• Paja

    Koukám, že už zakládání nových vláken v 0.00 netáhne ;-)

    0 1
    • Polka  

      Pozdě, ale přece!

      0 0
    • MTBIKER odporúča

    • mastihuba  

      Mohl bych se na to vyto, když ve 4 vstavam do prace a když to zaklada jeden je v tom aspoň pořádek. Delas to dobře, aspoň na to ostatni nemusi myslet. :)

      0 0
    • Jaroslávek  

      Nebýt tebe ani nevím, že je prvního :-)

      0 0
    • Polka  

      Pro štatlaře co to maj poblíž…

      0 0
    • obda  

      Pravda, mohl jsem si to před druhou zkontrolovat, než jsem šel spát. Nicméně poslední dobou jsi byl naprosto spolehlivý, tak jsem to vypustil :)

      0 0
    • p@X  

      Konečně jsem ochutnal sivické ležáky, sladové, mohly déle ležet, ale tak to má většina začínajících pivců. Každopádně nedá se mu upřít soudružskou atmošku, nestává se mi, abych se bavil s cizími lidmi.

      0 0
    • p@X  

      Omlouvám se, asi jsme už řešili, jsou lepší návleky od Force pletené https://www.force.bike/…etene-cerne/ nebo klasik https://www.force.bike/…-term-cerne/, ty mám M, škrtí ale nesjíždí :)

      0 0
      • RomanH  

        Mam klasiku, nesjizdi, ale jsou takove volnejsi pres koleno.

        0 0
    • p@X  

      Biják na večír: POV Trainhopping

      0 0
      • mastihuba  

        Vezmi nějakou větší palicu, rozflakej tu věc co máš před sebou uplně nasračky, a pak vyraz ven na pěknej víkend.

        0 0
        • p@X  

          Jsem prostě z jinýho vesmíru. Imho profi dílo na fest nez. filmů. Nechápu, jak jsem s Váma mohl doteď kamarádit ;)

          0 0
          • JSt  

            videl jsem jen letmy zacatek a nebylo to spatny. kdyby ses na to dival po nocni vo desiti rano se skopkem pred spanim, nikdo by nerekl ani popel. ;-)

            ty mas proste moc volnyho casu a z toho by se posral kazdej, ze by roupama nevedel kudy kam…

            1 0
            • mastihuba  

              Za mne dost lidi co dava videa na YT nepochopilo že jejich zazitky nikoho nezajimaji :)

              0 0
              • p@X  

                Hustý rider

                0 0
                • Paja  

                  Sice jsem to neviděl, ale máš tam lajk ;D

                  0 0
                  • Paja  

                    Tak už jsem to viděl, ty pasáže, kde se šineš rychlostí chůze do kopce bych zredukoval (ty jsem přeskákal ;) Bohužel dobře to zabírá právě když normálně jedeš, z kopce to míří příliš do země.

                    Z kopce jsem měl tendenci tě popohánět :D

                    0 0
                    • p@X  

                      Byla to video zkouška, nemíním to opakovat. Jsem nevyježděný a neumím si nastavit pružení/ tlumení. Imho TR je tak na hladké traily se skoky, do citlivosti má hodně daleko.

                      0 0
                      • novcze  

                        to chce právě opakovat a doladit, video na YT je sice technicky 60fps, ale nevypadá tak, takže se někde stala chyba, na upscale bych se vykakal, 1080p/60fps je dost

                        0 0
                        • p@X  

                          Není to dost, když jsem ny YT uploudoval HD, vylezlo z toho 480p.

                          0 0
                          • p@X  

                            Možná by bylo nejlepší uploudovat to jinam bez komprimace, kde mi nebodou hlásit porušení autorských práv skrz music…

                            Aha, už tam naskočila kvalita 2160p60, ale stejně to stojí za prd.

                            0 0
                            • Polka  

                              A tenhle návod jsi viděl?

                              0 0
                            • novcze  

                              zkus nasdílet něco needitovaného přímo z kamery třeba na ulož to, by mě zajímalo jestli to na YT odpovídá nebo se to fakt někde v procesu zmršilo

                              0 0
                • obda  

                  Sdílejte, než to smažou!

                  0 0
                • chemik_mara  

                  Já to viděl a máš tam taky lajk. Ještě to má pár mušek, ale to vyladíš.

                  Za mě:

                  • zkrátit stopáž tak na 10 minut max
                  • vychytat nastavení sklonu kamery (ve sjezdech zabírá víc kolo, než kam jedeš)
                  • pohrát si se střihem (ať není vidět, že vypínáš kameru)

                  Líbil se mi sjezd po modré TZ z Hobrtenek, pěkně v tempu

                  0 0
                  • p@X  

                    Bylo to dělaný hodně narychlo. Editace, upscaling, uploading jsou neskutečný oser na hodiny, pak chceš udělat malou změnu a všechno znovu. Každopádně to chce 4K kameru, aby to pak bylo koukatelný na YT aspoň v HD.

                    Už youtuberům ty kačky nezávidím.

                    0 0
                  • Polka  

                    Za mě bych přidal:

                    • YT sice ukazuje HD, ale asi je to moc komprimované, kvalita obrazu mizerná a moc se na to nedá dlouho dívat
                    • přidat hodně na rychlosti, jinak je to ve videu značná nuda a neakční podívaná

                    Jinak je krásně vidět, kolik máte v Brně možností k pěknýmu bajkování, stačí jen vyjet.

                    0 0
                • Motyll  

                  Zvládl jsem 30s, degradace obrazu je hrozná. Čím je to točený?

                  0 0
                • mastihuba  

                  Dal sem i zvoneček tak se snaž :)

                  0 0
                • Jaroslávek  

                  Hezký Bohušu. Vyladit sklon kamery a je to. Když jsem klikl na palec hore chce to nějaký přihlášení a to nechci. Citybajkingu zdar !

                  0 0
                  • p@X  

                    Sklon kamery by musel být nastaven na zasunutou sedlofku a vybrat nějaký 10 min. zaj. sjezd a lepší kemeru.

                    0 0
      • obda  

        Přemýšlíš o nové kariéře jako hobo?

        0 0
    • p@X  

      Zkusil jsem pro Polku upustit tlumič, akorát se zkrátil chod.

      0 0
      • LM  

        Spíš máš teď upuštěnou akorát pozitivku a větší tlak v negativce ti to takhle zasunul. Lepší je to vypouštět postupně a cyklovat chod tlumiče mezi tím, ať se to vždy dorovná.

