Co s něma. ?
Co s něma. ?
Ted jsem jel po Praze a 2 sem videl, teda spis nevidel. To nepochopím…
Dementi, co zakládají zbytečná vlákna. Kam s nimi?
Doufám,že nějakého potkas. Pak možná zmenis názor.
v autě nebo opilý na kole se světluškou z Číny?
Bacha na to. V Cine se prodavaji veci, na ktete by IMHO mel byt zbrojak…
To nic, Miros tu často mele ho*na
Třeba já jezdím bez světla, na co tahat zbytečnosti, povinný to není tak co…
Koukni do vyhlášky. Dube.
Na debilní téma, adekvátní odpověď… Jinak ve vyhlášce se o povinnosti světel píše pouze v souvislosti se sníženou viditelností… Ve dne nic takového nepotřebuješ, jantare…
Přesně tak. A co bys řekl na to,že jezdí v noci bez svetla. ? To je rozumné,že?
V uvodnim prispevku nic o snizene viditelnosti nepises, tak si zamet pred vlastnim prahem
Na jízdě na kole bez osvětlení nevidím nic špatného (pokud není zhoršená viditelnost).
Ne, to samozřejmě rozumné není. Ale nevím, jakou odpověď si představuješ na otázku, „co s něma?“… Můžeš třeba dotyčné dojet, vyšroubovat a zahodit jim ventilky… :-)
Važ slova. Bavíme se o jízdě v noci. A ty si tu napsal, že nepožíváš světla.
Neřek si nic o tom, že přes den. Ale téma je snad o ježdění v noci.
Není, nebo do té doby, než jsme zareagoval i na tebe, tu nebylo nic o jízdě v noci, nebo za tmy, to sis vydedukoval sám…
taky kterej debil by jezdil se svetlem ve dne že :-)
„ostré“ blikačky v provozu za dne jsou super (z pohledu řidiče), auta svítit musí, takže řidiči s tím počítají, nesvítiče přehlédnout snadno..
Denni sviceni u aut jsou pouze predni svetlomety :-) Naopak na kole blikam vzdy, i ve dne, zadni blikackou, predni pridavam az za snizene viditelnosti. Preci jen si rikam ze jsem uz z dalky vyraznejsi a ze me na silnici vic ohrozuji auta co me predjizdi, nez ty z protismeru.
Což je mimochodem taky krávovina, že novější auta mají denní svícení jen předek. Zezadu jsou opět snadno přehlédnutelná třeba v koloně.
Taky jsem úplnej debil, blikám celoročně…
koneckonců zakázaný to není :)
ja som teraz nedelu videl manika, bol este den no no uz silno svietil a mal pri tom slnecne bryle
a co je na tom špatně?
To byl určitě Aleš Brichta.
Téma je „Dementi co jezdí bez světla.“ a text prvního příspěvku je „Co s něma. ?“.
Tzn. téma o jízdě v noci není.
To by si ovšem musel dát někdo, kdo zakládal tohle vlákno, trochu práci se založením. Proto můj první příspěvek, který tolik popudil Mirka Dušína na silničce.
Já samozřejmě zadní světlo mám, protože sám nesnáším cokoliv neosvětleného za snížené viditelnosti (pokud ho při sundání teleskopu nezapomenu na ponku) a přední světlo vozím v báglu a kdykoliv nasadím. K tomu reflexní prvky všude možně.
Ovšem nenapadlo by mě kvůli tomu zakládat vlákno, když už se to tu několikrát diskutovalo a snad každýmu je jasný, že je to špatně (nebýt osvětlen). Jakoby těch vláken o hovnech nebylo málo, který člověk denně blokuje.
Zas to ber tak, ze si dementi aspon mohou zakokrhat :-)
Neplatným právním předpisem bych moc neradil se řídit…
No povinný to je, ale přeci když tak nějak trochu ještě vidíš tak je přece úplně jedno že nikdo nevidí tebe, žejo, komu je co po tom! Akorát bacha až pojede podobnej z druhý strany ať se někde nesrazíte.
Dementi co jezdí vepředu s červeným světlem a vzadu s bílým světlem. Ano opravdu, i takový sou.
Mne spíš derou typci, kteří jedou po silnici, když mají vedle úplně prázdnou stezku s dobrý, opravdu dobrým, povrchem.
