Resim stavbu kola. Aktualne konkretne vypletena kola. Stavitel navrhl Fulcrum Red Power XL 29. Je nejaka alternativa v teto cenove relaci, ktera byla lepsi / lehci?
Predem diky,
Resim stavbu kola. Aktualne konkretne vypletena kola. Stavitel navrhl Fulcrum Red Power XL 29. Je nejaka alternativa v teto cenove relaci, ktera byla lepsi / lehci?
Predem diky,
Záleží na tom, kolik vážíš a kde a jak budeš jezdit. Tahle kola jsou dost starý model, na druhou stranu se dají výhodně koupit. Takže pro někoho, kdo není moc těžký a nebude jezdit náročné terény, to za tuto výprodejovou cenu nemusí být špatná volba. Naopak někdo těžký si může zadělat na problémy, tahle kola měla asymetrický výplet, když prasknul blbý drát, tak se tak rozhodilo centrování, že se nedalo ani nouzově dojet.
vazim 75 kg, vyska 170cm
jaka alternativa se jeste nabizi?
Tak se zeptej stavitele na cenový rozdíl oproti aktuálním Fulcrum Red Zone 500 a Red Zone 700 nebo bezproblémovým starším Red Power HP nebo jen Red Power.
ted koukam na nick – to jsem delal tu poptavku dokonce u vas :-) jen cekam na jaro a pak do toho chci slapnout a napevno tu stavbu kola objednat :)
To jste prokaučoval, ke starým zakázkám se nemám čas vracet.
tehdy se nejednalo o zakazku ale jen o poptani ceny. Ale meli jsme nenadale vydaje doma takze jsem to musel odlozit na jaro. A plne chapu a respektuji vase vytizeni. Proto jsem ani nechtel poptavat detaily pres email a poptat se po forech abych vas zbytecne neobtezoval 2 mesice doplnujicimi dotazy a misto toho si to schoval az to bude relevantni. :-)
Mění se ceny a dostupnosti dílů, tohle je krásný příklad – kdysi v zimě byla kola Fulcrum Red Power XL za hodně výhodnou cenu a tak byla možnost pro lehčí jezdce mít na kole cenové relaci kolem 20 tis. Kč. Kola doprodána, akce skončila, nemá cenu dál to řešit.
Nemá smyls řešit kalkulaci kola 3 měsíce dopředu, jen se tím ztrácí čas.
jak rikam, vstoupily do toho okolnosti, ktere jsem nemohl ovlivnit. A presne tohle chapu a proto jsem Vas tim nechtel obtezovat pres email a ptal jsem se zde. Pocitam s tim, ze se na zacatku dubnu ozvu so realnou poptavkou se zalohou a dalsimi souvisejicimi vecmi.
H.
To uz radeji novy model Fulcrum red zone 5 29". Da se koupit i v akci, ale co jsem koukal, u nas uz moc neni. Ja ho jezdim rok a spokojenost. Resil jsem rozumny pomer hmotnosti, tuhosti, sirky rafku, bezdus a ceny. Nechtel jsem extremni „papiraky“, ktere mi za cca stejnou cenu nabizeli vypletaci. Navic jsem dostal nasazovaci bezdusovou pasku a komplet redukce do naboju.
Jo. Navic stary fulcrumy nejsou bezdusovy a jsou malo siroky.
Nechtěl jsem zakládat nové vlákno, tak můj dotaz položím tady. Máte někdo zkušenosti s těmito koly?
https://www.kupkolo.cz/…019_z103968/
Vybírám nějaká nová kola, protože mé současné náboje Shimano jsou KO. Vzhledem ke konstrukci mého kola asi budu nucen vybírat náboje pro rychloupínák.