        Roztáhni tlumič (třeba zvednutím kola), přes přepouštěcí kanálek by se měl tlak vyrovnat a tlumič „vysunout“ :-)

        0 0
      • Polka  

        Tak to máš nějak divně, já to teď mívám takto a sag 25%.

        0 0
        • p@X  

          Ten rám je progresivní sám o sobě, tahám kilo navíc na rámu a žehlička z toho nikdy nebude, je to prostě kolo pro skokany :)

          0 0
    • p@X  

      Kočárky musí projet všude.

      0 0
      • chemik_mara  

        :-( Jsem na to uplne zapomnel. Btw, na Zouvalce jsem za celej rok nepotkal ani jeden…

        0 0
        • JSt  

          taky ne. mozna to bude tim, ze dobre dva jary jsem tam nebyl. :-)

          0 0
    • obamedvedi  

      Zdravím, kdyby náhodou někdo někde zahlédl.. já jdu obrážet černopolské zastavárny.

      zmizel mi Rock Machine Blizzard 2020, poznávací znamení: šedé gripy, žluté pedály, vepředu WTB Vigilante a.. ehm.. adaptér na dětskou sedačku a pod ním obří rýha po mojí odborné montáži :))

      Klidně volejte na 733 543 839, díky! Martin

      0 0
    • p@X  

      Je libo grevl Laufra z Brna? https://www.cyklobazar.cz/…on-matte-m15

      Neštěkne po tom ani pes, vždycky něco vylítne, pár blbců to vyzkouší a ticho po pěšině.

      0 0
      • RomanH  

        Nesed u internetu a doraz na rodnou hroudu:

        0 0
        • p@X  

          Chystám se do Lomnice, tam to bývalo komornější, akorát prolízat s hajtrou mezi lidma je za trest.

          Jak je to s těma cloudama, jdou sdílet i videa? Je lepší Google nebo Win?

          0 0
          • RomanH  

            Jasne, jde sdilet vsechno.

            0 0
            • p@X  

              Je to komorní až moc, kryje se to se Slavkovem, kde bude zřejmě i čebínská 87.

              0 0
              • p@X  

                Když si najdeš cíle a svítí slunko, vrací se částečně starý p@Xin.

                5 0
                • p@X  

                  Jinak samomluva, laminát na silnici je smrtící zbraň, jak pohlcuje nárazy, tak není potřeba ve sjezdu brzdit.

                  0 0
                • String  

                  Na té druhé fotce Tě něco kouslo do pr..nohy? :-D

                  0 0
                  • p@X  

                    Původně to měl být podhled s vycpanýma elasťákama u cedule Úsuší ala Aduldinho, ale vyměk jsem.

                    1 0
                    • Jaroslávek  

                      Fotečka s krajany z horské vesnice by nebyla ?

                      0 0
                      • p@X  

                        Ó, ja …

                        0 0
                        • RomanH  

                          :-D

                          0 0
                          • p@X  

                            Měl jsem takovou slabou chvilku, že bych si zajel do Žďáru, ale když jsem začal čekovat vlaky, tak buď dobytčák nebo Honeckery :/ Minule, když jsem jel z Kolína, sympatická paní průvodčí ze mě byla na prášky, nemohla zaklapnout dobytčák a na přistupující éčka volala pozór, tady pán má drahý kolo :)

                            0 0
                            • RomanH  

                              Za tech XX let, co vozim kolo vlakem, se mu nikdy nic nestalo. Toz doufam, ze jsem to ted nezakriknul :-) Nicmene si vem, ze prakticky kazdou vterinu muzes na kole spadnout – co je proti tomu preprava vlakem.

                              0 0
                              • p@X  

                                Pád je moje vina, jen nemůžu vidět jak ty kola o sebe mlátí brzdovýma pákama v době téměř 800mm rodel. Tady s výjimkou Railjetů a Panterů jezdí 50 let starý vlaky, maximálně zrekonstruují interiér.

                                0 0
                        • Jaroslávek  

                          Ftipálku …

                          0 0
                • Paja  

                  Poprvé, co jsem tu použil ty nahovno palce, dobře, že jsi vyrazil…

                  0 0
    • p@X  

      Dám to i sem, čistá sklenice, kvalitní chmelomok, půllitr musí kroužkovat…

      0 0
    • Polka  

      Hliník NEBRAT!

      0 0
      • pepek  

        Kdybys tu ochrannou šprcku natáhl víc dozadu, tak to neprasklo

        Aha, šprcka praskla taky :-(

        0 0
        • Polka  

          To není moje. Přetáhl to izolačkou a dojel s tím dom :-)

          0 0
      • RomanH  

        U fullu bych ho uz opravdu nebral

        0 0
        • scoty  

          Tak už ho mám 11let, ale s karbonem bych se klidně smířil no.. :)

          0 0
          • RomanH  

            Ona jedna vec budou lehke XC ramy, a druha robustnejsi ram, na kterem my jezdime ve vsi skromnosti tuzku.

            0 0
            • RomanH  

              Nicmene jen z naseho okoli :

              Merida 96

              Cannondale Scalpel

              Vice verzi Specialized Epic

              Haibike

              Canyon Spectral

              … a urcite jsem jeste na nektere soudruhy zapomnel :-)

              0 0
              • p@X  

                Zajímavá hokna: https://youtu.be/ynabCbXQezQ Tak do pátýho rámu.

                0 0
                • String  

                  To je nějaká stavba protypu, ne? Jestli ve fabrice dělají takovým tempem, nářadím a takovými postupy, pak chápu ty ceny kol. Jsem si vždycky myslel, že jsem pomalej a mám výbavu nářadí na hovno. Ve fabrice foukat kola ruční pumpou a řezat vidlu pilkou do ruky, to je pane technologický pokrok. I ta práce s brzdovkou bez brýlí a v rukavicích na pečivo ze sámošky. :-)

                  0 0
                  • p@X  

                    To je „garážovka“, zotročené asijské ženy jedou jinak. Jsem si nikdy neuvědomil, že to jsou vlastně půlky bez prolínání vláken?

                    0 0
                    • String  

                      Taky mě to udivilo. Jak Kinder vajíčko.

                      0 0
                      • p@X  

                        Duratec má pozitivní formu, tu oplete karbonovou páskou, pak to jde do klasické formy a vnitřek asi vyteče…

                        0 0
          • pepek  

            Prý ti Maroši jezdil na dvorku – 78000 pokuta (za blbost)

            0 0
            • p@X  

              Pokud někdo kutá a staví lávky v CHKO je to u mě kkt. V dnešní době se vždy někdo pochlubí na trubce.