Není pro mě problém je opatrně autem předjet, ale každý za volantem není k cyklistům ohleduplný…
hele dneska jeden co jel v protismeru jeste na predjizdejici auta zvedal prostrednicek, pritom asi dvacet centimetru vedle nej chodnik se stezkou pro cyklisty, To mam fakt chut obcas jen stahnou okenko a dat mu takovy ostrejsi vychovny pohlavek. Pak nemaji vznikat ty mezidruhove nenavisti.
kde takovou stezku co nebude merit 300 metru najdu?
Nejde o vzdálenost, ale jestli znáš třeba Pražský okruh, Jesenice u Prahy… od Lidla směr na Kamenici. Přes kruháče vede jak silnice, tak i stezka. Přesto velmi často vidím za volantem jak hobby jezdce i bez helmy, tak i chrty v dresech s aero silničkami, jak to mastí po silnici mezi auty… kdybych jel na kole, hned jim něčí řeknu, přeci jen, je to jejich zdraví. Takhle jen nepochopeně kroutící hlavou.
Myslíš tuhle? Jo, tam jsem taky párkrát jel po silnici – protože jsem jaksi nevěděl, že se má odbočit na nějaké parkoviště, a tam na konci začíná stezka. Potom už jsem jel poctivě po ní – a jaký to byl skvělý zážitek…
přeci jen, je to jejich zdraví
Osobně mi přijde bezpečnější jet po normálním kruháku než přecházet dálniční nájezd.
jestli to nebude tím, že na stezce musíš 4× přecházet pruhy k těm kruháčům (bez přechodu), přitom samozřejmě sesednout.
Lepší to bude asi projet, mezi auty jsi v ohrožení i jako chodec.
jo, tak přesně tam jezdím skoro denně a vždy po silnici
sto let se jezdilo po silnicích a najednou je to děsný problém a řeší to plno rozumbradů
ale ono je to tak prakticky se vším
Musíš to krosnout 3× no, ale mně se většinou daří ani nezastavovat. Když koukáš přímo řidiči do obličeje a ještě děkovně mávneš, většinou tě pustí. Říkám, většinou :-)
hele, upřímně, dřív jsem se na Jesenický docela bál, to byla ta doba těsně po revoluci, kdy tam ještě nebyly kruháky, ale objevily se tam směrem na Prahu nákupáky a jezdily tam (obvykle Fiaty Punto) takové ty domácí slepice podnikatelů z okolního podnikatelského baroka…
tyhle slepice, jak byly pitomé, tak když vyjížděly na hlavní tak nedávaly přednost, to bylo občas o držku
dnes ty kruháky jsou již úplně v pohodě, dle mého názoru je bezpečnější přejet kruhák než tam ty přejezdy a rozhodně bych se bál tam přejíždět bez brždění, či spíš úplného zastavení
kruhák je geniální věc, ale je to můj názor, nikomu ho nenutím
Vždyť jo, každý ať si jezdí, jak mu vyhovuje :)
a aut jezdilo pred 100 lety taky stejne?
A silnic bylo taky stejně?
Onehda mi během jízdy chcípla zadní blikačka a protože jsem shledal, že je pro mou bezpečnost důležitější blikat vzadu než vepředu, tak přední blikačka putovala dozadu. Ale přetáhl jsem přes ní aspoň červenou průhlednou fólii od hroznového cukru, tak jsem snad moc nepohoršil :)
To jako fakt? Klobouk dolu :), asi bych byl linej a nechal to na nahode :).
Jojo, potkal jsem takové. Je to zřejmě nový vývojový druh…
A když sem je na to z pozice řidiče auta velmi ostře upozornil, tak mi řekli ať se starám o sebe.
A já na to, že se ***** starám o sebe! Protože když jede tohle hovado po tmě tak to řidiče dovede pěkně znejistit a v extrému to poslat do příkopu protože to světlo svítí na jinej straně kde má svítit.
Jestli tě dokáže natolik zmást jiná barva blikačky, tak bude nejlepší, když do toho auta nebudeš vůbec sedat.
Kámo, až to zažiješ na vlastní kůži, pak budeš vědět, zatím to zní jako puberťák bez zkušeností…
Co ti k tomu mám napsat? Věk mám v profilu správně. Už jsem to zažil. Asi nejsem dostatečný rallye jezdec. Za snížené viditelnosti počítám i s neosvětlenou překážkou. Jakékoliv světlo překážky beru jako příjemný bonus.
Pokud bych měl prohnat auto pangejtem protože má cyklista prohozené blikačky, nevím co bych měl dělat, kdybych třeba v noci potkal divočáka?
Divocakovi zasadne neuhybat, brat ho hezky celne.