Musíš dokoupit redukce
Redukce asi nebudou problém, mají je i v tom eshopu. A máte někdo osobní zkušenost s těmito koly? Nerad bych koupil nějaké šmějdy :-)
Uz sezonu jezdim Red Zone 5, coz je vyssi model. Verze 500 a 700 jsou trosku ocesane verze Red Zone 5 a 7. Ja mel vsechny redukce i pasku na bezduse v baleni a kupoval od dovozce, protoze pouze oni mi poskytli info, ze redukce jsou v dodavce pribaleny. Jinak mrkni na nemecke eshopy, maji obcas za dobrou cenu.
Kola jsou tuha, orech celkem tichy a ma 6 praporku. Za mne maximalni spokojenost.
Kupovt redukce zvlast se nevyplati. Zrovna pred par tydny jsem redukce prodal.
Mám je, akorát v BOOST verzi…najeto mají 2778 km a zatím jsem na ně nemusel sahat, ale mám 62kg…
mel jsem je na Cube HT, pomerne rychle se vys.ala vsechna loziska, tezky rafky, no nic moc..
Jaké máte zkušenosti s Red Zone 500? Momentálně se zapletený set prodává za docela zajímavou cenu: Na druhou stranu je tady na ně pár stížností, plný bazar nepotřebných zápletů na prodej a HG ořech je zřejmě hliníkové bláto jako u většiny „značkových“ náb. Navíc mají jen 28 drátů místo 32.
28 dratu bych nerekl ze je nejaky hedikep. Ja ty zaplety na kole mam, nerikam ze jsou nejak super ale nijak si na ne nestezuji. Jedine co mi tam nejvic vadi je ten jejich Center lock. Predni mam na pevnou osu a zadni na RU. Navic jejich zatizeni je 110 kg coz nesplnuji. Letos jsem se projedl na 105 kg oproti lonskym 85 kg.
Vadi Centerlock obecne nebo to ma Fulcrum nejak blbe?
Fulcrum ma svoji matici AFS. Pouziva se na ni stejny klic jako na stredove slozeni.
Mam Red Zone 5 dva roky a za ty penize tezko koupis lepsi. Centerlock mi nevadi, pouzivam XT kotouce.
Zatim jsem na ne nemusel sahnout. Ale vazim 78kg.
Vyhodou je jejich system naboju, kdy jdou pomoci redukci prestavet i na pevnou osu 12mm vzadu a podobne uchylarny. U verze 500 ale nebudes mit v baleni redukce a ani bezdusovou pasku, jako je u Red Zone 5. Jinak jsou kola stejna.
Jo a orech neni blato, pouzivam XT kazetu a bez problemu. Navic lze koupit variantu s XD i Microspline orechem. Ten samostatne stoji i s prestavbovym kitem cca 2t Kc.
Tzn. volne pastorky se do ořechu (HG nebo Microspline) nezakusuji? Praktickz všechny hliníkové ořechy na to trpí.
Ořech Microspline snad nabízejí i v ocelové verzi (bohužel zřejmě za 2k příplatek samostatně), ocelový HG jsem zatím nenašel.
Nejezdim silove a nervu to na maly pastorky, takze mne se nezakusuji. To neznamena, ze jinymu to nebude delat. Ale pokud nechces dvoukilovy zaplety, tak si nevyberes.
Nemáš pls tip kde rozumně koupit tu náhradní AFS matici ? Našel jsem to v katalogu jen na bike24 ale nemají to skladem.
Případně nezkoušel někdo vylomit tu hliníkovou podložku ze shimano matic co chodí s kotoučem a použít ji pro tu AFS ? Od pohledu by to mohlo jít.
Napis dovozci – Maxcursor. Urcite budou vedet.
Díky, zkusím. Ne že bych to teď potřeboval … ty kola mám cca týden. Ale chtěl jsem mít aspoň jednu do rezervy.