              0 0
    • p@X  

      Donedávna provozované potuňené škodovácké trajfy v San Franciscu.

      0 0
    • p@X  

      Pokud sem náhodou ještě někdo kromě mě leze:

      hledám tip na výlet s pořádným šnitzlem a br_salátem… dík, mám jakýsi deficit.

      0 0
      • chemik_mara  

        Ve ctvrtek maji snicla se salatem U bose nohy;-)

        0 0
      • mastihuba  

        Nej schnitzel je ve vokne na masné u mraziren

        1 0
        • RomanH  

          Nej rizek je z masa, ktere mas nalozene ve skopku ;-)

          0 0
          • mastihuba  

            Tak samozřejmě, ale Patrik se ptal na snicl se salatem :)

            0 0
            • RomanH  

              Toz salat si k tomu musi udelat :-) Rizek z tyden nalozene krkovice je pecka.

              0 0
      • Polka  

        Mně chutná ten z hostince Rakovec O:-)

        1 0
      • RomanH  

        Ja Ti poradim. Jestli se chces v Brne fakt dobre najist, tak Omastek – rizky, svickova, rajska, zeli – proste ceska klasika a fakt chutne a poctive uvarena. A jako bonus pak muzes skocit k Pepkovi na kavicku.

        0 0
        • Paja  

          Hlavně ten bonus :D

          0 0
        • pepek  

          A byls tam teď někdy? Slyšel jsem, že ta paní už tam nevaří. Ale kávu tam prý mají dobrou. (Já určitě nésu v těch 10% :-)

          0 0
          • RomanH  

            Je pravda, ze tesne pred Covidem. Ale snad to vsechno nestalo jen na jedne pani, tech jidel tam varili tak 15 druhu denne a meli narvano, to by sama nestihala. Kazdopadne to budu muset overit, uplne jsem na ta jidla dostal chut.

            0 0
            • mastihuba  

              Nam tady v hospodě vaří jedna paní docela luxusně? Dalo by se říct že tomu odpovidaji pocty menicek? Nicméně soused kterej tam byl asi 3× ma imrvere pindy.

              Velmi nerad vytahuju stary veci, ale pripomel bychdotaz jakou mate polivku? Apo vyčerpávající odpovedi zcela nesouvisejici dotaz " a gulas nemate?"

              Reklbych ze kdo chce psa bít ten si hůl najde.

              0 0
      • Karaya  

        Však máš kousek do Seven Foods, tam dělají šnitzl se salátem každý pátek. A vaří fakt dobře!

        0 0
      • vit.sklenar  

        Jestli to má být i s výletem tak devět z deseti jedlíků doporučuje Hostinec u Sklenářů – ne nedělám si reklamu :-)

        Dle recenzí je to velikostí „největší sloní ucho na sever od Nairobi“ :D

        Dle vlastní zkušenosti zabírá úplně celý talíř a příloha je schovaná pod ním ;)

        0 0
      • obda  

        Řízek se salátem? Vejlet? Tak to do Vídně k Plachuttovi

        0 0
    • chemik_mara  

      Nahrada za odcizenyho Bandita

      2 0
      • p@X  

        Noi vidíš, určo to bude lehčí a citlivější ;) Haluz bazoš?

        0 0
    • p@X  

      Ten inzoš na TR rychle zmizel, jestli dostal cenu, co chtěl, to bych neměl váhat…

      0 0
    • p@X  

      Zvláštní day, potkal jsem na metr new Norco a p. dokonalého z Kuksu, komplet jezéďáckou rodinu, ale k nikomu jsem se nehlásil.

      0 0
    • p@X  

      Řešení pro Automotodrom: https://youtu.be/iE5ffn70uR4

      Nene, kdopak se na nové čtvrti nejvíc namastí?

      0 0
      • String  

        Ať je tam co chce, hlavně až už to krachne, nebo ať už jim EU nacpe elektromopedy. Pokaždé, když jedu okolo, tak mám během poslechu toho řevu v lese jen takovou myšlenku. Ano, moje chyba. :-)

        0 0
        • pepek  

          píp, píp, píp. . . . . No ale ty řetězy drží pěkně :-)

          0 0
          • String  

            :-)

            0 0
          • RomanH  

            Sebevrazda Evropy v primem prenosu

            Je mi z toho nejak smutno, a to si klidne male elektroauto na dojizdeni do prace (jako druhe/treti v rodine) dokazu predstavit.

            0 0
            • Polka  

              Tam bere někdo asi hodně silný drogy :-)

              0 0
            • String  

              Asi došlo k nepochopení. Vadí mi jen řev motorek a rádoby sportovních vehyklů (nejen) v lese, ve městě mi lezou na nervy taky, obzvlášť v noci.

              Jinak i já jsem normální uživatel benziňáku (ještě 4 válec atmo – cíleně koupeno). Elektro nechci, už jen kvůli tomu, že nemám kde dobíjet a nabrat benzín je proti dobíjení v minutách. Nejsem v žádným případě zastáncem elektra a green dealu jako takovýho, jen umístění automotodromu tam kde je je podle mě odjakživa špatně. Ale jak jsem psal, chyba je u mě.

              Edit: Jinak sebevražda Evropy, jak jsme ji znali, probíhá už dlouho, s tím taky souhlasím.

              0 0
              • JSt  

                kdyby ten okruh byl jinde, nikdy by nedosahl takoveho postaveni, jake donedavna mel. ;-)

                0 0
              • p@X  

                Nebuď depresivní, jednu jistotu tady máme…

                0 0
                • RomanH  

                  Ze bych si to vytisknul jako terc ? :-)

                  0 0
                • String  

                  ANO, bude líp, aneb modrá je dobrá :-P

                  Máš pravdu, dnes jsem o tom četl. Negativisti jsou zlo :-D

                  0 0
                  • p@X  

                    Takovým lidem se obloukem vyhýbám.

                    Ale prý tady, když každý fotovýlet okomentuješ: super výlet, nádherný fotky, kafíčko se zákuskem muselo být výborné a každé nové kolo pochválíš, i když se ti nelíbí, staneš se novým člověkem.

                    0 0
                    • String  

                      To děláš dobře. :-)

                      Jedinej komentář jsem dával pod fotku nějakýho p@Xe a jeho x piv. Jinak do fotek nelezu.