Jinak prohozeny blikacky vidam dost casto. Ve meste, kde jedes pomalu ti to dojde vcas, ale mimo je to obcas slusny prekvapko.
Prekvapko to je, ale vyjezdenyho ridice uz to tolik neprekvapi, proste je to lepsi, nez kdyby nemeli nic a tim to pro me hasne, stejne se musis vyhnout a z takovy kraviny jako spatna barva na spatny strane bys za volantem nemel chytat psycho.
Ale jednou, kdyz sem jel po D1 se starsimu passatu vzneslo zadni kolo, asi 20m prede mnou, nastesti pristalo mezi svodidla a borec to vybalancoval hezky na nejblizsi sjezd za mostem u V. Mezirici.
To bylo prekvapko :-D
Asi sem uplne retardovanej ale, proc tady resite otocena svetla ? Kdyz jedu po tme v aute a vidim blikat kolo tak sem na pozoru a musim ho objet stejne opatrne at jedu v protismeru nebo po smeru. Je tam sice rozdil rychlosti ale furt mnohem lepsi nez kdyz nesviti vubec …
A to si představ, že by ten kolista neměl žádný blikačky, ale jen vepředu a vzadu žluté reflexní pásky. To by některé autysty tak vykolejilo, že by ho patrně rovnou sejmuli :-/
Nebo chodec s reflexkama žluté barvy…
A to se ti stalo, když jsi jel kruháč protisměrem?
Ne.
90% neosvetlenych,jsou silniční slapky. Ha. Prostě dementi.
bez svetla se jezdi z hospody, aby si byl stealth, ne?
Tak jo…
škoda že nezeru popkorn u tohodle by se dalo pobavit :-)
Vyjíždím. Světlo neberu abych nekazil statistiku.
To je úroveň vyjadřování… Navíc fakticky zcela nesprávně.
nevím, zda jsou „silniční šlapky“ dementi, tam je to nejisté, u tebe je to však jisté již jen ze stylu vyjadřování
zkus to trochu rozvest, nechapu koho tim myslis a za jakych podminek.
Teď jsem potkal dva dementy bez světla.
Tomu nevěřím! Dementi jsou přece jen řidiči aut, motorek, bruslaři, chodci, pejskaři, koňáci a matky s kočárkama. Jo a nově ještě elektrocyklisté.
este na en-durakov si zapomnel :)
ti to mají už v názvu tak co mají dělat?
Ja bych sel na B-F a zalozil bych o tom vlakno, tim je potrestas a udelas osvetu.
nedávno jsem se po švihu zapomněl v hospodě a dojel domu bez světel. A onehdá jsem na dlouhý štrece měl dost tech. problémů, tak jsem to za světla prostě nestihl. A taky mi jednou světlo úplně chcíplo, ne že by bylo vybitý, prostě umřelo. A nedávno jsem jel v noci domů na rekole a to mělo taky rozbitý světla. Tvl, fuj já. Co semnou?:)
1, 2) světla z kola nesundavat
3, 4) mít další světla v batohu. Bílou svítilnu stejně nosím pro běžné svícení a v případě nouze ji nějak přibastlím na řídítka, malinká červená blikačka nezabere nic.
hele, myslíš to dobře, já vím. Ale vem to tak, že ze svých letošních sedmi tisíc kilometrů jsem jel potmě bez světel asi jenom osm kilometrů, to znamená, že ta pravděpodobnost, že se do takový situace dostanu je naprosto minimální. Připravovat se na takové eventuality prostě nebudu, to bych časem dopadl jako legendární se-se.
Prostě se to občas někomu stane, smůla, co naděláš? Samozřejmě jsou cyklisti, kteří na světla prostě serou, ale jak je potmě od smolařů rozeznat?:)
Přední a zadní blikačka z Ali může být na kole pořád.
tvl, to sou rady, já si na kolo v ceně tvýho ročního platu navěsim blikačky z alíka… facepalm…
Ty znáš můj roční plat, že si dovolíš hodnotit moje příjmy, rozumbrado?
Tak se pochlub.
