Dobrý den, na kole mám brzdy xt a kotouče deore. Někdo říkal že to je špatné ale nerekl důvod. Vysvětlí někdo v čem je velky rozdil..
Dobrý den, na kole mám brzdy xt a kotouče deore. Někdo říkal že to je špatné ale nerekl důvod. Vysvětlí někdo v čem je velky rozdil..
Je to dobré, ušetřil jsi peníze a kolo brzdí.
„říkal že to je špatné ale nerekl důvod“
Takovi jsou nejlepsi :) kopat do ****** zepredu.
To byla asi Jolanda a viděla… Velký špatný :-)
Jolanda Neff? :-) Pak věřím že špatný
Deore kotouče už jsou docela v pohodě. Jde o materiál a úpravu brzdové plochy – levnější kotouče jsou z nějakého horšího plechu a nezabroušené a brzdy pak brzdí hůř.
Bez upřesnění o jaké řady se jedná těžko něco tvrdit s jistotou, nicméně.. Produkce shimana zahrnuje dva rozměry, resp. odlišné brzdné plochy destiček/kotoučů. Kombinace může a taky nemusí způsobovat problémy. Pokud problém nemáš, neřeš..
Druhá věc je materiál destiček, pokud používáš sintry (kovové), kotouče z nižších řad s nápisem “resin pads only” pak opravdu nejsou vhodné, rychle odcházejí.
Myslím, že jediná věc, který je potřeba si všímat, je kompatibilita kotoučů a desek. Levnější kotouče (SM-RT54 a níž) jsou jen pro organické desky. Je to na nich napsané. Právě kvůli tomu jsem musel měnit kotouče, když jsem chtěl použít lepší desky. Jinak bych tam dramatický rozdíl v brzdný síle nehledal (neříkám, že nějaký není).
A pak samozřejmě kompatibilita šířky brzdné plochy kotouče s šířkou destičky. Většina dražších kotoučů je určená pro užší formát destiček (ale jsou výjimky jako SM-RT70, které, i když to Shimano taktně zamlčuje, sedí i na širší desky B01S).
Jakým kotouče konkrétně?
Přesně je to: https://www.velo-centrum.cz/…r-180mm.html?…
160/180
To je levný brzdový kotouč určený pro nižší řady Shimano brzd s vyšší brzdnou plochou destiček s polymerovou směsí. S XT brzdami by měl fungovat, ale protože XT brzdy mají nižší desky, tak nebude zcela využita jeho brzdná plocha a nejspíš se rychleji sjede. Jeho ekvivalent pro CL je SM-RT54, který jsem probrzdil s originálními deskami Shimano B01S Resin (brzdy Shimano MT500) za necelých 7.500 km.
SM-RT56 je z rady kotoucu „Narrow“, tzn pro nizke desky. Takze pro XT bez problemu, pokud pouzije organicke desky.
Možná jen pomaleji chápu, ale tabulka kde je v jednom pytli RT10 i RT86 mi nedává smysl..
Proste to takto maji uvedeno jako kompatibilni. U nekterych je poznamka jen resin desky.
Ono v tomto pripade nema byt v cem problem, maximalne nebude ojeta cela plocha kotouce. V opacnem pripade, tzn nizky koutouc na vysoke desky, tam je to horsi, kdyz desky budou behat po paprscich kotouce.
Nemyslím si, že máš pravdu. Kotouč je z řady Wide. V tabulce se uvádí, s jakými brzdami je který kotouč kompatibilní a zda-li brzdy používají desky typu „Narrow“ nebo „Wide“. Že by neměl fungovat s XT brzdami jsem netvrdil. V každém případě je kotouč z poměrně měkkého materiálu, co nic moc nevydrží. Na jeho místě bych kotouče sjel a pak je vyměnil za nějaké lepší.
Tezko rict, zda se jedna o omyl, nebo shimano zmenilo nazor. V compatibility chart pro rok 17–18 maji SM-RT56 psan opravdu jen pro vysoke desky. Takze tezko rict. Kazdopadne jak jsem psal, v teto kombinaci zadny problem nevznikne. Osobne bych to udelal jak pises, ojet tento a pak neco lepsiho.