                      0 0
            • JSt  

              i tak je cena kilometru v aute smesne nizka. ten prostor pro pritlaceni na pilu tam furt je veliky. ;-)

              0 0
              • RomanH  

                Jiriku, zapominas, ze ta cena benzinu se promitne vsude, nejde jen o Tvuj punkovej postoj k osobni doprave ;-)

                1 0
                • JSt  

                  do ceny benzinu se promitne i cena nafty. :-D na benzin funguje jen osobni doprava. nicmene vubec nejde o nejaky muj postoj k osobni doprave nebo ze bych na neco zapominal. ;-) ale chapu, ze kdo bydli na lonte, ma strach, ze se zdrazenim dopravy hodnota jeho nemovitosti logicky klesne a zvetsi se rozdil v cenach bydleni mesto-dedina.

                  ja do toho nevidim, dusan by nam mohl rict, jaky podil na vysledne cene kamionove dopravy maji pohonne hmoty.

                  0 0
                  • Polka  

                    Do toho přece nepotřebuješ vidět. Zdraží se vstup → zdraží se výstup.

                    0 0
                    • JSt  

                      ano, pokud by nafta delala 100 % ceny, zdrazila by se tim doprava o polovinu. ale ta nafta ma zcela jiste mensi podil, takze to zdrazeni nebude tak dramaticke a podstatne je kolik to ve finale bude. ;-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Aha. A nafta na výrobu hnojiv, postřiků, do traktorů, kombajnů, výrobních linek, dodávek, plastů, . . . atd, to se vůbec moc neprojeví. Taky plyn na topení bude vlastně furt zadarmo a ty elektrárny přece furt vyrábí, povolenky, nepovolenky, tak co. Pokud si nedeláš prdel, tak to jsou přesně argumenty zelených, ve městě žijících a nic nechápajících německých zelených soudruhů.

                        0 0
                        • LM  

                          Spalovací motory chtěj zakázat jenom pro osobáky, nebo se pletu?

                          Nějak si nedokážu představit kamióny, traktory, kombajny na baterky…

                          0 0
                          • pepek  

                            Co traktor, ale tank! Venku budou bouchat granáty, uvnitř baterky.

                            0 0
                            • LM  

                              Například během operace Pouštní bouře v roce 1991 se ukázalo, že tank Abrams spotřebuje všechno své palivo během jediné hodiny intenzivního manévrovacího boje (časté a rychlé akcelerace).

                              No to jsem zvědav jak tohle chtějí vylepšit přechodem na elektriku :-D

                              0 0
                              • pepek  

                                Oni tam mají proudový motor. Asi aby si nepletli paliva u pumpy. Tak to žere, no. Stačilo by, kdyby tehdy k tomu německýmu dělu, co tam mají, prikúpili aji ten německý MTU motor.

                                0 0
                        • JSt  

                          tebe spalovaci moturky zivi, jsi zaujaty. cemu se ale divim, ze ty jako zavodnik teoretik neocenujes jizdni vlastnosti elektroaut, kery strci vsecko spalovaci petkrat do kapsy. ono se to vsechno posune. stejne jako sis pred dvaceti lety nedovedl predstavit ssd disky, 8k rozliseni televize, 500 megabitu v gsm siti, atd. atd. ;-)

                          0 0
                          • pepek  

                            Jaký jizdni vlastnosti elektroaut,? Ty, které vydrží naplno jen jeden okruh? Se někdy podívej na formuli E, jak je to směšný, okruh ve městě, aby chvilku vydrželi a kde by je lepší motokára předjela. A to ještě za rohem a v noci jedou dva dieselagregáty, aby to mohli nabít, bo jinak by shodili síť v celým městě. Kvůli SSD diskům se nemuselo nic zdražovat, nedrancovaly se kvůli tomu suroviny, nestavěly se kvůli tomu uhelné elektrárny ani nové sítě. . A taky nikdo nevyžadoval, abys někomu jinému na ten disk přisypal svoje peníze.

                            1 0
                            • String  

                              Elektromobily v dnešní podobě jsou slepá cesta. Může se o tom kecat roky, ale prostě to tak je. Pokud nebudou výměnný baterie a obrovský zásoby stále se dobíjejících na nějakých dobíjecích stanicích – jak jsou dnešní benzínky, ale třeba patrově pod zemí a auto jen v pár minutách dostane spodem nabitou baterku a na stanici zůstane ta původní pro další nabíjení a pak ji dostane někdo jinej – pak by to šlo.

                              Pokud vyřeší výrobu vodíku (zatím finančně a ekologicky neúnosný), pak možná vodík, ale nevím co budou v zimě na silnicích dělat s tou záplavou vody v dopravních špičkách, která poteče z výfuků a bude namrzat na silnici. Aby pak nebyla povinná cisterna místo kufru.....ale jak říká reklama na nátěr: Až se to bude příště natírat, to už vy tady, maminko, nebudete. :-)

                              0 0
                              • JSt  

                                kdyz pustili na platno prvni film, lidi zdrhali strachy, ze je ta lokomotiva prejede. ;-)

                                0 0
                                • String  

                                  S Tebou diskutovat je radost. Napíšu co je špatně a Ty na mě vyhodíš prakticky nesouvisející věc, kino. Ale chápu jak to myslíš. Ne, nebojím se nových věcí, jen prostě vím, že jen v našem baráku je 48 bytů a Tvoje představy o tom, že všichni nabíjí auto u domu jsou úplně mimo realitu.

                                  Kdybys vyrukoval nabíjením v práci, tak to už jeden novopečený green vychcánek (elektromobilista) na majitele firmy zkoušel. Poslal ho s tím do prdele. kam taky jinam. Kdyby si každej zaměstnanec jezdící benziňákem v budoucnu koupil elektro, tak by majitel platil jako dobíjení všech těch aut jen tak jako benefit? Nebo jak by to kasíroval? Na kartičku? Překopat síť, dodělat nabíječky na svoje náklady, nebo snad za dotace EU, který si lidi myslí, že snad padají z nebe? Pro ilustraci, máme v jedné pobočce 2 patra plných garážových stání a u další pobočky firmy parkoviště pro odhadem 50 aut, tak po 8. h plný. Takže odhaduju kolem 150 aut zaměstnanců. Kolik z nich má barák, ve kterým můžou takovej vehykl dobíjet nevím, ale odhad bude, tak 25 %. Takže nabíjení vychází jako jediná možnost cestou do/z práce na dobíjecí stanici nebo v práci. Co vidím blízko práce, odpoledne bývá zaplněná celá Benzina u všech stojanů 1 – 2 auty na stojan, není problém, benzín je nabranej v mžiku. Takže to odsýpá. Čas dobíjení je ale jiná písnička a s takovým vytížením elektrobenzínky by muselo být parkoviště velký jak u obchodního centra osázený stovkama nabíječek. Lokomotivo.

                                  0 0
                                  • Karaya  

                                    Hrozně podceňuješ úsilí lidstva, když se na něco zaměří. S SSD to byl náhodou dobrý příměr. Věc, která byla předmětem těch nejdivočejších snů, je teď běžný a už levný standard. Životnost na začátku nic moc, postupně se výrazně zlepšila. Cena šla přitom řádově dolů.

                                    Myslím, že za dalších 15 let bude opravdu automobilismus vypadat jinak a nebude tě to nějak bolet.

                                    0 0
                                    • p@X  

                                      Myslím, že svět (hlavně „vyspělé“ státy) jde do sraček a spotřební kapitalismus se hroutí.

                                      1 0
                                    • String  

                                      Nikdo nepopírá, že někdy se vývoj povede a pak funguje, ale pokud je myšlenka nesmysl od začátku, a ještě hůř se do ní motají tzv. ušlechtilé cíle a papaláši z EU ala green deal, tak prostě fungovat z principu nemůže. Jak by fungovala jsem naznačil v komentáři dřív, výměnným systémem nabitých baterek by se odstranil hlavní neduh. Pořád ale zůstává logicky vzrůstající cena elekřiny a nedostatek a cena surovin na výrobu elektrovehyklů. V poslední řadě cena. Diskuzi o snížení ceny při masovější výrobě předem odmítám, k žádnému velké redukci podle mě nedojde. Pokud bude probíhat dál šikana ze strany EU, automobilový velkoprůmysl padne a auto zůstane jen zbožím pro movitější vrstvy, o to jde podle mě hlavně. Pak aut bude málo a pracháči si vystačí s nabíjením u pár nabíječek, nebo v jednom ze svých domů. Plebs bude jezdit MHD. Sice nevím jak, když je ve velkým městech už na limitu spojů, ale to nechám chytřejším hlavám. EU nám řekne co a jak v další pětiletce.

                                      0 0
                                    • pepek  

                                      Hrozně podceňuješ úsilí lidstva, když se na něco zaměří. S SSD to byl náhodou dobrý příměr. To nebyl dobrý příměr. Víc by tady pasoval třeba bombardér, poháněný jaderným reaktorem.

                                      0 0
                                      • Karaya  

                                        nebo ponorka, ledoborec?

                                        0 0
                                        • LM  

                                          Pokud se nepodaří výrazně zrychlit dobíjení a kapacitu baterií, tak platí spíš to pepkovo :-)

                                          Studená válka a 50. léta minulého století přinesla nejen atomové letadlové lodě, ponorky a křižníky. Snem jestřábů z Pentagonu a Kremlu byly obrovské bombardéry s neomezeným doletem. Na rozdíl od námořní techniky se ale reaktorem poháněné bombardéry nestaly realitou.

                                          Neřešitelným problémem inženýrů se tedy v SSST stal, tak jako v Americe, problém s odstíněním posádky před radiací a přetížený letoun. Proto i zde byl vývoj jaderného letadla v roce 1969 zastaven.

                                          0 0
                                  • JSt  

                                    smysl meho steku jsi pochopil. ;-)

                                    soucasne nedostatky pouzivani elektroaut jsou zrejme a ze nabijeni dlouho trva nikdo nerozporuje. jen mi prijde smesne, ze se od tohoto faktu neumis oprostit. za chvilu treba nekdo prijde s tim, ze akec nastouhnes za deset minut a bude po srande. u toho zapomen na soucasne bezne technologie. ;-)

                                    0 0
                                    • String  

                                      Dobře, technologie může pokročit, jen nějak nevím, kdy se to povede, a jestli vůbec. Výdrž a nabíjení mobilů čím déle vymýšlí, tím míň vydrží, a to jsou v porovnání s autem hračky. Teorií o nových převratných baterkách už bylo a žádnej zázrak zatím nenastal. A Tvoje našťouchnutí fronty aut bude solidní nápor na síť, pokud by mělo být v 10 minutách do plna. To vidím až jako sci-fi. Ale asi se zase pletu a jsem zpátečník. Už jsem skoro přemluven k nákupu elektromobilu. Ještě 2…3 komentáře a běžím pro Teslu. :-)

                                      0 0
                                      • Polka  

                                        Já mám teda u posledního mobilu jakýsi rychlonabíjení přes USB-C a baterku 6000 mAh a nabíjím někdy i jen 1× týdně a na několikadenní kolovýlety super, už nemusím řešit dobíjení v každé hospodě, otravovat obsluhu apod. Samozřejmě, mobil je o něco těžší, ale to třeba mně vůbec nevadí a v zadní kapse nepociťuju rozdíl oproti dřívějšku.

                                        A k vývoji baterek by nám mohl říct něco za zákulisí Motýl, ale asi nechce nebo nemůže prozrazovat :-)

                                        0 0
                                      • p@X  

                                        Kua, běžte už něco dělat, ať ekonomika roste a někdo může konečně vymyslet něco jinýho než aku 18650 x … :)

                                        0 0
                                        • Polka  

                                          Říká nezaměstnaný :-D

                                          0 0
                                          • String  

                                            :-)

                                            0 0
                                          • p@X  

                                            Sars ukázal, že spousta lidí dělá v hokně úplný houno a zbytečně se někam stále přesunuje :)

                                            Nebýt chlastu, kultury a BF, tak mé výdaje jsou „takřka“ nulové.

                                            0 0
                                            • Polka  

                                              Tak nechlastej, zruš internet a běž do divadla :-)

                                              0 0
                                              • p@X  

                                                Šel bych do kina, ale jestli musím mít test i náhubek, tak to je lepší sedět doma.

                                                0 0
                                                • Karaya  

                                                  V kině nedaleko od tebe to bylo 50/50. Já si to teda sundal. Test nechtěl nikdo.

                                                  0 0
                                      • JSt  

                                        to samozrejme taky nevim kdy. ale co vim urcite, ze kdyz se o to nikdo nebude pokouset, neposuneme se nikdy nikam. ;-)

                                        narazka na napor na sit se dala cekat ;-), ale je opet dana jen neschopnosti odpoutat se od toho, co v tuto chvili zname, tzn., ze salina musi valit po dratech. ;-)

                                        0 0
                                        • String  

                                          Jako že chceš dobíjet elektromobily bezdrátově? Jsi větší průkopník než bych čekal.