Tento rok jdu do prvního ročníku na VŠ, takže asi tak
lol takze karliner ma mega karbon ziletku v cene 0 kc
no jo, to může, ale co my, gramaři?
kolo mám už skoro čtyřkilové, každý gram mě stál majlant a tak je mi líto vozit světlo
samozřejmě, život je neměřitelně cennější než ušetřené gramy, o tom žádná a pokud hrozí dojezd za šera, beru do kapsy u dresu blikačku, ale přes den to prostě vidím jinak
Je jasné, že pokud vyjíždíš ráno/dopoledne, blikacky sundat můžeš
Tak se ráno půjdeš ****** a světlo z kola nemusíš sundávat, já to tak dělám páč vozím 16kg horáka a víc prostě nedám ve sprintu do práce nakolo pač mám pak horší časy
hmm, člověče, je to asi obtížný logický konstrukt, ale přestav si, že moje kolo vážní pořád stejně, ať se ráno vyseru nebo nevyseru, hmotnost kola je furt stejná
možná to zní nepochopitelně, ale je to tak
Když se ráno trefíš na to kolo, tak bude vážit naopak ještě víc. A to je teprve ******* !
Rika ti neco povinna vybava? :-) Gramarit ano, ale ne na ukor bezpecnosti. Pokud chces gramarit a nesplnovat predpisy, tak s tim nechod na verejne komunikace :-). Mas alespon nejake reflexni samolepky misto svetla nebo to uz by take pridalo moc gramu?
děkuji za starost o mou bezpečnost, ne, reflexní samolepky si na kolo fakt nelepím, ale čejče, koukám se ti do profilu na tvá kola a nějak tam též žádnou povinnou výbavu nevidím, ni světla, ni zvonce, ni odrazky
Jsou to fotky do profilu, ne stav kol, ktere se pohybuji po vozovce. Zvonek neni povinny. Svetla vozim na kazdem kole. Odrazky mam na obleceni a botah. Na kole nalepe odrazive folie. Jedine co nesplnuji jsou odrazky ve vypletu, respektive odraziva plocha na plasti nebo rafku. To mam jen na mestskem kole.
Nebojim se o tvoji bezpecnost, ale o bezpecnost ostatnich, kteri do tebe treba narazi, protoze nebudes videt a oni s tim budou mit problemy a ztrati tim hromadu casu. Jestli ty umres kvuli tomu, ze nechces vozit povinnou vybavu, to asi nikoho moc trapit nebude. Myslim, krome tve rodiny treba. Prijde mne to od tebe sobecke. Stejne jako pravy opak, kdyz je nekdo presvetleny.
v tom případě neděkuji za starost o mou bezpečnost, ale za poučné moralistické okénko
v jiné diskusi zase čtu, že si nemám holit nohy
co já se od odborníků na slovutném B-F všechno nedozvím, ještě že tu jsem
Nohy hol, lip se léčí bebí… Ja musel škubat pinzetou aby se to hojilo :)
jo, neboj, holím je už 35 let, akorát teď po těch B-F radách nevím, jestli 35 let nedělám chybu
Určitě to děláš špatně. Tady se dozvíš jen a pouze pravdu!
obvykle navíc s trpkou příchutí
oni ti chteli pomoct at se stim tak neseres, rovnou depilovat a ne holit :D
neni zac.
žádná povinná výbava co se týče odrazek na kole v podstatě neexistuje, na kole nemusíš mít vůbec nic, vše je možno nahradit reflexními prvky na oblečení.
Jak nahradis oblecenim reflexni prvky ve vypletu kola?
to legislativa nespecifikuje. Platí to, že reflexní prvky na kole a to ani ve výpletech kol mít nemusíš, poku je máš na oblečení.
pardon, odrazky v kolech nahrazují reflexní prvky na „bočních částech oděvu cyklisty“.
Hezká teorie, akorát v praxi záleží na tom, na jakého narazíš policajta.
Já jsem za chybějící odrazky dostal pokutu. A to jsem měl na kole připnutou bliknu (vepředu i vzadu), reflexní prvky na hadrech + botech a bylo to v pravé poledne za krásného slunného dne v půlce července. Policajt na argument, že mám blikačky a reflexní prvky reagoval tak, že plocha je nedostatečná a buď můžu zaplatit na místě nebo to pošle do přestupkového řízení, ať si vyberu.
A tys tedy uznal svou chybu a zaplatil pokutu :-)? To je pak tezke.
A co, mám se chodit dohadovat někam na úřady a dokazovat, co jsem ten den měl nebo neměl na sobě? To mě za ty 200,– fakt nestojí. Navíc, když jsem ani nevěděl, jak přesně ten zákon zní.
Poštu a internet znáš?
