Avidy - seřazení typů dle kvality

106 nepřečtených
  • nalim63

    Jak by se daly seřadit různé typy brzd Avid od nejslabších po lepší co se týče účinku, spolehlivosti a vybavení. Každá řada bude asi dle čísel od 1 nahoru lepší ale nevím, jak třeba zařdit JUICE a ELIXÍR. Tak např. hlavně by mě zajímalo – Juice 3 versus Elixir1. Dík za rady.

    0 0
    • Vilém  

      Spolehlivost a Avid, to nejde moc dohromady.

      0 0
    • jIrI___  

      Juice je starší řada než Elixir a zrovna J3 účinkem moc neoplývaly. Jak jsou na tom Elixiry 1 ovšem netuším.

      0 0
      • nalim63  

        já mám právě Juice3 a oproti Sh.SLX brzdí mnohem více. A to mám vpředu 160 a známý s SLX 180.

        0 0
        • JakeF  

          Možná by známý měl přestat mazat kotouče silikonovým olejem :).

          0 0
          • se-se  

            No když jsi tak chytrej, tak doporuč jiný vhodný olej :-)

            0 0
            • borda  

              no kdyz shimano, tak jedine mineralni :-D

              0 0
              • se-se  

                joooo a když minerální, tak jedině na kotouče :-)))))))))))))­))))))))

                0 0
          • rbcrx9  

            Na seřízení jsou šitmana lepší a rychlejší. Ale J7 jsou bez problémů. Taky hodně záleží na stylu jízdy.

            0 0
            • se-se  

              Tedy já nedělám chytrýho, ale seřízení je taky nějaký jiný než „povolit, zmáčknout, utáhnout“?

              0 0
              • borda  

                taky jsem o tom premyslel. Navic avidy s jejich kloubovyma podlozkama mi prijdou jednoduchy velmi

                mozna mysli pokrocilejsi modely kde si muzes hrat se vzdalenosti desticek od kotouce? jestli se to vubec jeste dela. a to mely taky avidy :-)

                0 0
                • se-se  

                  no Code něco takovýho má, ale že by to k něčemu bylo říct nemůžu.

                  Kloubový podložky jsou prima, ale mě už praskly, takže mě kamaàád vyrobil stejný z ložiskováho bronzu a ty jsou bezvadný

                  0 0
                  • borda  

                    jo, mel jsem to na ultimatech a bylo to uplne k nicemu

                    0 0
                  • rbcrx9  

                    Určitě to není jak píšeš,povolit,atd…, jde jen mít trochu praxe a přemýšlet u toho, co děláš.

                    0 0
                • JakeF  

                  Co je na těch kloubovejch podložkách prosímtě jednoduchýho, když je musíš štelovat ve třech osách místo dvou jako u normálních brzd?

                  EDIT: Možná když se nad tím zamýšlím, tak asi spíš ve dvou proti jedný. Ale to už je jen detail.

                  0 0
                  • se-se  

                    je to strašně jenoduchý -postupně utahuješ a stále mačkáš a povoluješ – chce to cit, ale je to děsně rychlý a nenáročný

                    0 0
                    • borda  

                      .

                      0 0
                    • JakeF  

                      Zatímco povolit-srovnat-utáhnout u ostatních brzd, je děsně zdlouhavej a náročnej proces :D.

                      0 0
                      • se-se  

                        seřizuju i brzdy Clarks a taky nějaký low-end šimáně ani nevím jaký. Všechno je o tom samým – povolit-zmáčknout-utáhnout. To je zjednodušený postup – chce to cit který každý získá sám. Ale rozdíl v náročnosti není zcela žádný

                        0 0
                      • borda  

                        jak sam pises, diky tem podlozkam muzes to prase srovnat ve vice osach. Tedy ano, je to jednodussi a lepsi. Ale ty mas svuj nazor, ja svuj, tak to asi nebudeme dal pitvat

