Dilema - hlad po rychlosti vs pohodlí rámu

91 nepřečtených
  • doubeq

    Zdar, do budoucna chci vyměnit svojí né příliž hajend 26"HT za 29" , lépe v carbonu. Dostal jsem se do fáze, kdy se mi honí hlavou pohodlí celýho péra vs rychlost a lehkost jízdy na HT. Do toho mi kolega ukázal na závodech takový trochupéro Trek Procaliber s Isospeedem, na kterým jsem se kousek svezl, ale o 2 velikosti menším, no a tím v tom mám totální bordel, ale zároveň se mi jeví jako věc pro mě.

    Ve prospěch HT hraje i nutnost delších přesunů za terénem, nejblíž cca 15km po silnici, což si po delším svezení na kámošově celopéru právě na tvrdým povrchu a kusu asfaltu moc neumím představit.

    No a dilema mám hlavně mezi:

    Trek Procaliber 9. … , což je, vzhledem mým možnostem, dražší varianta.

    Cube Reaction 29" a Cube AMS 29" kvůli pěkným cenám rámů.

    Vzhledově jsou současná kola většinou pěkná, takže to tady neřeším.

    Raději bych stavěl sám, než pak měnil komponenty co mi nepadnou do oka, ale výhodná koupě celýho kola je taky argument.

    Takže, mě trohu pošťouchněte.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      Moc nevím, co řešíš, 15km na celopéru mi nepřijde jako nějaká tragédie, nad kterou by bylo nutno se nějak zamýšlet…

      Rozhodování je spíš v rovině, jestli full opravdu chceš a stojí ti za těch zhruba 20tis navíc (aby to za něco stálo).

      0 0
    • novas752  

      Procaliber 9.kolik? 9.6, 9.7 nebo 9.8? Na Procaliberu jsem nejel, ale kus na BMC Teamlite 01 Three s nejměkčim elastomerem, což je předpokládám podobný svezení. Je to pohodlnější než hardtail, hlavně na menších nerovnostech jako spáry v asfaltu, kočičí hlavy, vydrolená krajnice, ale full to neni. A zároveň se mi nezdá, že by moderní xc fully jely nějak výrazně hůř po asfaltu, než hardtaily. Jel jsem na Epicu předchozí generace a na Scalpelu a v zamčenym stavu (reps. s utaženějšim brainem) to po asfaltu letí vlastně stejně jak hardtail. Pláště mají daleko větší vliv. Ale podotýkám že mě příliš nevadí ani 15km přesuny na 150mm trail/enduro mrše bez zamykání na en/dh pláštích. :)

      Každopádně mít to jako druhý kolo k silničce, a mít na to rozumný rozpočet, šel bych rozhodně do xc fulla.

      0 0
    • MilanT  

      Jelikož jezdím na Epicu full 2016 tak si myslím že k tomu mohu něco číct :-)

      Občas si střihnu nějaký ten závod typu KPŽ, ale jinak jezdím buď tréninkově rychlé úseky cca 20km a pak každý víkend cca 70km vyjížďky typu silnice – polňačky – drobátko terénu.

      Že bych pociťoval omezení a nepohodlí na asfaltu?

      To určitě ne.

      A full už i na obyčejné polňačce Ti velmi zpříjemní život.

      Takže asi tak.

      0 0
    • doubeq  

      Chlapci, jestli vám nedošlo, že 15km tam je potřeba ujet i zpět, tak je to třicet :-D a ano, pláště udělají hodně…jenže to je hodně subjektivní pocit, někomu to nevadí a někomu jo, někomu se zdá, že mu jedou po tvrdým a někomu na stejných že ne atd…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • novas752  

        Takže sis odpověděl vlastně sám, nejlepší je udělat si vlastní zkušenost = vyzkoušet.

        Každopádně osobně bych na tom s běžnejma xc pláštěma klidně jel i přes 100km asfalt, oproti hardtailu jsou akorát o něco těžší (což možná ambicióznějšim jedincum může vadit v kopcích, ale zase je to vykoupeno lepšim záběrem na nestabilnim povrchu) a ve stejné cenové relaci o něco hůř vybavený.

