Nemecku.
Explore 2 nemá predikci stoupání, takže velikost map je v poho.
aha, diky, uplne se vtom nevyznam
16/32GB je vestavena flash pamet, ta ma jen malo spolecneho s tim, kolik je potreba pameti na nejaky vypocet. Tohle je pamet jen a pouze na operacni system, mapy, ulozeni aktivit atd – a uprimne i tech 16GB asi bude drtive vetsine lidi stacit – leda by potrebovali najednou podrobne mapy cele Evropy a Asie dohromady a soucasne mit ulozenenych tak 1000 tras a aktivit. Jasne, ze vice je vzdycky lepe
Problematika 16/32 je skor o fakte, ze v 540ke aj ked je nova Garmin dava len 16, zatialco s novou funkciou Climbro (aby dobehli konkurenciu, prediktivne, nie na pripravenej trase) mapy narastli napr Europa tusim o nejakych 7gb
V současném stavu má obrazovka funkce ClimPro při blížícím se začátku stoupání prioritu před zobrazením navigačních pokynů při blížící se křižovatce. Neumíte někdo tyto priority prohodit? Tedy aniž bych funkci ClimbPro musel vypnout?
Příklad (s těmi vzdálenostmi si teď nejsem přesně jistý, ale principielně):
600m před začátkem stoupání naskočí obrazovka Climbro zobrazující jaký profil mě čeká, tvrdošíjně tam je i když ještě před začátkem stoupání je křižovatka na které by jinak (při vypnuté funkci ClimPro) navigace dávala navigační pokyny = zobrazovala průjezd křižovatkou. Jako naschvál většinou to bývá tak, že sjíždím z kopce, na navigaci mi vyskočí hláška o blížícím se stoupání a pak obrazovka ClimbPro, proto vůbec nechci zpomalovat, ale ještě před začátkem stoupání přijíždím k nějakému rozbočení a nevím kudy dál (protože z něj všechny verze vedou do kopce). Jezdit v těch pár vteřinách prstem po displeji pro přechod na navigační obrazovku není vůbec příjemné, bezpečné atd. Pří týdenním výletu Rakousko/Itálie jsem se do takové situace dostal nejmíň 5×.
Vypni si popup okno v menu ClimbPro prostě je tam nastavení aby se obrazovka neaktivovala automaticky při blížícím se stoupání
Ano, tak to nyní mám. Ideálem by ale bylo mít automatické aktivování ClimPro (přeci jen to je užitečné) které by dokázala „přebít“ navigační obrazovka v okamžiku příjezdu ke křižovatce.
Víceméně jen pro info přepisuji otázku a zároveň odpověď kterou jsem původně dal do vlákna 1040:
Zacyklení
Při spuštěné navigaci po trase zastavím na více jak 5 minut, navigace si nevšímám (musím řešit jiné věci), ta mezitím přejde do spánku – tak to mám nastaveno. Po rozjetí a probuzení navigace ze spánku na navigaci naběhne otázka „Ukončit trasu ANO/NE“. Volím NE, během půl vteřiny se zeptá znovu. Tato otázka se po mé odpovědi NE objevuje znovu a znovu. Je to pitomé v tom, že kvůli tomu není vidět na navigační obrazovku (nevím kudy jet), otázka ji z větší části překryje.
Povede se to ukončit až měkkým resetem – tedy ukončením aktivity (bez toho nejde garmina vypnout), vypnutím, pak zapnout a znova spustit navigaci po zvolené trase (u ní se ještě zeptá, zda chci navigovat na start). Až po téhle anabázi je možné pokračovat v jízdě.
Tato chyba je opravena ve firmware 10.25 (vyšel 3.10.2023). Proto doporučuji aktualizovat.