                        0 0
                        • JakeF  

                          Čím to je jednodušší? Že musíš hlídat seřízení v jedný ose navíc? Pokud máš nějakej normálnější rám, tak ti tuhle osu pohlídaj rovný úchyty anebo ti je slušnější servis zarovná.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Joooo…ale co jak se ti pokrouti zadni stava po nasednuti na kolo…v servisu ti to ofrezujou bez zatizeni, pak na to hopnes, a bud vystelujes nebo ne. Pokud mas brzdy s malou mezeru, muzes mit problem:) Takze ne jenom neofrezovane uchyty, ale i deformace;)

                            U shimana nic takoveho nepotrebujes, bo je tam mezera jako prase:) A u formuly se ocekava ze nema v rukach nasrano:)

                            0 0
                            • rbcrx9  

                              Formule jsou na seřízení největší ku..y.

                              0 0
                              • Georrge  

                                asi mám fajné kolo ale se seřízením formulí jsem nejvíc nejspokojenější :) maj malou mezeru a nikdy mi nějak moc neškrtly, necinkaj, a dokonce mám mezeru ještě zmenšenou, abych neměl tak dlouhý chod páky :) a to mám teď na předku třmen z The One takže ještě menší mezera :)

                                0 0
                            • ELx  

                              Musíš mít pořádnej značkovej karbon. Ten se nekroutí.A né nějaký čínský šméčko. A jestli máš hliník, tak jsi úplně v prd…li a šetři na invalidní vozík :-DDD

                              0 0
                              • rbcrx9  

                                Osobně mám J7, zatím ok.

                                0 0
                              • JakeF  

                                No, ne že by to tak nebylo… Pořádný rámy se fakt nekroutí. A nekroutil se mi ani hliníkovej, i když záda mě z něj teda fakt bolely víc ;-).

                                0 0
                                • ELx  

                                  když tě bolí záda, tak posiluj. Třeba http://www.trxsystem.cz/

                                  0 0
                                  • rbcrx9  

                                    Je to správné velikosti,před­stavci a hlavně správnému nastavení.

                                    0 0
                                  • JakeF  

                                    S touhle radou jsi přišel trochu pozdě :). Ale na karbonovým mě nebolely ani tak :D.

                                    0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ale kroutí. Kroutí se trochu úplně každý rám, i když to není třeba moc. U HTček je to o něco lepší, ale i tam.

                                  Jenže u brzd s větší mezerou to vůbec nemusíš registrovat.

                                  0 0
                              • Smazaný účet  

                                karbon patri do kotle…

                                0 0
                              • Kupko  

                                Mam hlinu a rozhodne v prdeli nejsem :-)

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Přesně tak. V reálu to pak znamená, že u Avidů jsem nikdy nic nemusel řešit a vše za mě vyřeší kulové podložky (i když na seřízení možná o chlup náročnější).

                              Máme takhle už spoustu let jedny Juicy 7 (s jedinou výměnou kapaliny po 4 letech fungují bez problémů už skoro 7 let).

                              A pak dvoje Elixíry, na mojich mám najeto necelých 10tis. km, manželka na druhých už o dost méně (nevím přesně kolik). Oboje také zcela bez problémů a se seřizováním mnohem méně práce než u The One (The One už mám 4. kousek a jezdím už 4 roky, dvoje plné, dvoje FR, takže jsem je už také pořádně vyzkoušel).

                              U The One to bez kulových podložek znamenalo spoustu práce s pilníkem (nemám doma na to lepší vybavení) než jsem opiloval adaptér přesně do stavu, že u zadní brzdy na zatíženém kole jsou desky přesně rovnoběžně s kotoučem. U přední bylo potřeba pilovat taky a to u všech vidlic co jsem vozil (několik Talasů, 2× RVL, poslední 4 kusy vše s 15mm osou) a pro každou vidlici padnul nový adaptér, protože to nikdy nesedlo jak to bylo pilované pro jinou vidlici.

                              Nějaký minimální pohyb po nasednutí je tam vzadu vždy a to (mám teď poměrně tuhý rám + X-12 osu a nevážím nijak extra moc a stejně se to trošku pohne i když ne moc – u pidimezery to ale bohatě stačí pro vznik problému).

                              Ale zase díky tomu jak to mám všechny adaptéry takto přesně pilované, tak jsem nikdy neměl žádný problém s malou mezerou The One.

                              A v servisu to těžko mohou frézkou vyřešit, protože je to potřeba doladit dle hmotnosti daného jezdce a rozložení hmotnosti na přední a zadní kolo.

                              Ti co jezdí brzdy s velkou mezerou, tak tohle vůbec neznají.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                A ted ti JakeF napise, ze mas nejaky nekvalitni ram, ze nejlepsi brzdy jsou avid a ze to rposte neumis, protze ON nikdy se shimanem nemel problem.

                                Jinak diky za doplneni, ale to predchozi jsem si proste nemohl odpustit.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já se na tohle zaměřoval (kolik se pohnou desky vůči kotouči) na desítkách rámů (tedy nejen moje ale spoustu rámů v okolí).

                                  A co jsem odpozoroval, tak jen většina majitelů rámů vůbec netuší, že jim to dělá. Ale vždy stačilo abych si to pořádně prohlédnul (nezatížené x majitel kola si na to sednul a já to zkoumal) a hned bylo jasno.

                                  V závislosti na konkrétních brzdách se to pak řešilo nebo neřešilo. U větší mezery na to kašlu.

                                  A těch rámů bylo hodně a z toho i některé stejné jako jezdil JakeF :-)

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Ja se na to zameril na zaklade tvych poznatku a na vsech ctyrech kolech s avidama nemam problem se skrtanim (a to mam pouzite kotouce vsech moznych velikosti:)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Já teď už 200mm kotouče nemám nikde (naposledy u K24 na dovolenou v horách jsem dával 200/180mm). Od přechodu na The One to brzdí až až i se 180mm.

                                      A na celopevňáku mi u Elixíru R 185/160mm taky stačí i když je to 29tka. Stejně mi v terénu limituje vidlice jak moc může brzdit (jak moc se udrží kontakt předního kola s terénem).

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Kdzy jsem z J7 presel na elixir CR, tak jsem byl vykuleny jak brutalne to przdi…Elixir Rka jeste o kousek vice. Jenomze pak jsem vyzkousel Sainty od kamose a nadseni bylo pryc. Saint kotvi neskutecne! Formuly jsem jeste nemel cas vyzkouset, ale trochu po nich pokukuju:)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Tak je to trošku šok při střídání The One a Elixirů R :-)

                                          Tím jak mám Rka na 29" kolech, tak se ten rozdíl ještě výrazně zvětšuje (větší kola udělají skoro tolik jako když dáš o jednu velikost menší kotouč).

                                          Jak je to ale celopevňák, tak bych tam ani větší brzdý výkon nechtěl.

                                          Na fullu bych zase už těžko šel na nějaké méně brzdící brzdy. Už jsem si zvyknul i na 180mm kotouč vzadu (tam by stačil 160mm, ale nemůžu kvůli PM dát menší) i když mám nahozený vzadu zrovna RaR (přeci jen tahle kombinace už znamená, že se dost snadno smykuje – přeci jen The One nejen že brzdí hodně, ale jsou to docela i jedovky).

                                          0 0
                                • JakeF  

                                  Co na to říct, s brzdama s normálníma podložkama a normální mezerou mezi deskama by to třeba takhle vůbec řešit nemusel…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Takze jedinne mormalni brzdy jsou shimano?

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      S Hope taky nemám nejmenší problém.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        ok…trochu alibismus,ne?

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Ne, jen to je důvod, proč mi nepřijdou kloubový podložky u Avidů jako výhoda. Jestli to je kvůli malý mezeře nutnost, tak oukej, ale pořád to je proti ostatním brzdám nevýhoda.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Mlok nahore psal, co musel udelat aby mu formule necinkaly…jestli mylsis, ze je snazsi pro bezneho uzivatele pilovat adaptery nez utahnout dva srouby, tak mysli a kazdy ubdem myslet svou cestou…

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Zeptej se Mloka, co musí udělat, aby mu vidle a tlumič pružily k spokojenosti :). Nic ve zlým, ale jeho nároky jsou trochu jinde, než nároky „běžnýho uživatele“.

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                No vsak…bezny uzivatel s formulama bude nadavat ze to nejde seridit…bezny uzivatel shimano/hope nebude o zadnem rpobelmu vedes a uzivatel avidu se bude smat protoze si brzdu vysletuje a ma klid:)

                                                0 0
                                                • Georrge  

                                                  :)

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    asi mas fajne kolo…

                                                    JakeF ma rposte svoji pravdu, ze avidy jsou mrdky se zkurvenyma podlozkama a nic jineho ho nepresvedci o opaku…a ja se vlastne o to ani nebudu pokouset…musim uklizet a prat:DD

                                                    0 0
                                                  • ELx  

                                                    Ty sis ještě nevšimnul, že JakeF má vždycky pravdu a ví všechno nejlíp? :-D

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Ale houby, jen už jsem měl tu čest je párkrát štelovat a je to díky těm kloubovejm podložkám dost porod. Sám jsem měl Avidy XX a obratem jsem je posílal do světa a řeknu ti, byly to nejdražší brzdy, co jsem kdy měl, ale zato byly nejhůř zpracovaný. Jinak brzdným výkonem a projevem s nima problém nemám, navíc co teď změnili tu konstrukci odvzdušňovacího šroubu, tak už by ani to odvzdušňování neměl bejt takovej problém.

                                                    0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Pokud to budeš brát z pohledu, že mám velké nároky (proč ne, klidně můžeš), tak do toho mi ale nějak nezapadají ty Avidy s kulovými podložkami :-)

                                                Ty mám seřízené během 2–3 minut a pohoda a žádné problémy s pipláním se s kulovými podložkami jsem nikdy neměl. A ani se mi časem sami nerozhazují (možná když to někdo přetáhne, tak mají tendenci se časem vymačkat).

                                                Dokonce jsem uvažoval při prvním pilování adaptéru u The One, že se na to pilování můžu vykašlat a že tam dám kulové podložky.

                                                A jinak u tlumiče už nic, momentálně mám na obou fullech RP23 s továrním nastavení jak jsem oba ty tlumiče koupil :-)

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Většina lidí co znám, tak Formuly kupuje s tím, že prostě tu malou mezeru maj a že holt občas škrtaj. Hlavně ale pořád nevidím tu výhodu mít brzdy s menší mezerou mezi deskama a kulatejma podložkama.

                                                  0 0
                        • JSt  

                          podival bych se na to z opacne strany. diky tem podlozkam se ti prase muze rozhodit ve vice osach. ;-)

                          0 0
                  • jIrI___  

                    Souhlas, kloubové podložky jsou na prd.

                    0 0
    • Haryk  

      BB7 – super špica, dávám 1A.

      0 0
      • rbcrx9  

        BB 7, to byla špice v mechanikách,ško­da, že jsemje dal pryč.