Nejčastější ovčí argumenty: „Za těch pár stovek mně to nestojí“ a „Když jsi udělal přestupek tak se zachovej jak chlap, skloň hlavu a zaplať“. Byly doby kdy chlapi hlavy neklopili a za svou pravdu bojovali. Navíc, když jsi vlastně přestupek nespáchal…
Jj, od klávesnice je každej bojovník.:-)
Tenkrát jsem ještě nejel po souběžné cyklostezce, takže mě ani nenapadlo to řešit. Asi bych to ale neřešil, i kdyby to bylo jen za ty odrazky.
Každopádně jsem to nepsal kvůli tomu, abych debatoval o mém osobním hrdinství, ale kvůli tomu, že stejně záleží, na jakého policajta člověk narazí. Protože to, že má člověk malý proužek reflexní nášivky na dresu, zákonu stejně nevyhovuje a pak záleží, jestli člověk narazí na někoho normálního nebo na ******.
Spíš nechápu, když pravidelně jezdíš, proč si nenastuduješ aspoň to minimum co máš/nemáš na kole mít a jakými alternativami to můžeš nahradit. Pak máš v základních věcech proti debilovi argumenty a nemusíš zbytečně platit. Ale každého volba…
Ty spíš nechápeš jinou věc. Ten policajt měl prostě pravdu.
Reflexními prvky na oblečení jsem to nesplňoval (nedostatečná plocha), ve výpletu ani v pedálech jsem odrazky neměl, a nejel jsem po souběžné cyklostezce. I kdybych se s ním chtěl hádat a znal zákon, stejně bych nebyl v právu.
Od té doby to vím, ale odrazky na řídítkách ani ve výpletu stejně prostě vozit nebudu, po souběžných cyklostezkách taky obvykle na silničce nejezdím. Ale počítám s tím, že mě za to můžou pokutovat. A rozhodně se s nima nebudu hádat , když nejsem v právu, nebo něco hnát do přestupkovýho řízení. Prostě se s nima zkusim lidsky domluvit a hrát to na domluvu nebo zase na 200,–
Btw, když vidím tvá kola v profilu, taky nevyhovují.
Jestli je pravda všechno, co píšeš, tak ten policajt byl idiot.
A největší prdel byla, že se to stalo, když už jsem vyjížděl z Doks a ti policajti tam zřejmě měli políčeno na motorkáře, kteří to tam smaží hlava nehlava. Se mnou si zřejmě jen krátili dlouhou chvíli. Za tu dobu, než jsme to vyřídili se kolem nich prořítilo několik motorkářů tak kilem.
Máš recht, správní chlapi hlavu neklopí a za svou pravdu bojují i v případech, kdy pravdu vůbec nemají. Pár takových kousků v práci máme a člověk se pak má aspoň nad čím dobře pobavit, víc takových :)
Podsouváš mi věci, které jsem neřekl. Jen je, dle mého názoru, dobré proti debilům bojovat, i v řadách PČR (o MP se ani bavit nebudu :-D).
A co když ho spáchal? Ty víš přesně, že máš dostatečně velké odrazky (ten vepsaný obdélník o rozměrech tolik a tolik, nebo jak to tam přesně je)?
P.S. Odrazky na sobě, batohu, botách a na některých kolech samozřejmě mám, vidět jsem, ale liteře zákona bych určitě nevyhověl.
Tak vidím, že než jsem to celý přečetl a zareagoval, tak už bylo vše podstatné řečeno. No nic.
Ach jo, to právní povědomí… Na tobě rozhodně není abys dokazoval cos měl nebo neměl na sobě, od dokumentace přestupku je tam dotyčný pan příslušník..
Pak hodne zalezi na dotycnem, zda s dokumentaci prestupku souhlasi, bohuzel vetsina se ani nepidi po tom, co dle organa zpusobila, podepise sebevetsi blabol a zaplati.
Každý svého štěstí strojvůdce. Já takhle jednou po chlapsku poklábosil s ouřadou (o 10 minut jsem přetáhl s dcerou návštěvu zubařky a auto jsem měl na místě s hodinama), počítal jsem že tím je to domluvou vyřízeno. Ale chyba lávky, stálo mě to pětikilo. A byl taky to zatím poslední obnos, který jsem kdy jakémukoliv orgánovi zaplatil. Považuji to za jednu z nejlépe investovaných částek, dalo mi to víc než celá ovčanská výchova na základce a na střední.
takovej blbej dotaz, ale zcela vážně, jak to ultra gramaři řeší s pitím ? 1–1,5 kila navrch je oproti pár gramům světla jinej level.