Nízké destičky na vysoký kotouč nejsou optimální, ale dá se. Obráceně to je horší.
Asi změnili názor, obrázky z katalogu ND 2017 a 2020. Úzká deska na širokej kotouč ničemu nevadí, kromě toho že široký kotouče se dělají jen Resin only a tedy je potřeba použít polymer desky. Široká deska na úzký kotouč se nedoporučuje.
Já sem na novým kole měl široký kotouče RT54 a brzdy M615 s úzkýma polymerovýma deskama G01S.
Takže pokud jsem to kolo koupil v te kombinaci deore kotouc a xt brzdy tak tam jsou resinove desky nebo jak to poznam?
Vyndáš je a koukneš co na nich píšou.
Dava vubec shimano nekam sintry v zakladu? A dost vyrobcu odlisuje typy desticek barvou plechu, takze se ani nemusi vytahovat, jen kouknes do trmenu. Ale zase, nevim jak shimano :)
Nevim jak v OEM, ale jinak vsechny 4 pistky od Shimana prodavaji se sintrama pokud se nemylim. Mozna nejaky MT420 budou na organikach, ale cokoliv jsem zatim objednaval at uz pro sebe nebo zakazniky chodi standartne se sintrama.
Ne ne, i aftermarket je na vyber jestli metalicke nebo sintrovane. Mozna se na US trh davaji jen sintrovane.
Je to mozny. V Shimano b2b nekdy vidim ze je moznost vyberu, ale nevybavuju si ze by tam nekdy byla vic nez 1 moznost, ale taky obecne objednavam jen M7120 a 8120. A pak vlastne MT200 a MT400 ktery teda s organikama chodi no :) Nic mezi tim vice mene neprodavame, dovedu si predstavit ze prave tam by moznost vyberu davala smysl, ale taky to asi bude jinym trhem jak rikas.
Neres a jezdi.
Ty „resin only“ kotouce bych mozna resil na DH kdybych mel 120kg. To ale nemam, a na to moje smrdlani kopcu se sintrama v Saint brzdach vydrzely 3 sezony, pak jsem zadni sundal a predni dal na jine kolo. Vubec bych se toho nebal.
Ma nekdo zkusenost jestli je rozdil v ucinku sm-rt 66 a sm-rt 76 nebo je to jen v unaseci a pocitu ze jsem vynalozil dost penez? Diky
SMRT76 je hezčí, takže rychlejší :)
To neni o prvotnim ucinku pri zabrzdeni. Drazsi kotouce maji lepe vyreseny odvod tepla, tim padem jsou urceny do extremnejsich podminek. Asi nema smysl si porizovat XT nebo XTR kotouce na cyklostezky v polabi.
Neco jineho jsou levne plechove kotouce, ktere se rady krouti, cinkaji a nejsou urceny na sintrovane desticky.
Myslíš, že kotouče s chladičem se nekroutí?
Rt86 dost zanedbatelně. I ohnout je je dost těžký a to mám skoro všude 203 :)
Než jsem koupil nové XT, nevěděl jsem, co je kroucení :)
Tak to nevim co s tim delas, ja to jako obcas ohnu kdyz to poslu v plny palbe kotoucem do kameni, ale jinak o nich nevim. Nekrouti se ti spis vidle? :)
Ne, štrejchá to jen chvíli po brždění.
Jako obcas po velice intenzivnim brzdeni si trosku cinkne ale za par sekund je ticho. Jak psal Mr. Duck jsou tyto kvalitni uz na omak tuzzsi. Ty SM-RT10 az 56 jsou z plechove oceli, ohnes je v ruce a cinkaji kazdou chvili po brzdeni.
Me teda cinkaji i RT70 SLX kotouče. Stačí 1–2km přibržďovat z kopce a dole to začně solidně drhnout. Pak to samo přestane. Už mě taky napadlo přejít na RT-MT800.