        0 0
        • doubeq  

          Ambice v kopcích by právě byly, třeba včera se mi několikrát povedlo a asi i vyplatilo pomalejší soupeře do kopce předběhnout, s kolem v ruce, než riskovat tlamu mimo lepší stopu a ještě to pokazit pádem i jiným. Na fullu bych je třeba vzal kolmo, kdo ví.

          0 0
      • oddie  

        Jestli je 30 problém, doporučuji elektrokolo :)

        0 0
    • Ondraj  

      Tak to rozhodování chápu. Mám karbon Epica a karbon HT 29. 30 km pro kolo typu Epic po silnici není žádný problém, určitě to nebude limitující. Jsem s ním schopen jezdit 100 km i převážně na silnici a neprudí mě to. Při správném šlapáni se ani nehoupe. Pak už záleží, jaké jsou priority. Epica je dobré krmit více terénem, aby se naplno projevily jeho výhody, kdy člověk nemusí vysedávat a neztrácí rychlost a sílu. Na lehké rychlejší XC pak karbonové HT je dostatečně pohodlné a i rychlé. Na údržbu pak i jednodušší a levnější. Na HT jezdím po silnici o cca 2–3 km/hod rychleji než na Epicu, na Epicu zase rychleji než na starém HT 26 hlíně. Na obou kolech mám stejné pláště FT.

      0 0
      • Rubi  

        „Na HT jezdím po silnici o cca 2–3 km/hod rychleji než na Epicu“ ten byl dobrej :D

        0 0
        • Ondraj  

          A proč?

          0 0
          • Rubi  

            protoze je to naprosty nesmysl, takovy rozdil tam absolutne neni…

            0 0
            • Ondraj  

              Takže by to mělo být stejné ±? Epic má cca o 2 kg víc, nemůžu na něm na silnici jezdit stejnou technikou jako na HT, protože by prostě trochu houpal. Mám tréninkové trasy a na Epicu to prostě nedám stejně rychle i kdybych se rozkrájel.

              0 0
              • Rubi  

                ja mam taky epica v karbonu, k tomu ht v karbonu, cca oboji v podobny zavodni vybave, stejne prevody, stejne plaste a jezdim na tom po silnici uplne stejne rychle, rozhodne to mikrohoupani pres brain neudela 2–3km za hodinu, to je jak kdybys dal do plastu 1,5 baru nebo 4 bary…

                0 0
                • Ondraj  

                  Tak pak klobouk dolů, já to s Epicem stejně neumím.

                  Ale jsem jen obyč. amatér.

                  0 0
                • palo7  

                  Váhový rozdíl?

                  0 0
                  • Rubi  

                    vahovy rozdil je 800g… takze jedna plna vetsi lahev s vodou, jestli to kluci poznate na zacatku a na konci zavodu tak jste dobri :-)

                    0 0
                    • Ondraj  

                      Tak já mám rozdíl cca 2 kg. A ano, na HT jezdím 20 km trasu na rychlost a tam poznám, když si vezmu plnou láhev s pitím + 1/2 kg zátěž v podobě náhradní duše nářadí apod. , nebo to z kola sundám.

                      0 0
                  • novas752  

                    Vahovy rozdil ti udela nejaky maly rozdil akorat pri zrychlovani a pri jizde do kopce.

                    0 0
                    • Ondraj  

                      Ano, hlavně ve známém kopci, kde vím jako rychlost musím udržet.

                      0 0
                • Ondraj  

                  A není taky chyba, že na lehčím tužšim do záběru HT nejedeš po silnici rychleji?

                  0 0
                  • novas752  

                    rozdil hmotnosti cca kilo ma vliv akorat pri prudkem zrychleni (coz na silnici byva leda tak na krizovatce) a pak taky pri jizde do kopce – ale kolik procent je kilo nebo i 2 z cele soustavy jezdec-kolo?

                    Hmotnost na to nema temer zadny vliv, to je jako kdyz mas plny nebo prazdny bidony/camelbak.

                    0 0
                    • Ondraj  

                      Ok, takže na 8 kg silničce pojedu stejnou trasu stejně rychle jako na 10 kg silničce.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud bude po rovině, tak ano (ten rozdíl co to udělá na valivém odporu bude zanedbatelně a neměřitelný).