No jako je v pohode, ale proste kotouc, nevim proc ma vuli na tom tisicihranu, mitici jsem dorval na krev a zlepsilo se to ale stale tam je. Kotouce mam xt. 180/160 . Dost mi to vadilo ale ted uz neresim a jezdim. Je to nepatrna vule po obvode cca do 2 mm
Stiznosti na ne jsem si teda navsiml. Na bazaru najdes spis starsi modely, konkretne Red Metal, ktere byly hojne rozsirene, takze je to pochopitelne.
Treba zde:
https://www.bike-forum.cz/…ne-700-orech
Ožvýkané hliníkové ořechy jsou standard taky u jiných značek. Fulcrum se podle odkazu okousá i uvnitř :) Navíc cena a dostupnost náhradních dílů v porovnání s DT Swiss není nejlepší.
Tak to je jeden nebo dva, ať nežeru :-) Z toho nelze nic vyvozovat. Myslíš, že u Maviců a DT Swiss se nikdy nic nestane a jsou bez problémů?
To samozřejmě nevím. Podobné stížnosti na DT Swiss jsem tu nenašel. nicméně oproti konusovým nábojům Shimano je to zřejmě bláto všechno :-)
Když ti u nového kola přetáhnou konusy, tak se ti vyserou stejně tak. Takže nic není dokonalé a musíme se naučit s tím žít.
To ani nemusi. Posledni Shimano naboje z 12sp. sad se moc nepovedly i bez přetažených konusů.
Na x1900 jsem mel kazetu paradne kousnutou do orechu. Je to o tom, jaka se zvoli.
DT swiss alu ořechy patří mezi vůbec největší bláto. Dělají je snad z cínu nebo co :-).
No jsem si to představil, jak jednou šlápnu a kazeta je na nudličky :-D
Je to hon za každým gramem. Proto ten hliník. Pak se předpokládá, že na to nebudeš dávat levnou kazetu bez unašeče, která se zakusuje.
Mám Red Metal HP 29.
Vahově mám 90+
Zažily už rychlebky na HT, pak pár let na fullu, nyní terénní varianta na gravelu.
Naprosto bezúdržbová kola (až po výměně ložisek – SKF). Řekl bych nejlepší varianta levných kol – a rozumně i s hmotností. Dělaly se 2 varianty šířka ráfku 19mm a novější 23mm.
Fulcrumy toho vydrzi dost. Ja uz vystridal tri ruzny modely (26” RM5, silnicni quattra s 24 dratama a ted mam na crosce FR 600 db taky s 24 dratama) Vaha 105–95kg. Tam jedinej problem je cena nahradnich dilu. Na dtswiss sezenes vsechno a levneji. Akorat zas porizovacka je vyssi :-)
Jaké ložiska patří do Fulcrum Red Zone 5 / Red Zone 500?
Chtěl jsem prozkoumat dostupnost a cenu náhradních dílů a místo toho zjišťuji, že v eshopech se toho moc dohledat nedá, a výrobce na webu pro jistotu neuvádí vůbec nic.
Na webu jsou komplet katalogy náhradních dílu… dnes jsem to stahoval. Když to nenajdes dej vedet, az budu u PC tak ti pinknu odkaz.
Edit: tady to mas – https://www.fulcrumwheels.com/…download.php?…
Už jsem to našel. Spare parts katalog 2020 schovali poněkud nelogicky až za dlouhý seznam všech produktových katalogů.
Je to set RP9–004 s cenou cca 290CZK. Snad jsou vtom 4 ložiska a není to cena za jedno :)
To je za jedno. Kup si neorigo se stejnymi rozmery. Davsl jsem loziska za 60kc a behaj jak po masle. Jen jsem je nacpal vazelinou.
Max Cursor?Mlčí?
Tam jsem se ptát nechtěl. Solidní výrobce by měl mít tyto informace snadno dostupné na webu.
proč by to měl mít na webu?
si ty ložiska objednej oni ti je dodají, prostě je to náhradní díl
objednací čísla na webu dohledáš
On nic neobjedna, protoze se stale pohybuje jen v teoreticke rovine. :)
pozdě :) Objednat chybí už jen „zadní nába“ MS12.