Muze byt. Samozrejme nemuzu soudit a asi budes vedet lip, ale i cinkani po brzdeni muze zpusobit vidle s pevnou osou, pokud se hne. Mi se to obcas stane i se Zebem pri prudkem brzdeni do nejake komprese, kde se vidle trochu hne a pevna osa ji pak drzi v te zkroucene pozici dokud nedostane par dalsich narazu kteryma se srovna. Dela to snad kazda vidle mozna s vyjimkou tech Manitou se sestihrannou osou. Na DH vidlich je pak nekdy potreba rovnat v korunkach :)
Trochu se připojím k tématu. Jaké kotouče pro mechanické brzdy TRC Spyre? Dle pár profilů na B-F jsem viděl že se používají i SH XT kotouče. Já bych dle destiček čekal že na Spyre patří kotouče S širší (vyšší) plochou tření.
Na jednom kole mám mechanické brzdy Tektro Mira (které také používají brzdové desky typu Shimano B01S, tj. pro Wide kotouče) v kombinaci s brzdovými kotouči Shimano SM-RT66 a funguje to zcela bez problémů. Za čtyři roky na nich mám cca 12.500 km. Kotouče jsou OK, teď budu dávat nový (třetí) pár resin desek.
Muzes vyfotit kotouc, respektive aby byla videt obrzdena plocha?
Bude to vypadat asi nějak takhle..
Kromě fotky kotouče Shimano SM-RT66 přikládám i foto kotouče TEKTRO, který byl na továrních zápletech.
V obou případech špatně nastavený třmen.
No jo, ti výrobci jsou hrozný gumy. Něco jako Jirka Šlégr s Mílou Hniličkou. Nejen že neumí pořádně navrhnout konstrukci, ale ani ta montáž nestojí za nic. Ještě tak prolézt nějakou řiť. -) Co já si všechno musel sám doladit!:-) Ale na brzdový třmeny z vysoka kašlu, obzvlášť, když to funguje více než dobře. Na tak laciným kole, které mám už jen jako zimák/trenažer/comute bike, a po těch tisících km bez problému, nehodlám skoro nic měnit.:-)
Neni nic jednodussiho, nez zmerit vysku brzdne smesi desticek TRP a porovnat s kotouci Shimano a budes mit jasno. To ze lidi jezdi i nevhodne kombinace neznamena, ze je to tak spravne. Tim nerikam, ze k TRP nepasuje XT kotouc, to nemam jak overit.
Tak problém se zadní brzdou u kola zjištěn. Původní majitel přešel na zadku z kotoučů pr. 140 mm na 160 mm a adaptér pořídil na 180 mm. Teď ale nastal problém. Adaptér na 160 mm nemohu najít. Takže bude nutný návrat na 140 mm?
Jak jako nemuzes najit? Vzdyt se adapter na 160mm bezne prodava.
Tak jsem ho ve třech obchodech přehlídl. Adaptéry z IS na PM jsem našel bez problémů.
Tezko neco takoveho najdes, kdyz v 99% pripadu je 160mm kotouc bez adapteru.
Nejde pouzit predni adapter pm/pm na 180mm? Ten by mel vzadu udelat to co potrebuje.
Aha, vzdyt to na te fotce je vlastne spravne.
To je ten co tam ma. Akorat to teda uplne presne nesedi :)
Tak doladit by to uz nemel byt problem. Bud ubrat ubrousenim nebo vypodlozit podlozkama dle potreby v zavislosti na poloze desek.
O tom zadna. Otazka je, zda se do toho pusti tazatel, kdyz to tu resi:)
Jestli jako řešení bude muset být broušení, tak z toho nebudu mít radost.
Není tam spíš ten adapter namontován obráceně?
Ne, neni, co tam ma, po pul roce, dalsiho?
Pokud je ram delany na 140mm bez adapteru, tak pouzil pro 160mm spravny adapter.
Tím pádem nevím kde je problém že třem na každé straně vydírá jinou plošku. Očividně je třem úhly k jedné straně. Kotouč měl být prý zánovní a destičky jsou také zánovní se spoustou materiálu.
Tak se podivej na oblozeni desek, na vnitrni desce musi byt nizsi, nebo nejak poskozene, ze obrusuje kotouc tak jak obrusuje. Desky vuci sobe vyskove posunout nejdou, jsou na sroubu, ktery urcuje jejich polohu.
