Drnčení bowdenů vedených v rámu

22 nepřečtených
  • PetrJ

    Ahoj, drobný dotaz na kolo Trek Xcaliber 7. V místě vstupu bowdenů do rámu to na nerovném terénu začalo nepříjemně hrkat a chrastit, zvuk „kov na kov“. Řeším to provizorně oblepením, ale nezdá se mně, že by neexistovalo nějaké profi řešení. Řešil někdo podobný problém? Díky.

    0 0
    • Tomcat  

      Vzhledem k tomu že rám počítá s dlouhými blatníky, stojánkem a nosičem nebude požadavek na úplně tichý provoz to hlavní.

      Bovden se posunul, nebo omačkal, případně praskla vnější krycí vrstva a tak je hlučnější. Rám nemá ulohmotnou prostupku takže asi po tom „chcete moc“ konstrukčně to tiché nebude. Profi řešení na tomhle rámu ?…

      A taky bude často škrtat a cinkat brzda/kotouč.

      0 0
    • MatS  

      Předpokládám, že bowden není rámem veden vcelku, ale končí u vstupu do rámu a v rámu je jen lanko.

      Takže buď hrká lanko uvnitř rámu a tam pomůže na něj navléknout takovou miralonovou trubičku, dá se to koupit na eshopech. viz například zde – https://www.toploziska.cz/…l-na-bowden/?…

      Anebo časem už z konce bowdenu lezou ocelové dráty a dotýkají se ve vstupu do rámu samotného rámu. Dělá to pak strašné zvuky, ale spíš takové skřípání. Poznáš to, když tím bowdenem zahýbeš u toho vstupu do rámu. Tam má být na koci bowdenu koncovka, ale ty plastové moc nevydrží a chce to vyměnit, nebo dát lepší, třeba Jagwire, optimálně tzv zatěsněné. Stojí to pár korun. Brzdová má 5mm, řadící 4mm. https://www.koloshop.cz/…koncovky-95/

      Jen se musí celý bowden vyndat i lanko a provléknout znova :-) Když víš jak, práce na chvilku. Když ne, tak se do toho raději nepouštěj :-)

      0 0
      • PetrJ  

        Ano, skřípání to není, je to ťukání. A myslím, že správně bude varianta A a že by ta trubička měla pomoct. A zrovna by se při jednom pořešila ta lepší koncovka. Děkuji. Budu muset do servisu a je lepší tam jít, když mám teď trochu představu o co jde. Díky.

        0 0
      • Tomcat  

        myslím že byl v celku

        0 0
        • MatS  

          Z fotek co maj na webu to není poznat, takže varianta A :-)

          0 0
      • PetrJ  

        Tak už to vím, nakonec asi naprostá banalita. Můj problém není varianta A. Zjistil jsem následující: lanka jsou uvnitř rámu celá v bowdenu a ťukají ty bowdeny o rám hned pod jejich vstupem nahoře do rámu. Vyřeší to, doufám, nové koncovky.

        0 0
        • PetrJ  

          Resp. průchodky.

          0 0
          • Jáchym 1  

            Už jsem to tady někomu radil.

            Demontovat vidlici a hlavovkou nacpat bublinkovku pomoci nějakeho udělátka.Já mám sklolaminátovej prut.

            Event.stř.mufnou.

            0 0
    • Murray  

      Taky mi to začalo dělat u stejnýho rámu, je to vedený celý v bowdenu uvnitř rámu, jedno je Bowden k zadní přehazovačce, a jedno brzdová hadice

      Šlo by použít i tohle? Nebo je to určený k něčemu jinymu?

      https://www.koloshop.cz/…u-1-par.html

      Jinak to zkusím obmotat černou elektrikářskou páskou u vstupu do rámu, to musí pomoct ne?

      0 0
      • DaD  

        Tohle vůbec nepomůže. Klepe hadice či bovden uvnitř rámu. Kontakt se musí řešit uvnitř. Jagwire to normálně nabízí. Musí se rozpojit brzda, šaltr a navléct to tam.

        https://www.kolokram.cz/…1-m-p188362/?…

        0 0
        • Murray  

          Mně se zdálo že to klepe jen u toho nechráněnýho vstupu do rámu, ok díky za tip

          0 0
          • PetrJ  

            Mně to klepe jenom, jak píšeš, nahoře u vstupu bowdenu do rámu. Všude jinde je ticho i když valím z kopce dolů přes drny a kořeny. Zatím jsem to vyřešil tak, že jsem bowdeny přitáhnul řemínkem zvenku k rámu a klepání ustalo. Teoreticky bych to tak nechal, ale hledal jsem nějaké sofistikované řešení. Zkusím sehnat tu průchodku.

            0 0
        • Lister  

          Jak moc to na hadici/bovdenu drží – jestli je pak možné v případě potřeby hadici nebo bovden potáhnout – například při vysouvání teleskopky.

          0 0
          • novas752  

            Nijak extra, když bowden taháš ven tak ti ani nepřijde že by na běm něco bylo.

            1 0
            • Lister  

              Super. Díky. V rámu mi to taky mlátí jak o život, zatím mi to bylo jedno, protože mlatí i bovdeny venku, ale třebas časem. A vedení má vždy část vnitřkem a část vnějškem. Kdyby to bylo na těsno, dělalo by mi to problémy.

              0 0
            • DaD  

              Jj. musí se s tím počítat, když to taháš ven. Jinak se ti tam začnou antiklepačky hromadit, rám bude těžší a navíc to tam po letech ani neprostrčíš! Bacha na to! :DD

              0 0
              • novas752  

                Na to si vzpomenu až když dovnitř táhnu novej bowden a ono to tam neleze protlže se to o ten návlek zasekne. :-)

                0 0
      • PetrJ  

        Jo, to vypadá důvěryhodně, něco takovýho tam chci taky strčit.

        0 0
        • DaD  

          Tohle jen chrání lak proti odření bovdenem. Nikam se to netrká a také se to nikam nevejde.

          1 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce