• eight_g

    Zdravím vespolek.

    Po letech se na Vás opět obracím s prosbou o radu.

    Na mém RM Blizzardu 70–29 z roku 2016 mi praskl rám na dvou místech na sedlové trubce. Jelikož mi stejně moc nevyhovoval projev odpružení zadní stavby (můj starší Giant Trance X3 je v tomto ohledu 100× lepší) tak svařování ani řešit nebudu. Navíc jsem se dočetl, že většinou rám praskne znovu poblíž sváru. Přes prodejce jsem dal žádost o nabídku náhradního rámu od Rock Machine jak celoodpruženého tak pevného. Jelikož jsou momentálně svátky tak zatím nevím s čím se vytasí ale jak znám cenovou politiku RM asi je dále „sponzorovat“ nebudu. Popravdě od kola za 60 000+ kč bych čekal, že vydrží déle.

    A teď k mému dotazu, rozhodl jsem se koupit druhý rám a sice pevný s tím, že musím zvolit takový rám, na který půjdou použít veškeré komponenty z Blizzardu včetně dvoj převodníku a popravdě jsem toho moc nenašel.

    Jeden rám od Authora: https://cz.author.eu/…2-ua39902002#…

    a jeden od Maxbike: https://www.maxbike.cz/…ny-matny-osa

    Můj Blizzard: https://rockmachinebikes.com/…s/detail/318

    Rozpočet na rám mám 10 000.

    Něco o mě: největší problém je asi váha aktuálně 103 kg, výška 185 a věk 37. Co se týká využití kola tak žádné sjezdy v těžkém terénu a bike parky už rozhodně neplánuji. S kolem současně nejvíc jezdím 50% asfalt a 50% lesní a polní cesty.

    Jsou výše zmíněné rámy na toto využití vhodné? Který z nich je lepší? Víte o lepším rámu za 10k, na který se dají použít komponenty z Blizzardu?

    Předem děkuji za rady.

    0 1
    • Tomcat  
      • ty rámy mají na sedlovku 31,6 vs RM Blizz 2019 měl sedlovku 31,8
      • ty rámy mají 130mm dlouhou hlavu kolik má ten Blizz?
      • střed sem nedohledal ale vVision by měl být závit a Blizz je pressfit

      Jinak to že to po 6tiletech prasklo nemusí být výrobní vada a to …jezdím 50% asfalt a 50% lesní a polní cesty… může ten hatrtail rám poslat do kytek ještě dřív.

      0 0
    • osobne  

      Koupil bych carbonový rám.

      https://www.aliexpress.com/…7208629.html

      0 0
      • eight_g  

        Tak jestli ten rám opravdu uveze 250 kg jak píšou v popisu tak není co řešit.

        0 0
        • Esi  

          To bych tu sedlovku 27,2 chtěl vidět :-)

          0 0
          • eight_g  

            A přitom sedací svorka 31,8 mm :)

            0 0
            • osobne  

              To je správně, vnější průměr sedlové trubky je 31.8 mm, vnitřní průměr 27,2 mm.

              0 0
    • eight_g  

      V nějakém zahraničním článku o rámech jsem se dočetl o životnosti rámů z různých materiálů a u hliníku je tuším 6 – 10 let a můj starý Giant Trance X3 2012 je zatím OK tak se mi nějak nechce věřit že ty rámy vydrží tak málo.

      1 0
      • osobne  

        Hliníkový rám Force Epigoni mi po dvou letech prasknul v sedlové trubce a utrhl se mi závit ve středu. Ten carbonový rám BXT z aliexpressu mi slouží už druhým rokem a zatím OK. Vážím něco přes 100 kg.

        0 0
      • osobne  

        Do hlíny už bych nešel, zkusíš jednou carbon a k hlíně se už nikdy nevrátíš. Ten carbonový rám z aliexpressu vyjde teď kolem 8000 Kč (332 USD).

        1 0
    • jonti  

      Nebral bych HT, sam jsem si chtel zjednodusit zivot, po fullu vzal HT a i kdyz to HT jelo super do kopce, vsude jinde to bylo trapeni. Kdyz pises, ze ti vyhovoval Giant Trance, tak bych vzal modernejsi Trance 29 a vic neresil.

      2 0
      • eight_g  

        Pořád Trance mám ale už mi nevyhovují 26" kola. Právě že má téze je, že do náročnějšího terénu budu mít Trance a na vše ostatní HT.

        0 0
      • novas752  

        Jak jednou člověk jezdí na fullu tak je prostě v pasti. :-)

        1 0
    • eight_g  

      Jinak otázka jestli FULL nebo HT je v podstatě vyřešena současným rodinným rozpočtem (narození dítěte) a třeba se někdy k FULLu zase vrátím ale teď bych spíš potřeboval vědět, který z těch dvou zmíněných rámů je lepší případně kdyby někdo věděl o lepším rámu do 10k.

      0 0
    • eight_g  

      Nemůžu si pomoct ale ten Author se mi fakt líbí. Díval jsem se tady na fóru a někteří jej použili na stavbu a vesměs si jej chválili.

      0 0
    • eight_g  

      Takže už se to začíná komplikovat. Author už žádné samostatné rámy nemá a mít bude až začátkem příštího roku. Hledal jsem tedy dal a našel https://www.specialisteelektrokol.cz/…elikost-19-/. Zákazník si může vybrat barvu rámu a polepů. Už jsem jej objednal, tak čekám co z toho bude. Třeba to někomu pomůže.

      0 0
      • Tomcat  

        Bude zajímat jak si dopadl , ne jen cos objednal.

        Komplikovaný to bylo od začátku. Lidí kterým se s minimální ztrátou podařilo překládat komponenty z jednoho kola na druhý prostě ani tolik není a to i v době kdy bylo víc věcí skladem.

        Pokud ten RM prasknul opravdu bych po něčem označeným jako Lite je sebevědomý. Takže by mě zajímalo kolik věcí tam půjde z RM a kdy praskne. Taky jak jak je odřený v popisu je že to je outlet.

        0 0
    • eight_g  

      Takže po problémech se sháněním rámu jsem nakonec skončil na výše zmíněném rámu Maxbike. Muselo se koupit hlavové složení, ramínko na upevnění přesmykače, ramínko na upevnění přehazovačky a nejbolestivější byl asi zadní náboj na osu boost a samozřejmě bovdeny a lanka ale ty už měly stejně nejlepší léta za sebou. Takže celá ta „sranda“ vyšla skoro na 20k.

      0 0
      • osobne  

        Vyhodit tolik peněz za hlínu? Mohl jsi mít carbon a levněji.

        1 0
        • eight_g  

          10k rám, 10k díly a práce mechanika. Carbon by stál 20k jen rám.

          0 0
          • osobne  

            332 USD je cca 8000 Kč.

            https://www.aliexpress.com/…7208629.html

            0 0
            • novas752  

              Heh výborně, rám s nosností 250kg, oproti tomu bude i starý Ghost Lector pohodlný kočár.

              0 0
              • osobne  

                Můžu ho porovnávat jen s hliníkovým rámem Force Epigoni a carbon je opravdu znatelně pohodlnější. Navíc carbon prostě víc vydrží, U Force Epigoni mi po dvou letech praskla sedlová trubka u objímky sedlovky a po třech letech se vymlel nebo utrhl závit u středového složení klik. Carbonový rám BXT-MTB-046 mám druhým rokem a bez závad. Je to jen má osobní zkušenost. Jezdím s tím všude, teď v létě kolem 100 km denně.

                0 0
                • eight_g  

                  Je to sice už déle ale byl jsem na pár testovačkách, kde jsem jezdil na hliníkáčích a hned potom na karbonu a nikdy jsem nepoznal rozdíl v pohodlí. Jen ve váze. Co se výdrže rámů týká je to shrnuto v tomto článku: https://hobbybiker.com/…frames-last/ a někde jsem se dočetl že životnost pryskyřice je cca 10 let.

                  0 0
            • DDDD  

              Chybí mi tam započítány clo.

              0 0
              • virtualcop  

                Vidím :

                Price includes VAT

                Free Shipping

                From China to Czech Republic via Cainiao Heavy Parcel Line

                Clí se při téhle dopravě přes Belgii, rovněž započítáno v ceně. (pokud se nepletu)

                Takže reálně koncová cena :)

                2 3
                • DDDD  

                  To, že odesílatel na balík napíše svoje IOSS číslo neznamená, že to nebudeš muset proclít, což se děje u balíku nad 150Eur. Jen už je v ceně DPH.

                  0 0
                  • virtualcop  

                    OK, tady je přeprava v ceně a clo se asi bude muset doplatit – to je kolik, maximálně 10%?

                    Aliexpress Standard Shipping je v případě tohohle rámu placené (kolem 2400), takže se předpokládám dostane na cenu kolem 9000,.

                    Koupíš za to tady novej karbon rám?

                    A děkuji za paleček dolu – už je mi naprosto jasný, kdo mi ho tak s chutí rád a rychle nadělí :D)

                    1 2
                    • DDDD  

                      Tak detektive, Paleček dolů jsme tu nedal nikomu, natož tobě. S tím fakt ztrácet čas nebudu. Ale je ftipný, jak to tu pár jedinců těžce nese.

                      Kolik je clo nevím, hledat to nebudu. Na celý kolo bývalo okolo 50%, ale to už možná taky není pravda.

                      Pokud se tu někdo ohání cenou, kde ani neví konečnou sumu v ČR, tak je pak sranda, jak se k němu nabalí další génius co je jakože chytrej :)

                      0 0
                      • osobne  

                        Prodejce to má dole na stránce napsané, že nabízí deklaraci nižší ceny, aby se kupující vyhnul clu.

                        „We can declared lower price on the invoice for you to avoid the high customs fees.“

                        0 0
                        • DDDD  

                          Jj to jsem četl a rozesmálo mě to. Docela pochybuju, že to zabere a asi jsem divnej, já zákony dodržuju.

                          0 0
                          • osobne  

                            To asi zabere. Já ho koupil před více než rokem, cena tehdy byla 253,40 USD + cca 60 USD poštovné, prodejce měl tehdy na stránce informaci, že v případě že nechce kupující hradit daň a clo, má vybrat dražší poštovné, to bylo tehdy 105,26 USD (a dražší poštovné mi tehdy opravdu zajistilo neplacení cla ani DPH). Koupil jsem tehdy od toho prodejce víc věcí najednou a poslali mi to v jednom balíku:

                            carbon rám 253,40 USD + poštovné 105,26 USD (dražší poštovné zajistilo neplacení celních poplatků),

                            carbon vidlice 106,44 USD + 37,89 USD poštovné,

                            carbon sedlovka 17,65 USD + 8,42 USD poštovné,

                            carbon řidítka 14,05 USD + 12,71 USD poštovné,

                            carbon-hliník představec 16,90 USD + 4,21 USD poštovné,

                            středové složení BSA 15,40 USD,

                            hlavové složení a upínací osa k vidlici zdarma po žádosti o dárek za objednání víc věcí,

                            takže celkem necelých 600 USD, což bylo tehdy cca 13000 Kč.

                            Tady v ČR bych za to tehdy nekoupil ani samotný carbon rám, možná za dvojnásobek jo.

                            0 0
                            • DDDD  

                              Tu jinou dopravu bez cla umí víc prodejců (netuším jak ti dělají) a fakt funguje. Ale by ti deklarovali nižší cenu pro celní řízení, zase takový idioti u nás nejsou…

                              0 0
                              • osobne  

                                Koupil jsem na aliexpressu už pár mobilů v ceně kolem 200 až 300 USD a clo jsem také nikdy neplatil, stačilo prodejci napsat, ať to deklarují jako MP4 Player za 19,99 USD a vždy to prošlo OK.

                                0 0
                              • gerrard  

                                Mně šel rám přes Holandsko, kde proběhlo clení. V rámci EU pak bez dalších celních opičáren. Takže opravdu TAX included a cena co vidíš je konečná. Navíc rám top zabalený a balík ještě v jednom ochranném obalu.

                                0 0
                                • Slavik  

                                  Mám stejnou zkušenost. Ještě před odesláním se Číňan ptal, zda ten rám skutečně chci a že je možné, že budou další poplatky. Souhlasil jsem a žádné další poplatky jsem neplatil…

                                  0 0
                      • virtualcop  

                        Celkem pár let jsem proclíval poměrně hodně zásilek z Číny a clo ve výši 50% se nikdy nekonalo.U ničeho. Ano, je to pár let zpátky a řízení se změnilo.

                        Nicméně všude se tak nějak uvádí, že clo z Číny obvykle nepřesahuje 10%.

                        Google mne při dotazu odkazuje že „…clo činí maximálně 10 procent z hodnoty zásilky obsažené v balíku, a to včetně poštovného a pojištění…“ Tak je to možná pravda, sám nevím.

                        V kontextu a k věci – celková cena tedy asi nebude dramaticky odlišná od částky 8000,– bude vyšší o to clo a případně náklady řízení, tedy řádově kolem 9000,–

                        Koupíš tady novej MTB rám z karbonu za 9k?