Camel asi ne , v dresu je to krajně nepohodlně a zastavovat co 20 minut asi taky nic moc
nosia len kreditku a na pumpe si kupia pitie, ktore ihned vypiju
Bezkontaktní nálepka je výrazně lehčí, takže v dnešní době s kreditkou už asi jezdit nebudou.
Když má žižu, oprasi auto a to mu dá napit z ostřikovaču
:)
bohužel, v Česku celkem běžný jev
…este doplnim: … ktore ihned vypiju a ihned aj vychciju, aby mali minimalnu hmotnost
vozím pití podle situace, jednu nebo dvě půllitrové lahve, když jedu něco delšího a (nebo) je moc horko, beru ještě do kapsy dva sáčky s jonťákem a podle potřeby někde nabírám další vodu
ale pravděpodobnost, že je budu potřebovat je tak malá, že je prostě vozit nebudu. Tečka. Je spousta dalších a víc pravděpodobných eventualit, na které také vyjíždím nevybaven. To bych fakt musel jezdit s báglen narvaným kravinama od kondomu po brokovnici:)
přesně tak, nedávno ve Zvoli utekla z minizoo puma, takže z hlediska bezpečnosti by bylo dobré brát sebou na kolo kalašnikov
Nojo,, ale co když se rozbijou i náhradní světla z batohu???
tak vozit náhradní náhradní, eventuálně, pro jistotu, náhradní náhradní náhradní…
…atd.
To už trochu zavání tím, že si z Jendovy dobře míněné rady děláš prdel :-D
já a dělat si z někoho legraci?
no prosím tě, to nemůžeš myslet vážně
jen jsem si vzpomněl na Homera Simpsona: „dal jsem si dvojtej dvojtej, ale dostal jsem dvakrát dva dvojtý dvojtý“
To si musim rozkreslit, než zareaguju :-)
no zkrátka Homer si plánoval sežrat 4 karbanátky, ale sežral jich nakonec 16
Náhradní batoh s náhradním světlem.
našponovat mezi prádelní šňůry a skřípnout kramlema!
Já jsem nechápal cyklistu, co jsem ho kolem 22 hodiny potkal v pátek autem (jímž jezdím dost málo) neosvětlenýho cyklistu na magistrále mezi Muzeem a I.P.Pavlova. To že tam byl mě až tak nepřekvapilo, jako spíš to, že vůbec nesvítil. Uporoznili mě na něj auta, co zdábnlivě podivně kličkovaly a brzdili. Jeden kamarád těmhle nesvítíčům říká „ninja cyklisti“.
Já osobně mám jednoduchý pravdilo, kdy svítit a kdy ne. Zeptám se sám sebe: „Kdybych potkal sám sebe, viděl bych se?“ Pokud je moje odpověď špatně, tak hned rozsvěcím. Od té doby, co jsem jednou v Kunratickým lese ztratil blikačku a domů do centra jsem se plížil kanálama, tak vozím sebou druhou náhradní. Přední světlo světlo vozím stále. Váleček o průměru 2cm a délce 10cm uvezu. Nesnáším, když se z pohodové projížďky stane závod, když některý lidi musí dojet za světla, jelikož nic sebou nemají.
k tej poslednej vete – je to jednoduche – nechaj ich nech sa zenu domov sami, a ty si uzi pohodovy nocny vyjazd. Je to vylucne ich problem, ze nemaju ziadne svetlo, nie tvoj. Ak nie su uplne blbi, tak nabuduce si to svetlo zoberu.
Btw, na helme nosim svetlo vzdy, lebo rad zostavam v noci v lese na nocnych singloch. Za svetla pridem domov skutocne malokedy
Nic.
Světla jsou pro bahňáky na bajcích. Na žiletku světlo nepatří. Jednak není kam dát, druhak navyšuje hmotnost soustavy a třeťak řidiči musí dávat bacha. Cyklostezku neřešim, tam se s žiletkou nejezdí…
ziletkari jazdia len cez den. Ak sa najde nejaky ziletkar, co jazdi v noci, tak snad neni taky blby aby nevozil svetlo.
No to jo, ale správnej švih se končí v hospodě a domů se pak dojíždí v noci. Ale to je obvykle člověk odvážnější, tak světlo stejně nepotřebuje.
to si musim někam zapsat, to bude mít v hospodě úspěch :D
Tak to máš štěstí, že si s náma nejel na ten Kozákov, protože návrat za světla neproběhnul. Ani nemohl, když jsme na kótu dorazili okolo 18h ;-)
A teď my vysvětli co jsi zač? Takový moudra už jsem neslyšel vážně dlouho… není na silničce kam dát? mně se na berany vejdou i dva Solarstormy, ElementBolt a ještě mám místo na horní úchop.