Tak to vitej do klubu. Ja furt s prechodem na Microspline vaham.
Jinak ja na ne nemuzu rict kriveho slova. Dva roky a nebylo potreba na ne sahat. Po sezone rozeberu, vycistim a maznu orech. A mrknu na loziska.
To má být vážně míněný dotaz, proč by měl výrobce uvádět informace o náhradních dílech na svém webu?
Asi proto, aby si zákazník nebo třeba servisní technik mohl zjitit, jaký náhradní díl vlastně potřebuje..
Zrovna fulcrum ma na webu snad uplne vse.
Servisni technik ma login do secure area webu vyrobce. Neni uplne bezne uvadet nahradni dily vzdy na webu. A to mluvim jako zamestnanec distribotora (jen jine zbozi).
Takze si byl spravne odkazan na Maxcursor jakozto distributora Fulcrum, kde ti ochotne sdeli cenu a dostupnost lozisek. A kdyz je poprosis, tak ti urcite sdeli i typ lozisek. A ty si je pak pujdes koupit jinam.
souhlas
u dražších modelů nejsou standardní, u levnějších jo
buď mu řeknou typ, nebo nabídnou jako ND a prodají
Jde o to, o jaké náhradní díly se jedná. Pokud vyžadují odbornou montáž a případně kvalifikovaný servis (třeba v elektrotechnice), pak absence těchto informací na webu výrobce není takový problém. I tak jen ojediněle to má ovšem smysluplný důvod tyto informace neuvádět.
Pokud se ale jedná o spotřební materiál, který si zákazník v průběhu používání výrobku může měnit sám, je schovávání těchto informací před veřejností hloupost. Představa, že volám distributorovi, jaký sáček si mám koupit do vysavače je úplně směšná. S ložisky je to stejné.
pokud ti tam výrobce napíše objednací číslo náhradního dílu, tak ti to stejně nepomůže
zjistit si typ ložiska je práce na pár minut
neuvádí třeba proto aby do toho každý jouda nelezl
informace má autorizovaný servis, náhradní díly taky
Přístup „security by obscurity“ ještě nikdy žádné firmě nefungoval. Fakt nechápu, proč má být zákazník závislý na lokálním distributorovi (který zítra ani nemusí existovat), aby si vyměnil spotřební materiál.
Jouda taky může jít nakoupit ke konkurenci, která má k zákazníkovi jiný přístup.
myslím že to si dokáže marketingové oddělení firmy posoudit líp než ty
navíc tam čísla dílů mají
takovéto rozpady tam mají stačí hledat
Ale to už jsme si ujasnili 5 minut před tvým zapojením do diskuze.
tys psal 14.7.2020 21:29 že by to měl mít výrobce na webu
https://www.bike-forum.cz/…pletena-kola#…
a při tom s to 14.7.2020 21:27 už našel nechápu
Reagoval jsem na dotaz proč jsem (vlastní vinou neúspěšně) hledal na webu výrobce a nekontaktoval dovozce.
S diskuze vyplývá, že preferuji výrobce, který poskytuje dostatek informací a informační závislost na zprostředkovateli (dovozci) považuji za podtstané negativum produktu.
+1
Nevim no, takze chapu to dobre ze kdyz se ti cokoliv doma pokazi, tel. , auto, lednice, tak kontaktujes vyrobce a ne prodejce a vzdycky s nahradnimi dily a cenou obstojis na webu primo vyrobce?
zbytečné to řešit, lidi mají občas divné kriteria, kterýma si sami přidělávají problémy
podle me si ve vetsine pripadu pridelava zakaznik problemy komunikaci (s casto nedostatecne kompetentnim) prodejcem.
ale to je jen hloupost zákazníka že si takového prodejce zvolil.