                        Jak už jsem psal – géniů je tu rozhodně dost, doslova září v mnoha oborech…, viď :D)

                        1 0
                        • DDDD  

                          Tak já v postatě výši nerozporuju, jen je vhodný ji k tý super ceně připočíst. Osobně bych si asi takovej rám nekoupil (ale proti gustu…). Uznávám, že i s poplatkama je levnej.

                          Přehled v mnoha oborech je takový předpoklad v oboru kde dělám :), nezáviď a vzdělávej se.

                          0 0
                          • virtualcop  

                            Tak původní problém byl (tebou poukázaný), že v ceně není zahrnuto drastické clo. Dostali jsme se k tomu, že jeho výše v konkrétním případě bude do cca. 10% z ceny, pokud bude vůbec nějaké (neschvaluji celní přestupek, ale mimo jiri__ho neznám nikoho, kdo by se šel dodatečně doclít nebo dodanit, pokud by už měl vše doma na stole :) )

                            Rám bude funkčně předpokládám v pohodě, kvalitou i pohodlím asi výš, než cokoliv obdobného hliníkového, co se tu dá běžně maloobchodně sehnat.

                            Obecný přehled určitě máš, ale do některých oborů bych se s tou úrovní tvého přehledu tolik po hlavě nepouštěl, občas by tě totiž někdo mohl celkem snadno umlátit relevantními argumenty :)

                            Ale tak jsem spokojený, že v oboru, kde děláš i tahle úroveň stačí :D)

                            Tedy skrytě doufám, že neděláš do oprav mobilů… :D:)

                            0 1
                            • DDDD  

                              Tak je super, že umíš číst, ještě by to chtělo umět chápat psaný text.

                              Já jen poukázal na to, že nemá v ceně započítaný clo, které by se započítat mělo. Zda se tak stane, nebo ne nemá ceny spekulovat.

                              Ty jsi tu začal psát jakože chytrý komenty, že je v ceně, což není. Ale chápu, zkusil si dělat chytrýho – ale moc ti to nejse.

                              A jako policajt, minimálně jako obhájce té jejich neefektivní práce taky bída. Já mobilu neopravuju, rukama fakt dělat nebudu :)

                              0 0
                              • virtualcop  

                                Policajt nejsem, ale kdybych byl, klidně to přiznám a nestyděl bych se za to.

                                To, že rukama fakt neděláš, je mi vcelku jasné – tam je občas potřeba se zamyslet více do hloubky, protože špatné rozhodnutí = zničená práce. Co děláš nevím a vcelku mne to nezajímá – těch lidí, co mají takový ten „všeobecný přehled“ (do všeho viděj jen tak trošku, ale jsou si naprosto jistí, že jsou tím pádem na všechno odbornící) – těchto lidí tu máme myslím nadbytek – bohužel :)

                                Ano, ohledně cla máš pravdu, že v tomto případě (v případě této dopravy) by mělo být clo dopočítáno a doplacenou, ale že se buď nebude jednat o významnou částku, nebo nebude jej třeba platit vůbec je druhý fakt.

                                Dle dikci tvé štítivé odpovědi, že „rukama fakt dělat nebudu…“ ti jen povím – nedělej. Ty prosím rukama fakt nedělej, s tvým dalekosáhlým obecným přehledem by to nedělalo dobrotu. Na některé manuální práce jsou potřeba fakt lidi, kteří tomu, co dělají rozumí :D)

                                Na některé „manažerské“ funkce klidně stačí lidé, co rozumí tak trochu všemu a do hloubky vcelku ničemu (jen o tom umí třeba pěkně mluvit) :D)

                                Jak opakuji – těhle lidí je vcelku dost a kupodivu jsou lépe nahraditelní, než ti, co umí pracovat i rukama…

                                Pěkný zbytek víkendu.

                                0 0
                          • gerrard  

                            Nemusíš nic připočítávat. Když je TAX included, tak je cena konečná.

                            0 0
                      • ladys  

                        Clo je nad 150E již roky 15%, pokud to vůbec bylo jinak.A nikdy jsem ho neplatil…

                        1 0
                    • novas752  

                      A dochazí ti že neni karbon jako karbon? Tyhle ultra levné rámy nemají vůbec žádné vlastnosti, je to tam naplácané aby to hlavně vydrželo, pohodlí nula, kde jaký lepší hliníkový ram je pohodlnější.

                      0 0
                      • virtualcop  

                        Ale to obecně nerozporuju.