Zvyšuje váhu soustavy? Možná o 200g, ale tvůj život je ti podřadnější než 200g? Si fakt číslo ti řeknu
Maso jíš? Že nepochopíš vtip.
Stiduje vejšku, jak už se tu stihl pochlubit ;) to vysvětluje leccos.
Ty vaše vtipy přestávám pobírat
v pohodě, humor budete brát až magisterským…
Ale nevezmou každýho.
a sarkasmus je až na doktorandském? :)
Jsem dement, co jezdí bez světla.
Jezdím totiž tak, abych se vrátil i za světla.
Ale já jsem dement.
Domů za tmy dojedu jen když mám nohy cement.
Ale jsem dement.
Chce to nejak rozpracovat, ale jako prvni nastrel pekne.
Abych nebyl mimo tema, vcera jsem dojel 20:35 a optimalni to nebylo. Svetla uz vybiram.
Samy o sobě nefungují ani barvy oblečení, ani odrazky. Ale ani blikačka není všespásná.
Slunce vychází později, zapadá dřív, hlavně už neleze tak vysoko, takže velkou část dne jsou výrazné šikmé stíny a svítání i soumrak jsou mnohem delší, než byly před měsícem. Do toho první náznaky mlh. Zato stromy a keře jsou stále ještě hodně v listí, takže, když je jasno, tak rozdíl kontrastů obrovský. Všechno kolem vyprahlé a žluté, nejsou dost vidět ani černé a šedé, ale ani (fluo)žluté a všelijak strakaté dresy.
Začíná kritické období, je třeba zapnout mozky. A bude hůř, až po prázdninách všichni ‚cyklisté z leknutí‘ začnou zase lítat auty po silnicích jako urvaní z řetězu…
Ze je treba premyslet, s tim souhlasim. Ale chystam se jezdit dele do podzimu, takze svetla budou nutna tak ci tak.
osvětlení je potřeba, bohužel kvůli kretenskému nesmyslu svícení i ve dne to musíme dělat i my
?
Za bílého dne svícení a odrazky jsou asi pí**p to se možná schodnem.
stáváš se hůře viditelným, proti těm co svítí
Ten otazník byl spíše mířený na kreténský nesmysl. Jsou jisté barvy karoserie, které spolehlivě splývají s vozovkou a kdyby nebylo svícení přes den, snadno je přehlédneš. Cyklistu jsem zatím nepřehlédnul a to jich vlastně nesvítí ve dne tak 99.9 %. Potkávám jich denně mraky. Pak je taková sorta, co si osolí 10W svítilnu na stroboskop a jedou. V protisměru takového milují všichni, jak je zodpovědný a svítí.
Hlavně silniční svítítka by strobo vůbec mít neměla, je naprosto k ničemu, právě jen k nasr*ní protijedoucích. Vlastně obecně je strobo k ničemu.
Buď pomalé blikání tak na 2–3W max nebo to, co mají Gacirony, tedy plynulé kolísání intenzity – velmi povedené.
Ze zkušenosti stačí jako nepřehlédnutelná letní blikačka naprosto s rezervou archaický Smart Egg s deklarovanými 2W výkonu, ale i ten by mohl blikat pomaleji.
blikají na mě, když jedu 15% nahoru. mám obavy o jejich bezpečnost, zváště za letního dne, kdy dopadá víc jak 1000j za sekundu na metr pořád :)
Intenzita letního slunečního svitu je jedna věc, pokud nezajedeš z plného slunce do stínu. V „zebra“ stínech schováš za vhodných podmínek klidně celý kamion.
Velký okolní jas je cyklistovi na silnici spíš nepřítelem, protože lidské oko má značně omezené vnímání jasového rozsahu, takže můžeš mít dres barevný jak chceš a odrazek sebevíc, prostě na chvíli zmizíš, než se oko řidiče s rozdílem jasů vyrovná (anebo také nevyrovná). Na klikaté silnici se stromořadím při u nás běžných rychlostech jízdy na to má tak maximálně 2 vteřiny – od váhání ‚něco tam je‘ přes identifikaci ‚je to cyklista‘ až po řešení ‚jak ho objedu‘.