                                          0 0
                                          • pepek  

                                            No ty 200kg nabíjecí kabely bys nechtěl nosit :-) A bezdrátově-to bude dobrý, už teď to škvaří vlastní řidiče, teď bude k tomu i mikrovlnka :-)

                                            0 0
                                          • JSt  

                                            porad dokola jsi v zajeti dnesni doby, ;-) kdy existuje drat a nektere telefony nabijes i bezdratove. ale ono to vsechno muze byt zcela jinak. ale samozrejme lide se zkostnatelym videnim sveta a bez vize nikdy nic nezmeni. ;-)

                                            0 0
                                            • String  

                                              Indukční nabíjení samozřejmě znám, nic novýho, zas tak zajatý dobou a zkostnatělý nejsem, ale nabíjet tak auto v řádu minut, to bych rád /spíš asi nerad viděl. Ale už jsem viděl indukční silnici na nějakým projektu, že to zkoušeli. To dává trochu větší smysl. Vliv na zdraví a další věci v autě nechám stranou. Když vezmu dnešní rychlost opravy D1, viděl bych to u nás někdy kolem roku 2184, kdyby se náhodou tento experiment vydařil. Moderní technologie mám rád, ale musí mít pro mě přínos. U elektromobilu žádný plus nevidím. Jediný co vidím, že mi to chce někdo násilím nacpat a vykřikuje u toho hesla o záchraně planety, což je lež jako věž. To je to hlavní oč tu běží.

                                              0 0
                                              • mastihuba  

                                                V radech minut by se to pri dostatecne silnym gablu dalo cely rozpustit :)

                                                0 0
                                              • JSt  

                                                porad dokola. neumis se oprostit od toho, co sam znas a cos nekdy nekde videl/zaslechl.

                                                0 0
                                                • p@X  

                                                  Už ho nech, je to můj posl. kamosh tady.

                                                  0 0
                                                  • String  

                                                    Nech toho, potřebuju vysvětlit jak bude novej blok Dukovan vysílat tu elektřinu bedrátově do aut. Samý otázky. Potřebuju se dovzdělat.

                                                    0 0
                                                  • RomanH  

                                                    Se neumis odprostit ? ;-)

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    jak rikam, porad dokola. ;-) bezdratove neznamena nutne luftem, jak sis zas (a nejen ty ;-) ) chybne pod tihou soucasnosti vylozil. jestli se nepletu, nekde se mluvi o roku 2050 bez spalovacich aut. to mas 28 let vyvoje. a kdyby se to nestihlo, hovno se stane, termin se posune. ;-) spalovaci motory pravdepodobne uz narazily na svuj strop a uz desetileti stoji technologicky na fleku. oproti tomu elektroauta se zatim kazdym rokem posouvaji dost dopredu. samozrejme cim vic se budou prodavat, tim bude jejich vyvoj rychlejsi. ;-)

                                                    0 0
                                                  • RomanH  

                                                    Ale cele je to o tom, ze to zatim v realu provozuschopne neni a ze se to tlaci dotacemi a nasilim.

                                                    Kua, u baraku, sidliste, fabriky, podnikovych systemu taky prvne navrhnes a vybudujes nezbytnou infra, a pak se teprve pustis dale. Tady je to cele naopak. A pritom, pokud by fakt slo o lepsi dychani ve mestech, to bez vsech dotaci mohlo zustat chvili u hybridu. Nikdo nepopira, ze to za nejakou dobu technologicky neposkoci dale.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    tim saskecem kolem se ten vyvoj jen uspisi.

                                                    0 0
                                                  • RomanH  

                                                    Neuspisi. Evropa svet nespasi, akorat na tom bude bita. Vyzere si to nejhorsi, zatim co vsude jinde bude ekonomickej boom. A az budou ty technologie overe a budou davat ekonomickej smysl, tak na ne prejdou bez ztraty kyticky taky.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    pokud ti jde o penize a nedivas se moc daleko dopredu, mas nejspis pravdu. podobny pristup ma ten v cele naseho statu. ;-)

                                                    0 0
                                                  • String  

                                                    Moc nevím jak jinak si představit bezdrátový přenos než luftem. Nějakej druh teleportu energie mezidimenzionálním tunelem mimo čas a prostor?

                                                    Mám dojem, že se mluví o zákazu prodeje 2035. Spalovací motory narazily, na cíleně likvidačně nastavený omezení. Možná jedno destiletí. Dosáhly solidních hodnot a dál vyvíjet něco bez budoucnosti je asi nesmysl. Budu držet vývoji pěsti. Snad se ze stávajícího špatnýho konceptu včas poučí a začne odznova a lépe. Rád bych si v životě ještě nějaký vozítko koupil, stávající asi nevydrží do smrti.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    je pravda, ze treba sitovym optickym propojum se bezne nerika bezdrat navzdory tomu, ze tam drat neni. ;-) ale jdes spravnym smerem, jen bys mozna pro zacatek mohl zustat vic pri zemi. ;-)

                                                    princip spalovaciho motoru se nikam moc neposunul. bud je to benzin nebo nafta a v case se akorat zeslozituje, jak se na nej roubuji technologie casto primarne vyvinute pro jine obory. za objevne lze povazovat pouziti lpg a cng, jinak to je desetileti furt ta sama pisnicka. slapnutim na brzdu se ti nadrz taky nedoplni atd. atd. ze jine veci funguji na nehmotnou elektrinu jsme si uz nejak v civilizovanem svete zvladli zvyknout a prislo by nam zpatecnicke a mozna i nebezpecne svitit si doma vyhradne petrolejkou, presto, ze i ta ma stale sve neoddiskutovatelne vyhody. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Polka  

                                                    Teď bylo v tv tohle.

                                                    0 0
                                                  • LM  

                                                    Zajímavé. Schválně jak budou vypadat integrované solární panely na dveřích až se do toho nějaké vedle zaparkované auto „opře“ hranou dveří :-)

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    to jsme ale zas u toho sameho. v case vyhradne katodovych obrazovek si malokdo dovedl predstavit, ze si jednou bude moci smotat mnohem kvalitnejsi obrazovku do rulicky. ;-)

                                                    0 0
                                                • Excel  

                                                  Ještě trochu oproštění a zbavení se zkostnatělosti a jseš kousek od ministrování na nedělní. :,–)

                                                  0 0
                            • JSt  

                              vzdycky muzes odejit treba do afganistanu nebo podobne zeme, kde je spolecnost nekolik desti az stoleti pozadu a nikdo po tobe nic elektrickeho chtit nebude. ;-)

                              0 0
                          • RomanH  

                            Mame kamaradku, ktera uz 25 let zije Belgii. Letos si za svoje penize koupila Enyaqa, ale za nami prijela s vypujcenym benzinovym Meganem. Proc asi ?