To je fakt vtipna diskuze. Zakaznik ma zjistovat, jak kompetentni je ten ktery prodavac. Jak to asi udela, kdy je v dane problematice sam laikem?
ale jen ty to tady řešíš a hledáš problémy kde nejsou – tvoje volba proč ti v tom bránit
Jestlize se pokazi elektronika, auto nebo lednice v zarucni dobe, kontaktovat prodejce (nebo se informovat na jeho webu) je jedina mozna varianta. Za reklamaci je totiz ze zakona odpovedny prodejce.
Pokud se ale budeme bavit o servisu nebo nahrade spotrebniho materialu (mimo zaruku), v pripade vyse vyjmenovanych veci hledam rovnou na webu vyrobce:
U vyrobce je podstatne vyssi sance dobrat se nejake relevantni informace nez u prodejce.
Jako nechci ti do toho hazet vidle, ale jak to treba resis u auta? Nevsiml jsem si, ze by vyrobci uvadeli BOM (seznam dilu a jejich PN) na webu. Treba u Skodovky si bez ETKY nezjistis ani prd.
Jinak vymena loziska neni bezne uzivatelsky ukon. To jen my jsme narod kutilu.
typl bych že v čistě teoretické úrovni
tipl bych že to řeší čistě teoreticky
Nijak. Prenechávám to servisu.
To už vedeme diskuzi v dost absurdní rovině. Pro vás je výměna ložiska něco jako oprava motoru v autě, pro někoho jiného se to blíží spíše výměně hadice nebo filtru do vysavače. Klidně si nechte vyměnit filtr ve vysavači v autorizovaném servise. To je čistě vaše rozhodnutí.
No prave toto me zajimalo, jak to resi i u jinych vyrobcu, jaka je jeho uspesnost. Kazdy je nejaky, ale nad timto teda kroutim hlavou. Rozhodne by me nenapadlo kontaktovat vyrobce. Kdyz uz tak dovozce, dealera, nebo odborny servis, nebo v tomto pripade Max Cursor kde je ma zkusenost takova ze jsou velice ochotni pomoct i poradit. Navic vetsinou vyrobci toho moc na svych strankach o dilech nemaji spis vubec nic a vetsinou te poslou slusne nekam, protoze jsou vyrobci a ne prodejci. Max. ti daji seznam prodejcu, nebo kontakt na dealera.
Ořech na novém výpletu Fulcrum RedZone 500 vydává při jízdě (slabý) proměnlivý cvrkot. Není to přerušované, jako když blbne Shimano Scylence, spíše intenzita cvrkotu v rámci jedné otáčky kolísá. Celkově je ten náboj při jízdě včetně tohoto projevu docela tichý a při protočení ve stojanu jsem si tohoto projevu nevšimnul.
Čím to může být a mám s tím něco dělat, nebo si to možná časem „sedne“?
To je normalni. Neni potreba nic delat. Mam Red Zone 5 uz dva roky.
Potřebuji radu zkušenějších…
Na manželky kole jsou záplety “Fulcrum Red Zone 7 – 29 TR Centerlock Disc MTB Wheelset FW: 15×100mm/QR | RW: 12×135/142mm/QR – black/white (FUL346599)“
Aktuálně je kolo osazené na 2×11 a rám je na RU bez možnosti výměny patky.
Jdou tyhle kola předělat na ořech Microspline při zachování RU?
Kit co jsem našel je ale překope na pevnou osu, tzn. do rámu to už nedám :-/
nemáš jednodušší to předělat na 1×11 s kazetou 11–50 nebo 11–51? Ženy většinou ocení lehčí převody než 10kový pastorek vzadu…
To mám, ale Deore 11 kazeta se tady každému se.e.
Navíc manželka využívá kompletní rozsah 2×11, 38–28/11–42, takže to nehodlám nijak ořezávat – kdo to má pak poslouchat :-)
Teď se snažím zjistit zda jde předělat ta kola. Nový rám nechci a prepletat na jinou nabu taky ne (stejně je s MS a RU špatný výběr).