To mi je jasný že jedna z destiček nemůže být výškově jinde. Přikládám foto. Zdá se mi že celý třmen je šikmo.
Klidne muze byt krive navarka na ramu, z tohoto pohledu tezko rict. Zda se, ze trmen neni moc vycentrovany vuci kotouci, ale zas z tohoto pohledu tezko rict.
Taky mě to napadlo, že je návarek špatně. No zítra si s tím zkusím pohrát a uvidím. Očividně ta koupě už od začátku byl velký průšvih :-D
Pokud by to opravdu byla navarka, tak by to slo resit pulkulatejm podlozkama, ala Avid. misto toho adapteru.
Nemá ta destička na brzdné ploše zkosení kvůli snazšímu nandávání kola do rámu?
Jedině blázen může jezdit brzdové kotouče SMRT ;-)
Tak lepsi SMRT na nabojich kol, nez v ocich :)
Máte někdo zkušenosti s novými RT-MT800 kotouči? Kroutí se to méně než levnější IceTech kotouče typu SLX?
u mne dobrý ;-)
Me se krouti
Slx nemá ice tech. Rt86 mají a o cinkání nevím, jen když se kroutí vidlice ale na to samozřejmě kotouč nemá vliv.
Mně se kroutí jak Shimana SM-RT99, tak Magury MDR-P, vždycky po intenzivním brzdění pár sekund škrtají, než vychladnou a srovnají se.
Letos jsem si koupil Centerline2, doumateriálový – Al unašeč, nerez kotouč. Po brždění se vyhne ke kolu, takže chvíli, než se teploty srovnají, tře o vnitřní destičku. Nejspíš to má na svědomí nesymetrické ochlazování, z té vnitřní strany, jak je přinýtovaný Al unašeč je teplo odváděno rychleji, takže na vnější straně je větší teplota, takže se to dilatací ohne dovnitř ke kolu.
Dále dvoumateriaálový kotouč má pouze 7 paprsků, celonerezový 12, takže i odvod tepla u toho celonerezového musí být lepší.
Dvoumateriálový kotouč jsem vyhodil a vrátil celonerezovému Centerline bez Al unašeče, který tímto netrpí a je konečně zas klid.
U dvoumateriálového shimana je asi to samé.
Osobně to neberu jako vadu, je to prostě daň za dvoudílné provedení. Trvá to fakt jen pár sekund, takže to není nijak obtěžující…
No jo, každý to má jinak, mi to dost vadilo, teď už je ticho.
Mě ty RT-70 kotouče pak škrtají třeba i 1–2 minuty. Dělá jen po sjedzdu 1+ km. Na poprvé jsem myslel, že se uvolnil třmen. Ale možná jen nemám perfektně vystředěný kotouč ve třmenu. Budu si muset vyzkoušet něco takového.
Proto mě napadlo, že RT-MT800 se bude díky mnohem většímu AL unašeči méně kroutit.
Nesmis brzdit v kuse cely kilometr a bude to fajn ;)
Vystreduju okometricky, tyto blbinky jsou zbytecny.
Přibržďuji přerušovaně, fakt mě to překvapilo :)
Mám takový dojem, že při dotažení se mi třmen nepatrně posune. Ty tolerance jsou u hydraulik velmi malé. Na poprvé jsem to řešil složeným papírem mezi kotouč a destičku, jinak to prostě lehce škrtalo. Tohle mi přijde jako efektní řešení, které zajistí, že zůstane dostatečná mezera na obou stranách bez složitého drbání.
Proto vystreduju brzdy okometricky, protoze pak pri dotahovani sroubu trmen pridrzuju, aby se nehnul. Proto tyto udelatka nepotrebuju. Podminkou je, ze oba pistky chodi rovnomerne.
Tak podložka pro vymezení destiček od SuperB fakt pomohla. Zadní kotouč už neškrtá ani po intenzivním brždění. Takže na nějaké významné kroucení Shimano RT70 to nakonec nevypadá.