                            V soucasne dobe je elektricke auto fakt dobre na dojizdeni do prace (idealne jeste za predpokladu, ze dobijis tam, nebo bydlis v RD).

                            Nespochybnuji nektere plusy, ale mas to jako s elektrickym naradim – doma na zahrade taky rezu el.pilou, stejne tak tesari, ale do lesa na praci si ji nevezmes.

                            Dokud nebude srovnatelny dojezd a doba dobijeni srovnatelna (planovat odpocinek na ceste k mori si sice muzes, ale ona se v tu stejnou dobu presouva cela Evropa a jaksi u tech nabijecek nebude misto), tak to postrada smysl.

                            0 0
                            • pepek  

                              Toto je ovšem problém jen pro ty pozéry, kteří si to koupili. Horší jsou ty problémy, které to přinese pro všechny ostatní: zdražení elektřiny, paliva – a tím i všeho zboží, možné blackouty, nemorální dotace od státu, (Jak může německá vláda dotovat Muskovi fabriku v Německu, která bude přímou konkurencí pro jejich firmy? To už je fakt na palicu.)

                              1 0
                              • RomanH  

                                Ja s Tebou souhlasim v tom, ze dotace to cele akorat kurvi. Dobra vec se prosadi sama.

                                planovana zivotnost 8 let ? To je taky vysmech. Kdyz pouziju Jst prirovnani k diskum, tak zatim mi to pripada jako navrat od SSD k HDD, a navic dotovany.

                                0 0
                            • JSt  

                              na dojizdeni do prace podle me ma smysl nejaka stara vrana a ne auto za milion a vic. ;-)

                              0 0
                              • RomanH  

                                Porad tvrdi, ze je vyroba elektro aut jednodussi a levnejsi. Takze kdyz by to udelali jako Renaul s Dacii (par malych modelu, velke serie, ctyri varvy), mohlo by to srazit cenu casem jeste mene, nez za kolik drive koupils Logana.

                                0 0
                                • pepek  

                                  To ne. Ta cena tam není daná malou seriovostí, ale drahýma surovinama pro baterky, které se nebudou zlevňovat, ale zdražovat. A když nebudeš chtít podporovat čínské soudruhy a práci dětí v dolech v Kongu, tak budou ještě dražší. Ale to zelení lidé kupodivu nevidí. Horší je, že se to prosazuje silou, přitom to žádné snížení CO2 nepřinese, spíš naopak.

                                  1 0
                                  • RomanH  

                                    O ekologii to neni urcite. Ze by se ale pocitove ve meste lepe dychalo, to asi ano. Jel jsem ted nedavno za nejakym relativne novejsim naftovym osobakem (ted bych uz jen kecal, co to bylo zac), ale jako lehkej astmatik jsem se zacal v aute dusit, nez mi docvaklo, ze jsem mel prepnout na vnitrni okruh. Jo, bylo rano, mlha, ale… Na druhou stranu, uz i v Risi zjistili, ze zakazem naftovych motoru v urcitych castech mest emise CO2 neklesly, naopak.

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Ale toto řeší dostatečně ty Karošovy hybridy, není třeba všechno zničit. A dokud na Zemi vyrábíš 70% elektřiny z uhlí s výhledem, že to bude ještě víc, tak snižování CO2 je vtip.

                                      0 0
                                  • JSt  

                                    ze maji arabasi tolik lovu kolik maji, neni z hnojiv a umele hmoty. ;-)

                                    0 0
                            • Karaya  

                              Třeba do Chorvatska by s nabíjením nebyl problém. Foceno po cestě ve Slovinsku, všechno ty Tesla superchargery.

                              0 0
                              • RomanH  

                                Ale vem si, ze by mely ty e-auta vsichni, kteri tam jedou. Jak dlouho stojis s benzinakem u pumpy ? S dieselem mozna natankujes az tam. Supercharger fajn, ale cim to budou napajet, az budou muset dobijet velke mnozstvi aut. A ta doba je stale podstatne vetsi nez 5 minut u spalovaku vcetne vychcani.

                                1 0
                                • Karaya  

                                  Číňani už teď hlásají něco o 8 minutách z 20% na 80%. To už by šlo? Samozřejmě to se týká až příští generace aut. S podporou stávajících čistě elektrických bych ještě taky posečkal.

                                  A ani s EU to není černobílé. Ti úředníci tlačí na pilu v rámci všeobecného rozvoje, aby to výrobci aut brali vážně. Jinak tu jezdíme pořád s naftou na úrovni OI a za tou se fakt jet nedá – a to ani autem.

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    v rámci všeobecného rozvoje? Nevybavuju si žádný objev, který musel protlačovat stát násilím, kvůli kterému se zvyšovaly daně a nastalo všeobecné zdražení. Vždy to bylo naopak. OI už se nedělá a nové diesely čistí vzduch :-)

                                    0 0
                                • JSt  

                                  kdyby, kdyby… za zivot jsem videl mozna dvakrat auto strceny do nabijecky. takze v soucasne chvili mi to prijde silne predimenzovane. :-) az to bude aktualni, zajiste sit zhoustne vcetne adekvatniho nadimenzovani. treba se za cas opravdu ukaze, ze to je slepa ulicka pujde se uplne jinou cestou. ;-)

                                  0 0
                          • pepek  

                            . . . . jizdni vlastnosti elektroaut, kery strci vsecko spalovaci do kapsy – naozaj?

                            Tesla: 7 minut a 30,909

                            Porsche 911 GT2 RS MR: 6:38.835. (a ujede i více, než jedno kolo)

                            0 0
                            • JSt  

                              urcite mas pravdu, jenze tu se obraci karta a spalovaci auto je dvaapulkrat drazsi nez elektro. ;-)

                              srovnaval bych to spis se ctyrdverovou pornomerou, kera je teda taky vo „fous“ drazsi nez tesla. ;-)

                              0 0
                              • pepek  

                                O ceně nebyla řeč. V tom případku bych přidal 10 kol a teslu by porazil každý i s tou dodávkou a paletou cihel, jak tam kdosi napsal.