                        Pokud pojedeš pořád jen do kopce a bude dost prudký (abys jel dost pomalu a většina z celkového odporu by byla gravitace, zbytek valivý odpor a aerodynamika zanedbatelná) a budeš mít 75kg, tak budeš o cca 2% rychlejší (poměr hmotností je o něco více než 2%, ale pořád nebude gravitace 100% z celkového odporu).

                        Takže třeba pro rychlost 15km/h do toho kopce zrychlíš na 15,3km/h.

                        V reálu budou na trase jak kopce, tak roviny a sjezdy a tedy ty 2% rozdílu ani nedáš.

                        0 0
                        • Ondraj  

                          Možná za předpokladu, že na obou kolech mohu jet úplně stejně. V reálu je to tak, že full je náročnější na techniku šlapání, respektive způsob jízdy. Na HT je jízda ze sedla víc efektivní než na fullu, do kopce na HT využívám rychlost z kopce, že šlapu silově, kam to dám, pak přecházím na větší kadenci a lehčí převod, u fullu nemůžu, protože se houpu. Taky určitě záleží, jak je nastavený brain. Nikomu to necpu, tohle jsou moje osobní zkušenosti.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Takové problémy tedy nemám ani na 130mm fullu bez brainu. Ze sedla to je efektivní skoro stejně i na těch 130mm, prostě to zamknu, pokud to není jen na pár metrů a má to cenu. Píšu skoro, protože není problém odpružení, ale něco málo udělá rozdílná geometrie, kterou mám už odlišnou dost (což u Epicu ještě neplatí).

                            A i když na pár metrů ze sedla nezamknu, tak se to trošku zhoupne, ale nic výrazného (mimo pořádné sjezdy v terénu jezdím trvale medium polohu na tlumiči a s průběhem s tlumičem s EVOL komorou se to s mírným zamykáním stavby při silovém záběru skoro ani nehne, co se trošku rozhoupe je vidlice pokud není zamčená).

                            U Epicu vůbec nechápu, jak můžeš se způsobem jízdy můžeš mít problém proti HT, pokud tedy nemáš Brain zcela povolený (ale to bych taky nechápal, pak zase nemá smysl pořizovat Epica).

                            A na lehce zvlněné trase do práce zajedu při stejných pláštích i na 130mm fullu téměř stejné časy jako na HTčku, pod 2% rozdílu. Protože nemám wattmetr, tak mohu srovnávat pouze dle mnoha desítek časů na totožné trase a vzít z obou kol 5 nejlepších časů, což už z velké části eliminuje aktuální stav organismu a je pro situaci mojeho největšího výkonu (tedy tam kde se ty rozdíly projeví nejvíc). S wattmetrem by to ale bylo přesnější.

                            Na hodně kopcovité trase se rozdíl malinko navýší, ale je to také už 130mm full a něco udělá geometrie a většinou tam stejné pláště nemám (a ty udělají nejvíc). Hmotnost mám také cca 2kg rozdíl.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A ještě doplním, že pro všechna srovnání předpokládám totožný posed (ten bude vždy takový jaký jezdci vyhovuje a pro HT vs jezdivý full není důvod mít jiný). Výrazně rozdílný posed by mohl udělat zvlášť na rovinách další ne úplně malý rozdíl.

                              Pokud tedy není totožný posed, tak srovnání nemá ani smysl. Já na obou kolech totožný posed mám.

                              0 0
                              • Ondraj  

                                Já taky. Pozice sedla stejně, nejtěžší převod stejný, dokonce stejné sedlovky, stejná sedla, stejné vzdálenosti. Na HT mám jen o 1cm delší představec tedy i o 1cm delší vzdálenost špička sedla ke středu řídítek, ale to nebude určitě zásadní.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ze všeho nejvíc udělá výška řídítek vůči sedlu. Pro srovnatelný posed musí být na HT řídítka na nezatíženém kole vůči sedlu výrazně výše než u fulla.

                                  Na HT je sag jen na vidlici, který pošle za jízdy řídítka vůči sedlu níže. Na fullu jsou sagy buď ± stejné, takže žádná změna po zatížení nebo často na tlumiči o chlup větší sag, takže to může poslat za jízdy řídítka i mírně nahoru oproti sedlu.

