• BumBoomBum

    Zdravím bikeři,

    Mám starší sadu Hope Mini pro Carbon. V rámci přestavby a stylingu kola mě napadlo že bych brzdy nechal přeeloxovat na modro. Někde jsem četl že při eloxování se material ubírá narozdíl od lakování. Nemá s tím někdo zkušenost? Aby mi pak brzdy netekly nebo tak? Případně někdo kdo již něco podobného dělal? Díky moc všem za reakce.

    0 0
    • kubad  

      vykašli se na to – dobrá rada nic rozumného z toho nevyleze

      0 0
    • BumBoomBum  

      Škoda, měl jsem z té myšlenky docela radost ale právě netěsnost pístků a pak je to z čeho mám obavy.

      0 0
      • novas752  

        A to by se možná dalo nějak ošetřit, když by se pracovní otvory něčim přelepily nebo zacpaly.

        Větší obavu bych měl o výsledek nanesení další vrstvy eloxu.

        0 0
        • TJK  

          zadna vestva se pri eloxu nenamasi ;)

          0 0
          • novas752  

            Ahá, takže ten kyslík na zvětšení vrstvy AlO(a případně barvivo), což je cílem Elektrolytické Anodizace, se na povrchu eloxovaný součásti vyčaruje jak? Samozřejmě že nanáší, navíc samotné eloxování materiál zvětšuje v řádu nízkých desítek mikrometrů.

            Funguje to na podobném principu jako galvanické pokovování s tim rozdílem že obsah eloxovací lázně reaguje s povrchem součásti.

            0 0
            • kyl  

              Povrch eloxované věci se naruší,ve vzniklých pórech zůstane barvivo a v poslední fázi se povrch zase uzavře.(zjedno­dušeně řečeno).

              0 0
            • kyl  

              Galvanické pokovování v řádech mikronů přidává materiál,eloxo­vání ne.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Strakááč  

        tak to kde nechceš aby to teklo elox nedáš… stačí to tam nalakovat nebo něčím jiným zatřít aby se na to nedostala kyselina.. :D

        0 0
        • TJK  

          najdi nekoho kdo ti zkusi eloxovat nalakovanou vec.. goog luck! ja s tim stravil pul roku… v CR ti nikdo do svy lazne ta tisice neda nalakovany dil za par korun aby si tim tu lazen treba znicil… pochybuju ze se situace zmenila

          0 0
          • BumBoomBum  

            Brzdy nejsou lakované ale eloxované.

            0 0
            • Pedro404  

              Ale Strakáč nahoře radí nalakovat ty plochy, co chce člověk zachovat.

              0 0
            • Zdyn  

              TJK psal reakci na svářeče, kde on uváděl, že plochy kam nechceš elox můžeš chránit zalakováním.

              To opravdu funguje a je použitelné. Sám jsem to dělal. Ale jde o to, že ti to nikdo ve firmě dělat nebude.

              V práci třeba děláme díly, kde je na některých plochách normální elox a jinde tvrdoelox. Řeší se to různýmá krytka a záslepkama, ale není to jednoduché.

              0 0
              • BumBoomBum  

                Už si píšu s kolegou viz odkaz níže který to již dělal před pár lety. Konkrétně ty samé brzdy tak to risknu obědnam nové těsnění a zkusím

                0 0
                • kubad  

                  I když budou fungovat po měsíci na sluníčku to bude hnus. Ale dělej jak myslíš.

                  V pace uvnitr je kovová destička musi se dobre utesnit !

                  Jinak titanově šedé ve stavu nových mam doma. :)

                  A několikrát sem zkoušel brzdící a víčka vím co to dělá

                  0 0
                  • Zdyn  

                    když se elox udělá dobře, tak ta barva vydrží. Ale záleží, kdo to bude dělat. Kvalitní barevný elox, aby vydržel dlouhodobě neumí každý.

                    0 0
                  • mates555  

                    Navíc když se dají modrý Hope brzdy koupit … nevím jak je to s dostupností mezi lidi (jestli to není jen pro závodníky) ale na ebay jsou.

                    0 0
    • Zdyn  

      Tak jen pár základních poznámek.

      Přeeloxování samozřejmě možné je, ale je tam pár zádrhelů. Při vlastním eloxování dochází k mírnému nárustu materiálu. Oxidická vrstva, která se během procesu vytváří roste cca 2/3 do původního materiálu a 1/3 nad materiál. Celková tloušťka normálního eloxu je cca 25 um. Ovšem před eloxem je třeba materiál mořit a při tomto procesu se naopak materiál ztrácí. Pokud se to přežene, může být změna rozměru velice výrazná. Zejména při přeeloxování je třeba mořením odstranit původní vrstvu eloxu. To pak celkově může rozměr výrazně ovlivnit. Nicméně rozměr by se při šetrném procesu nezměnil tak výrazně, aby to gumové těsnění v páce a třmenu nepobralo. Také bylo možné funkční plochy chránit a nechat tam tak původní vrstvu eloxu.

      Al s tím se ti běžně nikdo dělat nebude.

      0 0
      • TJK  

        jak rikas, nenajde nikoho kdo by se mu s tim crcal… a pak jeste druha vec je uprava… pri odeloxovani zustane povrch matnej… musel by to nekde nechat nalestit aby to bylo hezky… ale to vim ze ty moc dobre vis :-D

        0 0
      • BumBoomBum  

        Přesně to co bych chtěl :) I ty samé brzdy a stejnou barvu bych chtěl :D

        0 0
        • Strakááč  

          Pak někde upadnes.. brzdy podřený, nasracku..

          Prijde mi zbytečný to řešit, pokud si to nezvladnes udelat u kámoše, u sebe doma a tak… a kvalita stejně nemusí bejt dobrá jak ses dočetl vejš :D a další rizika..

          0 0
          • Zdyn  

            No tak kdyby jsi měl všechno posuzovat s přihlédnutím na možné poškození někdy, někde, nějak, tak by sis nikdy vlastně nemohl pořídit nic pro radost.

            Zkrátka to chce mít tak, aby se mu to líbilo a je jen na něm, jestli za to dá peníze nebo ne.

            0 0
            • Strakááč  

              Je no.. taky bych to řešit chtěl.. takovy věci.. Když ale vidím pak kolik to stojí, tak mě to přejde a jdu radši jezdit.. už si spíš rikam,že to co si sam nevybastlim, neudělám, tak nemám… tak to mám i u servisu ad..

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.