A ani níže zmíněné silikonové blikátko na tom vůbec moc nezlepší, protože zdaleka nedosáhne intenzity, kterou by lidské oko okamžitě vyhodnotilo jako rozdílnou od stinného pozadí i přezářeného okolí. Je to spíš na cyklostezky do tmy a pro uchlácholení sebe sama ve smyslu „něco jsem pro sebe udělal“.
Já vozím klasický silikonový hadíky za 80 kč a když tam dáváš včas čerstvý baterky, tak je to víc než dostačující.
Mi připadají ideální světla s COB.. Svítivost je víc než dobrá a díky velké vyzařovací ploše při stejné svítivosti neoslňují tak moc jako světla s jednou či dvěma výkonnými LED.
Tak ve vlastním zájmu je to vhodné. Stačí blikačka za Kč 100 nebo ekvivalent $ z Ali, když není na prvním místě hodnocení módní policie. Pokud není svítidlo dobíjecí, tak těch pár korun za baterie jednou do měsíce rád oželím.
Zatím trvalé svícení cyklistům na silnici vyhláška nepřikazuje, ale tím, že mezi auty svítíš, tak Tě jaksi mají šanci dříve a rychleji vnímat coby plnoprávného účastníka provozu, pokud tedy vůbec cokoliv vnímají a mají případně snahu tento vjem nějak smysluplně zužitkovat v cyklistův prospěch.
trvalé svícení je naprostý nesmysl
Ale trvalé blikání rozhodně není.
Nesmysl jsi maximálně ty. Stačí jet lesem a viditelnost se razantně snižuje i za slunečného dne.
Já bych přikázal trvalé svícení nebo blikání i chodcům, ať je to komplet.
Blikačku na silničce vozím především kvůli sobě. Ale ať si to každý soudruh dělá dle libosti…
blikačku bych na silničku nikdy nedal.
Já od této sezony taky vozím na silničce blikačku i ve dne. To nic nemění na faktu, že mi přijde jako nesmysl, aby to bylo ze zákona povinné.
jezdím lesem a úzkými klikatými traily, znám mnoho věcí co jsou lepší než světlo
A on tě někdo na trailech nutí svítit? Nechej si trolling jinam.
proč trolling, jezdím i na silnici, vezmu si vhodné kolo, ale světlo nemá
Svítit se určitě musí, na druhou straně lidi na cyklostezce, kteří jedou v 5 odpoledne v létě a mají puštěno předních 3000 lumenů na blikání, to je taky parádička.
Hrde se k temto blikacum hlasim se svymi 800lm. Po stezce totiz jedu relativne kratce a pak se vracim na silnici, kde blikam i ve dne vpredu a vzadu. Pokud si na vzpomenu, tak blikani vpredu vypinam, ale ne vzdy tomu tak je.
I tech 800lm je moc, kdyz to peres do auta celne. To je na zabiti :-).
Dementi, co jezdí za více snížené viditelnosti nebo za tmy bez světla nebo aspoň reflexního prvku, by potřebovali načechrat záda autobusem.
Horší je, že třeba v Pardubicích nevidím aktivitu od městské policie, prostě vylezou jednou na podzim a jednou v zimě a tím to v tomhe ohledu končí. Ale dávat botičky a pokuty za parkování to jooo.
Dnes ráno bruslař se vyřítil ze tmy ***** jedna. Asi budu vozit už fotonový děla jak v zimě
Tento příspěvek už vidím podruhé, poprvé jsem ho viděl v pravopisných perlách :-)
Světlo na kole za dne, nějaká blikačka je OK. Určitě jde kolo lépe vidět, než bez něj. Ovšem za dne to neni zase tak podstatné (bavíme se hlavně o silnicich a jizdy v provoze) – přínos světla za dne určitě je. Co me ale dokáže také vytočit je cyklista bez světla večer (za tmy). Ohrožuje nejenom sebe, ale také ostatní. Blikačka vzadu a vepředu by měla v tomto případě být vždy. Osobě vozím na kole malou blikačku vzadu, která mi nijak nevadí a v batohu Knog Blinder Arc 170-naprosto skvělé světlo na několik desítek minut i pro dojetí.
Světlo pěkné. Já šla socka cestou, chtěla jsem něco s USB dobíjením na dojetí (spíše být viděn než na night ride po lesích), tak jsem objednala tohohle pinďu.
No ja ten Knog dostal jako dárek ke kolu kdysi, každopádně touto zkušenosti jsem zjistil, že se jedná o kvalitní svítilnu a ty prachy bych za to i dal. Koneckonců životnost bude záviset nejspíš na akumulátoru.