        0 0
        • borda  

          jo, taky toho lituju. zrovna by se mi hodily :-(

          halt mladicka neuvazenost :-)

          0 0
    • braj  

      na jednom biku mam juice 3 a nebrzdi to a na druhom XTR M 985 a brzdi to super ;)

      0 0
      • borda  

        Clovece, to reklamuj. protoze normalni juicy 3 brzdej ;-)

        0 0
        • braj  

          No ked to mozem porovnat zacal som s Hayes HFX Mag na svoju dobu bomba brzdy potom som presiel na Magura Gustav M spicka len boli tazsie a ked som potom kupil avid juice 3 tak nic moc ale zase elixir je lepsi ako juice no a este z vlastnej skusenosti formuly su ok brzdia radikalne i ked kvalitativne slabsie ked sa zacnu srat tak radsej zahodit :)

          0 0
          • borda  

            jj, magy jsem mely taky prvni hydry :-) po bb7. mel jsem i strokery, juicy ultimate, xtr, uz to ani nedam dohromady :-). ale ty trojky brzdej, ne ze ne:-). zazrak to uplnej neni, ale tak strasnej propadak taky ne.

            0 0
    • se-se  

      já mám Code a brzdí to – popravdě mě ani nenapadlo uvažovat že by to nebrzdilo

      0 0
      • Zlatka  

        No ono jde o to, jestli jsi někdy potřeboval vůbec brzdit.. :P

        0 0
    • šlapatko  

      na hovno

      na nic

      nebrat

      nemám mezeru

      kurví se

      Možná by se ještě nějaká řada našla:-)

      0 0
    • bucivoj  

      Ahoj,vždacky jsem jezdil shimana,ale koupil jsem nové kolo a to bylo osazeno brzdymi Avid Elixir CR SL.No a musím říct,že oproti shimanům (XT 785) brzdí teda opravdu dost ostřeji.Jenže u těch Xt 785 mi hodně vyhovuje tvar páky (a celkově jsem na shimana zvyklý),takže jsem ty Avidy z toho nového kola vyměnil za ty XT 785.Takže kdyby jsi chtěl ty Avidy,tak je mám na prodej i s kotouči,šrouby i zadní redukcí.Mají najeto do 100 km.

      0 0
    • nalim63  

      Takže,lépe na tom jsou Juice3 nebo Elixír 1 ?

      0 0
      • rbcrx9  

        Juice 7 nebo Elixir 5 a výš.

        0 0
        • Kosta  

          v čem se vůbec liší od nižších modelů kromě objímek a různých kurvítek? třeba oproti J5/E3?

          0 0
      • Azmir  

        Jestli kupuješ, tak ani jedny a vem shimano.

        0 0
    • šimlos  

      Měl jsem Elixir 5 a prakticky se nedaly seštelovat tak,aby neškrtaly kotouče.A nešlo to jenom mě,po seřízení v servisu to dopadlo stejně…Chvilku to vydrželo a pak se opět spolehlivě rozcinkaly :-).Původně jsem si myslel,že je to normální,jeden chytrák mi ještě utvrdil v tom,že co se divím,když mám 180 kotouče..Blbos­t,se 160 kotoučem škrtaly taky..Mají malou mezeru mezi kotoučema a asi záleží kus od kusu,ty moje musely nakonec pryč..Další věc,co mi štvala, byl dlouhý chod…

      0 0
      • Smazaný účet  

        dlouhy chod a mala mezera mezi deskama…slusny:)

        Nechci hanit ani tebe, ani mechanika, ale mala mezera je dusledek kratkeho chodu paky…pokud chod paky byl dlouhy, bylo neco v neporadku s nastavenim brzdy(mnozstvi kapaliny, odvzdusneni)…

        0 0
      • unitak  

        Dlouhý chod? To jsi měl asi zavzdušněné ne? Neznám nikoho sE5, kdo by si stěžoval na dlouhý chod…A k tomu cinkání, sem tam si to cinkne, povolit, zmáčknout brzdu, dotáhnout a dokolečka…Otázka minuty. Ale upřímně, naposled jsem ladil brzdy aby necinkaly asi půl roku zpátky. Celkově za ty necelé 2 roky co mám kolo, jsem to kvůli cinkání musel tak 3× „oservisovat“.

        0 0
      • MlokCZ  

        Co se týká cinkání, tak to tu píšu každou chvíli. To vůbec není dané malou mezerou, cinká samotný kotouč rozvibrováním nejčastěji vzorkem pláště.

