• Esteden

    Zdravím, vím že na tuto otázku už se několikrát odpovídalo v minulých letech, ale nenašel jsem odpovědi na všechny moje otázky. Chtěl bych přestříkat rám staré závodničky, není nijak zrezlá jen už dostala zabrat a je tam dost škrábanců, každopádně jsem se chtěl zeptat, co byste mi doporučili za způsob, jestli spreje, nebo přestříkání tlakem (jestli máte nejaké typy jak moc ředit nebo jakým způsobem foukat, budu moc rád, když je zmíníte), jestli pod to dát pro jistotu proti korozní ochranu (našel jsem třeba zinkový sprej)… Moje další otázka je, kolik nátěrů je optimálních, aby byl nátěr pevný, ale zároveň tenký. A moje poslední otázka je jestli máte někdo zkušenost s vytvořením tvarů již na spodní vrstvě barvy pomocí nálepek z plotru, jestli ano je to vůbec v domácích podmínkách možné v nějaké kvalitě? (jestli se vám barva netrhala, nebo jestli jste je sundávali za čerstva a barva nestekla). Předem díky za každou odpověď, chci aby ten rám do budoucna ještě něco vydržel a věřím, že se tu najdou nějakýcí zkušenější kutilové, než jsem já.

    0 0
    • Gru  

      A z jakého materiálu je ten rám? Proč řešíš tenkou vrstvu laku? To šetříš tolik na gramech? Tak rozlešti rám a dej jen lak. Nebo nech nalakovat komaxitem a máš to bez práce.

      0 0
    • jIrI___  

      Osvědčená klasika pro ocel je rám otryskat a pak ho nechat nalakovat komaxitem (práškový lak). Výhodou komaxitu je nízká cena (naposled jsem za rám platil 900 Kč včetně otryskání, barva z RAL vzorníku) a pokud je komaxit správně proveden, tak i vysoká odolnost laku. Naopak nevýhodou by pro tebe mohla být hmotnost a tloušťka laku, prášku se na rámu prostě přichytí dost… O lakování nějakými spreji v domácích podmínkách jsem ani neuvažoval, jednak na to nemám prostory a jednak by ta kvalita v mém podání byla výrazně horší než komaxit z lakovny :)

      2 0
    • kandik psi zub  

      Cokoliv jinyho nez komaxit je nasobne vetsi prcacka s pravdepodobne horsim a mene odolnym vysledkem

      0 0
    • dědek mohy  

      Zeptal bych se Onuceho, to je místní expert přesně na tyto záležitosti

      4 0
      • Smazaný účet  

        Na základě sz od zakladatele tedy reaguji.

        Syntetická barva ve spreji. Na tom starším kole drží perfektně již mnoho let, mráz, sníh, ledová námraza, vedro … Odolná dokonce i přejetí podrážkou při nastupování, prodírání větvemi v hustých porostech …

        Možno přestříkat i v garsonce a bez odstrojení.

        1 0
        • Smazaný účet  

          Opět odpověď na sz hodím sem.

          Je to syntetická barva namíchaná do spreje v Color City.

          Stříkal jsem pět vrstev. Dvakrát černou pro zatemnění, původní barva byla oranžová a ještě reflexní!, pak tři slabé vrstvy olivy mat.

          Není třeba nic odstrojovat, stačí důkladně oblepenkovat.

          Ráno jsem jel do Color City pro barvu a lepenku, večer bylo komplet hotovo.

          Vrstvy se stříkají po půl hodině.

          0 0
    • bara2  

      Lakovala jsem válečkem 4 vrstvy :-)

      https://www.bike-forum.cz/…akovani-doma

      3 0
    • Markony  

      Pro mne jasná volba je komaxit. Žádné broušení žádné patlaní se s barvami .

      0 0
      • bara2  

        Mně ten komaxit přijde jak rám navlečený do umělé hmoty. Je to moc tlustá jedna vrstva, jak se to někde poškodí, jede rez pod to. Hrany mufen to hnusně zaplácá. Nelíbí se mi to, na ocel to nepovařuji za šťastné řešení a já bych i to na kolo nedala.

        1 2
    • Gru  

      Ještě je tu možnost autolakovna. Já tak dělal dětské kolo 24". No a nebo potom specializované custom lakovny co dělají jen kola a komponenty. Ta cena ale bude úplně jinde.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.