                        Konkrétně BXT je opět v kategorii „značková čína“, tedy ne úplně aušus a konkrétně tenhle rám je obyčejný, geometrií starší model klasického HT – nikdo to už tolik moc nechce, původní cena před pár lety se blížila cca. dvojnásobku.

                        Vážně si myslíš, že za 9k tady seženeš komfortnější rám v hliníku? Já myslím, že novej, standardní maloobchodní cestou ne a pokud ano, bude to opět brandovaná čína ala Force, MRX atd. (tedy ta, co se dělá ve fabrice přes silnici, od toho BXT :) )

                        1 0
                      • osobne  

                        Určitě není carbon jako carbon, není to rám od Specialized S-Works za 300 000 Kč. Ale vyzkoušel jsi ho, abys hned tvrdil, že není pohodlný? Já ho narozdíl od tebe vyzkoušel a pohodlný mi připadá. A „hlínu“ už bych si opravdu nikdy nekoupil, drncá to a nic to nevydrží.

                        0 0
            • eight_g  

              Co se nákupů na Ali týče, má filozofie je nákup za desítky max nižší stovky korun. Už 2 měsíce čekám na náušníky na sluchátka. A chtěl jsem se svézt na biku ještě v létě.

              0 0
      • Tomcat  

        Smutné mohl jste sáhnout po starším modelu ramu s nebost osou.

        Tohle jen ukázka jak si většina lidi neporadi s přehrazením komponent na jiný rám a jak to je nevýhodné.

        1 1
        • eight_g  

          Je pravda, že od poslední koupě kola jsem ztratil přehled a na další rešerši aktuálních komponent a jejich kompatibility jsem se vykašlal. Kde jsou ty doby, kdy jsem nosil v hlavě katlogy kol, komponent aj. od růzbých výrobců…

          0 0
      • Azmir  

        To je pěkná šlupka jenom za výměnu obyčejného rámu, za 23k si mohl koupit komplet carbon 29 na 1×11 deore, vzduchové vidlici atd. a staré kolo radši prodat jako prasklé za nižší cenu nebo rozprodat na díly.

        0 0
        • novas752  

          Za 23k často nekoupíš ani samotný karbonový rám, to co se za tu cenu prodává celé nemá s karbonem moc společného.

          0 0
          • MatS  

            Ten levny ma bliz k plastu nez ke karbonu :-D

            Ale kdyz jsou zakaznici spokojeni, tak to cinan rad vyrobi.

            0 0
        • eight_g  

          Jako teď už je to jedno ale než jsem se rozhodl pro koupi rámu tak jsem procházel jak nová kola tak i inzerce a nic slušného jsem nenašel.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • eight_g  

      Jen přidám pár postřehů. Geometrie rámu mi sedí víc než u RM, sváry jsou hezké ale největší bolest je lak, který je velmi nekvalitní.

      Ještě si zde dovolím jednu filozofickou úvahu. Hodně se tu řeší karbonová kola, nic proti tomu ale přijde mi, že se přeceňují jeho tlumící schopnosti. Nebo já je tedy nijak nepozoroval, jestli tam už není jen placebo efekt. Dál se hodně řeší hmotnost kol a komponent a řešili jsme to i na motorkářském fóru ale v mém případě by bylo lepší začít vlastní hmotností, která je podle BMI téměř o 20 kg vyšší, než by měla být. Hmotnost kola tak jak je na fotkách níže je 12,5 kg.

      Dále co mne trápí je bezohlednost. Ale ne bezohlednost řidičů automobilů vůči cyklistům jak se v poslední době hodně proklamuje v kampaních ale bezohlednost cyklistů navzájem. Bydlím poblíž povodí řeky Moravy a hned před domem nám vede cyklostezka, která je v sezónu velmi frekventovaná a co na ní se děje.. Letos už 2× musela přijet záchranka transportovat zraněné cyklisty do nemocnice.

      A závěrem ještě jedna taková úvaha. Na kole jezdím co pamatuji, bratru takových 35 let ale za posledních pár let se to hodně změnilo, dnes je trend, že cyklista musí mít outfit dokonale sladěn s kolem jinak ani nemůže ven. Když kolem nás třeba v sobotu projede podle instalovaného počítadla asi 6500 cyklistů vypadá to docela úsměvně. Zde si vypůjčím hlášku z filmu Sněženky a machři: „není důležité co člověk dělá ale hlavně jak u toho vypadá“.

      Děkuji všem za příspěvky v tomto vlákně a přeji spoustu šťastně najetých kilometrů.

      0 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.