        Největší vliv na to má použitý kotouč (samotný kotouč nezávisle na zbytku brzdy).

        Kdysi jsem pro nevěří dělal i test s vyndanými deskami (tedy kotouč se neměl čeho dotýkat) a cinkalo to stejně nebo ještě více než s deskami.

        A rozcinkání po čase klidně může být tím, že se brzda sama trošku vystředí (tím, že pístky vyjedou každý lehce jinak), přestane tolik škrtat a cinkání se zhorší (pokud to škrtá trochu více, tak to cinkání spíš utlumuje).

        Tedy je třeba vždy rozlišovat cinkání od vibrací (to dokáže být někdy pěkně hlasité a nepříjemné) od šrktání (to většinou ani moc slyšet není, pokud to neškrtá už nějak brutálně).

        Elixiry R s RK a RaR s originál kotouči mi necinkají prakticky vůbec (na celopevňáku jezdím dost asfalt, takže nějaké větší cinkání by mi docela štvalo).

        Nejvíce mi cinkaly Formuly ORO K24 s originál kotouči (nejvíce při vození hrubších vzorků na předním kole). The One mi s originál kotouči taky docela cinkaly. Od přechodu na SM-RT86 necinkají ani trochu.

        A co se týká škrtání, tak The One mi samozřejmě občas škrtají s tou pidimezerou a to i přes obě pevné osy. Elixiry R mají mezeru o něco větší a i bez pevných os (ale na HTčku a na pevné ne příliš odlehčené vidlici) škrtají minimálně.

        Dlouhý chod na Elixirech není normální.

        U Elixírů je *******, když někdo narazí na špatný kus.

        0 0
    • jolly007  

      já mám juicy7 a chodí supr. 2 sezóny bez jakýchkoli zásahú a seřizování

      0 0
      • marapara  

        Juicy 7 mám 6 let a tento týden jsem poprvné měnil kapalinu a destičky vzadu na brzdě :). Jezdil jsem také Juicy 5 a naprosto v pohodě brzdy, jsou snad nesmrtelné :)

        Teď mám na fullu 2 roky Elixiry R a také jsem s nima spokojen.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak ty destičky jsou teda už opravdu extrém. Na ještě o necelý rok starších J7 jsem měnil desky tedy už hodněkrát (nejdřív jsem ty brzdy jezdil já, teď je má manželka na druhém jejím kole). I když zadní méněkrát než přední, tak 2× už měněné jsou (přední 4× nebo 5×, teď si nejsem jistý).

          Je ale pravda, že na J7 to byly pořád organiky, od té doby co jezdím sintry (pár let už na všech svojich brzdách), tak měním desky o něco méně.

          0 0
          • marapara  

            Na to, že za sezonu najedu na HT s J7 cca 8–9 tisíc km, je to slušný výkon, odjet to skoro 6 let na jedněch destičkách :). A to jsem je ještě měnit nemusel, myslím, že letos by to ještě daly :). Ale měnil jsem pro jistotu.

            0 0
      • Kubiczech  

        Taky to byly poslední slušné Avidy. (:

        0 0
        • MlokCZ  

          To bych neřekl. Sice Elixiry mají o něco více špatných kousků, ale ani to není zase tak hrozné (o něco horší než u Shimana to je, ale ani Shimano zdaleka není bezproblémové, já třeba měl v okolí spoustu problémových Shiman). Elixirů jezdí prostě mraky, tak je celkově těch vadných poměrně dost.

          Pokud je fungující kousek Elixirů, tak třeba Rka hodnotím daleko lépe než J7.

          0 0
          • marapara  

            Také hodnotím Elixiry lépe, než J7. Brzdí prostě lépe a pokud dobře fungují, tak v tom nevidím problém.

            0 0
    • jirkas  

      Mám oem elixiry R a po jedný sezoně nez problémů.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.