Casem to zvladnes i bez podložek
podle Shimano má:
https://bike.shimano.com/…SM-RT70.html
navíc na pohled je to viditelně trojvrstvý materiál
Ano jsou Ice tech. Zena je ma na kole.
Tak to maji nove. Jejich oblibene, postupne pridavat ficury z vyssich rad v dalsich sezonach do nizsich
Prdlajs. SM-RT68 byly taky ice tech. Byl to predchudce SM-RT70.
Centerlock verze slx kotouce byla a je zkratka lepsi nez na 6 bolt. Proc tomu tak je vi jen Shimano.
No ok beru jen to ale potvrzuje ze slx neni slx, asi chcou at kupis jejich naboj tak to tlaci na jejich reseni :)
Ano, rozdil mezi sm-rt66 a 70 je dost velky
Naboje na Centerlock vyrabi snad uplne vsichni relevancni vyrobci.
A nemaj to v licenci shimana ? Neni to nahodou jejich system? Ja mam odjakziva 6der tak sem nepatral.
Shimano na to patent má, ale dělá to kde kdo. 6 děr dělá ale ještě víc výrobců, na mtb snad úplně všichni.
No takze shimanu plati za CL. Jak rikam CL radu udelali lepsi nez 6 der at si ji koupis a maj vetsi vejvar i kdyz koupis naboj od nekoho jineho aspon neco kapne? Nebo premyslim blbe? :)
Radsi nepremyslej.
Dobre poslechnu te, ale proc tedy CL SLX ma ice tech a 6 der ne?
Tipoval bych to na technologické důvody sendviče. 6 děr SLX tuším není na unašeči a nikdy jsem neviděl IceTech kotouč bez unašeče. XT na unašeči už je IceTech jak ve verzi CL, tak 6 děr verze. Ale kde je pravda ví jen dámy a pánové ve vývoji a marketingu Shimana :)
Muze byt. Ale ten unasec na 70 je takovy no… :)
Typický zákazník se spíš rozhoduje mezi CL a INTL6 podle toho, který systém mu více vyhovuje. Kvalitních kotoučů dostupných pro oba typy uchycení je dost.
Rozdíl mezi CL a INTL6 kotouči v nabídce Shimano je dán taky tím, že všechny INTL6 kotouče jsou s předchozích 11sp. řad (tedy starší model), a k nejnovějším 12sp. řadám už papírově vyrábí jen CL kotouče.
Grimeca 5 der…
„relevancni vyrobci“ znamena co?
Myšleno z pohledu tržního podílu.
Centerlock náboje vyrábí Shimano, DT-Swiss, Mavic, Fulcrum, Novatec… Kromě SRAMu, znáte nějakého dalšího výrobce, který Centerlock nedělá?
Hope?
Hope dělá silniční náboje i kotouče už
Podle webu výrobce náboje s Centerlock vyrábí.
Sram dělá taky kotouče
kotouče vyrábí, ale náboje má jen 6-bolt.
Ale to je Hope :) SRAM skutečně delá jen kotouče.
však sem psal že Sram dělá taky kotouče cos na tom nepochopil?
Diskuze se ale vede o výrobcích nábojů a ne kotoučů.
Vlákno je sice o kotoučích. Ale máš pravdu.
Ale SLX na 6 sroubu nema, takze to davaj jen na centrlock
Tak tohle ale nechceš rovnat. :-)
Nejhůř vypadá velikost 203. Od 180 dolů už je to podstatně lepší. Měl jsem původně v plánu XT kotouče, ale tohle šlo sehnat i za cenu pod 4 stovky ve verzi 180mm.
Pridam to sem – zkusenost se SM-RT 81-S:
nechtene „sjete“( pod doporuc. tl. kotouce) na prumer. tl. 1,31(jedno misto 1,26)mm
Zadny prakticky problem-ztrata efekt. brzdeni,krouceni,zvuky,… ,pouze na jedne strane viz foto.
Za me velmi dobry produkt.
V čem je to na rovnání horší než většina INTL6 kotoučů bez unašeče?
Ty jsi IceTech nikdy nerovnal, viď? :-) Už XT s vysokým unašečem je díky hliníkové vrstvě tvarovatelný až moc a srovnání je obtížnější než u ocelového pružného kotouče – snadno si z jedné velké vlny vyrobíš vícero menších. Tady ten s nízkym unašečem a hodně vysokou sendvičovou částí budeš moct zohýbat jak vykrajovač na pizzu, zvlášť v těch větších velikostech. :-)
Nerovnal :)
Je problém s trojvrstvým materiálem kotouče (snadněji se deformuje) nebo s tuhým AL unašečem (nelze ohnout, takže se deformuje jen sendvič)
Je problém s prostřední hliníkovou vrstvou, je tenká a nejspíš z nějaké dost měkké hliníkové slitiny. Unašeč je širší a z pevnější méně ohebné slitiny.
Já v tom problém nevidím. Naopak bych řekl že se málokdy ohnou oproti obyčejnému kotouči, a když už na to přijde, tak většinou trochu větší silou než normálně narovnám kolem těch paprsků a je to. Mám je ve stojanu mnohem radši než většinu jiných kotoučů.
Mají nové kotouče stejnou tloušťku u všech výrobců, nebo ne? Kolik to je?
Na jakou tloušťku je ještě bezpečné kotouče obrzdit?
Ne nemají. Většina je 1,8mm, jsou ale i 2mm a 2,3mm. Shimano, Sram zvládnou jen 1,8mm.
Limit je vždy napsaný na paprscích/unašeči kotouče. Obvykle 1,5 pro ty 1,8mm. Ty co nejsou IceTech jdou v pohodě na 1,4.
Jsi si jistý s tím limitem 1.8 pro Shimano/Sram? Já si právě říkal, že na Sainty hodím ty Magura mdr-p kotouče s tloušťkou 2mm a nebudu je muset vždy trochu přeplňovat jako dosud, abych zkrátil chod. Na netu jsem viděl i fotky maguráckého kotouče i na Guidech a Codech. Tak snad nebudu průkopník slepých uliček :D
Jasně že tam narveš i 2mm, ale je tam prostě méně místa a škrtá si to víc než s 1,8mm
Tiez som raz skusal preplnit Sainty z dovodu ktory popisujes. Taku blbost uz robit teda nebudem. Tyzden som sa divil preco mam zablite paky od oleje.
filipino23: tak samozřejmě s citem, jezdím tak už třetí sezónu a není problém.
novas752: jasný, tak to je cajk, nějaké škrtání mě nerozhází.
Hele jak preplnim? Mam teda zee, ale to je to same. Jako vzdycky vezmu kalisek,zespod protlacim kapalinu oddelam kalich, expanzka plna az k zavitu, zasroubuju. To jako pokazde mam preplneno? je pravda ze se mi ty paky zdaji mastne. Delam to blbe?
Preplnit je mysleno tak, ze zavres expanzku a spodem tam nazenes trochu vic oleje. Jak pise my_dudesty = s citem
Ok. Super sem klidny. Dik :)
Preplnit muze i pri odvzdusnovani se sjetejma deskama, nebo kotoucem. Proste pri odvzdusnovani bez pistku roztazenych na max.
+1
hodne casty jev
tak snad odvzdusnujete s bleeding blockem ne?
Spousta lidí ne. Jen našroubujou kalíšek a to je celý
Tu rozpěrku každý nemá. Ale perfektně se dá nahradit 10 mm inbusem, jen se prostrčí mezi pístky a nechá viset :)
No jo, s brzdami to v krabici chodí, ale výrobci kol to do příslušenství asi nedávají :)
Jo to mas pravdu. Tohle sem jaksi vynechal. To bude tim ze odvzdusnuju preventivne vzdycky pri vymene. Takze automaticky roztazeno na full.
Já to dělám trochu jinak – v páce ještě kalíšek s olejem a třmen už mám dole zavřený a čistý, nasazené kolo s kotoučem i deskama. Mezi desky a kotouč ještě vsunu tenké plátky plastové folie a mačkáním páky si jednak natáhnu víc oleje a zároveň tím i vystředím třmen vůči kotouči. Utáhnu třmen, vyndám kalíšek a hotovo. Mám s tím kratší chod oproti použití jen té žluté kostky mezi pístky a furt je místo pro ohřev oleje. Samozřejmě to někdy škrtá, ale to zmizí při ochlazení kotoučů.
mrd-p mám teď v codech a cajk
Mám MDR-P v saintech a myslím, že jsou lepší při velké zátěži a po zátěži: tj nekroutí se.
Tak jsem si teď dopřál na xc s Magurama 4pistkama Mdr-p 180 a fakt velká paráda
Má někdo zkušenosti s těmito kotouči?
Koupil jsem je nedávno(180mm a 160mm) na Hope Mono M4 a to hlavně kvůli jejich tloušťce 2mm místo obvyklých 1.8mm.
Jsou to klasické pevné kotouče, které se tváří jako plovoucí.
Kvalita bude dobrá, jsou i perfektně rovné a i ze způsobu originálního balení je vidět, že to výrobce myslí celkem vážně.
Zatím jsem je zkoušel jen velmi povrchně(předem omastil isopropanolem) a zatím, jak to říct.. no nebrzdí:-D. Ony se chytí:-))
Díky za info.Ta váha je reálná?
Rozbila se mi gramová váha(jako vážně), takže nemůžu říct.
Ještě dotaz.Nemohou ty tlustší kotouče dělat problém v brzdě?
Já jsem po nich šel, protože Hope má originál 2mm kotouče.
Shimano má 1,8mm. Mimochodem, nejdřív jsem na zkoušku koupil zadní 160mm Shimano SLX kotouč a rozdíl v chování brzdové páky nebyl vlastně žádný.
Ale neumím ti odpovědět na otázku, co udělá 2mm kotouč s brzdou, kam patří od výroby 1,8mm kotouče.
Hope ma pokud vim 1.8 default a 2.3 tlusty, oni nabizi i 2mm?
Já mám Hope mono M4 z roku 2006. Jestli je to teď jinak nevím.
Původní kotouče jsem měřil a mají 2mm.
Aha, tak ja porovnaval aktual nabidku a osobne preferuji 2.3 ve vsem, ale Hope ma sirsi trmen, to uz asi vsude nejde.
Ne neni duvod. Je tam docela solidni pracovni rozmezi, kdyz se ti sjizdeji desky a kotouce a max zanoreni pistku vzdy vymezi deska kdyz roztahujes :)
Díky chlapi,objednáno.
Hmotnost může být reálná, podobné Hope vážily podobně :). Až moc mi ty kotouče ale připomínají čínské Snail za polovinu ceny.
Tipuju, ze to vyse, Snail, Max1 atd bude jedno a to same, jen s jinym potiskem a cenou.
Podobných kotoučů je plný Aliexpress za poloviční cenu (váha velikosti 160mm kotouče sedí), používám je na děcká kola (Deckas, Snail apod.).
No já budu řešit malinko jiný problém. Pořídil jsem si brzdy Shimano SLX 7120 čtyřpístky. Musel jsem koupit nový kotouč na předek 180 mm poněvadž na starém kole jsem měl 160 a 180 a na novém mám nyní 180 a 180. Mé původní brzdy SLX 7000 dvoupístek.
Použil jsem tedy jeden jetý kotouč na zadní stavbu 180 mm a nemůžu se dobrat výsledku. Napadá mě jestli není kotouč zničeny z důvodu dvoupístkové brzdy. na předním kotouči, který je nový je brzda kousavá, ale zadní se starým koutoučem je prostě oničem. Po důkladném odmaštění a seřízení to prostě nebrzdí.
Desky jsou v obou případech nové.
A zajizdel jsi to jak?
Zajížděl jsem je pohodovou jízdou, sem tam nějaký sjezd. Nic agresivního. Jen mi nejde do hlavy, proč mi přední brzda s novým kotoučem brzdí opravdu hodně dobře a zadek se starším jetým kotoučem nebrzdí.
na montážním stojanu zmačknu přední brzdu a s předním kolem nehnu. Vynaložím stejnou sílu na pačku zadní brzdy a kolem pohnu. Předek je kousavý a zadek jak kdyby desky nebraly kotouč na 100% plochy, ale to jsem kontroloval. Rám je dělaný na 180 × 180 a při pohledu do třmenu je deska ve správné poloze.
v obou případech kotouče Shimano SLX SM-RT66, desky polymer s chladičem
na kole s těmito brzdami mám najeto cca 300 km.