                                  Nejtěžší převod je ten nejméně podstatný parametr, nejtěžší převod výsledný průměr opravdu nedělá vůbec (pokud někdo nemá na kole extrém typu, že mu nejtěžší nestačí ani na rovině).

                                  Já si třeba teď zajel nejlepší čas do práce s nejlehčím nejtěžším převodem co jsem kdy jezdil (aktuálně jen 34/11). K tomu mi ale pomohly zejména rychlejší pláště (první zkouška na G-one allround, kdy jsem měl náladu zrovna jet na max a ne se cestou flákat).

                                  Samotný 1cm na délce posedu neudělá moc, ale nějaký vliv už mít samozřejmě také bude.

                                  0 0
                                  • tromboonen  

                                    Já tomu teda nerozumím, ale jeden tady tyhle sagy řešil… a nakonec se vrátil na 26 HT a chrochtá blahem… Děkuji!

                                    0 0
                            • Ondraj  

                              Jak říkám, je to jen moje zkušenost. Ale to ještě neznamená, že to je úplně blbost. Nemyslím si, že každý hobík dokáže na fullu mít oproti HT tak malý rizdíl. V diskuzi také není úplně zřejmé, jestli nediskutuje amatér třeba s Kulhavým. Zajímavé je to, že HT jsem pořídil až rok po Epicu a zpočátku na něm jezdil na silnici pomaleji.

                              0 0
                          • novas752  

                            Tak se nauc slapat do kulata. Ja se pri kadenci 95 na asfaltu nehoupu ani s 150mm Jeffsy bez zamykaciho tlumice.

                            0 0
                            • Ondraj  

                              To na Epicu dělám, já se na něm taky nehoupu.

                              0 0
                              • novas752  

                                ??? Ještě před chvilkou si se houpal. :-)

                                „u fullu nemůžu, protože se houpu“

                                0 0
                                • Ondraj  

                                  Jo, pokud bych jel tak, jak jedu na HT, když se vyvážím do protikopce. Na HT jedu těžký převod s menší kadencí déle, na Epicu už kulatě šlapu s vyšší kadencí bez houpání.

                                  0 0
                                  • Rubi  

                                    mno, vidim ze to mas trochu slozitejsi, na to casem prijdes…

                                    0 0
                                    • Ondraj  

                                      Je to možné. Otázka je, jestli, když se tu někdo ptá, jestli si má koupit fulla nebo HT, že na tom bude tak dobře jako někteří z vás. Pak by se asi neptal.

                                      0 0
                                      • Rubi  

                                        ja se spis bojim, aby si nekdo nemyslel ze na pevnaku bude jezdit o 2–3km/h na prumeru rychleji, protoze stejne nebude…

                                        0 0
                                        • Ondraj  

                                          Ok, nechť platí, že na stejně obutém fullu, o kila těžším a se zdvihy i 150 bude průměrná rychlost na silnici jen o 0,2–0,3 km/hod nižší než na HT. Na 50 km zvlněné silniční trati bude takový full v reálu jen cca 400–600 m pomalejší než HT.

                                          Pro mě osobně pak platí, že svou referenční trať 20 km jsem schopen dát na HT 27 km/hod, na Epicu jen 25 km/hod.

                                          0 0
                                          • plzakj  

                                            Prosimte prestan tady mlejt ty blbosti. O zdvizich 150 se tu nikdo nebavi.

                                            0 0
                                          • Ondraj  

                                            Oprava, zdvihy i 130 (150 nikdo neuvedl).

                                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Proč šlapeš silově až kam to dá? Takhle se nejezdí ani na silničce, protože to není k ničemu dobré.

                            U fullu se trochu projeví ty krátké nástupy ze sedla v situaci udržím tempo (krátkodobým velkým navýšením výkonu) i přes krátký brdek pokud to na krátký brzdek nechci zamykat (což většinou nezamykám) a i zamčené to není úplně stejné díky jiné geometrii.

                            Epic ale nemá problém ani s tím zamykáním (to nemusíš řešit) a geo je pořád skoro stejná jako u HTček.