                                0 0
              • String  

                Dojíždějící do práce desítky km denně Tě budou milovat. :-)

                0 0
                • JSt  

                  dneska nikdo prece do prace dojizdet nemusi. ;-)

                  0 0
                  • RomanH  

                    Jasne, takova zdravotni sestra/lekar/pe­kar/cajt na HomeOffice jsou super :-)

                    0 0
                    • JSt  

                      psal jsem o dojizdeni, nikoliv o houmofisu. ;-)

                      0 0
                    • Motyll  

                      To je marný, nekrmit…

                      0 0
                      • mastihuba  

                        Ja jeho nazor plne chapu pokaždé když vidím ty tuny aut co jedou od nikud nikam

                        0 0
                        • Motyll  

                          IMHO jen málo jedinců jede jen tak, možná třeba kochajicí se motorkáři…

                          Všichni co (nejen) tady odsuzují dopravní zatížení by si měli uvědomit, že tento stav generuje i jejich možnost výdělku.

                          0 0
                          • mastihuba  

                            Jak se tak pohybuju mezi firmama, tak zrovna v tomhle jsou podle mne největší rezervy.

                            0 0
                            • pepek  

                              A co konkrétně? Motorová doprava je krev ekonomiky státu, s bicyglama to zvládají jen v Indii-to bys nechtěl.

                              0 0
                              • p@X  

                                Sleduj tu hustotu provozu a šalcny a šťastný lid: https://youtu.be/fzZ9DELf8pc ;)

                                0 0
                              • mastihuba  

                                Konkrétně se podivej na dopravu východně od brna.

                                0 0
                                • mastihuba  

                                  Stanim v kolonach nikdo nic neroztoci ani nevyprodukuje

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    To je ovšem chyba infrastruktury. Když město ani nechce seřídit semafory na hlavních cestách a stojíš jak kkt na uplně každým světle. A výmluvu, že je to náročný neberu. Když jde o peníze, tak dokáží za chvilku očuchávat značky kamerama na Yarisu ostošest.

                                    0 0
                                    • Polka  

                                      Přesně. Řešit u nás obecně elektromobilitu, když máme úplně jiný zásadní nedostatky zejména v infrastuktuře, je kravina. Ať si to zazobanci koupí a zachraňují svět, ale obyčejní lidi se chtějí dostat normálně z A do B a ne každej den řešit „Nehoda kamionu blokuje dálnici D1 u Rohlenky. Ve směru do Ostravy se na 206,5 km převrátilo nákladní auto a zablokovalo oba jízdní pruhy. Nehoda se objíždí přes benzinovou stanici, tvoří se kolony.“ Takže pravej pruh je imrvére plnej kamionů a levej pomalejch kktů, kteří prostě vpravo nepojedou :-/ Tohle a nesmyslný pohyb matrošu nás jednou zabije!

                                      0 0
                                    • JSt  

                                      zrovna lustrovani spz byl beh na dost dlouho trat, ze dva sikovni studentici by to jako bakalarku sfoukli vyrazne rychleji. ;-)

                                      kolony jsou do znacne miry zpusobeny chovanim ridicu. ;-) ted se mi dvakrat po sobe mimo spicku stalo, ze vod husakovickyho tunelu jsem az na dalnicu projel bez cervene. ;-)

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Čoveče Jirko, Ty bys měl být präsidentem Zeměkoule. Všichni ostatní nerozumí naprosto ničemu, je potřeba schopný vůdce, který rozumí naprosto všemu!

                                        A to si nedělám prdel. Pokud bys šel do politiky, tak Tě volím. Seš fakt nejlepčí!

                                        2 0
            • Karaya  

              Já už jsem uživatel hybridu. Spalovák tam pořád také je, ale spotřeba poloviční.

              Atmo 1.8 nekomplikovaná Honda FR-V se šesti místy je na prodej, kdyby někdo chtěl.

              Pepek by mohl vyzkoušet konečně pořádný podvozek a motor, namísto sportování v kombi dýzlu :P.

              0 0
              • pepek  

                spotřeba poloviční. – typická zelená lež. Ta druhá půlka spotřeby je metrák hnědého uhlí. Šest míst už fakt nepotřebuju (ale ty asi potřebuješ sedm? :-) Ssang Yong je opět v česku na pultě.

                0 0
                • String  

                  Hybrid je pro lidi, kteří si myslí, že snížením spotřeby benzínu ze 7 L na 4 zachrání planetu.

                  To uhlí je spíš otázka, jestlii má plug in.

                  0 0
                  • Karaya  

                    Nezlob se, ale to je úplná blbost. Hybrid geniálně odstraňuje nedostatky benzínového motoru a přináší kus řidičského pohodlí. Nevím proč se bránit pokroku, když přináší jen pozitiva.

                    0 0
                    • String  

                      Pokud jsi to kupoval s tímto záměrem, tak ano. Je ale dost lidí, kteří berou hybrid jako něco eko.

                      0 0
                      • JSt  

                        sak to je eko. ;-) po meste se na semaforech rozjiszdis na elektriku a necmudis tolik. ono tohle reseni vpodstate nema zadne nevyhody. ;-)

                        0 0
                        • String  

                          Nemá nevýhody. OK. Tak to je fajn. :-)

                          0 0
                          • JSt  

                            jake to teda ma nevyhody, o kterych bych mel vedet? :-)

                            0 0
                        • obda  

                          Nemá nevýhody :D Akorát je to dražší, komplikovanější a těžší ;)

                          0 0
                          • JSt  

                            spalovaci motor je taky drazsi nez parni stroj, kery ti zbastlim na koleni za vodpoledne. ;-)

                            0 0
                          • RomanH  

                            Ja kdyz kupoval Aurise, tak hybridni verze stala o kilo vice. Pri tehdejsi cene baterii, jeji zivotnosti (byt ji udavaji jako „neomezenou“), najezdu 25t Km rocne mi to vychazelo sulnul. Ale tezsi a o fous slozitejsi (co nemas, nemuze se posrat) to samo je. Mne ten hybrid prijde jeste jako nejmensi zlo.

                            0 0
                            • Karaya  

                              A započítal jsi také, že až ho budeš prodávat, tak za něj taky dostaneš víc?

                              0 0
                              • RomanH  

                                Ja ho nebudu prodavat. Laguna je z roku 97, ma natoceno skoro 400t Km, a stale jezdi. Auris me snad 20 let taky vydrzi :-)

                                0 0