No to je právě blbě. Pro správné zajetí kotoučů a destiček se za to musí pořádně brát, žádné pohodové šolíchání. U silných 4 pístkových brzd je to o to těžší, jakmile s tim brzdíš jen mírně tak leštíš povrch kotoučů a destiček a pak to nebrzdí a případně řve.
300km uz je dost. U jetych kotoucu to muze zajeti trvat dyl, protoze brzdna plocha neni zcela rovna a dyl trva, nez se deska prizpusobi teto nerovne plose. Ale za tech 300km uz by si to teda sednout melo.
Chod paky je stejnej jako u ty co brzdi, nebo je gumova na pocit?
Pri roztahovani desticek jsi mel nasazenej kalisek?
Mas dobre vypodlozkovanej brzdic a desticku presne s vnejsi hranou kotouce?
Jen napady
Ano, chod páky je stejný, páčka má při zmáčknutí tvrdý doraz.
Nebylo třeba roztahovat, nasadil jsem mezi pístky ve třmenu vložku a odvzdušnil. Stroke na páčce zadní brzdy jsem vyšrouboval o cca 5 mm a po komplet zatáhnutí systému jsem stroke dotáhl. Chod páky zadní je stejný jako chod páky přední.
Brzdové desky doléhají se spodní a horní hranou kotouče.
A zkoušel jsi prohodit kotouče?
Mám přehozené a čekám na příznivé počasí abych mohl otestovat. Přední kotouč který je nyní opotřeben by se mohl lépe přizpůsobit protože přece jenom na předek je větší zátěž při brzdění. No uvidíme.
Takže potvrzuji. Přehozením kotouče je zadní brzda ostrá jako nikdy a přední tupá jako nikdy. Takže nyní zajedu přední brzdu, která dostává při brzdění větší kouř jak zadní. Slibuji si od toho lepší zajetí a rychlejší nástup účinku. Pokud to neklapne, tak kupuji nový kotouč.
Zkus ten kotouč ošmirglovat, kdysi jsem tento problém takto lehce vyřešil. (A desky, pokud jsou na povrchu lesklé, tak taky trochu škrábni napříč.)
Tak tak, pěkně nějaký hrubší smirek cca 100–200 a poškrábat. Destičky je dobré pod vodou ošmrdlat o sebe.
Desky jsem zabrušoval smirkem, ale nepomohlo. Kotouč je po předchozích deskách malinko jinak sjetý. Desky nedoléhají přesně na kotouč.
Brousit bych musel opravdu hodně a to nemá smysl. Dám tomu čas. Sezona začíná a jsem si jist, že ten kotouč zajedu opravdu mravně. Poučení je pro mě takové, že se změnou brzdových třmenu z dvou pístku na čtyřpístek nastal tento problém. Čtyřpístkem jsem dosáhla svého limitu a dál netřeba experimentovat. Pouze měnit desky stejného typu shimano a kotouče.
Takže potvrzuji, přední kotouč je zajetý a brzda reaguje okamžitě, s výsledkem jsem velice spokojen. Jinak jsem si pěkně natlakoval brzdy a chod páček mám na obou brzdách naprosto stejný.
Recyklace: brzdové kotouče mi začaly vydávat dost divné zvuky, zajimave je, že při brzdění kolem 30km/h a více to je ok, ale v pomalejších rychlostech to je strašné. Destičky jsou nové a na jiných zapletech to je ok. Jasne kotouče – ale jsou celkem nové a hlavne mi vizuálně přijdou úplně ok, viz fotka (sorry to proste nejde nafotit). Tloušťka úplně v pohodě, ani není vidět žádný sjetý zub. Mastné taky nejsou a navíc to je i jiny zvuk než mastné pískání.
Je neco, co nevidim?? Díky!
Osmirkovat brusných papírem, stačí ručně