                            Ono ale i když na fullu se jezdí silově ze sedla o něco méně (zvlášť u větších zdvihů a když to není Epic), tak to na výsledný průměr nemá moc vliv.

                            0 0
                            • JFtryall  

                              To je porad dokola, jak s nizsim tlakem v pneu. Tvrda guma se ze sedla tolik nedeformuje= kolo jede. Full se ze sedla houpe, HT se nehoupe= HT je mnohem rychlejsi na asfaltu. :-)

                              0 0
                            • Ondraj  

                              Asi jsem to nenapsal úplně přesně. Šlapu silověji do té fáze, kdy mám pocit, že mi to ještě neubírá rychlost. A tato fáze je u HT dál než u fulla. Jinak se snažím jezdit kadenci 90, průměr mám pak cca 80. Ale někdy mi přijde výhodnější než točit 90, jet třeba 80 na těžší převod, většinou je tento pocit na silnici.

                              Např. vím, že na rovince na nejtěžší převod jedu cca 34–36 podle kadence. Pokud se z kopce rozjedu vyšší rychlostí, tak buď musím šlapat vyšší kadencí, nebo je lepší zalehnout a v následujícím protikopci začnu šlapat až okolo těch 36–34 a snažit se to udržet. Pak postupně podřazuji a podle délky a sklonu kopce zůstanu na nějaké ustálené rychlosti při konstantní kadenci. Pak jsou některé mírné nakloněné rovinky a tam jsem schopen na HT udržet vyšší rychlost něž na fullu.

                              0 0
                              • JFtryall  

                                To bez wattmetru a spousty opakovani bohuzel nezjistis presne. Ale rozdil 2–3 km/h jsou fakt spis z rise snu. To je rozdil biku a top silnicky na perfektnim povrchu cca a jeste ve vyssich rychlostech a s otaznikem. Kdyz se do toho nepromitaji prudke akcelerace a stojky, kde se projevi uz trosku vaha, tak i rozdil silnicka a bike je tak kolem tech 10%. Podobne poskladany full-HT rekl bych nemeritelny rozdil v beznych podminkach. Kamos na to delal diplomku.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                První problém je v tom „mám pocit“. Pocity jsou s prominutím skoro vždy velmi zcestné a to nemyslím na tebe kokrétně, ale pro každého. Naštěstí už dnes vozí hodně lidí wattmetr a konečně se ukazuje jaká je realita.

                                Třeba přefukování plášťů a zcestný pocit, že to lépe jede se tu už i řešil proč vzniká. A i když to vím, tak ani sám se tomu neubráním a někdy takový zcestný pocit stejně pořád mám i když s realitou to nemá nic společného.

                                To samé pohupování odpružení. Pokud není opravdu nějaké extrémní (což ani u Epicu být nemůže), tak ztráty jsou naprosto minimální a zase je z toho především jen pocit, který neodpovídá vůbec realitě.

                                Já mám třeba na cestách do práce taky vždy pocit, že na HTčku to letí mnohem rychleji a realita desítek (psíš stovek) časů je pak úplně někde jinde.

                                A co máš za nejtěžší převod, že na něm dáš jen 34–36km/h a přitom píšeš o kadenci 90ot./min?

                                Mám nejtěžší jen 34/11 a i takhle lehký nejtěžší převod dá na 29"x2,25" při 90ot./min. rychlost 38km/h.

                                A pak vůbec nemusí být vždy výhodnější udržet rychlost co nejdéle za každou cenu. To vždy stojí výrazné navýšení výkonu, což stojí spoustu sil a výsledkem může klidně i být, že budeš ve výsledku pomalejší. V tom konkrétním krátkém kopci malinko získáš (ale nebude to moc) a následně můžeš více ztratit jak dříve dojdou síly.

                                Vždy to bude záležet na kombinaci výkonnost daného jezdce + jak zvládá dané krátké intenzivní intervaly vs jakou jede celou trasu.

                                A když pocitově to jde dobře za pedálem, tak to právě svádí daleko více do toho dupat a ty houpáčky držet rychlost. Tohle je třeba jeden z důvodů, proč tu v historii je tolik nesmyslných příspěvků o tom o jak moc jede lépe silnička proti do rychla postavenému HTčku (silnička samozřejmě o něco rychlejší je, ale i tady když se to reálně změří wattmetrem, tak ten rozdíl je daleko menší než si pocitově spousta jezdců myslí).