No a nebylo by nejlepsi zvednout telefon a zavolat do maxcurzor.cz?coz je dovozce, a nemaji problem poradit po telefonu, a ty budes za 5 minut casu vedet na cem jsi.
S tou deore to je možný, ale Force Force KT-91 – 11s – 11–50Z nebo Sunrace MX80EA5 by měly být lepší. Osobní zkušenost nemám, vycházím z diskusí tu a jinde.
Dokonce by snad měla na tyto kazety stačit např. moje současná přehazovačka XT z 2×11 systému, ale mě zatím 2×11 vyhovuje, tak dokud to jezdí, nemám motivaci předělávat, když současný komponenty na skladě ani nejsou nebo za nesmyslné ceny.
Mám stejná kola (Red zone 5) a váhal jsem nad tím od té doby, co se ten kit objevil na trhu. Koukal jsem i na rozkres toho kitu a podle odmontovatelných koncovek by snad měl zachovat funkci „one hub fits all“. Ale na 100% to není jasné. Lepší bude se doptat u Maxcursoru, což je dovozce.
Já mám zadní náboj předělaný na 12mm osu a 135mm šířku pomocí koncovek co byly v dodávce kol a používám pevnou osu Reverse Components 12/10mm místo RU. Už jsem to tu kdysi fotil i popisoval. O toto řešení bych právě tím Microspline kitem nerad přišel.
https://www.bike24.com/p2309311.html
Když tak sem pak napiš, co jsi zjistil. Taky by mne to zajímalo. Možná se pak někdy dokopu to předělat :-)
čaute, zeptám se zde aby jsem nezakládal nové téma. Řeším kola 29.
Kolo Giant 29 hardtail, nejezdím nijak technický terén ani žádné skoky. Většina jsou zpevněné lesní cesty a asfalt ( nějaká ta díra se sem tam najde ) 186cm 98kg
koukám po
Fulcrum Red metal 500
Fulcrum Red Zone 500 Boost
Fulcrum RED ZONE 7
DT SWISS X1900
Bontrager Kovee Comp
Jde mi o nejlepší low budget kola aby to jelo rychle :-D ale taky aby mě to s klidem uneslo :-D
Díky
Dobré ráfky ? Já právě všude vidím fulcrum a DT swiss tak už to mám v hlavě i jako takové to že se musím někde ukázat ???? ty WTB mi přijdou jako takové „Barumky mezi Michelinama“ ne ? NEBO ? Ale jako cena za tu váhu dobrá, nicméně za ty Fulcrum Red Zone 500 Boost chcou teď na kupkolo 3999,– a Red Zone 700 za 4999,– ???? spíš samozřejmě koukám na ty za 3999 proto se zde ptám.
Dle profilu tam ted mas X1700 a chces to menit za kola ve stylu X1900, proc?
M1700 ( starší i dle nápisů ) .. ale na nábojích Giant… Tak jsem klupil z bazaru. Proto chci ty Fulcrum red metal 500. Myslim si že jsou lepší. Je to komplet. A nové a za 4K ????
Jsou to dvoukilová kola s úzkým ráfkem, jako máš ted. Vyhodíš 4–5k z okna. Slušná kola jsou za 7–8k nebo bazar.
:-( Chtěl jsem ty fulcrumy a svoje prodat :-D
Na bazar jsem koukal tam jsou do ceny 5K jen Fulcrum Red metal 500
Bontrager kovee comp
ZTR Crest MK4 / DT Competition / MT401,MT501 / Boost
DT X1900 a to je tak vše. Úzké ráfky musí být také k něčemu dobré ne ? Jinak by se neprodávali, Já s tím hardtailem jezdím 80% asfaltu a honím kilometry aby jsem pravdu řek, proto hledám ideální rychlá kola pro mě s dobrými náboji. Tak jsem myslel že jsem našel a asi bohužel ne když byly pohaněny. Nicméně děkuji za názor a radu.