                                Když to pocitově nejde tak skvěle za pedálem, tak většina jezdců má i tendenci to prostě flákat a jet nižší výkon.

                                A pak bez kontroly wattmetrem, že opravdu podáváš totožný výkon na obou kolech se velmi těžko něco srovnává. Ještě tak mnoho opakování na stejné trase s tím, že na obou kolech se to snažíš opravdu zajet co nejrychleji (už takhle podmínka je dost problém) může něco málo ukázat, ale pořád to nebude jako s wattmetrem. Kromě snahy jezdce to komplikuje aktuální stav organismu (ten dělá hrozně moc a výkyvy jsou daleko větší než rozdíly jak jedou poměrně blízko změřená kola), k tomu se přidá různě foukající vítr. Mnoho desítek pokusů ty vlivy trochu eliminuje, ale pořád zdelake ne úplně.

                                0 0
                                • Ondraj  

                                  Tak rozumím. Je taky rozdíl, jestli jedu jen těch 20 km na rychlost a můžu si dovolit plýtvat, což by se mi při delší vzdálenosti pak už v součtu vymstilo a bylo kontraproduktivní. A Ve finále je to stejně jedno, protože fulla nikdo nemá na to, aby s ním závodil na silnici. Když se ale vrátím k dotazu zakladatele, kde píše, že měl půjčeného fulla a že si nedovede představit, že se na něm bude přibližovat po silnici, tak je otázka co to bylo za fulla a proč má tedy tento pocit. Nepředpokládám, že šlo o nějaké sjezdové kolo.

                                  0 0
                      • novas752  

                        Hadej proc jsou aero silnicky tezsi nez klasicle silnicky a stejne si je na rovinatejsi etapy berou. ;) Vliv hmotnosti pri ± rovnomernem pohybu po rovine neni temer zadny (projevi se mizivym zvysenim valiveho odporu plastu a naboju, tot vse).

                        Takze ano, rovinatou trasu ano.

                        0 0
            • MartyM  

              no já bych tomu klidně i věřil, záleží taky hodně na obutí co na obou kolech má, což to ovlivní asi více a předpokládám, že každé to kolo má na něco jiného, tím pádem i pláště se budou lišit. Podobnou zkušenost mám i se svými koly, jedno celopevňák na semislickách druhý HT na nobby nic :-)

              0 0
        • oddie  

          Pockej, to jako ze to neni pravda? A ja uz tomu chtel verit…

          0 0
        • MlokCZ  

          Asi chtel napsat o 0,2–0,3 km/h. To by tak realne mohlo byt pri stejnych plastich a zvlnene trase.

          0 0
          • Ondraj  

            Pokud je rozdíl ve váze full vs. HT 2 kg + vliv zadního tlumiče jen 0,2 km/h při jízdě na silnici tak já takovou zkušenost nemám. Pokud jedu Epicem trasy převážně v terénu, tak mám průměrku lepší než stejné na HT.

            0 0
            • MlokCZ  

              Abys to reálně mohl porovnat, tak hlavně musíš mít čím to změřit, protože bez toho, abys kontrolovaně jel stejný výkon nic nepoznáš.

              Vliv odpružení při srovnání HT vs Epic je v podstatě nulový. Malinko by se mohl projevit jedině pokud bys neuměl vůbec šlapat.

              Vliv 2kg jsem už srovnal výše, ten není na reálné trase ani 2% (když nebude moc kopcovitá, tak klidně jen 1%). Na více než 3% rozdílu se to nemá žádnou šanci dostat. Při šlušném šlapání to ale budou sotva ty 2%.

              0 0
            • novas752  

              Pri stejnych watech?

              0 0
    • plzakj  

      Na xc fullu navic hudes i v lehkym terenu rychlejsi nez na ht. Ja letos presel z 26” ht na 29” xc full a chrochtam si. A po asfaltu to taky pekne vali. Ale tam radsi jezdim na silnicce.

      0 0
      • Ondraj  

        U lehkého terénu větší rychlost na fullu nemůžu potvrdit. Zároveň můžu u karbon HT nazvat trochu větší nerovnosti za menší v porvnáni hlína 26. Tam, kde nemusím vysedávat, tam je HT rychlejší. Dál je to už ve prospěch fullu.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scalar  

      Je to dost otázka peněz, rychlý lehký full už něco stojí.

      0 0
      • Ondraj  

        A to je taky pravda.

        0 0
      • doubeq  

        No a to je i jeden z důvodu proč to řeším.

        0 0
        • Ondraj  

          Tak se na fulla vykašli a radši lepší HT, rychlá kola a tak. Karbonové komponenty, sedlovka, řídítka, to pomůže.

          0 0
        • palo7  

          Pokud řešíš peníze, tak určitě HT. Dobrej full od cca 60, dobrej full carbon cca od 80 a výborné fully od 120. Okolo 50 je člověk rád za dobrý carbonu HT

          0 0
          • doubeq  

            Neomezenej rozpočet nemám, ale strop taky ne, cena se dá řešit na komponentách, nemusím to mít na XT, ale na rámu a kolech to prostě šetřit nemůžu,jinak to bude leštěnka se základem naprd a sem si vědom, že tímhle stylem to budu stavět třeba rok.

            0 0
    • MrtweyUbrus  

      Koupil bych základního Procalibera v carbonu a dal tomu lehký kola, na pořádnýho fulla s dobrou váhou budeš muset oproti tomuhle řešení tak 30k přitlačit a to je dost.

      0 0
      • Vyry  

        Já když přecházel z HT alu 26 na 29, tak jsme taky řešil, jestli karbonové HT nebo full (cenově tak 70–90 tis. Kč). Testoval jsem HT i full na stejném XC závodním okruhu i asfaltu. V dešti i suchu. Pak ve městě i v terénu mimo město. Na obou jsem najel stejných cca 80km v rámci dvou dnů. I když jsem chtěl na 100% full, nakonec jezdím HT :)

        Proč? Váha a teda živost v terénu. Dobré HT je lehká raketa (v ceně od cca 70tis. výš). Ušetřený finanční rozdíl od fullu vrážím do lepších komponent na míru (karbon sedlovka, dobré sedlo, karbon řidítka, rychlé ráfky a pláště, úprava pohonu a taky změření a nastavení posedu).

        Dobře vyladěné karbonové HT je dnes skoro „poloviční full“, ale výrazně lehčí (1,5–2kg) a je to dost poznat. Nebavím se samozřejmě o fullech za 150tis.+.

        0 0
    • Pán z Dubu  

      V terénu Tě porychlí vhodně zvolená geo. Hlavový úhel bych nevybíral kolem 70°, ale tak o 2 položenější. Zdvih vidle radši 120 mm než míň – ať ji nehrcáš nadoraz (máš oproti sedlu Kulhecovsky potopený úchop). Pokud HT – tak zadní stavba, co pojme širší než 2,2“ pneu. V 2,35“ šíři jsou i svižné gumy, zároveň Ti zpřístupní pohodlnější nižší tlak. Něco jako Transition Vanquish (ten má ale ke Tvé tělesné výšce dost krátkou řetězovou vzpěru).

      0 0
    • tromboonen  

      TVL fakt dumáš nad rychlostí v souvislosti s MTB rámem? Kup si silničku :)

      0 0
      • doubeq  

        Tu už mám :-D

        0 0
        • tromboonen  

          Ajo, sorry, nekoukám po nickách, tak pak neporadím, já MTB větvi utnul když začlo bejt nutný mít každý dva roky novej stroj za cenu dost dobrýho auta a ještě bez možnosti si to (prakticky vzhledem k množství udělátek a standardů) servisovat sám…

          0 0
    • doubeq  

      No po koukání na ceny je jasný, že na bike discount je Cube o skoro 1000 € levnější(okolo 500 €), než Trek (1499 €), takže je to jasný, teď už si jen rozmyslet HT nebo Full :-)

      0 0
      • Johnnyxjr  

        netuším jak to má cube se zárukou ale u treku jsem se cca 5+ přesvědčil že ta jejich doživotka funguje vždy novej rám

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.